Dimineaţa, iulie 1906 (Anul 3, nr. 861-891)

1906-07-22 / nr. 882

A apărut No. 30 din excelenta revistă „Viața Literară“ cu următorul cuprins : „Poporanismul d-nului Maiorescu“, N. Chendi; „Al 2-lea monolog din Paust“, Ion Gorun ; „O prietenă“, I. A Basararabescu; „Cronica literară“, Cronicar; „Casa cu geamuri portocalii“, Ion Minulescu ; „Spre moarte, Se pierd ușor (poezii)“, C. Ardeleanu; „Domnul Colonel“, I. Ciocîrlan ; „Am venit în țara noastră (poezie)“, Alice Călugăru; „Astăzi“, Lia Hîrsu ; „Sapho (poezie)“, Corinna Lazzarini; Din popor: „Sf. Ilie și sora-sa“, St St. Tufescu; „Poveste“, P. Tudor ; „Cîntec trist (poezie)“, Ionel Rădulescu, „Informațiuni Literare și Artistice", „Bibliografie", chiar, șeful secției de grandarmî Vasiliu, se transportă cu fața la fața locului. Acolo constată locul nașterei și ceva mai departe locul unde a fost îngropat micul cadavru. Urme de scormonituri de clini se mai pot observa în acest loc, dar cadavrul nu se mai găsește, fiind complectamente mîncat de clini, cari n'au lăsat decit țeasta craniului, care a mai putut fi găsit. După aceste constatări și după însăși mărturisirea fetei, Paraschiva Costache a Bălașei a fost arestată și înnaintată parchetului, unde va fi supusă unui interogatorii în fața procurorului din Botoșani. Ultime Informații .Au fost grațiați de închisoarea ce mai au a suferi următorii patru condamnați și anume: Christache Niculescu zis Ciobănoiu, N. Popescu, Moise Puchi și S. Zaharia. •D. Dr. G. Ionițescu a fost numit în funcțiunea de secretar al serviciului sanitar și al consiliului de igienă al primăriei Capitalei, în locul d-lui G. Niculescu, lăsat în disponibilitate. • S’a aprobat un concediu de 9 luni, în țară și în străinătate, căpitanului Fălcoianu Ștefan, din regim. 2 artilerie, trecîndu-se, în același timp, în pozițiune de disponibilitate pentru concediu mai mare de șase luni. 9 Monitorul Oficial de eră publică programa și condițiunile de admitere în școala națională de poduri și șosele. ® In ziua de 1 Septembrie a. c. se va ține concursul de admitere în clasa I a școalei profesionale de fete „N. Roșca Codreanu din Bîrlad. In total, sînt 10 locuri vacante de bursiere. Examenul va consta din probă scrisă și orală. La proba scrisă se va examina asupra limbei române și matematicei; la proba orală, asupra tuturor materiilor predate în cursul primar. Cererile se vor adresa pînă la 25 August a. c., direcțiune școalei. 9 D. dr. Scharhmann face cunoscut onor sale clientele că pe tot timpul absenței sale din Capitală va fi înlocuit de d. dr. Westfried primul său asistent, domiciliat în calea Văcărești No. 51 (colț Udricanî) care dă consultațiuni de la 2—4 și 7—8 p. m. ® Greva factorilor poștali, Catastrofa de la Buștenarî, grecii în Bulgaria, Fuziunea și alte chestii la ordinea zilei sunt ilustrate în culori și dezbătute cu competința suverană de excelenta revistă humoristică Belgia Orientului, apărută azi. Cereți la toți chioșcarii și vînzătorii de ziare Belgia Orientului. 5 parale exemplarul.Locurile vacante, pentru anul școlar 1906—1907, in școlile normale de învățători și învățătoare sînt: 35 burse la secția normală a Azilului Elena Doamna ; 28 burse și 7 solvente la școala normală de învățătoare din Iași; 45 burse la școala normală de învățători „Vasile Lupu“ din Iași; 34 burse și 14 solvente la școala normală de învățători din Bîrlad ; 40 burse și 5 solvente la școala normală de învățători din Cimpulung , 40 burse și 5 solvente la școala normală de învățători din Craiova. Posturile didactice dela școalele din comunele Suharaü și Avrămeni s’ai ridicat la 85 lei salariu lunar, cu începere dela 1 Octombrie a. c.D -lorD. Vlâdoianu și Const. N. Alimăneșteanu, absolvenți ai școalei de silvicultură, li s’a recunoscut dreptul de ingineri silvici.Ministerul de interne a adus vii mulțumiri d-lor I. și Gr. Fotino, proprietari în orașul Zimnicea, pentru donațiunea de 5000 lei, ce a făcut pentru înființarea unei băi populare în acel oraș. ® D. Eremia Țăranu a fost numit mijlocitor autorizat pe lîngă oborul din Hîrșova, iar d. Omer Abdulamec, în aceeași calitate pe lîngă oborul din Medgidia. ® D. Octavian I. Păltineanu actual impiegat clasa I la sucursala Creditului agricol din județul Buzau, a fost transferat în aceeași calitate și grad, la sucursala Creditului agricol din județul B.Sărat. © Accidentul întîmplat era noapte d-lui Morgan la Expoziție este cu mult mai ușor decît anunțase un ziar de