Cuventul, septembrie 1930 (Anul 6, nr. 1926-1955)

1930-09-15 / nr. 1940

întreprindere comercială esata apartament compus din 10 camere cu toate dependinţele situat in central cer de la Sf. Dumitra. „ A se adresa sun „101“ la administraţia ziarului, intermediari excluşi. MOBILE în calitate superioară executarea modernă şi preţuri convenabile puteţi procura la: .1. la TARGU-MURES Sucursalei BRAŞOV, SIBIU Persoanelor de încredere condițiuni de plată favorabile. Mare asortiment în piane și pianine. încercaţi o dată şi apoi veţi constata că cea mai bună lamă fabricată din oţel suedez, este lama de ras Do vânstr epitetutindeni m In atenţia oamenilor buni Din trenul accelerat de Braşov sosit Gara de Nord în ziua de 10 Septembrie a.c. ora 7 luni. dim. mi-a dispărut sau mi-a fost luat din greşală un geamantan de fibră maron închis. Persoana aflată în posesia lui este rugată de a-l aduce la Hotelul Bratag camera 31 Balthazar, sau să-l predea Comisariatului Gării de Nord. Salvaţi prin aceasta un comerciant ce luptă greu şi un biet hamal neglijent. Nimic mai senzaţional ca apărut azi cu No. 254 (39), cu data de 14 Septembrie şi conţinând: Midinete, cocote şi fetiţe berlineze Prima victimă a filmului vorbitor. Câteva boli şi remedii. După moartea lui Lon Chaney Maimuţa, nuvelă de Franz Herczeg. Exemplarul 5 Lei Castipartanén? Trei camere, baie cartier central. A se adresa la ziar sub «B.» niversale. Biografiile sunt de mare folos, nu reduse la o seacă şi pendantă înţelegere cronologică. Să se mai arate, desigur, şi clasicii precum şi contimporanii români, cu ce au contribuit la progresul muzicii româneşti. O atenţiune deosebită va fi dată însă desvoltării stilurilor muzicale. VIII) Lecţii practice. Se poate găsi modalitatea ţinerii lecţiilor practice, chiar dacă aceste cursuri de perfecţionare ar avea loc în timpul verii. Maeştrii de muzică cer să fie grabnic şi în massă coloraţi în «profesori». E adevărat că muzica are dreptul de a fi pusă pe aceiaşi treaptă cu celelalte obiecte de studiu, iar în noua programă analitică s’a cunoscut în fine necesitatea unei culturi muzicale mai desvoltate. Maeştrii însă, ca să fie asimiliaţi, nu e sficient să se adune în congrese, orient de impresionat ar fi regisate; trebue să dovedească odată, că sunt stăpâni pe întreaga materie de predat şi-şi îndeplinesc cu prisosinţă obligaţiile. Nelu leneseu Misiunile de admitere in căminul Casei autonome C. F. R. din Târgiovişte Casa Autonomă C. F. R, în dorinţa de a veni în ajutorul funcţionarilor ceferişti, cari au copii la şcoalele secundare (liceu, sau şcoala comercială) a înfiinţat un cămin (internat) în Targovişte, unde sunt vacante 98 de locuri, repartizate pe clase, astfel: Pentru elevii înscrişi sau care se vor înscrie la liceul din Târgovişte sunt 12 locuri pentru cl. I-a, 9 locuri pentru cl. V-a, 7 locuri pentru cl. Ill-a, 6 locuri pentru cl. IV-a, 6 locuri pentru cl. V-a, 5 locuri pentru cl. Vl-a, 4 locuri pentru cl. VI l-a. Acelaş număr de locuri sunt vacante pentru elevii ce vor urma cursurile Şcoalei Comerciale din Târgovişte. Condiţiunile admitere în Cămin I Elevii trebuesc înscrişi la una din şcolile menţionate. 2. Vor înainta Casei Autonome C. F. R. până la data de 20 Septembrie a. c., actele: a) Cerere de admitere în Cămin, la care se vor anexa; fe) Adeverință de înscriere de la şcoala ce frecventează. c) Certificat de situația părintelui in serviciul C. F. R. d) Certificat de situația materială. e) Certificat de studiile elevului. f) Certificat de buna purtare a elevului. Acest cămin va funcţiona în cele mai bune condiţiuni dându-li-se elevilor tot ceea ce le este necesar, atât pentru întreţinere (hrană, îmbrăcăminte, cărţi şi taxe şcolare), cât şi pentru buna lor educaţie ?