Dimineaţa, iunie 1906 (Anul 3, nr. 831-860)

1906-06-01 / nr. 831

«*tmi 1 xu nif> UK'O Blaasapsiris B r. MVCrt» v.«»fr’.CofTK íaerw.^wmrofcj' •» UCUREȘTI, Călăuza Capitalei și a Expoziției. — Ilustrații., Planuri, Descrieri, lista alfabetică, a stradelor autorităților, etc. etc. PREȚUL 1 LEU adresat șefilor de poliție din toată țara impune comisarilor de poliție să poarte uniforma. Cei cari vor contraveni acestor disposițiunî vor fi amendați.Orele de serviciu la ministerul de interne vor fi nn începere de joi 1 Iunie de la 8 dimineața pînă la 1 p. m. @ Aseară d. dr. profesor Gr. Marinescu a ținut în amfiteatrul spitalului Colțea o conferință despre hipnotism și sugestie. D-sa a arătat relele ce reesc din practicarea de către empiri a hipnotismului. Au asistat pe lîngă o mulțime de doctori, mai mulți înalți magistrați și cițîva profesori universitari. a Pentru Limb.ă seara se anunță la bașca a 7 a reprezentație a marelui succes, vodevilul Odă mobilate. Nouă cupide de actualitate, mai mare. Peste 165 case au fost inundate. Pentru moment notez următoarele proprietăți: Cialkof, Ciurcu, Lazăr, Froymovicî, Paltanea, dr. Toff, Mihai, Dimitriu Gheorghe Stoianovicî, Matylda, Eminovicî, rabinul Gottesman, Bolchower, toate din bul. Cuza și casele d-lui Petre Antonescu din str. Corona, Sadovicî str. Unitei, Smaranda Cristovicî str. Coroanei 33, Rapaport str. Vasile, Sasu C. Constantinescu str. Cazărmea, Ghenciu str. Regală, Guzianu, str. Polonă, dependințele dela proprietatea fraților Malcoci din str. Galați 25, Botzareș str. Golești și un loc viran al d-lui Hagnag din bul. Carol. Izlazul de la periferia orașului e de asemenea complect inundat. Aci multe case sunt prăbușite. Pompierii sub conducerea locotenentului Vasilescu, desfășură o mare activitate, dar numărul lor e prea restrîns pentru a face față împrejurărea. Din județ se comunică că multe vite au fost înecate. Ploaia a căzut și în județ dar fără grindină. In ultimul moment aflu că un barcagiu s’ar fi înecat; n’am încă posibilitatea de a controla acest svon. Mîini amănunte nouă.—Rola. Mișcarea de la finanțe —D. V. Dobrescu, absolvent al școalei de științe politice, și actual impiegat cl. I, la ad-ția financiară Brăila, a fost numit subșef de secție la aceiași administrație, în locul d-lui N. Angheluță, nepresentat la post. D. I. Niculescu, actual impiegat cl. II, în administrația financiară Brăila, a fost înaintat cl. I, în locul d-lui V. Dobrescu înaintat. D. V. Nicolau, licențiat în științele de stat și actual impiegat auxiliar cl. I la administrația financiară Tutova, a fost numit impiegat cl. II la administrația Brăila, în locul d lui I. Nicolau înaintat. D-nii impiegați auxiliari ci II. P. S. Balan de la Brăila și I. L. Coca de la Constanța, au fost înaintați la cl. I a funcțiune, în locul d lor V. Nicolau, înaintat și N. R. Popescu, care a părăsit serviciul. D-nii I. G. Gheorghiu, absolvent a 5 clase secundare, și G. St. Popescu absolvent a patru clase secundare, au fost numiți impiegați auxiliari cl. III, în serviciul exterior general a finanțelor. D-nii impiegați auxiliari I. P. Ștefănescu de la Muscel și I. Mihălcescu de la Argeș, au fost transferați unul în locul celuilalt. Palatul Justiției Recursul lei Troceanu.Troceanu din Craiova, reformat in urma afacere de avort, făcind recurs la consiliul de revizie, ministerul a oprit recursul, pe motiv că consiliul de revizie nu poate judeca hotărîrile consiliilor de reformă. In contra acestui act, d. loc. Troce nu a făcut recurs în Casație. Secția a.U Curței de Casație, urmînd să judece ori recursul, l-a amînat pentru ziua de 18 Octombrie. $ Furt de dosar. — Mihalache Mihăilescu din serviciul d-lui