Cuventul, martie 1929 (Anul 5, nr. 1386-1416)

1929-03-01 / nr. 1386

Nr. 9 Oglinda datată 2 Martie anul curent Lumii 16 pagini publică pe lângă 100 clişee şi articole ,| privitoare la aprovizionarea ţi-Semnarea pactului Kelles est-european la junior lipsite te « Moscova. — Pe limp de ser, In București. — I Comisariatul de Ali mentar* m „Looping the loop*, cu sanie. — Pe tricicletă de la Paris la Berlin. — Iama pe o plajă din Florida. Banchetul „reginelor frufrumusetii“- — Concurs international de patinaj. — Nouă mașină de măturat străzile, etc Lei 7 Oricât - Radio .11 —4*C- Str. capital hci cmmhmmn Matei Millo No.10 - BUCURE^|£"|£^fc#|S2E Reprezentanţi, corespondenţi şi agenţi, In toată ţara şi în străinătate Secfia de INFORMAŢÎUNI COMERCIALE furnizează relaţiuni DETALIATE, PRECISE, BiNE CONTROLATE, JJE asupra reputaţiunii, situaţia materiale şi morale, datoriilor, credita Iii ce merită, etc. firmele din TOATA TARA şi străinătate. Secţia de INCASSO îngrijeşte încasarea creanţelor normal exigibile şi a celor LITIGIOA I vamale. SE,a acceptelor, numerarului, ş. a şi facilitează în genere, acoperirea Pentru a «’•»♦oriilor. nil iul B la c de mii La cât se ridică numărul celor lipsiţi de lucru vămuire cft., luând la nevoie apa Un comunicat al ministerului muncii Am vorbit la vreme despre manifestaţia muncitoare din Arad, unde, instigaţi, mai multe mii de muncitori au eşit in stradă, încercând să provoace o manifestaţie împotriva «Statului». Am arătat cu acel prilej că, în fond, instigaţiile, care de la o vreme se ţin lanţ, fac parte dintr’o campanie politică abil pregătit instigatori. Arad. — Ministerul Muncii a dat urmâtorul comunicat: Din rapoartele organelor de Inspecţie ale muncii din Arad rezultă că situaţia şomajului astfel cum este prezentată de unele cercuri interesate este cu totul inexactă. După o anchetă minuţioasă a serviciului de inspecţie s-a dovedit că numărul şomeurilor din Arad este de vreo 577 persoane, din care dacă mai scădem pe invalizii care intră în câmpul Asistenţei sociale, pe agricultorii, viticultorii, zugravii, zidarii, care sunt şomeuri sezonieri, rămâne un număr de 300 şomeuri propriu zişi. Pentru aceştia, şi numai pentru aceştia, atât municipiul Arad cât şi Ministerul Muncii a alocat 100 mii lei, în acest scop, pentru amenajarea unei bucătării comunale. Manifestaţiile de stradă organică, care însă va găsi în faţă hotă- I ____poxxxporârea guvernului de a nu permite tulburarea ordinei. La Arad, se ştie, manifestaţia a eşuat graţie intervenţiei organelor ministerului muncii, lucrătorii de Comunicatul ministerului muncii date de aşa zisele comitete de şomeuri care nu sunt altceva decât organele sindicatelor unitare comuniste, sunt organizate cu scopuri cu totul străine operei de ajutorare a şomeurilor. Recent, la fabrica «Astra» s-a declarat o grevă de către muncitorii în lucru pe motiv că fabrica nu primeşte în lucru şi pe cei concediaţi. Trebuie de semnalat că fabrica pentru a menţine un număr cât mai n u a abenţine un uuauu cat iua» _mare de lucrători, a redus numărul Situaţia firelor telegrade ore săptămânal. Manifestele răspândite de aceste organizaţii unitare protestează contra miliardelor cheltuite cu armată şi biserică şi cer amnestia pentru toţi deţinuţii politici comunişti. Rezultă deci că ultimele mişcări din Arad nu sunt determinate de situaţia gravă a şomajului ei de scopuri cu totul străine. Cenzura revistelor teatrale Comisia însărcinată de ministerul cultelor şi artelor cu alcătuirea regulamentului pentru cenzura revistelor teatrale şi a tuturor spectacolelor care pun în scenă actualitatea, s’a