■ pregătirea materiilor de învăţământ, prin ajutorul unui personal administrativ bine selecţionat. Părinţii nu vor avea de plătit, decât taxa de IQQ0 lei anual. Direcţiunea Generală Casa Autonomă C.F. R. ÎNCHIRIEZ Lucaci 129 aproape de Hala Traian (Staţia Tabacu) apartament modern etaj sau parter hali, vestibul, 3 camere, toate dependinţele. Vizitarea 5,7 pm. A se adresa: Florian la Tip. Eminescu, Strada Anghel Saligny 2. Bukarester Tageblatt Singurul cotidian in limba germană din Bucureşti, Vechiul Regat şi Basarabia. Foarte răspândit Redacţia şi Administraţia strada Sărindar 14. Telefon 374 23 D-na D. Rizescu Şi-a reluat consultaţiile pentru naşteri, boli este femei, operaţiunii strada Romană No.4, telefon 208/49. Cărţi-Reviste A apărut «Alge» revistă de artă modernă cu colaborarea d-lor Mat- 03 Teutsch, S. Perahim, Sesto Pals, Gherasim Luca, Mihail Heubert, Gheorghe Crassin, Aurelian Baranga, D. Amprent. A apărut «ABECEDAR DE POVESTIRI POPULARE» de Ion Călugăru, într’un tiraj limitat de 200 exemplare «bors commerce». CUVÂNTUL Viza certificatelor Md. D. 1 Primiir i In conformitate cu ordinul No. 5405 din I 1930 şi reg. de mob. autorităţilor civile, între 15 Septembrie a. c. şi 30 Octombrie a. c. Cercul de Recrutare Bucureşti va viza certificatele Md. D. 1, în fiecare zi de lucru la reşedinţa Cercului Strada Uranus No. 2, (Biroul II Mobilizare) între orele 8—13 şi 16—119. Pentru ca operaţiunile vizei să se facă în timpul ordonat, care nu se va prelungi sub nici un motiv, şi pentru ca funcţionarii respectivi să nu piardă timpul în scopul urmărit, viza se va face în ordinea următoare: 1. Banca Naţională în zilele de 15—16 Septembrie a. c. 2 Preşedenţia Consiliului de Miniştri, Adunarea Deputaţilor şi Senatului 17 Septembrie a. c. 3. Ministerul Afacerilor Străine 18 Septembrie a. c. 4. Ministerul de Interne 19, 20, 22, 23 şi 24 Septembrie a. c. 5. Ministerul de Finanţe 25 şi 26 Sept. 6. Ministerul Lucrărilor Publice şi Comunicaţiilor 27 şi 29 Septembrie a. c. 7. Regia Autonomă a Porturilor şi Comunicaţiilor pe Apă 30 Septembrie 1 şi 2 Octombrie a. c. 8. Regia Autonomă P. T. T. 8, 4, 6 şi 7 Octombrie a. c. 9. Regia Autonomă C. F. R. 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 şi 16 Octombrie a. c. 10. Ministerul Instrucţiunei Publice şi Cultelor 17 şi 18 Octombrie a. e. 11. Ministerul de Agricultură şi Domenii 20 şi 21 Octombrie a. e. 12. Ministerul de Justiţie 22 şi 23 Octombrie a. c. 13. Ministrul de Industrie şi Comerţ 24 şi 25 Octombrie a. c. 14. Casa Autonomă a Drumurilor de Stat 27 şi 28 Octombrie a. c. 15. Ministerul Muncei, Sănătăţei şi Ocrotirilor Sociale, 29, 30 şi 31 Octom. a.c. Autoriăţile al căror funcţionari conform reg. de mod. art. 43, sunt scutii de a se prezenta la viză sunt rugate, penru a nu îngreuna operaţiunea vizei să trimită în dimineaţa primei zile destinată prin itinerar, certificatele însoţite de livrete şi tabele aşa cum prevăd dispoziţiunile Marelui Stat Major. Funcţionarii Autorităţilor cari trebue să se prezinte personal la viză, rugăm a fi învoiţi şi a li se pune în vedere această dispozițiune. fioroasele crime ale anul dement la Salonta ----- —occo-----— SALONTA 12. — Orăşelul de graniţă