Cuvîntul Nou, martie 1991 (Anul 2, nr. 318-339)

1991-03-01 / nr. 318

Anul n Nr. 318 Restaurantul Şugaş din Sfîntu Gheorghe organizează „BALUL MĂRŢIŞORULUI" Preţul unui meniu — 120 lei. Programul muzical este asigurat de formaţia Saturn. Băuturi alese. Se pot obţine locuri în prealabil. (100) SOCIETATEA COMERCIALA COMALIMETEX II.C.S. Mixtă TÎRGU SECUIESC Anunţă publicul că vinde prin licitaţie mijloacele fixe disponibile. Cei interesaţi trebuie să posede autorizaţie de funcţionare în domeniul de comerţ. Data licitaţiei este 5 martie, ora 10. Lista mijloacelor fixe se poate consulta la sediul societăţii Tîrgu Secuiesc, strada Toamnei nr. 10, telefon 63531. (98) I.I.G.C.L. SFÎNTU GHEORGHE vinde prin licitație mijloace fixe propuse pentru casare, cu durata normată neexpirată, astfel: — E.G.C.L. Sfîntu Gheorghe — strada Bánki Donáth, nr. 27 — 21 martie 1991, ora 10; — E.G.C.L. Tîrgu Secuiesc — strada Budai Nagy Antal, nr. 1 — 12 martie 1991, ora 9; — S.G.C.L. Covasna — strada Ștefan cel Mare, nr. 103 — 12 martie 1991, ora 12; — S.G.C.L. întorsura Buzăului, strada Ciucaș, nr. 1 — 13 martie 1991, ora 10; — S.G.C.L. Baraolt — strada Minerilor, nr. ■lUA — 14 martie 1991, ora 10. Listele cu utilaje pot fi consultate zilnic, între orele 7—15, la sediile subunităţilor. Informaţii suplimentare, la telefonul 1.53.90, interior 35. (99) a staţiunii balneare şi de agrement „FORTYOGO". Licitaţia are loc în ziua de 25 martie 1991, ora 9. Cei care doresc să participe (persoane fizice şi juridice) sunt obligaţi să-şi depună toate actele necesare la sediul Primăriei, la ca-mera 7, pînă în 20 martie 1991, ora 12. Informaţii suplimentare, legate de obiectul licitaţiei, precum şi de îndatoririle chiriaşului, se pot obţine de la d-l Máthé Ferenc, la Primăria orașului, camera 7 sau prin telefonul 6.17.73. (82) curs contabil-şef. Au prioritate cei cu studii superioare. Relații, la sediul cooperativei din strada Weselenyi nr. 2 sau prin tel. 6.11.79. (90) 44444444444+-U-~M+*-H-*-W-I4+* Să ne rugăm pentru cei bolnavi Istoria neamului omenesc a cunoscut şi continuă să cunoască şi în zilele noastre multe suferinţe. Fie că vorbim de suferinţe ale trupului ori ale sufletului, omul, creştinul, caută să le depăşească după puterile sale, puteri care pot deveni nelimitate atunci cind omul îl cheamă pe Dumnezeu în ajutor. Sigur că fiecare suferinţă îşi are efectul, dar şi ecoul strigătului de durere a celui pe care viaţa sau el însuşi l-a adus în situaţia de a străbate tunelul durerii. Deşi cunoaşterea omenească, şi mă gîndesc în primul rînd la ştiinţele medicale, a reuşit în timp să înlăture in mare măsură durerea fizică, tot mai des cei care prin menirea lor sînt chemaţi să aline durerea şi suferinţa ajung la concluzia pe cit de spectaculoasă pe atît de adevărată că bolile sînt in mare măsură o urmare a unor excese, excese pe care morala creştină le numeşte păcate. Despre legătura dintre păcat care nu este altceva decit o boală a sufletului şi suferinţa trupului, Sf. Părinţi au scris o întreagă teologie. Dar, mai ales în Sfînta Scriptură întîlnim foarte multe situaţii în care însuşi Mîntuitorul Hristos a evidenţiat legătura dintre păcat şi boală. In această idee înţelegem de ce Mîntuitorul vindeca mai întîi sufletul şi aripi trupul. „Iertate sînt păcatele tale. Tată te-ai făcut sănătos de acum să nu mai greşeşti“, sunt doar două din sentinţele pozitive pe care le-au primit cei care fiind in suferinţă, şi-au îndreptat paşii, gîndul şi sufletul către cel pe care teologia creştină l-a numit, pe bună dreptate. ..Doctorul sufletelor şi trupurilor noastre“. Şi cit de simplă, şi cît de minunată era modalitatea în care Iisus Hristos s-a aplecat asupra suferinţei umane. Ne punem fireasca întrebare: de ce la vremea suferinţelor trupeşti, omul îşi îndreaptă gîndul, mintea şi simţirea către Dumnezeu? Sigur că pentru cei ce cred în Dumnezeu, dincolo de suportul moral, dincolo de acel punct de sprijin atit de necesar, Dumnezeu este nădejde — în acest caz, nădejde de vindecare. Omul credincios ştie că acolo unde încetează cunoaşterea şi ajutorul omenesc este limitat Dumnezeu poate interveni un chip minunat redînd celui bolnav sănătatea. Pentru noi creştinii este important să înţelegem şi să simţim că cei bolnavi au nevoie de ajutorul nostru material, moral şi spiritual. Sigur că prezenţa lîngă un om bolnav stîrneşte un puternic sentiment de compasiune, dar numai mila şi compasiunea faţă de cei aflaţi în suferinţă nu ajung. După rinduiala Bisericii noastre, duminica a doua din marele Post al Paştelui mai este denumită şi „Duminica bolnavilor", zi în care suntem chemaţi să ne îndreptăm gîndul şi mai ales fapta către cei aflaţi pe patul suferinţei în spitale sau la casele lor. Să nu-i părăsim, să nu-i lăsăm singuri, ci