Cuvântul Nou, noiembrie 2006 (Anul 17, nr. 4737-4762)

2006-11-25 / nr. 4758

Anul XVII Numărul 4758 Sâmbătă 25 noiembrie 2006 4 pagini 30 bani ► PRM nu vrea reprezentanţi UDMR la PE Reprezentanţii Partidului România Mare (PRM) se vor abţine de la vot şi în Camera Deputaţilor, în cazul proiectului Legii privind alegerile pentru Parlamentul European (PE), dacă nu vor fi acceptate amendamentele lor privind interzicerea participării Uniunii Democrate Maghiare din România (UDMR) la scrutin, a anunţat, vineri, într-o conferinţă de presă, vicepreşedintele executiv al PRM, deputatul Lucian Bolcaş. ’Reprezentarea în PE este naţională şi nu fracţionată pe grupări etnice. Din acest punct de vedere, nu este admisibil ca, în cadrul alegerilor, să participe reprezentanţi ai formaţiunilor politice ale minorităţilor naţionale’, a declarat deputatul PRM. Vicepreşedintele executiv al PRM a mai spus că, în forma convenită în comisia de Regulament a celor două camere, proiectul legislativ privind alegerile pentru PE ‘nu respectă nici principiile europene şi nici legea naţională’, astfel că deputaţii PRM se vor abţine de la vot, asemenea senatorilor partidului. Proiectul Legii privind alegerile pentru Parlamentul European a fost respins, miercuri, de Senat, neîntrunind cele 69 de voturi necesare pentru adoptarea unei legi organice. Cu doar două excepţii - un vot pentru şi un senator care nu a votat - reprezentanţii PRM s-au abţinut de la votul din plenul Senatului, alături de majoritatea celor din Partidul Social Democrat (PSD). % * Echitoxia: Luptă cu baioneta tocită Gabriel FLORESCU__________________________________ Se pare că nu mai avem a ne teme de corupţie. Ea a fost învinsă, pusă cu botul pe labe, lichidată de nenumăratele servicii şi birouri anticorupţie. La DNA nu se mai lucrează decât în ce priveşte arhivarea vechilor dosare, diferitele direcţii răspândite prin ţară umblă numai după poliţişti sau vameşi corupţi, în rest totul este OK. Cum altfel am putea crede de vreme ce n-am mai auzit de nici un caz de mare demnitar pus la zidul ruşinii, nu i-am văzut zi şi noapte intrând în sediul DNA pentru a da cu subsemnatul? Adrian Năstase a fost terminat politic, Tender sau Iancu sunt în libertate, Dan Ioan Popescu s-a resemnat să treacă vicepreşedinte la un alt partid, Dinu Patriciu se întâlneşte liniştit cu Mircea Geoană şi uite aşa ne-am calmat Am adormit pe moment şi vigilenţa Europei, am adoptat nişte legi de care nimeni nu ţine seama în România, preşedintele Băsescu nu mai face vizite pe la organele de justiţie (cu atât mai interesantă este reciclarea lui la Timişoara în ale resuscitării manechinelor), deci suntem curaţi. Poate doar vreun nou semnal venit de la Bruxelles să pună autorităţile româneşti pe jar şi să declanşeze un alt val al luptei anticorupţie. Lăsând gluma la o parte, ceea ce trebuie reţinut este faptul că, după ce s-au plătit nişte poliţe (orice s-ar spune, cazul Năstase cam a asta miroase) şi s-a răspuns într-un fel solicitării Uniunii Europene privind combaterea corupţiei, bătălia a fost lăsată mai moale, s-a stabilit un armistiţiu tacit, nu s-au descoperit cazuri flagrante care să necesite intervenţia grupului de procurori incoruptibili. Oare chiar aşa să fie? Am devenit atât de curaţi? Greu de crezut. Impresia pe care o degajă această luptă anticorupţie este aceeaşi ca şi în alte cazuri: practicăm heirupismul, după care uităm cu totul despre obiectul muncii. Deocamdată, unele dosare au fost finalizate, urmează apariţia părţilor în instanţă unde se va judeca pe litera legii dacă procurorii au instrumentat corect speţele sau împricinaţii au realmente