Salonta, a fost ori din nou teatrul unei fioroase crime săvârşită, de data aceasta, de un dement. Gospodarul Petra Albert lucra eri împreună cu fiul său Iosif Albert şi vecina sa Sara Mészáros la câmp. Tânărul Iosif Albert suferea de epilepsie, dar avea şi momente liniştite când era normal şi muncea alături de tatăl său. După masă Iosif Albert fu apucat de un acces de epilepsie şi schimonosindu-şi faţa şi tremurând din tot corpul, strângea sapa în mână. Tatăl său se apropia de el ca să-i dea ajutor, dar neunul ridică sapa și înainte ca bătrânul Albert să se fi putut apăra, îl lovi cu ea în cap cu atâta putere, încât îi spintecă craniul în două. Nefericitul tată căzu mort la pământ. Femeea Sara Mészáros sări în ajutorul nefericitului Albert, dar în momentul următor nebunul se năpusti asupra ei şi îi aplică mai multe lovituri mortale cu aceaşi sapă. Biata femee rămase şi ea moartă pe loc. Ţăranii cari lucrau în apropiere se grăbiră spre locul crimei, dar nebunul se năpusti asupra lor cu sapa plină de sânge şi oamenii scăpară cu fuga. Văzând că nu-i poate ajunge, criminalu’ nebun scoase chibriturile din piimar , dela fee ia o dae de fân. Pentru a-1 împiedeca să mai săvârşească şi alte jafuri ţăranii s’au înarmat cu petre şi drugi de fier şi înconjurându-1 îl loviră până ce nebunul căzu la pământ, scăldat în sânge. Se năpustiră apoi asupra lui şi-l legară de mâini şi de picoare. In acest timp veni şi poliția care transportă pe nebunul rănit la spitalul din Salonta. Fiind avizat şi parchet din Oradea, a plecat la faţa locului o comisie pentru a face o anchetă. Cinci incendii în Prahova —----acra PLOIiiSTII 13 — In comuna Poe- J narii Burchi s’a declarat ieri un incendiu la moșia d-lui Leonida Du-jmitrescu. Scânteile dela locomotiva trenului 34, căzând pe o şiră de pae au incendiat-o. Flăcările s’au întins la alte cinci șire de dughie iar de aci la o magazie încărcată cu cereale care a fost mistuită de foc. — Alt incendiu s’a produs în comuna Nistoreşti-Breaza, la locuinţa lui Gh. Nistorescu. Focul a luat naştere dela nişte tăciuni aprinşi căzuţi pe duşumeaua bucătăriei. A ars toată casa, din cauza lipsei de apă. — In comuna Ceptura au fost incendiate 60 șire de paie de grâu din pricina unor scântei sărite de la o maşină de treierat. Sunt pagube de peste 200.000 lei. — In comuna Zănoaga, scânteile de la locomotiva trenului de marfă No. 9820 Ploeşti—Ţăndărei, au incendiat iarba uscată de pe marginea linie ferate. Focul s’a întins apoi pe moşia d-lor Niculescu şi Cristopol, mistuind 4 şir© d« şi 50 şi 4’ de ovăz. Cerealele distruse de foc n’au fost asigurate. Pagube de circa 500.000 lei. • 1— Un incendiu a mistuit complet casa lui Gheorghe Petre al Stanehi din comuna Proviţa de Sus. Sunt bănuieli că focul ar fi fost pus. Atac banditesc în Prahova PLOEŞTI, 13. — Un îndrăzneţ atac banditesc s’a întâmplat ori în pădurea de lângă comuna Târleşti. In această pădure se încuibase de vre-o săptămână o bandă de hoţi de vite, care făceau incursiuni nocturne prin curţile locuitorilor din împrejurimi. Eri după amiază, locuitorii Niculae Cărbunescu şi Cristache Rusu, ambii din comuna Târleşti, trecând prin pădure au găsit doi boi, pe care i-au luat spre a-i duce la primăria satului. Aproape de ieşirea din pădure, locuitorii au fost atacaţi de bandiţi cari se întorceau, după o nouă prădare. Sătenii, speriaţi, au luat-o la fugă, iar bandiţii au descărcat focuri de armă după ei fără a răni însă pe vreunul. Jandarmii