Cuvântul Nou, septembrie 2010 (Anul 2, nr. 43-44)

2010-09-07 / nr. 43

Sport Divizia D la fotbal, etapa III Juniori Seniori FC Breţcu - CSO Baraolt 2-0 1-0 BSE Belin - FC IKA Cemat 1-2 2-1 Stăruinţa Bodoc - ACSFC Păpăuţi 3-2 4-0 FC Zagon - Prima Brăduţ Perko Sânzieni - Dózsa Dalnic Victoria Ozun - Progresul Sita Buzăului Carpaţi Covasna - Avântul Ilieni Nemere Ghelinţa - FC Ojdula 12-0 3-0 Campionatul judeţean, etapa II Juniori Seniori Bradul Comandău - Harghita Aita Mare 0-0 5-0 FC Moacşa - AS Hăghig 2-1 Oltul Coşeni - Nemere Poian 3-2 3-1 Ciucaş înt. Buz. - 1307 Bálványos Turia 9-1 1-1 Sugo Băţanii Mari - Oltul Chilieni 2-0 3-0 AS Arcuş - Progresul Chichiș 4-5 1-2 0-7 6-0 5-0 3-0 6-0 2-1 2-2 3-4 Cuvântul nou _________ Răzvan Lucescu: Nu-mi dau demisia, indiferent de rezultatul de la Minsk Selecţionerul naţionalei de fotbal consideră că factori externi influenţează jocul echipei şi crede că oricare alt antrenor ar fi avut aceleaşi rezultate Indiferent de rezultatul partidei din această seară de la Minsk, dintre Belarus şi România, din preliminariile pentru Europenele din 2012, un lucru este cert: selecţionerul Răzvan Lucescu nu îşi va prezenta demisia. El susţine că factori externi influenţează jocul echipei. In conferinţa de presă de dinaintea meciului cu Belarus, de marţi, selecţionerul a declarat răspicat: "Nu-mi voi da demisia. Am un contract cu Federaţia, cu Ionuţ Lupescu şi cu Mircea Sandu. Dacă ei consideră că trebuie să se întâmple ceva, vom discuta. El a găsit şi un moment zero al scandalurilor de la naţională: „Toată nebunia legată de echipa naţională nu a început acum, după Albania. A fost încă de la început,nu am avut linişte nici înainte de meciul de la Paris. Aveam două victorii, dar era un uragan în jurul nostru. Atunci a început totul. Nu e simplu să joci în condiţiile astea. Probabil că li s-a întâmplat şi lui Iordănescu şi lui Piţurcă, probabil că de aceea am avut o singură calificare în cinci campanii. Presiunile nu s-au făcut înaintea meciurilor, ci cu o perioadă mai mare înainte de partide“. El e convins că toate aceste atacuri vin din invidie: „Meciul de la Belgrad, în jurul căruia se fac atâtea discuţii, s-a disputat în condiţii cu totul ciudate. Indiferent cine este antrenor, la echipa naţională lucrurile nu se vor schimba. Pentru că am plecat pe un făgaş greşit şi nu se vrea să fim pe drumul cel bun. E vorba de distrugere, scandal, invidie. Nu-mi voi da demisia“. Chivu în lacrimi: îmi era uşor să renunţ, mulţi mi-au zis să-mi bag picioarele Căpitanul naţionalei îl apărără pe Răzvan Lucescu şi spune că este unul dintre cei mai buni selecţioneri pe care i-a avut România. Pe 28 mai, căpitanul naţionalei de fotbal a României, Cristi Chivu, anunţa că intră în silenzio stampa, pentru o perioadă de un an. După începutul nefericit al campaniei de calificare la Euro 2012 şi în ajunul întâlnirii de la Minsk, cu Belarus, fundaşul lui Inter a rupt tăcerea. Scopul a fost acela de a-l apăra pe selecţionerul Răzvan Lucescu, ţinta unor atacuri virulente, după jocul foarte slab al naţionalei, din tot acest an. Mai mult, Chivu spune despre Răzvan că este unul dintre cei mai buni antrenori pe care i-a avut vreodată naţionala. „Am venit aici după o perioadă în care am decis să tac, pentru că mă cuprinsese o lehamite. Vreau să spun că mi se pare incorect ca Răzvan Lucescu, unul dintre cei mai buni antrenori pe care i-a avut vreodată echipa naţională, să fie umilit. Am şi avem onoare, lucrăm cu unul dintre cei mai buni antrenori pe care i-a avut naţionala. Sunt aici pentru a-mi şi a ne asuma rezultatul cu Albania şi pentru a înţelege că nu este vina antrenorului pentru că am avut 1-0 în minutul 80 şi am luat gol dintr-o fază fixă“. în ciuda opiniei publice pesimiste, Cristi Chivu spune că reprezentativa României nu este una fără orizont: „Trăiesc întro ţară