Cuvântul Nou, decembrie 2007 (Anul 18, nr. 5043-5062)

2007-12-04 / nr. 5044

(Pagina 2 ■ Anul XVIII Nr. 5044 De la 1 ianuarie 2008 Se majorează cuantumul venitului pe membru de familie până la care pot fi acordate ajutoare de încălzire în consecință, familiile și persoanele singure, care în perioada ianuarie-martie 2008, vor avea un venit mediu net lunar pe membru de familie ce nu va depăşi suma de 615 lei noi, vor avea în continuare sau, după caz, la cerere, dreptul la ajutoare de încălzire. Ajutoarele se acordă pentru încălzirea locuinţelor cu energie termică furnizată în sistem centralizat, cu gaze naturale, cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri. Pentru cei care n-au beneficiat până acum de ajutorul pentru încălzire, deoarece n-au îndeplinit condiţiile cerute, dar vor fi în lunile următoare în situaţia de a le îndeplini, menţionăm că acesta se acordă pe bază de cerere, însoţită de declaraţia pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia, legea prevăzând că în situaţia în care consumatorii individuali îndeplinesc condiţiile pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului de ajutor pentru încălzirea locuinţei se face începând cu luna depunerii cererii. Concret, stabilirea acestui drept se realizează prin dispoziţie a primarului. Titularul ajutorului este persoana care a completat cererea, iar beneficiarul este familia sau persoana singură. Titularii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei sunt obligaţi să comunice primarului orice modificare intervenită în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării, prin depunerea unei noi declaraţii pe propria răspundere, individual sau prin asociaţiile de proprietari sau de chiriaşi. De reţinut totodată că, potrivit legii, declararea unui număr mai mare de membrii de familie sau a unor venituri mai mici decât cele reale, în scopul vădit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals sau înşelăciune, după caz, şi se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului penal. (A. Golciu) Potrivit actualelor prevederi legale privind acordarea ajutoarelor de încălzire pentru sezonul rece 2007-2008, începând cu 1 ianuarie 2008, venitul mediu net lunar pe membru de familie până la care acestea pot beneficia de ajutoare pentru încălzire în sezonul rece, se majorează de la 500 lei, cât este în prezent, la 615 lei noi. EDITORIAL Faţa şi reversul mineriadelor urmate din pagina 1 Au trecut 17 ani de la prima mineriadă, dar nici astăzi ea nu a fost lămurită pe deplin - similitudinea cu ceea ce s-a întâmplat în 22 decembrie este frapantă - sunt doar bănuieli privind oamenii din spatele acţiunii minerilor. S-a vorbit mult despre implicarea lui Ion Iliescu, am văzut cu toţii cum şeful statului deatunci s-a aflat alături de mineri, cum i-a îndrumat în incursiunea lor prin Capitală, dar justiţia nu l-a găsit vinovat. De asemenea, au fost şi alte figuri din spatele scenei care i-au “mobilizat” pe mineri şi le-au facilitat asaltul asupra Bucureştiului, între aceştia chiar şi actualul preşedinte, dar şi cei cu ochi albaştri. La fel cum n-am aflat “cine a tras în noi în 22”, tot aşa va rămâne, probabil, învăluit în mister cine a tras firele în cursul mineriadelor, cine ar trebui să răspundă în solidar cu Miron Cozma pentru întâmplările din acele zile. Faptul că minerii au putut fi convinşi să plece la “luptă” este reversul unei situaţii economice care nici azi nu s-a rezolvat pe de-a-ntregul în Valea Jiului. In condiţiile de sărăcie şi mizerie în care trăiau oamenii adâncurilor nu i-a fost prea greu lui Cozma să-i răscoale pe mineri. S-a schimbat ceva până azi? Nici gând, revolta din Valea Jiului (dar şi în alte bazine carbonifere) a fost nu numai favorizată, ci şi justificată de problemele de viaţă ale oamenilor, dar ele n-au găsit audienţă printre guvernanţi, astfel încât cohorta de şomeri s-a înmulţit de la an la an. închiderea minelor la presiuni exterioare fără a se înfiinţa alte locuri de muncă a fost o altă măsură luată fără o gândire economică prealabilă. Este evident că mineriadele n-au rezolvat mare lucru nici pentru mineri, nici pentru situaţia generală a ţării. Miron Cozma a fost însă singurul care a ispăşit pentru întâmplările din ’90 şi ’96. Astăzi el dă vina pe oamenii politici pentru tot ce i s-a întâmplat şi în mare parte are dreptate, dar cu atât va rămâne deoarece cei mari au ştiut să se blindeze atât de bine încât sunt de-a dreptul intangibili. Dar, aşa