fiind înştiinţaţi, s-au constituit în putere, care au pornit în urmărirea bandiţilor. ------poxoo------ Accident de automobil pe şos. Ploeşti-Predeal DOUĂ RĂNIŢI PLOEŞTI, 13. — Un grav accident de automobil s’a întâmplat azi dimineaţă pe şos. Ploeşti—Predeal. Intre km. 42—43, pe cuprinsul comunei Breaza, maşina turism No. 659 Târgovişte, condusă de şoferul Lucherie Popescu din comuna Bezdead-Dâmboviţa, din cauza unui defect la bara de direcţie, s-a lovit cu putere de un castan din marginea şoselei. Şoferul şi d. Ilie Teodorescu aflat în maşină, au fost grav răniţi, iar maşina sfărâmată. --------ooxoo------- Moartea suspectă din Mangalia CONSTANŢA, 13 Sept. — La parchetul Constanţa s’a primit un denunţ că moartea d-nei Stegaru, soţia primarului din Mangalia, s’ar datori unui avort provocat de un medic de acolo. Parchetul a ordonat deshumarea cadavrului, însărcinând cu facerea autopsiei pe d-nii d-nn Isăcescu, medicul primar al municipiului, Gh. Vasilescu, chirurg și Radulian. Autopsia a avut loc astăzi, la orele 10, dar rezultatul nu se va cunoaşte decât după depunerea raportului medical. „Cuvântul" la Ploeşti O CRIMA DIN URA PLOEŞTI, 13. — Intr’o cârciumă din comuna Petroşani s’a întâmplat ieri seară o crimă. Locuitorul Gheorghe Soare întâlnindu-se în cârciumă cu Alexandru Mitică, un vechiu duşman al său, a găsit momentul răfuielii. In toiul gâlcevii, Soare a scos un revolver și l-a descărcat în pieptul lui Alexandru Mitică. Victima, în stare muribundă, a fost dusă la spital, iar crimianul arestat. OMORÂT DE TREN La bariera Răfov, de pe şoseaua Ploeşti-Corlăteşti, s-a întâmplat azi dimineaţă un accident mortal de tren. Tânărul Costache C. Cristea din comuna Corlăteşti, trecând cu căruţa trasă de doi cai, pe linia ferată Ploeşti-Ţândărei, a fost surprins de un tren de marfă.. Nefericitul a fost mutilat oribil- Caii au fost şi ei omorâţi. Cadavrul lui Cristea a fost transportat la morga oraşului. SCARLATINA SI DEZINTERIE In comuna Târgşor s-a declarat epidemia de scarlatina. Au fost, până în prezent, 10 cazuri mortale, în majoritate printre copii. In comunele Predeal-Sărari, Vitioara şi Opăriţi, bântuie dizinteria printre copii în etate de 1—3 ani. S’au înregistrat 6 cazuri mortale în comuna Predeal-Sărari. S’au luat măsuri de izolare şi dezinfectare1, de către serviciul sanitar. Tarifele taximetrelor PUBLICUL SA NU SE LASE EXPLOATAT! După cum arătăm în altă parte ori s’a dezbătut procesul intentat de şofeuri în ce priveşte ordonanţa care fixează nouile tarife ale taximetrelor. E de presupus că şofeurii profitând de faptul că se produce o confuzie în opinia publică vor căuta să exploateze pe clienţi. E bine să se ştie că până la alcătuirea unor nouă tarife, taximetrele circulă în momentul de faţă în baza unor tarife stabilite de comun acord între poliţie şi uniunea conducătorilor de automobile. Cursa de 10 minute e de 30 lei, iar ora e tarifată cu 140 lei. Taxiurile au tarifele tipărite lângă conducător. CAPITALA Crima e din Str. Silistra Eri în cursul nopţei Constantin Paşalega manipulant la S. T. B. după ce s’a îmbătat s’a dus la fosta sa soţie de care era despărţit de câtva timp. După o discuţie violentă pe care a avut cu ea Paşalega a descărcat asupra soţiei sale un glonte de revolver. Gardianul din post anume Marin T- Ion intervenind manipulantul a escărcat asupra lui un glonte lovindu-l în mâna dreaptă. Criminalul a fost arestat Casier comunal arestat pentru şantaj Primarul din