Cuvîntul Nou, iunie 1987 (Anul 20, nr. 4768-4793)

1987-06-10 / nr. 4776

Organ al Comitetului Judetean Covasna al P.C.R. și al Consiliului Popular Județean ANUL XX NR. 4776 MIERCURI 10 IUNIE 1987 4 PAGINI SC BANI In spiritul sarcinilor subliniate de secretarul general al partidului, tovarasul Nicolae Ceausescu ■ Producţie suplimentară de cărbune Intensificîndu-şi considerabil eforturile, colectivul de oameni ai muncii dinn cadrul Sectorului Minier Vîrghiş a reuşit să ridice la peste 30 de mii de tone cantitatea suplimentară de lignit extras în intervalul de timp care a trecut de la începutul acestui an. Acest important plus de producţie a fost pus, fireşte, la dispoziţia termocentralelor electrice ale ţării, a căror aprovizionare cu combustibilul necesar nu poate suferi nici o amînare. De notat că, datorită rezultatelor cu care a încheiat primele cinci luni ale anului, sectorul Vîrghiş se află pe primul loc în întrecerea socialistă ce se desfăşoară în cadrul întreprinderii Miniere Căpeni-Baraolt. ■ Depăşiri ale planului de export Importanţa deosebită pe care muncitorii, maiştrii, inginerii şi tehnicienii întreprinderii de Maşini-Agregat şi Subansamble Auto de pe platforma industrială a municipiului Sfîntu Gheorghe o acordă producţiei destinate pieţelor externe, măsurile întreprinse în vederea bunei desfăşurări a activităţii au făcut ca realizările obţinute la capitolul export să se situeze cu mult deasupra sarcinilor incluse în fila de plan. La exportul pe relaţia cliring ţări socialiste, de pildă, se înregistrează o depăşire cu circa 21 la sută, plus care creează premise certe în privinţa înfăptuirii obiectivelor stabilit in acest domeniu. ■ Plusuri de producţie fizică Eforturile pe care colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea Forestieră de Exploatare şi Transport Tîrgu Secuiesc le-au făcut în cele mai bine de cinci luni care au trecut de la începutul anului s-au soldat cu importante depăşiri ale sarcinilor incluse în planul fizic. La cherestea, de pildă, s-au realizat peste prevederi aproape 6.000 metri cubi, cantitate pusă la dispoziţia partenerilor de contract din ţară şi de peste hotare. De subliniat faptul că acest important spor de producţie are ,la bază creşterea accentuată a productivităţii muncii, realizată pe seama măsurilor de organizare şi modernizare a întreprinderii . FAPÎte de muncă cfiT oncare \d etfUDU __ ___________ AL ÎNTRECERII SOCIALISTE Produsele întreprinderii de Aparataj şi Motoare Electrice, din Sfintu Gheorghe, una dintre cele mai importante unităţi ale industriei constructoare de maşini din judeţul nostru, se bucură de o bună reputaţie, atît pe piaţa internă, cit şi pe cea externă, reputaţie datorată preocupării constante a colectivului de muncă din, această întreprindere pentru ridicarea continuă a nivelului lor calitativ și diversificarea gamei tiposortimentale. In imagine, un nou lot de motoare electrice, gata pentru a fi expediate beneficiarilor externi. Foto: ROSAFVrriuz Sarcini concrete repartizate fiecărui comunist Una din condiţiile principale ale participării comuniştilor la viaţa de organizaţie, la întărirea şi îmbunătăţirea calitativă a activităţii organizaţiilor de partid, la creşterea rolului lor conducător în toate domeniilevieţii economice şi social-politice este ca fiecare membru de partid — pe lingă obligaţiile cotidiene, curente — să, aibă de îndeplinit sarcini ,şi răspunderi concrete, personale, de acăror îndeplinire să raporteze periodic în faţa comuniştilor din organizaţia de bază respectivă. — In organizaţia noastră de bază a devenit o practică obişnuită, curentă, încredinţarea de sarcini şi răspunderi personale fiecărui comunist, ceea ce a dus la creşterea simţului de răspundere, a interesului faţă de problemele care stau în faţa organizaţiei noastre, a întregului colectiv de muncă — ne spune tovarăşul Alfred Groza, secretar al organizaţiei de bază nr.1 de la Complexul C.F.R. Sfintu Gheorghe. — Cum se efectuează contro( STIL pe MUIVCIT) * în activitatea de conducera Iul îndeplinirii acestor sarcini, tovarăşe secretar ? — Biroul organizaţiei de bază controlează şi, acolo uite este cazul, ajută pe comunişti în realizarea sarcinilor încredinţate. Cilici se constată ca sunt membri de partid care, cu tot ajutorul primit, nu-şi realizează sarcinile — ba şi de sarcini şi este vorpnofesionale. áde plan — sau nu participă activ ,la viaţa de organizaţie, respectivii tovarăşi sunt chemaţi în faţa adunării generale ,a organizaţiei de bază,, unde fiecare