Cuventul, iunie 1931 (Anul 7, nr. 2194-2223)

1931-06-01 / nr. 2194

las^aassg 111 iii'nEffl MINISTERUL MUNCII, SĂNĂTĂŢII Şl OCROTIIRILOR SOCIALE Serv. Economatului Publicafiune Se aduce la cunoştinţa amatorilor că în ziua de 26 Iunie 1931, ora 16K, se va ţine licitaţie publică în localul Ministerului Muncii, Sănătăţii şî Ocrotirilor Sociale, Bulevardul Elisabeta No. 89 Bucureşti cu oferte închise şi sigilate cu ceară pentru aprovizionarea Atelierelor mecanice ale ministerului cu materiale, necesare pe anul 1931. Cadtul de sarcini, listele de cantităţi, felul materialelor şi condiţiunile licitaţiunei, se pot vedea în toate zilele de lucru între orele 11— 13, iar Marţea şi Vinerea între orele 16—20, la Economatul Ministerlui strada Piaţa Amzei Nr. 17 şi Atelierele mecanice strada Mărcuţa în Vii Nr 28 (în localul Azilului orbilor «Regina Elisabeta»), în fiecare zi de lucru de la orele 19—12 şi 14-16. Licitaţiunea se va tine conform art 88—110 din legea contabilităţii publice şi a Regulamentului de funcţionare a O. C. L. de care d-nii concurenţi sunt obligaţi a lua cunoştință. Predarea materialelor, se va face la Atelierele Mecanice ale Ministerului strada Mărcuţa în Vii Nr. 28 (localul Azilului orbilor «Regina Elisabeta»), unde va avea loc şi recepţionarea. Ofertele se vor face în parte sau în total pentru fiecare material şi vor fi însoţite de garanţia de 5 la sută, din valoarea furniturilor. Supra oferte nu se primesc. Furnitura se face pe riscul furnizorului. Nu pot lua parte la licitaţie decât persoane şi Casse de specialitate, care vor trebui să producă acte doveditoare că au firma înscrisă. Interpuşii sunt cu desăvârşire excluşi. p Ministru (ss) Dr. SLATINEANU Director (ss) Al. M. Verussi No. 04233 din 23 Mai 1931. p. conformitate. Indiscifrabil.  BAIA EPISCOPIA lângă ORADEA Isvoare calde naturale de 42 C. de pucioasă, cu radium, contra reumatismului, guta, ischias, fractură de oase şi boli de femei Dale cu valuri artificiale Rasine pentru concursuri de Înot Pensiune zilnică cu baia dela 180 lei sui li Ilii de un Ul F. Eri după amiază la orele 4, a avut loc, pe stadionul O. N. E. F. în prezenţa M. S. Regelui, demonstraţia de sfârşit de an a Institutului superior de educaţie fizică. In vederea acestei serbări, stadionul era frumos decorat cu steaguri tricolore, iar tribuna regală pavoazată cu verdeaţă şi flori. Demonstraţia a fost condusă de d. colonel Virgil I. Rădulescu, directorul O. N. E. F.-ului. Un public extrem de numeros a asistat la această manifestaţie, care, pentru cei ce se interesează de educaţia fizică la noi şi urmăresc cu interes progresele pe zi ce trece ale O. N. E. F.-ului, în această materie, reprezenta un eveniment important. Sosirea M. S. Regelui La orele 4.10 a sosit M. S. Regele însuţit de Măria Sa Marele Voevod Mihai. înalţii asistenţi au fost întâmpinaţi de d-nii col. V. I. Rădulescu, directorul general al O. N. E. F., lt-col. Emil Pălăngeanu, directorul I. M. E. F. şi Octav Onicescu directorul I. S. E. F. care l-au condus la tribuna regală. Apariţia Suveranului în tribună a fost salutată cu Imnul Regal, intonat de muzica militară. Imediat după aceasta a început desfăşurarea programului. Studentele şi studenţii I. S. E. F. în frunte cu d. colonel V. I. Rădulescu şi cu profesorii de educaţie fizică au defilat în faţa tribunei regale. Suveranul precum şi Marele Voevod Mihai au primit defilarea în picioare, în timp ce mulţimea entuziasmată de acest spectacol a izbucnit în urale. A urmat apoi o lecţie complectă de gimnastică, exerciţiile fiind conduse de d-rele asistente: Brita Herman şi Coca Verdeanu, pentru