întrunit sub preşedinţia d-lui Stancu Brădişteanu, secretar general. S’au discutat principiile generale după care se va proceda la întocmirea noului regulament. ———oooxxxnoo------- Manifestaţie comunistă la Galaţi DOUA SUTE DE ŞOMEURI PROTESTEAZĂ ÎMPOTRIVA ARESTĂRII UNOR COMUNIŞTI Galaţi 27. — Siguranţa locală a procedat aseară la arestarea a patru agitatori comunişti. In timp ce se făcea interogarea celor arestaţi în localul siguranţei, afară s’au adunat vre-o două sute de lucrători şomeuri cari au făcut o demonstraţie osilă autorităţilor cerând şi liberarea imediată a celor arestaţi.. Intervenind forţele poliţieneşti, manfestanţii au fost înconjuraţi şi apoi luaţi în cercetare Au fost reţinuţi disprezece dintre ei cari n’aveau actele în regulă. Cameră centru elegant mobilată, confort modern, bac, telefon, eventual pensiune închiriez anual, chiria plătibilă trimestrial, str. Vasile Lascăr(i Vis-a-vis Statuia Rosetti) ------ooxxxoo------ Chestiunea uniformei ofiţerilor de rezervă S’a prelungit termenul până la 1 Mai Privitor la viza carnetelor ofiţerilor de rezervă şi prezentarea cu echipament de campaniea ce comunică . Dispoziţiunea aceasta este bazată P0f art. 7 din Legea ofiţerilor de rezervă şi art. 24 din Regulamentul acestei legi. Măsura s’a aplicat încă din anul 1912, sub Ministeriatul lui N. Filiipescu şi urmarea a fost că, în campania din 1913 toţi ofiţerii s’au prezentat complect echipaţi. Măsura se impune cu atât mai mult după marele răsboiu, în timpul căruia echipamentul ofiţerilor s’a uzat complect şi cu ocazia concentrărilor s’a constatat că unii ofiţeri nu şi-au compelctat echipamentul deşi au trecut la ani S’a întâmplat chiar cazul când la concentrări unii ofiţeri s’au prezentat în haine civile, neavând uniformă. O asemenea situaţie nu se mai poate tolera, deoarece ar fi în detrimentul armatei şi a prestigiului ofiţerilor de rezervă. Pentru a se da timp ca ofiţerii să-şi facă uniforma, Ministerul de Răsboin a prelungit epoca de prezentare până la 1 Mai a. c. Ofiţerii de rezervă pot să-şi procure uniforma ia condiţiuni avantagioase de preţ şi calitate la atelierele corpurilor de trapă şi ale garnizoanelor. Pentru uşurarea lucrărilor Comisiunii însărcinate cu aprovizionarea ţinuturilor înfometate, s’a luat dispoziţiunea ca,in permanenţă să funcţioneze un birou special care va avea de rezolvat toate chestiunile. Pe viitor, toată corespondenţa str. Brezoianu No. 17, în localul Centralei Cooperativelor, unde acest Comisariat s’a instalat. Comisiunile judeţene de Aprovizionare, operaţii de cereale, sau acei cari vor avea de făcut o reclamaţie privitor la aprovizionare, nu se vor mai adresa Ministerelor de Agriculură, Industrie sau Muncă, ci direct Comisariatului de Alimentare. Folosirea oricărei altei căi decât cea directă, produce întârzieri inutile și urmări regretabile. ——doxxt n------ C. F. R. Direcţiunea generală a căilor ferate a fost sesizată, prin numeroase plângeri, de către Uniunea Camerilor de Comerţ, precum şi de nu provoacă apreciabile întârzieri transporturilor, prin întârzierea la îndeplinirea formalităţilor de transitare sau retransitarea de operaţii pune capăt acestei stări de lucruri, direcţia căilor ferate a atras atenţiunea tuturor acestor biurouri de vămuire cfr. să pună tot interesul pentru ca operaţiunile de vămuire, de orice natură, să se efectueze cât mai urgent posibil spre a se evita astfel de reclamaţiuni. Şefii de staţii au fost deasemeni invitaţi de a supraveghia şi oferi cel mai larg concurs biurourilor de tact şi cu autorităţile vamale, pentru satisfacerea cât mai rapidă a operaţiunilor