caz este dezbătut in parte şi împreună cu toţi comuniştii se caută şi se stabilesc măsurile ce se impun pentru înlăturarea lipsurilor. De asemenea, discuţiile individuale purtate cu comuniştii constituie u bun prilej de analiză a modului în care fiecare comunist îşi îndeplneşte sarcinile, de vestire a simţului de răspundere a tuturor membrilor de partid faţă de întreaga activitate şi viaţă a organizaţiei noastre. Trebuie menţionat şi faptul că, periodic, fiecare comunist pre- Gheorghe POPIŢA (Continuare , pas. a 3-a) Preşedintele Nicolae Ceauşescu a primit pe Godert Posthumus, director executiv la Fondul Monetar Internaţional * Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, marţi după-amiază, pe Godert Posthumus, director executiv la Fondul Monetar Internaţional, aflat în vizită în ţara noastră. In timpul întrevederii au fost evidenţiate colaborarea dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, posibilităţile existente pentru întărirea acesteia în continuare. Au fost examinate, de asemenea, aspecte privind sistemul financiar-monetar internaţional. Preşedintele Nicolae Ceauşescu a subliniat că, în actualele condiţii economice mondiale, Fondului Monetar Internaţional îi revine un rol important în (Continuare in pas a ta) Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s - a primit pe Abderrezak Bouhara, membru al Secretariatului Permanent al C.C. al Partidului Frontul de Eliberare Naţională din Algeria Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, marţi, pe Abderrezak Bouhara, membru al Secretariatului Permanent al C.C. al Partidului Frontul de Eliberare Naţională din Algeria, preşedintele Comisiei de relaţii externe, care, în fruntea unei delegaţii, efectuează o vizită in ţara noastră, la invitaţia C.C. al P.C.R. In timpul întrevederii au fost evidenţiate relaţiile de prietenie şi colaborare dintre Parti(Continuare în pag. a 4-a) Pregătirea campaniei agricole de vară Temeinica organizare a transportului recoltei La recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a subliniat necesitatea luării din timp a tuturor măsurilor în vederea bunei organizări a strîngerii cerealelor păioase. Astfel, pentru evitarea oricăror pierderi din recoltă se impune folosirea integrală a parcului de mașini, a tuturor mijloacelor existente, pentru ca orzul sâ fia recoltat, în pîrgă, în 3—4 zile și griul în 8—10 zile. Necesitatea recoltării cerealelor păioase într-o perioadă foarte scurtă impune o amplă mobilizare de forţe mecanice — combine, prese de balotat şi mijloace de transport —, repartizarea judicioasă a acestora, organizarea in cele mai bune condiţii a transportului şi depozitării recoltei. Este bine ştiut că ritmul recoltării cerealelor păioase, în condiţiile în care se folosesc combine de mare randament, este determinat în mare măsură de transportul ritmic, fără sincope, al recoltei la bazele de preluare. D. TOMA (Continuare în pag. a 3-a) Capillineutfamfti Contribuţie — Dezbaterea unei teme de importanţă majoră pentru desfăşurarea în bune condiţii a procesului instructiv-educativ al copiilor oamenilor mumii de la întreprinderea de Aparataj şi Motoare Electrice din municipiul Sfmiu Gheorghe, este pentru dumneavoastră, tovarăşă Octavia Molnár, în calitate de preşedintă a comisiei de femei, un bun prilej de a evidenţia grija permanentă pe care întreprinderea o poartă unităţii preşcolare pe care o patronează. Care sînt aceste, preocupări? — Aş putea răspunde simplu, rezumînd totul în cîteva cuvinte. Dar eu care cunosc şi ştiu cită afecţiune a existat şi există şi mai ales cît interes s-a depus şi se depune cu fiecare an care trece, pentru a asigura copiilor din creşa şi grădiniţa numărul 8 din cartierul Simeria, patronată de întreprinderea noastră, cele mai părintească bune condiţii de instruire, trebuie să mă opresc şi să insist asupra aspectelor care într-o formă sau alta constituie o adevărată contribuţie părintească. Creşa şi grădiniţa au simţit ajutorul părintesc al întreprinderii. Nu fac afirmaţii gratuite, vă rog să mă credeţi, dar începînd cu Comitetul de partid, Consiliul oamenilor muncii şi terminînd cu comisia de femei, toţi se îngrijesc să fie bine în acest lăcaş al copiilor noştri. Faptul acesta poate fi confirmat de dotarea deosebit de bună care există la ora actuală in unitatea preşcolară pe care o patronăm. Ne îngriji să nu lipsească nimic din inventarul necesar unei asemenea instituţii şi acest lucru nu este greu de realizat dacă Aurelia LOJLNSI.HI (Continuare in pag a 3a)