Cuvântul Nou, iulie 2009 (Anul 20, nr. 5435-5457)

2009-07-01 / nr. 5435

r— — Gabriel FLORESCU Nimic sfânta. Dacă i-am fi văzut pe domnii politicieni mergând pe la biserici înainte de anul electoral, mai c-am fi crezut că sunt persoane evlavioase care merg în lăcaşurile de cult pentru a-şi afla liniştea, pentru a se reculege şi a fi iertaţi de păcatele comise în cursul săptămânii. Dar nu, ei se nimeresc în astfel de locuri doar în momentul când sunt siguri de prezenţa unui mare număr de credincioşi, în acelaşi timp viitori votanţi. Aşa se întâmplă de Sf. Parascheva, de Paşti şi Crăciun, mai nou la instalarea unui episcop. Aceste vizite au loc doar de câteva luni, de când este nevoie de realizarea unui contact nemijlocit cu poporul şi numai acolo unde este lume, chiar dacă pentru asta trebuie să se deplaseze în Maramureş sau Moldova. Aţi văzut aceleaşi personaje mergând la biserică cu tot alaiul de reporteri şi fotografi în urma lor şi mai demult, în urmă cu un deceniu de pildă? A fost Traian Băsescu la vreo slujbă religioasă? Dar C.V. Tudor sau Geoană? Nu, doar de puţin timp şi-au descoperit înclinaţiile spre biserică. Motivul prezenţei politicienilor este cât se poate de străveziu pentru oricine: încercarea de a câştiga cât mai mulţi adepţi pentru ei şi partidele lor. Deci, nimic sfânt, totul este o paradă de demagogie şi o dorinţă de a testa popularitatea pe care se pot baza respectivii. Unul singur merită cât de cât circumstanţe atenuante: Gigi Becali, cel care nu numai că a mai fost văzut prin biserici, dar a şi ctitorit câteva pe banii săi (sigur, bine că-i are, dar mai sunt şi alţi magnaţi care îi ţin sub saltea). In rest... Ieşirile acestea sunt foarte bune pentru a face fotografii alături de credincioşi, sunt excelente pentru a strânge mâini şi a pupa bătrâne. Câte voturi vor aduce însă respectivele „amabilităţi” pentru partid sau politician? Mult prea puţine, mai ales în condiţiile de astăzi, încă n-au înţeles, oare, aceşti oameni care ne conduc că nu strângerile de mână sunt importante pentru ceea ce se întâmplă în ţară, ci realizările de natură economică. Treaba asta cu vopsitul gardului este de mult răsuflată în condiţiile în care cetăţeanul este îngrijorat de pâinea cea de toate zilele, nu de cui să acorde votul. Degeaba vor politicienii să ne ducă cu zăhărelul şi să ne zâmbească frumos, mult mai important pentru populaţie rămâne starea proastă a infrastructurii, salariile cu putere de cumpărare tot mai mică, dificultăţile din sistemul asigurărilor sociale etc. în momentul în care unul dintre aceşti mari politicieni ar putea aduce în sprijinul său rezolvarea unor probleme de anvergură, atunci da, pot spera la voturi. Ceea ce nu iau în considerare cei ce merg numai cu anume ocazii la biserică este faptul că în acest fel denigrează însăşi instituţia Bisericii Ortodoxe Române folosind-o doar în scop electoral. Rămâne ca cei ce vor merge la urne (mereu mai puţini) să discearnă cine este cu adevărat dreptcredincios şi cine umblă numai în scop electoral. pagina C? V~7 fcAÎU Miercuri, liunie -2009 - Jinul XX Nr. 54358 pagini - 40 Sani nr . 5,fisr -! BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ „BOD PÉTER” .----------SFANTU (GHEORGHF I Tel. 351 609, 315 577 | SEPSISZENTGYÖRGY '—800 PETER MEGYEI KÖNYVTÁR . . . /($ G Ofta#**71 pagina 8 | Starea infrastructurii reprezintă o cale Vestitul oraş balnear Covasna beneficiază de resurse turistice importante, cu precădere cele naturale.Ca atare, mii de vizitatori se perindă pe aici graţie turismului balnear, cel montan sau cel de sfârşit de săptămână. Ca atare, pentru autorităţile locale din „staţiunea celor o mie de izvoare”, existenţa unei infrastructuri de calitate reprezintă prioritatea numărul unu. Primarul localităţii, Lorincz Zsigmond, ne-a prezentat investiţiile mai importante ce s-au realizat în cursul acestui an cu privire la reabilitarea drumurilor, dar și proiectele aflate în derulare. Daniela GĂLEANU IULIU GA urmare în pagina 2 Evazioniştii în acţiune Tertipuri vechi şi noi de ocolire a legii Aşa cum subliniam şi cu un alt prilej, în orice ecomomie din lume, dar cu atât mai abitir într-una fragilă ca a noastră, măcinată şi de actuala criză economică, evaziunea fiscală reprezintă un act grav, cu consecinţe dintre cele mai periculoase pentru autori. Cu toate acestea, sunt încă destule persoane care încearcă să-şi rotunjească veniturile apelând la metode ilicite. Aşa au procedat mai multe persoane care au fost cercetate de către poliţiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor Covasna pentru evaziune fiscală. A vrut să se...fofileze Un bărbat din Sfântu Gheorghe, asociat şi administrator al unei societăţi înregistrate în Baraolt, nu a evidenţiat contabilitate lucrări de construcţii în valoare de aproape 427.000 de lei (RON), sustrăgându-se de la plata impozitelor şi taxelor datorate statului, în acest fel, O. Ernest nu a achitat la buget suma de 119.689 de lei (RON). Pe parcursul cercetărilor ,efectuate în dosarul instrumentat de poliţiştii covăsneni, prejudiciul a fost recuperat integral. Horia C. DELIU urmare în pagina 2