Cuvântul Nou, iunie 2004 (Anul 15, nr. 3998-4023)

2004-06-01 / nr. 3998

■ + , 2 Social - Politic Campanie electorală cu capcane dureroase Din nou, la conferinţa săptămânală de presă a filialei Covasna a PNL,au fost aduse alte semnale deloc îmbucurătoare în ceea ce priveşte desfăşurarea campaniei electorale. Incidente cu gust amar, care nu fac cinste unor formaţiuni politice prinse în cursa pentru ocuparea funcţiei de primar ori consilieri. “Candidatul UDMR la primăria municipiului Sfântu Gheorghe, preciza liderul local al PNL, Ioan Bălan, nu mai are respect, ruşine faţă de alegătorii din această urbe. Ieşirea la rampă cu acele afişe puse peste tot în oraş sfidează bunul simţ. Credem că, cu banii folosiţi pe asemenea afişe se puteau asfalta două-trei străzi. Apropo de bani, îl întrebăm din nou pe actualul primar care a fost suma alocată pentru piscina acoperită şi cum sau folosit aceştia? Chiar dacă nu primim răspuns vom pune pe tapet această problemă şi după alegeri. Nu vom uita nici Piaţa Mihai Viteazul ajunsă într-o stare de degradare greu de imaginat. Ce are de gînd să facă cu ea?” S-a amintit că în această campanie electorală, filiala Covasna a PNL a avut o seamă de întâlniri directe cu cetăţenii la Covasna, Comandău, Breţcu, Oituz, Mărtănuş, prilej cu care s-a constatat o lipsă totală de înţelegere a modului în care trebuie să se desfăşoare o campanie electorală, în majoritatea cazurilor se foloseşte sloganul - cine nu-i cu noi e împotriva noastră - cu cele mai rele intenţii. “La Comandău, de pildă, am avut surpriza neplăcută să asistăm la o acţiune ostilă organizată de actualul primar Kocsis Bela, şi viitor candidat la primărie din partea UDMR. Am întâlnit peste tot afişe care îndeamnă la intoleranţă, la ură. E oare firesc ca oamenii să nu-şi exprime liber propria opţiune? Candidatul nostru Kiss László, un tânăr de 24 de ani, născut în Comandău este blamat de contracandidatul său în fel şi chip, iar alegătorii şantajaţi". Gravă apare situaţia şi la Ghelinţa, unde s-a aruncat cu pietre în porţile contracandidaţilor actualului primar udemerist. O asemenea intoleranţă frizează absurdul. La Oituz, oamenii din colonie, săraci nevoie, care trăiesc ca “într-un ghetou” şi cu spaime, datorită patronului societăţii de-acolo, Pal Andor. “Acesta le-a spus că dacă votează PNL, PNL să le dea de lucru, să-i plătească. Totuşi o rază de soare a apărut la vederea şcolii şi grădiniţei din Oituz. O discrepanţă totală între ce au aceşti copii acasă şi la şcoală. Curate, frumos îngrijite, adevărate oaze de lumină, ele s-au făcut printr-un program de reabilitare a şcolilor, dar, nu lipsit de importanţă, cu dăruire, cu multă strădanie,din partea lui Ion Moroianu, directorul instituţiei de învăţământ, candidat PNL la primăria din Breţcu, împreună cu echipa sa. De ce nu s-a făcut publică această realizare? Pentru că era legat de Moroianu şi nu de Pal. Indiferent de maniera celorlalte formaţiuni, politice, noi vom continua în spiritul unei campanii corecte şi cu armele care ni le conferă bunul simţ şi fondurile financiare”, în cadrul conferinţei de presă, Otto Milik, candidat PNL la funcţia de primar al municipiului Sfîntu Gheorghe a făcut o declaraţie de presă. Ioan NEGULICI Conferinţă de presă la PNL VOTAŢI CANDIDAŢII PSD ’ » judeţean PSD pentru Consiliul Covasna 1 Calinic Sabin - Sf Gheorghe, avocat 2. Vlad Adrian Vicenţiu - Covasna, politolog 3. Băncilă Leca - întorsura Buzăului, profesor 4. Mike Luiza - Tg. Secuiesc, inginer 5. Racolţa Alexandru - Baraolt, agricultor 6. Drincă Alina Natalia - Sf. Gheorghe, jurist 7. Broanăr Adrian - Barcani, Sărămaș, tehnician veterinar 8. Maxim Vasile - Dobârlău, economist 9. Sasu Silvestru -Zagon, mecanic 10. Negrea Ioan - Lunca Ozun , strungar 11. Lungu Dorel - Covasna, economist 