Gr. Alexandrescu, fabricant de pielării, abuzînd de încrederea stăpinului, a furat mărfuri pe cari le vindea cu ajutorul d-lui Teodor Radovin cizmar. Dat judecăței pentru acest fapt, trib. Ilfov sec. II, urma să judece era acest proces, cînd constatînd lipsa dosarului, a dispus refacerea lui și căutarea autorului acestui fort. Abuz de încredere. — In urma reclamațiuneî făcute de d. Brand, parchetului Ilfov, prin care se plîngea că d. Balaban și-ar fi însușit 2.800 lei ce-l încredințase, judele instructor al cabinetului I, a arestat pe Balaban, Trib. Ilfov s. III, a infirmat era mandatul de arestare, £ m Furtuna de aseară .Era după o zi senină și foarte călduroasă, deodată, pe la orele 6 seara, s’a dezlănțuit o furtună în Capitală. Cerul se acoperi de nouri negri groși, cari întunecară lumina zilei. Din cauza vijeliei liniile telefonice ț'au funcționat regulat: «romunar mu »■ w Pentru Vîsiiatoric ^Expoziției In sala de depeșt a ziarului „Adevărul“ s’a înființat un birou de închiriere de camere și apartamente mobilate sau nu, pe tot timpul duratei expoziției, cu Luna, săptămîna și ziua. Doritorii de a da camere sau apartamente cu chirie, vor adresa ofertele lor însoțite de o taxă de 1 leu de cameră și 2,Ioi de apartament sau mai multe camere, pentru care taxă biroul va recomanda amatorilor camerele înscrise. Vizitatorilor expoziției li se vor da, la cerere, in mod gratuit deslușiri complecte asupra cartierului și camerelor ce vor vor să închirieze. In același timp d-nii vizitatori al Expoziției sunt încunoștiințațî că la biroul de închiriere fiind înscrise un mare număr de camere și apartamente ce sunt de dat cu chirie, pot fi serviți cu toate deslușirile de carinovoe vor avea spre a putea ocupa în cel mai scurt timp o locuință convenabilă. Nenorocirea de la Teia era pe la ora 10, un domn bine imbrăcat, în vîrstă de vre-o 40—45 ani, venind la lacul Teiu pentru a se scălda s’a înecat. Cadavrul lui a fost pescuit spre seară și depus pe malul lacului. Pină acum identitatea lui nu s’a putut stabili. Iată și semnalmentele: E de statură mijlocie, părul și sprincenele castanii La partea dreaptă a gîtului are semnele scrofulei. Marile Inundații din Brăila Peste 165 case inundate.—O victimă. —Rase prăbușite. BRAILA, 30 Mai.—Ploaia de azi a cauzat stricăciuni incalculabile. Beia debarcader și pînă în str. Misițiilor și de aci pînă la magaziile cu grîne, totul e inundat de apă care a pătruns în multe magazii pricinuind mari stricăciuni. Aci oamenii sunt nevoiți să facă uz de bărci pentru a putea trece de la un punct la altul. In centrul orașului dezastrul e și Din lumea muncitoare Universitatea populară romina Am arătat intr’un loc că toate țările din Apus, după ce s’au mărit și împuternicit nenumăratele organisațiuni muncitorești existente acolo, s’a simțit trebuința de a se Înființa cita o universitate populară. In Berlin de pildă, din împreunarea cluburilor socialiste Lessing, Heine și Darwin s’a format o universitate populară. In Paris, desvoltindu-se necurmat cercul „Cooperation de idees" s’a înființat și acolo atunci o universitate populară. Și același lucru s’a întîmplat și în Belgia și în Anglia și în Austria. In Romînia, există de asemenea numeroase organizațiuni muncitorești, cercuri de studii sociale, cunoscute toate sub aceeași denumire : „Romînia Muncitoare“. Cercul „Romînia Muncitoare“ care are sediul principal în București, a evoluat și el ca și cercurile similare din străinătate. Dintr’un cerc mic restrîns, alcătuit din cițiva muncitori cari după zile pline de trudă, veneau seara și citeau broșuri socialiste — el a ajuns un cerc mare, s’a prefăcut treptat, treptat, s’a lărgit, s’a desfăcut în