Cuvântul Nou, octombrie 2008 (Anul 19, nr. 5251-5272)

2008-10-14 / nr. 5259

Marți 14 octombrie Minim: 6 °C Maxim: 18°C METEO EDITORIAL Tempi pasaţi Ştiam de una dintre acţiunile comemorative care urmau să aibă loc la Monumentul cu flacără veşnică din faţa Teatrului Dramatic „Sică Alexandrescu” din Braşov vinerea trecută, aşa că alături de alţi jurnalişti am onorat invitaţia Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici. Era cea mai importantă. S-a adunat, totuşi, puţină lume, nu era nimic de dat pe gratis, nici concerte în vreun loc public plătite de organizatori, nici baloane, şepci ori tricouri promoţionale împărţite cu dărnicie în stânga şi-n dreapta. Au venit doar oameni albiţi de vremuri şi suferinţe, gârboviţi de boli, bărbaţi ce au zăcut prin temniţele comuniste ani nenumăraţi pentru că au visat la idealuri frumoase, fiindcă au iubit libertatea şi au dorit ca România să fie o naţiune demnă. S-au împlinit 50 de ani de la judecarea, condamnarea şi arestarea, la data de 10 octombrie 1958, a 15 tineri, elevi, studenţi, muncitori care constituiseră organizaţia anticomunistă Garda Tineretului Român. A trecut o jumătate de veac, tinerii patrioţi de atunci s-au împuţinat în mod dramatic, doar câţiva au mai rămas să-şi amintească de calvarul prin care au trecut pentru ideile şi sentimentele lor. Manifestările au fost sobre, debutând cu un Ceremonial militar şi religios la Monumentul din Piaţa Teatrului, ridicat în memoria foştilor deţinuţi politici ucişi în România în cei 50 de ani de comunism, unde au fost depuse mai multe coroane de flori. Pagina 2 . Un minor dispărut, dat în urmărire, a fost găsit . Pagina 2 Week-end cu multe evenimente negative Accidente rutiere pe fondul neatenţiei Din nou a fost un final de săptămână cu probleme pe şosele. Poliţia oraşului Baraolt a fost sesizată că pe Drumul Judeţean 121 a avut loc un accident de circulaţie. Deplasându-se în zona respectivă, echipa operativă a constatat că un cetăţean pe nume K. Francisc, în etate de 64 ani, în timp ce conducea un moped, la ieşirea de pe un drum lăturalnic nu a acordat prioritate de trecere unui autoturism care circula regulamentar, lovinduse de acesta. Horia C. DELIU Pagina 3 I tílöLIU I tCA JUUt I EANA „BUD PETER" SFÁNTU dhcORGHE Tel. 351 609, 315 577 Cotidian independent Marți 14 octombrie 2008 • Anul XIX Nr. 5259 • 8 pagini • 40 bani Pagina 2 PCM Covasna îi solicită lui Gergely Olosz să opteze ori indemnizaţie, ori salariu Pagina 4 Tăriceanu: Salariile din companiile de stat răsplătesc performanţa în două unităţi de învăţământ din comuna Vâlcele Virarea cu întârziere a fondurilor necesare “demolează” termenele iniţiale stabilite pentru finalizarea investiţiilor Virarea cu întârziere a fondurilor necesare pentru finalizarea la termenele prevăzute a unora din investiţiile începute în ultimii ani în numeroase unităţi de învăţământ din judeţ, investiţii care privesc îndeosebi reabilitarea clădirilor existente, construirea altora noi, prin care să se asigure un număr sporit de săli de clasă, spaţii pentru grădiniţe şi artele, necesare inclusiv corpului profesoral şi administrativ, a început să creeze în nu puţine şcoli probleme de natură să afecteze buna desfăşurare a procesului instructiveducativ, în curtea şcolii cu clasele I-VIII “Romulus Cioflec” din Arad, construirea unei clădiri cu etaj, care urmează să cuprindă 4 săli de clasă, birouri, cancelaria, s-a oprit. Aceasta pentru că din fondurile ce trebuiau alocate de la bugetul Ministerului Educaţiei, de la începerea lucrărilor în anul trecut şi până în urmă cu vreo trei săptămâni, nu fusese primită decât o primă tranşă, după cum ne-a precizat directorul şcolii, prof. Dullo Szilard. Aşa încât, cu toată bunăvoinţa manifestată de constructor, RIVERA GRUP SRL Braşov, nu s-a reuşit decât ridicarea în roşu a parterului ce va trebui totuşi protejat în sezonul rece. Cât despre finalizarea clădirii, domnul director ne-a declarat că: “Bine-ar fi să fie gata măcar până prin iulie anul viitor”. Aurel GOLCIU Pagina 2 BOD