Cuvântul Nou, septembrie 2008 (Anul 19, nr. 5228-5249)

2008-09-01 / nr. 5228

■ Anul XIX Nr. 5228 Gică Agrigoroaie, liderul PRM Covasna, critică declaraţiile ambasadorului Ungariei, făcute cu prilejul vizitei acestuia în judeţ în cadrul unei recente conferinţe de presă, preşedintele Filialei Judeţene Covasna a PRM, Gică Agrigoroaie, a apreciat că situaţia economico-socială în judeţul Covasna este foarte proastă, ca urmare a faptului că administraţia judeţului, condusă de UDMR şi PCM, şi după alegerile locale, în loc să se ocupe, aşa cum a promis de altfel în campania electorală, de atragerea de investitori care să creeze noi locuri de muncă, continuă să organizeze tot felul de acţiuni prin care încearcă obţinerea autonomiei teritoriale pe criterii etnice pentru aşa-zisul Ţinut Secuiesc. Tot cu referire la autonomia teritorială pe criterii etnice, el a criticat declaraţiile ambasadorului Ungariei în ţara noastră, făcute cu prilejul recentei vizite în judeţul Covasna. “Considerăm că un ambasador nu trebuie să se amestece în treburile interne ale statului în care îşi desfăşoară activitatea şi să ne dea lecţii de administraţie locală” - a spus el. Referindu-se la afirmaţiile făcute de reprezentanţii unor instituţii judeţene în cadrul şedinţei Centrului Naţional pentru Integritate, cum că în judeţul Covasna nu ar exista corupţie, Gică Agrigoroaie a susţinut că dimpotrivă, corupţie există şi la noi, şi a adus ca argument dosarul Micfalău, comună în care primarul şi alţi angajaţi din administraţia locală, membri UDMR şi PCM, au falsificat o serie de documente cu care au revendicat retrocedarea a 4000 de hectare de pădure, iar “dosarul cu acest caz stagnează la Inspectoratul Judeţean de Poliţie de vreo doi ani”. In legătură cu situaţia unor terenuri cultivate de locuitori ai municipiului Sfăntu Gheorghe în lunca Oltului, cărora noul primar Antal Arpad, le-a cerut să le elibereze până la finele lunii august, liderul PRM Covasna a solicitat acestuia, administraţiei locale a municipiului, să lase oamenilor perioada de timp necesară pentru strângerea recoltei şi să nu distrugă, aşa cum au ameninţat, culturile agricole existente încă pe terenurile respective. A.GOLCIU Trafic restricţionat . Poliţia Rutieră Covasna ne-a informat că în perioada următoare traficul rutier pe Drumul Naţional 12 va fi restricţionat pe raza localităţilor Olteni, Micfalău şi Bixad, deoarece în această zonă se execută anumite lucrări de canalizare şi de introduce a apei potabile. Ca atare, participanţii la trafic sunt invitaţi să circule cu produdenţă.(H.C.D.) La Liceul Agricol “Apor Peter” din Târgu Secuiesc Simpozion pe tema surselor alternative de energie în organizarea Oficiului Judeţean de Consultanţă Agricolă Covasna, miercuri, 3 septembrie a.c., cu începere de la ora 17, la Liceul Agricol “Apor Peter” din municipiul Târgu Secuiesc va avea loc un simpozion pe tema surselor alternative de energie, mai exact, despre tehnologia culturilor agricole energetice şi perspectivele acestora în judeţul Covasna. Invitatul simpozionului va fi dl. Benko Sándor, un întreprinzător din Miercurea Ciuc care de mai mulţi ani se ocupă cu producerea şi prelucrarea de produse vegetale cu însemnate valenţe energetice. (A.G.) Actor vs. interlop urmare din pagina 1 Amănunte privind modul cum a fost ucis Caiac, care au fost circumstanţele, cine şi câţi au venit la înmormântare se puteau afla pe toate posturile şi în orice ziar central. Detalii “picante”, dar şi nimicuri neinteresante, orice se dădea în vileag doar-doar va creşte ratingul. Imaginile despre cortegiul funerar, dar şi informaţii despre agresarea ziariştilor s-au transmis aproape fără oprire. Vă mai aduceţi aminte de ceva similar în cazul lui Colea Răutu? Nici noi. Diferenţa dintre cele două evenimente este evidentă şi specifică societăţii româneşti de azi. Un om de cultură, un actor apreciat de o ţară nu merită ata