Cuventul, noiembrie 1932 (Anul 8, nr. 2705-2734)

1932-11-01 / nr. 2705

4 AZI 1932OCTOMBRIE 31 zile Zile trecute Zile râmase 62. Răsăritul Soarelui 6.51. Apusul Soarelui 17.5. Lună Nouă, a 8-a zi-Bătălia (lela Bovine (1397). Ort.- Sf. Apostol Stachle. Cat..- Sf. Quentin. Prot..- Sârb. ReformaţiaCiusei. Evr.: 1 Chesvan 5693. Mahom.: 1 Regele 1351. —ooxoo----- Luni rai duo LUNI 31 OCTOMBRIE 1932 394 m. BUCUREȘTI 16 kw. 761 kHz, 13.00: Muzică de orchestră (plăci de gramofon). 13.45: Informatiuni, bursa de cereale, bursa de efecte, cota apelor Dunării și semnal orari 14 00: Muzică vocală (plăci de gramo- I fon). 18.000: Orchestra Radio: Blankenburg: Pentru dragostea de tară-marş; Strauss: Glasuri de primăvară-vals; Offenbach : Uvertură la «Orfeu în Infern»; A. Thomas: Sărbătoarea primăverii-suită de balet din opera «Hamlet»; Leo Delibes: Muzică de balet din opera «Lakmé». 19.00: Informaţiuni, meteorul şi semnal orar. 19.10: D. Gen. Butoianu: Crucea roşie şi acţiunea ei în timp de pace şi răsboiu. 19.25: Orchestra radio; Donizetti : Fantezie din opera «Lucia de Laramermoor»; Foulds Joh.: Enric al VIII-lea-suită în stil vechi englez; Ponchielli: Dansul orelor din opera «Gioconda». UNIVERSITATEA RADIO 20.00: D. prof. C. Musceleanu: Facerea lumii în ştiinţă. 20.20: D. dr. C. Sandu Vile: Prevenirea flagelului ruginii cerealelor. PROGRAM DE SEARA 20.40: Muzică românească (plăci de gramofon). 21: Ora exactă. D-nii Alex. Theodorescu-violina I; Feldmann- violina 11-a; L. Mendelsohnviola și Jos. Thaler-violoncel: Beethoven-Qurtet op. 18 No. 1 în Ia major. 21.30: D. prof. Gheron Netta: Ziua economiei. 21.45: D-na Schapira Mendel-piano: Mendelsohn-Bartholdy: Preludiu și fuga în mi minor; Chopin: Trei mazurci: Reval: Sonatina. 22.15: Quartetul Theodorescu: Borodin: Quartet No. 1 in la major. 22.45: Informaţiuni şi ştiri sportive. Spicuiri din programele străine Luni, 31 Octombrie 1932. CONCERTE: Viena 18.10, 22.10 şi 23.35; Lipsea 20 şi 23; Breslau 22.10; Bruxelles II 20.30, 22 şi 23- Strassbourg 22; Londra 20.30^ 22 şi 23.15; Mühlacker 21.15; Hamurg 27.30; Toulouse de la 20.30 la 2.05 muzică variată; Berlin 1; Stockholm 21 şi 23; Roma 21.45; Berna 22.05; Laigenberg 21.36 şi 23.45- Fraga 20.20 şi 22.15; Grupul de nord Milano 21.30 şi 23; München 20.30 şi 22.20; Palermo 21.45; Budapesta 20.15, 21.30 şi 23; Varşovia 21 şi 22.20; Radio- Paris 21.20. TEATRU, OPERA, OPERETA : Bari 22.05 «Boris Gudunow» operă; Strassbourg 23.30 retransmisiunea unei comedii. ŞTIRI DIN PRESA: Viena 23.20; Bruxelles II 21.30 şi 24; Brno 23.15; Berlin 23; Roma 23.55; Berna 22.30; Milano 24; München 23.20. MUZICA DE DANS: Viena 21; Londra 0.85; Berna 22.40; Varşovia 23.15. întrunirea Frontului pentru asanarea urbană Frontul asanare urbane, compus din: Liga contra camerei, Asanarea Urbană şi Asociaţia Ipotecaţilor şi Datornicilor din România, a ţinut o întrunire publică Duminică 30 Octombrie a. c. orele 10 dimineaţa, în curtea hotelului «Dacia» din str. Carol No. 62. Prezidează d. N. C. Georgescu, care deschizând întrunirea declară, că, trebuesc găsite mijloacele cele mai practice pentru reuşita congresului anunţat pentru zilele de 20 şi 21 Noembrie col. D. ing. Rădulescu, vorbeşte de foloasele pe care le-ar avea