comuna Regele Mihai anume Ilie I. Vasilescu a reclamat autorităţilor că Constantin Neculescu casierul comunei îl şantajează sub pretextul unor chitanţe provizorii semnate de primar în timpul cât casierul era bolnav. Comisarul Vasilescu dela poliţia Capitalei fiind însărcinat cu cercetarea cazului s’a postat în casa primarului într’un dulap, după ce avusese grijea să noteze seriile bancnotelor. Poliţistul a surprins în flagrant delict pe casier care a fost arestat şi adus la poliţie. Un nou sistem La casieria ministerului de Finanţe pe când casierul corpului didactic număra o sumă primită, fostul funcţionar Vasile Burbea din ministerul Justiţiei s’a oferit să-i ajute la numărarea banilor. Printr’un truc a reuşit să facă să cadă jos un pachet cu bancnote care s’a desfăcut. In timp ce ridica banii Burbea a ascuns în buzunar suma de 24.000 lei. A fost însă descoperit şi adus la politie unde s’a constatat că este şi autorul unei substituiri de ordonanţe la Administraţia Financiară Foortul din E-tiul Elisabeta Am arătat ori cum hoţii s’au introdus în magazinul Toma Dumitrescu de unde au furat bijuterii în valoare de 300.000 lei. In tot cursul zilei de eri poliţia a continuat cercetări asidue pentru descoperirea autorilor furtului. Preţul oficial al cerealelor la Brăila In ziua de 13 Septembrie 1930: Grâu cal. I, (79—80 la hl) 2 la sută corpuri străine (staţionar). Grâu cal. II şi III (staţionar). Secară (71—72 la bl.) 3 la sută corpuri străine lei 20.000 vag. linie port (în scădere lei 1000 vag). Orz (62—63 kgr. la bl.) 3 la sută corpuri străine lei 19.500 vag. linie port (în scădere lei 1000 vag.). Orz Moldova 7—8 la sută corpuri străine lei 19.000 vag. linie port (în scădere lei 1000 vag.). Ovăz 43—44 kgr. la bl. 3 la sută corpuri străine lei 20.000 vag. linie port (în scădere lei 2000 vag). Porumbul dinte cal lei 31.000 vag. linie port (staţionar). Porumb corcitură lei 29.000 vag. linie port (staţionar). Fasole lei 82.000 vag. linie port (în scădere lei 5000 vag.). Fasole Silistra lei 76.000 vag. linie port (staţionar). Meiu lei 27.000 vag. linie port (în scădere lei 1000 vag.). Mazăre furaj lei 28.000—33.000 vag. linie port (staționar). Răpită sălbatecă 5 la sută corpuri străine lei 22.000 vag. linie port (în scădere lei 2000 vag.). -------oooxooo—^—— Un profesor bulgar în Capitală Zilele trecut a fost în Capitală L Ivanov, profesor de phitotechnie la universitatea din Sofia, pentru a cerceta diverse institutiuni cu caracter agricol de la noi. Insoti de d. prof. Kiriţescu-Arya, d. Ivanov a vizitat Academia agricolă de la Herăstrău, Institutul de cercetări pentru cultura tutunului şi Uniunea Camerilor de Agricultură, interesându-se în amănunt de organizarea fiecărei instituţii în parte. In special d-sa s-a informat de organizarea şi funcţionarea Camerelor de Agricultură care nu există în Bulgaria, şi petru înființarea cărora, în țara sa d. Ivanov, este un partizan hotărât. Expoziţia internaţionala Ministerul industriei şi comerţului aprobând iniţiativa Asociaţiei tăbăcarilor şi cismarilor din România de a se organiza o expoziţie internaţională de pielărie şi încălţăminte în Bucureşti, a numit un comisar în persoana d-lui ing. .Victor Ionescu şeful serviciului meseriilor din direcţia industriei acestui departament, iar ca substitut d-nul ing. Gavril Timiş, cu sarcina de a o controla şi organiza. Expoziţia va avea loc de la 5 Octombrie — 5 Noembrie, în parcul Carol, ale cărui pavilioane, în număr de 