atenţie cât se acordă unui ins din lumea interlopă ucis după o partidă de pocher. S-a întâmplat la fel şi în alte cazuri, ne gândim doar laOctavian Paler, în vreme ce un alde Caiac de mâine intră în uitare, cei care au însemnat ceva pentru istoria recentă sau mai veche a ţării rămân în memorie, sunt în fototeca de aur a naţiunii. Atunci de ce o astfel de diferenţă a ultimelor momente ale existenţei printre noi? De ce nu ştim să ne onorăm cum se cuvine marile personalităţi, lăsând anonimii să fie plânşi de apropiaţi? Goana după senzaţional nu scuză în nici un fel tratamentul diferit. urată făcute în alte zone ale oraşului”, s-a strecurat o greşală, în sensul că între aceste în numărul 5227, de vineri, 29 august zone, propuse de dl. dr. Nicolae Enea, şeful a.c., al ziarului nostru, în articolul “Pentru Policlinicii Balneare din oraşul Covasna, a se evita poluarea gravă a Văii Zânelor, consilier în Consiliul local, nu se numără şi viitoarele investiţii în turism ar trebui Valea Horgász, ci Valea Karácsony. Sfântu Gheorghe Fostul sediu al Poştei din Sfântu Gheorghe va intră în reabilitare Fostul sediul al Oficiul Judeţean de Poştă Covasna din municipiul Sfântu Gheorghe va intra în reabilitare în luna septembrie şi va fi redat circuitului public anul viitor. Potrivit primarului municipiului, Antal Arpad, proprietarul clădirii, Romtelecom, va investi în modernizarea acesteia 570.000 de euro. Spaţiile din incinta acestui imobil, aflat în prezent într-o stare avansată de degradare, vor fi închiriate Oficiului Judeţean de Poştă care funcţionează într-o clădire monument istoric, mult prea mică pentru activitatea pe care o derulează. De altfel, şi ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor, Borbély Karoly, a recunoscut, cu ocazia vizitei făcute la Sfântu Gheorghe, în luna mai, că principalul oficiu poştal din judeţ nu îndeplineşte condiţiile optime nici din punctul de vedere al funcţionării şi nici al aspectului şi a promis că va purta discuţii cu conducerea Romtelecom pentru a găsi o soluţie în vederea refacerii clădirii care a mai servit drept sediu al Poştei înainte de a fi trecută în patrimoniul acestei companii. AGERPRES(Oana Mălina Negrea) De “Ziua porţilor deschise , AJOFM Covasna a făcut cu brio dovada că se află cu adevărat în slujba cetăţeanului urmare din pagina 1 După ce a prezentat invitaţilor între care s-au aflat reprezentanţi ai Prefecturii, Consiliului Judeţean, câţiva primari şi alţi reprezentanţi ai administraţiilor locale, angajatori, reprezentanţi ai sindicatelor şi furnizori de formare profesională - Mesaju preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Ionel Muscalu, în care acesta arată, printre altele, că “Ziua ANOFM” s-a desfăşurat în condiţiile în care peste puţină vreme se va împlini un deceniu de existenţă şi activitate pusă în slujba cetăţeanului, d-na Luminiţa Zin, director executiv adjunct buget al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Covasna, a trecut în revistă pe larg obiectivele şi direcţiile de acţiune ale acestei instituţii prevăzute în Planul Naţional de Acţiune pentru Ocupare, precum şi rezultatele obţinute în perioada scursă din acest an. Dintre realizări am reţinut că în urma acordării serviciilor de mediere, au fost încadrate în muncă 2177 persoane, ponderea cea mai mare a încadrărilor fiind înregistrată la categoria şomerilor neindemnizabili şi că în ce priveşte încadrarea prin organizarea cursurilor de formare profesională, la nivelul lui 2008 au fost organizate 35 de programe de formare la care au fost cuprinse 559 persoane, din cele 423 persoane care au absovit aceste programe de formare într-o serie de meserii cerute pe piaţa muncii, fiind încadrate în muncă, până în prezent, 182 de persoane. Rezultate notabile au fost obţinute la capitolul încadrarea şomerilor peste 45 de ani sau unici susţinători ai familiilor monoparentale, prin subvenţionarea