statemul muzical, precum şi subvenţia ce i se acordă de către stat. Este cunoscută teama pe care concesionarul operei o manifestă din pricina lipsei de interes a publicului faţă de reprezentaţiile Operei; publicul nu vine la Operă. Reprezentaţiile au avut loc cu săli goale. Oare, această situaţie nu este provocată şi de lipsa de aderenţe şi afinităţi spirituale ale publicului cu atmosfera sufletească şi artistică a pieselor streine . Pentru că nimănui nu-i trece prin gând să nege valorile estetice eterne ce sunt conţinute în acele opere de artă consacrate, dar, tocmai pentru a parveni să trăeşti asemenea valori, este nevoe de pregătire. Iar printre mijloacele care ar contribui la această pregătire, cel mai nimerit ar fi, socotim, repertoriul autohton, care porneşte dela atmosfera spirituală şi artistică românească. G- Breazul dente şi d. asistent I. Mihăilă pentru studenţi. O menţiune specială merită d-ra Coca Verdeanu a cărei grupă s’a prezentat cel mai bine. Au urmat apoi demonstraţii de box, fiu-jits scrimă, curse de garduri, atletism şi ştafetă. Mult apreciate au fost dansurile ritmice, executate de studentele institutului sub conducerea eminentei profesoare d-na Floria Capsali, precum şi dansurile naţionale care au format numărul de senzaţie al programului. Serbarea luând sfârşit la orele 5.30, M. S. Regele şi Marele Voevod Mihai, s-au retras exprimându-şi totdeodată mulţumirile pentru realizările înfăptuite la O. N. E. F. * După terminarea demonstraţiei, publicul a vizitat expoziţia de psichotechnică organizată de d. profesor Zapan, şi care prezintă un extrem interes din punct de vedere al rezultatelor la care a ajuns organizatorul expoziţiei, în domeniul psicho-fizicei. ȘT. CONST. -OOOfl—'—— Constituirea bancii de Agricultura ULTIMELE FORMALITĂŢI La ministerul de industrie şi comerţ se îndeplinesc ultimele formalităţi pentru înfiinţarea Băncii de Agricultură, care îşi va începe activitatea chiar în cursul săptămânei viitoare. In conformitate cu legea şi statutele Băncii, s’a hotărât emisiunea de obligaţii garantate de Stat, în sumă de 1950 de milioane, adică de trei ori capitalul actual. Totalui fondurilor disponibile se ridică astfel la 2600 milioane, cu care, prin emisiune de titluri la purtător, se speră a se debloca repede, datorii agricole în sumă de 6,7 miliarde lei. In acest scop, s’a decis înfiinţarea imediată de sucursale în toate centrele mari, rămânând ca până în toamnă numărul acestora să se complecteze pentru cât mai multe judeţe. Regiunile minoritare vor fi deservite prin sucursale locale cu sediu la: Cetatea Albă, Bălți, Odorhei, Oravița, Bazargic etc. * Acordul pentru convenţia comercială grecoromână ATENA 30 (Rador). — Tratativele pentru încheerea convenţiei comerciale între Grecia şi România au dus în principiu la un acord. Au mai rămas totuşi să fie rezolvate chestiunea despăgubirilor pentru daunele suferite de supuşii greci în România în timpul războiului şi unele puncte de amănunt Se crede totuşi că acestea nu vor mai întârzia multă vreme semnarea convenţie eri la ora 2 d. a. a venit spre confirmare înaintea tribunalului Ilfov, secţia IV-a mandatul de arestare emis de judecătorul de instrucţie al cabinetului Z, d. Stănescu, contra primului redactor al ziarului «Lupta», d. A. Honigman, pentru trafic de influenţă în afacerea şoşonilor şi galoşilor sovietici introduşi în ţară sub guvernul trecut. Tribunalul a fost compus din d-nii: preşedinte Solomonescu şi judecători Costin şi Mitulescu; scaunul de prim procuror a fost ocupat de d. Bădescu; apărarea a fost reprezentată prin d-nii: Radu Rosetti, Il