Cuvîntul Nou, septembrie 1989 (Anul 22, nr. 5467-5492)

1989-09-15 / nr. 5479

Anul XXII Nr. 5479 (Urmire din pag 1) seral, a tuturor absolvenţilor clasei a X-a. Se creează astfel premisele generalizării învăţământului de 12 ani, care va marca o etapă nouă, calitativ superioară, in activitatea de formare a unor cadre cu o înaltă pregătire profesională, tehnico-ştiinţifică, dar şi politico-ideologică, cu un ridicat nivel de cultură generală, în expoziţie este oglindită creşterea considerabilă a bazei materiale a învăţămîntului, ca urmare a sporirii, an de an, a numărului sălilor de clasă, al laboratoarelor, amfiteatrelor, locurilor în internate şi cămine. Prin revelatoare date şi imagini, expoziţia subliniază că importanţa pe care partidul nostru, secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, o acordă şcolii rezidă nu doar din marele volum de investiţii alocat, din largul acces la educaţie şi instrucţie al tuturor cetăţenilor ţării, ci, în acelaşi timp, din perfecţionările succesive aduse învăţămîntului, înţeles in toată complexitatea lui, ca parte integrantă a întregii strategii a dezvoltării economico-sociale a ţării. în acest sens, este reliefată însemnătatea deosebită a integrării organice a învăţămîntului cu cercetarea şi producţia, orientare revoluţionară a şcolii româneşti, iniţiată şi promovată ferm de conducătorul partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, ceea ce a determinat o amplă schimbare înnoitoare a structurilor de învăţămînt în vederea mai bunei lor adaptări la necesităţile societăţii noastre, la cerinţele generale ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost înfăţişate realizările obţinute de unităţile ieşene de învăţămînt, preocupările lor pentru ridicarea procesului instructiv-educativ la un nivel calitativ superior, pentru înfăptuirea sarcinilor ce le revin în domeniul formării de cadre cu o înaltă calificare, capabile să stăpânească şi să folosească tehnica modernă în toate domeniile de activitate. Secretarul general al partidului, apreciind rezultatele bune înregistrate pînă acum, a adresat îndemnul ca în Centrul universitar Iaşi să se desfăşoare o activitate şi mai susţinută, potrivit bazei sale tehnico-materiale, potenţialului de care dispune şi în concordanţă cu cerinţele ereseii,depuse în faţa învăţămîntului nostru de toate gradele. In cincinalul viitor şi în perspectivă, a subliniat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se impune să se facă totul pentru afirmarea şi mai puternică a ştiinţei româneşti, iar Iaşiul să-şi aducă, în acest sens, o contribuţie însemnată, să ocupe un loc de frunte în toate domeniile. Tot cu prilejul deschiderii noului an de învăţămînt, aici au fost organizate expoziţii, reunind lucrări practice realizate în cadrul activităţilor pioniereşti şi al atelierelor şcolare. Vorbind cu mîndrie despre rezultatele obţinute la învăţătură şi inactivitatea practică, pionieri şi elevi au exprimat, prin emoţionante cuvinte, recunoştinţa lor fierbinte pentru minunatele condiţii create de a se pregăti temeinic, de a se forma ca cetăţeni de nădejde, constructori devotaţi ai socialismului şi comunismului. După vizitarea expoziţiei, tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost prezentate o serie de realizări ale cadrelor didactice şi studenţilor de la Facultatea de tehnologie chimică, din cadrul Institutului politehnic, în timpul vizitei, în laboratoarele şi staţiile micropilot din secţia de tehnologie a celulozei, hîrtiei şi fibrelor artificiale au fost prezentate rezultatele obţinute ca urmare a cercetărilor efectuate de cadrele didactice şi studenţi în domeniul tehnologiei fibrelor chimice, în chimia lemnului, valorificarea produselor refolosibile şi utilizarea superioară a resurselor vegetale, în tehnologia celulozei, hîrtiei şi cartoanelor, în rezolvarea unor procese biotehnologice. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a avut cuvinte de caldă apreciere la adresa activităţii desfăşurate de cadrele didactice şi studenţii facultăţii. Pornind de la potenţialul existent, de la experienţa acumulată, a fost stabilită sarcina realizării unei staţii-pilot de celuloză, în vederea stabilirii unor tehnologii de fabricare a celulozei de mare randament, prin care să se asigure valorificarea superioară a materiei prime. Mulţumind pentru vizita efectuată, cadrele didactice şi studenţii facultăţii au asigurat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu de hotărârea lor privind transpunerea în viaţă a indicaţiilor primite, sporirea contribuţiei lor la înfăptuirea obiectivelor stabilite în planurile şi programele de dezvoltare a ţării. Salutaţi cu vibrante manifestări de mii şi mii de oameni ai muncii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au îndreptat, într-o maşină deschisă, spre întreprinderea metalurgică de ţevi sudate — unitate reprezentativă a industriei de profil. Prin urale şi ovaţii puternice, metalurgiştii ieşeni veniţi în întîmpinare au dat expresie bucuriei lor de a se reîntîlni cu secretarul general al partidului. Şi aici, vizita de lucru a