Cuvântul Nou, mai 2008 (Anul 19, nr. 5143-5162)

2008-05-05 / nr. 5143

CVagina 2 ■ Anul XIX Nr. 5143 Distribuirea gratuită a pungilor de plastic în magazine va fi interzisă din acest an, susţine ministrul Mediului", Attila Korodi, care va cere Guvernului să adopte în scurt timp un act normativ în acest sens. Attila Korodi a declarat zilele trecute la Sfântu Gheorghe, unde s-a aliat într-o vizită de lucru, că speră ca propunerea să obţină undă verde până la vară şi să intre în vigoare în decurs de câteva luni, cel târziu până la sfârşitul acestui an. „Vom conveni cu producătorii de ambalaje şi utilizatorii, respectiv cu marii retailer, perioada de conformare, dar până la sfârşitul anului această prevedere va deveni obligatorie’, a declarat Attila Korodi. Măsura de taxare a pungilor va fi luată pentru protejarea mediului înconjurător şi a pornit de la faptul că deşeurile din plastic nereciclate şi sacoşele nu sunt biodegradabile şi se descompun în natură în decurs de aproape 400 de ani. Măsuri pentru protejarea mediului înconjurător Distribuirea gratuită a pungilor din plastic va fi interzisă din acest an Deşeurile din plastic nereciclate se descompun în natură în decurs de aproape ...400 de ani !!! Un român foloseşte în medie 250 de pungi de plastic pe an Potrivit calculelor făcute de Ministerul Mediului, un român foloseşte 250 de pungi de plastic pe an, iar durata de utilizare a unei astfel de sacoşe este în medie de 20 de minute. Variantele acceptate ar fi ca pungile să se vândă contra cost pentru a descuraja achiziţionarea acestora sau înlocuirea lor cu altele din materiale ecologice, din hârtie sau rafie. Măsura, inspirată din alte ţări care au interzis distribuirea gratuită a pungilor din plastic, este contestată de unii comercianţi pe motiv că pentru un ambalaj bio costurile sunt cu 5% mai mari faţă de unul poluant, dar şi pentru că sunt de părere că sacoşele gratuite reprezintă un pas spre civilizaţie. ROMPRES (Oana Mălina Negrea) STRICT AUTENTIC Un tânăr abia eliberat din penitenciar s-a apucat din nou de furat Nu a rezistat tentaţiei de a sparge maşini pentru a sustrage radiocasetofoane Numai că a fost prins imediat, urmând ca să ajungă din nou acolo unde stătuse o vreme, adică ”la răcoare”. Se pare că perioada de detenţie a fost prea scurtă pentru a trage învăţămintele necesare legate de un comportament deviant în societate. Horia C.DELILI Recent lucrători din cadrul Poliţiei municipiului Tg. Secuiesc au depistat în piaţa agro-alimentară din localitate un bărbat care avea asupra sa trei casetofoane auto a căror provenienţă nu din nou „la răcoare” a putut să o justifice. în urma verificărilor efectuate poliţiştii au stabilit că bărbatul se numeşte S. Csaba, are de 26 de ani, domiciliat în Sfântu Gheorghe, şi că abia se eliberase din penitenciar. în timpul anchetei tânărul a reieşit că într-o seară de aprilie din acest an în jurul orelor 21.00, aflându-se în stare de ebrietate, a spart cu o piatră geamul portierelor a trei autoturisme “Dacia” parcate întrun cartier din Sf. Gheorghe şi a sustras trei radiocasetofoane auto, iar în dimineaţa zilei următoare s-a deplasat la Tg. Secuiesc cu scopul valorificării bunurilor. Trafic îngreunat pe o porţiune din D.N. 12 Pe Drumul Naţional 12, in localitatea Olteni, se execută operaţiuni de consolidare a unui podeţ, precum şi lucrări de introducere a reţelei de apă şi canalizare, ca atare traficul în zonă este îngreunat. Conducerea Poliţiei Rutiere Covasna atenţionează participanţii la trafic să fie prudenţi. (H.C.D.) Ţinuta obligatorie URMARE DIN PAGINA 1 Aceasta-i ţinuta obligatorie pe care ar trebui să o “îmbrace” fiecare covăsnean dornic să mai spargă coaliţia udemeristă de până acum şi să-şi exprime astfel dezaprobarea faţă de planurile revizioniste de declarare a autonomiei pe criterii etnice. Suntem convinşi că foarte mulţi