Fetrovici, etc. D. prim procuror Bădescu spune că din raportul d-lui jude instructor delictul care se impută d-lui Honigman şi pentru care a fost depus în prevenţie este cel de trafic de influenţă. D. Honigman a intervenit pe lângă d. M. Popovici, fostul ministru de finanţe, spre a obţine — în schimbul unei sume de 600 mii lei de la firma Einhorn, — autorizaţia pentru această firmă de a importa o cantitate de 450 mii şoşoni şi galoşi sovietici. La percheziţia făcută de d. jude instructor la domiciliul d-lui Honigman s-a găsit o scrisoare din care ar rezulta că inculpatul ar fi exercitat afaceri pe lângă ocupaţiunea sa profesională de ziarist, afaceri care îndreptăţesc să se creadă că a făcut oficiul de trafic de influentă pe lângă fostul ministru de finanțe. D. Bădescu subliniază apoi faptul că inculpatul a refuzat să dea lămuriri — să stea de vorbă — cu judecătorul de instrucţie atunci când a fost chemat să explice încasarea celor 600 000 lei şi consideră acest răspuns ca o sfidare a justiţiei. Arată apoi că acela care a primit permisul de import de la minister pentru firma Einhorn era d.Honigmann şi că această firmă punea la dispoziţia d-sale prin intermediul d-lui M. Kowler suma de 600 mii lei pentru obţinerea acestui permis. Este delict pentrucă din toate reese că ministerul de finnante nu s’a lăsat ghidat de interesul public, ci de faptul că influenta intervenientului a fost cumpărată. Deasemenea, rezultă şi din acte găsite la percheziţie că la mijloc a fost un trafic remunerat, după cum deasemenea rezultă că în această afacere s’a cheltuit pentru introducerea mărfii Sovietice, în afară dfi cei 600 000, o altă sumă de 2.500.000. Cine i-a luati încă nu se ştie. In consecinţă d. procuror cere confirmarea mandatului de arestare. D. RADU ROSETTI, din partea apărării, arată că este o coincidenţă evidentă că delictul de trafic de influenţă vine în faţa instanţelor de judecată numai atunci când este o schimbare de regim. Analizează capetele de acuzare şi conchide că nici unul nu este dovedit. Din dosar nu reese că d. Honigmann ar fi pretins sau primit bani pentru intervenţia făcută. Simple bănueli nu sunt suficiente ca să se menţină arestat un ziarist care a adus servicii ţării. Face apel la spiritul nepărtinitor al justiţiei şi cere să se infirme mandatul. D. I. PETROVICI: ordonanţa de arestare pare să fi fost dată în grabă, pentru că delictul presupus inculpatului este inexistent Cere deasemenea infirmarea mandatului. După ce au mai pledat d-nii I. G. Perieteanu, Budişteanu, Jean Th Florescu şi alţii, tribunalul, după o deliberare de o oră, a infirmat mandatul. Parchetul a făcut apel. Apelul Parchetului se va judeca săptămâna viitoare de către Camera de punere sub acuzare. * D. Radu Rosetti a prezentat d-lui judecător de instrucţie Ioan Stănescu o cerere prin care cere transportarea d-lui Albert Honigman, la un sanatoriu fiind bolnav din inimă. Eri a avut un acces de cord la închisoarea Văcăreşti. ARESTAREA UNUI COMERCIANT FALIT D, judecător de instrucţie al cab. 4, Ion Roznovanu, a emis mandat de arestare împotriva comerciantului Lupţi Salmani, proprietarul magazinului de hăinărie gata din calea Rahovei 127, învinuit de bancrută frauduloasă prin aceea că și-a înstrăinat, prin manopere frauduloase, întreg activul. Pasivul acestui comerciant c . de 10.321.000 lei. APELUL PARCHETULUI IN AFACEREA ATENTATULUI RE LA «ADEVĂRUL» Parchetul, prin d. procuror Benedict Stoenescu, a făcut apel împotriva hotărârei secţiei III-a a tribunalului Ilfov care a condamnat la trei ani închisoare corecţională pe elevul de liceu Const. Dumitrescu, atentatorul la