Cuventul, iulie 1928 (Anul 4, nr. 1145-1175)

1928-07-01 / nr. 1145

Ilin Mi le ml percepute de C. F. R. ------«■&«»----- /Mâine urmând sa intre în vigoare noul tarif local de mărfuri cfr, direcţiunea generală a căilor ferate face cunoscut că de la aceiaşi dată au fost modificate şi taxele de mamanevră. Pentru punerea vagoanelor la încărcare sau, descărcare la locurile din incinta staţiilor, cari servesc pentru acest scop în mod public, nu se va percepe nici o taxă de manevră. PRIN LOCURI PUBLICE de încărcare şi descărcare se înţeleg magaziile beciurile şi locurile cari servesc la încărcare şi descărcare pentru toată lumea. DIFERITELE TAXĂRI Pentru punerea vagoanelor la încărcare sau descărcare în alte locuri cerute în mod special fie ele în încânta stației sau în afară, se va percepe fie taxa de 100 lei de vagon fie taxa de locomotivă de 200 lei de fiecare jumătate de oră începută, după cum se specifica mai jos. Pentru punerea vagoanelor la încărcare sau descărcare în incinta stației, la locuri în afară de cele specificate mai sus, după cererea destinatarului, se vor percepe câte 100 lei de vagon. Pentru punerea vagonului la acul de legătură a unei linii particulare care se bifurcă din incinta staţiei se va percepe asemeni taxa de 100 lei de vagon. INTRODUCEREA VAGOANELOR PE O LINIE PARTICULARA de garaj, fie situată pe teren particular, fie pe teren cft., se va taxa astfel: 100 lei de vagon sau 200 lei de fiecare jumătate de oră începută, luată care este din două mai avantagioasă pentru cfr. In acest caz nu se va mai percepe taxa pentru punerea vagonului la acul de legătură al unei linii particulare. Pentru liniile de garaj particulare a căror legătură se face în linie curentă, la taxele de transport se va adăuga şi taxa pentru distanţa între staţiile unde se află acul şi linia cfr. Taxa de manevră de 100 lei de vagon nu se va lua de două ori pentru acelaşi vagon adică şi pentru punerea şi pentru scoaterea lui indiferent dacă el a fost pus încărcat şi scos neîncărcat. Pentru liniile de garaj particulare taxa de locomotivă de 200 lei pentru fiecare jumătate oră începută se va percepe în orice caz, ori de câte ori locomotiva va intra pe linia particulară, indiferent în ce scop. Vagoanele sosite purtând pe scrisoarea de trăsură ca adresă una din liniile de garaj particulare indiferent dacă destinatarul este concesionarul sau proprietarul liniei sau nu , se vor pune la descărcare la linia indicată, cu plata taxelor de manevră indicate mai sus. Dacă această manevră ne cere în scris de către destinatar ulterior sosirei vagonului în staţiunea de destinaţie şi numai cu consimţământul proprietarului sau concesionarului liniei, manevra se va face cu taxele de manevră de mai sus percepându-se în plus taxele de locaţie pentru timpul necesar manevrei după cele 6 ore libere de locaţie şi indiferent de cauza pentru care manevra întârzie. -00-00---- . La biserica Sf. Niculae din bulevardul Maria, a avut loceri la orele 11 dim sfinţitul drapelului sindicatului cărăuşilor din Bucureşti. Membrii sindicatului în frunte cu preşedintele Petre Constantinescu, şi censorii Cocorăscu şi Popa, au plecat în corpore de la sediul societăţei, din bulevardul Maria No. 28 îndreptându-se spre biserica unde s’a oficiat slujba relgioasă. Naşul drapelului a fost d. general Moşoiu, care neputând lua parte la serbare a dat delegaţie ca să-l reprezinte la solemnitate d-lor G. Dumitrescu, preşedintele cercului ofiţerilor în rezervă, Cocorăscu şi Popa, censorii societăţii. La serviciul religios, au