Cuvîntul Nou, ianuarie 1988 (Anul 21, nr. 4952-4975)

1988-01-04 / nr. 4952

) !\ eve 88 l „Potrivit hărniciei şi capacităţii noastre“ „ Atmosferă deosebit de plăcută. Toată lumea s-a simţit minunat. La cantina I.M.A.S.A. a fost cel mai reuşit Revelion. Anul acesta au fost cei mai mulţi participanţi: 180 de persoane, capacitatea maximă a sălii“. Acestea sunt opiniile exprimate de cei care au petrecut Revelionul 1988 la cantina I.M. A.S.A. de pe platforma industrială a municipiului Sfîntu Gheorghe. Tineri şi vârstnici, femei şi bărbaţi au petrecut minunate momente. La crearea atmosferei plăcute au contribuit in mare măsură formaţia de muzică uşoară a I.M.A.S.A. , formaţie laureată cu premiul 1 la actuala ediţie a Festivalului Naţional „Cântarea Romârniei“ şi ansamblul „Izvoraşul“, formaţie de muzică populară deţinătoare a unui premiu III la actuala ediţie a Festivalului Naţional „Cântarea României“. La cumpăna dintre ani a fost ascultat cu deosebită atenţie, Mesajul de Anul Nou rostit de preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu inegalabila sa forţă de introspecţie a fenomenelor vieţii contemporane, cu încrederea şi convingerea nestrămutată în capacitatea clasei muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii de a înfăptui măreţele programe de dezvoltare, de a asigura ascensiunea României pe treptele progresului şi civilizaţiei comuniste. Ideea că efortul ce ni se cere în acest an este dimensionat pe potriva condiţiilor existente şi a potenţialului de hărnicie şi capacitate de inovare a fost împărtăşită şi de maistrul Gheorghe Bercea de la Secţia 620 şi Zigfrid Fabricius de la sculărie, lăcătuşii Ioan Mija şi Oláh Mihai de la Secţia 620 şi, respectiv, 310, ca şi de frezorul Nagy István de la Secţia 520, închinînd un pahar pentru sănătate şi putere de muncă, cei de aici s-au gîndit şi la obiectivele anului care a început, obiective care solicită şi mai mult capacitatea colectivului în primul rind, strădanie în direcţia ridicării neîntrerupte a gradului de calificare, a formării unei mai temeinice discipline individuale şi colective. In anul 1987 colectivul a învins multe greutăţi, dar a făcut paşi importanţi în direcţia îmbunătăţirii calităţii produselor, modernizării proceselor de producţie, aspecte care trebuie amplificate, ridicate la noi cote de eficienţă in acest an. ... O atmosferă însufleţită, un Revelion în care buna dispoziţie, muzica, dansul, gîndurile şi urările de mai bine şi-au dat mina, au fost şi la cantinelerestaurant de la I.A.C.M. şi întreprinderea Textilă „Oltul“, unde sute de oameni ai muncii de la cele două unităţi, familiile acestora, au petrecut Revelionul ’88. PNIŢA Cu voioşie tinerească Cei 200 de tineri din unităţi economice şi instituţii ale municipiului Sfîntu Gheorghe, participanţi la Revelionul Tineretului, organizat la restaurantul „Stadion", au trăit sentimentul satisfacţiei datoriei împlinite, pentru că, în Mesajul de Anul Nou, rostit de preşedintele Republicii noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se regăsesc şi faptele de muncă ale tinerilor din oraşul reşedinţă de judeţ. La cumpăna dintre ani, îl solicităm pentru cîteva momente, pe tovarăşul Ciprian Comşa, secretar al Comitetului Judeţean al U.T.C., pentru a ne împărtăşi păreri, intenţii de viitor: „Cu emoţie şi deosebit interes, toţi care suntem aici am urmărit Mesajul conducătorului partidului şi statului nostru, care ne îndeamnă la o muncă mai susţinută, mai fermă în ceea ce priveşte înfăptuirea obiectivelor de dezvoltare economico-socială a ţării. In viitor, vom acţiona în mai mare măsură pentru îmbunătăţirea activităţii de cercetare ştiinţifică, de aplicare în producţie a noilor cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii moderne, pentru ridicarea necontenită a calităţii şi nivelului tehnic , producţiei“. Anul care a trecut a fost un an bogat in realizări. Tineri de la I.M.A.S.A., întreprinderea Textilă „Oltul“, I.A.M.E. şi din alte unităţi, pe lingă faptul că au participat cu toată capacitatea lor intelectuală şi fizică la realizarea exemplară a sarcinilor de plan, îşi regăsesc eforturile în depăşirea cu 10 la sută, de către organizaţia judeţeană de tineret, a planului de muncă patriotică şi în executarea unor importante lucrări agricole, în valoare de 190 mii lei. Sînt doar cîteva argumente pentru care, iată, aici, în această noapte, aceşti tineri îşi exprimă mulţumirea, încrederea lor în viitor ... Vasilica CIOBANU" La hotarul dintre ani, cu mîndrie patriotică pentru împlinirile de pînă acum, cu gîndul la cele viitoare Instantanee de la Revelionul Tineretului ANUL XXI, NR. 4952 CUVINTUL NOU Cu gîndul la noi succese Hanul turistic din Intorsura Buzăului este unul din locurile tradiţionale de petrecere a Revelionului, aşa că şi în această cea mai lungă noapte