Cuvântul Nou, aprilie 2010 (Anul 2, nr. 22-24)

2010-04-13 / nr. 22

Săptămânal pentru minter inimă şi spirit românesc I bibliotecă judeţeană ..bod peter” STAMTU GHEORGHE Tel. 351 609, 315 577 SEPSISZENTGYÖRGY BOD PETER MEGYEI KÖNYVTÁR ' ' . ' Săptămâna 13 - 19 aprilie 2010 Serie nouă - Anul II, nr. 22, 12 pagini, I leu A ■! Apare în fiecare marti Cuvântul nou O tragedie poloneză Ultima snoavă care umblă prin târg este că preşedintele României îşi caută, ficat, în condiţii normale n-aş fi dat atenţie unui zvon lansat de cei prea grăbiţi să-l vadă pe Băsescu retras, eventual pe vecie, din viaţa politică. Dar catastrofa aviatică întâmplată la Smolensk, în care au pierit preşedintele Poloniei, soţia lui şi alţi câţiva zeci de înalţi demnitari ai statului polonez, îmi aduce în minte nişte vorbe pe care le uităm cu nedreaptă uşurinţă: „Ai grijă ce-ţi doreşti, s-ar putea să ţi se îndeplinească...”. Tragedia poloneză a scos la iveală, o dată în plus, caracterul unei naţii mândre şi nesupuse. Moartea preşedintelui Kaczynski a îndurerat o naţiune întreagă, provocând o reacţie de solidaritate şi unitate a poporului polonez, indiferent de orientările politice ale indivizilor. Polonezii au plâns iară să bocească, au suferit fără să se văicărească şi, sunt convins, îşi vor îngropa morţii iluştri cu decenţă, demnitate şi bun simţ. Statul polonez va funcţiona ca şi până acum, actualii demnitari pregătind iară scandal şi vrajbă alegerile de peste două luni. Daţi-mi voie să nu provoc destinul imaginându-mi ce s-ar întâmpla în România într-o situaţie similară. Ajunge doar să spun că decenţa, demnitatea, bunul simţ au mult prea puţine replici în „scenariul” cotidian imund al vieţii noastre politice şi, aş zice, al vieţii societăţii româneşti în general. Dar să nu ne gândim la lucruri triste, chiar dacă ele ne cutreieră mintea fără voia noastră, şi mai ales să sperăm că Dumnezeu nu va dori să afle cum reacţionează românii în situaţii-limită. E singura cale de a mai salva aparenţele, în condiţiile în care la noi aparenţe înseamnă cam tot ce facem, tot ce suntem, ce gândim şi făptuim. Plutim în voia sorţii, ignorând semnalele turnului de control, într-un zbor periculos pe o ceaţă de felul celei care a dat de pământ cu avionul rusesc din flotila prezidenţială poloneză. (Adrian Negulescu) ■r Staţiunea Vâlcele - un prim pas spre ieşirea din ruină ITM Covasna - prezent şi viitor Clarificări legate de munca „la negru”, controalele făcute de inspectorii Inspectoratului Teritorial de Muncă Covasna, ce putem solicita noi ca şi cetăţeni acestei instituţii importante a statului, într-un interviu cu directorul coordonator adjunct al instituției, Liliana Balmuș. PAGINA 7 Priorităţi în „oraşul nimănui“ Ce legătură o fi între lista datornicilor publicată cu ordin de la primarul municipiului Sf. Gheorghe, Antal Arpad, şi străzile îngrozitoare din perimetrul central al aceluiaşi municipiu? Habar n-am, dar eu, când am citit lista aia pe site-ul Primăriei, cu 8035 de datornici la bugetul local, m-am gândit automat la strada Körösi Csoma Sándor, cea din imediata vecinătate a faimosului nostru centru, la str. Oltului, la fel de centrală, la alte numeroase străzi şi străduţe dintr-un oraş lăsat în părăsire de autorităţile locale. (Nicolae Tudor) continuare în pag. 1  Polonia în doliu Ipotezele prăbuşirii avionului prezidenţial polonez, în opinia specialiştilor. PAG. 2