pe care încep să o înţeleg din ce în ce mai puţin, îmi era uşor să renunţ, îmi spuneau oamenii că aş putea să-mi bag picioarele şi să trăiesc liniştit acasă alături de soţie şi de copii, dar sunt aici pentru că eu cred în naţionala României“. Bosnia şi Belarus conduc în grupa României Grupa D din preliminariile Campionatului European din 2012 are doi lideri surpriză, Bosnia şi Belarus instalându-se pe primele două locuri în urma meciurilor din etapa 1. Bosniacii, cotaţi cu şansa a treia de calificare înainte de debutul preliminariilor, s-au impus fără probleme în Luxemburg, cu scorul de 3-0, şi sunt primii lideri ai Grupei D, din care face parte şi România. Belarusul a dat lovitura în Franţa, unde s-a impus surprinzător cu 1-0, şi s-a instalat pe poziţia secundă, la egalitate de puncte cu Bosnia, însă cu un golaveraj mai slab. Următoarele partide vor fi însă extrem de dificile pentru cei doi lideri, Bosnia urmând a primi vizita Franţei iar Belarusul pe cea a României. Iată programul următoarelor meciuri din grupă, ce se vor disputa astăzi: ora 20.30: Belarus - România (Minsk) ora 21.15: Albania - Luxemburg (Tirana) ora 22.00: Bosnia - Franţa (Sarajevo) Naţionala de polo a României a ratat calificarea în sferturi la Campionatul European Naţionala de polo a României a remizat, 9 la 9, cu campioana europeană en-titre Muntenegru, în ultimul meci din grupa A. Tricolorii au ratat astfel calificarea în sferturi la Campionatul European din Croaţia Poloiştii români aveau nevoie de un succes pentm a mai spera la calificare. Românii conduceau cu 8-7 după trei reprize, în ultima parte a întâlnirii însă, poloiştii din Muntenegru au preluat conducerea cu 9 la 8, iar tricolorii nu au mai putut decât să egaleze cu 24 de secunde înainte de final. Cei mai buni jucători români în disputa cu Muntenegru au fost Andrei Iosep, trei goluri, şi Cosmin Radu cu două reuşite. Cu un total de două victorii, un egal şi două eşecuri, tricolorii au terminat pe locul patru în grupă. Italia, Croaţia şi Muntenegru s-au calificat mai departe. România se va duela pentru locurile 7-12 la Europeanul din Croaţia. Pagina 3 Cupa României Oltul Coşeni - Oltul Chilieni 5-2 Bradul Comandău - FC Moacşa 1-2 ATSE Reci - Ciucaş întorsura Buzăului 5-0 1307 Bálványos Turia - Carpaţi Covasna 2-3 Nemere Poian - Victoria Ozun 1-2 Sugo Băţanii Mari - AS Hăghig 2-3 FC IKA Cemat - Progresul Chichis 2-6 La fotbal, ca în politică. Şi invers Urmare din pagina 1 Ar mai fi ceva de remarcat în politică şi în fotbal: curajul şi talentul în a comunica cu suporterii a se citi naţiunea. înainte de meciul cu albanezii se anunţaserăde mii de participanţi dintre jucători şi oficiali ai FRF la talk-show-urile televizate. Normal, bănuiau băieţii că vor câştiga ai noştri şi vor avea cu ce se lăuda. După meci, pauză totală pe la televiziunile noastre specializate în veşti proaste. Doar săracul Răzvan, fiul tatălui său, a avut curajul să înfrunte « gloata de găozari » chitiţi să ceară socoteală pentru slaba prestaţie a naţionalei noastre. Exact cum se întâmplă şi pe la guvernele noastre: dacă dă Dumnezeu ori Institutul de Statistică să crească ceva, cât de cât, să zicem consumul de ştevie pe cap de locuitor, ies la declaraţii toţi oficialii politicii româneşti, miniştri, secretari de stat, consilieri, bazice şi preşedintele ceva agăţat de portiera maşinii prin staţiunea Neptun. Dacă nu dă Dumnezeu ori Statistica treaba asta, pauză, vine, eventual, la conferinţa de presă un consilier ameţit, cu ochii tulburi de nesomnul adunat întru prosperitatea naţiei. Ăştia sunt, cu ăştia defilăm. Nici mai buni, dar nici mai răi decât suntem noi, cei care-i fericim cu votul o dată la patru ani. Aşa că, dacă e să judecăm drept, nu putem pretinde să recoltăm grâul victoriei acolo unde am semănat cu dărnicie... buruienile înfrângerii. (Adrian Negulescu)