Dimineaţa, ianuarie 1906 (Anul 3, nr. 687-713)

1906-01-01 / nr. 687

Duminică 1 Ianuarie 1906 Banchetul ■ La orele 12, a avut loc un banchet de 200 de tacâmuri în sala Centrală. Au toastat d-nii Emil Vulpe, Ciuntu, Arjoceanu, Stanciu, Plăvănescu, Gh. Timuș pentru presă, Gh. Ion Dumitrescu. Din partea presei au răspuns d-nii Buzdugan, Horhot și Pătrășcoiu. Apoi d-nii Niculescu, preotul Diaconescu, prof. Calmuster, inginerul Armășescu, Rădulescu-Muscel. Astă seară învățătorii pleacă. Syiv. MARIEI Revoluția în Rusia Situația în Rusia se agravează. Șeful poliției din Petersburg a fost arestat. La Varșovia a fost omorît șeful poliției de acolo. Intr’un consiliu de miniștrii ținut la Petersburg, Witte și-a citit programul său. In Siberia revolta s’a agravat. Diferite știri însemnate . La Shangal au sporit societățile anti-dinastice. *** Fejervary dorește o împăcare cu coaliția. S’a celebrat căsătoria infantei Tereza. * Se dezminte știrea că Germania mobilizează. Ultime informații •Mîine, sărbătoarea Anului nou, ziarul nostru nu apare. Numărul viitor al „Dimineței" apare Marți la orele obișnuite. Ziarul „Adeverul” apare azi în Capitală la orele 12, iar numărul viitor Luni la orele 5 dimineața. © Comisiunea de apel din județul Ilfov pentru judecarea apelurilor privitoare la impunerile comisiunilor de recensămînt, și-a suspendat lucrările pînă după anul nou.La Camera de meserii din Capitală au început să sosească tablourile de numele membrilor comitetelor diferitelor corporații din circumscripții, acestei Camere,—tablouri cerute în vederea expoziției din anul viitor. Camera de meserii din Capitala va ține ședință publică Vineri 6 ianuarie 1906, pentru a rezolva mai multe apeluri ale diferiților meseriași din localitate. D. Ștefan Simionescu a fost ales membru in comitetul corporației mecanicilor din Capitală, în locul d-lui Gr. D. Grigorescu, numit supleant al comisarului guvernului pe lîngă corporație.Cadouri și la Theodor Radivan. © Cum poate cineva din provincie cind are afaceri în București să economisească cheltuială de timp și bani ? Nimic mai simplu : să se adreseze în scris „Biroului de Contencios și Informațiuni" al ziarului „Adevărul“ pus sub conducerea d-lui L. Voinea, licențiat în drept. Acest birou se însărcinează a da detalii precise asupra oricărei cestiuni administrative, fiscale sau juridice precum și cu îndeplinirea oricăror acte și formdități pe lângă ministere, autorități și tribunale; dă de asemeni informațiuni comerciale pentru tot ce privește țara și străinătatea. Pentru simple informațiuni taxa biroului este de lei 3.15 pentru țară și 10.25 pentru străinătate, sumă ce trebue trimisă odată cu cererea prin mandat sau mărci poștale pe adresa biroului, București, 11 strada Sărindar (Palatul „Adevărului“). E vorba ca regele Petru al Serbiei să facă o vizită curiei regale române în cursul anului viitor. In acest scop se urmează, de cîtva timp, tratative între ministerul nostru de externe și cel al Serbiei.S'a prelungit pînă la 1 iulie 1906, termenul pentru valabilitatea hîrtiilor timbrate numai în negru și fără valoarea scrisă în litere. Ministerul finanțelor a acordat această prelungire de termen în vederea faptului că depozitele de timbre din țară sînt încă pline de un stoc considerabil din vechea emisiune de coli timbrate, așa că termenul de 1 Ianuarie ,1906 era prea scurt pentru desfacerea totală a acestor hîrtii timbrate. Regia monopolurilor statului va pune în circulație, cu începere de la 1 Ianuarie 1906, coli timbrate a un leii, imprimate special cu formularele extractelor de nașteri, căsătorii și decese, cari se vor libera de către oficiul stărei civile din București. Asemenea coli se vor găsi de vînzare la debitanții de timbre și tutun din