Cuvîntul Nou, noiembrie 1987 (Anul 20, nr. 4900-4924)

1987-11-02 / nr. 4900

Profé fari tsíh toate tarile .unitivu ! Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular judeţean la întîupinarea Conferinţei IVaţionale a partidului ECONOMISIREA ENERGIEI o problemă a tuturor (în pagina a 3-a) Pe vechile prese ale Intreprinderii de Izolatori din Tirgu Secuiesc s-au montat instalaţii automate de curăţat. Realizarea planului pe acest an, pregătirea temeinică a celui pe anul viitor Se află în plină desfăşurare cea de-a treia rundă a adunărilor generale ale oamenilor muncii, adunări chemate să finalizeze pregătirile pentru producţia anului viitor, să aprobe planul şi programele de măsuri care să fundamenteze toţi indicatorii econo- — ■ mico-financiari. Evident, un bun demaraj al planului pe anul viitor se bazează, cum este și firesc, ... pe realizările din acest an, altfel spus, o solidă platformă în acest an dă posibilitatea amplificării ritmului în anul viitor, obţinerii unor rezultate pozitive. De aceea, dezbaterile care vor avea loc în adunări trebuie să pună în lumină situaţia existentă in fiecare unitate, sarcinile şi măsurile ce se impun pentru ca planul pe acest an să fie integral realizat pentru ca debutul viitorului an de plan să aibă loc sub cele mai bune auspicii. Aceste dezbateri constituie sursa unei bune informări a proprietarilor, producătorilor şi beneficiarilor, constituindu-se în preţioase surse de idei menite să dea soluţii la o serie de probleme pe care le ridică producţia, să adopte măsurile care să asigure îndeplinirea planului pe trimestrul IV şi pe întregul an. In cadrul acestor adunări consiliul oamenilor muncii trebuie să prezinte un program bine fundamentat şi conceput, astfel încît să dea un nou impuls acţiunilor şi iniţiativelor pentru realizarea producţiei în condiţii de maximă eficienţă. Mai sunt încă unităţi care la finele lunii octombrie prezintă restanţe. Acestea trebuie avute în vedere la adunările generale, luîndu-se măsurile cuvenite pentru lichidarea lor în perioada care a mai ră_____________ mas. Fie că este vorba de restanţe în domeniul producţiei, fie în domeniul investiţiilor, toate trebuie tratate cu cea re----------■ mai mare fe xigenţă, pentru că de modul cum încheiem acest an de plan depinde în mare măsură demarajul planului pe anul 1988. Un capitol distinct trebuie să-l reprezinte modernizarea proceselor de producţie, ştiut fiind faptul că anul viitor este hotărîtorîn finalizarea acestor măsuri, astfel încît efectele să se regăsească în producţie încă din anul viitor. înfăptuirea la timp şi chiar în devans a măsurilor din programele de modernizare poate contribui la soluţionarea favorabilă a multora dintre problemele majore ale unităţilor. Este vorba de saltul necesar în domeniul ridicării nivelului tehnic şi calitativ al produselor, de asigurarea sporirii productivităţii muncii la nivelul prevăzut, lucru ce va permite reducerea costurilor, crește- P.NITA {Continuare in pag. a 3-a) Adunările generale ale oamenilor muncii imBOLUBI, ale devenirii noastre socialiste .^i ANUL XXNR. 4900 LUNI 2 NOIEMBRIE 1987 Soarele răsare 6h 56m apune17h 02m Luna răsare16h 13m apune 5h 20m Au trecut 308 zile Au rămas 57 zile 4 PAGINI - 50 BANI EXPORTUL iiS. Producţia pentru beneficiarii de peste hotare —asigurată cu contracte pe întregul an La finele lunii septembrie, planul de export la motoare electrice de 0,25 KW şi peste, pe care se fabrică I.A.M.E. era acoperit cu contracte de desfacere în proporţie de peste 50 la sută, pe devize convertibile şi se apropia de 100 la sută pe cliringuri socialiste. Acum situaţia este radical schimbată. După cum ne-a confirmat tovarăşul Dumitru Raiciu, responsabil cu probleme de export la această unitate, chiar a doua zi