8, i-au fost puse la dispoziţie. Vor putea fi expuse: piei şi blănuri de tot felul; tăbăcărie, curelărie, harnaşamente şi orice articole industriale din piele tăbăcită; piei exotice (şarpe, peşte, broaşte); produse chimice şi extratetanante; încălţăminte; marochenărie, articole de voiaj, mânuşi, îmbrăcăminte din piele, încălţăminte ce nu e fabricată din piele, şoşoni, galoşi, cum şi mobile de piele . Expozanţii şi vizitatorii se vor bucura de o reducere de 50 la sută pe căile ferate la întoarcere. Străinii vor fi scutiţi total de vize şi taxele consulare, asemenea, de scoaterea biletului de liberă petrecere, tot timpul cât vor sta în România. In tot timpul duratei Expoziţiei va fi admisă vânzarea en-detail şi en-gros. La sfârşitul Expoziţiei se vor acorda trei premii principale în va-toare de 170.000 lei şi 200 medalii. Taxele pentru închirierea pavilioanelor sunt următoarele: In pavilioanele Regal şi Chrissoveloni: 1. 750, 1..500, şi 1.250 Iei pentru mp. după categorii. In pavilioanele Oradea şi Bucovina: 1.500, şi 900 lei mp. In pavilionul Banat, destinat marocelineriei: 1.250, 1..000 şi 750 lei m. p. In aceste sume sunt cuprinse toate taxele, afară de lumină şi asigurare. In ele se cuprinde şi inserarea firmei expozantului în catalogul oficial al expoziţiei, pe un anumit spaţiu şi cu litere drepte. închirierea standurilor se face de casa Stoenescu şi Kowler, Calea Victoriei, pasagiul Villacros No. 3, telefon 328/71. Mărfurile se expediază prin soc. de transport „Intercontinentala”. Prospecte se găsesc la toate camerile de comerţ şi agricole din ţară, la corporaţii şi la agenţiile de voiaj „Europa”. ~ . Relaţiile comerciale ale Raitei Italia are relaţiuni comerciale mai intense cu 20 ţâri. Din date statistice reiese că faţă de 5 din aceste 20 ţări şi anume: Elveţia, Egipt, Grecia, Albania şi Argentina, Italia a avut un excedent de export de 304 milioane lire. Faţă de celelalte ţări şi anume: Austria, Cehoslovacia, Franţa, Germania, Anglia, Iugoslavia, România, Spania, Rusia, Ungaria, India britanică, Africa meridională britanică) TunisiaBrazilia, Canada şi Statele Unite, balanţa comercială a Italiei se închide cu un sold pasiv de 2.510 milioane lire. ——.—oooxooo--------Spectacole Teatre TEATRUL NATIONAL: Matineu: Revizorul; seara: Casandra. TEATRUL REGINA MARIA: Matineu; Vijelia, seara: Dictatorul TEATRUL VENTURA: Maatineu şi sera: Nu se ştie. ELITE: «Balanse Marghioale» revistă în două acte. Cinematografe TRIANON: Dragoste de ţigan. VOX : Trei zile de dragoste (film cântat şi vorbit). CORSO: Două inimi într’un vals C.PITOL: Tandreţe, cu Marcelle Jeffrson. REGAL: Deschiderea stagiunii: «Cilly», operetă revistă de mare spectacol. FEMINA: Şoferul domnişoarei. BULEVARD-PALACE ■ Cântecul marinarului (comedie sonoră). MARNA: Mata-Hari, și trupa rusă, Liliacul. VOLTA BUZEȘTI: Cazacii (film sonor). Hippism FLOREASCA — Ziua 4 de toamnă Sâmbătă 13 Septembrie REZULTATUL TECHNIC I. PR. AGRAM: 1) Gobe (G- Csillag); 2) Sahib, 3) Elenia, 4) Dámboviţa. 9 part. P. 22, 16, 38, 27. (It. 153). II. PR. DUHAJ: 1) Nju (Iorga); 2) Fleedrmaus, 3) Grass Hopper, 4) Nora Popii. 8 part. P. 48, 16, 14, 18 (It. 39). Event 183. III. PR. DOINA: 1) M’amonr (Hofb.); 2) Damiano. 3 part. P. 11. (It. 42). IV. PR. FAVARA: 1) Clarisse (Stocker) şi Prince de Galles (dead head); 3) Brânduşa; 4) Ne Fasz. 12 part. P. 29 (Clarisse), 46 (Prince de Galles). (It. 36-36) plasaţi 19, 17, 14. V. PR. MERIDON: 1) Gae (Iorga) și Pazar (Crist. R) dead-heat. 3 part. P. 10, 10. (It. 16, Gae 11 Pazar). VI. MARELE PR. DE SEPTEMBRIE: 1) Domnişoara (Slobozenco), 2) Bandi, 3) Wapiti, 4) Jeles. 