viaţa d-lui Em. Socor, directorul ziarelor „Adevărul’ şi „Dimineaţa”. PROCESUL FRAUDELOR DE LA DOMENII Secţia III-a a trib. Ilfov a amânat la 27 iunie procesul d-lui Tiberiu O. Vornic, învinuit de fraude săvârşite la Ministerul de Domenii. Curierul judiciar Afacerea şoşonilor sovietici *■■■ f ftCOQ ~ t — infirmarea mandarinul de arestare al d-nul Albert noltigman CUVÂNTUL capitala Impresionanta nenorocire din Cariera Moşilor 4 persoane asfixiate O groaznică nenorocire a fost înregistrată, ori după amiază, în Capitală. Muncitorul Alexandru Ion, de 28 ani, lucra la un cablu telefonic pentru şoc. telefoanelor. Scoţând capacul cablului şi introducându-se în interior, a fost ameţit de gaze şi a căzut jos asfixiat. Colegul lui Mihail Andrei, precum şi sergentul de oraş Condeescu Florea cu seria 455, cu postul la Bariera Moşilor şi Cârlea Vasile, şef de secţie din detaşamentul II, voind a-i veni în ajutor, au aprins o lumânare la gura canalului, ca să-l poată vedea. In acel moment gazele au luat foc, arzându-i pe toti şi asfixiindu-i. In stare extrem de gravă, primele două victime au fost internate la spitalul Colentina. Sergentul şi şeful de secţie au scăpat mai uşor. ACCIDENT DE AUTOMOBIL Lăutarul Dima Niculae, domiciliat în fundătura Dionisie Fotino No. 49, în timp ce mergea pe şoseaua Bonaparte, a fost călcat de o maşină care umbla cu o viteză vertiginoasă şi care a dispărut înainte să i se fi putut lua numărul. Victima, având piciorul drept fracturat a fost internată la spitalul Filantropia. ACCIDENTUL D-NEI G-RAL BUTOIANU D-na general dr. Butoianu soţia comandantului spitalului militar, a fost ori dimineaţă, victima unui accident de pe urma căruia s’a ales cu leziuni grave. A fost internată la sanatoriul Brâncovenesc. Starea d-sale nu inspiră nici o îngrijorare. ÎNJUNGHIERE Aron Moscoviei, funcţionar comercial domiciliat în strada Lazăr No. 10, s-a luat la ceartă cu Lupu Haimoviei, pe când trecea, în coltul stradei Sf. Vineri No. 12. Lupu Haimoviei, i-a aplicat advestarului doua lovituri de cuţit. A fost transportat la Spitalul Brâncovenesc unde a fost pansat. Submarinul „Nautilus“ s porneşte spre Pol PARIS 30 (Rador). — Din New,London (Cnnecticut) se anunţă că submarinul „Nautilus“ cu care str. Hubert Wilkins speră să poată naviga sub apă până la Polul Nord, este gata pentru a traversa Atlanticul, făcând astfel prima etapă a călătoriei sale. Azi dimineaţă, submarinul se va scufunda în ape adânci pentru a încerca nouile trasini de scufundare, şi ridicare la suprafaţă. Zece mii de galoane de ulei, combustibil şi 1300 galoane de uleiu lubrifiant vor fi încărcate pe bordul submarinului înainte de plecare. Submarinul va porni după toate, probabilitățile la miezul nopței, sau cel mai târziu mâine la amiază. Din Italia se aduc arme şi munifiuni pentru Ungaria CONSTANŢA, 30. — Din sursă sigură şi demnă de crezare, aflăm că la Burgas s’a descărcat acum câteva zile un transport de armament şi munifiuni din Italia. Acest transport este destinat Ungariei şi urmează a fi expediat cu şlepurile pe Dunăre la Budapesta. Buletin meteorologic Timpul probabil la 31 Mai 1931. Presiunea aproape staţionară. Cerul variabil. Ploi cu caracter local pe alocuri însoţite de manifestaţiuni electrice. Vânt slab din direcţiuni nehotărâte. Temperatura staţionară. Instalarea noului director al căminului studenţesc prahovean Ieri, a avut loc solemnitatea instalării noului director al Căminului studenţesc prahovean. Au luat parte d-nii: prof. C. D. Fortunescu, secretarul general al ministerului instrucţiunii publice, general T. Tautu, prefect de Prahova, d-na dr. Marcello