celule, sindicate, bine organizate, în jurul cărora s’au strîns peste 2000 de lucrători cari luptă acum cu „ajutorul armei roșii" ; greva, pentru îmbunătățirea traiului lor. Odată cu dezvoltarea acestui cerc s’a simțit nevoie a se întemeia o universitate populară, care să fie un instrument puternic de democratizare a științei și prin conferințe nenumărate, să pue la îndemîna clasei muncitoare, din Romînia o sumă de cunoștinți pe cari un om din vremurile noastre trebue să le posede, pentru a ajunge la o cunoștință mult mai largă despre lume și despre menirea sa în societate. Socialistul Hubert Lagardelle într’un articol al său privitor la universitățile populare spune între altele, că dacă sindicatele e principalul cîmp de acțiune a clasei muncitoare, atunci universitatea populară e unul din mijloacele cele mai mai bune pe cari le are proletariatul pentru a utiliza devotamentul, avîntați în rândurile muncitorilor socialiști și pentru a utiliza și simpatiile burgheziei liberale. Sindicatul e arma cu ajutoul căreia muncitorii își pot realiza aspirațiunile economice, iar universitatea populară o arma prin care muncitorii își pot satisface aspirațiile intelectuale. Astfel ca și în Apusul Europei înființarea universități nu e decit un corolar al mișcarei sindicaliste populare. Inițiatorii acestei universit S £fJ au fost: D. profesor dr. Cantacuzino, d. dr. Rakowsky, d. Voinov, profesor universitar, și d. Dobrogeanu Gherea. Universitatea populară s’a deschis acum o lună, și are sediul la cercul „Romînia Muncitoare“. In fiecare Duminică se țin acolo conferințe cu subiecte științifice și rîale. Pină acum s’au ținut următoarele conferințe : Despre alcoolism : d. dr. Casacu ; Știință și ideal : d. Voinov . Origina vieței : profesor dr. I. Cantacuzino. Influența industriei asupra higienei lucrătorilor : Ecaterina Arbore și apoi conferința d-lui Dobrogeanu Ghirea . Din ideile fundamentale ale socialismului științific, voturi și a fost proclamată aleasă. Lista opoziției a întrunit 93 voturi. Georges CRAIOVA, 30 Maiü. — Camera de meserii a recomandat ministerului de comerț pentru posturile de secretari comptabili, pe următorii dni: Costică Ene de la corporația ferarilor, M. Dumitrescu coaforilor, D. M. Mihăilescu tipografilor, Nicu Mihăescu croitorilor, George Daneoff dela corporația cizmarilor, C. Melinescu dela corporația constructorilor, M. Mehedințeanu dela corporația cojocarilor, G. lonescu dela corporația mecanicilor. Pentru posturile de secretari controlori au fost recomandați d-niî . I. Rezeanu dela corporația coaforilor și tipografilor, Dumitru Șoraanescu dela corporația croitorilor și plapumarilor, M. Leoveanu dela corporația cizmarilor, I. lonescu dela corporația constructorilor, I. L. Palia cojocarilor și I. D. lonescu a mecanicilor și ferarilor. — In baza votului dat de corpurile legiuitoare, primăria a început pavarea străzilor Copertări și Barbu Catargiu. Lucrarea a fost adjudecată asupra antreprenorului Daniel. — Camera de meserii a aprobat budgetele tuturor corporațiilor din Craiova in conformitate cu legea din 12 Martie cor. — Femeia Ioana Maria Zidaru a fost grav bătută de ginerele său G. Ionescu și internată in spitalul Central. Poliția ancbotează. Prefectul județului C. Geblescu a plecat în concediu la Paris. Locul e suplinit de directorul Petre Celareanu. — Secretarul inspector de la Camera de meserii, depunînd raportul inspecțiilor făcute corporațiilor meseriilor unite și cismăriilor din T.Severin și Calafat, aduce laude celei din urmă care soldează bilanțul anului curent cu 10 mii 859 lei. — La 1 Iunie Camera de meserii va ține ședință extraordinară pentru numirile celorlalți secretari dela corporațiile întregei circumscripții. — Adeverul a obținut mare succes publicînd cel dinții complecte dări de seamă telegrafice asupra consfătuirei liberale. — George Milea funcționar la Ca mera de comerț a făcut șî expus harta monografică a județelor Olteniei. Lucrare foarte reușită. Xam. Omorît de trăznet CALAFAT, 30 Maiü.