Cuvântul Nou, iunie 2007 (Anul 18, nr. 4907-4932)

2007-06-01 / nr. 4907

Editorial Problemele sub preş Gabriel FLORESCU Reconcilierea nu s-a produs. Bineînţeles, este vorba de împăcarea preşedintelui cu Parlamentul. Simţindu-se mai zdravăn în şaua celor 75 de procente obţinute la referendum, Traian Băsescu se crede mai stăpân pe situaţie decât oricând, omiţând din nou cu bună ştiinţă faptul că votul nu s-a dat partidului său sau unui anumit program, ci pur şi simplu electoratul n-a acceptat demiterea preşedintelui şi declanşarea unor noi alegeri prezidenţiale. Pornind de la o premisă convenabilă lui, şeful statului n-a găsit altceva de făcut decât să... unească şi mai mult opoziţia împotriva sa. Vorbind despre principii democratice şi necesitatea respectării unor criterii europene pentru desemnarea unui nou guvern pe baza alegerilor din 2004 sau a referendumului, tocmai Băsescu șiar fi trebuit să vorbească despre ele. în primul rând, în 2004 principiile democratice ar fi impus desemnarea formaţiunii cu cele mai multe fotolii parlamentare să încerce constituirea guvernului, nicidecum ca preşedintele să forţeze formarea unui Executiv “imoral” după cum a gândit-o el. În al doilea rând, în 2007 a fost un scrutin având o singură miză, în nici un caz n-a fost vorba despre voturi acordate partidelor. Ah, că Traian Băsescu se suprapune PD şi PLD, asta-i altă poveste, însă ziare de-a face cu... prefectura. Summa summarum n-am înţeles de ce s-a adresat preşedintele Parlamentului Ca să se răfuiască cu cei care l-au suspendat şi să repete un gen de discurs ca acela rostit în faţa nevestei sale referitor la jurnalista Andreea Pană? Ideile sale obsesive au ocolit până şi tema consultărilor cu formaţiunile parlamentare la care ar fi trebuit să se refere pe larg şi să analizeze poziţiile acestora prin prisma situaţiei politice din ţară. Nu s-a întâmplat aşa, dar mult mai neplăcut este faptul că Băsescu consideră că ceea ce frământă populaţia sunt problemele reformării clasei politice, alegerile anticipate şi alte asemenea mizilicuri în comparaţie cu aspecte mult mai grave ale societăţii româneşti. Iar acestea vizează sărăcia, nivelul de trai care nu ne permite să trăim mai bine, greutăţile de care se izbesc zilnic pensionarii, lipsa marilor investitori, corupţia, readucerea în ţară a celor plecaţi să efectueze cele mai grele munci în străinătate etc. Pe acestea trebuia să se axeze preşedintele-jucător în mesajul adresat nu doar Parlamentului, ci întregii populaţii, lăsând gâlceava sa cu politicienii pentru un cadru mai restrâns. II auzim adesea vorbind despre “întoarcerea la popor”, “voinţa poporului român ” sau alte sloganuri, dar când este nevoie de o acţiune concretă în acest sens, atunci se sare la gâtul adversarilor şi problemele se ascund sub preş. Chiar partidele pe care se sprijină Traian Băsescu şi care s-au aflat la guvernare nu se pot lăuda cu “fapte de arme” strălucite în beneficiul amărâtului de popor român. Spre asemenea idei ar fi trebuit să fie orientat mesajul către ţară al preşedintelui ţării, nu spre adâncirea crizei politice. Ab. /o? Cotidian social-politic al județului Covasna Anul XVIII • Numărul 4907 • Vineri 1 iunie 2007 • 8 pagini • 40 bani „Ne zbatem tot timpul să obţinem comenzi, pentru că nu vrem nicidecum să trimitem angajaţi în şomaj” , Afirmă conducerea Societăţii Cooperatiste Meşteşugăreşti „ TEXTILA ” Covasna Pentru cei de la Societatea Cooperatistă Meşteşugărească „TEXTILA” Covasna, care produce diverse ţesături, sezonul cald e în fiecare an cel care, ca urmare a reducerii comenzilor pentru stofe din fire de lână, e cel mai dificil de trecut. Anul acesta, aşa cum ne spunea recent domnul Gheorghe Vrânceanu, preşedintele cooperativei, la problemele cunoscute s-a mai adăugat una nemaiîntâlnită, care a produs greutăţi suplimentare în asigurarea de comenzi suficiente pentru a asigura suficient de lucru pentru întregul personal angajat. „Fabricile de confecţii pentru care producem postav din care se realizează echipament de lucru, mai exact şube, nu ne-au putut asigura A. GOLCIU O PAGINA 3 Perioada de interimat a luat sfârșit La 31 de ani, Florin Vidamski este noul director al TAM pagina 2 încep lucrările de reabilitare a drumului DC 14 Covasna - Comandău în şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Covasna din cursul acestei săptămâni s-au supus spre aprobare o serie de proiecte de hotărâri care au avut la bază rectificarea bugetului Consiliului Judeţean Covasna şi al instituţiilor publice de interes judeţean. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului a alocat judeţului Covasna pe anul 2007 suma de 1 350 000 lei, defalcată pe trasee. Din aceasta, 105 000 lei s-au propus şi aprobat pentru întocmirea documentaţiei tehnice a lucrării „ Pietruirea DC 14 Covasna - Comandău”. Trebuie menţionat faptul că drumul Angela NEGOIŢĂ . PAGINA 3 TAM a plecat în Italia Teatrul “Andrei Mureşanu" din Sfântu Gheorghe a plecat în această zi în Italia pentru a participa la Festivalul de la Torino. Reprezentanţii României vor prezenta cu acest prilej spectacolul "MaMaMagritte”. Activităţi dedicate Zilei de 1 iunie Cu gândul la cei mici Conform unei frumoase tradiţii care se menţine de ani buni, încă dinainte de decembrie 1989, data de 1 iunie este dedicată special celor mici, fiind consemnată drept Ziua Internaţională a Copilului. Aceasta este o idee nobilă şi e frumos că, an de an, cei mari nu trec cu vederea un asemenea eveniment. La nivelul întregii ţări, deci şi în judeţul nostru, a avut sau are loc o serie de activităţi specifice, acţiuni menite să bucure generaţia fără griji. Ca la fiecare sărbătoare mai specială (Crăciun, Paşte), lucrători din cadrul IPJ Covasna s-au gândit şi s-au mobilizat şi de 1 iunie să ofere daruri copiilor din instituţiile de ocrotire şi de învăţământ aflate sub tutela lor. Este vorba de micuţii aflaţi la Centrul de zi nr. 1 din Sfântu Gheorghe şi la Centrul de plasament nr. 3 din întorsura Buzăului, cărora poliţiştii le-au oferit dulciuri, jocuri, casete video şi o excursie, în felul acesta Ziua lor fiind savurată la intensitate maximă. Horia C. DELIU L_ ______________________________|