Lambrino, noua directoare, d-nii prof. universitari Scarlat Lambrino, Frasin D. Munteanu-Râmnic, şef de cabinet al d-lui preşedinte al Consiliului, precuum şi un mare număr de studente şi studenţi prahoveni. Luând cuvântul, d-l general Tăutu, prefectul de Prahova, recomandă studenţilor pe noul director, rugând studenţimea să-i dea depună ascultare, spre a reda căminului adevărata lui menire. D-l prof. univ. Sc. Lambrino, noul conducător, mulţumeşte pentru călduroasa primire. Aduce la cunoştinţă ideile ce înţelege a aplica pentru a creia din căminul studenţilor, celui mai bogat şi frumos judeţ al ţării, o Instituţie superioară. Studentul, trebuie să fie un şcolar conştiincios, un om de ordine şi disciplină şi un tânăr educat. Numai de la asemenea elemente se poate năzui la o ridicare intelecctuală şi morală a căminului. D-sa promite că va depune toate silinţele spre a realiza scopul ce i-a propus noua conducere. CUVÂNTAREA D-LUI PROF.C.D FORTUNESCU D-l prof. C. D. Fortunescu, secretarul general al Ministerului Instrucţiunii, aduce cuvântul d-lui prof. N. Iorga, care cu toate multiplele sale ocupanti, nu uită să-şi îndrepte părinteasca lui grijă către aleasa tinerime universitară. D-sa îşi exprimă deplină încredere pe care o are faţă de noul director, d-l prof. univ. Sc. Lambrino, strălucit elev al maestrului Pârvan şi emerit spirit organizator, cât şi faţă de noua conducătoare a căminului de studente, d-na Marcella Lambrino, doctor în Utere de la Paris. In numele studenţilor, d-1 Mănescu a rostit câteva cuvinte de bun venit către noua direcţiune. Subdirector al căminului a fost numit d-l Stelian Tănăsescu, doctorand în stere. »Societatea pentru profilaxia tuberculozei» a renunat la cheie. Ea pune astăzi la îndemâna publicului timbrul antituberculos și are convingerea că nimeni nu se va sustrage de la datoria de solidaritate umană. Liceul militar din Chişinău nu se desfiinţează Ministerul armatei ne trimite spre publicare următorul COMUNICAT In presa din Chişinău şi-a făcut loc, în ultimul timp, svonul că ministerul armatei intenţionează să desfiinţeze liceul militar din acea localitate Acest svon nu corespunde de loc realităţii. Liceele noastre militare aduc armatei şi ţarei prea mari servicii, spre a se putea pune în discuţie existenţa lor. Departe de a căuta să le suprime, ministerul armatei se sileşte dimpotrivă, să le aducă toate îmbunătăţirile cu putinţă, spre a le ridica la nivelul cerut de aceste așezăminte de cultură. mmmm. Reducerea pe c. f. r. pentru expoziţia cercetaşilor Direcţiunea generală a Regiei autonome c. f. r. a acordat o reducere de 50 la sută din taxele tarifare de călătorie ale ceasei întâia, a doua şi a treia, cercetaşilor, comandanţilor şi vizitatorilor expoziţiei cercetaşilor, organizată de «Asociaţia Cercetaşii României», în Bucureşti. Reducerea se acordă de la orice staţiune la Bucureşti şi înapoi, la toate trenurile de călători inclusiv Orient-Expres, atât la ducere cât şi la înapoere. Reducerea se acordă în baza certificatului de călătorie, prevăzut cu timbrul sec c. f. r. şi parafa directorului general. La înapoere, reducerea se acordă dacă certificatul va poseda viza comitetului organizator. De asemenea, pentru mărfurile transportate pentru a fi nepuse la expoziţie, se acordă o reducere de 50 la sută. 1-------0000------- Revizuirea numirilor din învăţământ Ministerul instrucţiunei sesizat de numeroase plângeri contra felului cum ei au făcut diferite numiri în învăţământul nostru de toate gradele, a instituit o comisiune compusă din directorii de învăţământ din minister, şeful contenciosului acestui