luat parte d-nii: Temistocle Alexandrescu, ajutor de primar al sectorului III albastru; Isidor Cristea, director general al contabilităţii din municipiu, Mateescu Capeţineanu, consilier comunal, precum şi numeroşi membri ai Societăţei. Slujba religioasă a fost oficiată de preotul Marin Popescu, înconjurat de preotul Ştefan Popescu şi diaconul Stupcan. S-a procedat la sfinţirea drapelului societăţii. In timpul sfinţirei, muzica militară a regimentului de specialităţi, a intonat rugăciunea. Au ţinut cuvântări: preotul Ştefan Popescu, Petre Constantinescu preşedinte, Temistocle Alexandrescu, în numele primarului sectorului III albastru. D. Cocorăscu, a cetit telegrama d-lui general Moşoiu, şi câteva scrisori de felicitare, din partea organizaţiilor de meseriaşi şi industriaşi din Capitală. In urmă s’a procedat la ţintuirea drapelului. Grupul cărăuşilor, în frunte cu drapelul societăţii, a pecat spre sediul societăţei, în sunetele muzicei militare. Solemnitatea s’a terminat la orele 12 a. m. -------exo------- — | |X''— Toată săptămână acţiunile au scăzut, unele chiar într'un ritm mai accelerat cum au fost «Reşiţele» şi «Băncile Româneşti». Publicul a început să-şi dea seamă că «hauss» era în speranţa stabilizării şi a împrumutului şi cum toată săptămână veştile au fost proaste acţiunile au scoborât. Ce se va întâmpla acum când nu mai este un secret pentru nimeni că operaţiunile de stabilizare şi împrumut au fost amânate pentru cine ştie când, lăsăm la aprecierea celor interesaţi. In orice caz e bine şi prudent ca publicul să-şi cântărească bine banul căci dobânzile vor creşte iarăşi. O hârtie nu poate prezintă interes decât în funcţiune de cuponul pe care-l dă. Toate socotelile cu bilanţul aur au căzut. Dacă o hârtie dă minimum 10 la sută e bună dacă nu la coş cu ea. -----—ooxxxoo------CAPITALA O CRIMA PENTRU 5 LEI Dii noaptea la ora 1, Dumitru Păsculescu, de meserie strungar, domiciliat în strada Inginer Pleşoianu No. 45, trecând pe Strada Islaz, colţ cu Strada Pleşoianu, a înjunghiat cu cuţitul pe Alexandru Mihăilescu. Mihăilescu datora criminalului datorie de 5 lei, pe care însă nu voia s’o recunoască. Parastasul pentru Vasile Pârvan ori la orele 11 a. m. s-a oficiat în biserica Nicolae Tabacu, din calea Victoriei, parastasul de un an de la moartea regretatului profesor universitar Vasile Pârvan. Serviciul religios a fost oficiat de clerul bisericei, în prezenţa d-lor: Andrei Rădulescu, I. Ionescu, Gr. Antipa, Negruţi şi preotul Nae Popescu, membri ai Academiei române, profesorii universitari Simionescu Râmniceanu, Longinescu, Andreescu, funcţionarii soc. Cultura românească şi numeroşi studenţi şi studente. După oficierea serviciului religios, a ţinut o cuvântare preotul Nae Popescu, membru al Academiei române, relevând meritele de profesor şi perderea pentru ştiinţa românească ale decedatul Vasile Pârvan. Di anul IIi Umili linii I« fals ul a fost arestat şi apoi pus în libertate Cu reclamaţiunea înregistrată sub No. 5086 din 21 Iunie crt. avocatul Rădescu din Vaslui face cunoscut parchetului local că avocatul M. Hermeliu — care împreună cu d. Alecu Motaş au biro de notariat — a falsificat nişte certificate eliberate de primarul comunei Bahaşoaia şi perceptorul circ. XIV Bărzeşti, adăugând în ele câte 1 şi 2 trupuri de pământ ce nu erau trecute de primarul şi perceptorul comunei respective. Cu aceste certificate s’a servit la consilieratul Agricol al jud. Vaslui de unde i s-a eliberat pe baza certificatelor alt certificat prin care statul renunţă la dreptul de