debitorii dacă ar intenta acţiune creditorilor lor pe baza legei contra camerei. D. N. N. Stoica, arată importanţa congresului anunţat. Mai vorbesc d-nii: Eftimescu, prof. Pavelescu şi P. Stănescu. FOXTERRIER de modă veche, alb SAU UN SPITZ COMPLET alb răi, cumpăr. A se adresa Kisseleff 61 In fund între orele 4-7 p. m. Ziua cincea a diviziei naţionale a adus câteva rezultate de mare senzaţie. Astfel draw-ul reuşit de Braşovia în faţa Venusului este cu drept cuvânt de necrezut. Iar victoria Gloriei C. F. R. din Arad asupra Ripensiei, nu este mai puţin senzaţională. Universitatea — Unirea Tricolor 2—2 (2—2) Printre zăbrelele sârmei care asigură jucătorilor ce evoluiază pe terenul «Unirea» securitatea... corporală, peste 4.000 spectatori au putut urmări, — nu ştiu însă dacă au urmărit toţii — jocul îndârjit, violent şi extrem de rapid, furnizat de cele două protagoniste ale seriei B, din divizia naţională, Unirea Tricolor şi Universitatea. Şi cu acest prilej, marea majoritate a spectatorilor — deci un exponent destul de calificat al opiniei publice — şi-a manifestat simpatia pentru excelenta formafie din Cluj, stâlpul românismului sportiv din Ardeal. Elan de simpatie care a izbucnit vijelios cu marcarea primului punct de către Sepi. Unu Uuu, uuu... tenebros, dar răscolitor a zguduit tribunele, simbol eclatant al răsunetului pe care-l are în opinia publică de la noi, atitudinea ferm naţionalistă a nucleului românesc din Ardeal. Revenind la joc vom remarcă exactitatea unui rezultat care traduce fidel fazele. Vom releva deasemeni pasiunea care a fost în joc ca şi ardoarea cu care şi-au disputat şansele ambii adversari, după cum vom aduce o laudă organizatorilor pentru aspectul occidental şi civilizat pe care l-a împrumut, cu toată îmbulzeala şi cu toată atmosfera mai mult sau mai puţin încărcată, determinată de jocul vijelios. Început in tempo extrem de rapid, jocul îşi păstrează aceiaşi alură până la sfârşit. Incursiuni nu prea legate, totuşi impetuoase se scurg pe ambele terenuri. O acţiune uniristă pornita de ppalma de Ale Popescu, permite lui Cârján să marcheze dintr’un unghiu dificil. Reacțiunea universitarilor este decisă şi are ca rezultat egalarea. Faza aceasta merită însă subliniată, pentru că a fost de un surprinzător efect. Spectatori fervenţi ai matchurilor de football, blazaţi ai acestui gen de spectacole, au avut momente de emoţie, au fost trecuţi de un tremur — un fel de emoţie artistică, dacă se poate utiliza acest termen — când Sepi a marcat punctul egalizator. De la 30 metri, internaţionalul lui «U» şi-a făcut loc, a tras şi o bombă fulgerătoare, care na putut fi urmărită nici cu privirea, şi-a atins truia. Materiul continuă în aceiaşi alură îndrăcită. Oboreni beneficiază de un penalty pe care Ale Popescu îl transformă impecabil. Peste puţine minute Ploeşteanu (U) creiază o situaţie favorabilă in careul de 6 al gazdelor, şi Sepi întoarce spre goal, obţinând din nou egalizarea. Până la sfârşit joc viguros, in special al celor două apărări. După pauză, Unirea pare superioară, şi este — în orice caz — mai periculoasă. Nu contează insă decât pe un singur om eficace in înaintare şi, deci, nu poate spera la victorie. In tabăra adversă, acţiunile sunt la fel de