Cuvântul Nou, octombrie 1996 (Anul 7, nr. 1714-1736)

1996-10-24 / nr. 1731

cumin SBCIM-Piimc m Jimimni cdvashd Anul VII Nr. 1731 Joi 24 octombrie 1996 4 pagini — 120 Iei Actualitatea internă ■ După mai multe insistenţe şi cu sprijinul preşedinţiei, TVR a încheiat şi pentru alegerile din noiembrie, un contract cu IRSOP şi INFAS - Ronn pentru realizarea unui sondaj ale cărui rezultate să fie anunţate la câteva minute după ora 21:00 în ziua de 3 noiembrie, la scurt timp de la închiderea urnelor. De altfel, aceasta nu va fi singura acţiune de acest fel, mai multe posturi de televiziune particulare în colaborare cu institute de sondaje urmând să realizeze în ziua alegerilor sondaje de opinie la ieşirea de la urne. Iniţial guvernul se arătase dezinteresat de un asemenea sondaj după previziunile care indicau spectaculoasa pierdere de electorat pedeserist. (A.M. PRESS) ■ România contează pe sprijinul SUA ca şi pe cel al celorlalte state membre ale Alianţei Nord-Atlantice, pentru atingerea obiectivului său fundamental de integrare în structurile NATO, a declarat, miercuri, purtătorul de cuvânt al MAE, Sorin Ducaru, comentând declaraţia preşedintelui american, Bill Clinton, cu privire la viitorul lărgirii Alianţei. Clinton, aflat în turneu electoral la Detroit, a pledat pentru primirea de noi membrii în cadrul NATO până în 1999. El nu a nominalizat nici un candidat preferenţial, subliniind doar că extinderea Alianţei „nu este îndreptată împotriva nimănui". El a adăugat că uşile Alianţei nu trebuie închise odată încheiată aderarea primului val. (MEDIAFAX) „Marele premiu Lucky Strike“ se se muta la la Bálványos Principalul sponsor al curselor de viteză pe traseu montan, firma British- American Tobacco România Sucureşti, a decis ca „Marele premiu Lucky Strike" să aibă loc pe traseul de la Bálványos. Gândit şi făcut, astfel încât, în zilele de 25-26 octombrie, ACR - filiala Covasna în colaborare cu Asociaţia Pro- Motor Harghita din Miercurea Ciuc, vor da startul în ultima cursă din acest an. Aceasta se va desfăşura pe DJ 113 Tg. Secuiesc - Bicsad, pe un carosabil asfaltat. Startul se va da din dreptul complexului Cetate (Bálványos), km 20 + 192 m, iar linia de sosire va fi la km 23 + 692 m, cu 200 m înainte de hotelul „Carpaţi". Traseul are o lungime de 3,5 km, o lăţime maximă a carosabilului de 5 m, diferenţa de nivel între linia de start şi cea de sosire este de 153,8 m şi cuprinde 27 de curbe (12 pe dreapta și 15 spre stânga). Gradul de securitate Narcis IORDAN (Continuări ha rtt. 2} „Avem drumuri mai bune dar neiluminate“ In ultimele luni, în materie de lucrări gospodărești și dotări de interes public, în comuna Hăghig s-au înregistrat câteva realizări notabile. Despre ele am aflat stând de vorbă cu domnul viceprimar, Adrian Hora, în incinta punctului sanitar amenajat de curând în satul aparţinător, iarăş, într-o încăpere cu intrare separată a şcolii generale. De multă vreme iarăşeniii, precum şi cadrele de la dispensarul medical uman din Hăghig îşi doreau această dotare care de acum încolo va putea asigura condiţii mult mai bune pentru acordarea asistenţei sanitare locuitorilor satului. In atenţia şi preocupările primăriei s-a aflat şi repararea drumurilor „de ţară" care au fost pietruite, la lucrări participând şi cetăţenii ce îşi au gospodăriile de-a lungul lor. Alte obiective s-au executat ori sunt in curs de realizare cu participarea unităţilor judeţene de pro-HAGHIG fii. OGA a asigurat regularizarea pârâului Hăghig pe porţiunea dintre podul principal şi capătul străzii Gât, iar lucrători de la Drumurile judeţene au început modernizarea străzii care face legătura între drumul judeţean spre Baraolt şi cel spre Feldioara, stradă de centură a Hăghigului pe care circulă numeroase autovehicule cu tonaj ridicat. Din păcate, după cum îmi spunea interlocutorul, sunt şi imitaţi care