de la deschiderea Tîrgului Internaţional Bucureşti au fost încheiate noi contracte, astfel că planul este contractat in proporţie de 101,24 pe C.T.S şi 102,08 la sută pe devize convertibile. Acest lucru vorbeşte de la sine despre aprecierea de care se bucură produsele fabricate aici, dar şi despre angajarea acestui bine cunoscut colectiv pentru a asigura depăşirea planului şi onorarea tuturor contractelor cu beneficiarii externi. In acelaşi timp, au fost stabilite si contracte pentru producţia anului viitor, urmînd ca stabilirea specificaţiilor să se facă în perioada următoare. Activitatea se desfăşoară în aceste zile sub imperativul realizării ritmice a producţiei fizice, fiind nominalizate la începutul fiecărui schimb produsele şi reperele destinate exportului, care sunt lansate cu prioritate în fabricaţie. Forţa acestui colectiv a fost cunoscută, dar astăzi, mai mult ca oricând, este antrenată plenar pentru realizarea exemplară a planului. Se depun eforturi pentru îmbunătăţirea aprovizionării tehnico-materiale, îndeosebi cu conductori emailaţi şi carcase de fontă, pentru mai buna organizare a producţiei, astfel ca zilnic să iasă de pe liniile de montaj cantităţile de produse prevăzute, la parametri de înaltă calitate, pentru ca planul pe trimestrul IV şi pe întregul an să fie realizat exemplar. Preda MIŢA Oraşul minerilor Oraşul minerilor, Baraolt, şi-a sporit şi în acest an zestrea edilitară cu noi blocuri de locuinţe, cu noi şi moderne spaţii comerciale, care întregesc armonios peisajul urbanistic al localităţii. Este vorba de cele 87 de apartamente predate „la cheie” beneficiarului, din care 60 garsoniere pentru nefamilişti, şi de primul tronson al complexului turistic aparţinînd Cooperativei de Producţie, Achiziţiişi Desfacere a Mărfurilor Baraolt. Pentru început, acesta dispune de un restaurant (200 locuri), o berărie (00 locuri) şi o cofetărie, toate dotate cu mobilier modern, funcţional şi estetic; in anul viitor i se va adăuga hotelul (o clădire cu patru nivele) cu o capacitate de 80 locuri. I -LJt.U Ld. ) Mărturii, argumente Scriu aceste rinduri avind în faţă imaginea lăcătuşului mecanic Berzsan Mihály din secţia 430 a întreprinderii de Maşini-Agregat şi Subansamble Auto din municipiul nostru. — Bun găsit, meştere. — Bună să vă fie inima. REVOLUŢIONAR itim acţiune dar cu ce treburi pe la noi prin secţie ? — Caut un om ca dumneata care să-mi vorbească despre problema reparaţiilor capitale, datorită cărora maşinile „obosite“ capătă din nou viaţă prin grija şi măiestria profesională a mecanicilor, electricienilor şi electroniştilor. Sau, mai concret spus, caut să leg o punte spre adevărurile de toate zilele în care nevoia vitalii de cunoaştere a tot ce este nou şi statornic in munca unui comunist, a unui om legat prin mii de fire de viaţa uzinei, să-mi compună imaginea revoluţionarului, a muncitorului Aurelia LOJINSCHI (Continuare în pag a 3-a) ‘SPIRITULUI—_ La 15 noiembrie , alegerile de deputaţi în consiliile populare Cartierul să fie cît mai frumos, mai bine gospodărit! Un adevărat sfat gospodăresc, elocventă ilustrare a iniţiativei mereu creatoare a maselor, a dorinţei neostoite a oamenilor de a face mereu mai mult şi mai bine a avut loc în sala festivă a Liceului Industrial nr. 2 din municipiul Sfintu Gheorghe. Au participat locuitorii din circumscripţiile electorale nr. 9 şi 10 şi candidaţii Gaszdudith, Pál Anna, Imre Anna şi Doina Melinte. Făcîndu-se un scurt bilanţ al împlinirilor ultimilor ani în municipiul reşedinţă de judeţ s-a arătat — printre altele — că cele 16 întreprinderi industriale — în care predomină cele ce aparţin ramurilor de vîrf ale industriei electronica, construcţiile de maşini sau industria chimică — au Gheorghe POl’IŢA (Continuare in pag. a 2-a)