în chestiune. |Noui trenuri de călători anulate In urma anulării trenului per* - j - « , . . , . „ Isonul No. 905 şi 906, dintre Bu intrând în fabrici şi dezavuand per . . , ’ , , ' cureşti şi Constanţa, s a dispus anularea şi a trenului mixt No 9121 ţi 9130 dintre Medgidia-Botbudag. Totodată s’a mai dispus ca în jtejgia 2335 cepând de astăzi să se reia circu Elveţia 3232 luţia trenurilor mixte No. 9128 Ii0ndra 815 şi 9129, cu legătură în Medgidia cu trenul personal No. 901 şi 902, dintre Bucureşti—Constanţa. Cu începere de eri s’a mai anulat şi circulaţia trenurilor mixte No. 6105 şi 6106, dintre Crasna Huşi şi No. 6111 şi 6116, dintre Buhăeşti Roman. ------imiXXXO---- fire şi telefonice Situaţia firelor telegrafice şi a circuitelor telefonice s-a îmbunătâţit simţitor. Se menţin deranjamente — în parte — la regiunile următoare: Iaşi, Chişinău, Galaţi. La celelalte regiuni au fost restabilite firele şi circuitele deranjate. Din Bucureşti nu s’a putut vorbi din cauza firelor rupte, cu: Galaţi, Câmpina şi Caliacra. Echipele P. T. T. lucrează intens pentru restabilirea firelor şi a circuitelor deranjate. Inundaţiile la Chişinău produc îngrijorări Chişinău, 27. — Oraşul nostru se găseşte azi în preajma marilor inundaţii. Odată cu topirea zăpezii, în cartierele mărginaşe panica e foarte mare. Zăpada nefiind curăţită de la cădere, pe majoritatea străzilor ,mărginaşe a început a se forma bălți. Populația cere grabnice ajutoare primăriei pentru desfundarea străzilor. Oraşul Blaj fără spital Oraşul Blaj este ameninţat să rămână fără spital. El va fi închis din lipsă de fonduri. Încă de acum patru luni spitalul nu a primit nici un fond, astfel că până şi alimentele necesare bolnavilor au fost luate pe credit. Furnizorii refuză să mai dea alimente şi din această cauză spitalul va fi închis la Martie, deşi adăposteşte mai mulţi bolnavi de scarlatină. ——ooxxxoo- -OOUXXXOII. Un incendiu în jud. Ismail Chișinău, 27. — In comuna Caramahet jud. Ismail, un incendiu a distrus locuința și întreg avutul locuitorului Const. Ie roneca. Pagubele apropie suma de 500001 lei. CUVÂNTUL ECONOMICE 8 FINANCIARE * t Ar a « ______ _- - —----- -- - -------------------- - ----miturilor înfometate Şedinţa de la Asociaţia Industriaşilor de petrol Eri a avut loc la Asociaţia Indus- Grigorescu; «Redevenţa» şi «Foratriaşilor de petrol ultima şedinţă lui» d- M. Sami; «Petrol-Govora» , pentru fixarea propunerilor petro- ing. Frantistizeanu; «Pallas» ci. viliştilor în legătură cu modificarea giner Olteneanu; «Petrol-Latina» d. legi minelor. Şedinţa a fost prezidată de d. inginer C. Osipeanu preşedintele Asociaţiei şi directorul general al soc .«Steaua Română». Au fost reprezentate «Steaua Română» prin ing. C. Mătăsaru; «Astra Română» prin Ed. Otto Stern și C. B. de Bryan; «Româno-Americană» prin d. N. Luca; «Concordia» d- L Marinescu; «Colombia» d. Ing- Th. Fiiănescu; «Creditul Minier» d. ing. Demetrescu; «I. R. D. » d. ing. Penescu Kerch; «Unirea» d. Zănescu; «Petrolul Românesc» d. Ing. Teodoreanu; «Petrol Block» d. P. Margulus, Româno-Africană» Vicon; «Petrolumina» d. Aracoff; întreprinderile «Grigorescu» d. I Guseppe Croce; «Carmen Petrol» d. ing. Manole; «Generala Petroliferă» d. I. Spirescu; «Prahova» d. Terziani; «Regală de Petrol» d. Wolfeld ; Româno-Belgiană», d- Ma n; «I. O. P.» ing. Iaroslavici şi Ludlow. In urma d scuţiunilor avute a căzut de acord, în unanimitate asupra tuturor chestiunilor de ordin technic juridic şi administrat , hotărându-se redactarea unui memoriu care să cuprindă toate dezideratele aduse în aceste discuţiuni. Acest memoriu va fi înaintat