Dimineaţa Copiilor, 1932 (Anul 9, nr. 412-463)

1932-01-03 / nr. 412

PAG. 2 ---------- - - ------ -------- DIMINEAŢA COPIILOR Cititori, Anul Nou fericit! E o urare pe care „Dimineaţa Copiilor” v-o face din tot sufletul şi din toată inima. Vă urăm, drăguţe cititoare şi iubiţi cititori, ca în anul 1932 să fiţi sănătoşi, voioşi şi cu voe bună, voi şi toţi membrii familiei voastre. Vă urăm să n’aveţi nici odată motiv de a plânge şi de a vă întrista. Vă urăm ca între voi şi părinţii voştri, şi fraţii voştri şi surorile voastre să domnească dragostea cea mai curată şi buna înţelegere cea mai desăvârşită. Vă mai urăm să se întărească în voi dragostea de carte şi de invăţătură, sentimentele de bună purtare şi de prietenie faţă de ceilalţi. Şi vă mai urăm noroc şi spor la toate. Cadouri de Anul Nou. La una din şezătorile din urmă ale „Dimineţii Copiilor”, Moş Nae a întrebat pe copii: „Ce cadouri doriţi să căpătaţi de Anul Nou?” Fiecare copil a răspuns, spunând ce doreşte mai mult. Unul a dorit o bicicletă, altul, un aparat de fotografiat, un al treilea, un ceasornic de buzunar. Desigur, părinţii acestor copii vor avea grija sau au avut chiar grija să le cumpere ceea ce a fost cu putinţă şi ceea ce face copiilor plăcere, dar în acelaş timp le este şi de folos. Insă, printre cadourile care nu sunt scumpe şi sunt plăcute şi folositoare, nu trebuesc uitate cărţile. Cititorii noştri să nu uite că o carte este cel mai bun prieten şi cel mai bun mijloc de a-ţi lumina mintea, de a-ţi înmulţi cunoştinţele şi în acelaş timp de a te înveseli şi a te face să petreci ore cât se poate de plăcute. O jucărie se strică sau te plictiseşti repede de ea. Cartea însă rămâne şi e gata în orice moment să-ţi fie de folos sau să te distreze. De aceea, sfătuim pe toate cititorele şi pe toţi cititorii noştri să nu uite a-şi procura acum de sărbători cărţile apărute de curând şi despre care scriem în rândurile de mai jos: „Almanahul Şcolarilor pe 1932“» Această carte, care nu costă decât 25 de lei şi este împodobită cu o mulţime de desene şi ilustraţiuni, nu trebue să lipsească din mâna nici unui şcolar. Ba chiar o recomandăm călduros şi persoanelor, care au trecut de vârsta de şcoală, căci vor găsi în ea o lectură din cele mai folositoare şi totodată mai distractive. In adevăr, în „Almanahul Şcolarilor pe 1932” se găsesc poveşti şi snoave foarte interesante şi amuzante. Mai ales poveştile despre Haplea şi coana Frosa sunt cât se poate de hazlii. Alături de acestea, sunt multe articole care explică pe înţelesul tuturor nouile descoperiri şi invenţiuni, ca filmul sonor, paraşuta, numeroasele invenţii ale lui Edison, despre care găsim o biografie amănunţită, etc., etc. Se mai găsesc două piese de teatru foarte potrivite pentru serbările şcolare. Apoi, date dirt trecutul Ţării şi al poporului român, sfaturi, ghicitori, glume, probleme distractive, etc., etc. Intr’un cuvânt „Almanahul Şcolarilor pe 1932” este o adevărată comoară. „Fanlea la şcoala**. E cea mai nouă carte a lui Moş Nae. In ea, Moş Nae scrie despre Haplea, când Haplea era copil. Ne spune în versuri simple şi uşoare cum a mers Haplea la şcoală, ce năzdrăvănii a făcut acolo, pe urmă cum, printr’o serie de întâmplări care de care mai hazlii, Haplea a învăţat pe rând literă cu literă, până ce a reuşit să înveţe tot alfabetul. Cartea aceasta, care este îmbogăţită cu numeroase desene şi are o frumoasă copertă în culori, se recomandă tuturor cititoarelor şi cititorilor, precum şi tuturor persoanelor, care vor să-şi mai alunge necazul şi să se mai înveselească prin citirea de lucruri plăcute şi amuzante. Insă, în mod cu totul deosebit, „Haplea la şcoală” este de mare folos pentru copiii mici şi care încep acum să înveţe literele alfabetului. Numai privind pozele şi amuzându-se, copiii aceştia învaţă fără nici o ostneală să citească. De aceea, părinţii ar face foarte bine să cumpere această carte. Alte cărţi folositoare. Din lipsa de spaţiu, scriem numai titlurile cărţilor, pe care le credem foarte bune pentru copii şi tineretul şcolar. Iată câteva din aceste cărţi: „Păsărică, draga mea” de Ion Pas; „Dregeţel” de d-na Speranţa Nisipeanu”; „Suflete de viteji” şi „Jertfa Lilianei”, romane pentru copii şi tineret de N. Batzaria; „Haplea” (în proză), „Haplea în străinătate” de Moş Nae; „Poveşti cu noroc” de Ali Baba. Pentru sărbătoarea de Anul Nou