dreptate să se considere nevinovaţi. Practic, după cum au dezvăluit “sursele”, se pare că vâlvătaia a fost mai mare decât focul propriu-zis, dar nu ne hazardăm cu verdicte pentru că nu se ştie de unde sare iepurele. Ceea ce rămâne este insatisfacţia cetăţeanului simplu că în România nu se reuşeşte stărpirea corupţiei, astfel încât să avem şi noi o altă “faţă” când ieşim în lume, să nu mai fim consideraţi mărginaşii Europei. Nemulţumirea faţă de eşecul momentan al luptei anticorupţie rezidă din marile speranţe puse în înfrângerea “caracatiţei”, ceva în genul filmului cu acelaşi titlu. Nu s-a întâmplat aşa, asta o ştie oricine. Cei care s-au înfruptat din posibilităţile de a frauda oriunde se poate sunt în continuare bine mersi, sunt mari afacerişti, oameni care îşi etalează bogăţia pe toate drumurile şi sfidează pe oricine, inclusiv autorităţile. Este evident că numai cu o floare-două puse să se veştejească nu înseamnă că ar fi venit primăvara. Motivul este, fără discuţie, de natură politică şi ţine de principiul potrivit căruia corb la corb nu-şi scoate ochii, eventual aşa, câte o pană, de ochii lumii. Cotidian social-politic al județului Covasna Vânătorii de munte l-au primit pe ministrul Apărării la Sfântu Gheorghe Ministrul Apărării, Sorin Frunzăverde a sosit ieri dimineaţă la Sfântu Gheorghe, într-o vizită ce face parte dintr-un tur de observare a mai multor unităţi militare, în vederea pregătirii acestora pentru a deveni operaţionale în misiuni NATO. Sorin Frunzăverde a sosit la UM 01048 Vânători de munte din Sfântu Gheorghe în jurul orei 9, 30, aici fiind întâmpinat de conducerea unităţii, precum şi de deputatul PD Petre Străchinaru, preşedintele PD Covasna Gheorghe Baciu şi de subprefectul judeţului, Ion Ursache, tot în judeţul Covasna, ministrul Apărării a vizitat şi unitatea militară de la Vâlcele. „Aceste unităţi, precum şi cele din Miercurea Ciuc şi din Focşani vor deveni brigăzi operaţionale în cadrul NATO, urmând ca România să dea din aceste zone principalele forţe ce vor deveni operaţionale în misiuni NATO. Există două etape ce trebuie parcurse în termen destul de scurt, adică până în octombrie 2007: certificarea pe plan intern a acestor unităţi şi apoi afirmarea activă a acestora în cadrul misiunilor”, şi-a explicat Frunzăverde vizita la Sfântu Gheorghe. Acesta a mai dezvăluit că, odată cu intrarea unor unităţi militare din Covasna în procesul de operaţionalizare NATO, atât logistica dar şi „înzestrarea specifică” a acestora vor fi îmbunătăţite, recunoscând că în prezent există destul de multe carenţe la acest nivel. Cât despre o creştere a numărului de militari covăsneni, Sorin Frunzăverde a apreciat că operaţionalizarea unităţilor nu ar trebui să aducă nici o modificare semnificativă a acestui aspect. Monica RIZEA mERIDIAN Anca Boagiu participă la primul Congres al comunităţii româneşti din Spania Ministrul român al integrării, Anca Daniela Boagiu, participă vineri la primul Congres al comunităţii româneşti din Spania, ce se desfăşoară la Madrid, în prezenţa unor înalţi oficiali ai guvernului spaniol şi ai Comunităţii Madrid, informează un comunicat al Ministerului Integrării Europene. Congresul, ce reuneşte reprezentanţi ai asociaţiilor de români din Spania, doreşte să transmită societăţii spaniole şi românilor de acasă un mesaj oficial asupra intereselor şi aşteptărilor colectivului de români din această ţară. ’Am dat curs invitaţiei comunităţii româneşti din Spania, întrucât consider că este necesară o întărire a dialogului cu românii de peste hotare. Odată cu 1 ianuarie 2007, schimbarea statutului ţării noastre va afecta, implicit, şi