prilejuit o analiză aprofundată a activităţii economice. Ministrul industriei metalurgice, Marin Enache, şi directorul întreprinderii, Onofrei Parascan, au raportat că unitatea s-a dezvoltat puternic, îndeosebi în ultimele două decenii, realizînd în prezent o producţie marfă industrială de 12 ori mai mare faţă de anul 1965. Prin intermediul unor expoziţii au fost prezentate secretarului general al partidului produse reprezentative ale unităţii, care pînă nu de mult erau importate. în timpul vizitării unor secţii de fabricaţie au fost prezentate fluxul tehnologic de laminare şi unele procedee moderne de lucru care valorifică potenţialul de cercetare al colectivului întreprinderii, al specialiştilor din unele institute de profil şi de la Politehnica din Iaşi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut conducerii întreprinderii, a centralei industriale şi ministerului de resort, să acorde, în continuare, atenţie deosebită creşterii producţiei, diversificării gamei de ţevi şi profile laminate în concordanţă cu cerinţele economiei noastre naţionale şi ale solicitărilor la export. In numeroase rînduri, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a oprit să discute cu muncitorii întreprinderii, interesîndu-se de modul cum îşi îndeplinesc sarcinile de producţie, de condiţiile lor de muncă şi viaţă. La plecare, adresîndu-se metalurgiştilor, tuturor muncitorilor şi cadrelor acestei unităţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus: „Dragi tovarăşi, ne-au făcut o impresie bună cele văzute cu prilejul vizitei, realizările obţinute, perfecţionarea tehnologiilor, preocuparea pentru modernizarea şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei. Aş dori să adresez felicitări tuturor oamenilor muncii, consiliului de conducere pentru rezultatele de pînă acum şi urarea de a obţine rezultate şi mai bune, de a ridica nivelul tehnic şi calitativ al producţiei, de a creşte eficienţa economică şi de a asigura funcţionarea în cele mai bune condiţii a tuturor capacităţilor instalate la întreprinderea metalurgică de ţevi sudate. Vă felicit şi vă urez rezultate cit mai bune în toate domeniile, multă sănătate şi fericire !“ în continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au vizitat întreprinderea „Ţesătura“, unde au fost aşteptaţi — ca pretutindeni — cu aceleaşi sentimente de preţuire, cu multă bucurie. Puternicul colectiv de aici, format, în principal, din tinere lucrătoare, a ovaţionat şi a scandat îndelung, imprimînd vizitei un caracter emoţionant. Alături de muncitori şi muncitoare, au venit în întîmpinare ministrul industriei uşoare, Maria Fiucsă, reprezentanţi ai conducerii centralei de profil şi ai acestei cunoscute întreprinderi. In cadrul unei expoziţii au fost prezentate profilul de producţie al întreprinderii, dinamica principalilor indicatori ai activităţii economice, rezultatele înregistrate în asigurarea ritmică cu fire şi ţesături a beneficiarilor specializaţi în fabricaţia de tricotaje şi confecţii. In continuare, s-a vizitat o secţie de producţie modernizată, pusă de curînd în funcţiune, echipată cu războaie silenţioase, neconvenţionale şi de mare randament pe care se pot realiza ţesături în mai multe culori. Şi aici, ca în toate celelalte unităţi vizitate, secretarul general al partidului s-a oprit pentru a discuta cu oamenii muncii din întreprindere, întrebîndu-i despre activitatea de fiecare zi. Apreciind preocupările colectivului pentru continua ridicare a calităţii produselor, secretarul general al partidului a cerut să se acţioneze cu toată răspunderea pentru asigurarea necesarului de piese de schimb şi subansamble, prin întărirea cooperării dintre toţi factorii implicaţi în înfăptuirea programului de asimilări, în vederea bunului mers al activităţii productive. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se depună eforturi şi mai susţinute în direcţia utilizării intensive a maşinilor, a tuturor mijloacelor de muncă, reducerii în continuare a greutăţii produselor, diversificării gamei sortimentale, ridicării nivelului tehnic şi tehnologic al producţiei. în încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat călduros colectivul întreprinderii pentru rezultatele obţinute şi i-a adresat urarea de a obţine ţesături de o calitate tot mai bună, de a creşte eficienţa economică, de a obţine rezultate superioare în toate domeniile. Un moment cu puternică încărcătură emoţională, de reală vibraţie l-a constituit întîlnirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu cu elevii şi cadrele didactice de la Liceul industrial „Victoria“, în incinta şcolii, elevi din diferite clase ale liceului sau de la şcoli din apropiere au luat parte la o manifestare exuberantă, marcată de cîntece şi jocuri, de cuvinte rostite cu nespusă dragoste la adresa partidului, a secretarului său general. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să viziteze săli de clasă, laboratoare şi ateliere, dotate în bună parte cu aparatură executată in cadrul lucrărilor practice. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat elevilor şi profesorilor calde felicitări cu ocazia începerii noului an şcolar şi pentru realizările care fac mîndria şcolii, împreună cu urarea de a obţine rezultate cit mai bune în viitor. Profesorii, conducerea şcolii au mulţumit pentru vizita efectuată, pentru orientările şi sarcinile primite şi s-au angajat să desfăşoare o intensă şi substanţială muncă de pregătire şi educare a muncitorilor şi muncitoarelor pentru industria textilă. Cu deosebit interes şi alese sentimente a fost aşteptată în urnirea cu secretarul general al partidului de către oamenii muncii de la cea mai puternică unitate industrială ieşeană — Combinatul de utilaj greu. Dînd glas profundei recunoştinţe pentru preocuparea constantă manifestată de conducerea partidului şi statului faţă de dezvoltarea acestei unităţi, oamenii muncii de aici au întâmpinat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu cu multă căldură.S-au scandat cu însufleţire numele partidului şi al secretarului său general, precum şi urarea — devenită simbol al voinţei întregii noastre naţiuni — „Ceauşescu reales la al XIV- lea Congres !“ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu deosebită stimă de ministrul industriei construcţiilor de maşini, Eugeniu Rădulescu, de reprezentanţi ai conducerii centralei industriale şi a combinatului. încă din primele momente, vizita s-a constituit într-o analiză aprofundată a modului în care se acţionează pentru îndeplinirea sarcinilor mari ce revin combinatului, pentru dezvoltarea şi modernizarea fabricaţiei de utilaj greu, pentru sporirea eficienţei întregii activităţi, în cadrul unei expoziţii cuprinzînd panouri şi grafice semnificative pentru realizările dobîndite pînă în prezent, directorul combinatului, Gheorghe Buhac, s-a referit la modul cum sînt îndepliniţi principalii indicatori de plan. Secretarul general al partidului a apreciat că se impune sporirea mai rapidă a volumului producţiei de oţel în cadrul combinatului şi a indicat să se înceapă, încă din luna viitoare, lucrările la noua oţelărie, să se acţioneze pentru realizarea intr-un timp cit mai scurt a acestei investiţii, cel tîrziu pînă în anul 1991. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că trebuie sâ se ia măsuri pentru perfecţionarea în continuare a organizării producţiei, pentru îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie, în vederea mai bunei utilizări a capacităţilor existente, valorificării depline a potenţialului tehnic şi uman de care dispune în prezent combinatul, pentru creşterea neîntîrziată a eficienţei economice. O serie de aspecte importante ale sporirii şi diversificării producţiei au fost examinate, în continuare, in cursul vizitării noii secţii de utilaj tehnologic complex greu. Au fost înfăţişate cele mai noi produse executate la combinatul ieșean. S-a subliniat faptul că, datorită eforturilor specialiştilor în direcţia diversificării şi modernizării structurii fabricaţiei, gradul de înnoire a producţiei a crescut considerabil. Apreciind aceste realizări, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, adresîndu-se muncitorilor şi specialiştilor din combinat, a spus: „Doresc să adresez calde felicitări tuturor oamenilor muncii de la Combinatul de utilaj greu din Iaşi, împreună cu urarea de a organiza activitatea astfel incit, încă de anul viitor, să se obţină o creştere puternică a producţiei, să se realizeze noua capacitate de producţie de 1,1 milioane tone oţel şi toate celelalte secţii să funcţioneze în cele mai bune condiţii. Aveţi posibilitatea să înfăptuiţi toate acestea. Sînteţi un colectiv puternic, de 1 000 de oameni, şi trebuie să faceţi ca acest combinat puternic din Iaşi să devină unul dintre cele mai bune din ţară. Vă doresc succes în întreaga activitate, rezultate cît mai bune, multă sănătate şi fericire !“ Asemenea tuturor celorlalte colective de oameni ai muncii din Iaşi, muncitorii de la Combinatul de utilaj greu au dat tovarăşului Nicolae Ceauşescu asigurarea că vor munci mai bine, că nu-şi vor cruţa forţele pentru ca pu Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae ( împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, ternica do lui să fie să răspund pentru a măsura in care intre: întâmpină lea al F Român. Vizita tc Ceauşescu, varăşa E judeţul Ia Tovarăşu secretaru lui Comur şedinţele te Români varăşa Ek întâlnit, jc membrii judeţeani Pe baza prinse dii timp de t economice învăţămîntei au forile ce si judeţul Ia că, in coi litate şi important, planul pe mele pric derile act în num muncesc tă înflori! triei, prir mitetului a adresat Ceauşescu Ceauşescu mulţumire pentru no să, pentru tornică pevoltării jntregii ţăr nente a porului nu Primului Biroul organele partid, ce torii jude dăruire ş a intim XIV-lea zări de s meniile c cest prile nitate de cu întrea judeţului mea fier privind i lui Nicol Congresul funcţia s general inist Români cuteză dezvoltart patriei, a te a ţării minoase Prezent făşurată nului, vo despre mn tulesc pr de produ cinile sta en organ ideologice tive. Porninc prezentau din timp Nicolae ( că, la fe ţării, şi născut ore după lea al pa CUVIP