Cuvântul Nou, iulie 2008 (Anul 19, nr. 5184-5206)

2008-07-22 / nr. 5199

PATRONATUL PRESEI DIN ROMÂNIA Judeţul Covasna Marţi 22 iulie Minim: 18 °C Maxim: 29°C Vremea Miercuri 23 iulie Minim: 18 °C Maxim: 29°C _______ | EDITORIAL Gabriel FLORESCU Monedă răsuflată Una din clenciurile cu care Traian Băsescu a câştigat alegerile din 2004 s-a numit acuzaţia de fraudă electorală. Cei cu inima mai simţitoare l-au crezut atunci şi la turul doi au votat în favoarea sa fără să aştepte confirmarea afirmaţiei candidatului. Ulterior problema a fost dezbătută de nenumărate ori, dar nimeni, niciodată n-a aflat că frauda ar fi existat cu adevărat. Dar pe Băsescu nici nu l-a mai interesat de vreme ce s-a aflat cu sacii în căruţă, iar o minciună amncată peste altele nu mai însemna mare lucru. Acum, în preajma unei noi campanii electorale partidul prezidenţial încearcă o nouă “stratagemă” mulată pe acelaşi calapod. îl auzim pe liderul trompetist de la Cluj afirmând că ştie din surse certe că se preconizează o nouă fraudă inclusiv prin amânarea alegerilor spre primăvară. Ba mai acuză şi existenţa unei monstruoase coaliţii din care fac parte toate partidele cu excepţia puiului, imaculatului PD-L având drept scop faultarea acestei formaţiuni. De aici şi până la afirmaţia cu un enorm “blat” la alegeri pus la cale de PNL şi PSD nu fost decât un pas pe care Boc l-a făcut fără nici o ezitare. Iar toate acestea în condiţiile în care majoritatea partidelor vorbesc despre fixarea datei alegerilor la 23 noiembrie... PAGINAB Iliescu: înfiinţarea unui alt partid nu este un lucru de joacă Viteza face noi victime) Accident grav pe D.N. 11, în care au decedat două turiste italiene în finalul de săptămână precedent s-a petrecut o tragedie pe cea mai circulată arteră din judeţ, care face legătura cu Moldova, şosea care are anumite porţiuni ce permit vitezomanilor să apese mult prea tare pedala de acceleraţie. De regulă acolo se află aparate radar, însă nu pot fi plasate permanent, astfel că atunci când nu e vreun control prin jur, unii şoferi îşi fac de cap. Horia C. DELIU Cotidian independent Marti 22 iulie 2008 • Anul XIX Nr. 5199 • 8 pagini © In judeţul Covasna Apele minerale - o bogăţie naturală insuficient valorificată Deşi, judeţul Covasna este unul din cele mai bogate din ţară la capitolul factori naturali de cură, precum mofetele, izvoarele de apă minerală, aerul puternic ionizat, absenţa poluării, totuşi exploatarea acestora se face la parametri scăzuţi. Ieri, în cadrul conferinţă de presă care a avut loc la Consiliul Judeţean Covasna susţinută de dl.Tamas Sandor, preşedinte al instituţiei,domnia sa a precizat că se doreşte impulsonarea activităţii de valorificare a resurselor naturale. „Nu ne putem implica în programul Drumul Apelor Minerale, la preluarea mandatului toate tratativele erau deja încheiate. Acum suntem în faza ori semnăm, ori nu, programul trebuie încheiat până la 15 noiembrie. Am întâmpinat foarte multe probleme cu acest proiect de anvergură, pentru că în orice moment riscăm să pierdem tot programul dacă cei care au semnat nişte angajamente nu se conformeză. Pentru găsirea unor soluţii viabile în această privinţă, împreună cu conducerea Consiliului Judeţean Harghita vom face mâine o vizită dl.Borbély László, Ministrului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, de la care o să cerem ca autorităţile din localităţile vizate să respecte angajamentele luate în cadrul acestui program.” Roxana GABOR Cluj: Rus este dezamăgit de Geoană în atenţia crescătorilor de ovine) Proprietarii de ovine pot fi eliminaţi de la subvenţii dacă nu înlocuiesc la timp, cu duplicate, crotaliile pierdute de la unele animale Am scris nu demult despre faptul că aşa cum rezultă din informaţiile furnizate de Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Covasna, majoritatea agenţilor economici din judeţ nu se implică în organizarea de cursuri pentru calificarea şi perfecţionarea propriilor angajaţi, deşi pot beneficia de subvenţii asigurate de la bugetul Ministerului Muncii, mai exact 50 la sută din cheltuielile făcute cu aceste cursuri fiind acoperite din această sursă de finanţare, doar celaltă jumătate trebuind suportată de angajatori. (A. GOLCIU) - CONTINUARE ÎN PAGINA 2 -