tărăgănează efectuarea unor lucrări indispensabile, de mare utilitate publică. Astfel, deşi primăria a sesizat în repetate rânduri Centrul de distribuire a energiei electrice Sfântu Gheorghe al Filialei judeţene RENEL în legătură cu necesitatea reparării reţelei de iluminat stradal în Iarăş nu funcţionează deloc, iar la Hăghig doar pe strada Aurel GOLCIU (Continuare în pag 2) ÎN ZIARUL DE AZI : ■ NOTE ; • ȘTIRI ; • INFORMAȚII ; VINERI, 25 OCTOMBRIE, VLlua ebtmatei (Hő-matu Cu prilejul Zilei Armatei Române, vineri, 25 octombrie, în organizarea UM 1048 Vânători de munte şi Batalionului de jandarmi, cu sprijinul Prefecturii judeţene, vor avea loc ceremonii de depuneri de coroane şi jerbe de flori la Monumentul Ostaşului Român din Sfântu Gheorghe (ora 8), la monumentul It. David Păiuş şi la troiţa generalului Grigore Bălan, ambele din Sfântu Gheorghe (ora 9), la cimitirul eroilor din Arad şi Dobolii de Jos (ora 9). „Vestul ne-a întins iarăşi mâna“... (2) # Interviu cu dr. ADRIANA GHIŞOIU, medic neurolog la Centrul de patologie neuro-musculară Vâlcele . - în prima parte a articolului (publicată în ziarul de marţi - n r.) ne spuneaţi că ţara noastră a participat prin intermediul dv. anul acesta pentru prima dată la o importantă reuniune ştiinţifică de profil ce a avut loc la Viena! Cine v-a sprijinit? Vedeţi, mereu se iveşte o situaţie delicată atunci când se pune problema banilor, cu atât mai mult a valutei. Francezii, care întotdeauna au fost alături de noi, prin intermediul Asociaţiei de luptă contra distrofiitor musculare (AFM) ne-a ... „înfiat“, ca să zic aşa, plătind în locul nostru cotizaţiile la forurile internaţionale, respectiv la Alianţa Europeană, altminteri am fi fost excluşi demult! — Care a fost rezultatul acestei deplasări? De unul concret nici nu se putea pune problema, dar măcar știm unde Horia C. DELIU (Confi-.ii.jre in aag. 41 Un tânăr a făcut-o K.O. pe o vânzătoare Loco-Pro no! Marţi, 22 octombrie a.c., la sediul Poliţiei judeţene, prin amabilitatea d-lui It. col. Nicolae Ivan, am avut posibilitatea să-l cunoaştem pe tânărul Nagy Dezső Gyula din Sfântu Gheorghe, care a fost eroul unei întâmplări interesante. Punând la punct un plan, după părerea sa, „infailibil", persoana respectivă a atacat-o in seara zilei de 19 octombrie pe funcţionara Agenţiei Loto-Pronosport nr. 12-14, situată pe bulevardul Grigore Bălan din municipiul reşedinţă, de judeţ, lângă Credit-Bank. Suma pentru sare a făptuit actul huliganic se ridică la ... 300.000 de lei, iar consecinţele pentru autor pot fi tare neplăcute, mai cu seamă că - din cercetările preliminare - se pare că a ticluit respectiva lovitură, înainte de ora închiderii a trecut pe la unitate, a văzut ce şi cum, iar la lăsarea serii a acţionat. Constatând că lucrătoarea, evident, se împotriveşte să-i dea banii, Nagy i-a aplicat un pumn în faţă atât de puternic, încât a făcut-o K.O., spărgându-i osul frontal şi deteriorându-i piramida nazală!! Agresorul, vrând să-şi făurească un alibi a plecat imediat la Braşov şi a început să-şi încerce norocul la ... Bingo. S-a reîntors în aceeaşi seară la Sfântu Gheorghe, dar între timp Poliţia începuse deja investigaţiile (care au durat numai ... şase ore) pentru a-l prinde. Asupra sa se mai aflau cam o sută de mii de lei, bilete Loto şi lozuri în plicii Victima, K. Edit, a ajuns la Spitalul judeţean, iar făptaşul în arestul Poliţiei, de unde a fost adus pentru a-l vedea şi reprezentanţii presei. înalt, blond, cu o constituţie atletică, bun de muncă dar fără ■ .. ocupaţie, Nagy Dezső Gyula ne-a spus că tocmai trebuia să se ... însoare zilele următoarei! Va trebui să-și amâne însă nunta, deoarece Parchetul de pe lângă Judecătoria Sfântu Gheorghe a eliberat un mandat de arestare pentru 30 de zile pe numele său, urmând ca etapele procedurii judiciare să se deruleze. Horia C. DELIU, Narcis IORDAN