răzleţe. Cele două aripi, Matei şi Surlaşiu, nu dau satisfacţie, iar Ploeşteanu joacă mult în apărare. Sepi încearcă să scape singur dar se loveşte de un Gavăd, impenetrabil. Câteva cornere pentru Unirea, alte câteva — mai puține — pentru «U» Şi jocul se termină «t» a jucat cu o însufleţire demnă de relevat, de aplaudat chiar, l-a lipsit insă coeziunea, a fost handicapată de dezechilibrul dintre valoarea jucătorilor Sepsi a apărat bine, iar Iancovici i-a secondat mulţumitor. Sfera a fost însă cel mai bun din terţetul defensiv. Ghilezan, în centrul liniei de mijloc l-a depăşit pe Steinbach ca randament, dar i-a fost inferior techniceşte. Doboşan şi Gain au dat deasemeni satisfacţie . In atac au contat Sepi şi Ploeşteanu. Matei, aripa dreaptă este cu mult sub nivelul celorlalţi coechipieri, iar Surlaşiu a decepţionat. Unirea a jucat deasemeni cu mult avânt. A avut intele şi un portar în mare formă, iar în Suditulescu şi Gavăd, acesta din urmă, î special doi fundaşi excelenţi. Steinbach in centrul liniei de mijlocaşi, a fost extrem de slab până în ultimul sfert de oră când şi-a revenit şi a făcut jocul obişnuit. Ghermelie şi Robe au jucat eficace şi sobru, neglijând artificiile. Au dat complectă satisfacţie. In atac, Traian Ionescu a fost exasperant de slab. Toate încercările sale au fost nenorocoase. Cârján a muncit mult, a jucat cu mult suflet, foarte eficace şi mai ales, inteligent. Ale Popescu nu ne-a făcut impresie. Mihai a fost slab, dar nu ca Seifert. D. Ionescu-Ţepe din Ploeşti a arbitrat bine, mult mai bine decâtinternaţionalii corifei ai arbitrilor bucureșteni. R.G.M.T.—A.M.E.F.A. 411 (1:1) TIMIȘOARA, 50. — O victorie nemeritată a R. G. M. T.-eului care a abuzat de un joc extrem de dur. Urmare imediată a fost faptul că matchul s’a întrerupt cu 35 minute înainte de sfârșit A. M. E. F. A. retrăgându-se de pe teren căci rămăsese în 5 oameni. Portarul şi 3 jucători au fost grav răniţi iar unul a fost dat afară de către arbitru. Prima repriză cu echipa completă A. M. E. F. A. se găsea la egalitate cu R. G. M. T. Au marcat Buza, Dorflager, Löwenfeld şi Ştefan pentru timişoreni. Pentru A. M. E. F. A. a marcat Sepoli. Arbitrul d. Kirschinger-Reşiţa a tolerat multe brutalităţi. R. G. M. T.: Tranistra; Molnár, Haidu; Mané, Herber, Moravetz; Hede, Ştefan, Löwenfeld, Dorfläger, Buza. A. M. E. F. A.: Incadi; Korol, Emory; Davs, Bran, Lingurar; Nagy, Pomacec; Veider, Magold, Sepoli. Gloria C.F.R.—Ripensia 4:3 (2:3) Teren Carol II. 3000 spectatori. Arbitru Seliceanu Cluj. ARAD 30. — înfrângerea Ripensiei la Arad este direct senzaţională. Timişorenii deşi au făcut «şcoală» în faţa Gloriei C. F. R., n’au putut totuş marca din cauza incapacităţii înaintării. In minutul 16, Rafinski deschide scorul marcând după un pas al lui Dobay. Două minute mai târziu Ignat, de la Gloria, egalaează. Cosma ridică scorul pentru arădani în minutul 29. In minutul 32, Rafinski egalează şi tot el în minutul 45 stabileşte scorul reprizei. După pauză, Ripensia micșorează tempoul dand astfel prilej lui Barbu II să egaleze. In minutul 37 se produce învălmăşeală în careul Ripensiei O mână a lui Hrebus și penaltyul inevitabil. Barbu II, marchează aducând astfel o surprinzătoare victorie pentru Gloria. Sau