—Azi la orele 11 a început să ploue, cu trăznet. Stan Nedelea împreună cu sora lui era la cîmp la săpatul porumbului ; trăznetul s-a descărcat asupra lui Stan. El a murit pe loc. Sora lui fiind mai departe, a fost paralizată. IAȘI, 30 Maiü.— Scorțescu ori înainte de a se sinucide a luat trăsura din piața Unirea și ducîndu-se in grădina Copou, dădu ceasornicul și două scrisori birjarului să le ducă acasă, apoi s’a sinucis. Cauza sinuciderei sînt chestii familiare. Glontele a atins vîrful inimei. Azi s’a făcut autopsia ; mîina va avea loc în momintarea. — Iazurile Ciric și Cîrlig din marginea orașului s’au revărsat în urma torențialei ploi de aseară. — D. Dimitrie Sturdza va veni în primele zile ale lunei Iunie să cerce o împăcare intre liberalii ieșeni. Dan BRAILA, 30 Maiu. — Știrea publicată cel din tiiü de „Adevărul“ a fost confirmată în totul. Telegrama venită astăzi dimineață din București anunță că consiliul comunal a fost dizolvat. — Prefectul Faranga, care de două zile se află în Capitală, se întoarce în Brăila astă seară sau mîine dimineață, pentru a asista la instalarea comisiunei interimare. — D. Christache Sulioti a plecat aseară la București. —Othon Statatos, mare armator grec, a vîndut ori lui Bolehover nouă șlepuri pentru suma de peste o jumătate milion lei. — Tribunalul secția 2 a judecat astăzi procesul lui Vagamescu Mihail care in luna Decembrie a ultragiat pe fostul substitut de procuror, actualmente supleant, d. Th. Piroșca Procesul s’a amînat pentru 5 Septembrie. — Nissim Aischen, bancher din Vidin (Bulgaria), după ce a escrocat diferite banei din Sofia cu peste 100 mii lei, a fugit în străinătate însoțit de Samuel Banarova tot din Vidin.O ploae torențială urmată de o grindină în mărimea unei alune, a căzut azi în Brăila, ținînd 17 minute. Grindina care a căzut fără întrerupere a cauzat mari stricăciuni. Astăzi, au fost ascultați de instrucție, primarul și secretarul comunei Ianca, Ionescu și Barak, acuzați că au falsificat diferite bilete de vînzare a vitelor locuitorilor Radu Guran și Iancu Ciopala. Rola Greva de la fabrica Wolff din Capitală La fabrica d-lui E. Wolff din Filaret, s’a declarat o grevă de antipatie. Un număr de 17 lucrători turnători au încetat lucrul, cerînd înlocuirea maistrului Iohn Novak care se poartă într’un chip brutal și necuviincios cu acești lucrători. Ei s’au întrunit la sindicatul metalurgist de la „Romînia Muncitoare“ unde au redactat un memoriu care cuprinde cererea de mai sus. Memoriul acesta a și fost înaintat fabricantului Wolff. Telegrame din țară Procesul fraudelor dela docuri.—Afacerea polițiștilor GALAȚI. 30 Mai.—Mîine tribunalul secția doua va judeca procesul fraudelor dela docuri. . stil Procesul se va amîna cu siguranță fiindcă fostul casier Sterian Dumitriu e grav bolnav de Hemoftizie. — Polițiștii complici în furtul de la Casa Topali au fost reintegrați deși procesul continuă. Reîntregrarea e obținută cu consimțîmîntul procurorului general. Ziarul „Tribuna Liberală“ atacă pe procurorul general anunțant o campanie foarte violentă.