statutul cetăţenilor noştri din alte ţări. Aceştia trebuie să fie bine informaţi cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le vor avea, pentru a putea beneficia de noul statut de cetăţeni europeni’, a declarat Anca Daniela Boagiu. La Sfântu Gheorghe, Ziua Naţională va fi umbrită de gardurile primarului Ziua Naţională ar trebui să fie moment de sărbătoare pentru toţi cetăţenii ţării, indiferent de naţionalitate. In reşedinţele de judeţ autorităţile locale şi judeţene, împreună cu prefecturile, fac tot ce trebuie pentru ca Ziua de 1 decembrie să fie o reuşită. La Sfântu Gheorghe primăria nu se deranjează nici măcar să cureţe locul unde se vor desfăşura manifestările dedicate Zilei Naţionale. Nepăsarea, sau mai bine zis lipsa de respect a autorităţilor faţă de acest moment, pe de o parte, şi neimplicarea statului român, pe de altă parte, au nemulţumit reprezentanţii societăţii civile româneşti şi ai partidelor politice din judeţul Covasna. Preşedintele Partidului Democrat Covasna, d-l Gheorghe Baciu, a subliniat: Aşa-zisa organizare de şantier prin amplasarea de panouri şi barăci lângă grupul statuar Mihai Viteazul - a nemulţumit societatea civilă, care, prin vocea d-lui Ioan Solomon, a ridicat această problemă în şedinţa Consiliului municipal şi o subliniem şi noi. Cerem d-lui primar Albert Almos să elibereze piaţa, pentru ca ziua respectivă să poată fi sărbătorită cum se cuvine. Această sărbătoare este, de altfel, foarte importantă pentru întreaga ţară. Eu refuz să cred că Albert Almos, ca prim gospodar al oraşului, ar putea lăsa panourile şi mormanele de moloz în Piaţa Mihai Viteazul, lucm care ne-ar împiedica să sărbătorimi Ziua Naţională, mai ales că sper să ni se alăture, împreună cu conducerea locală a UDMR, pentru a sărbători cu toţii Ziua Naţională. Unele voci spun că nu este obligatoriu ca manifestările de Ziua Naţională să se desfăşoare Angela NEGOIŢĂ . PAGINA 3 Nici după aproape o lună, cu toate eforturile depuse. Misterul dispariţiei micuţei Elena-Roxana Jakab nu a fost încă elucidat Tatăl fetiţei susţine că a fost răpită • Joi ea a fost sărbătorită în lipsă, la împlinirea vârstei de cinci ani... Un mister greu de elucidat şi după aproape o lună de zile şi care a creat mare emoţie printre părinţii cu copii mici ( mai ales de sex feminin) este legat de dispariţia inexplicabilă a unei fetiţe de cinci ani, Elena-Roxana Jakab, din localitatea Şercaia, nr.337, judeţul Braşov. Poliţiştii şi jandarmii din judeţele limitrofe - fireşte, şi cei din Braşov - sunt în alertă, dar şi în derută, deoarece s-au efectuat ample căutări, dar nici un semn palpabil nu a apărut până acum, după cum ne-au relatat cei doi purtători de cuvânt ai IPJ Covasna, insp. pr. Buzsi Andrea, respectiv al DJ « Gheorghe Doja » Covasna, lt. col. Sorin Barbu. Poza micuţei a fost afişată prin locurile publice din întreaga zonă, inclusiv în Gara CFR din Sfântu Gheorghe - şi nu numai - dar până acum nici un rezultat concludent nu a apărut, cu excepţia unor apeluri fanteziste,, fiindcă părinţii fetiţei (deşi sunt oameni săraci) au anunţat o recompensă tentantă de... 10.000 euro ( !), anunţând că vând tot ce au şi se împrumută, doar, doar îşi vor vedea odrasla acasă, vie şi nevătămată. Semnalmentele ei sunt: înălţime - 0,80m, ten măsliniu, ochii căprui, părul negru, prins în codiţe până la umăr, fără semne particulare. Tort de cinci etaje de ziua ei Un moment emoţionant s-a petrecut acum două Horia C. DELIUS PAGINA 3 " ........ .....■wwiuuiuJi ijj'.".’.|j;m?............................................ A ISd 3S I US 6u%S8S 'Irit 3NOa03HQ OUMdS WNSVAOOyMVanKiftf V09! Orm ’ A