Cuvîntul Nou, mai 1988 (Anul 21, nr. 5054-5078)

1988-05-03 / nr. 5054

ă a lunii schimbăvor cănai mare Temperaşi cuprinrade, mai parte ai în deitane. Zine se vor 25 grade, regiunile I dă, vreă In prli In rewl se va spind din ,dea ploi soţite de şi izolai frecdeal şi nperatufl cula grain printrul şi ar cele 22 graa doua cînd, îstra şi ■ 25 de a lunii stabilă, îminant rsă. Sete desizolat, ile mi, tre 7 și in prirlui, iar ■ vor fi 26 de M SARI stare eorghe, (2447) stare eorghe, , întreICHire co- Gheoriul, nr. , apar(2456) ie, pe antin. e- V. Sfînt nulă. (2454) ' \ Pe ari, eli- Sfîntu nulă. (2458) ie, pe , elibe. Gheor(2393) e, pe lai, eliierativa Secu(B) anunţătoare de 73 a fost Condo-3 azi.19. la strada reara 4 mai, ele şi IALE aduce or ca şi teufi laBuită gheor- Anul XXI Nr. 5054 CUVINTUL NOU Adunarea festivă din Capitală consacrată sărbătoririi Zilei de 1 Mai (Urmare din pag 1) consacrată aniversării Zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a celor ce muncesc, vă rugăm să ne îngăduiţi ca, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din Capitală, să aducem un înflăcărat omagiu celui mai de seamă fiu al naţiunii, ilustrul conducător al partidului şi statului nostru, strălucit revoluţionar, proeminentă personalitate a lumii politice contemporane, care slujeşte cu neţărmurit devotament interesele supreme ale poporului român, cauza păcii şi colaborării între popoare, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Cu adine respect şi aleasă preţuire, salutăm prezenţa la adunarea noastră a tovarăşei Elena Ceauşescu, militant de frunte al partidului şi statului, eminent om de ştiinţă de largă recunoaştere mondială, care se bucură de o înaltă apreciere pentru prodigioasa activitate consacrată înfloririi patriei, afirmării in lume a nobilelor valori ale ştiinţei, învăţămîntului şi culturii româneşti. Adresăm, de asemenea, un salut cordial oaspeţilor de peste hotare, membrilor corpului diplomatic, tuturor participanţilor la adunarea noastră. Ziua de 1 Mai este întimpinată de oamenii muncii din Capitală cu rezultate însemnate în Îndeplinirea planului la principalii indicatori în industrie, agricultură, investiţii. Acţionînd cu fermitate pentru înfăptuirea preţioaselor orientări şi indicaţii pe care ni le daţi zi de zi, mult stimate tovarăşe secretar general, comuniştii, toţi cetăţenii Bucureştiului sunt hotărîţî să facă totul pentru transpunerea neabătută în viaţă a obiectivelor Congresului al XlII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, cinstind astfel grija permanentă pe care o acordaţi perfecţionării muncii noastre, edificării unei Capitale moderne, înfloritoare, pe măsura timpului eroic, de necuprinsă măreţie ce-l trăim sub conducerea dumneavoastră clarvăzătoare“. Despre semnificaţia Zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşul Nicolae Constantin, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In continuare, a avut loc un spectacol festiv dedicat Zilei de 1 Mai. Manifestarea prilejuită de sărbătoarea muncii s-a încheiat într-o atmosferă înălţătoare, de profundă vibraţie patriotică, de puternică angajare revoluţionară. Prin întreaga ei desfăşurare, adunarea festivă din Capitală consacrată Zilei de 1 Mai a pus în lumină voinţa fermă a oamenilor muncii, a întregului nostru popor de a acţiona, în strînsă unitate in jurul partidului, al secretarului său general, pentru realizarea exemplară a planului pe acest an şi pe întregul cincinal, pentru înfăptuirea neabătută a măreţelor obiective stabilite de Congresul al XlII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, pentru înălţarea patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, afirmarea tot mai puternică a României socialiste în lume ca o ţară liberă, demnă şi înfloritoare, pentru triumful cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării pe planeta noastră. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au asistat, după încheierea adunării, la un spectacol festiv dedicat Zilei de 1 Mai. Amplă suită de momente literar-muzical-coregrafice, spectacolul a conturat o imagine elocventă a prezentului luminos al României socialiste, a anilor de glorie ai „Epocii Nicolae Ceauşescu“, de realizări măreţe, fără precedent in întreaga istorie a ţării. Pentru toate aceste împliniri socialiste ce au schimbat destinul ţării şi al oamenilor ei, s-a adus, la acest ceas de sărbătoare un cald omagiu partidului nostru comunist, secretarului său general, tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Versuri emoţionante sunt rostite pentru tovarăşa Elena Ceauşescu, eminent om politic, care s-a identificat cu toate marile momente ale devenirii noastre socialiste. In încheierea spectacolului festiv dedicat Zilei de 1 Mai, a fost intonat Imnul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste : ,,E scris pe tricolor unire“. Se aplaudă îndelung, cei prezenţi adamind pentru partid, pentru minunatul nostru popor, pentru România socialistă, pentru conducătorul partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Un grup de pionieri şi şoimi ai patriei au urcat in loja oficială şi au dăruit cu emoţie buchete de flori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a răspuns cu prietenie acestor vibrante manifestări de stimă şi preţuire, de fierbinte dragoste şi profundă recunoştinţă. Din partea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu a fost oferit realizatorilor spectacolului un frumos coș cu flori. (Urmare din pagi tă, în condiţii de ordine şi disciplină, tot mai multe formaţi de foraj au reuşit să realizeze sarcina zilnică de plan şi chiar s-o depăşească. Amintim formaţiile de la sonda 405 Breţcu, condusă de Emius Ursache, 415 Ojdula, condusă de Gheorghe Palade, de la sonda 188 Ghelinţa, condusă de inginerul Octavian Goga, şi de la sonda 185 Ghelinţa, condusă de Mihai Miron, care au obţinut cea mai importantă depăşire a planului de foraj, tocmai prin creşterea vitezei de foraj. IU BARAOLT. Răspunzind prin fapte chemării adresate tuturor minerilor de către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a da ţării cu mai mult cărbune, minerii de la mina Baraolt acţionează cu eforturi susţinute pentru a spori producţia de cărbune extras din subteran, pentru a asigura cărbune de bună calitate energeticienilor. Amintind faptul că bilanţul încheiat de colectivul minei Baraolt, condus de inginerul Gheorghe Gherlan, în perioada celor patru luni care au trecut din acest an, consemnează un plus de 21.000 tone lignit, nu facem decît să evidenţiem hotărîrea acestui colectiv de a acţiona pentru sporirea productivităţii muncii, pentru creşterea producţiei de cărbune energetic, pentru ca acest an să însemne anul cu cele mai bune rezultate. Şi luna mai a debutat in condiţii bune. Rezultatele confirmă preocuparea tuturor minerilor pentru utilizarea mai bună a instalaţiilor din dotare, a timpului de lucru, astfel ca să scoată din adîncuri cantităţi tot mai mari de cărbune. Printre cei care se înscriu la loc de frunte in bătălia pentru cărbune ii amintim pe cei din abatajul frontal 643/4B, brigadă condusă de Constantin Papuc, ca şi minerii Szöcs Antal şi Lörincz Iosif. Pe fronturile energiei - nici o clipă de răgaz Flori pentru artiştii amatori care au prezentat un frumos spectacoldedicat zilei muncii. Foto : KOVÁCS László Adunare festivă consacrată Zilei de 1 Mai (Urmare din pag. 1) ani, s-a afirmat de la început ca exponentul cel mai înaintat şi ferm al naţiunii, vorbitorul a evidenţiat intensa activitate desfăşurată de partid, în perioada luptei împotriva fascismului şi războiului, pentru unirea tuturor forţelor patriotice, rolul determinant îndeplinit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, alături de tovarăşa Elena Ceauşescu, în organizarea marii demonstraţii antirăzboinice de la 1 Mai 1939, una din cele mai puternice manifestări antifasciste din Europa. Arătînd că Partidul Comunist Român îşi îndeplineşte cu cinste misiunea de a conduce poporul pe calea transformării revoluţionare a societăţii, vorbitorul s-a referit pe larg la măreţele realizări obţinute de poporul nostru şi, în acest context, de oamenii muncii din judeţul Covasna, în perioada de glorioase împliniri, fără precedent în istoria ţării, pe care întregul popor o numeşte, cu îndreptăţită mindrie patriotică, cu profundă dragoste şi recunoştinţă, „Epoca Nicolae Ceauşescu“. Vorbitorul a exprimat angajamentul solemn al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţulCovasna, de a acţiona cu înalt spirit patriotic, revoluţionar, pentru înfăptuirea exemplară a planului pe acest an şi pe întregul cincinal, a Programului partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. După încheierea adunării, formaţii artistice