departament şi d-nii Gr. Fortu şi D. V. Toni, consilieri technici. Comisiunea va lua în cercetare toate numirile făcute în ultimul timp, atât ca personal de control cât şi în ramurile învăţământului. Rezultatul acestor cercetări va fi prezentat d-nui ministru N. Iorga, care va decide de la caz la caz. Peste 140 noxe cu câini tic foile rusele ri s’au inaugurat a IV-a expoziţie canină, organizată de «Societatea pentru îmbunătăţirea rasei canină de sub înalta preşidenţie de onoare A. S. R.» Principele Nicolae. Expoziţia s’a deschis pe terenul Muzeului Comunal din Calea Victoriei 117. Un comitet de apreciabili cunoscători, compus din d-nii M. Pherekyde, Mario Gebauer, maior Tetrat, Elmer Kabdebo și d-nele col. Ma- Vrocordat, Maria contesă Keller, Lola Ionescu, Radojeryska, a aranjat programul, care ocupă trei zile. La inaugurare au participat în afară de un număr însemnat de invitaţi şi d. dr. Ionescu-Brăila, directorul Institutului zootehnic. Trecând în revistă cele peste 140 boxe cu câini, am admirat rasele Brack, Setter, Grifon-Korthal, Doggerman, Lup. Din rasa «lup» au fost admiraţi îndeosebi doi câini, unici prin frumuseţea şi vigoarea formelor. Comica născută în 1929 de provenienţă engleză şi Alee născut în 1928, ambii sunt proprietatea M. S. Regelui. Din rasa Doberman —câini înalţi, negri, picioarele portocalii — au fost remarcaţi, între multele varietăţi Minga şi Durac, proprietatea A. S. Principelui Nicolae. A făcut deosebită impresie câinele Borna reprezentantul rasei Saint-Bernhard, mare ca un viţei, cap enorm, păr scurt. Printre rasele exotice (Loulou Havanais, Iapor-Ghin, Pekinois, Sealybam-Terrier) se lăfăesc comodi, câinii ciobăneşti. Atenţia invitaţilor s’a oprit — admiratoare — pe Micuţa Muşeţel, drăgălăşenia însăşi, proprietatea d-rei Jeni Cotescu. S’a instituit un juriu care va decerna premii în bani şi medalii celor mai frumoase exemplare. Premiile sunt oferite de S. L R. C, dr. I. Costinescu şi Mario Stoppa. Această, pe cât de frumoasă, pe atât de interesantă expoziţie canină, va rămâne deschisă trei zile. I. M. ȘTIRI ARTISTICE Premiera comediei „Pierre sau Jack“ va avea loc irevocabil Joi 4 Iunie a. c., în interpretarea d-lor: Iancovescu, Vraca, Timică, Chamel, Maria Mohor, etc. Punerea în scenă de d. Victor Ion Popa. Decoruri de pictorul V. Feodorov. Până în seara de Miercuri 3 Iunie se va juca fără întrerupere, marele succes „Balthazar”. Un spectacol extraordinar are loc în seara de 1 Iunie la teatrul „Mic” (piaţa Palatului) în beneficiul cassieriţei teatrului Naţional, cu succesul stagiunii „Flacăra sfântă”. Distribuţia strălucită cuprinde numele d-nelor: Maria Filotti, Cleo Pan, Marietta Sadova şi a d-lor: Calboreanu, Pop Marţian, Valentineanu, Demetrius şi alţii. Preturi populare. * Astăzi, Duminică 31 Mai, în matineu şi seara au loc la Teatrul National, ultimele spectacole în această stagiune. In matineu se reprezintă „Nuntii lui Figaro”, de Beaumarchais, iar seara,Hamlet” de Shakespeare. Stagiunea teatrului National se redeschide în ziua de 1 Septembrie. Hippism Floreasca — ziua XI — Sâmbătă 39 Mai a. c. Rezultatul Technic. I. Pr. Fetești: 1) Gigolo (Crist. Radu); 2) Rohano; 3) prince de Galles S part. p. 21-11—13—11. (Peluză 26-12—24—12.) II) Pr. Cetatea Albă. 1) Cică (Dumitrescu); 2) Flaneur; 3) Rajazzo; 4) Afină 9 part. p. 131—82—28—27- Peluză 103-35—18—22. (Event 830). IH) Premiul Chișinău. 1) Neva (Csilag M.); 2) Sfred,el. 3 Barina. 5 part. p. 26-16-16. Pel. 22-12-13. IV) Pr. Le Peroquct. 1) Gal (Constantinescu); 2) Soveja; 3) Morava; 4) Nicolina. 6 part. p. 51—26—14. Pel. 44—20—17. (Ev. 202). V) Pr, Gauloise. 