remarcat: Neteda, Bugariu, Dobra, Albu dela Gloria şi Rafinski, Laktos, Beke şi Dobay dela Ripensia. Arbitru Seliceanu Cluj, imparţial. GLORIA C. F. R.: Bugariu, Hustig, Albu, Szabó, Pecican, Neteda, Igna, Dobra, Barbu II, Cosma II, Merţea. RIPENSIA: Babiu, Bürger, Hocsary, Hrehus, Kotormani, Lakatos, Beke, Deheleanu, Rafinski, Schwartz, Dobay. România—Şoimii 3:1 (1:0) Teren Regele Ferdinand, 1000 spectatori. Arbitru Balogh. CLUJ 30. — Pe un teren desfundat şi sub arbitrajul slab al d-lui Balogh, România a reuşit să învingă Şoimii la luptă mare. In minutul 10, dintr'o passă a lui Muntean, Pop marchează pentru România. Rezultatul se menţine până la pauză. In repriza secundă Mureşan de la România ridică scorul. Şoimii contraatacă viguros şi Băicoianu reduce handicapul. In minutul 22, Cipcigan marchează cel de al treilea şi ultimul punct pentru România. S’au remarcat: Chifor, Cipcigan, Pop şi Mureşan dela România şi Apolzan, Buian, Băicoianu dela Şoimii. ROMÂNIA: Chindrian, Doch Chifor Krieshofer, Selecan, Criza, Fărcăşan, Muntean, Pop, Mureşan, Cipcigan. ŞOIMII: Liber, Nemeş, Apolzan, Tatu, Aftalos, Chiciuc, Băicoianu, Borgia, Petricioiu, Secăreanu, Buian. Venus—Braşovia 1:1 (1:0) BRAȘOV 30. — Venus, urmărit de o neşansă exasperantă a fost nevoit să termine la egalitate cu Braşovia. După ce Petea Vâlcov a marcat în primele minute, bucureştenii n’au mai putut urca scorul din cauza ghinioului. Brașovia a egajat după care Venus a beneficiatde un penalty, pe care l-a ratat. |||| SERIA A Football Surprize la campionatul naţional otoria a învins Ripensia. Venus a făcut match nul cu Brașovia, universitatea — Unirea 2-2 1. C. F. R. 2. Gloria C. 3. Tricolor 4. Crișana 5. Ripensia 6. România 7. Șoimii 1. Venus 2. Unirea Tric. 3. C. A. O. 4. R. G. M. T. 5. Universitatea 6. A. M. E. F. A 7. Brașovia 4 3 1 10: 4 4 3 1 10: 9 4 2 11 9: 5 4 2 11 7: 5 4 2 0 2 11: 7 5113 5:10 5 0 0 5 3:15 RIA B. 4 3 1 0 15 4 5 3 1 1 11 10 4 3 0 1 12 10 4 211 7 5 3 111 5 10 4 5 0 14 6 5 8 17 3 11 er-V^.V sport Cx Rezultatele de cri din ţară şi străinătate apar IAŞI Victoria — Concordia 1—1 (1—0). Generala — Macabi Hakoah 1—0 (1-0). Matchu ri de campionat. PLOEŞTI Sp. Studenţesc (Buc.) — Tricolorul 2—2 (1—0). Studenţii au reuşit o performanţă bună terminând la egalitate cu învingătorii Crişanei pe terenul lor. Au marcat: Schileru (2) pentru Sp. St. și Cristodorescu (2) pentru localinici. Prahova — Gloria 3—0 (0—0). SILISTRA Sporting — Icball 3—0 (0—0). In urma acestui rezultat, Sporting este campion de toamnă. ARAD Olympia P. T. T. — Soc. Gimnastică Arad 5—2 (3—2). Electrica — Kadima 3—0 (0—0). TÂRGOVIŞTE Soc. Corn. Snp. — Şoimii (Tg.) 2—1 (1-1). Campionatul s-a amânat din cauza unor neînțelegeri între cluburi. CONSTANŢA Victoria — Tricolor 2—1 (2—0). Elpis — Kiazim 3—0 (3—0). Victoria (rez.) — Tricolor (rez) 2—1 (1-1). Unirea — E. F. A. forfait. CĂLĂRAȘI Tricolor — Venus 3—1 (1—1). Match de campionat. BRĂILA S’a jucat «cupa fulger» a districtului Brăila și s’au înregistrat rezultatele: • A. C. B. — Tricolor 1—1 (1—1). Franco-Român — Victoria 4—0 (2-0). Dacia Unirea — A. C. B. 2—0 (0—0). Finala Franco-Român — Dacia Unirea 4—1 (1-0). CRAIOVA Ziua a 5-a a campionatului regional Sau înregistrat rezultatele: Rovine