10 p. P. 15, 14, 16, 32. (It. 89, Ev. 10 restituit). VII. PR. BOLDEȘTI: 1) Tombola (Corol), 2) Teribil, 3) Julet, 4) A Bokron, 5) Băutura- 17 part. P. 79, 32, 20, 29 (It. 82). VIII. PR. BALTA: 1) Vremea (Corol), 2) Katy Lanya, 8) Baszalikom, 4) Banat II. (Toba a fost descalificată dela locul 1). llpart. p. 16, II, 18, 17 (It. 40. Ev. 105). IX. PR. BABEL: 1) Folgrielitig (Matae); 2) Elector, 8) Wolo Worty, 4) Sixtus. 11 part. P. 17, 11, 11, 16. (It. 40). X. PR. BEDA’: 1) Rândunica (Corol), 2) Gluma, 8) Oktoudi, 4) Bombonica. 10 part. P. 52, 18, 12, 14. (It- 45. Ev. 165). ÎWr.) —----OOOXOOO-:— Succesul lui Spakov la Viena VIENA, 13R — La materiul de box dintre campionul român la toate categoriile Moţi Spakoiv şi boxeurul francez Sereve, Spakoiv a învins prin knockout. ------ooxoo----- Duminică 14 Septembrie 394 m. București 12 kw. 11.80: D-na Mona Rădulescu: Ora copiilor. 11.45: Prea 8. S. Vicarul Tit Simedria: Lectură religioasă. 12. Orch. radio — Concert matinal. 13: Plăci de gramofon. 13.30: Informatiuni, meteorul şi ora exactă. 13.50: Plăci de gramofon. PROGRAMUL PENTRU SATE 16; D. Apostol Culea: Veştile săptămânii. 16.15: D. Ciorobea: Frunză, finer şi caval. Arii româneşi. 16.30: D. I. C. Vissarion: Snoave. 16.45: D. Gr. Giosan: Sburătoarele mici( albinele-17: Orele. Gr. Dinicu: Muzică uşoară şi românească. PROGRAMUL DE SEARA 21: Revista Expoziţiei de Nicon şi Rodan, revistă de mare spectacol cu concursul d-nelor Marieta Rareş, Greta Pop şi al d-tor N. Constantinescu, V. Rodan şi Chirideanu. 22. Orch. radio: Muzică de operetă 22.45: Poşta amatorilor 23: Informaţiuni. 23.10: Transmisiune de jazz de la Basinul „Lido’’. PIU ARTISTICE Pe scena teatrului «Regina Maria» au loc ultimele repetiţii ale comediei «Étienne» de Jacques Déval, care se joacă cu mare succes la Paris Premiera va avea loc Miercuri 17 ori. In rolurile principale d-nele Lucia Sturdza-Bulandra, Cătuşă Elvas, Silvia Dumitrescu, Sofica Ionescu, Liana Constantinescu şi d-nii V. Maximilian, Al. Finţi, N. Gărdescu, G- Groner, Marcel Enescu, etc. Preţurile la premieră sunt aceleaşi ca la spectacolele serale obişnuite. Luni 15 Sept. se va juca la teatrul «Regina Maria» marele succes de astă vară «Mugurul» comedie în trei acte cu d-nele Lucia Sturdza-Bulandra, Maria Antonova, Nely Sterian, Sofica Ionescu şi d-nii Ion Manolescu, Tony Bulandra, G. Groner, etc Duminică 14 Septembrie teatrul Naţional reprezintă în matineu «Revizorul» de N. Gogol, iar seara piesa d-lui prof. N. Iorga «Casandra» în regia d-lui C. Nottara Marţi seara teatrul Naţional reia capodopera lui Caragiale «Scrisoarea pierdută» cu o strălucita distribuţie în frunte cu d. Ion Brezeanu, care va juca rolul cetăţeanului turmentat, în care are o cunoscută creaţie. In celelalte roluri d-nii I. Morţun, Gr. Mărculescu, N. Săvulescu, A. Albanasescu, I. Manu, V. Antonescu, Gh Baldovin, N. Brancomir, D. Grigoriu, rolul coanei Zoiţiea va fi jucat de d-na Mana Filotti . Astăzi, Duminică 14 Septembrie, matineu şi seara, marele succes «Nu se ştie» de B. Shaw, cu strălucita distribuţia aplaudată în fiecare seară la scenă deschisă, R. Bulfinsky, I. Iancovescu, G. Timică, Aura Buzescu, Leny Caler, Silvia Fulda, etc.« Viitoarea premieră a teatrului Maria Ventura «Felix» de H. Bernstein. Direcţia de scenă Victor Ion Popa. —-—oooxooo------—