Cuvîntul Nou, ianuarie 1989 (Anul 22, nr. 5262-5286)

1989-01-03 / nr. 5262

PAG. 2 CUVINTUL NOU__________________________• REVELION ’89 INTORSURA BUZĂULUI Atmosferă sărbătorească, veselie, optimism şi, bineînţeles, multă, foarte multă bună dispoziţie la Revelionul oamenilor muncii de la întreprinderea de piese pentru tractoare din localitate. Asistăm, de fapt, la o premieră — aşa cum ne spunea şi tovarăşul Octavian Popica, secretarul organizaţiei de partid, pentru că de foarte puţine zile a fost dat în folosinţă chiar spaţiul în care se sărbătoreşte Revelionul. Este vorba de cantina întreprinderii, construită în regie proprie de cei de aici, de la I.P.T. Asistăm, aşadar, la un Revelion în casă nouă, „casă“ la a cărei ridicare au contribuit toţi cei 150 de participanţi şi, desigur, nu numai ei. „Aceasta este doar una din semnificaţiile deosebite pe care le are această noapte pentru oamenii muncii de pe meleagurile întorsurene , precizează, în continuare, tovarăşul Teofil Bularca, directorul întreprinderii. O a doua se referă la aceea că, odată trecuţi în 1989, putem consemna deja un deceniu de existenţă al întreprinderii, un deceniu de cînd, graţie politicii înţelepte a partidului şi statului nostru de repartizare judicioasă, armonioasă, pe întreg teritoriul ţării a forţelor de producţie, s-a pus piatra de temelie a încadrării fostei aşezări rurale Intorsura Buzăului în circuitul marii industrii, în circuitul construcţiilor de maşini“. Aşadar, un Revelion cu dublă semnificaţie pentru tînărul şi harnicul colectiv de la I.P.T., colectiv care în decursul acestui aproape un deceniu de existenţă a produs circa 34.000 de cabine pentru tractoare. Toate acestea au constituit, firesc, temeiuri de satisfacţii. „Mesajul de Anul Nou rostit de preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, urmărit cu legitim interes şi deosebită satisfacţie, ne-a permis să reţinem că ideea necesităţii trecerii la un stadiu calitativ nou, acela al producţiei intensive, a exploatării cu maximă eficienţă a potenţialului uman şi material făurit în glorioşii ani de după istoricul Congres al IX-lea al partidului esteunanim împărtăşită. Păşim în noul an cu hotărîrea fermă de a acţiona cu înaltă responsabilitate comunistă, revoluţionară în spiritul orientărilor şi sarcinilor reieşite din magistrala Expunere a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la marele Forum al democraţiei muncitoreştirevoluţionare din noiembrie, conştienţi că astfel ne aducem contribuţia la realizarea obiectivului strategic al etapei actuale — trecerea României, pînă în 1990, la stadiul de ţară socialistă mediu dezvoltată“ — ne spune lăcătuşul mecanic Gheorghiţă Găitan, unul dintre fruntaşii întreprinderii. Constantin Nifl 1a cumpăna anilor, în timp ce sărbătoream Anul Nou în familie, cu prieteni sau colegi, la locurile de muncă cu foc continuu, semeni ai noştri s-au aflat la datorie. Prin munca lor, ei au asigurat buna desfăşurare a unor activităţi, făcînd din această noapte sărbătorească una obişnuită, pentru ca noi să ne simţim mai bine şi în siguranţă şi în această ultimă noapte a anului. Au fost, aşadar, pe „baricade“ echipe de intervenţie ale I.I.G.C.L., I.R.E., şoferi de autobuze şi taximetre, lucrători de la telefoane etc. Ii amintim pe cîţiva dintre aceştia : Ana Maria Crişan (secţia interne), Ioan Chiţu (chirurgie), Palmai Iuliu (ginecologie), Molnár Maria (pediatrie), Nagy Vasile (A.T.I.) şi Tiberiu Postoacă (urgenţă) — medici care au fost de gardă la Spi- Oameni la datorie falul judeţean Covasna, Jigmond Magdalena, Lázár Gizella, Beder Sarolta, Markó Irina (Sfîntu Gheorghe), Csiszer Mária şi Păunei Ildikó (Tîrgu