Cuvântul Nou, decembrie 2007 (Anul 18, nr. 5043-5062)

2007-12-03 / nr. 5043

PATRONATUL PRESEI DIN ROMÂNIA Luni 3 decembrie 2007 METEO MAXIMA: 9 MINIMA: 5 adiere răcoroasă cu perioade de soare Cine seamănă vânt... Gabriel FLORESCU Partidele parlamentare, deci principalele forţe politice din ţară, au declinat invitaţia preşedintelui Băsescu de a merge la Cotroceni pentru consultări cu privire la votul uninominal. Bineînţeles, au răspuns prezent doar PD, PLD - despre care se ştie că nu ies din cuvântul şefului lor - UDMR, cu solicitări deloc pe placul preşedintelui, respectiv minorităţile naţionale. Ce ar fi vrut Băsescu să le comunice liderilor politici? în primul rând, faptul că proiectul de lege depus de PD este cel bun, cel corect, cel aprobat de şeful statului, deci să obţină şi acceptul partidelor în favoarea acestuia. Argumentul suprem, acelaşi ca şi în alte dăţi, respectiv că aşa vrea poporul, aşa s-a exprimat la vot. Nici nu se gîndeşte Băsescu că oamenii nici n-au ştiut (în cea mai mare parte) ce votează, nu fac distincţia între proiectele aflate în dezbatere (şi sunt cel puţin trei!), după cum chiar şi participarea la vot a fost mai degrabă o respingere a chemării preşedintelui decât o aprobare. Este greu de crezut că şeful de la Cotroceni s-a gândit cel puţin un moment la faptul că demersului său ar fi încununat de succes, în sensul că adversarii săi vor fi de acord cu propunerile sale. Dar puţină paradă de imagine nu strică, iar Băsescu este maestru în astfel de lucruri. Convocarea la Cotroceni este cu atât mai nelalocul ei cu cât de fiecare dată astfel de întâlniri s-au soldat cu eşecuri. Pur şi simplu preşedintele ţării nu se poate debarasa de stilul său mereu agresiv, lipsit de diplomaţie şi mai ales neutru, deci nu are nici o şansă de reuşită în astfel de pagina 2 COTIDIAN INDEPENDENT La Sfântu Gheorghe Ziua Naţională - o sărbătoare grandioasă Preşedintele Partidului Conservator, Dan Voiculescu a oferit un spectacol cu adevărat deţinută Forţele reunite ale Forumului civic al românilor din Harghita şi Covasna, Prefecturii judeţului, Consiliului judeţean şi Consiliului Local Sfântu Gheorghe, dar nu în ultimul rând ale Partidului Conservator au asigurat sâmbătă, 1 Decembrie 2007 o sărbătorire cu adevărat grandioasă a Zilei Naţionale a României. Respectând cronologia evenimentelor vom semnala faptul că manifestaţiile nu s-au desfăşurat numai în centrul municipiului Sfântu Gheorghe, ci şi în alte locaţii la fel de importante pentru comunitatea românească din judeţ. Astfel, cu concursul tinerilor din diferite asociaţii de studenţi creştini ortodocşi s-a refăcut itinerarul din anii trecuţi ce a cuprins parohiile ortodoxe din judeţ, unde aceştia au oferit adevărate spectacole de gală; la Covasna-Voineşti s-a dezvelit şi sfinţit plăcile cu numele eroilor români căzuţi în cele două războaie mondiale, la Gabriel FLORESCU , pagina 2 APIA Covasna, în căutarea vinovaţilor pentru supradeclarări Ultima etapă a acţiunilor pe care specialiştii de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Covasna le-au întreprins pentru ca şi proprietarii de terenuri agricole din judeţ, împreună cu cei din întreaga ţară, să poată beneficia cât mai curând de subvenţiile prevăzute de Uniunea Europeană pe unitatea de suprafaţă, respectiv pe hectar, au scos “la suprafaţă” un mare număr de situaţii care trebuie clarificate şi soluţionate urgent. Concret, este vorba despre faptul că în cazul a nu mai puţin de 1771 blocuri fizice, dintr-un total de 16200 - blocul fizic este o suprafaţă de teren agricol îngrădită de limite naturale, mai precis, de cursuri de apă, canale, drumuri ş.a., care poate cuprinde de la câteva până la zeci de parcele, există mari neconcordanţe între suprafeţele declarate de proprietarii de terenuri, persoane fizice(fermieri) şi/sau persoane juridice(composesorate, primării, ş.a.) şi suprafeţele existente în realitate, determinate prin măsurători precise, în sensul că, totalul celor declarate pe bloc, este considerabil mai mare decât cel obţinut prin măsurători. Aceasta înseamnă că o parte din proprietarii parcelelor din cele 1771 blocuri fizice au declarat suprafeţe mai mari, decât cele pe care le deţin legal în proprietate. Ca urmare, după cum am aflat A. GOLCIU O pagina 3 Euro 2008 Sorţii i-au hărăzit României adversari redutabili . Ieri, în Elveţia, a avut loc tragerea la sorţi a grupelor turneului final al Campionatului European de fotbal, ediţia din 2008. România a fost repartizată în Grupa C, alături de Olanda, Italia şi Franţa. Reprezentanta ţării noastre va întâlni, în ordine, Franţa (9 iunie), Italia (13 iunie), Olanda (17 iunie). O pagina 6 s. remus-adrian Anul XVIII Nr. 5043 8 pagini 40 bani Nu doar pe 3 decembrie, când este ziua lor, trebuie să ne amintim de semenii aflaţi în suferinţă O pagina 2 P Aflăm de la POL Iff (E _____ '\r âStSj* ■Mk & * «Ceea ce se face azi pentru persoanele cu dizabilităţi, va însemna mâine ceva pentru toţi» O pagina 2 Caleidoscop O pagina 5