preemţiune asupra vânzărei unor pământuri pe care locuitorul Niţă Hariuc din corn. Brăhaşoaia le efectuase, începându-se cercetările preliminare de către d. C. Disem procuror, d-sa a delegat pe d. Brăteanu substitutul acestui parchet care în baza autorizaţiei date de judecătorul de instrucţie a descins la consilieratul Agricol unde a ridicat certificatele falsificate, corp delict. Terminânduse cercetările de procuror Disem a dat rechizitoriul introductiv No. 4087 din 25 iunie c. cu concluzia de arestare atât contra avocatului Hermeliu pentru faptul prevăzut şi pedepsit de art. 125, 126 c. p. comb. cu art. 40 c. p. cât şi contra lui Neculae Ciobanu pentru faptul prevăzut şi pedepsit de art 125 c. p. lucrările împreună cu acuzaţii au fost înaintaţi de jude instructor care prin ordonanţa din 26/VI 1928 a dispus punerea lor în libertate. Acest fapt produce senzaţie în localitate, avocatul Hermeliu fiind bine văzut în cercurile vasluiene. Cercetările fiind în curs vom reveni. Regele Mihai şi Principesa Mamă s-au înapoiat în Capitală Eri dimineaţă la orele 8.50 a sosit în gara de Nord, cu un tren regal, Regele Mihai şi Principesa mamă Elena, venind de la Sibiu, unde au onorat cu prezenţa Lor, serbările de fine de an şcolar, la liceul militar din localitate. Suveranii au fost primiţi pe peronul gării, de d. Dimitriu, ministrul comunicaţiilor, generalul de divizie Eracle Nicoleanu, prefectul de poliţie, Romulus Voinescu, directorul general al Siguranţei statului, col. Drossu, etc. Situaţia generala a epidemiilor Situaţia generală a epidemiilor în ultima săptămână este următoarea: IN TARA: 13 cazuri tifos exantematic, 850 scarlatină, 34 angină difterică, 106 febră tifoidă, 3 dezinterie, 3545 tuse convulsivă, 18 paralizie infantilă şi 1 caz encefalită letargică. IN CAPITALA: 66 cazuri scarlatină, 4 angină difterică ,3 febră tifoidă, 1 menigită, 7 erizipel și 3 cazuri paralizie infantilă. ----------OXO — — filppism FLOREASCA ZIUA 21 Vineri 29 iunie a. c. Un program foarte reuşit din toate punctele de vedere, succesul zilei a fost pentru grajdul Ekserdjiai, care a câştigat cu Brumărel, la galop, iar la garduri cu Grivei, atât antrenorul cât şi jockey au partea lor de laudă pentru forma în care au adus efectivul grajdului. REZULTATUL TECHNIC I. PR. NIRVANA 1) Nirvana (Golowkin) 2) Nurlie 3) Erată 4) Muntenia 10 part. P. 15—22 — 19—46. II. PR. ILFOV R. I. 1) Brumărel (Napoleon) 2) Dorine 3) Tangneuse 4) Mina 12 part. P. 269-56-24-18. HI. IDEM REP. II. 1) Szerencze (Gololovkin) 2) Piczickem 3) Dom niţa 12 part. P. 13—14—20—32. IV. PR. BRANEŞTI 1) Vântură Ţară (Iorga) 2) Count Harry 3) Muzurka 7 part. P. 13-12-17. V. PR. GRĂDINARI 1) Cosiţa (Philips) 2) Leuştean II 3) Leauştean 4) Aliniş 14 part. P. 46—20-47 — 24. VI. PR. MIHAI BRAVUL 1) Humbrava (Painter) 2) Miorița 3) Dott II 5 part. P. 51-24 34. VII. PR DAMELOR 1) Grivei (Steczak) 2) Fergusson 5 part. P. 69 —17—13. VIII. PR. AMUNDSEN (trap) 1) Ugetto (Bota) 2) Cousine 3) Doamna 4) Miki 10 part. P. 60—27—61—81. IX. PR. POLUL NORD (trap) R I. 1) Vulcan (Slobozenco) 2) Bistrița 3) Bunalcic 4) Erress 10 part. P. 23—15—32—40. X. IDEM R. II 1) Vrabia (A. Botea) 2) Bucuria 3) Zerline 4) Băutura (Vulpea) a fost descalificată dela locul al III 9 part. P. 315-42—15-32. XI IDEM REP. III 1) Volşebnița (V. Andr.) 2) Bruma 3) Domnu 15 part. P. 201—29—25—16. 