Capitală. Expoziția de pictură a d-șoarei Adela Jean continuă a fi vizitată și mult admirată în sala de depeși a „Adevărului“. Amintim aci că copiile, executate minunat, se vînd cu prețuri reduse © In ziua de 2 Ianuarie 1906, orele 8 jum. Beara, d. loan Livescu va ține la Atene și conferința sa. Primele reprezentații. Ministrul de interne a aprobat creditele votate de consiliul comunal al Capitalei, în sumă de 44.000 lei.Asociația fermilor rămîne „Sprijinul“ a diferî, la orele 2 p. m., un bal costumat pentru copii, în sala Liedertafel. Animația a fost vie ca și originalitatea acestui bal costumat. Un public numeros și distins a participat, felicitind din tot sufletul comitetul acestei asociații, care pe fiecare zi dă cele mei veghiate probe de neobosită activitate.In pasagiul Vilacros, s’a deschis expoziția de pictură a d-lui Mihăescu.Cadouri șic la Theodor Radivan.In vederea unui studiu ce și-a prorus să-l facă asupra modului cum se ace țesătoria la nor d. Pierre Jean Maris, reprezentantul unei mari fabrici de țesătorie din Lipsca, după ce a frecventat în acest scop, mai multe localități din țară, a plecat alaltăeri din Iași cu destinație spre Bucovina.In urma intervenției favorabile a ministerului de finanțe, corporația sculptorilor din Capitală a izbutit să încaseze pe mai mulți meseriași recalcitranți, cari se eschivau de la plata cotizațiunilor către acea corporațiune.Prefectura județului Iași a înaintat ministerului de interne un tablou de societățile economice, înființate în acel județ în cursul anului curent.In comuna Pungești din județul Vaslui, a încetat zilele trecute din viață locuitorul Const. Muscă în etate de 120 de ani. Numitul s-a născut în anul 1785 și a fost, pe vremuri, căpitan de poștă. El povestea consătenilor săi că niciodată, în viața lui, n’a fost bolnav.Membrii soc. „Farmecul“ sunt rugați a lua parte la adunarea generală extraordinară ce va avea loc în ziua de 2 Ianuarie 1906, orele 8 seara, în localul Asociațiunei studenților în științe de stat, din strada Vestei 15, fiind la ordinea zilei alegerea comitetului și alte chestiuni.Bursa Muncea va da Sîmbătă 28 Ianuarie un mare bal în sala băilor Eforiei sub patronagiul d-nei Emma Lahovary, soția d-lui M. Lahovary, ministru industriei, cu care ocazie va avea loc, în folosul școalei industriale o tombolă din cele mai bogate, în care, pe lîngă numeroase obiecte de valoare dăruite de d-na Lahovary și alte doamne din înalta societate, va fi și un număr mare de obiecte produse de industria națională.Un adevărat cadou de Anul Nou o să fie fascicola a doua din Hi! Hi! Hi! care va apare azi. Sîmbătă, 31 Decembrie. Toate bucățile, versuri și proză, datorite penei dibace a colegului nostru Marion, cunoscutul scriitor popular, sunt făurite cu măestrie cu ocazia Anului Nou, și însoțite de ilustrații nespus de comice ale tînărului și talentatului artist Artin Anton Popescu, desenatorul special al „Bibliotecei Marion“. Cităm între altele : Din farsele vestitului și regretatului artist liric Nicu Poenaru.— Cadoul soacrei.. .,Ravaion“ în draci, etc., Suplimentul pe lîngă o materie bogată și foarte interesantă pentru cititori, mai cuprinde și Răvașe nouă de revelion și Anul Nou. Dar citiți mîine Hi! Hi! Hi!... și o să vă convingeți că cea mai bună petrecere de Anul Nou e să citiți această fascicola. —De la serviciul veterinar : Pneumotterita infecțioasă a porcilor din comuna Sadova a încetat și s’au ridicat malurile. — Prin Vîrciorova s’au exportat 300 păsări de curte. — După ultimile rapoarte primite la direcțiunea generală a serviciului sanitar în țară nu există în prezent alte epizootii decît: două comune cu pneumonie contagioasă la porci, o comună cu rîia la oi și patru comune cu vărsat la oi. La abatorul orașului