Cuvântul Nou, noiembrie 2008 (Anul 19, nr. 5273-5292)

2008-11-03 / nr. 5273

Luni 3 noiembrie Minim: 6 °C Maxim: 18°C Mai votăm? Rămâi nu numai perplex, dar chiar şi cu un nod în stomac după ce îl asculţi pe preşedintele ţării, omul neutru care ar trebui să fie reprezentantul tuturor românilor, cel care pare să calce însă pe urmele dictatorului din timpul regimului comunist. Traian Băsescu ne ameninţă pe faţă cu reinstaurarea unei astfel de dictaturi în care el decide asupra a tot ceea ce se întâmplă în ţară. Nu ştim unde se crede şeful statului, în ce ţară bananieră, cine i-a dat mandatul de a fi singurul deţinător al adevărului absolut. După ce în 2004 a pozat în omul care vrea să reprezinte electoratul pentru ca să facă ordine în ţară, iată că după patru ani schimbă foaia şi devine aşa cum este numit de mulţi cetăţeni, piratul care nu cunoaşte decât o singură voinţa, a sa. Ce popor, ce electorat?! Acesta contează doar atunci când are nevoie de o baie. De mulţime. Dacă însă acelaşi electorat îndrăzneşte să voteze altfel de cum vrea preşedintele-pirat, nu mai contează, el va măslui cărţile şi va numi un prim-ministru fidel ca un căţeluş. A accentuat nu o dată Traian Băsescu că îi pare rău că l-a numit pe Tăriceanu premier. Poate că a fost o alegere greşită, dar să ne înţelegem: în 2004 exista un protocol în cadrul Alianţei DA, potrivit căruia dacă liderul PD, care era nimeni altul decât Băsescu, ajunge preşedinte, atunci, pe cale de consecinţă, liderul PNL, adică Tăriceanu, devine prim-ministru. Deci nu a fost aşa cum a dorit Băsescu, ci cum suna textul acordului dintre cele două partide. Iar acum ne ameninţă iară nici un pic de ruşine: indiferent de rezultatul votului de la 30 noiembrie, va numi un premier cum îi place lui. Păi nu este asta o expresie de dictator? Pagina 2 Specialiştii OJPC în acţiune Controale şi amenzi, atenţionări şi măsuri Conform Planului de acţiuni al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pe anul 2008, zilnic se desfăşoară activităţi de control pentru verificarea respectării prevederilor legate de modul în care se realizează comercializarea alimentelor, produselor nealimentare şi a prestărilor de servicii. Specialiştii O.J.P.C. Covasna au desfăşurat cu ceva vreme în urmă, printre altele, un control tematic pentru supravegherea pieţei privind calitatea,etichetarea, depozitarea şi modul de comercializare a alimentelor, în special, a alimentelor perisabile din punct de vedere microbiologic. Astfel, au fost controlate 17 de unităţi de alimentaţie publică, chioşcuri şi buticuri, inclusiv în zonele de agrement şi unităţi de comercializare. Din totalul numărului de operatori economici verificaţi la nouă li s-au aplicat amenzi în valoare de 14.000 lei, cât și patru avertismente, ca măsuri s-au dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse. ri \ \ Horia C. DELI*' (continuare în pagis.. . Cotidian independent 8 pagini • 40 bani Ziua Vânătorilor de munte Tineri şi neliniştiţi privind banii publici La Consiliul Judeţean Covasna, Demisiile şi investirile în funcţie au fost cele mai dezbătute subiecte în cadrul şedinţei ordinare care a avut loc la Consiliul Judeţean Covasna, unul din proiectele de hotărâre dezbătute pe larg în plen a captat atenţia audienţei prezente, prin atacuri directe la persoană. Primul punct pe ordinea de zi a consilierilor judeţeni a fost aprobarea cererii de încetare a mandatului de consilier judeţean a d-lui Szilagy Sándor, a cărui mandat a fost validat în urma alegerilor locale din iunie a.c. ^Roxana GABOR (continuare în pagina 3) [Pagina 4 O nouă prezenţă în peisajul bancar covăsnean: Piraeus Bank Pagina 3 Ierarhul Nicolae Colan în vizite canonice (1941-1943) pe meleagurile natale înstrăinate Pagina 4 Vosganian anunţă un deficit bugetar de 1,5 % în octombrie 1 Cei mai mulţi români 9 consideră că nivelul corupţiei a crescut Pagina 2