0 deraiere în staţia Piatra-Neamţ Piatra-Neamţ, 29. De la trenul de marfă No. 5417 care a intrat azi la ora 10 a. m. în staţia locală, au deraiat 8 vagoane care au fost complet sfărâmate, iar locomotiva uşor avariată. Fabricantul de cherestea, Froim Braunstein din Rosnov, sărind peste şine a fost prins între roţile vagoanelor şi ucis pe loc. Şeful trenului a fost rănit uşor iar avocatul Timotei a scăpat neatins. Cauza nenorocirei se datoreşte acarului care a lăsat acul între deschis. Autorităţile cercetează. -------exo-------- Ss desmint ciocnirile dintre sârbi şi croaţi Belgrad, 29 (Rador). — Unele ziare italiene au anunţat că la Cibenik s’ar fi produs ciocniri între sârbi şi croaţi, cu prilejul manifestaţiei de protestare contra evenimentelor petrecute în ziua de 20 iunie în Parlamentul din Belgrad. Ştirea este pe deantregul inventată. -oxo- CUVANTUC Sunt încă 9 grav răniţi,accidentul Iaşi 29. Ieri seara pe la orele craniului care i-a cauzat 9, pe o ploae torenţială a plecat din Slănic spre Tg. Ocna automobilul 306 Bacău, condus de Aristotel Bodnaru. La câţiva kilometri de Slănic în timp ce maşina Chevrolet era în plină viteză s’a rupt direcţia de la roata stângă din faţă. Automobilul s’a răsturnat de două ori, căzând în râul Slănic. D. Stejar Ionescu, redactor la ziarul «Opinia» din Iaşi şi secretar de redacţie la «Viaţa Românească», autorul romanului «Domnul dela au fost izbit cu capul de o rana la piatră, producându-i fractura bazei, presie în oraş, produs imediat moartea. Defunctul era în vârstă de 39 ani. Au mai fost răniţi alte 9 persoane, cari în stare disperată au fost internate în spitalul din Tg. Ocna. Pe cale particulară, întrucât comunicaţia cu Tg. Ocna este întreruptă, aflăm că în cursul nopţii ar fi murit un copil de 14 ani, un sublocotenent de rezervă. Şoferul Aristotel Budnaru şi alte 3 persoane ale căror nume ne scapă se află în stare gravă. Cazul a produs o profundă im Raidul aviatorilor greci _— C6-^00—— Sosirea lor In Capitală Recordul distanţei Paris-Bucureşti bătut ori după amiază la orele 5 fără zece minute au aterisat la Băneasa pe un avion «Breguet» motor «Hispano Suiza» aviatorii greci colonel Adanide directorul aviaţiei din Atena şi locotenent Papadakos, cari au întreprins un raid mediteranean sfârşit cu o cursă fără escală de la Paris la Bucureşti şi de aci la Atena. Pe aerodrom au venit să-i salute d-nui general Rudeanu inspectorul general al aeronauticei, gene Sichitiu şef de stat major al aeronauticei, colonelii Negrescu, Negreanu, Popoviei, maior Ştiubei, Peneş, căpitan Gh. Bănciulescu, ministrul Greciei d. Collas cu personalul superior al legaţiei, colonia greacă, numeroşi aviatori români, etc. etc. Iniţiatorul expediţiei, colonelul Adanide a declarat că e foarte mulţumit de rezultatele raidului întreprins. Nu a avut de suferit nici un fel de pană, avionul comportânduse de minune pe întreg traseul. Sborul Paris-Bucureşti a fost făcut în 11 ore şi câteva minute fără escală. Cu acest prilej a fost bătut recordul pe această distanţă. După cum se ştie, cei doi aviatori au concurat în sborul lor de la Paris la Bucureşti pentru cupa «Ribesen». Ei vor rămâne în Bucureşti până Duminică când îşi vor lua sborul pentru Athena. In cinstea lor, «Aeroclubul Regal al României» va organiza astăzi la orele 7 p. m. o recepţie. De la Curtea-de-Argeş ÎNFRUMUSEŢAREA oraşuLUI. — In ziua de 21 iunie cor. a avut loc la primăria oraşului, un nou consiliu în vederea accelerării studiilor pentru înfrumuseţarea oraşului, sub preşedinţia d-lui ministru Lapedatu, la care a luat parte P. S. Episcop Kieleţia al Argeşului, d-nii senatori I. Purcăreanu şi Florian Ştefănescu-ţoangă, d. D. Lăzărescu, primarii^*oraşului şi consilierii comunali. In acest consiliu, s’au luat hotărârile următoare: 1) Se vor trece cotele de nivel în planul de situaţiune al oraşului. 