—Sylv. Alegerea din Huși HUȘI, 30 Maifi. — Azi s’a efectuat aci alegerea colegiului al II-lea de comună. Lista guvernamentală a întrunit 118 lamă criminală Dela corespondentul nostru particular Tg.Frumos, 29 Maia, Un cadavru găsit Lucrătorul olar Vasile Gheorghiu de la fabrica de oale a d-lui Isidor Goldenberg din str. Măicuței din localitate denunțînd poliției că Vineri 26 Maia dimineața pe cînd se ducea să caute un puț ce îl perduse și pe care credea ca poate se găsește căzut în latrina fabricei, a zărit cadavrul unui copil plutind înăuntru. D. Cezar Menciu, șeful poliției locale s-a transportat imediat la orele 8 la fața locului și a dispus scoaterea și spălarea cadavrului. Trimis la morga spitalului, după multe și energice cercetări d. Cezar Menciu a putut afla că mama criminală este o fostă lucrătoare la sus numita fabrică de oaie, Sevastița Vizniuk, în etate de 18 ani de loc din Botoșani și care părăsise fabrica Duminică 21 Mai curent. La orele 8 d. dr. I. Drăghici, medicul comunal a fost chemat de șeful poliției pentru a constata cadavrul ce era de sexul femenin. Aducerea criminalei Parchetul de Iași a fost înștiințat, iar mama criminală a fost cerută telegrafic poliției de Botoșani spre a fi înaintată poliției locale. Sîmbătă cu trenul de 10 și 10 a sosit în Tg.Frumos însoțită de Ilie Bulgard, sergent revizor pe lingă poliția de Botoșani. La primul interogator ce i-a luat d. Cezar Menciu, a declarat că copilul s-a născut în ziua de 7 Mai, curent pe la orele 2 după amiază, fără să știe, pe cînd se afla in latrină, observînd apoi faptul și fiindu-i frică n’a spus la nimeni, iar după cîteva zile a plecat la Botoșani. Sosirea procurorului Sîmbătă cu trenul accelerat de 11.20 minute a sosit d. prim-procuror Mihai Jlf , ■«**. ^uwvuwwwvj<^W«l*mW3tMV. .. d a ® a»Wk.i ••* ■otw'WttBWWi^* Ghinea Ionescu, unde a dispus să se facă autopsia cadavrului. Medicul comunal d. Drăghici a făcut cuvenita autopsie în prezenți d-lui prim-procuror și s-a constatat în general că a fost născut la timp și viu. Cadavrul avea o greutate 2 kg. 800 gr. Examinind și pe mamă d. dr. Drăghici a găsit că e bolnavă nefiind nici trei săptămîni de la facere. D. primprocuror a dispus internarea mamei la spitalul local. In tot timpul boalei va fi păzită de un sergent polițienesc. D. prim-procuror a plecat tot în acea zi pe la orele 1.55 minute la Iași insărcinînd pe d. Cezar Menciu, șeful poliției, cu continuarea cercetărilor. Interwiev cu autoarea crimei La spital după ce s'a făcut autopsia cadavrului și înainte de a fi internată la spital mama mi-a declarat că nu era îndemnată de nimeni de a face așa ceva și că nici părinții ei nu au știut că e în poziție. Această crimă s’a întîmplat fără voia ei. Ea se află într’o stare destul de gravă din cauză că temîndu-se să nu afle părinții a fost silită să lucreze în tot timpul cit a stat în Botoșanî. rea). Napoleonul 19 13 ; Rubla 252.50 - Anstalt 671.50. Cred. f. austr. 1047.— Cred. f. aug. 812.— c. f. austr. 680.— Lombarde 160.— ; Alpine 5.5082 ; Lozi turcești 156.—; Renta hort. aus. 99.80; renta austr. arg. 99.75 ; renta aust. aur 118.25; renta aur ung. 113.90; Schimb Londra 24. 20 ; Schimb Paris 95.50 ; Schimb Berlin 117.35; Schimb Amsterdam 198.20; Schimb Belgia 95.20; Sch. Italia 95.55, Tendința calma. Grla 96.—; Porumb 58V8. Fapte diverse Spargerea din șos. Vergului. — Acum cîtva timp s’a comis o spargere la un magazin de manufactură și mărunțișuri din str. Vergului. S au furat mari cantități de postav și după cercetări lungi, erî autorii furtului au fost descoperiți. Ei sunt cunoscuții spărgători Petre Rădulescu și I. Drăgan cari au fost condamnați în nenumărate rînduri pentru furturi și spargeri. Postavul eî l au vîndut croitorului Dumitru Ștefan care a fost de asemenea arestat. Furtul de la magazinul Luca NiCUIESCU.—Individul Gheorghe Dragomirescu s’a introdus acum citeva zile în magazinul d-lui Luca P. Niculescu de unde a furat cîteva bucăți de postav. El fu prins era și arestat de serviciul de siguranță. §1.O parte din postavul furat a fost găsit la el. Furtul din Alexandria.