locuitori ai judeţului, la fel ca şi din întreaga ţară, sunt scârbiţi de ceea ce se întâmplă în politica românească, dar dat fiind condiţiile specifice din Covasna este nevoie de o strângere a rândurilor cum nu s-a întâmplat niciodată. Este vorba, în ultimă instanţă, de a asigura un viitor sigur comunităţii româneşti şi reprezentării sale în structurile de conducere de la nivelul localităţilor. iar acest lucru nu poate fi tratat prinabsenteism sau dezinteres. Aparatele radar vor acţiona pe Drumul Naţional 11, pe raza localităţilor Ozun, Moacşa, Cernat, Tg. Secuiesc, Lunga, ca şi pe Drumul Naţional 12, în zona Olteni, Malnaş, Micfalău, Bixad, Coşeni, dar şi pe străzile cu trafic intens din oraşele Tg. Secuiesc, Covasna şi Sf. Gheorghe.(H.C.D.) URMARE DIN PAGINA 1 în acest an “Zilele Sfântu Gheorghe” au avut ca tematică principală: Renaşterea. Organizatorii au decis ca sărbătoarea municipiului să se desfăşoare Radarele, la datorie în acelaşi spirit, în cadrul ei având loc numeroase spectacole de dans, expoziţii de artă plastică, port popular, concerte de muzică clasică şi muzică uşoară, workshop-uri, majoritatea cu tematică renascentistă. Chiar dacă vremea nu a prea ţinut cu organizatorii şi cu publicul manifestările desfăşurate pe parcursul celor 4 zile s-au bucurat de participarea a mii de localnici şi turişti. Anul acesta “Zilele Sfântu-Gheorghe” - sărbătorite printre picături de ploaie! Social - Politic ■Vi ' ~ ‘ Viaţa are prioritate Pentru reducerea numărului şi limitarea consecinţelor evenimentelor rutiere, în conformitate cu Programul "Stop accidentele. Viaţa are prioritate!, poliţiştii rutieri covăsneni au desfăşurat în ultimele zile, inclusiv în perioada mini-vacanţei de 1 Mai noi acţiuni preventive, împreună cu ceilalţi parteneri- reprezentanţi ai Autorităţii Rutiere Române, ai Registrului Auto Român şi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - pe sectoarele de drum intens circulate, în special pe drumurile naţionale şi europene dar şi în zonele urbane. De asemenea, s-a avut în vedere zona staţiunilor balneare, a localităţilor de agrement. Sancţiuni contravenţionale 9 Aceste activităţi s-au materializat în aplicarea a peste 70 de sancţiuni contravenţionale, dintre cele mai multe pentru viteză excesivă, restul fiind (23) pentru necuplarea centurilor de siguranţă, 17 pentru nefolosirea corespunzătoare a luminilor, ca şi pentru neasigurarea corespunzătoare la schimbarea direcţiei de mers, depăşiri neregulamentare, abateri săvârşite de biciclişti, pietoni şi motociclişti în urma acestor abateri, poliţiştii au reţinut în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe o durată de 90 de zile trei permise de conducere, fiind retrase doua certificate de înmatriculare auto din cauza constatării unor defecțiuni tehnice. Abatere sancţionată , prompt Recent un echipaj ,de Poliţie Rutieră din Tg. Secuiesc, în timp ce executa controlul cu aparatul radar, a efectuat un semnal regulamentar de oprire pentru un autoturism înmatriculat în judeţul Covasna, pentru că acesta circula în localitate cu o viteză ce depăşea limita legală. Numai că şoferul nu a binevoit să oprească la semnalul regulamentar al poliţistului, motiv pentru care s-a trecut la urmărirea lui. După scurt timp autoturismul a fost oprit, iar conducătorul auto identificat în persoana lui K. Ladislau, de 64 de ani, domiciliat în “municipiul breslelor”. Cu Bachus nu-i de glumit Pentru că șoferul recalcitrant despre care am relatat mai și emana miros de băuturi alcoolice a fost testat cu aparatul etilotest, care a indicat o alcoolemie de 0, 65mg/l alcool pur în aerul expirat. Conducătorul auto a fost condus la spital pentru recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. Şte el de ce nu oprise... Consecinţele neplăcute pentru şoferul imprudent abia acum urmează! Rubrică realizată de Horia C. DELIU