Cuvîntul Nou, aprilie 1987 (Anul 20, nr. 4717-4742)

1987-04-25 / nr. 4738

PAG ! ulSiiiii MULT SUCCES, l.M.A.S.A. ! Mîine, la ora 11, echipa noastră de fotbal l.M.A.S.A. va primi, pe teren propriu, replica puternicei ex-divizionare A, Progresul-Vulcan Bucureşti. O echipă bine formată, cu pretenţii de revenire pe prima scenă a fotbalului românesc, chiar dacă, după cum ne arată clasamentul la ora actuală, A.S.A. Tîrgu Mureş, contracandidata la promovare, s-a distanţat la cinci puncte. Partida se anunţă a fi dificilă, cu atît mai mult cu cît pentru noi miza este enormă, avem absolută nevoie de cele două puncte puse în joc, dar... nu este imposibil de cîştigat ! Sîntem convinşi că jucătorii antrenaţi de Iuliu Uţu vor găsi resursele necesare pentru a se mobiliza exemplar in acest meci, că vor face tot ce le stă în putinţă pentru obţinerea victoriei. Să nu uităm însă că noi, publicul spectator al acestei partide va trebui să fim alături de formaţia noastră tot timpul celor 10 de minute de joc, să ne încurajăm formaţia favorită, să fim al doisprezecelea jucator ! Mult succes, I.M.A.S.A. ! ULSPTIC UN BINEMERITAT LOC ! Zilele trecute, la Rădăuţi, s-au desfăşurat întrecerile Concursului republican de lupte libere şi greco-romane, rezervat tinerilor luptători aparţinând cluburilor sportive şcolare, competiţie care a consemnat şi un frumos rezultat al sportivilor covăsneni, locul I obţinut la lupte libere, categoria 48 kg, de Feher Zoltán din Sfîntu Gheorghe. Felicitări şi mult succes în continure ! TEATRU Teatrul din Sfîntu Gheorghe, secţia română, prezintă în această seară, la sediu, ora 20, spectacolul cu piesa „Un pahar cu sifon“, de Paul Everac. Teatrul din Sfîntu Gheorghe, secţia maghiară, prezintă azi, ora 20, pe scena Căminului Cultural din Băţanii Mari, spectacolul cu piesa „Neluţu", de Bekeffy István. Teatrul din Sfîntu Gheorghe, secţia română, prezintă miine, 26 aprilie, la sediu, ora 20, spectacolul cu piesa „Acţiunea se petrece în zilele noastre", de Elena şi Nicolae Roşu. Teatrul din Sfîntu Gheorghe, secţia maghiară, prezintă mîine, la Căminul Cultural din Ghelinţa, spectacolul cu piesa „D’ale umorului“, de Dali Sándor. Marţi, 28 aprilie, ora 19:30, Teatrul Naţional din TîrguMureş prezintă pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din oraşul reşedinţă de judeţ, spectacolul cu comedie „Căutăm soţie pentru tata", de Alexandr Galin. Regia şi scenografia — Cristian Ioan. Biletele s-au pus în vînzare la Casa de Cultură a Sindicatelor. MUZICA Casa de Cultură a Sindicatelor din Sfîntu Gheorghe găzduieşte luni, 27 aprilie, ora 19, un concept extraordinar de jazz, cu participarea formaţiei „Vocal Jazz Quartet“ din Sibiu, a lui Marius Popp (Bucureşti), Ovidiu Bădilă (Bucureşti) şi Günther Sommer (R.D.G.). Biletele se pot procura la Casa de Cultură a Sindicatelor. televiziune Sîmbătă, 25 aprilie 13:00 Telex: 13:05 La sfîrşit de săptămînă (parţial color) : • Cîntece de pe la noi • Gala desenului animat 9 Comuna de ieri, oraşul de azi — Filiaşi • Marile momente ale baletului • Ţară — de la inima mea — moment poetic • Un compozitor, Dumitru Lupu, propune o melodie în premieră • 5 minute, 7.500 de fotograme şi. . . acorduri muzicale 9 Film muzical , Xanadu * Telesport 9 Autograf muzical: Roxana Popescu; 14,45 Săptămînă politică; 15.00 închiderea programului ; 19.00 9 Telejurnal 9 19,20 Teleenciclopedia (color) : 9 Din istoria civilizaţiilor 9 Evoluţie şi adaptare 9 Invenţii şi inventatori: 19,50 Premiera (color) 9 Fantezie muzical-distractivă: 20,20 Film artistic : 9 La răscruce de vînturi: 22,20 Telejurnal: 22,30 închiderea programului. Duminică, 26 aprilie 11.30 Telex: H.35 Lumea copiilor Telefilmoteca de ghiozdan (c.t. Micul mare hochsist — producţie a studiourilor cehoslovace — premieră TV. (episodul I); 12:40 Muzică populară (c.); 13:00 Album duminical (c.). Uvertură la „Album“ Secvenţe din comedii cinematografice. Primăvara începe cu un cîntec (I). Desene animate... în serial. La munte şi la mare. Primăvara începe cu un cîntec (II). Maeştri cântăreţi ... ai Operei Române. Luminile rampei muzicale. Telesport. Cîntecul e viaţa noastră. Lumea minunată a filmului. Secvenţa telespectatorului . 