Brăila s’a adus de către d. șef al stațiunei Brăila un taur tăiat. D. director al abatorului veterinar, Bărzănescu, a constatat că era atins de antrax (dalac), boală transmisibilă la om și mortală, întregul animal a fost confiscat și distrus. S’au luat măsuri de poliția sanitară în grajdurile de proveniență. — D. Iulian Cotescu, medic veterinar al jud. Teleorman a ținut o conferință în com. Răcoala la care a asistat întreg satul, fiind zi de sărbătoare la 27 Decembrie. D-sa a vorbit despre foloasele vaccinare oilor.Incepînd de Duminică, 1 Ianuarie 1906, vor avea loc la Circul Henry matineuri la orele 3 p. m. cu prețurile jumătate la cele serale. Aceste matineuri vor continua în toate Duminicile și sărbătorile. Reprezentațiile de seară vor începe, în urma unei noui dispozițiuni, la ora 8 și trei sferturi. * © Cadouri și la Theodor Radivan. © Pictorul Grant a luat era o schiță a defunctului Eugeniu Stătescu, iar sculptorul Frit Stork i-a luat masca, primul spre a face un portret, secundul spre a face un monument funebru. Toți miniștrii aflători în țară se vor duce mîine la orele 11 la palat, să facă urări regelui cu ocazia noului an.D. Cantacuzino, președintele consiliului, care sosește azi în Capitală, va decide Luni candidaturile conservatoare la locurile vacante pentru Cameră și Senat, ce urmează să se complecteze prin alegerile de la 8 și 27 ianuarie.Știrea că d. G. Giuvara, șeful serviciului comerțului din ministerul domeniilor, va fi numit secretar al Camerei de comerț din Galați, nu se adeverește.Direcțiunea sanitară a dat o circulară medicilor comunali și de spitale prin care le cere ca la înregistrarea deceselor din cauza tuberculozei, să specifice și natura boalei, spre a se putea întocmi o statistică mai pozitivă a ravagiile făcute de acea teribilă boală.Caritatea „Elisabeta Doamna“ din Galați a fost autorizată să primească suma de 5000 lei donată de d. Apostol Papadopol din acel oraș, cu ocazia sărbătorilor. © Intre darurile de unal nou, cereți la Socec et comp. interesantul și instructivul volum. Treizeci de zile In Paris, de Emil D. Fagure.—Prețul 2 lei 50 b. —Amintim cititorilor noștri, că Sîmbătă 31 Decembrie 1905 va avea loc vis da Edison „marea serbare de Revelion“ dată de societatea „Cultura“. Programa foarte veselă: începutul la 9 ore precis, deoarece reprezentația trebue terminată înainte de ora 12, cînd se va serba Reveillonul. « S’a numit din nou pe trei ani d. Henri Catargi ca cenzor al Băncei Naționale. » D. Al. Djuvara, fost ministru al justiției, va candida, din partea partidului liberal la scaunul vacant de senator din H.Sărat, în locul decedatului Eugeniu Stătescu. Comitetul provizoriu al Asociației antreprenorilor de lucrări publice, face cunoscut că Miercuri 4 Ianuarie 1906, ora 10 dimineața, are loc o adunare generală în localul societăței centrale agricole,strada Doamnei No. 1, și roagă pe d-nii ingineri, arhitecți și antreprenori constructori, să ia parte la această importantă întrunire, în care se vor discuta interesele acestei corporații. "Sîmbătă 24 Decembrie 1905 au avut loc dezbaterile celor două societăți sioniste de curînd înființate în Piatra N. D. Nacht luînd cuvintul arată că so ■cietățile trebuesc unite căci unirea dă putere. A luat parte tot ce Piatra ara mai mult între care și tînărul M. Soceariu. Rezultatul a fost că societățile nu s’au unit după propunerea d-lui D. Samsoni. Cu începerea noului an, revista Săptămîna a d-lui G. Pann, va apare de două ori pe săptămînă. Prețul unui exemplar se reduce de la 50 la 30 bani. Casa Alfred Lowen M & Co. aduce la cunoștința onor sale clientele că prețul COCSIILIJI este fixat de astăzi înainte la fi el pr. 1000 kgr. franco domiciliu în saci, greutatea garantată . Domnii membrii ai