12. Miron Oana - Breţcu, educator 13. Radu I. Iosif - Sita Buzăului, profesor 14. Cucu Alexandru - Hăghig, inginer 15. Focze Gabriella - Valea Crişului ,16. Avram Gheorghe - Valea Mare, inginer 17. Bobeş Mariana - întorsura Buzăului, profesor 18. Tăbăcaru Mihaela - Covasna, medic 19. Marinescu Dumitru - Vâlcele, inginer 20. Mogoș Pavel - Zagon, tâmplar 21. Ilia Gheorghe - Zagon, pădurar 22. Dima Aurel - Dobolii de Jos ,pădurar 23. Olaru Ionuț - Barcani, subinginer 24 Gontea Maria - Breţcu, profesor 25. L. Felician - Baraolt, contabil 26. Şosu Gheorghe - Băcel, electrician 27. Mátyás Claudia-Florentina - Tg. Secuiesc, consilier juridic 28. Hulpoi Vasile Aurel - Covasna, inginer 29. Anghel Alexandru - Valea Mare, muncitor 30. Lăcătușu Ioan - Sf. Gheorghe, sociolog 31. Tiron Marius - Sf. Gheorghe, consilier juridic 32. Ancu Petre - Ariuşd, tinichigiu 33. Vereguț Vasile - Dobârlău, profesor 34 Pârvan Rodica - Sf. Gheorghe, profesor 35 Morar Cătălin-George - întorsura Buzăului, inginer silvic 36 Răcaru Bucur - Hăghig, inginer 37 Ioachim Silviu - Valea Crişului, tehnician 38 Burguş Gheorghe - Lădăuţi-Barcani, maistru Elevii covăsneni sunt interesaţi de programul Guvernului privind achiziţionarea de calculatoare Peste 600 de cereri au fost înregistrate în unităţile de învăţământ . După cum se ştie Guvernul României a adoptat proiectul de Lege privind acordarea unui sprijin financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare de către elevi şi studenţi. La începutul acestei luni, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a transmis Inspectoratelor Şcolare Judeţene o notă cu informaţii suplimentare legate de aplicarea legii privind acordarea unui sprijin financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, reamintim ca beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt familiile cu elevi şi/sau studenţi din învăţământul de stat sau particular acreditat, în vârsta de până la 26 de ani, cu venituri brute lunare sub 1,5 milioane lei pe membru de familie. Ajutorul financiar reprezintă echivalentul în lei a 200 de Euro pentru un calculator, fara a depăşi valoarea calculatorului achiziţionat. Părinţii sau ocrotitorii legali ai elevilor care au dreptul de a beneficia de prevederile prezentei legi, depun o cerere de acordare a ajutorului financiar pentru achiziționarea unui calculator, însoţita de următoarele documente: copie a certificatului de naștere sau actului de identitate,al elevului împreuna cu o copie a actului de identitate,al părintelui/ ocrotitorului legal, precum și a actului care sa certifice calitatea de ocrotitor legal, după caz; copii ale certificatelor de naștere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalți membrii ai familiei; adeverințe de venit, în original, ale membrilor familiei. Solicitanții ajutorului financiar pentru achiziţionarea unui calculator sunt părintele sau ocrotitorul legal, după caz, formularele putându-se procura de la secretariatele facultăţilor sau şcolilor. Inspectoratul Şcolar Judeţean are obligaţia sa afişeze la loc vizibil lista documentelor necesare pentru acordarea ajutorului financiar în vederea achiziționării unui calculator. Cererea împreuna cu documentele însoțitoare se depun la secretariatul unitatii la care este înscris elevul. Conducătorul unitatii va desemna persoanele care vor primi și înregistra solicitările si documentele însoţitoare. La depunerea cererii si actelor care o însoțesc, solicitantul va prezenta si originalele documentelor pentru ca persoanele din cadrul secretariatului desemnate de către conducătorul unitatii sa poata confrunta originalele cu copiile. La nivelul fiecărei unitati de învățământ se consta comisie formata din următoarele persoane: director staţii de învățământ - președinte; profesorul responsabil