Cuvântul Nou, ianuarie 2009 (Anul 20, nr. 5313-5332)

2009-01-05 / nr. 5313

BIBLIOTECĂ JUDEȚEANĂ „BOD PE _______SFĂNTU GHEORGHE Tel 351 609,315 577 SEPSISZENTGYÖRGY -BatWWfrMEGYEI KON PATRONATUL PRESEI DIN ROMÂNIA n ^rtcutfx Lun 5 ianuarie 2009 Minim:-10 °C Maxim: 5°C Bucurie lipsă Am fi vrut să începem Noul An 2009 sub cele mai bune auspicii, dar n-am avut parte noi, locuitorii judeţului Covasna, de aşa ceva. Ne-am întâlnit prietenii, ne-am urat reciproc sănătate, bunăstare, pace şi bucurii, aşa cum se obişnuieşte, dar n-am avut ocazia de a ne întâlni cu concetăţenii, români şi maghiari, la un pahar de şampanie în centrul urbei, aşa cum s-a întâmplat altădată. N-a fost să fie, conducerea municipiului nu s-a gândit la un astfel de moment. Am privit la televizor cum au întâmpinat alţi români venirea Noului An, ce pregătiri s-au făcut de către edili pentru crearea unei atmosfere cât mai plăcute. Bineînţeles, nu ne-am gândit ca în Sfântu Gheorghe să se organizeze ceva de genul Bucureştiului, unde marile pieţe sau Romexpo erau asaltate de locuitori tineri sau mai puţin tineri, unde pe scene special amenajate au evoluat cântăreţi şi formaţii de renume, unde atmosfera era cu adevărat sărbătorească. Fără îndoială, era greu ca Sfântu Gheorghe să egaleze prestaţiile din Braşov, Timişoara, Cluj sau alte mari oraşe, dar nici aşa o sărăcie nu ne-a picat tocmai bine. Dar apropo de televizor, am privit cu invidie, de ce să nu o recunoaştem, ce focuri de artificii au marcat ora 0 a lui 2009 în diferite metropole. Nici prin gând nu ne-a trecut că exemplul oraşului australian Sidney ar putea “molipsi” pe cineva în Sfântu Gheorghe şi să asistăm la un spectacol magnific de artificii. Nu, la noi au fost câţiva particulari care au adus în centru câteva focuri de artificii şi le-au privit oarecum trişti că suntem departe de ceea ce se întâmplă în lumea civilizată. Noi n-am avut astfel de bucurii. ►I PAGINA 2 Cetăţenii nu reclamă în zadar 3 Neatenţie, prestaţii în grabă, informare insuficientă - lipsuri care îi afectează pe cumpărători Sesizări şi reclamaţii dintre cele mai diverse, venite de la consumatori covăsneni Pe lângă activitatea de control cotidiană desfăşurată de către angajaţii Oficiului pentru Protecţia Consuatorilor Covasna, un domeniu aparte se referă la primirea, verificarea şi soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor venite de la cetăţeni. în ultima perioadă s-au înregistrat numeroase asemenea semnale critice, ne-a precizat şeful instituţiei, ing. Onica Csaba, spicuind câteva mostre pentru informarea cititorilor noştri. Horia C. DELIU (continuare în pagina 3) Cum spune un vechi proverb „ Mai bine mai târziu decât niciodată” Baza sportivă din Sita Buzăului - o necesitate Pentru a veni în sprijinul unităţilor de învăţământ, dar şi al tinerilor, în general, majoritatea localităţilor din judeţul Covasna au intrat parcă într-o competiţie acerbă în ceea ce priveşte întocmirea proiectelor pentru înfiinţarea unei baze sportive multifuncţionale. Dacă, de regulă, în cazul investiţiilor finanţate din fonduri externe sau guvernamentale elaborarea documentaţiei durează destul de mult, în ceea ce priveşte proiectul mai sus amintit lucrurile au mers destul de bine. Odată depus la Guvern a trecut în foarte scurt timp de stadiul de evaluare, fiind declarat eligibil pentru finanţare prin Ordonanţa 7. Roxana GABOR (continuare în pagina 2) Cotidian independent Luni 5 ianuarie 2009 • Anul XX Nr. 5313 • 8 pagini • 40 bani vtC nous A ►I PAGINA 3 Jaf ca în codru Covasna: Minus 30 de grade Celsius la întorsura Buzăului în localitatea covăsneană întorsura Buzăului s-a înregistrat, duminică dimineaţă, cea mai scăzută temperatură din ţară, minus 30 de grade Celsius. Meteorologii de la staţia meteo din localitate spun că la ora 6,00 termometrul indica minus 30 grade Celsius în aer şi un grad mai puţin la sol, iar fenomenul s-a datorat unui front atmosferic rece, care se va menţine şi în următoarele zile, când s-ar putea să fie şi mai frig. Cerul este înnorat, prin urmare există şanse puţine ca vremea să se încălzească semnificativ, iar o schimbare a temperaturii se prefigurează abia spre mijlocul săptămânii. Locuitorii întorsurii Buzăului, localitate supranumită "mica Siberie" au mai avut parte în această iarnă de temperaturi foarte scăzute, înaintea Crăciunului fiind înregistrate minus 25 de grade Celsius. Recordul absolut din ultima jumătate de secol a fost stabilit, însă, anul 2004, când staţia meteo de la întorsura Buzăului a înregistrat minus 36 de grade, temperatură care nu a mai fost atinsă din anul 1939, în localitatea harghiteană Joseni, mercurul termometrelor a coborât, duminică dimineaţa, până la minus 27,4 grade Celsius. Judeţul Harghita deţine recordul naţional în ce priveşte temperatura minimă absolută, cu minus 38 de grade Celsius înregistrate în 1985, la Miercurea Ciuc. AGERPRES/(Oana Mălina Negrea) Prevenirea incendiilor în perioada sezonului rece . Măsuri utile mai ales în gospodăriile populaţiei ►i PAGINA 2