societății agronomice cu sediul în București, calea Griviței No. 80, sînt convocați în adunare generală, în ziua de 6 Ianuarie 1906, ora 1 p. m., la ordinea zrei fiind : î. Darea de seamă despre mersul societăței pe anul 1905; 2. Ascultarea și discuțiunea raportului casierului și al comisiunei de control despre situațiunea financiară a societăței în cursul anului 1905 conform cu art. 24 din statute; 3. Votarea proiectului de budget pe anul 1906; 4. Preînoirea comitetului cu o treime din numărul membrilor eșiți la sorți conform art. 14 din statute; 5. Modificarea statutelor și discuțiunea oricărei propuneri supusă adunarei generale ; 6. Domnii membrii vor avea în vedere și art. 15 din statute, relativ la votul prin corespondență. Ar fi de dorit să asiste cît mai mulți membrii. Aceasta fără să mai cităm dramele similare din provincie, cum e de pildă afacerea Duduleanu-Eilu Popescu, din Craiova; drama din Pitești, cu care prilej locotenentul Darieș, împușcat pe tânărul Ionel Teodorescu etc. Dintre crimele și delictele de alte motive petrecute in cursul acestui an cităm : Torturarea groaznică a soților Haim Buchbaum, din calea Dudești, de către niște bandiți , Isprăvile celebrei bande a lui Vînătu, haiducii bucureștilor, pe cari a reușit să pue mina poliția de siguranță a Capitalei; Otrăvirea cavalerului de Wurmb, care a făcut senzație, deoarece se credea, că fusese otrăvit de soția sa . Otrăvirea prin carne a 21 persoane în gara Zoița ; Prinderea vestitului pungaș Natan Katz, care a comis vre-o 60 de furturi in București ; asasinatul din calea Lacului, cînd Vasile Icleanu, vizitiu la tramvai a făcut strania mărturisire — fără să fie vinovat—că el a ucis pe nevasta sa Marița. In cele din urmă s’a dovedit, că ucigașul era unchiul ei, Beldiman, care a și fost arestat. Să mai cităm afacerea băncei Melides din Atena, care avînd sucursală în București, a excrocat pe o serie de persoane , apoi confiscarea de către poliție a 30.000 mii lei in hîrtie monedă, emisă de prințul Albert Ghica pa numele statului albanez.* In genere se poate zice, că poliția de siguranță a Capitalei și-a făcut datoria și că sub noua organizare a realizat frumoase progrese, intr’adevăr, proporția delicvenților arestați, față de delictele comise, e mult mai mare în anul acesta ca în anii trecuți. Putem considera ca un frumos progres și atașarea unui serviciu antropometic, serviciu care va aduce netăgăduite foloase poliției Capitalei, ce are tendință de a se civiliza și moderniza. Cu acest prilej să facem insă și o mică observație. Se impune mărirea salariilor funcționarilor polițienești, și în special a celor de a la poliția de siguranță, cari au mai multă răspundere și mai mult de lucru. Intr’adevăr, ce prestigiu să aibă un subcomisar retribuit cu 92 de lei pe lună, cînd e pus să ancheteze afaceri, în cari sunt în foc zeci și sute de mii de lei ? Cum poate trăi, cum se poate înbrăca cuviincios un om, care e plătit cu această sumă ridicolă? E intr’adevăr o mirare, că se mai găsesc la poliția de siguranță funcționari incoruptibili, dar aceștia nu trebue descurajați, prin condamnarea lor la o viață plină de lipsuri, griji, și nevoi. Rep. * Obiceiuri și credinți de anenou Revelionul.—Vrăjile cu cele două oglinzi.— Ursita în plumb topit cu apă rece. — Primul strigăt la 12 noaptea.—Primejdiile acestor obiceiuri.