de burse - membru; secretarul unitatii de învățământ - membru. Comisia constituita la nivelul fiecărei unitati de învăţământ preuniversitar are atribuția de a verifica existenta tuturor documentelor necesare precum si eligibilitatea solicitantului, în cazul care exista neclarităţi, comisia poate cere solicitanţilor precizări suplimentare. Menţionam ca până la data de 19 mai 2004 la nivel naţional s-au înregistrat 28.889 cereri, judeţul Covasna figurând cu 610 solicitări de acordare a ajutorului financiar pentru achiziţionare de calculatoare, în perioada imediat următoare, Ministerul Educaţiei şi Cercetării va reveni cu precizări suplimentare. D. ANDREI Astăzi parcul central din Sfântu Gheorghe este invadat de copii în organizarea Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe, a Casei de Cultură Municipală, Inspectoratului Şcolar al judeţului Covasna, Fundaţiei Pro Georgio Sancto, Cercului de alergare Gáli Lajos, astăzi în parcul central din municipiu între orele 13-18 se va sărbătorii Ziua Copiilor. în programul manifestărilor sunt cuprinse evenimente sportive: ora 13 -concurs de alergare (preşcolari, clasele l.-ll. şi lll.-IV.) în faţa Bibliotecii Judeţene; ora 14,30: concurs de trotinete (preşcolari, clasele l.-ll. şi lll.-IV.) tot în faţa Bibliotecii Judeţene; ora 16 - concursuri distractive (preşcolari, clasele l.-ll. şi lll.-IV.). Pe scena în aer liber vor avea loc la orele 13 spectacol cu nenea Puki şi Claca cu poveşti; ora 13,30 - Teatru pentru copii (Compania de teatru Ancuţa); ora 14 - Şcoală de scamatorie cu Sandrini; ora 15 - Ida Aerobic; ora 15,30 - Concert pentru copii (Formaţia Dí-Dá-Dú); ora 16 - Casa dansului popular (Fundaţia Guzsalyas). De asemenea, celor mici le-au mai fost rezervate surprize precum: expoziţie de animale mici; târgul dulciurilor; girafa gonflabilă; copii meşteşugari; face-painting la Cofetăria Renatte. (D. Andrei)  Săgeata albastră a lovit un Mitsubishi, doi morţi ! Două femei şi-au pierdut viaţa, luni, după ce maşina de teren în care erau a fost lovită în plin de un tren “Săgeata albastră”, pe şoseaua Petricani de la marginea Bucureştiului, cînd şoferul a încercat să treacă peste calea ferată printre barierele coborîte. Surse din Poliţie au precizat, pentru MEDIAFAX, că accidentul a avut loc la ora 10.35, cînd femeia aflată la volanul maşinii care se îndrepta dinspre comuna ilfoveană Pipera spre bulevardul Barbu Văcărescu din Capitală, a ignorat barierele şi semnalele care anunţau apropierea unui tren. Femeia a încercat să treacă printre bariere însă maşina, marca Mitsubishi Pajero, cu numere străine, a fost surprinsă de un tren "Săgeata albastră”. Şoferiţa şi însoţitoarea ei au murit pe loc. Pompierii au fost chemaţi să scoată trupurile celor două dintre fiarele contorsionate ale maşinii însă, pentru un timp, nu s-au putut apropia din cauza unui cablu de înaltă tensiune căzut peste autoturism în urma impactului acestuia cu un stîlp de susţinere al reţelei electrice. La ora transmiterii ştirii, la locul accidentului lucrau echipe ale SNCFR pentru a remedia defecțiunile produse în urma accidentului la rețeaua electrică. ”›¡HO. Doi nemţeni, arestaţi după ce au obţinut un milion de euro din proxenetism Doi proxeneţi care, în ultimii ani, au obţinut peste un milion de euro din racolarea unor tinere şi plasarea lor într-un hotel din Istanbul, pentru a se prostitua, au fost arestaţi, duminică, de către magistraţii Tribunalului Neamţ, informează Inspectoratul General al Poliţiei Române. Potrivit sursei, în perioada 1996-2003, Gică Chelaru (32 ani) şi Gheorghe Relu (30 ani) au recrutat, din judeţele Neamţ, Bacău, Vaslui, Botoşani şi Iaşi, mai multe tinere pe care le-au dus în Turcia. Ca urmare a exploatării sexuale a fetelor, cei doi au obţinut bunuri, valori, imobile