2. Se va executa treptat planul de situaţiune. 3. D. Inginer profesor Ghermany, va cerceta studiul din 1914 al alimentării cu apă a oraşului şi chestiunea canalizării; executarea acestor lucrări va începe imediat ce studiul va fi gata. 4) Se va studia deasemenea chestiunea iluminatului cu electricitate alegându-se cea mai facilă, cu forţă hidraulică sau cu uzină termică. 5) Se va construi imediat, în vara aceasta şoseaua paralelă cu bulevardul Carol pentru descongestionarea bulevardului. 6) Se va construi un viaduct pentru suprimarea pasagiului de nivel peste linia ferată a societăţii «Arif». 7) Se vor desăvârşi exproprierile pentru piaţa oraşului. Acest ultim proect şi studiu va fi supus consiliului de miniştrii de d. D. Lapedatu în cel mai nou consiliu ce va avea loc. CHIRIŢA Demisia ministrului de externe austriac a fost respinsă Viena, 29 (Rador). — Consiliul de miniştri s’a întrunit aseară şi s’a ocupat cu cererea de demisie a ministrului de justiţie Dinghoffer, care deşi anunţată încă cu câteva zile mai înainte de ziare, a parvenit de abia ori după amiază cancelarului Seipel. Cererea este trimisă din Karlsbad, unde d. Dinghoffer îşi urmează cura. Cancelarul Seipel a telegrafiat ministrului de justiţie că nu voeşte să aprobe demisiunea, fără a avea mai întâiu o explicaţie personală, pe care o speră şi o doreşte cât mai apropiată. Nicio știre de la echipagiul „Italiei“ Roma 29 (Rador). — Vaporul «Braganza» continuă a fi blocat lângă Capul Nord din cauza timpului defavorabil. Grupul de salvare condus de Viglieri semnalează că se află la zece miile spre Nord de Capul Leighsmith, în căutarea celor trei oameni din echipagiul «Italiei», cari sub conducerea suedezului Malgreen au plecat încă dela 30 Mai pe jos spre a atinge uscatul. Despre grupul Mariano lipsește orice știre. -------exo------- -exo- Anunţ La vila «AGRIPINA» Techirghiol sat (cu 16 camere) judeţul Constanţa, se închiriază camere mobilate cu 2 paturi: lă Maiu 15 Iunie 2500 lei. 20 Maiu 20 Iunie 3000 lei. 1 Iunie 1 Iulie 6000 lei. 15 Iunie 15 Iulie 6500 lei. 20 Iunie 20 Iulie 6500 lei. 1 Iulie 1 August 6500 lei. 15 Iulie 15 August 6000 lei. 20 Iulie 20 August 6000 lei. 1 August 1 Septembrie 3000 Iei. 15 August 15 Septembrie 3000 lei. 20 August 30 Septembrie 3000 lei Băile calde nămol la 50 metri lei 80. Acces la bucătărie, alimente eftine. Gara Eforia la 2 kl. Acont jumătate înainte. Adresa: Tömeseni Albă , Constanța. SOCIETATEA ANONIMA „ SUTER“ PENTRU ÎNTREPRINDERI ŞI CONSTRUCŢIUNI Avis Se aduce la cunoştinţă că în baza autorizaţiunii dată prin decizia adunării generale extraordinare din 15 Martie 1920, consiliul de administraţie decide sporirea capitalului societăţii debitei 3.100.000 la 5.000.000 prin emiterea a 3.800 acţiuni la purtător în valoare nominală de lei 5tX) fiecare. Purtătorii vechilor acţiuni au dreptul de preferinţă putând subscrie o acţiune nouă pentru două vechi. 