Cuvântul Nou, iulie 2009 (Anul 20, nr. 5435-5457)

2009-07-22 / nr. 5450

■ Anul XIX Nr. 5450 Pagina 2 Subsemnatul Neagoici Vasile Cătălin în calitate de preşedinte al Sindicatului SANITAS Covasna, solicităm un drept la replică legat de articolul publicat de către dumneavoastră în data de 14.07.2009, în pag. 2 cu titlu “Incredibil sau adevărat 33 de salariaţi prizonieri în cadrul Sindicatului Sanitas Covasna, cu complicitatea managerului Spitalului Judeţean de Urgenţă “Dr.Fogolyan Kristof’ din Sfântu Gheorghe, d-na Totok Zsuzsana”. Considerăm că preşedintele sindicatului TESA din Cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă dr.Fogolyan Kristóf aduce atingerea gravă imaginii Sindicatului Sanitas Covasna dar şi conducerii spitalului prin prezentarea unei situaţii nereale, inventate, tendenţioase şi calomnioase. Acei 33 de salariaţi nu sunt prizonieri în cadrul Sindicatului Sanitas Covasna, acei salariaţi nu au depus cerere de renunţare la calitatea de membru al Sindicatului Sanitas Covasna în sesiunea de intrări ieşiri martie - aprilie, conform art. 16 din Statutul Sindicatului. Acea notificare transmisă de un executor judecătoresc în care sunt cuprinse numele a 33 de salariaţi conţine numeroase falsuri şi nu reflectă adevărul. Sindicatul TESA în cursul anului 2006 ne cheamă în judecată cu o cerere având ca obiect constatarea nulităţii. Statutul Sindicatului Sanitas, respectiv art. 16, cerere care a fost respinsă de către Judecătoria Sfântu Gheorghe şi confirmată prin Decizia Curţii de Apel Braşov. Această sentinţă civilă nr.2217/20.12.2006 a Judecătoriei Sfântu Gheorghe reconfirmă faptul că Statutul Sindicatului Sanitas Covasna este un Statut legal iar afirmaţiile reprezentantului Sindicatului Tesa sunt tendenţioase şi aduc atingere imaginii Sindicatului Sanitas Covasna. Considerăm că iniţiatorii acelei notificări sunt reprezentanţii Sindicatului Tesa care considerăm că în prezent comit o faptă penală şi nu urmăresc alt scop decât atacarea permanentă a Sindicatului Sanitas Covasna, una din cele mai puternice organizaţii sindicale din jud.Covasna care în ultimii 18 ani a militat şi militează pentru ajutorarea şi sprijinirea celor aproximativi 1800 de membri pe care îi reprezintă cu cinste. Preşedinte,Neagovici Vasile Cătălin DREPT LA REPLICA Mai ales la sfârşit de săptămână Lacul de la Pădureni, o atracţie „cool” pentru tineri Numai că unii o mai iau şi razna... Urmare din pagina 1 Gest iresponsabil Sâmbătă, 18.07.2009, la ora 20:30, Postul de Poliţie Moacşa a fost sesizat despre faptul că un grup de trei tineri deranjează ordinea şi liniştea publică în zona spaţiului de cazare aparţinând Primăriei comunei Moacşa situat pe malul Lacului Pădureni. La faţa locului s-au deplasat lucrători din cadrul Postului local, care împreună cu lucrători din cadrul Detaşamentului Poliţiei pentru Intervenţie Rapidă Covasna i-au identificat pe turbulenţi: B. Ioan, de 27 ani, K. Dionisie, de 27 ani şi C. Mihály, de 31 de ani, toţi din judeţul Braşov. Tinerii au fost conduşi la Post pentru audieri şi întocmirea actelor legale, ocazie cu care K. Dionisie, a lovit cu pumnul un ochi de geam de la fereastra holului postului pe care l-a spart. Ca urmare acestui fapt sa tăiat în zona palmei mâinii drepte, fiindu-i acordate îngrijiri medicale la Spitalul Judeţean Covasna unde a fost transportat cu o ambulanţă. Tinerii au fost sancţionaţi contravenţional conform Legii 61/ 1991, iar K. Dionisie este cercetat sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere. Act de teribilism Un alt incident s-a petrecut recent, agenţii de la Postul de Poliţie Moacşa fiind sesizaţi de recepţionerul de la Campingul din Pădureni despre faptul că pe timpul nopţii un grup de tineri din municipiul Braşov au distrus şi au sustras o cabină de W.C. confecţionată din material lemnos, cu două compartimente, pe care a folosit-o ca... lemn de foc. Oamenii legii s-au deplasat la faţa locului şi în urma verificărilor s-a stabilit că autorii sunt mai mulţi tineri „nebunatici”, puşi pe distracţie...extremă. Este vorba de D. Leonard, V. Radu, Ş. Laurenţiu, R. Claudiu, D. Vasile, C. Gheorghe şi o