Cuvântul Nou, iunie 2010 (Anul 2, nr. 29-33)

2010-06-01 / nr. 29

Ritualitate Cuvântul nou Alegeri în organizaţiile PDL Covasna Cele mai importante organizaţii PDL din judeţ, şi anume cele din colegiul 4, zona Intorsura Buzăului - Covasna, au început alegerile interne conform calendarului naţional anunţat. Au fost reconfirmaţi ca preşedinţi ai organizaţiilor locale Nicolae Cozneanu la Zagon şi Gheorghe Grijan la Barcani, însă în echipele de vicepreşedinţi şi secretari executivi se regăsesc mulţi tineri, proaspăt intraţi în rândurile PD-L. La Sita Buzăului ştafeta preşedinţiei a fost predată de către Gheorghe Onea fratelui său, Marian Onea. Tot un suflu nou a fost adus şi în organizaţia Târgu-Secuiesc, unde prin retragerea Olimpiei Stratulat locul de preşedinte rămas vacant a fost ocupat de Paul Onose. De asemenea, în organizaţia PD-L Dobârlău, funcţia de preşedinte i-a revenit lui Ioan Arnăut. Surse din partid anunţă că alegeri vor avea loc în următoarele săptămâni atât la Intorsura Buzăului cât şi la Covasna, organizaţii emblematice ale PDL, unde e posibil să survină schimbări în conducerile organizaţiilor. „Mă bucur că văd un suflu tineresc în partid, mai ales acum când aş fi crezut că toată lumea ne părăseşte. Văd tineri cu putere de muncă, cărora nu le e frică să vină alături de noi atunci când este greu, atunci când trebuie pus osul la treabă. Cred că alături atât de noii membrii cât şi de cei mai vechi, vom reuşi să aducem un plus de bine pentru locuitorii judeţului Covasna”, a declarat pentru „Cuvântul nou” primvicepreşedintele PD-L Covasna, Petre Străchinaru.  La Barcani se doreşte un nou început în urmă cu puţin timp, la Barcani, în incinta Căminului Cultural, membrii şi simpatizanţii PD-L s-au reunit într-o şedinţă la care au fost prezenţi şi membrii din conducerea filialei judeţene a partidului, în cadrul acestei şedinţe s-au discutat câteva aspecte cu privire la elaborarea unui plan de acţiune, aceasta având scopul de a îmbunătăţi activitatea organizaţiei din Barcani. Un prim pas s-a făcut în acest sens chiar în timpul acestor discuţii, prin faptul că : „Avem speranţa că în scurt timp putem să devenim o organizaţie puternică şi serioasă în care cetăţenii pot avea încredere şi chiar să participe alături de noi la activităţile pe care le vom desfăşura în viitor. Avem semnale pozitive din partea cetăţenilor localităţii, dorinţa lor fiind aceea de a se implica activ împreună cu autorităţile publice locale în viaţa social-economică şi culturală a localităţii. “ Vicepreşedinte PD-L Barcani, Alexandru Giuglea mare parte din simpatizanţii PD-L prezenţi şiau exprimat dorinţa de a deveni membri ai partidului, ceea ce s-a şi întâmplat., Acest lucru ne dă speranţa că în scurt timp putem să devenim o organizaţie puternică şi serioasă în care cetăţenii pot avea încredere şi chiar să participe alături de noi la activităţile pe care le vom desfăşura în viitor. Avem semnale pozitive din partea cetăţenilor localităţii, dorinţa lor fiind aceea de a se implica activ împreună cu autorităţile publice locale în viaţa socialeconomică şi culturală a localităţii“, a declarat vicepreşedintele Organizaţiei locale Barcani a PD-L, Alexandru Giuglea. Un alt aspect important al acestei şedinţe a fost alegerea unei noi conduceri a organizaţiei formată în majoritate din persoane tinere care, alături de membrii mai vechi ca Gheorghe Grijan şi Ioan Neagovici, doresc ca obiectivele propuse să fie atinse într-un viitor foarte apropiat. Unul din aceste obiective este şi acela de a colabora sub toate formele cu organizaţiile PD-L