încă în cursul acestei săptămâni d-nui ministru al Industriei şi Comerţului. Inspectoratul general de finanţe din Basarabia centralizând încasările Statului pe Decembrie 1928, dă următoarele date privitoare la perceperea contribuţiunilor directe şi indirecte: Oraşul Chişinău: 61.372 473 din directe şi 238.766.669 din indrecte-Jud. Lăpuşna: 35.426.075 din directe şi 72 444 450 din indirecte. Jud. Cahul: 17.682.883 din directe şi 46 942.963 din indirecte. Jud. Ismail: 36 702 846 din directe şi 112.111.657 din indirecte. Jud. C. Albă: 48.585 614 din directe şi 117-181.933 din indirecte. Jud. Bălţi: 46.953 989 din drecte şi 100.130.356 din indirecte. Jud. Soroca: 36.233 468 din directe şi 104 503.286 din indirecte. 111 Jud. Orhei: 31.698 306 din directe şi 68-238.083 din indirecte. Lipsesc date de la administraţia financiară a Tighinei Totalul încasărilor pe a 12-a lună a anului din contribuţiile directe se urcă la 814.655 654 lei, faţă de 467.503.141 lei prevederi bugetare, iar din contribuţiile indirecte, 860.319 394 lei faţă de 103. 868 832 lei prevederi. Deci, o medie de 67 la sută la cele dintâi şi de 83 la sută la cele de al doilea- Deficitul pe această lună e de 152.847.487 lei la directe şi de 172 mii. 549 438 lei la indrecte. Cifrele indică perfect situația economică a Basarabiei de pe urma secetei anului trecut. Bursa LONDRA 813 LEULzur,ch 310 PARIS 1520 Piaţa de devize staţionară, Paris 656*, Italia 881 New-York 16765 Praga 498* Viena 2362* Berlin 3987 BURSA DIN PARIS Bucureşti 1520 Londra 12424 New-York 2560* Germania 60750 Belgia 35550 Italia 134 Praga 76 Serbia 45 Elveția 49250 Viena 359 Grecia 33 Olanda 1025* BURSA DIN ZURICH Bncnreştl 310 Berlin 123 3/9 Amsterdam 20825 New-York 51995 Londra 2523* Paris 2031* Milano 2722 Praga 1541* Budapesta 9066 Belgrad 913 Viena 7310 BURSA DIN LONDRA București 813 New-York 48526 Paris 12424 Bruxelles 349350 Italia 9267 Elveția 2522.80 Olanda 121165Praga 16362 Germania 2045 Viena 3452 Budapesta 2785 Belgrad 2576 BURSA DE ACŢIUNI Piaţă susţinută. Banca Naţională termină cerută la 13175. Petrolifere indigene ameliorate. Rentele staţionare. B-ca Naţională opt. 13075. 100.150.75 B-ca Ulantk 1380 B-ca Românească 1180 B-ca de Scont 465 Soc. Stella Rom. 1800 Astra Română 3000 Petrol Block 380 L R D. P. opt. 610 împrumut- Refacerii 64 Sc. Func. Rurală 58* Sc. Func. Urb. Buc. 57.30. 57 Cr. Minier opt. 110010 Reșița 90. 895 Renta Improp- 60 instalarea comisiei interimare a Camerei de Comerţ din Galaţi Galaţi, 27 Februarie. Ieri la orele 5 p. m. a avut loc în localul Camerei de Comerţ instalarea notrei comisiuni interimare a Camerei de Comerţ dizolvate acum câteva zile. Sunt prezenţi în afară de d. Scheianu prim-preşedinte al Tribunalului Covurlui, d-nii ion Măgură şeful organizatei partidului naponal-ţărănesc din localiace, Christache Teodora primarul oraşului, I. Amărescu prefectul judeţului, Gr. Trancu Iaşi ajutor de primar, Max Ausnit, senator, Haralamb Şerbănescu preşedinte al Camerei Agricole şi deputat, Apostol Popa, senator, etc. După cuvântările d-lui Apostol Popa, preşedintele comisiunii interimare şi ale d-lor Auschnit senator, Cih. Dumitriu, H. Şerbanescu, etc. s’au desemnat atribuţiile membrilor comisiunii în modul următor: I. Teichin comitetul de direcţie, d. inginer Guiller la comună, Ghiţă Dumitriu şi d. A. Grozea în comitetul şcoalelor comerciale superioare, I. Bunea şi M. Ghinzberg la şcoalele comerciale elementare, C. Bucovschi in comitetul şcolilor judeţene. In afară de aceste delegaţiuni s’a mai hotărât a se infocmi publicaţie conform legei pentru înscrierea membrilor în