fată, P. Alexandra. Ei au distrus cabina pentru a face lesnicios rost de lemne de foc. Prejudiciu nerecuperat Prejudiciul cauzat este de aproximativ 1.000 lei. Se continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere, dar e cert că asemenea „turişti” lasă o proastă impresie, iar comportamentul lor nu poate rămâne nepedepsit. Din considerente economice şi de igienizare: Cantina socială cu porţile închise Urmare din pagina 1 Funcţionând zece luni, deservind peste 1,00 de persoane nevoiaşe, este evident că nu se pot face zugrăvelile necesare şi alte lucrări de reamenajare atâta timp cât se lucrează în „foc continuu”, în luna iulie, ca şi în anii precedenţi, administratorul şi ceilalţi angajaţi sunt în concediu de odihnă, iar în luna august au loc lucrări de igienizare, fără de care această unitate nu poate să-şi desfăşoare activitatea în condiţii optime, sublinia Tanko Vilmos. Bineînţeles, că această clădire trebuie reabilitată, dar lipsa fondurilor, face ca acest lucru să fie greu de realizat. în urma discuţiilor purtate cu administratorul cantinei sociale, Csősz Tudor, a reieşit că, încă de anul trecut au existat discuţii despre renovare, şi se continuă. S-a realizat studiul de fezabilitate şi măsurători, dar nu se ştie dacă se vor obţine banii, partea de fonduri europene. Este un proiect complex care cuprinde încă vreo trei sau patru clădiri din Sfântu Gheorghe. Cât priveşte lucrările de reparaţii, anul trecut la această unitate din forţe proprii s-au realizat mai multe obiective. S-au montat geamuri termopane la bucătărie, unde se găteşte, măsură impusă de Direcţia Sanitară Veterinară. Au existat sponsorizări de la culte, de la diferite cunoştiinţe, apoi s-a refăcut pardoseala şi s-a montat rigips în loc de grinzi. Anul acesta se întâmplă la fel, reparaţiile cantinei sociale se vor face tot din diferite sponsorizări. Fonduri de unde? Social - Politic Acţiuni în teren ce au avut succes Şi în ultima perioadă a fost linişte în judeţ, nu s-au semnalat manifestări care să încalce normele de ordine şi disciplină. Suntem în plin sezon estival şi mai cu seamă în week-end-uri se semnalează o afluenţă mare de turişti la iarbă verde, ca şi la unele manifestări cultural-artistice ce au loc, la concerte, expoziţii, concursuri gastronomice, alte activităţi ce au abundat în ultima vreme. Comportament civilizat Populaţia se comportă civilizat, ca de obicei, la manifestări, în aer liber, la nedei, sărbători populare, dar şi în locurile de popas sau aşezările turitice, aşa că poliţiştii, ajutaţi de jandarmi şi agenţii comunitari prezenţi în număr mare în teren au descurajat prin simpla lor prezenţă orice tentativă de infracţiune, furt din buzunare, altercaţie, veghind ca evenimentele să se desfăşoare fără incidente. Măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă în localităţile covăsnene 9 Creşterea gradului de siguranţă publică în toate localităţile covăsnene reprezintă principala misiune comună pentru oamenii legii din judeţ. Cadrele respective sunt prezente activ în stradă pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale şi pentru asigurarea unui climat corespunzător de ordine şi siguranţă publică în toate localităţile judeţului. Asigurarea sentimentului de siguranţă publică pentru toţi covăsnenii reprezintă prioritatea constantă a poliţiştilor şi jandarmilor covăsneni, iar ilustrarea acestor activităţi este vizbilă în numeroasele articole ce apar în ziarul nostru. Control pe D.N. 11 într-o noapte recentă la ora 23.00 un echipaj de la Postul de Poliţie Lemnia au oprit pentru control un autoturism care se deplasa pe D.N. 11 pe direcţia Oneşti - Tg. Secuiesc. Trecând la legitimarea conducătorului auto s-a stabilit faptul că acesta se numeşte L. Csaba, are de 37 ani şi este domiciliat în comuna Ghelinţa, întrucât conducătorul auto emana miros de alcool, acesta a fost testat cu fiola alcool-test, reactivul acesteia schimbându-şi culoarea în proporţie de 85%. Conducătorul auto a fost condus la Spitalul municipal Tg. Secuiesc unde i-au fost recoltate probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge. Rubrică realizată de Horia C. DELIU