Cuvântul Nou, iunie 2008 (Anul 19, nr. 5163-5183)

2008-06-10 / nr. 5169

Vremea Marţi 10 iunie Minim: 18 °C Maxim: 28°C Miercuri iunie Minim: 20 °C Maxim: 30°C .................... . EDITORIAL Gabriel Florescu învăţând din succes Nu încape îndoială că liderii formaţiunilor politice româneşti au avut “mână bună” atunci când au decis să constituie Alianţa Românească pentru alegerile locale, iar dacă ideea ar fi fost îmbrăţişată şi de anumiţi “corifei” pe plan local din localităţile cu populaţie mixtă, atunci exista posibilitatea unui rezultat şi mai bun. întrebarea care se pune acum este ce vor face respectivele partide în perspectiva alegerilor parlamentare? Din capul locului trebuie plecat de la premisa că românii covăsneni nu au, în condiţiile actualei Legi electorale, cum să obţină mai mult de un post de deputat, la fel ca şi la alegerile precedente. Aşadar, în condiţiile votului uninominal, singura şansă este aceea a conjugării eforturilor pentru sprijinirea unui singur candidat acceptat de toată lumea. La alegerile locale, algoritmul a funcţionat astfel încât au obţinut voturile necesare pentru postul de consilier formaţiuni care altfel ar fi rămas, probabil, în afara “terenului”. Bineînţeles că ştim directiva conducerilor centrale ale partidelor ca fiecare organizaţie judeţeană să participe “solo” la alegeri, astfel încât numărul total al voturilor obţinute să fie însumat celui la nivel de ţară, cu promisiunea că ulterior parlamentarii partidului vor avea “grijă” de comunitatea românească din Covasna. Ca şi până acum... Obligaţia liderilor locali în acest context va trebui, însă, încălcată dacă se doreşte trimiterea unui deputat la Bucureşti. Va fi greu, fără discuţie, să fie convinşi şefii organizaţiilor din judeţ să se opună liderilor naţionali şi să accepte continuarea existenţei Alianţei Româneşti sub sloganul “Uniţi câştigăm!” până la alegerile generale. Cotidian independent Marți 10 iunie 2008 • Anul XIX Nr. 5169 • 8 pagini •_______ Boc: PD-L a câştigat alegerile din perspectiva numărului de voturi Bâsescu: România nu va introduce restricţii de circulaţie pentru cetăţenii săi afirmă dl. Tóth Birtan Csaba, directorul general al acestei societăţi comerciale Cu aproape două luni în urmă SC INCZENTER SRL a efectuat pentru SC TEGA SA Sfântu Gheorghe un studiu de opinii privind activitatea de colectare a deşeurilor menajere şi, în general, curăţenia în municipiul Sfântu Gheorghe, la întrebările puse în chestionarul întocmit, răspunzând în medie, peste 650 de subiecţi, cetăţeni de ambele sexe, locuitori ai municipiului reşedinţă de judeţ, din toate cele 5 zone în care a fost împărţit, în vederea efectuării acestui studiu. A.GOLCIUv ~ o Continuare in pagina 3 Odată cu venirea sezonului cald se impun 00 Controale ale OJPC Covasna, urmate de amenzi Conform Planului de acţiuni al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pe anul 2008, zilnic se desfăşoară activităţi de control, la nivel naţional, pentru verificarea respectării prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor la comercializarea alimentelor, produselor nealimentare şi a prestărilor de servicii, în conformitate cu Programul tematic de control al Autorităţii centrale, lucrătorii O.J.P.C. Covasna au desfăşurat o serie de acţiuni, controale, mai ales că am intrat în sezonul estival şi pot apărea unele riscuri. Mai ales în privinţa comercializării cărnii şi a preparatelor din carne, ce se pot deprecia mai repede ca altădată. Continuare în pagina 2 Honac.deliu