cum şi alte dosare au rămas cu rezolvarea în coadă de peşte, tot aşa, nici adevărul gologolui despre mineriade ne va rămîne ascuns. Social - Politic Abateri soldate cu sancţiuni contravenţionale ! • Poliţiştii rutieri covăsneni au fost prezenţi în trafic şi în acest week-end, acţionând pentru supravegherea traficului pe principalele artere de circulaţie, acţionând pentru prevenirea accidentelor rutiere şi pentru combaterea principalelor cauze generatoare de evenimente nedorite. Cu ocazia acţiunilor desfăşurate poliţiştii au constatat şi au sancţionat 26 de abateri de la regimul circulaţiei pe drumurile publice. Din nou pietonii au fost cei mai indisciplinaţi în trafic, poliţiştii surprinzând şi sancționând 13 pietoni care traversau neregulamentar. Efecte previzibile în urma sancţiunilor constatate au fost ridicate în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe o perioadă de 90 zile patru permise de circulaţie şi au retras şase certificate de înmatriculare auto din cauza unor defecţiuni tehnice. Pe lângă accidentul rutier grav despre care am relatat separat, în ultimele zile au fost înregistrate și patru accidente rutiere ușoare, soldate doar cu pagube materiale. Un tânăr... neliniştit într-o noapte recentă, în jurul orele 3,05, pe strada Turia din muncicipiul Târgu Secuiesc a fost identificat tânărul S.Ionuţ, de 24 ani, din localitate în timp ce conducea autoturismul cu numărul de înmatriculare CV- 03- PCA, fiind în stare avansată de ebrietate. Etilotestul a indicat valoarea de 0,57 mg/l alcool pur în aerul expira, ca atare i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei. Valoare considerabilă Pe Drumul Naţional 12 la intersecţie cu Drumul Judeţean 121 A a fost identificat cetăţeanul K.Karoly, de 53 ani, din Băţanii Mari, în timp ce conducea autobasculanta cu numărul CV- 01- NVG, fiind în stare avansată de ebrietate. La el aparatul a arătat o valoare considerabilă - 0,95 mg/l alcool pur în aerul expirat. Şi acestui şofer i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei, ba a rămas şi fară carnet. Rubrică realizată de Horia C.DELIU Scânteile au produs un incendiu Nu au trecut decât puţine zile de când pompierii covăsneni au atenţionat populaţia asupra pericolului pe care îl reprezintă utilizarea neatentă a unor instalaţii electrice, că s-a şi produs un eveniment negativ. Dispeceratul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna a fost anunţat recent despre izbucnirea unui incendiu în satul Calnic, comuna Valea Crişului. Două echipaje ale Detaşamentului de pompieri din Sf.Gheorghe s-au deplasat de urgenţă la faţa locului, reuşind stingerea incendiului în aproximativ două ore. Au ars acoperişul grajdului confecţionat din lemn cu învelitoare din ţiglă cu o suprafaţă de aproximativ 60 de metri pătraţi şi cea două tone de paie, ne-a precizat colaboratorul nostru Ştefan Roşculeţ. Cauza incendiului o reprezintă scânteile produse de un motor electric.(H.C.D.) Diplome pentru intrarea în...Europa Recent a avut loc decernarea diplomelor pentru participanţii cursului intensiv pentru conducătorii de întreprinderi Mici şi Mijlocii din judeţele Covasna şi Harghita, organizat de SC. DeveloConsult SRL în parteneriat cu Asociaţia Pro Nobis în cadrul programului PHARE 2004 - Coeziune Economică şi Socială, Dezvoltarea Resurselor Umane, ne-a precizat Kernászt Huba Attila Acest program a cuprins pe de o parte instruirea managerilor întreprinderilor mici şi mijlocii în unele domenii (afaceri, management, marketing, cunoştinţe juridice, informatică, limba engleză etc.) iar pe de altă parte pregătirea fără contravaloare a strategiei resurselor umane pentru cinci societăţi. Cursul a oferit cunoştinţele de bază necesare managementului modern. Scopul acestui curs a fost sprijinirea IMM-urilor, prin creşterea competitivităţii acestor societăţi, prelegerile având loc la Sfântu Gheorghe şi Târgu Secuiesc. Cursanţii au învăţat noi modalităţi prin care să recunoască şi să exploreze posibilităţile ce apar pe piaţă, iar ca urmare a acesteia au devenit mai profitabili şi vor putea creea noi locuri de muncă. Cursul a fost compus din 11 modulei şi a durat nu mai puţin de 222 de ore urmat de peste 100 de manageri. S-au însuşit cunoştinţe de marketing, de planificarea şi finanţarea afacerilor,managementul calităţii şi al resurselor umane, informatică, comunicare, limba engleză. Aşadar, pentru o sută de oameni de afacerise vor ivi noi oportunităţi de acum înainte. Horia C. DELIU