şi autoturisme de lux evaluate la peste un milion de euro. Chelaru, care era dat în consemn la frontieră, a fost prins sâmbătă, la vama Borş, în timp ce încerca să ajungă în Italia. El a fost preluat de o escortă a Centrului Zonal de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog Bacău. Tribunalul Neamţ a emis, duminică, pe numele celor doi, mandate de arestare preventivă pe o perioadă de 29 de zile, sub acuzaţiile de proxenetism şi trafic de persoane. Potrivit sursei evitate, anchetatorii colaborează cu autorităţile din Turcia, prin intermediul Centrului SECI, pentru a-i prinde pe complicii turci ai celor doi români, dar şi pentru identificarea a şapte tinere, care sunt încă victime ale proxeneţilor acestei filiere. . .ji , vv.! Cuvântul min Anul XV Nr. 3998 Câştig la consilieri principala speranţă a pediştilor întâlnirea liderilor PD Covasna cu presa a început prin înmânarea burselor pe care Alianţa PNL-PD le-a acordat câtorva copii merituoşi, români, maghiari şi rromi, începând de la sfârşitul anului trecut. După ce doamna Carmen Tordai le-a înmânat plicurile cu 500.000 lei, aceştia au mărturisit că acest ajutor bănesc le-a priit în mod deosebit pentru cumpărarea de rechizite, haine sau pentru achitarea unor cheltuieli absolut necesare. Trecând la partea politică a conferinţei de presă, Petre Străchinaru,purtătorul de cuvânt al organizaţiei locale, a trecut în revistă întâlnirile avute în ultima săptămână cu cetăţenii din zona Buzaielor, problemele ridicate de aceştia, între care lipsa de transparenţă a funcţionarilor din Primăria Barcani în ce priveşte cheltuirea bugetului, neorganizarea unor adunări cetăţeneşti etc. S-a relevat faptul că acest partid este singurul care a introdus pe un loc eligibil pe lista consilierilor judeţeni o persoană din această zonă. în ce priveşte speranţele privind alegerile, Petre Străchinaru a afirmat că PD Covasna nu mizează prea mult pe câştigarea unor primării, ci crede a avea şanse în special în ce priveşte consilierii, atât locali, cât şi judeţeni. S-a amintit şi faptul că unul din candidaţii formaţiunii - Ion Marin din Valea Mare - s-a retras din cursă în ultimul moment. De asemenea, purtătorul de cuvânt s-a referit şi la faptul că organizaţia locală a partidului a avut un fond de publicitate mult prea redus, de la centru neprimindu-se nici un leu, toţi banii disponibili provenind din resurse proprii. Gabriel FLORESCU Conferinţă de presă la PD Albert Almos e convins că electoratul pentru care nu a făcut nimic- cel român- îl va vota în 6 iunie Conferinţa de presă la UDMR pericolul ca în săptămâna ce tocmai a Ieri, într-o nouă conferinţă de presă, Albert Almos, preşedintele UDMR Covasna a ţinut să facă referire în mod insistent la ultimele evenimente întâmplate săptămâna trecută şi anume la ciudatele demontări ale contoarelor de gaz. “PSD-ul se foloseşte în această campanie de mijloace neacceptabile, mai nou obligând conducerea Distrigaz să demonteze contoarele de gaz, creând tensiuni în rândul populaţiei. Conducerea PSD Covasna s-a bazat tocmai pe asta, crezând probabil că astfel va dovedi incapacitatea Consiliului Local şi a mea, ca primar, încercând să convingă populaţia să-l voteze pe Retyi Odon. Este evident că a fost o manevră electorală, altfel nu văd de ce s-a declanşat acest fenomen exact înainte de începerea alegerilor, el culminând vineri, 28 mai, cu privarea de gaz a Colegiului Naţional “Mihai Viteazul”, ştiindu-se bine că acolo erau aşteptaţi 200 de copii din toată ţara la un concurs de atletism”. De asemenea, păstrând acelaşi ton acuzator, actualul primar a afirmat că a aflat din surse neoficiale cum că ar exista început, unor întreprinderi din Sfântu Gheorghe să le fie sistat curentul electric. “Se poate afirma orice, dar eu sunt convins că şi