Camerele de Comerţ. Şedinţa de instalare cât şi cea de comitet s-a terminat la orele 9 seara. -------OOOXXXOOO " Regimul impozitar la societăţile fuzionate Comisiunea centrală a timbrului a hotărât în şedinţa de ieri că în caz când prin fuziunea mai multor societăţi o societate absoarbe pe celelalte, impozitele prevăzute de art. 15 § 7 şi 14 § 1 din legea timbrului se va percepe asupra capitalului societăților absorbite arătat în bilanțul făcut în vederea fuziunei. Consumul băuturilor alcoolice Ministerul de finanţe a întocmit o comisie, cu reprezentanţi ai diferitelor departamente, care să stablească un regim general pentru consumul băuturilor alcoolice. Ministerul sănătăţii a delegat în această comisie pe d. dr. chimist Şt. Caragea Escrocheriile unui agent de asigurări Chişinău, 27. — Societatea «Asigurarea Românească» a depus o reclamaţie la parchet contra agentului el Ghendelian care a escrocat-o cu diferite sume de bani, -OOXXXOO " ' Masurile luate pentru a preveni inundaţile Galaţi 27. — Din cauza marilor geruri cari au dăinuit în iarna aceasta. Dunărea a îngheţat pe o mare adâncime. Acum când a început desgheţul, pe ambele maluri apele s’au revărsat. Pentru a preîntâmpina primejdia unor inundaţii mari, s'au luat azi dimineaţă dispoziţiuni să se încerce o spargere a gheţei printr’o bombardare cu tunurile. In acelaş timp se va încerca spargerea gheţei de către vasul spărgător «Mântuirea» al flotilei militare. Acţiunea acestui vas se va limita la deblocarea portului şi a malului stâng al Dunării. In acest scop va fi utizată şi dinamită. Căpitănia portului a dat o ordonanţă prin care este riguros interzisă trecerea Dunării de către pietoni sau vehicule pe ghiaţă, pentru a se evita orice acedente Dar dispoziţia n’a fost respectată, întrucât populaţia nevoiaşă trece Dunărea pentru a se aproviziona cu lemne din pădurea Zacău D'.n această cauză s’au produs câteva accidente, din fericire fără urmări grave. Vasul «Egipt» singurul prins de « gheţuri în raza portului nostru şi care fusese pus pe uscat, când au scăzut apele Dunării, pare că se va salva, acum în urma faptului că apele au început din nou să crească. -COXXXOC Constanţa 27. — Astă noapte s-a întâmplat un grav accident maritim în apropiere de coastele noastre. Vaporul grecesc «Sistos», în drum de la Varna spre Constanţa, sub conducerea căpitanului Gheorghe Pakalucas, a naufragiat lângă ţărm între punctele Agigea, Carmen-Sylva şi Tuzla. Agenţia «Singros» reprezentanta vasului naufragiat ne-a dat următoarele lămuriri: Vaporul «Sistos» a plecat din Constantinopole în ziua de 11 Februarie spre Constanţa unde urma să încarce motorină pentru Pireu. Din cauza blocurilor de gheaţă de pe Marea Neagră, vasul a rătăcit patra zile printre sloiuri. In cele din urmă s’a refugiat în faţa portului bulgăresc Varna unde a rămas până ori când a plecat spre Constanţa. Cum în cursul nopţi a domnit pe mare o ceaţă deasă, vasul şi-a pierdut orientarea şi a greşit drumul. Producându-se şi o deviaţie a busolei, vasul a rătăcit cu totul şi gu Huitel s’a împotmolit la locul arătat Semnalele de ajutor au fost recepţionate de vaporul *Dacia» care trecea prin apropiere. S’a anunţat imediat în portul nostru de unde a portut, la locul naufragiului, remorcherul *Amarilisya şi vaporul de salvare «King Lear» al societăţii britanice «Oceanic Salvadge», sub comanda căpitanului Tufaev. Indicaţiile care le are căpitănia portului arată că vasul are o spărtură la fund de unde năvăleşte apa în cantitate mare. Deşi pompele lucrează fără întrerupere, totuşi vasul este în primejdie. «Sistos» aparţine companiei de navigaţie «Theselii» din Pireu şi are o capacitate de 100 de tone. El venea spre Constanta încărcat cu 27 cisterne. Vasul era asigurat la o societate din Atena. Vaporul se scufundă Constanta 27. — In legătură cu naufragiul vaporului «Sistos» se anunță că cu toate sforțările făcute de vasul de salvare «King Lear» vaporul n’a putut fi salvat. Vaporul „Dacia" întâlneşte un enorm gheţar Constanţa, 27. — Azi dimineaţa a sosit în portul nostru vaporul «Dacia« al B. M. R.