1) Ideal (Constantinescu); 2) Disrée 3 part. p. 16 VI) Pr. Sfârlează. 1) Haimna (Csilag G.); 2) Remus; 3) Joeka. 5 part. p. 14—17—18. Pel. 46-12—10 (Ev. 74). VII) Pr. Creta. 1) Ieles (Carol); 2) Adonis 5 part. BANEASA DUMINICA 31 MAI, FAVORIŢII NOSTRI Pr. LA GONDOLA, 800 m. Rareş, Mariva, Borcog. Pr. DUMBRAVA ROŞIE, 1500 m. Nora Popii, Gr. Schwartz, Pască, Pr. MUGURILOR, 800 m. Kiss me quick, Print Latin, Gibson Maid. DERBY ROMAN, 2400 m. Bar lemo, Holtei, Fus. Pr. DE MAIU, 2200 m. Kneaz, Coquin, Somogy. Pr. TRANDAFIR, 800 m. Troiţa, Passe partout, Răstoaca IL Pr. L’ALSACE, 2400 m. Gr. Schwartz, Sahib, Piper. (dm non! CAZUL REMARQUE Al doilea roman al lui Remarque, «întoarcerea de pe front» a consacrat definitiv scriitorul. Remarque s’a dovedit un scriitor fericit inspirat, iar romanul său arată un talent puternic și spirit de bun observator. «întoarcerea de pe front» este continuarea primului său volum «Pe frontul de vest nimic nou». Povesteşte simplu şi tragic odiseia celor reîntorşi. Idealul lor. Speranţele lor. Lipsa lor a fost ea resimţită, iar înapoierea lor n’a fost cumva o sarcină pentru cei rămaşi acasă. Iar problema cea mai importantă, problema a milioane de foşti combatanţi şi a milioane de familii şi anume: îşi vor putea ei continua viaţa, sau vor trebui să înceapă o viaţă nouă? Noul roman, într’o bună traducere şi în condiţiuni technice excelente, a apărut recent în editura «Adevărul». DUMINICA 31 MAI 1931 10.15: D. N. Batzaria: de vorbă cu copiii. 10.30: Prea S. S. Vicarul Tit Simedria Lectură religioasă. 10.45: Corul «Mihail Eminescu» sub conducerea d-lui N. Lungu: Muzică religioasă. 11: Orchestra Radio: Concert matinal. 12: Muzică instrumentală (plăci de gramofon). 12.30: Informaţiuni şi semnal orar. 1.50: Muzică uşoară (plăci de gramofon). PROGRAM PENTRU SĂTENI 15: D. G. D. Mugur: Veştile săptămânii. 15.15: D-nii Bugeanu şi Constantin : Muzică românească. 15.30: D. dr. O. C. Băicoianu: Creşterea şi îngrijirea păsărilor de curte 15.45: D. dr V. Voiculescu: De vorbă cu sătenii. 16: Orchestra Grigoraş Dinicu: Muzică uşoară şi românească. 17: Informaţiuni, meteorul şi semnal orar. 17.15: D. Dem. Theodorescu: Cronica teatrală. 17.30: Orchestra Grigoraş Dinicu: Continuarea concertului. UNIVERSITATEA RADIO 18: D. Stella Voinescu: Palatul de justiţie. 18.20: D. dr. Rät eseu: Hygiena copiilor. 18.40: D. Corneliu Moldovanu: Filmul românesc. 19: Muzică românească (plăci de gramofon). 20: Geista operetă în 2 act© de Sidney-text de Owen Hall şi Greembank. Distribuţia: Mimosa Sandra Emilia Gutiani; Miss Molly Seamore: d-ra Lulu Chiriac; Juliette Diamant: d-ra Nina Botty; Reginald Fairfax: d. Jean Niculescu- Nicot; Wun-Hi: d. G. Carassi; Marchizul Imari: d. Oprișan Katana: d. Moscu; Nami: d-ra Maniu. Conducerea muzicală: d. Leo Blum. 21.45: Poșta amatorilor. Informatiuni. §p€cíacöíc TEATRE TEATRUL NATIONAL: Matiné: Nunta lui Figaro; seara: Hamlet. TEATRUL VENTURA: Matineu şi seara: Baltlhazar. TEATRUL REGINA MARIA: Topaze. CĂRĂBUŞ: Allo Radio Cărăbuş. OPERA ROMANA: Producţia clasei de Operă. TEATRUL NOU: Turneul Bulow: Periferie. Cinematografe SELECT: Serenada primei iubiri. CORSO: Vulpea argintie. TRIANON: Dragoste din poruncă. VOX: Speranțe spulberate. FEMINA: Jeannine. REGAL: Marinarii pe covertă. CAPITOL: (Fată și grădină): Rangó. BULEVARD PALACE: Serenada primei iubiri. LIDO: Potopul. OMNIA: TRANDETE. ROXY: Rango. MARCONI: Cum se cuceresc bărbaţii. MARNA: Automatul dragostei. VOLTA BUZEȘTI: Regele şmecherilor. Studenţeşti Cercul studenţesc Doljan, ţine adunare generală, azi, Duminică, ora 2 p. m. în localul Cantacuzino.