— Am anunțat acum cîteva zile că din Alexandria din fața unei băcănii, s’a furat o brișcă cu doi cal. Autorii acestui furt au fost prinși erî în Capitală. Ei se numesc Ion Andrei Ungureanu cunoscut hoț de vite, Donciu Colea și Ion Georgescu zis Găinaru, denunțat de el ca complici în acest furt. Accident. D. M. Sarchis, farmacist la spitalul Colțea, obținuse un concediu de 35 zile, spre a pleca in străinătate. Azî, pe la ora 1 jum., d-sa trecea grăbit pe str. Academiei, spre a-și aranja afacerile înainte de plecare. Din nefericire însă, cînd voi să traverseze bulevardul, o cotigă a unei lăptărese îl izbi cu oiștea și-l călca pe piciorul drept. Astfel, d. Sarchis a fost nevoit să se lase a fi pansat și transportat la domiciliu. Furt de 390 lei.—Circumscripția l-a a arestat era și înaintat poliției pe femeea Maria Constantinescu care acum citeva zile a furat dela d. I. Cornoiu suma de 300 lei. O parte din banii furați au fost găsiți asupra ei. Ea va fi înaintată azi parchetului. Pungaș arestat.Cunoscutul pungaș Adolf Grünberg zis Vilu Surdu, a fost condamnat anul trecut pentru diferite pungășii și de atunci pînă acum s’a sustras urmăririlor poliției. Era dînsul fu prins și arestat. Prinderea unor pungași îndrăzneți.Doi pungași bine cunoscuți și anume Iosif Greavu și Vasile Putere treceau acum cîteva zile pe calea Rahovei Ln oltean anume Ioan Ionescu ședea pe o bancă și își număra punga. Atunci unul din ei se năpusti asupra lui, îî luă punga și ambii dispărură. Ei vor fi înaintați parchetului. O moarte ciudată.—Era birjarul Costachi Guran, îr. ,vîrstă de 50 ani, a venit în berăria lui Lupu Leci din calea Moșilor 321, și peste cîteva minute, fără t ■ansportat la morga, 28 Maiü In Capitală.— lată cursurile pe ziua de azi : Rente, tipul 5 la sută amorf. 1881-1888 lei----; idem 1892 lei------; idem 1893 lei-----; idem 1891 internă 1021/4; idem de 185 mii. 1903 lei 102H,; Tipul 4% idem 3201 mii. interne lei 93/2; idem 50 mil 1889 ier ßS.1^; idem 274 milioane 1800 lei 95l/4; idem 45 milioane 1*91 lei BLOI; idem 120 milioane 1894 lei 93l/a; idem 90. im 1896 lei 92V4; idem 180 mii. 1898 lei 92l/4 Renta amortibilă seria A. și B. 470 lei 92b- Convertită 1895 913b. Obligațiuni: Comuna București 1895 lei -----; idem 1898 corn.-----; idem 1903 lei 90V2; Creditul jud. și com. 103—, idem 95. Scrisuri fondate: rurale 5% lei 1033/8; idem 4% lei 9412; urbane București lei 9971s; urbane Iași lei ß61;^. Acțiuni: Banca Națională 3230; Banca Agr. 553 ; Banca Romîniei 266 ; Banca de scont 186; Banca Marmorosch Blank et Co. 103ft ; Banca populară din Pitești 232 ; Dacia-Romania 948 ; Naționala 1223. Patria 237. Generala—Letea purtător 92. Letea fondator 92. Letea prioritate 92. Monede: Napoleon 2020; Coroana germ. (marca) —1 Cor. aust. ctr. 1.051;.; Rubla Grín pro Maiu Secară „ „ Budapesta, 30 Maiu Grin pro Oct. cot. 15.78 scădere 26 hi. Secară pro „ „ 13.— „ 18 „ Ovăz pro „ „ 13.12 scădere 8 „ Porumb pro Maiu 12.82 „ 28 „ Colza „ Aug. 29.20 invariabil Paris, 30 Maiu Grin pro Sul Aug. fres 23 30 scăd. 10 ct Făină „ „ „ „ 30.40 arc. 50 ct Uleiü „ Maiü „ „ 60.—invariabil Berlin 30 Main 184.25 urcare 20 pf. 158.75 invariabil New-York 30 Main 96.—urcare 1 cm. 90/8 invariabil .... „ 88»/» Porumb dispon. 58/7 „ „ „ Iulie 581/ scădere 7* ctc „ „ Sep. 58‘/s urcare V» „ Griü pro Iulie 847» urcare 7* ct Griü pro Sep. 837* .