Griviţa — Craiovan 2-1 (1-1). Sp. Muncitoresc — Fulgerul C. F. R. 2—1 (0-1). Olympia P. T. T. — Tricolor 1—1 0-0). BAIA MARE Nu s’a jucat nici un match din cauza timpului nefavorabil!. Acelaş lucru la Sighet şi Tg. Mureş. BUDAPESTA Ungaria — Germania 2—1 (1—0). Au marcat Dery (II.) în minutul 10. Egalează Hofmann în minutul 29 al reprizei secunde. După un minut Turay marchează goalul victorios. Ungurii n’au meritat victoria. Germania a dominat tot timpul. KAPOSVÁR Somogy — Sorocsai 4—3 (2—3). Match pentru Cupa Ungariei. LONDRA West Brown Albion — Aston Villa 3—1. . In urma acestei înfrângeri Aston Villa pierde locul prim în favoarea lui Arsenal. VIENA Viena — Libertás 1—0 (0— \ EDUCERIn PRETURII/) şi STUFE de Mobile Târgul-Mureş — Braşov BUCUREŞTI Calea Victoriei No. 64 CUVÂNTUL Azi la Romcomit (iniferitatea — Sp. studenţesc Azi după amiază pe arena Romcomit va avea loc o revanşe senzaţională. Universitrii clujeni întâlnesc pe Sp. Studenţesc ,sare acum un an, în cadrul unor serbări a dispus de ei cu 3—1. Acest lucru nu-i pot uita clujenii. Şi au găsit prilej fericit să se revanşeze. Găsindu-se în Bucureşti cu ocazia deplasări pentru materul cu Unirea- Tricolor, «U» au angajat un mateh cu Sp. Studenţesc. Bucureştenii sunt actualmente în mare formă. Ocupă un loc de invidiat în clasamentul onoarei şi abia ieri au reuşit un drag cu Tricolor-Ploeşti învingătorii Crişanei, după ce au condus cu 2-1 până în minutul 86 ploeştenii egalând din penalty. După aceste rezultate echipele ce se întâlnesc astăzi, sunt de forţe simţitor egale. Va fi un match perfect echilibrat în care ambele tabere vor pune toată pasiunea pentru a smulge victoria. «Universitatea» va prezenta forma- Iţia cu care a reuşit matchul cu Unirea Tricolor, întărită cu internaţionalul Gain. Sportul Studenţesc va arunca în luptă formaţia cu care a dispus de Macabi, leaderii campionatului onoarei. Matchul începe la orele 15. Cupa Europei Centrale (amatori) Ungaria-Cehoslovacia 8-3 (3-2) BUDAPESTA 30. — Eri a avut loc ca lever de rideau la întâlnirea profesionistă Ungaria — Germania, matchul pentru Cupa Europei Centrale de amatori între Ungaria și Cehoslovacia. Ungurii au făcut o partidă mare învingând la scor pe Cehsolovaci. Au marcat în ordine Buila (C.), Szanislo (U.), Buila, Solti (U.), Szanislo în prima repriză. In cea secundă Szanislo, Solti, Engelhard, Szanislo, Cucera. După aceasta Ungaria conduce Cupa Europei Centrale. România a trecut în locul doi, la egalitate de puncte cu Ungaria având un goal average mai slab. p.Studenţesc şi Tennis ClubRoman învingători -0000- A cincea zi a campionatului se desfăşoară într’un cadru de matchuri interesante la categoria onoare. E de regretat însă parţialitatea unor arbitri cum a fost cazul matchului de la promoţie între Sp. Studenţesc şi T. C. R. Tennis club Român — Stadiul Român 3—0( 0—0). •Echipele s’au prezentat sub următoarele formaţii: T. C. R.: Dumitrievici, Dragu, Balş Işin, N. Tanoviceanu, Chrissoveloni, Pendulescu, Păunescu, Polizu, Haritonovici, Filitti, Hesch, Moscu, Odobescu şi Vidraşcu. ST. ROMAN: Dumitrescu, Jipescu, Camil Ion, Popa Ion, M. Sfetescu, Greceanu, G. Sfetescu, Chiriţă Alexandrescu, Bârsan I şi II, Umberto Boreşti, Burlescu, Popescu, Grigoriu şi