— Consecințe: epilepsie, nebunie, moarte! Astă noapte, la orele 12 fix, în toate casele creștine ortodoxe se vor stinge lămpile pentru a se aprinde în urmă, după cîteva minute din nou. Aceasta e o datină din moșî-strămoși care presupune că anul va aduce lumină în casa omului, asemenea lămpei ce risipește întunericul. Fetițele care vor să-șî cunoască ursita, pîndesc ora 12 fix, se închid singure într’o cameră ascunsă, în care, desbrăcate pînă la brîu, fixează o oglindă pusă în fața unei alte oglinzi din peretele opus. Fix la orele 12 noaptea, o în credința poporului, care găsește felurite povești pe seama acestei vrăji, că ursitul apare în oglindă și trece subit ca in vederile din cinematografe. Se povestește că dacă ursitul apare mergînd înaintea unui coșciug purtat pe mîine de patru oameni, chiar în acel an fetița va avea căsătoria cu ursitul ei care va muri insă în același an. Nimeni nu trebue să tulbure însă liniștea celui care privește oglinda. Toate gîndurile lui sînt concentrate într’un anume punct, e o autosugestiune, un soin de hipnotism, care, la cea mai mică tulburare, poate provoca stări epileptice, nebunia și uneori chiar moartea. Mai vine apoi și credința vulgului împreună cu misteriozitatea nopței, cari dau acestei stări un caracter obscur și fatal. Mai puțin primejdioasă e vraja prin plumb topit svîrlit în apă rece ca ghiața. Plumbul ia diferite forme prin răcire, iar mintea pregătită a vrăjitorului vede în aceste forme fie un castel, care îi promite un an bogat și minunat, fie o groapă acoperită de flori, care îi prevestește moartea. Un popor mai e credința că la orele 12 noaptea, dacă eșî în stradă, primul cuvînt rostit, nu tăcerea nopței, de trecători, e de mare însemnătate. Astfel dacă în acel moment fugeți la o căsătorie cu o persoană oarecare, și dacă cuvîntul auzit e da, te căsătorești cu idealul visat. Se mai crede încă că în ajunul anului nou și al Bobotezei, dacă pui sub corp busuioc de la crucea popei, în acea noapte îți visezi ursita aidoma cum va fi ea. De altfel, mai sînt și alte credinți, mai ales la țară unde ele se păstrează cu cea mai mare sfințenie. Aceste credinți sînt reminiscențe din mitologia greco-romană și mai ales din istoria mitică a sanscriților, ale căror credinți au străbătut veacurile pînă la noi. Cel mai primejdios e însă primul caz, care are o explicare științifică și care produce victime pentru toată viața, iar in cazul cel mai norocos, moartea care e mai de preferat unei vieți întregi de epileptic sau nebun. Lilies crime, delicte, sinucideri — O revistă a anului — Să aruncăm o ochire generală asupra anului 1905 și din acest punct de vedere. Anul, care moare, a fost din nefericire foarte bogat pentru rubrica, cu titlul de mai sus. In primul rînd avea de remarcat, că a fost cu un soio de epidemie a crimelor pasionale. Primul început l’a făcut drama din str. Lăzureanu, cînd un tînăr Iancu Rădulescu, lucrător, împușcă pe la sfîrșitul lunei Mai, pe amanta sa Tincuța Popescu, în vîrstă numai de 16 ani. Acest exemplu a fost contagios, căci în decurs de două luni după drama din strada Lăzureanu s’au succedat la scurte intervale următoarele drame pasionale : Drama din strada Blănari, cînd un cunoscut comerciant în Capitală,d.Franco a împușcat în ceafă pe soția sa, d-na Ernestina Franco, pentru a încerca să se sinucidă în urmă. Pe la mijlocul lui Iunie ziarele au avut de înregistrat atentatul de la otelul Kiriazzi. O lucrătoare, croitoreasă, Elena Nicolau, trăgînd cu revolverul in amantul ei, studentul Petre Gîdea. La sfîrșitul lunei Iunie a avut loc o altă dramă sguduitoare, care s-a terminat cu moartea ambilor eroi ai acestei tragedii : e vorba de sfîrșitul tragic al soților Meille. După cum își aduc aminte cititorii, Meille, funcționar la magazinul „Au bon goűt“ a ucis cu patru focuri de revolver pe soția lui Gabrielle Meille, pentru a se sinucide apoi la rîndul säu. De pe urma soților Creille a rămas o fetiță de nouă ani. Cam tot pe acea vreme Marița Ionescu, din str. Fintinei 96, a încercat să împuște pe un factor poștal, amant al ei, pentru a se sinucide apoi. La școala Poenaru s’a petrecut o dramă similară, cu roluri schimbate însă. Aci tânărul Anibala Frunză, care era îndrăgostit nebun de d-ra Saroș, fără însă ca aceasta să știe, a rănit-o cu o un foc de revolver și apoi și-a tras patru gloanțe în tîmpla dreaptă. Apoi zguduitoarea dramă din str. Viorica, unde și-au găsit moartea copila Estera Locusteanu, fiica directorului școalei veterinare și Trandafir Grigorescu portarul acestui institut. 