> V» „ „ „ Iulie 5 L Va invariabil Porumb pro Sept. 517* urcare 7* ] In editura societăței noastre am scos o nouă serie de opt cărți poștale ilustrate reprezintînd caricaturile celor opt miniștri din guvernul actual. Aceste cărți poștale sînt opera artistului nostru caricaturist d. Iser, și, după indicațiunile d-sale, colorate de mînă în atelierul d-lui Leon Grünberg din str. Anton Pan No. 48. Cu toată frumusețea ca formă, colorit și reușită, aceste cărți poștale se vînd foarte eftin. Depozit general la librăria J. Eschenasy, bulevardul Academiei, 1. Știri artistice Mercur 31 Mai, ora 2 și jum. d. a., va avea loc la palatul Ateneului, producția elevilor Conservatorului de muzică și declamație din București, florile noastre cărți poștale ilustrate Ernestina Brenner Raphael N. Grünberg LOGODITI Maiu 1906 In locul oricărei alte înștiințări Brăila ^__.. _ Dikl 'NEA^A. — Str. Academiei 32 — Astăzi și în fiecare seară TEATRU de VARIETAȚI și BALLET EgSgr PROGRAM " NOU "W ® DEBUTUL NOUILOR ARTIȘTI După reprezentație IMERĂS ÍMBIL — a la Moulin Rouge din Paris — Isacaș de ploaie în sala Reprezentații în fiecare seară ------Artiștii asociați-------sub conducerea d-lui Const.3. Isaicovici $stă-ssară Jifercuri 31 stola Drama Sîngeroasă «lin Prețuri Populare țin talie mijlocie, Un ! yÂg alb, capul negru și o dungă albă în față, avînd o pată neagră la coadă. Răspunde imediat la numele de Frontzi, — a dispărut. Cine-l aduce la «Adeverițl » va primi o bună recompensă. ____________ — De la facultatea din Viena și Berlin — S> E SI TI § TE în fraeficai piraiars și danturi — se efectuează fără durere — Special ln boale de gură și gît Calea Victoriei, 51 (Piața Teatrului) Deasupra Berăriei Cooperativa Lemne de cer sunt de vînzare la Gorneni (Vlașca) depositațî lîngă via proprietății despre Mihăilești, stînjenii făcuți bine pe două metri și 10 centimetri fără cîrlige. Amatorii se vor adresa la casa de schimb N. Pa Moroeanu — Str. Lipscani 10, București — ANUNCIU Vin vechiu de vînzare alb și roșu din Podgoria KICCHE§TI cumpărătorii să se adreseze la Tecuci D-lui Theodor Cincu.______ fule Antonescu Dr. în fept de la Paris fost judecător i procuror la trib. Ilfov. —AVOCAT— S’a imitat în STRADA CMEMERIEI No. 38 Consult, de la 9—11 nn 5—6 p.m. CONSULTAȚIUNI ÎNGRIJIRI MEDICALE Boctoriî (tranfeze No. 217, Calea Moșilor, No. 217 Orele 10 — 12 a. m. și 3—5 p. m. sstt-ixclix Berzei IS.S se închiriază camere elegant mobilate cu ziua și cu lura în tot timpul Expoziției. Tramvaiul în față. Medic oficial al Stațiunei Călimănești-Căciulata Se stabilește pentru sezon în această localitate Sn timpul absenței sale din Capitală consultațiile din strada Domnița Anastasia No. 11 sunt încredințate ajutorului sau Specialist în boale Interne și Sifilitice Vechi medic al Eforiei Spitalelor Civile Consultații de la 10—12 și de la 5—7 13, STB. BîcESCU-VODA, 83 (Colț Șerban-Vodă) Distruge peatra cazanelor, marinelor, aburi. Adaptat C. F. R. principalele fabrici, mori locomobile. — Cataloase gratuite — «MAVROJANI» Străila UASA DE SCHIMB București, Strada LIPSCANI No. 8 Noul Palat Dacia cursul pe ziua de 27 Marui 1906 ammpíi-1 Vaud Renta Amor. 1905 kb. Rentă internă. Obl. jud. Comun. Obl. Com. Junet. Seria. iTunc. Rur. . „ Urb. . ». » » Ia?! Acțiuni B.N ațion Hff Agric. „ Scomp. B” 180 — 185 — Cor. val. austriac. 105 — 106 — Mărci germane 123 50 124 50 Bancnote franc. I 100 50 101 25 „ italiene 1 100 — 1<>1 — „ rubl' hîrtii I 266 — 270— Losurile Expoziției g-rale Romane se trimit franco în provincie. Și se vînd în CAPITALA cu Lei 21 bucata. Cunoscutul cabinet al Doctorului Baubergher din Strada General Florescu 9 s’a mutat peste drum Steaua General Florescu . Plombarea, extragerea fără durere, dinți artificiali artistici în aur și cauciuc. Prețuri cunoscute Consultațiuni o continuă cu regularitate cu toate că se fac reparații exterioare imobiluul — INTRAREA PRIN CERTE — FORTUNA* 9, Str. EsneraJ Florescu. 