Argeşiu. După cum am spus în numărul trecut al ziarului nostru, partida a fost câştigată după o luptă grea de tennismeni, cari au dovedit că în formaţia completă, poate face faţă oricărui club de rugby din ţară. Matchul a fost foarte spectaculos cu şarje frumoase din amândouă părţile, fiind însă ceva mai superioare cele ale verzilor. Rivailittea dintre Gogu tiuSfetescu şi Chrissoveloni a fost definitiv aranjată, cel de al doilea fiind mai superior, atât în atac cât şi în apărare. Prima repriză se termină 0—0 Cu începutul celei de a doua repriză, satiştii uzează de brutalităţi, remarcându-se mai cu seamă Bârsan I. Din mijlocul unei învălmăşeli, Dimu Moscu are o splendidă eşire, reuşind în acelaş timp o încercare netransformată, pecetluind astfel sfârşitul jocului cu 3—0 pentru T. C. R. De la T. C. R. s-au remarcat: Chrissoveloni, Filitti, Moscu şi Dumitrievici Deda înviinşi: Argeşiu, Dumitrescu şi Alexandrescu. Arbitrajul d-lui Ancesttonde foarte corect şi autoritar. Sportul Studenţesc — P. T. T. 8—0 (0-0) La fluerul lui Nicole, echipele s-au aliniat în formaţiile obişnuite, excep- Technicienii N. A. C. fac matchul cu Crişana (rezerve) ORADEA 30.—Astăzi s’a jucat matchul dintre N. A. C. şi Stăruinţa (combinată) şi o formaţie complectă cu multe rezerve, a Crişanei. N. A. C. — STĂRUINŢA (comb.): Czinczer, Bartha, Dombi, Maior, Nagy Papp, Glaczman, Covacs, Rónay, Bodola, Cocsis. CRIŞANA: Pullock, Szabó II, Ristea, Szabó I, Szeker, Karlach, Pleşea, Cionca, Pintea, Breyer II (Bonaciu), Canavea, Mureşan. Au asistat 3000 spectatori şi s-a înregistrat un rezultat senzaţional: 1—1, iar la pauză Crişana conducea cu 1—0. Punctele au fost marcate de Breyer (min. 3), pentru Crişana şi de Rónay (min. 76) pentru Combinata C. A. O. — Stăruinţa. A arbitrat d. Matei, vădit parţial şi publicul s-a scandalizat protestând energic. MARȚII WEMBRIE 1932 Cantacuzino s’a clasat al doilea En a avut loc pe velodrom revanşa 3) Ion Tănase 5’02” 2/5, austro-franco-română, disputată în cadrul unei frumoase manifestaţiuni sportive. Cursele au fost foarte frumoase prilejuind asistenţei de peste 4000 persoane momente de intensă emoţie. Favorizat într-o oarecare măsură de noroc şi având maşina bine pusă la punct, reprezentantul Franţei, Fernand Meynier, şi-a adjudecat asupra adversarilor o victorie frumoasă. România, admirabil reprezentată de «Bâzu» Cantacuzino, a fost lipsită de serviciile lui Ionescu-Cristea, încă nerestabilit în urma accidentului de Miercuri. Un spectacol amuzant a fost cursa ciclistă a ziariştilor sportivi cari, ajungând la prima turnantă au dispărut pentru câteva minute de par’că n’ar fi existat. Reapariţia lor intr’un tempo de melci, a mărit veselia. PRELIMINARIILE Cortina au ridicat-o 9 ciclişti ai Velo-Cluburii Generale trei seniori şi şease juniori — într’o cursă pe 20 ture, juniorii având 1000 m. handicap. Cursa a decurs într’un tempo rapid — s’a realizat media de aproximativ 36 km. pe oră — și a revenit lui C. Offmansky urmat la o lungime de C. Simiionescu. Al treilea s’a clasat, după o luptă foarte frumoasă juniorul Mircea Gruia. REZULTATUL TEHNIC 1) C. Offmansky 37’53 2) C. Simionescu. 