această acţiune are legătură cu alegerile locale şi cu PSD-ul, care vrea să declanşeze o nemulţumire în masă faţă de conducerea actuală a oraşului”. Albert Almos a continuat apoi cu prezentarea rezultatelor ultimului sodaj de opinie efectuat de UDMR în oraşul pe care îl “conduce”, rezultatele fiind “îmbucurătoare". Denes István şi Retyi Odon nu sunt o ameninţare pentru fotoliul de primar, deşi se pare că ei sunt totuşi principalii adversari în această cursă ai candidatului UDMR, care însă pare foarte sigur că populaţia va mai crede în el pentru încă patru ani, întrebat fiind cât de mult contează pentru el voturile populaţiei române, Albert Almos a ocolit răspunsul dar a precizat că “oricum, între Retyi Odon, care figurează pe listele partidului de guvernământ şi Albert Almos, sunt convins că electoratul român va pune ştampila pe candidatul UDMR”. Monica VOINEA Noi spaţii de joacă pentru copiii municipiului Sfântu Gheorghe Astăzi, cu ocazia Zilei Copilului, filiala judeţeană a PNL Covasna va oferi cadou copiilor municipiului Sfântu Gheorghe trei terenuri de joacă. Acestea au existat şi până acum, însă prin grija amintitei organizaţii, ele au fost reamenajate şi modernizate în totalitate. Unul dintre aceste spaţii se află în spatele societăţii Hungastro, iar celelalte două în zona străzii Sporturilor. (D.A.) CRONICA RUTIERĂ Carosabilul umed poate provoca derapaje De două zile asistăm la înrăutăţirea vremii, aşa cum de altfel au anticipat meteorologii, răcirea timpului, dar mai ales aversele de ploaie putând reprezenta impedimente în buna desfăşurare a traficului rutier. Pe un carosabil spălat de o ploaie abundentă se poate produce fenomenul de acvaplanare, aderenţa pneurilor scăzând simţitor, aşa că acei şoferi care merg cu viteză prea mare sau efectuează depăşiri riscante pot avea surprize dintre cele mai neplăcute. Tocmai de aceea, agenţii de circulaţie se află la datorie în special pe principalele artere de circulaţie ce străbat judeţul, încercând să tempereze excesele unor conducători auto. în week-end-ul recent s-a produs un singur accident grav de circulaţie la Zălan pe fondul consumului de alcool despre care relatăm în prima pagină a ziarului şi câteva tamponări uşoare, majoritatea pe fondul neadaptării vitezei de deplasare şi din pricina ignorării OUG 195/2002. Cine nu deschide bine ochii, umblă la...pungă! După cum ne-a relatat comisarul Ioan Huţanu, şeful serviciului Poliţiei Rutiere Covasna, în ultimul interval s-au derulat aproape 60 de acţiuni de supraveghere şi control pe şosete iar valoarea amenzilor s-a ridicat la 234 milioane de lei, la acţiunile de verificare luând parte 86 lucrători din cadrul Poliţiei Rut.o. R şi agenţi ai posturilor comunale de Poliţie. Activităţile de prevenţi a continuat şi în zilele de sâmbătă şi duminică, mai ales că timpul a fost destul de bun mai ales sâmbătă, iar mulţi au ieşit cu autoturismele la plimbare. Din păcate, s-a constatat iarăşi că mulţi conducători auto comit imprudenţa de a conduce cu viteză când drumurile arată destul de bine, în ultimele zile fiind opriţi şi amendaţi 37 şoferi pentru exces de viteză, atât în localităţi, cât şi în afara lor. Abateri frecvente Agenţii de circulaţie au depistat 411 vitezomani, dar şi alte categorii de participanţi la trafic care au încălcat legea. Ca atare au fost amendaţi 60 de pietoni, număr aproape dublu faţă de săptămâna trecută, ceea ce arată că sunt încă destul de mulţi oameni care traversează în fugă, fără să se asigure ori să respecte semnificaţia culorii verde a semaforului, la care s-au adăugat 47 de căruţaşi şi 18 biciclişti. Să mai spunem că şi neutilizarea centurii de siguranţă în timpul conducerii reprezintă o abatere frecventă, care parcă tinde să ia amploare, 187 de şoferi fiind sancţionaţi pentru acest