30», FAPTE DIVERSE Incendiul din str. Puțu-cu-apă-rece. In strada Puțu-cu-apă-rece No. 25 s’a aprins ori înaintea prînzului o magazie, de la o țigară aruncată pe niște pie—se presupune. Lucrurile, se crede, că s’au petrecut astfel, lucrătorul dela arsenal Gh. Călinescu venind noaptea acasă s’a culcat cu țigara aprinsă. Adormind cu țigara a căzut jos pe niște pae, cari au luat foc. De la aceste pae s’au aprins podele, canapeaua și alte obiecte din jur. Victima s’a trezit, văzindu-se deodată înconjurată de fum și flăcări. Atunci Gh. Gălinescu s’a repezit spre ușă. N’a putut face însă decît doi pași și căzu jos asfixiat. Cadavrul sau a fost ridicat de lîngă ușă și transportat la morgă. Furtul din strada Cîmpineanu. Acum vreo trei săptămîni d. I. Demetrescu, fost prefect de Olt domiciliat în strada Cîmpineanu No. 56, s'a prins serviciului siguranței de pe lingă poliția Capitalei, că prin chei potrivite, i s'a furat dintr’un sertar suma de lei 700. D-sa bănuia pe servitorii săîi Infirma Duca de ani 30 și Mihai Hertes de ani 26, cari dispăruseră din serviciu dela acea dată. In urma minuțioaselor cercetări făcute de siguranță, ambii bănuiți au fost prinși și arestați. La interogatoriul ce li s’a luat au mărturisit faptul in întregime, declarind că asupra lor nu au nici un ban—lucru ce s’a constatat chiar prin perchiziția corporală ce li s’a făcut,—deoarece au făcut cheltueli, parte din bani i-au trimis pe la diferite rude și un rest de 400 lei i-au depus la o casă de economie din Transilvania. Luni vor fi înaintați parchetului. Accident—Erî dimineață pe la orele 10 și jum. fempe. Anica Simionescu de ani 88, domiciliată în strada Țepeș-Vodă No. 45, venindu-i, rou, pe strada Epurilor a căzut josi rănindu-se in mod grav la cap și deasupra ochiului sting. Din această cauză rănita a fost transportată la spitalul Caritas, unde a fost reținută. BALURI ȘI SERBARI Societatea „Moria“ pentru întreținerea școalei din strada Corbului va da un mare bal în sala băilor Eforiei în seara de 31 Decembrie a. c. Corporația tîmplarilor, perierilor și caferarilor, va da în seara de 31 Decembrie a. c. un bal in sala Dacia o frumoasă tombolă cu toateia, numerile cîștigătoare va fi pusă la dispoziția onor. public pe prețul de 50 bani numărul. Mari surprize, bătite de flori, confetii și serpentine vor distra publicul. Societatea Vorwaerts, va da în seara de 31 Decembrie a. c. un mare bal în saloanele Liedertafel. Marele și splendidul hal al chelnerilor, se va da în seara de 8 Februrie în sala băilor Eforiei. Balul „Voința“ al clubului muncitorilor se va da în seara de 1 Ianuarie 1906 (Anul nou) în sala băilor Eforiei. Mari surprize, bătae de flori, confetii, serpentine, poșta umoristică și pescuitul în apele rusești, vor distra mult publicul. Comitetul organizator al acestei societăți depune tot zelul pentru reușita acestui bal. Balul societăței fraților romîni ai Daciei Traiane, se va da în seara de 1 Ianuarie (Anul nou) în sala „Dacia“. Oborul din Capitală Vineri, 30 Decembrie Pe ziua de azi au fost următoarele prețuri la Oborul din Capitală: Lmnne de cer 22—23 leî mia de kgr. Compania Yost — Calea Victoriei 71 — Urează ani mulți și fericiți onor. sale clientele Cu ocazia Anului Nou 1906 Leon Weissbluth Calea Victoriei 40 Urează ani mulți și fericiți onor. sale clientele cu ocazia Anului Nou 1906 Me Anul 1006 I. WAPPNER Calea Victoriei No. 61 felicită onor. sa clientelă și mulțumește pentru concursul dat. DEAKUL WOU urează ani mulți și fericiți onoratei sale clientele Alexandru Hasan proprietarul magazinului „AU BON HASCHE“ Strada Lipscani 60 DIMINEAȚA Agenția de Publicitate Carol Schulder & Comp București, str. Karageorgevici 18 Urează prea onor, sale clientele ani mulți și fericiți. Cu ocazia i «ULUI .