laureate ale Festivalului Naţional „Cîntarea României“ au prezentat un spectacol cultural-artistic. Eforturi susţinute, organizare exemplară (Urmare din pagubului, mecanizatorii Orosz Imre, Beke Atilla şi Bíró János fiind hotăriţi să depună toate eforturile pentru a încheia această lucrare t°tin cursul zilei de astăzi. Foarte bine, s-a desfăşurat şi se desfăşoară activitatea şi pe ogoarele C.A.P. Lunga. Ieri in această unitate au fost însămînţate ultimele hectare de cele 60 destinate cicorii, încheindu-se, de asemenea, plantarea manuală a butaşilor de sfeclă de zahăr. In ce priveşte plantarea cartofilor pînă aseară, aceştia au fost puşi în brazdă pe 330 din cele 350 hectare prevăzute a fi ocupate cu această cultură, existind tocm condiţiile ca în cursul zilei de astăzi, această importantă lucrare să se încheie Consemnăm modul exemplar în care a fost organizată la CAP. Lunga plantare a cartofilor. Pentru alimentarea cu maximum de operativitate a maşinilor de plantat cu cartofi de sămînţă, aceştia au fost iniţial insăcuiţi, la transportarea lor fiind asigurat un număr corespunzător de mijloace. Pentru golirea sacilor în buncărele maşinilor de plantat au fost constituite echipe care numără un total mai bine de 30 de persoane. Ca urmare alimentarea unei maşini de plantat durează cel mult un minut. „Lucrul începe — ne spunea preşedintele C.A.P., tovarăşul Nagy Andrei — de cum se luminează şi se încheie în jurul orei 21, aşa incit cu fiecare maşină de plantat, într-o zi sămînţa este pusă în brazdă pe 8—9 hectare". Ieri la C.A.P. Lunga a început şi Insăminţarea porumbului, iar astăzi se va trece la Insăminţarea celor 15 hectare prevăzute pentru sfecla Elită anul I. Atit plantarea cartofilor, cit şi insăminţarea porumbului şi sfeclei Elită se vor încheia în cursul zilei de astăzi, cu acestea, semănatul fiind finalizat şi la C.A.P. Lunga pe întreaga suprafaţă planificată. Remarcînd încă o dată mobilizarea exemplară a tuturor forţelor umane din cele două unităţi agricole din cadrul C.U.A.S.C. Cernat, accentul pus pe utilizarea la capacitate a tractoarelor, maşinilor de plantat şi semănătorilor, prin folosirea din plin a fiecărei ore bune de lucru, reţinem şi preocuparea conducerii C.U.A.S.C de a asigura o dirijare operativă a mijloacelor mecanice, temporar disponibile in unele unităţi, spre acelea în care se poate lucra cu toate forţele. Astfel la C . P. Lunga au lucrat in ultimele zile ale sâptămînii trecute două maşini de plantat cartofi ale secţiei pentru mecanizare Ojdula. Aceasta deoarece la C.A.p. Ojdula starea terenului nu a permis plantarea cartofilor. Sigur, in zilele următoare maşinile devenite disponibile ca urmare a încheierii plantatului şi însămînţărilor la C.A.P. Cernat şi Lunga vor fi trimise in ajutorul celorlalte unităţi din C.U.A.S.C. Cernat, unde au mai rămas suprafeţe de plantat sau de insămînţat. Această formă de întrajutorare se practică de altfel cu bune rezultate şi in celelalte consilii unice agroindustriale. Considerăm că trebuie avută in veder° chiar posibilitatea întrajutorării între consilii, asigurîndu-se astfel şi în continuare utilizarea la capacitate a tuturor tractoarelor şi maşnilor agricole şi, pe această cale, încheierea cit mai grabnică a semănatului în toate unităţile agricole. PAG. 3 0 La întreprinderea de Mecanică Fină din Bucureşti se aplică cu bune rezultate o nouă tehnologie de incasetare a ceasurilor de mină electronice. Elaborată de specialiştii de profil, aceasta prevede un flux tehnologic modern, începînd de la controlul de recepţie al mecanismului, continuind cu fixarea elementelor de încasetare şi controlul final al ceasului. 9 Constructorii de utilaj petrolier de la întreprinderea „1 Mai" din Ploieşti au un stadiu avansat de execuţie un nou tip de instalaţie de foraj din seria F-400, capabilă să lucreze in zone cu temperaturi de pină la minus 40 de grade Celsius. Realizată la cererea partenerilor externi cu suprastructura înălţată la 8 metri, instalaţiei i se asigura o mai bună şi eficientă montare a prevenitoarelor de erupţie De notat că această suprastructură depăşeşte cu un metru pe cele ale instalaţiilor fabricate pînă acum. Reproiectată de Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică Ploieşti, noua instalaţie este executată, cu excepţia operaţilor de sudură şi montaj, in spaţiile de producţie existente.