700 acţiuni sunt rezervate subscripţiei publice pe preţul de lei 1000 fiecare acţiune din care lei 500 se vor trece la fondul de rezervă. Petru fiecare acţiune subscrisă se va mai vărsa odată cu capitalul şi câte lei 50 pentru acoperirea cheltuelilor de emisiune. Subscripţia este deschisă dela 1 Iulie la 1 August 1928. Subscrierea va avea loc la banca Elveţiană de depozite din România în Bucureşti strada Bursei No. 2. Vechii acţionari vor prezenta la subscrie acţiunile ce posedă pentru a se stampila exercitarea dreptului de preferinţă ce au avut. Plata întregii valori a acţiunilor subscrise şi a cheltuelilor se va face la subscriere. Acţiunile pentru cari vechii acţionari nu vor fi exercitat dreptul lor de preferinţă până la 1 August 1928 rămân la dispoziţia consiliului de administraţie care le va vinde cui va crede de cuviinţă pe preţul de lei 1000 bucata. Acţiunile subscrise şi vărsate până la 1 August 1928, vor avea dreptul la jumătate din dividentul acestui an. Consiliul de administaţie Profesoară diplomată Predau lecţiuni de piano la domiciliul meu sau în familii şi prepar corigente pentru limbele franceză şi germană. Doritori se vor adresa la administraţia ziarului nostru între orele 4—6 p. m. întrevederea Stresemann-Renes Paris, 29 (Rador). — O telegramă din Praga anunţă că d. Stresemann venind la Karlsbad pentru o cură de patru săptămâni, va tace şi o vizită d-lui ministru Benes la Praga. 3 HINTI albi CA HXIS&IVUKA A DIUCIOS AROMAI# Iinfornaţiui şi Abonamente la „Cuvântul“ LSI 700 pe an 350 „ O luni 200 w 3 ßß ßß Ponţi*« BB R3«nl T«o4î+n4!niMÎ _ _____ »«•uv«, Mu»i»n|Aum nuministraţii Publice, 1000 anual. Pentru străinătate, un an 1700, 6 luni 850, 3 luni 500. Abonamentele încep la 1 şi 15 ale fiecărei luni Militare Monitorul Oficial de eri, publică un lung tablou al ofiţerilor din toate armele, admişi la înaintare pe anul 1928—29. «Monitorul Oficial» de eri, publică numele ofiţerilor promoţiei 10-a, admişi în şcoala superioară de război cu începere dela 1 Octombrie a. c. De asemenea, se publică decizia ministerului de războiu, prin care se stabileşte o nouă alocaţie de hrană corpurilor de trupă şi şcolilor militare. Alocaţia variază după regiuni. Ofiţerii ataşaţi pe lângă membrii înaltei Regenţe vor purta titlul de «Adjutanţi ai înaltei Regenţe», fiind detaşaţi pe lângă Casa militară a M. S. Regelui şi vor purta uniforma armei respective, având ca semn distinctiv eghileţi galbeni ai adjutanţilor regali şi eşarful de adjutanţi. Universitare Universitatea din Bucureşti aduce la cunoştinţa studenţilor şi licenţiaţilor facultăţii de litere şi filosofie, că pentru premiul din fondul «Amintirii» pe anul 1928, s’a fixat ca subiect pentru concurs «Istoria şi rolul calendarelor româneşti în desvoltarea literaturii naţionale». Premiul va fi de 5000 lei. Concurenţii vor trimite manuscrisele lor decanatului facultăţii de litere cel mai târziu până la 1 Nov. 1928. Fiecare manuscris va fi înaintat într’un plic sigilat, care va avea în frunte un motto şi însemnarea «pentru premiul Amintirii», iar numele autorului se va alătura într’un plic de asemenea sigilat, având pe faţă acelaş motto. Şcolare Comisia pentru întocmirea anteproectului de lege de reformă a învăţământului superior, întrunită la ministerul de instrucţie, sub preşidenţia d-lui ministru Angelescu, a discutat principiile generale cari vor sta la baza nouei reforme. Comisiunea se va întruni Miercuri, din nou. In prezenţa d-lor miniştri dr. C. Angelescu şi Stelian Popescu s’a deschis,eri dimineaţă expoziţia de lucru manual a şcoalelor primare de fete din Capitală, în localul şcoalei Clemenţa. Cea de lucru manual a şcoalelor primare de băeţi s’a deschis în localul şcoalei Cuibu cu barză. Eri s’a făcut târnosirea capelei înfiinţate la fabrica de ţigări «Belvedere». «Asociaţia generală a medicilor, din România» face cunoscut că tragerea loteriei organizată în folosul «Casei de ajutor a medicilor», va avea loc la sediul său din str. Isvor 16, Luni 2 Iulie la orele 5 d. a. Societatea elevilor Şcoalei