% « I 19064~ ~~ Cu ocaziune a anului nou 1906 prezintă sincere felicitări prea onor, clienți ai Hotelurilor • Universal și Gabroveni - BUCUREȘTI — Antrep. Oswaard Coenert flarele magazin Roman Dimitrie Petrescu Furnisorii CURȚEI REGALE prin D-l Dimitrie D. I’chiescu Are onoare de a prezenta amicilor și distinsei sale clientele cele mai călduroase felicitări cu ocazia ANULUI NOU 1906 Frații HASAN „AU PRIX FIXE” 41 — Strada I.Ipscani — 41 Presintă onor. lor clientele cele mai sincere urări de ANUL NOU. Vechiul magazin de Mobile Mauriciu Filip Lazir — Calea Victoriei 57 — Urează ani mulți și fericiți onor. sale clientele Cu ocazia Anului Nou 1906 Dragneria Panteli Georgescu 6, Strada Academiei Urează, onorabilei sale clientele de Anul nou 1906, toate fericirile. * S. C. FARCHY Proprietarul magazinelor „La Papagal“ Strada Lipscani 74—76 Urează ani mulți și fericiți onoratei sale clientele cu ocazia Antiinsoft 1906 4 Marele Magazin de Mobile „CONSUM“ no. 9, strada Doamnei, No. 9 felicită călduros cu ocazia ANULUI NOU 1906 prea onor la clientelă. Lemne de cer cojite 24—25 lei mia de kgr. Lemne de șleau 19—20 lei mia de kgr. Lemne cer verzi 17—18 lei. Fîn călit. I-a 60—62 lei mia de kgr., călit. Ii-a 52—56 lei mia de kgr., călit. IlI-a 45 lei mia de kgr. Pae de grin 16—18 căruța. Pae de orz și ovăz 22—24 mia kgr. Pae de meiat păsăresc 68—72 mia de kgr. Ovăz cal. I 48—50 lei kila, ovăz călit. II 44—46 lei kila, ovăz călit. III 42 lei kila. Orz 48—54 lei chila. Grin călit. Ia 74—78 lei chila, călit. ILa 68—72 lei chila, călit. IlI-a 64 lei chila. Porumbul cal. 166—68 lei chila. Porumb cal. II 60—62. Tîrgul de animale Cai de lux ne lipsesc. Caî de frunte 500—1000 perechea. Cai țărănești 240—360 perechea. Boî de frunte 400—600 perechea. Boî țărănești 260—380 perechea. Vaci de lapte 50—60. Tîrgul de legume Cartofi 10—11 lei suta de kgr. Ceapa 12 lei suta de kgr. Varza mică 10—14 suta de bucăți. Anna Marcovici Ioseph Fessler D-tor Scarlat Lupescu Special în boale interne (de piept de stomac etc.) CONSULTAȚIUNI de la 2-3 Strada Carol 38 2195 61. M. BREIER Fii POSTA SABIA SSeS.SiSe.VA — Str. Lipscani No. 53 — POSTAVARIA «JENSESSATIA la 58 Orașul felial“ Str. Muiscaai No. 24 Urează ani mulți și fericiți onor. sale clientele cu ocazia anualul .von 1906 Fabrica de Conserve STR.ICOVICI No. IX, Strada Regală, No. îl urează ani mulți și fericiți onor. sale clientele cu coasia Anului Nou 1906 M. CĂȚULESCU — DULCAMARA — Lipscani ÎU — (Pasaj) Urează ani mulți și fericiți onor. sale clientele cu ocazia Anului Nou 1906 De ANUL NOU 1906 Theodor Radivan B-dul Elisabeta No. 9 bis urează ani mulți și fericiți onor. sale clientele. RUBENS Proprietarul Magazinului de pălării Calea Victoriei 28 urează numeroasei sale clientele ani mulți și fericiți. 1 Ianuarie 1906 Noul Magazin de Mobile „PROGRESUL“ Calea «ictoriei »p- 436 Mulțumește onor sale clientele Îientru bine-voitorul concurs dat de o deschidere și Îi urează ani mulți și fericit! cu ocazia ANULUI NOU 4906 Croitoria „Lume Elegante” M. BERTHEIL STRADA BECALA No. 5 urează ani mulți și fericiți onor. sale clientela cu ocazia Anului Nou 1906 Croitoria „Moda Parisiană" Str. Academiei No. 25 Felicită călduros onor. sa clientelă cu ocazia Anului nou 1906. cu ocazia anului nou 1906 Marele Bazar cu Mobile Union Str. Lipscani 74 felicită călduros onora sa clientelă - ------------------NATHAN SCHWARTZ „Croitoria Regală“ Calea Victoriei No. 60 Transmite onor. sale clientele, cu ocazia Anului Nou 1906 cele mai sincere urări de fericire. ANTREPRENORUL „Motelului Regal“ București Transmite onor sale clientele cu ocazia Anului noii 1906, cele mai sincere felicitări. Institutul k lucrări medicale din STR. DOAMNEI 27 al D-rului Eraclie Sterian Execută după cele mai noi metode și cu prețurile cele mai convenabile. Analize complecte de urină, s singe, spate, lapte, suc-gastric, tumori și orice lichide, secrețiuni sau producte patologice. Diagnosticul Sifilisului prin căutarea spirochetului. Vase sterilizate (pentru culegerea urinei) instrucțiuni și tarife se trimit imediat la cerere. I gs rí r\11 I cel mai bun pentru I V O. Uiii, i anul nou este desigur un Piano sau Isîaniuo care se poate cumpăra cu 4 ° C maieftin lă D-l Chr. P. Cossac, Brăila str. I Vasile P. Sassu (galbenă) provenind de la falimentul fostului depozit de ie Aug. Libermann 2962 Magazinul „La Carmen Sylva“ ESKENASI & BENVENESTI 66, Str. Lipscani 66, București mulțumește onor. sale clientele pentru concursul dat și îl exprimă sincere felicitări cu ocaziunea anului nou 1906. MAGAZINUL .La traisfeii albastre* LAZIROVlEI strada Șelari So. 3 Presintă onor. sale clientele cele mai sinceri urări de anul nou 1906. Frații CZELL Proprietarii fabricei de bere E. leather §sor au onoare de a prezenta, cu ocazia anului nou, amicilor și clienților cele mai sincere felicitări. „Farmacia Centrală" 16A3Í WERKTER IAȘI Exploatarea isvoarelor din Slănic Fiiișan Curtele egale felicită călduros cu ocazia ANULUI NOU 1906 pe toți clienții și cunoscuții săi. *8 A si A SINUXI JOCKEY-CLUB Pasagiul romîn No. 19 BUCUREȘTI Felicită călduros cu ocazia anualui no . 1906, vechia și credincioasa sa clientelă. A £ fi. 1. Langer Administratorul Circului HENRY Urează prietenilor și cunoscuților săi cu ocazia Anului nou 1906 cele mai sincere felicitări: fabrica de saramura, jjlF'loiric; «51a CRAIOVA felicită călduros, cu ocazia Anului nou 3900, pe toți clienții și cunoscuții săi. A Cu ocazia anului nou 1966 presentăm sincere felicitări prea onoratei noastre clientele Direcțiunea Hotelului „CAROL“ LOUIS SICKHA FRANZ STIEFLER Me Raul NToft 1 ® ®» G. PASCU, Antreprenorul Hotelului Bingasoh felicită onor. la clientelă, dorindutla sănătate și feriire. DISECTIUÎNS’A HOTELULUI și CAFEULUI de FIULICE Urează onori săi clienți ani mulți și fericiți, cu ocazia ANULUI Iteu 1906 Librăria Centrala Piața Unirea fdex. V. SlătciuteB Urează onoratei sale Clientele ani senini, cu bine plini Ploești, 1 Ianuarie 1906 IOHAN M8SEIER BUCURESCI, Str. ISVOR, Ro. 93 Constructor de Decimait, Căstimari și BASCULE In fier și lemn, cu și fără greutăți Saufgwichsmwaien, —— suci*ki.hî::s<: și BtriBATion «TM. 268» CUMPĂR CUMPĂR Bijuterii uz.ate și pietrei«*»" Plătesc prețuri mari LECF 2817 C" — la cșrerea Brăila LOGODIȚI Decembrie 1905 Pașcani D-na și D-nn Adolphe Grttnberg Proprietarii Magazinului „EAMERLEETA“ București, Piața Sf. Gheorghe mulțumește onor sale clientele pentru concursul dat și Îi exprimă sincere felicitări cu ocazia ANULUI NOU S9»6. Reumatismal, «Miybl, Tusa și ürmeblti Thermopaux vată revüke VINDECA toate boalele de piept și toate afecțiunile reumatismale. THEMOGEIUL produce și întreține la suprafața corpului o căldură binefăcătoare și continuă. Suprimă întrebuințarea neplăcută și axa de penibilă de suportat a vesicătoarelor, frecțiunilor, ungerilor, iodurilor etc. etc — De vînzare la toate Drogueriile și Farmaciile din țară — pr. pr. Lazarovici Postasist, al Prof. von Frisch, din Viena Special în boale sifilitice dumești GENITO-URINARE SI FEMEI Str. Sf. Apostoli 21 Loc de așteptare separată după cerere: consult. 2 - 4 si 6 - 8. 91-23 à