3) M. Gruia. CURSA DOMNIŞOARELOR Proba domnişoarelor, angajată pe trei ture, a revenit cu uşurinţă d-rei Aurica Culinescu. Celelalte concurente s’au răsturnat în timpul parcursului dând învingătoarei posibilitatea de a se distanţa. REZULTATUL TEHNIC 1. Aura Culinescu ?’. 2. Lila Popescu. 3. Lola Moşescu. CURSA AMATORILOR In trei serii a şase ture, amatorii noştri s’au răsboit cumplit. Cursele au fost disputate cu multă tragere de inimă și au revenit — în lipsa lui Ilie Rase a cărui mașină s’a defilat în seria doua — lui Petre Vasilescu. REZULTATUL TEHNIC Seria I-a 1. Ilie Rase 4’23” 1/5. 2. V. Louis 435” 3/5. 3. P. Vasilescu 4’46’. Seria II-a 1. Petre Vasilescu 4’50” 3/5. 2. C. Marvan 4’54”. Seria IlI-a 1. C. Marvan 4’50” 3/5. 2. Ion Tănase 4’51” 3/5. 3. P. Vasilescu 5’02” 4/5. CLASAMENTUL GENERAL 1. Petre Vasilescu 11 puncte. 2. C. Marvan 10 puncte. 3. Ion Tănase 9 puncte. CURSA ZIARIȘTILOR La startul cursei cicliste s’au prezentat numeroși mânuitori ai «style»-ului între cari citez: Max Sylvian, Jenny Dumitrescu, Ioan Motaş, Otto Marcovici, Mircea Rosner, Vişan şi alţii. Cursa plină de peripeţii hazlii, a revenit rutinatului Jenny Dumitrescu (Gazeta Sporturilor) care a dispus relativ uşor de Mircea Rosner (Cuvântul). Al treilea s-a clasat Jean Motaş, întrecând cu greu pe Max Sylvian (Rampa), care a avut nenorocul de a alerga pe o bicicletă nu tocmai pusă la punct. REZULTATUL TEHNIC 1. Jenny Dumitrescu (Gazeta Sport) 2. Mircea Rosner (Cuvântul). 3. Jean Motaş. CURSA INTERNATIONALA Nicolae Ionescu-Cristea, nerestabilit în urma accidentului suferit la precedenta reuniune, a fost înlocuit cu Ovidiu Ionescu, care a dat atât cât i-a permis «Sarolea» Ini. Francezului i-a sosit combustibilul special comandat în străinătate şi şi-a putut lua o frumoasă revanşă asupra lui Bâzu; totuşi recordul lui Cantacuzino n’a fost nici un moment ameninţat. SERIA I Meynier demarează puternic şi pleacă trombă urmat de Cantacuzino, Killmeyer şi Ionescu. In al doilea tur Bâzu slăbeşte o secundă, care a fost suficintă austriacului, să-l depăşească. La peultima turnantă, Cantacuzino se răstoarnă. Imediat se ridică şi porneşte mai departe. Nu poate ocupa, însă, decât locul IV, după Ovidiu Ionescu. REZULTATUL TEHNIC 1) FernandMeynier 4’03” 3/5 4 pt. 2) Leopold Killmeyer 4 04” 3 ţ pt. 3) Ovidiu Ionescu 4’34” 2/5 2 puncte. 4) Constantin Cantacuzino 1 punct. SERIA II Cantacuzino pornește vijelios în capdar chiar după prima sută de metri e nevoit să cedeze locul lui Meynie, In turele următoare — după ce Kilmeyer se retrăsese din cauza unui defect al mașinei — Bâzu se apropie din ce în ce de francez, dând impresia că va câştiga. Meyner, pilot de mare clasă, observă şi forţează maşina reuşind să distanţeze pe Cantacuzino cu o secundă. REZULTATUL TECHNIC 1) Fernand Meynier 4’03” 4/5 4 pt. 2) C. Cantacuzino 4’04” 4/5 3 pt. 3) Ovidiu Ionescu 4T9” 2/8 2 pt. SERIA III Cea mai frumoasă alergare a zilei a fost furnizată de această serie. Toţi cei patru concurenţi pleacă în lot compact din care, după primul viraj, se detaşează cu autoritate reprezentantul nostru, C. Cantacuzino. Cu toate atacurile extrem de violente ale străinilor acesta îşi menţine locul. La ultima turnantă, Killmeyer, printr’un viraj uimitor ca precizie şi viteză, depăşeşte pe Meynier. C. Cantacuzino, trece linia de sosire primar, în ovaţiunile mulţimei încântate de a-şi vedea idolul triumfând din nou asupra unor adversari de clasa lui Meyner şi Klmeyer. REZULTATUL TECHNIC 1) C. Cantacuzino 4’03’’ 1/5 4 pt. 2) L. Killmeyer 4’05” 3 puncte. 