-ului, venind de la Alexandria. Ofiţerii de pe bord aduc ştirea că în drum de la Cospoli spre Constanţa vaporul «Dacia» a întâlnit puţin după ieşirea din Bosfor, un imens munte de ghiață. Observându-se la timp, comandantul vasului l-a ocolit. Toată întinderea mării este plină de blocuri. Banchiza semnalată e târâtă de curent spre Bosfor. Sunt temeri că Ricebergul va astupa intrarea Bosforului. nasurile „geniale a in Agitaţii în jurul nouior chirii impuse funcţionarilor ceferişti Hotărârea direcţiunei generale a căilor ferate de a spori chiriile locunţelor date în folosinţă slujbaşilor acestei administraţiuni, a provocat o vie agitaţiune în rândurile funcţonarilor ceferişti. Dumineca trecută un mare număr de funcţionari ai drumului de fer din Capitală, au ţinut o adunare, care a ales un comitet ce, pe cale ierarhcă şi paşnică, va înainta d-lor Alevra, ministrul comunicaţiilor şi ing. N. Teodorescu, directorul general al căilor ferate, un memoriu, în care se va expune, în mod amănunţit, doleanţele ceferiştilor cu privire la problema atât de vitregă şi apăsătoare a locuinţelor, în pavilioanele casei muncei CF.R. Redactarea memoriului se va face Sâmbătă 2 Martie, în localul soc. «Expresul», iar Duminecă 3 Martie va avea loc o nouă adunare la care vor fi invitaţi să participe reprezentanţii presei, parlamentarii ziariştii şi d-na general Alevra şi Ing. N Teodorescu. Putem preciza, şi va surprinde desigur această genială hotărâre, că noua chirie care se impune, cu începere de la 1 Mai 1929, funcţionarilor ceferişti (vorbim de cei mici şi mulţi) cari ocupă în folosinţă — fără nici un alt drept — locuinţele casei muncei C. F. R. este aproape egală cu anuitatea ce o plătesc cei împroprietăriţi în car- Itierul C. F. R. şi cărora locuinţele le rămân în deplină proprietate. Defectările de vagoane în timpul parcursului Direcţiunea căilor ferate a dis- In caz de defectare a unui cazan pus ca pentru toate transporturile într’o statie fără depou, societatea de produse petrolifere, expediate de diverse societăţi petrolifere, pentru diverşi destinatari particulari şi ale căror vagoane cazane s’au defectat în diverse staţiuni, având reşedinţe de depou, să se procedeze după instrucţiunile date recent, conform cărora conţinutul vagoanelor în chestiune urmează să se predea depoului statiunei în cari au rămas. Procedarea relativ la taxele de transport şi eventual a acelor de locaţiune, va fi următoarea : Casa staţiunei unde se află depoul respectiv se va încărca în conturi cu toate taxele în ziua predărei conţinutului cazanului către depou. —■#=· — petroliferă expeditoare va fi obligată să îngrijească singură de transvagarea Conţinutului într’alt cazan, sau de repararea provizorie a vagonului cazan pe contul şi răspunderea societăţii, pentru a se transporta conţinutul mai departe până la cel mai apropiat depozit- In cazul când un vagon cazan s’ar defecta într’o stafie vecină cu staţia unde există un depou de locomotive, care ar putea prelua conţinutul său, depoul va lua măsuri pentru remorcarea vagonului până la stafia cu depou şi descărcarea lui, urmând ca predătorul să suporte costul manoperei.