să-i ajutăm ca suferinţa lor să fie cît mai suportabilă. Fâcînd aşa ne vom împlini în viaţa noastră o datorie creştinească aceea de a fi de folos aproapelui nostru. Iar în ziua cea mare a dreptei judecăţi, vom putea aştepta cu nădejde să fim socotiţi şi identificaţi între cei cărora Mîntuitorul le va spune: „Veniţi binecuvîntaţii Tatălui Meu, căci bolnav am fost şi m-aţi cercetat". Amin. Preot Constantin PUIA CUVÎNTUL NOU PAG. 3 ART- 18. — Membrilor cooperatori activi care nu au adus teren in cooperativă sau au adus teren mai puţin de 5.000 mp, precum şi celor care, neavînd calitatea de cooperator, au lucrat în orice mod ca angajaţi în ultimii 3 ani în cooperativă sau asociaţii cooperatiste, li se pot atribui în proprietate loturi din terenurile prevăzute la articolul 17, dacă sunt stabiliţi sau urmează să se stabilească în localitate şi nu deţin teren în proprietate in alte localităţi. Suprafaţa atribuită în proprietate se va determina ţinînd seama de suprafaţa terenurilor, numărul solicitanţilor şi suprafaţa atribuită celor care au adus pămînt în cooperativă. Prevederile alineatului 1 se aplică şi persoanelor care au fost deportate şi nu beneficiază de dispoziţiile articolelor 33—15. Se pot atribui, la cerere, în folosinţă agricolă,pînă la 5.000 mp in echivalent arabil, de familie, personalului de specialitate din serviciile publice comunale, în perioada cît lucrează în localitate, dacă nu au teren în proprietate în această localitate, ei sau membrii familiei din care fac parte. Dreptul de proprietate asupra acestor terenuri aparţine comunei, oraşului sau municipiului, după caz. La plecarea din localitate persoanele menţionate la alineatul 3 au dreptul la despăgubiri pentru investiţiile făcute cu consimţămîntul prealabil al proprietarului şi dacă sunt utile pe suprafaţa atribuită. ART. 19 — In situaţia în care în unele cooperative agricole nu mai rămîne teren disponibil pentru a se atribui suprafaţa minimă prevăzută la art. 8, precum şi pentru persoanele prevăzute la art. 16 şi 18, alin. 1 şi 2, comisia va hotărî reducerea în cotă proporţională a suprafeţei ce se repartizează pentru a se atribui terenuri în proprietate și acestor categorii. REVENIM @ Două corecturi în lista Comisiei judeţene de împroprietărire, publicată în ziarul nostru de miercuri, 27 februarie, domnul SOLOMON, secretarul Prefecturii, se numeşte IOAN şi nu Francisc (îi cerem scuze pe această cale şi promitem... mielul de rigoare, în asemenea cazuri); a doua inadvertenţă se referă la faptul că din această comisie face într-adevăr parte şi directorul Direcţiei Administraţiei locale de stat dar nu în persoana domnului Gheorghe Popina. Postul de director al acestei administraţii nu este încă ocupat. Actele necesare stabilirii dreptului de proprietate (Urmare din pag. 1) nit chiar şi declaraţii de martori, simple. Totodată, la cerere se va anexa, dacă este cazul, o declaraţie a solicitantului, pe propria răspundere, din care să rezulte suprafaţa de teren pe care o are sau pe care este îndreptăţit să o primească în condiţiile Legii fondului funciar. In cazul în care cel care revendică un teren este moştenitor, la cerere se anexează şi certificatul de deces al proprietarului decedat al terenului. Legea fondului funciar fiind o lege specială, permite dovedirea calităţii de moştenitor şi prin acte de stare civilă (certificat de naştere, de căsătorie şi, aşa cum am menţionat, actul de deces al fostului proprietar). Moştenitorul NU trebuie să se prezinte la Notariatul de stat pentru a i se atesta calitatea de moştenitor. Este suficient ca, după actele menţionate mai sus să facă xerocopii sau copii dactilografiate, pe care să Ie semneze pentru conformitate. In sfîrşit, un lucru foarte important de reţinut: dacă o persoană care revendică in proprietate o suprafaţă de teren, nu reuşeşte să procure la timp toate actele necesare pentru a dovedi drepturile asupra suprafeţei revendicate, este necesar ca cel tîrziu pînă la 20 martie să depună la comisia locală, măcar cererea, îri care, aşa cum am mai informat în ziarul nostru, trebuie menţionate următoarele date şi elemente: numele şi prenumele solicitantului şi al părinţilor, calitatea, gradul de rudenie, suprafaţa de teren la care se socoteşte îndreptăţit, precum şi orice alte datenecesare pentru stabilirea dreptului de proprietate potrivit legii. ANUNŢ Primăria oraşului Tîrgu Secuiesc anunţă închirierea prin licitaţie COOPERATIVA „MUNCITORUL" TÎRGU SECUIESC Angajează prin con BANCA DE CREDIT COOPERATISTA — S.A. ANGAJEAZĂ DE URGENŢĂ • inspector credite • economist • casier (cu cel puţin 3 ani vechime în funcţie) • consilier juridic • paznici Informaţii, zilnic, la sediul Cooperativei de Credit Sfîntu Gheorghe, Piaţa Libertăţii nr. 107A, telefon: 1.22.69. (89)