dintre ani s-au adunat aici, pentru a sărbători împlinirile anului ce a trecut şi a închina un pahar de vin în cinstea celor pe care le vor obţine în anul care începe, numeroşi oameni ai muncii din unităţile economice ale oraşului, profesori, activişti ai organelor de partid şi de stat. Erau prezenţi, împreună cu soţiile şi alţi membri ai familiei, inginerul Tiberiu Moldovan de la I.P.T., inginera Camelia Popica, şefa Secţiei Scaune, muncitorii Mihai Datcu de la I.P.T. şi Vasile Sporea de la U.F.E.T., cooperatorii Dumitru Zaharia, Marius Dobrinaş, Constantin Bularca şi Gheorghe Ionescu de la Cooperativa Meşteşugărească „Arta Populară“, şeful staţiei C.F.R., Aurel Dimitriu, Mircea Clteanu de la U.M.T.C.F. şi mulţi, mulţi alţii. ... Ca peste tot, s-au prezentat şi aici momente vesele, răvaşe, oamenii ţinînd să arate că, dacă ştiu să muncească, ştiu şi să petreacă. Astfel, anul 1988 a fost întîmpinat cu toată cinstea de oamenii plaiurilor intersurene.... Bucurie şi veselie în ,,oraşul celor o mie de izvoare de sănătate“ In mirificul peisaj montan al staţiunii Covasna, Revelionul a prilejuit numeroşilor turişti bucuria de a petrece cea mai lungă noapte a anului într-o atmosferă de veselie, de bună dispoziţie şi antren, specifică unor aseme- I nea ocazii. La restaurantele „Căprioara“, „Cerbul“ şi „Covasna“, aparţinînd C.H.R., şi-au dat intîlnire peste 500 de oameni ai muncii, iubitori ai minunatului peisaj al Covasnei, mulţi dintre cei prezenţi aflindu-se la odihnă şi tratament. O parte din oamenii muncii ce îşi desfăşoară activitatea la cunoscutele unităţi economice din oraş — F.P.L., cooperativele meşteşugăreşti „Avîntul“, „Textila“ — împreună cu familiile lor şi-au dat intîlnire la restaurantul „Turist“, pentru a fi împreună nu numai în activitatea cotidiană de producţie, dar şi in momentele de recreere, sărbătorind succesele lui 1987, făurind frumoase planuri pentru vii- tor. Şi la restaurantele CASCOM şi U.G.S.R. at- mosfera a fost antrenantă, plină de veselie, 300 de turişti din ţară şi judeţ bucurîndu-se de faptul că trăiesc intr-un climat de pace şi linişte, într-o ţară liberă şi independentă, ce şi-a cîştigat un frumos renume peste hotare. ‘ Tinerii, ca pretutindeni în lume, s-au aflat împreună, petrecînd ceasuri agreabile la clujbul lor, întîmpinînd 1988 cu hotărîrea de a în- văţa şi munci, de a-şi perfecţiona pregătirea profesională, de a se instrui pentru a deveni oameni de nădejde ai societăţii noastre socia- liste | Horia C. DELU . La cumpăna dintre ani, in vreme ce noi sărbătoream alături de prieteni, de colegi, sosirea Anului Nou, pe vetrele cu foc continuu activitatea şi-a urmat cursul ei de fiecare zi. Primele clipe ale anului 1988 i-au găsit la datorie pe petroliştii Ghelinţei, preocupaţi, ca întotdeauna, să netezească ţiţeiului calea către oameni, pe lucrătorii din echipele de intervenţii de la I.J.G.C.L. şi I.R.E., pe lucrătorii din domeniul sănătăţii, precumşi pe alţii, cei de ale căror eforturi nu ne putem lipsi măcar o singură noapte. Lor, tuturor celor care au sărbătorit Anul Nou prin muncă, gîndurile noastre de bine, urările noastre de sănătate şi viaţă lungă. Imaginile pe care vi le prezentăm înfăţişează pe telefonistele Gidró Irén, Mihaela Clulpan şi Czofa Ana, care în noaptea Anului Nou ne-au înlesnit posibilitatea de a transmite „pe fir“, urări de bine celor dragi, precum şi pe Pilboth Miklós, Gheorghe Cont şi Bedő Ferenc, de la I.J.G.C.L., aflaţi şi ei la datorie la cumpăna dintre ani. Oameni la datorie Veselie în casă nouă Casa cea nouă este (aţi ghicit, poate) cochetul hotel „Oltul“ de la Malnaş-Băi, cea mai tînără unitate din reţeaua hotelieră a O.J.T. Covasna. Ca şi anul trecut, la hotelul — nou, pe atunci — „Carpaţi“ din A furia, solicitările au depăşit cu mult capacitatea restaurantului, fiind folosite spaţiile holului şi ale clubului pentru a face faţă, cit de cit, solicitărilor. Cei prezenţi, insa — fie covăsneni, fie oaspeţi, din Bucureşti şi judeţele Dolj, Giurgiu şi Braşov — au petrecut o seară de neuitat, la aceasta contribuind atît bucatele şi băuturile alese, cit şi soliştii şi orchestra de la I.M.P. Sfîntu Gheorghe. Excursiile (una la Bálványos, alta la Tuşnad) şi carnavalul, organizate a doua zi, au completat fericit un Revelion care a fost la înălţimea firmei pe care O.J.T. Covasna şi-o confirmă, an de an. I. VASILESCU PAG. ON. _______________________________________________________________| Primul născut în anul 1988 este o fetiţă, pe care o cheamă Mihaela şi care este al patrulea copil al familiei Cărare. Ii dorim sănătate, fericire şi „La mulţi ani !. Iar vrednicilor părinţi — Camelia Cărare, muncitoare la C.P.L. Sfintu Gheorghe, şi Mihai Cărare, lucrător la staţia C.F.R. Sfîntu Gheorghe — le adresăm felicitări şi urări de bine şi sănătate în anul 1988 !