locurilor de muncă, de care au beneficiat 250 de persoane. Remarcabil este şi faptul că de când funcţionează măsura subvenţionării acordării de credite cu dobândă avantajosă întreprinderilor micii şi mijlocii, pentru creerea de noi locuri de muncă, în judeţ au fost create 1436 astfel de locuri de muncă din care, 769 au fost ocupate de persoane provenind din rândul şomerilor. Ca urmare a aplicării acestor măsuri şi a altora, rata medie a şomajului în judeţul Covasna a cunoscut în perioada scursă din acest an un trend continuu descrescător, de la 7,13 la începutul lui 2008, la 5,85 la sută în prezent, rată care este însă cu mult mai mare decât cea medie naţională. Ceea ce ne-a surprins cu adevărat plăcut, dacă ne referim la modul în care a fost organizată şi s-a desfăşurat în acest an “Ziua porţilor deschise” la AJOFM Covasna, a fost faptul că prin instalarea unui cort în faţa sediului instituţiei din municipiul Sfântu Gheorghe, oricare cetăţean care a trecut prin zonă, a putut primi de la câţiva angajaţi, aflaţi la standul din cortul aminitit, cele mai diverse şi utile informaţii, ca şi o serie de pliante şi broşuri privind serviciile oferite de AJOFM Covasna, sprijinul efectiv, de cele mai multe ori esenţial pe care această instituţie poate şi îl acordă persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, ca şi celor dornice să-şi clădească o carieră profesională. Nu e de mirare că în faţa acestui stand s-au oprit numeroşi oameni de toate vârstele, dintre care mai apoi, nu puţini au intrat să cunoscă şi din interior AJOFM Covasna, pe o bună parte din cei care sunt în slujba lor, a tuturor cetăţenilor care au nevoie de sprijinul ei. kJULiai - x uimt Infracţiune silvică , într-o noapte din săptămâna trecută o patrulă de poliţişti din comuna Ozun, care efectua un rond împreună cu reprezentanţi ai Ocolului Silvic Covasna, au oprit pentru control un atelaj condus H. Kazmer, 31 ani, din localitate, în atelajul respectiv au fost găsiţi 29 de arbori esenţă gorun, pentru care sus-numitul nu poseda nici un fel de acte de provenienţă. Materialul lemnos a fost depozitat la sediul postului în vederea măsurării şi a stabilirii provenienţei acestuia, în cauză fiind continuate cercetările de către agenţii de la Postul de Poliţie Ozun. Găinărie sadea Cu câteva zile în urmă poliţiştii din comuna Barcani au fost sesizaţi că din gospodăria unei persoane în vârstă de 87 ani au fost sustrase mai multe păsări de curte. în urma cercetărilor întreprinse s-a reuşit în scurtă vreme identificarea suspectului în persoana lui G. Petrea, de 39 ani, care este cercetat în continuare sub aspectul comiterii infracţiunii de furt calificat. Acţiuni în cooperare în ultima vreme s-a acţionat pe şosele din judeţ pentru prevenirea accidentelor de circulaţie, care sau înmulţit, după cum am relatat aproape zi de zi. Şi în ultimele zile agenţi de la Poliţia Rutieră Covasna s-au aflat pe şosele, efectuând activităţi de prevenţie în colaborare cu lucrătorii din cadrul posturilor comunale de Poliţie, în special, pe sectoarele de drum naţional. S-a insistat pe sectorul din DN 11 ce străbate judeţul Covasna pentru fluidizarea traficului şi asigurarea siguranţei acestuia, având in vedere intensitatea crescută înregistrată în această perioadă. Stop accidentelor rutiere! în cadrul campaniei naţionale ,+Stop accidentelor rutiere! Viaţa are prioritate ”, cadre ale Poliţiei Rutiere Covasna vor fi prezente şi în săptămâna care începe pe principalele artere rutiere în vederea depistării conducătorilor auto care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice, combaterea excesului de viteză şi pe linia legalităţii transportului de mărfuri şi persoane. Se va verifica, de asemenea, starea tehnică a autovehiculelor împreună cu reprezentanţii Autorităţii Rutiere Române şi Registrului Auto Român, atât în mediul urban, cât şi cel rural . Rubrică realizată de Horia C. DELIU