Secuiesc), Molnár Gabriela (Covasna), Rodica Păcureanu (Intorsura Buzăului), Fazakas Judit (Baraolt) — care au asigurat prestaţii prin centralele telefonice de la oraşe, Daniel Luca, Szabó Béla şi Márkó Zoltán (Sfîntu Gheorghe), Rab Enikő şi Szöcs Ildikó (Tîrgu Secuiesc), Iuliana Madarie (Covasna), electromecanici care au asigurat buna funcţionare a centralelor telefonice, precum şi comunicaţiile la mare distanţă, Stekbaur Ladislau, şofer pe autobuz şi Balló Géza, taximetrist. Le mulţumim tuturor celor care au sărbătorit Anul Nou prin muncă şi le dorim, pe această cale, un an nou cu bucurii şi împliniri. De veghe la siguranţa circulaţiei feroviare şi în această noapte de sărbătoare: impiegatul de mişcare Tóth Zoltán, lucrătorii Georgeta Jianu, Ambrus Gyula, Mariana Chirilă (foto 1). La uzinele de apă au vegheat Kerekes János, Szöcs Sándor şi Mátyás Attila (foto 2) . Echipa de intervenţie a I.J.G.C.L. : Kökösi Ferenc, Károly Ákos, Székely Tibor (foto 3) . Pentru ca la cantina I.M. A.S.A. totul să decurgă perfect in noaptea de la cumpăna anilor au muncit pină dimineaţa şefa cantinei, Rab Ibolya şi lucrătoarele Valeria Fedorca, Molnár Rózány, Dobolyi Anna, Berekzi Irma (foto 4). (Foto 1) (Foto 3) (Foto 2) (Foto 1) SFÂNTU GHEORGHE Revelionul tinretului s-a petrecut la Berăria municipiului. Alături de organizatori, şeful de unitate Tamás László, a pregătit de cîteva zile noaptea dintre ani. S-a gîndit ca totul să fie pe măsura tinereţii: voie bună, muzică şi dans. Şi după cum recunoşteau chiar ei, participanţii, tineri din întreprinderile şi instituţiile municipiului. Revelionul a fost aşa cum şi l-au dorit, încălzit de un Pluguşor care a mers la... inimă. Intre „reprizele“ muzicale alcătuite de Fábián László şi Bajzáth Csaba, participanţii şi-au strîns pumnii la tombolele organizate de unitatea gazdă și de Comitetul munici pal al U.T.C. 13 premii (numărul s-a lăsat cu noroc) şi un „purcel la tavă“ au fost tot atîtea momente de veselie şi emoţie. La cantina de la I.M.A.S.A., Revelionul oamenilor muncii de pe platforma industrială a municipiului. Ora 12 s-a acoperit de beteală argintie, de gînduri bune şi s-au ciocnit paharele cu şampanie. Ca în fiecare an familia muncitorească de la această întreprindere sărbătoreşte noul an împreună. Şi tot ca de fiecare dată bucătăresele cantinei s-au întrecut în măiestrie culinară şi toată lumea a avut cuvinte de laudă pentru talentul şi munca lor. Cît priveşte muzica, nu putea să lipsească din mijlocul muncitorilor de la I.M.A.S.A. ansamblul „Izvoraşul“. Cîntecele şi dansurile lor au mers la inima şi sufletul celor ce au vrut să fie împreună de Revelion. Csoma Lajos, electromecanic, a venit împreună cu soţia sa, Jeanina, inginerul Ioan Ancu şi soţia sa Eva, desenator tehnic, au ţinut şi ei să ridice un pahar de şampanie alături de colegii lor. Fazakas Mátyás, prelucrător prin aşchiere, Szabó Schuller Tibor, de la secţia 530, Maria Magdalena Cătană sau Nadia Moldovan au fost doar cîţiva dintre cei care au intrat BARAOLT Anul 1988 a fost, pentru harnicii locuitori ai Baraoltului, un an dintre cei mai rodnici : cu o săptămînă înainte de ruperea ultimei file de calendar a anului, industria oraşului îşi îndeplinea cu cinste, sarcinile de plan. Cel mai important succes al celor de aici a fost însă altul, obţinut mult mai devreme : la 1 noiembrie minerii raportau îndeplinirea sarcinilor anuale, prin aceasta ei ocupînd, pînă la finele anului, locul întîi pe ramură în întrecerea socialistă din întreaga ţară. Sînt succese care au înnobilat nu numai un colectiv de muncă, ci un întreg oraş, succese sub semnul cărora s-a desfăşurat — în familie ori în cadru