14,50 Florile din Maieru (c.) — reportaj; 15,00 închiderea programului; 19,00 Telejurnal; 19,20 Ţara mea, azi — Epoca Nicolae Ceauşescu (c.); 19,40 Cîntarea României (c.); 20,20 Film artistic — Scrisoarea anonimă; 21,50 Telejurnal. CINEMA Sfîntu Gheorghe; ARTA: (telefon 1.14.45): Acţiunea Topolino — film maghiar, orele 9, 11, 14, 16, 18, 20. LUX (telefon 1.27.55): Scopul şi mijloacele — film românesc, orele 17,30, 19,30 .Albă ,ca zăpada — film maghiar, oră 10. Tîrgu Secuiesc 8 MAI (telefon 6.17.91): încrederea — film românesc, orele 10, 16, 18*, 20. Covasna, VICTORIA (telefon 4.09.13). Doamna și vagabondul — film american, orele 10, 17. Trei scrisori secrete — film românesc, ora 19. 6G1PM8IMIEEa sfîrsitului de supranima ATLETISM. Astăzi este programat, în municipiul Sfîntu Gheorghe, „Crosul Pionierilor“, etapa judeţeană. Startul a fost fixat pentru ora 10. Mîine, cu începere de la ora 9,30 are loc un atractiv concurs de tetratlon, la care participă elevi ai şcolilor generale din judeţ, întrecerile contează ca etapă în cadrul campionatului republican pe echipe şi au ca loc de desfăşurare terenul C.S.M. din Sfîntu Gheorghe. Timp de două zile (sîmbătă şi duminică), stadionul C.S.M. din municipiul Sfîntu Gheorghe va fi gazda întrecerilor ce se desfăşoară in cadrul concursului judeţean de atletism pentru juniori II. ORIENTARE TURISTICA. Duminică, de la ora 10, se desfăşoară concursul de orientare turistică dotat cu „Cupa Pionierului". întrecerile, care reunesc elevi din grupele de vîrstă 11—12 şi 13—14 ani, au loc în apropierea municipiului Sfîntu Gheorghe. GIMNASTICA. Azi și miine, sala Liceului Industrial nr. 2 din municipiul Sfîntu Gheorghe găzduiește concursul de gimnastică dotat cu „Cupa C.S.S.“. întrecerile încep la ora 10. JUDO, începute ieri, întrecerile din cadrul concursului republican de judo pentru copii continuă azi şi mîine în sala Liceului Industrial nr. 3 din municipiul Sfîntu Gheorghe La concurs iau parte sportivi din opt judeţe. MOTOCICLISM. Duminică pe Dealul Partizanilor din municipiul Sfîntu Gheorghe, are loc etapa a TV-a a campionatului republican de motocros. HANDBAL. In cadrul campionatului republican de handbal feminin, divizia A, miine este programat meciul dintre C.S.M. Sfîntu Gheorghe şi Rulmentul Braşov. Intîlnirea începe la ora 10 şi are ca loc de desfăşurare Sala Sporturilor din municipiul Sfîntu Gheorghe. Tot mîine, dar de la ora 11.30, pe terenul C.S.M. din Sfîntu Gheorghe, se va desfăşura partida dintre C.S.S. — C.S.M. Sfîntu Gheorghe şi Voinţa Odorhei, care contează ca etapă a campionatului republican de handbal pentru junioare. FOTBAL. Mîine, prima scenă fotbalistică a ţării va fi goală, întrucît campionatul este întrerupt pentru a lăsa loc pregătirilor în vederea dificilei întîlniri pe care „tricolorii“ o susţin miercuri pe stadionul „Steaua“. Aşteptăm de la Hagi, Belodedici, Lăcătuş şi ceilalţi băieţi ai antrenorului Emeric Jenei o comportare pe măsura talentului lor, a condiţiilor care li s-au creat. Aşteptăm, de fapt, victoria, întrucît părerea noastră, a iubitorilor fotbalului, este că Spania poate fi învinsă. Succes, băieţi !ii, divizia B, seria a 11-a, I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe,situată în clasament pe un îngrijorător loc 15, primeşte mîine vizita formaţiei bucureştene Progresul