Cuvântul Nou, septembrie 2009 (Anul 20, nr. 5479-5500)

2009-09-15 / nr. 5489

Marți, IS septembrie 2009 ,-nCXXNr. 5489 8 pagini - mmm In comuna Ciic Proiecte importante pentru comunitate rămase în „stand by” din lipsa banilor Roxana GABOR continuare in pagina 2 Reţeta zilei în majoritatea localităţilor covăsnene autorităţile locale au apelat la diferite ordonanţe guvernamentale pentru obţinerea finanţărilor necesare realizării implementării proiectelor ce vizează introducerea principalelor utilităţi în mediul rural. Aşa au stat lucrurile şi în localitatea Chichiş, unde mai întâi s-au întocmit documentaţiile şi proiectele au fost declarate eligibile, s-au organizat licitaţiile publice în urma cărora s-a contractat firma executantă, iar lucrările au fost demarate. Cu o zi mai repede ca de obicei. A sunat din nou clopoţelul pentru elevii mici şi mari După aproape trei luni de vacanţă, ieri-dimineaţă a sunat din nou clopoţelul pentru începerea unui nou an şcolar. Emoţiile cele mai mari le-au trăit micii învăţăcei, a căror paşi le-au fost îndreptaţi pentru prima oară spre şcoală de către părinţi ori bunici. Am zărit pe chipul tuturor emoţiile fireşti ale unui asemenea moment ce nu se uită prea ușor. Roxana GABOR Gabriel FLORESCU Iar promisiuni... Nu ştim exact pentru ce a venit ministrul Blaga în judeţ: să se întâlnească cu liderii locali ai UDMR pentru a stabili contacte menite să ofere sprijin preşedintelui Băsescu în scrutinul electoral, mai ales că ştim că oficialul pedelist joacă un fel de rol de Hrebenciuc în partidul său; să răspundă astfel unei promisiuni a şefului statului făcute oficialităţilor locale; să pună la punct unele probleme şi tensiuni în cadrul filialei locale a PD-L tot în perspectiva alegerilor prezidenţiale. Altfel este greu de încadrat într-un tipar politic o vizită a unui demnitar important într-un județ fără prea mare pondere în rezultatul votului de la 22 noiembrie. Este știut că astfel de desanturi în diferite zone nu sunt chiar întâmplătoare, ele urmărind un scop bine definit. Vasile Blaga n-a venit în Covasna doar pentru a constata cât de sărac este judeţul şi câtă nevoie are el de sprijin guvernamental. Bineînţeles, nu avea cum să vină cu tolba goală, aşa că a făcut noi promisiuni pe nişte proiecte deja cunoscute, cum ar fi canalizările şi introducerea apei care au fost demarate de mult timp, dar şi unul interesant vizând reabilitarea drumurilor judeţene şi locale. De promisiuni suntem, însă, sătui, au mai trecut pe aici nişte miniştri fără să lase urme vizibile. Dar, să nu fim pesimişti, poate că de data aceasta se va petrece ceva notabil. Ceea ce a dat de gândit a fost faptul că ministrul s-a aflat parcă în vizită doar la preşedinţii consiliului judeţean şi a celui municipal, ceea ce este normal, dar la întâlniri au lipsit reprezentanţii „celeilalte părţi”. Dar nu-i bai, cum ar zice cineva, principalul este să se aloce nişte fonduri pentru investiţii. Aparent neaşteptată a fost o vorbă aruncată de ministru în legătură cu studiul Centrului European de Studii. Zice ministrul pedelist, chiar fără să citească documentarul, că este vorba despre o „prostie” asemănătoare cu altele auzite în ultimele zile. Ei bine, o prostie, a ieșit pe gura lui Vasile Blaga, orădeanul care ar trebui să ştie ceva mai multe în legătură cu subiectul. Faptul că în România a avut loc o maghiarizare a românilor într-o anumită zonă nu poate fi considerat o prostie, nici tratat din vârful buzelor cu desconsiderare, chiar dacă se încearcă obţinerea unor voturi sau se ademeneşte UDMR la guvernare. Pentru că dincolo de promisiuni, Vasile Blaga a avut şi mandatul de a prospecta terenul în ce priveşte relaţiile din teritoriu ale partenerilor de coaliţie, mai ales că în alte zone acestea s-au deteriorat considerabil. Aşadar, promisiunile ministrului Blaga au avut o pronunţată tentă electorală, iar efectele urmează să devină vizibile în viitorul apropiat. Oricum, greu explicabilă este şi o altă faţetă a vizitei sale, respectiv „fentarea” conferinţei de presă anunţată pentru după întâlnirea de la sediul local al PD-L, gazetarii fiind lăsaţi în aşteptare... în comuna Araci Consultaţiile oftalmologice gratuite nu prezintă interes continuare in pagina 2