organizat (la braseria „Baraolt“, ori la restaurantul „Central“) — Revelionul de la cumpăna anilor. In acest timp, ca o garanţie a succeselor lui ’89 s-a lucrat din plin. In subteran, echipe de mineri cum sunt cele conduse de șefii de brigadă Constantin Papuc (la sectorul Baraolt) și Szöcs Francisc (la Vîrghiș) au dat țării 200 tone cărbune peste plan. în tînărul an cu bucuria oamenilor ce pot fi mulțumiți de ceea ce au făcut în 1988. Anul XXII Nr. 5262 ------------------------------ - și la cantina I.M.A.S.A. de către oamenii muncii de pe platforma industrială a meniului. Veselie, dans, antreu, gînduri muncă în ultima noapte a frumoase, urări de fericire şi anului la revelioanele organizaprosperitate în noul an şi aute la Clubul „Gheorghe Doja“ spus prieteni şi tovarăşi de de către I.T. „Oltul“ COVASNA» Şi „oraşul cu o mice izvoare de sănătate“, pe cuvinte renumita staţiune Covasna, a cunoscut în noaptea cea mai lungă a anului freamătul şi entuziasmul specific momentelor de sărbătoare. Poate că nicăieri în judeţ nu s-au aflat atîţia oaspeţi din întreaga ţară pentru a-şi petrece Revelionul ca în această staţiune, deschisă tuturor 365 de zile din an, pentru recuperare, refacere, petrecere plăcută şi utilă a timpului liber. La restaurantele „Cerbul“, „Căprioara“, „Covasna“, la Complexul U.G.S.R., s-au aflat atît turiştii veniţi în sejur, cît şi un mare număr de tineri— şi mai puţin tineri — din Bucureşti, Brăila, Braşov, Argeş, Buzău, Prahova, Galaţi. Tovarăşul Claudiu Iacob, directorul C.H.R. Covasna, omul cel mai ocupat, dar şi mai bine informat cu tot ce s-a întîmplat în această noapte mirifică, ne-a precizat că numărul celor care au beneficiat de serviciile ireproşabile ale personalului staţiunii a depăşit cifra de 1.100. Cu antren, cu multă voie bună a fost petrecut 1988 şi întîmpinat noul an. „A fost un Revelion minunat, ne-a declarat Marin Ionescu, din Capitală, artul dintre cele mai reuşite la care am participat în ultimii ani. Faima staţiunii Covasna s-a confirmat şi cu acest prilej, şi adresez pe această cale mulţumirile noastre, ale grupului de tineri cu care am venit, gazdelor pentru tot ce-au făcut ca să ne simţim cît mai bine!“. „Doriţi un gînd de An Nou ? — ne-a întrebat, la rându-i, Oana Popa, din Galaţi. Multă sănătate, împliniri profesionale şi pace !“. Horia C .DUJU TÎRGU SECUIESC Sute de oameni ai muncii din oraşul Tîrgu Secuiesc au avut prilejul unui moment de cuanţ al întregii activităţi desfăşurate pe parcursul anului 1968, la sărbâtoarea trecerii in noul an. Astfel, oamenii muncii de la Întreprinderea de confecţii „Secuiana", de la întreprinderea mecanică sau C.P.L., ca şi din alte întreprinderi din Tirgu Secuiesc, au întîmpinat anul 1989 cu fireasca bucurie a unui astfel de eveniment, dar şi cu sentimentul datoriei împlinite. La Băile Fortyoga, unde printre alţii s-au aflat împreună şi oameni ai muncii de la întreprinderea de confecţii, directorul comercial al acesteia, tovarăşul Andrei Paszka, ne spunea că anul care tocmai s-a încheiat a adus în contul întreprinderii o creştere substanţială a principalilor indicatori de plan: peste 7 milioane de lei producţie marfă suplimentară şi o depăşire a sarcinilor la export cu circa 300 de mii de dolari. Şi la cantina întreprinderii mecanice, se regăseşte aceeaşi atmosferă sărbătorească, aceeaşi vibraţie patriotică cu care este întîmpinat Mesajul de Anul Nou al secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Dincolo de antrenul şi veselia specifice acestei nopţi se simte hotărîrea celor care muncesc pe platforma industrială a oraşului de a face totul pentru obţinerea de noi împliniri in anul care vine. Radu DOBRE