Vulcan, angrenată pînâ mai ieri în lupta pentru promovare în primul eşalon fotbalistic al ţării. Va fi o întîlnire extrem de dificilă, o întîlnire din care Simion, Dénes, Lovász, Varga şi ceilalţi pot ieşi învingători numai dacă se mobilizează la maximum. Nevoia de puncte e mare, dar partida de mîine trebuie abordată lucid, cu calm şi încredere. Iată şi celelalte meciuri ale etapei de duminică, programate în această serie: Pandurii Tîrgu Jiu — KOVA Roşiori; Automatica Bucureşti — C.S. Tirgovişte; Autobuzul Bucureşti — Inter Sibiu; A.S.A. Tîrgu Mureş — Electroputere Craiova; I.C.I.M. Braşov — Chimica Tirnăveni; A.S. Drobeta Turnu Severin — Gaz Metan Mediaş; Sportul Muncitoresc Slatina — Mecanică Fină Steaua Bucureşti şi Carpaţi Mîrşa — Tractorul Braşov. In divizia C, seria a Xll-a: I.P.T. întorsura Buzăului — Minerul Baraolt (un derby judeţean, deci); Metalul Tîrgu Secuiesc — Cimentul Iloghiz şi Nitramonia Făgăraş — Electro Sfîntu Gheorghe. S. NXCOI.AE TELEX ® TELEX ® TELEX ŞAH. In runda a 7-a a turneului internaţional feminin de şah de la Hyeres (Franţa), Elisabeta Polihroniade a cîştigat la Kuncer, Gaprindaşvili la Cuevas, Joseliani la Klimova Karakas a învins-o pe Muligan, iar partidele Janus — De Graaf şi Feustel — Fischdick s-au încheiat remiză. In clasament conduce Gaprindaşvili (U.R.S.S.), cu 6,5 puncte, urmată de coechipiera sa Joseliani — 6 puncte. Elisabeta Polihroniade (România) ocupă locul 5, cu 4,5 puncte. In penultima rundă, a 10-a, a turneului internaţional de şah de la Bruxelles, marele maestru iugoslav Liubojevici, jucînd cu piesele negre, l-a învins pe danezul Larsen, în timp ce partidele Karpov — Kasparov, Tao — Korcinoi, Van Der Wiel — Torre și Winants — Short s-au terminat remiză. înaintea rundei finale, lider al clasamentului este Liubojevici, cu 8 puncte, urmat de Kasparov — 7,5 puncte, Karpov — 6 puncte (1), Tal — 6 puncte, Korcinoi — 5,5 puncte, Timman — 5 puncte (2) etc. In runda a 11-a, Liubojevici va avea piesele albe în partida cu Karpov, iar Kasparov, de asemenea, cu albele, îl va intîlni pe Tal. POLO PE APA. In prima zi a turneului internaţional de polo pe apă de la Varşovia, selecţionata României a întrecut cu scorul de 8—7 (2—2, 2—3, 3—0, 1—2) formaţia Greciei. Principalul realizator al echiSCRIMA. Selecţionata feminină de floretă a României va participa în zilele de 25 şi 26 aprilie la tradiţionala competiţie internaţională de scrimă „Trofeul Jeanly“, ce se desfăşoară la Paris. La acest tradiţional turneu vor fi prezente Réka Lazăr, Georgeta Beka, Elisabeta Tufan, Claudia Grigorescu, şi Rozalia Oros-Histi. Acelaşi lot de sportive va fi prezent şi la „Trofeul Esperia“, competiţie ce se va desfăşura în perioada 9—10 mai la Como (Italia). CUVINT!" NOU REZULTATELE TRAGERII LOTO DIN 24 APRILIE 1987 Extragerea I: 77, 9,67, 72, 44, 10, 35, 81, 76. Extragerea a II-a: 89, 3, 56, 22, 84, 14, 63,51, 64. Fond total de câștiguri : 946.879 lei, din care 8.047 lei, report la categoria I. pei române a fost Vlad Hagiu, care a înscris trei goluri. Alte rezultate: Polonia — Suedia 15—6 (3—3, 3—1, 2—1, 7—1); U.R.S.S. (selecţionata studenţească) — Cehoslovacia 10—10 (2—2, 1—4, 2—3, 5—1). I.A.S. OZUN cu sediul în comuna Ozun, strada Gábor Aron nr. 99, județul Covasna, telefon nr. 1.36.91 sau Ozun, nr. 18 încadrează urgent . CONTABIL-ȘEF CU studii superioare economice; - TREI RESPONSABILI ECONOMICI FERME, cu studii economice superioare sau cu studii medii economice și cu 12 ani vechime în funcţii economice, la FERMA HAGHIG, FERMA OZUN nr. 1 şi la COMPLEXUL DE ÎNGRAŞARE A TAURINELOR OZUN încadrarea, conform prevederilor Legii nr. 57/1974 şi Legii nr. 12/1971. Informaţii, la sediul I.A.S., sau prin telefon. I.C.S.M.I. SFÎNTU gheorghe încadrează urgent • paznic la magazinul „Şugaş“ din Sfîntu Gheorghe. Informații, la sediul întreprinderii, strada Şcolii nr. 6, sau la telefonul 1.53.01, interior 30. ANUL XX, NR. 4738 „HIPERSONIU" La firma aviatică „Boeing“ din S.U.A. se studiază posibilitatea realizării unui avion de transport de mare capacitate şi de mare viteză, capabil să acopere distanţa între coasta de vest a Statelor Unite şi Japonia în aproximativ cinci ore. La ora actuală, cel mai rapid aparat realizează acest zbor, în funcţie de condiţiile meteorologice, în 10 pînă la 14 ore. Programele de viitor în acest domeniu au în vedere şi realizarea unui „hipersonic“, avion ce ar zbura pe distanţa menţionată în mai puţin de trei ore. MOTOCICLETĂ Pentru prima oară, Polul Nord a fost atins de un ... motociclist, extraordinara performanţă aparţinînd unui japonez în vîrstă de 36 de ani, Shinji Kazama. El a plecat din Tokio la 17 februarie, temerara încercare debutînd practic la 8 martie, de la o bază situată pe teritoriul canadian. Cele 44 de zile petrecute pe calota de gheaţă a Arcticii au constituit o deosebită încercare de forţe, nu numai ale tînărului, dar şi ale motocicletei pe care a folosit-o şi care a rezistat condiţiilor aspre ale zonelor polare. ELECTRICITATE Potrivit datelor furnizate de Agenţia Internaţională pentru Energia Atomică (A.I.E.A.), în prezent în lume se află în funcţiune 394 de generatoare nucleare de energie electrică, care asigură o producţie de 270,333 miliarde waţi-ore. Această cifră reprezintă 15 la sută din totalul mondial de electricitate In 1986, capacitatea centralelor atomice din S.U.A. a fost de 83,387 miliarde waţi, Uvul unu în lume, după care urmează Franţa, cu 44,693 miliar, de waţi şi U.R.S.S., cu 27,657 miliarde waţi. SIDA Experţi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (O.M.S.) au analizat, în cadrul unei reuniuni de lucru desfăşurate la Copenhaga, probleme privind Sindromul imuno deficienţei dobândite (Sida) la copii , modalităţi de transmitere, diagnosticare prenatală şi tratamentele bolii. în cadrul reuniunii au fost, de asemenea, propuse recomandări ce urmează să fie date publicităţii de către O.M.S. S-a relevat, în cadrul reuniunii, că între 30 şi 50 la sută dintre copiii ale căror mame sunt atinse de virusul imuno-deficienţei (V.I.H.) capătă, ulterior, maladia Sida, dar nu se cunoaşte perioada de incubaţie care ar varia, după cum s-a constatat, între vîrsta de două luni şi cea de doi pînă la cinci ani. Potrivit investigaţiilor efectuate, este posibil ca în următorii cinci ani să existe în întreaga lume circa 100 milioane de persoane afectate de virusul Sida (V.I.H.), o proporţie însemnată fiind femei care pot transmite copiilor maladia. Cercetătorii din diferite ţări lucrează la prepararea unui vaccin împotriva Sida. ..METROPOLIS’87“ In perioada 19—21 mai, in capitala Mexicului se va desfăşura reuniunea primarilor din cele mai mari oraşe ale lumii, s-a anunţat la Ciudad de Mexico. Intîlnirea, denumită „Metropols’87‘‘, va prilejui examinarea celor mai actuale probleme legate de dezvoltarea urbană, de protejarea mediului înconjurător şi populaţiei, aspecte cardinale cu care se confruntă marile centre urbane ale lumii. Organizatorul acestei reuniuni — primarul oraşului Ciudad de Mexico — şi-a exprimat încrederea că intîlnirea va oferi şi unele soluţii complexelor probleme pe care le întîmpină populaţia de 18.000.000 a capitalei mexicane. Şi administraţia strada Preiei, nr 8/A Cod 4000 Sfintu Gheorghe. Telefoane: secretaria, — 1 1388; secţiile economică viaţa de partid — 11210; cetăţeneşti viitură mica publicitare — 1 1 190; interior 163 Abonamentele se fac la oficiile P.T.T .„ factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi și instruun T'patu. Tipografia Sf'ntu Gheorghe, telefon I 1774.