din zona Buzaielor şi din alte localităţi ale judeţului. „Alături de noi se află conducerea filialei judeţene a PD-L, care ne sprijină în dorinţa de a face împreună lucruri bune şi în folosul cetăţenilor din localitatea Barcani şi nu numai, fapt pentru care le mulţumim. Organizaţia locală Barcani a PD-L doreşte un nou început şi sperăm să avem înţelegere din partea cetăţenilor comunei, noi făcând tot posibilul să nu îi dezamăgim”, a mai spus Alexandru Giuglea. mmm mmmm■ Sediul fialei judeţene a PDL Covasna Pagina 3 iTULLieZJllA'DffHM Cu un şuier înfipse lopata în pământul pietros. încrâncenat, se lupta cu greu gâfâind. Pe fruntea-i tuciurie îi curgeau broboane de sudoare. încălţat cu nişte cizme de cauciuc şi pantaloni de stofă murdari, părea rupt din lumea asta. Era încins cu o curea care nu mai avea de mult cui pentru gaură, aşa că era legată cu un nod. Torsul învelit într-o cămaşă ponosită mult prea groasă pentru soarele arzător, mirosea înţepător. Mirosul muncii cum îmi place să îi zic. Acelaşi miros pe care într-o zi toridă de vară îl simţi în autobuz la oamenii care se uită prea mult la apometru de la apă. Privirea era încruntată. îmi închipui că orizontul lui se încheie la vârful lopeţii şi că el şi-ar dori să fie la fundul paharului de tărie. Probabil una din singurele plăceri care i-au mai rămas în viaţa aceasta. Să bea până uită. în ochii lui tulburi se vede resemnarea. Munceşte cu ziua că nu are altă posibilitate. Acasă are popii mulţi şi o nevastă care probabil îl aşteaptă cu banii sperând că poate azi nu mai vine beat. Pare cu 10 ani mai bătrân, dar asta nu îi aduce deloc respect. Este născut pentru a fi rob. Pentru a săpa şanţuri, pentru a lucra cu ziua, pentru a căra. O unealtă. Oamenii din sat aşa îl cred. Dacă nu a stat la şcoală aşa îi trebuie, îşi merită soarta. Cam asta este mentalitatea. Şi gândind aşt, el e tratat cu vorbe dure, ordine scurte şi răstite, îşi ştie locul şi faptul că palmele lui sunt muncite în aşa hal că pielea e la fel de groasă ca şi cureaua lui înnodată şi nu îi dă niciun statut. Este umilit dar rareori se revoltă. Şi revolta lui este în zadar... are nevoie de bani aşa că acceptă orice. Aş vrea să îl ajut cumva, dar sincer nu ştiu cum. îmi e milă de el. Mai bine îi dau un pahar de ţuică... Cu o mână murdară apucă paharul şi aşteaptă cuminte pân se umple apoi îl dă pe gât într-o fracţiune de secundă. E ţuică veche de 2 ani cu o aromă deosebită, însă,pentru el nu contează... Să fie tare. După ce coborî paharul de la gură îl scutură cu violenţă de ultimile picături. Aşa fac şi ceilalţi doi. Ciudat obicei, mă aşteptam să îl lingă eventual, nu să risipească câteva picături din licoarea uitării. Unul dintre ei îmi mai ceru un rând. E mai tânăr şi mai îndrăzneţ şi are nişte ochi verzi pătrunzători, nu tulburi ca ceilalţi doi. El încă nu se dă învins. Şi el este un coctail vestimentar demn de milă. Pantofii de odată au fost de lac, un pantalon de trening rupt şi jegos şi o cămaşă udă de transpiraţie. Cu curiozitate mă uit la cel de al treilea om... La fel de aiurea îmbrăcat. Aiurea pentru mine, probabil pentru el e normal. Mă întreb dacă nu cumva îi fierb picioarele în cizmele alea de cauciuc care par cu 3 numere mai mari decât el. Umblă oricum şioltac şi are şi o privire tâmpă total. Pe braţ are un tatuaj "ILE" scris cu litere strâmbe parcă de un copil care abia a învăţat să scrie. Per ansamblu nu pare întreg la ţăcălie, însă muncește. "Le bagă Ile" îmi zice unul din ei cu un zâmbet amuzat pe fața-i plină de pământ. Ile era la roabă. Doar robului îi stă bine la roabă. Dana