motiv. S-au reţinut pentru diferite abateri zece permise de conducere şi au fost retrase în vederea suspendării un număr de 24 certificate de înmatriculare pentru diferite defecţiuni tehnice. Lucrătorii de la Circulaţie sunt hotărâţi să menţină aceeaşi stare de siguranţă pe drumurile publice din judeţ, acţionând preventiv. Zece tamponări la Sfântu Gheorghe, dar nici un accident grav O altă meteahnă gravă a unor şoferi o reprezintă consumul de alcool înainte de a porni la drum, în fiecare săptămână fiind depistaţi câţiva şoferi băuţi la volan, de aceea agenţii de circulaţie din cadrul Poliţiei Rutiere Covasna, ca şi poliţiştii de la Posturile din comune sunt, în continuare, în teren acţionând preventiv, încercând să-i identifice pe cei care comit asemenea imprudenţe periculoase. Aşa s-a produs, de altmintrei, şi accidentul de duminică, în ultimele zile, după cum ne-a informat inspectorul principal Bokor István, din cadrul biroului Poliţiei Rutiere Sfântu Gheorghe, doar un singur conducător auto a fost sancţionat săptămâna trecută în zonă din acest motiv, ceea ce este bine faţă de alte dăţi când numărul era mult mai mare. S-au aplicat 138 de sancţiuni, valoarea lor fiind de 33 de milioane, reţinându-se şase permise şi patru certificate de înmatriculare pentru diferite abateri. S-au constatat şi zece tamponări. Pentru prevenirea accidentelor de circulaţie, conducerea Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna, va organiza şi în zilele ce vin pe şoselele din judeţ ca şi în municipiul Sfântu Gheorghe, acţiuni pentru disciplinarea tuturor participanţilor la trafic. Rubrică realizată de Horia C. DELIU fii. Un bărbat suspectat de viol a fost împuşcat mortal de un poliţist Un bărbat dintr-o comună a judeţului Călăraşi, care era suspectat de violarea unei adolescente, a murit, duminică, în drum spre spital, după ce a fost împuşcat de către adjunctul şefului Postului de Poliţie din localitate, informează surse din Poliţie. Potrivit sursei, duminică dimineaţă, o fată în vîrstă de 14 ani a depus, la sediul Postului di Poliţie, o plîngere potrivit căreia, în noaptea precedentă, lîngă o biserică din comună, un bărbat pe care îl cunoştea a agresat-o sexual. Pentru a-l prinde pe suspect, un bărbat în vîrstă de 31 de ani, recidivist, s-a format o echipă din judiciarişti de la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Călăraşi, şeful Postului de Poliţie din localitatea respectivă şi adjunctul acestuia. La vederea echipei, bărbatul a fugit. Adjunctul şefului Postului de Poliţie l-a somat, trăgînd un foc de avertisment. Următorul glonte a fost tras spre urmărit, care a fost lovit în zona dorsală. Bărbatul a fost transportat spre o unitate medicală din municipiul Călăraşi însă, din cauza pierderii unui volum mare de sînge, a murit pe drum. fii. “Este soare şi în curtea noastră” (Urmare din pagina 1) cunosc foarte bine toate aceste amănunte. De fapt, membrii comisiei de evaluare au stat de vorbă şi cu membrii Comitetului Eco-Şcoală, care este alcătuit din reprezentanţi ai comunităţii locale, ai conducerii şcolii, precum şi cadre didactice şi elevi. - în ce constă finalitatea acestui program ? - După această evaluare se va face o analiză a activităţii noatre, apoi urmează evaluarea la nivel central, deci pe ţară, în baza căreia se va stabili dacă Şcoala cu clasele I-VIII “Mihail Sadoveanu” din întorsura Buzăului va primi Steagul verde”. Doresc să subliniez că elevii noştri au fost foarte încântaţi când membrii comisiei i-au informat despre programul unui profesor din Canada care doreşte să facă înconjurul Pământului pe bicicletă, împreună cu câinele său. Acest profesor intenţionează să viziteze şcoli, să împărtăşească şi altor persoane din experienţa sa, ducând cu el mesajul “De a păstra o lume mai curată”.