3) F. Meyner 4’05’ 10 2 puncte. 4) O. Ionescu 1 punct. SERIA IV Cu o plecare proastă atât pentru «Bâzu» cât şi pentru «Ovid» — deşi perfect reglementară — Cantacuzino se clasează al treilea după Meyner şi Killmeyer şi înaintea lui Ovid Ione-Publicul a cerut într’un mod foarte puţin civilizat, realergarea seriei din cauza plecării defavorabile reprezentanţilor noştrii. Au trebuit explicaţiile lui Cantacuzino şi ale lui Ionescu pentru a arăta spectatorilor că plecarea a fost reglementată şi că alergarea nu se poate repeta. REZULTATUL TEHNIC 1) F. Meynier 4 03” 2 5 4 puncte. 2) L. Killmeyer 4’05” 2 5 3 puncte. 3) C. Cantacuzino 4’05” 2 5 2 pte. Adunând punctele acumulate de fiecare concurent se obţine următorul CLASAMENT GENERAL 1) Fernand Meynier (Franţa) 14 pt. 2) Const. Cantacuzino (România) 10 puncte. 3) Leopold Killmeyer (Austria) 9 pt. 4) O. Ionescu (România) 8 puncte. In pauze au avut loc două reuşite exhibiţii de box între elevii sălii« Herdan» şi o originala cursă pe trei ture între o motocicletă şi un automobil de curse. Contrar așteptărilor, «Automobilul» d-lui Surcel a fost întrecut de motocicleta condusă de Ioan Tănase. .. . ■ — MIKRO - norocicust Meynier, învingător la velodrom V ând noul jucător al Sp. Studenţesc, Sadoveanu. In prima repriză, matchul a fost confuz, cu grămezi multe şi neputând eşi încă la iveală echipa învingătoare. In repriza a doua, studenţii decişi pornesc la atac, practicând jocul deschis. Gherman printr’o acţiune personală reuşeşte o încercare transformată de Generant, deci 5—0 pentru studenţi. Nu după mult timp Tarabega, care a fost într’o zi foarte bună, reuşeşte a doua încercare fixând scorul la 8—0. S’au relevat dela Sportul Studenţesc Gherman, Mărăşescu, Tarabega şi Sadoveanu, iar dela poştaşi: Badea, Florea şi N. Anastasiade. V. Dacia-Avântul Sportiv 17—3 (4—0). Partida a fost de la început la discreţia galbenilor, cari nu au avut decât un match de antrenament. R. C. B. — Arsenal Amânat. PROMOŢIE Sp. Studenţesc — T. C. R. 16-8 (0-8). SL Român — R. C. B. amânat. CATEGORIA II Sp. Studenţesc — P. T. T. 3-3 (0-3). St. Român — T. C. R. 8-0 (0-0). Av. Sportiv — V. Dacia 3-3 (3-3). R. C. R. — Arsenal forfait CATEDRIA III Sp. Studenţesc — P. T. T. amânat. St. Român — T. C. R. 3—0 (0—0). V. Dacia — C. F. R. 12—3 (6—3). CLASAMENTUL LA ONOARE 1. Sportul Studenţesc 29 puncte. 2. T. C. R. 26 puncte. 3. Viforul Dacia 26 puncte 4. St. Român 24 puncte. 5. R. C. R. 23 puncte. 6. P. T. T. 22 puncte. 7. Avântul Sportiv 15 puncte. 8. Arsenal 14 puncte. Vs. Lupte Luptătorii români la Stambul Concursurile de selecţionre a luptătorilor români, ţinute în sala «Regele Ferdinand» au destinat ca reprezentanţi ai României pe următorii concurenţi, ce au părăsit ţara Sâmbătă, cu ţinta Stambul: Cat. aer: Abrudan (C. F. R. Buc); cat. fulg.: Giorcaş (C. F. R. Buc.) şi Teger (Oradea); cat., pană: Barlovan (Lugoj); cat. semi-mijlocie: Ghimeş (Lugoj) şi Maier (C. F. R. Buc.); cat. mijlocie: Roda Poliţia Bucureşti) Co(Baia Mare) şi cat. semi-grea: Condoron (Arad).