9 Se tratează toate boalele. Consultațiuni și îngrijiri medicale speciale pentru boale lumești (sifilitice). BITS, Cabinet Dentar modern Se extrag, se plombează și se curăță dinți, toate operațiunile absolut fără durere. Benturi artificiale artistic executate Consultații in zilnice: 8—12 și 2—7 m.p Vechi intern al spitalelor civile SIPECIANIST Boale interne și genito-urinare Cabinet special pentru bólete secret« Consult. 9—11 a. m. și 1—3 p.m.tr»dsi Academiei 4550 (Vis-a-vis de Minist. Interne) Doctor ELIAS J|Fost intern Pr. al Spitalelor din Paris oale da : GAT, NAS și URECHI Strada Radn TodA mo. 7 — Consultațiuni de la 2 — 4 — Boale de Ochi și Urechi Consult, de la 11—12 a. m. de la 4—7 p. i STR. DOAMNEI ÍS7, (C aga Ali-mănișteanu). Se scot, se pun și se plombează — Joia consultațiuni gratis — In toate zilele de la 9—12 și de la 2- Consultația I bE € Spate, singe, lapte, sub gastric, secrețiuni și orice producte patologice (tumori etc.) cautarea microbului sifilisului, efectuează în Str. I. C. BRATIAHU, No. 5 — Telefon 13/69 — laboratorul Dr. C. ROBIN Act de Mulțumire Singurul Dr. în medicină Specialist cu o practică de laborator de 13 ani și de 9 ani șeful Laboratorului Spitalului Filantropia. Laboratorul particular cel mai mare și mai bine instalat din țară de Bacterioloffie, Microscopie și Chimie clinică — Fondat la 1900 — Instrucțiuni, tarife, vase pentru urină etc., se trimit gratis la cerere Subsemnatul, fiind atins de o boală grea, ce necesita o îngrijire medicală foarte serioasă, m’am prezintat D-mului Doctor VRANXA XIICI, medic al Spitalelor Eforiei, Calea Moșilor, No. 108, și supunîndu-mă îngrijirilor D-sale , în tot timpul suferinței mele mi-a dat o îngrijire absolut părintească, al cărei rezultat a fost complecta mea însănătoșire. Găsesc de a mea datorie a-i aduce prin publicitate viile mele mulțumiri, asigurîndu-i de recunoștința mea. Bratez Constantinescu București, Strada Popa-Chițu, No 18 Specialist în afecțiunile Genito - Urinare Dr. I. DAVID specialist în Laureat al facultăței din Montpellier SPECIALIST în: Boli de Urechi, Nas și Gît Policlinica „GRIVIȚA” Galați, strada Brailei 28 STR. HUZEȘTII (Matache Măcelaru) Se tratează toate boalele "Tratamentul special al celor sifilitice: lumești Laureat al Facultăței din Paris Eleva profesor filial SE li îl. EA I Specialist pentru boli de Mai, CSît și Urechi Consultațiuni de la 2—6 p. m. str. I. c. «răteann IO (fost Coltel) CSW&duira Ilașca Trupa asociată a artiștilor Teatrului Național Azi Mercur 31 Maiű Secerătoarea-Legătoare CJEJLIS MAI ISUroJE VISURI OFUNÖATE — »*i\ PODGOHIILEtlOLbOVEi — ■. Se găsesc la depozitul PAUNSESCII, calea Victoriei, 57 Winwi vechi alie, negre, străine, cognecura și rachiuri Vinuri negre De Jlicorești, din renumitele vii 0. N. iligroponte SINGURUL DEPOZIT al renumitului: PENTRU A III-a OARA Comedie în 3 acte localizată de d-nul CAPITAN GHIMPA BILETELE: Ziua la Jean Feder și seara la Rașca. COTlA Et ROSNOVAMU Cereți prospectul gratuit. — Depozitul pentru en gros la Mărășești-Putna. Secerătoarea simplă Cositoare de — Modelul 1908, perfecționat — pe lungă durabilitate, ușoară tracțiune, snopul mare și buna funcționare au ajuns astăzi la o perfecțiune fără rival zs toate privințele ( Referințe se pot lua la cei mai cu vază agricultori din țară, precum: Onor. D-niî , Alex. ¥. marghiloman Ui. N. Colescu, Araion Braeseis, Gh. Mihiaresi, Ci^oIacoira-Trofara Societatea ©aeia, Koranisia, etc. Societ, pe acțiuni, fost OREMSTEIM ® KOPPEL* BUCURESCI.— STRADA OASIVES, K«. »1— BUCURESCI DEPOSIT BE MASIM AGRICOM * â» Sucursală în Brăila îs sile V. Cuza Reprezentanța pentru județul Cavnrlui *f. Koltan — Galați