Politehnice a organizat o expoziţie de procese şi lucrări practice, în localul şcoalei: Calea Griviţei 132. Intrarea e liberă între orele 10—18. Expoziţie se închide Dumnică, 1 Iulie seara. Din cauza sărbătoarei de eri, bursa şi autorităţile n’au lucrat. Eri dimineaţă s’a deschis expoziţia şcoalei de sericicultură şi ţesătorie din b-dul I. C. Brătianu colţ cu str. C. A. Rosetti, de sub direcţia d-nei Niculescu-Frunzeanu. Sunt expuse pânzeturi, mătăsuri şi covoare lucrate de eleve. Expoziţia va rămâne deschisă până la 3 iulie. PARCUL OTETELEŞEANU E Compania dramatică ,Teatrul Nostru” în fiecare seară 99 1 LUMPATIUS VAGABONDUS comedie feerică cu muzică In 9 tablouri. Locuri cu 30, 50, 80 şi 120 lei , in curând FLORETTE & PATAPON pusă in scenă de Ion lancovescu Masa colegială a absolvenţilor Institutului de Chimie Industrială, seria 1928, se va da la grădina «Luzana» astăseară, chiar dacă timpul ar fi defavorabil. Decanul Baroului Ilfov, roagă pe d-nii avocaţi să binevoiască a lua parte mâine. Duminică 1 Iulie, orele 10 a. m. în sala de Credit şi Ajutor a P. T. T. din strada Sf. Dumitru Nr. 4, la solemnitatea începerei tragerei loteriei Uniunei avocaţilor. Teatrul Cărăbuş în fiecare seară formidabilul succes CiocI CiocI Cioc Revistă de N. Kiriţescu Studenţeşti Cercul Studenţesc Teleorman convoacă pe membrii săi în adunare generală Duminică, 1 Iulie a. c. în Cămin la orele 3 d. a. la ordinea zilei fiind: Activitatea cercului pe timpul vacanţei; Chestiunea Căminului şi Diverse. Diverse Societatea Română de Ştiinţe, secţiunea de Ştiinţe Naturale, ţine şedinţă publică Duminică 1 Iulie 1928 orele 11 dim., în Amfiteatrul «Spiru Haret» al fac. de şt. (str. R. Poincaré). Se vor face următoarele comunicări: 1. D. prof. dr. C. Parhon: Cercetări despre întinerirea oaselor. 2. D-na V. Voinov: Pigmentogeneza la Hementeria costata. 3. D. prof. D. Voinov şi d-ra M. Athanasiu: Aparatul lui Golgi şi dictyosomii în celula nervoasă. Carei astăzi, Mo. 27 Oglinda Lumii cea mai oeste şi răspândită revistă ilustrată de sexnaL tifs cuprinzând: ilustraţii si articeste exclusive aia tară străinătate. 7 lei exemplarei!iei 7 80. FLORETTE A PATAPON Organizaţia partidului naţional ţărănesc din culoarea de Albastru, va da Sâmbătă 7 Iulie a. c. ora 9 seara, un banchet în onoarea d-lui Dem. Dobrescu, Preşedintele Uniunei avocaţilor din România, în grădina «Parisiana», Str. 11 Iunie, cu ocazia realegerei sale, pe încă doi ani, la demnitatea de Preşedinte al organizaţiei Culoarei de Albastru. Bilete se găsesc de vânzare la Clubul Central din Calea Victoriei No. 49 şi la preşedinţii de sectoare şi circumscripţii. «TEATRUL NOSTRU» Azi şi mâine Ultimele două spectacole cu «LUMPATIUS VAGABONDUS» la PARCUL OTETELEŞANU -------ooxxxoo—---- Bngdnl mintieipiitittijlui Cluj. Acum câteva zile bugetul oraşului Cluj a fost înapoiat de către ministerul de interne. Ministerul a modificat o seamă de propuneri ale consiluilui municipal. De la venituri ministerul a redus cea 30 milioane. Deasemenea au fost şterse taxele de timbre care aparţin statului şi nu oraşului, a scăzut la uzinele electrice 5 milioane , sute mii, la apeduct 8 milioane, trei sute mii, etc. Faţă de aceste reduceri, se crede ca primăria va fi silită să reducă numărul funcţionarilor existenţi. Tratative pentru experimentarea automobilului rachetă Londra 29 (Radar). ■— Ziarele anunţă că firma Opel din Berlin a început tratativecu autorităţile britanice pentru a se permite experimenarea automobilului-rachetă la hipodromul din Londra. - -—exo---------