dimineață. D. Morgan și-a pîrlit ușor două degete și nici vorbă cum e că vor trebui săî fie tăiate. D. Ioan Lahovari, ministru de domenii, a părăsit era Capitala cu trenul de Constanța. ® Aseară cu trenul de 10.10 m., au părăsit Capitala plecînd la Cernăuți, d. Dim. Socoleanu președintele „Reuniunii pedagogice române“ din Bucovina, împreună cu d. Theodor Bujor, directorul gimnaziului din Cernăuți, cu familiile.D. Vasile Isăcescu a fost confirmat în funcțiunea de primar, iar d. Gh. Nicoleanu la acea de ajutor de primar la comuna urbană Botoșani.D. Gr. Vericeanu af fost confirmat în funcțiunea de primar, iar d. Gh. Buznea în acea de ajutor de primar la comuna urbană Huși. Astăzi s’au întrunit pentru a doua oară toți antreprenorii localurilor de consumațiune din Expozie. Ei au semnat o petițiune adresată Comisariatul general, prin care cer permisiunea de a ține deschis pînă la orele două după miezul nopții. E foarte probabil că comisariatul va admite cererea antreprenorilor, cu atît mai mult, că aceasta ar contribui și la creșterea numărului vizitatorilor, care n timpul zilei sunt reținuți de ocupanuni și mai ales de căldura tropicală a lui Iulie. Albu Bănățenii 1% Expoziție Cuza vor fi primiți oaspeții Bănățenii vor veni în București, în ziua de 1 August să viziteze Expoziția și cîteva localități istorice din țară. Ei vin în mod oficial cu corpul didactic și preoțesc din Banat. Vor veni vreo 500 învățători, preoți, țărani protoereți, președinți ai reuniunilor didactice din Banat Cu alte cuvinte va veni floarea românismului din Banat să ne viziteze. De acea s’au luat foarte întinse măsuri ca să li se facă o primire din cele mai frățești și călduroase. Autoritățile, studenții, corpul didactic, primarii Capitalei vor primi pe oaspeți așa cum se cuvine unor frați. Vizitarea Capitalei și escursiunile ” Bănățenii vor sosi în București in ziua de 1 August între orele 8-9 dimineața cu un tren special. Vor sta în București zilele de 1, 2 și 3 August. In acest timp vor vizita Expoziția și diferitele monumente ale Capitalei. Li se va da un banchet în Expoziție de către primărie și vor lua parte la Expoziție la diferitele spectacole. La 4 August oaspeții vor merge la Tîrgoviște și de acolo la monastirea Dealului unde le va vorbi d. Tocilescu. La 5 August vor merge la Curtea de Argeș. La 6 August vor pleca la Constanța și de acolo la Constantinopole cu vaporul „Regele Carol“. La 9 August vor fi la Sinaia și de acolo prin Predeal se vor întoarce acasă. CĂRȚI "ITREVISTE A apărut Revista idealistă No. 6 anul IV pe luna Iunie cu următorul interesant cuprins : N. Ifaschide, Psihologia individuală ; St. Antim, Origina și evoluția dotei ; dr. I. Dașcian, Din Basarabia ; G. Bulat, Mișcarea poporanistă în Romînia ; Mihail Eminescu, dă pe pieptul tău, poezie inedită ; Nineta-Tîrgoviște, Raze calde ; Iuliu Dragomirescu, Primăvara; Mihail Sadoveanu, Morarul, nuvelă ; Mihail Huiban, Viața în țară și în străinătate; Buletin bibliografic, M. G. HLondra de Mihăescu-Nigrim; Iuliu Drag, Trepte rupte, poezii de Demetrius etc' înjunghierea din strada Teilor Astă noapte pe la orele 10 Niță Neață domiciliat în strada Romană No. 163, in vîrstă de 21 ani mecanic, a înjunghiat în pulpa piciorului stîng pe cizmarul Petre Ionescu din str. Piața lui Zamfir No. 3, pe care l-a întîlnit pe str. Teilor și cu care avea o veche răfuială. Victima a fost transportată la spitalul Colentina, iar criminalul a fost arestat la circumscripția 11, care anchetează Ppp. © Iii Adjud Din neajunsurile C. F. R.—Chinuirea vizitatorilor.—O soluție. Zilnic în timpul verei trec spre băile Slănic (Moldova) și Tg.Ocna (Bacăi) o mulțime de nouă vizitatori, unii suferinzi, alții amatori de pozițiunile pitorești ale localităților, se duc să petreacă vreo cîteva clipe în liniște departe de zgomotul asurzitor al orașului, unde grijile și nevoile nu-țî permit multe momente de repaus și fericire. Pentru a trece spre aceste localități, toți vizitatorii trebue să se concentreze în Adjud, spre a schimba trenul la Tg.Ocna. Deseori am avut ocaziunea să vorbesc cu cei ce trec la Slănic și toți acei ce vin de pe linia Bacäu, mi s’au plîns de timpul chinuitor ce trebue să stea în Adjud dela sosire pînă la plecare, deoarece nu s'a stabilit o legătură potrivită între trenurile din Moldova și cele ce trebue să plece la Tg.Ocna. Atît la ducere cît și la întoarecere, ziua ca și noaptea, acceleratul, ca și personalul, trebue să stagneze patru ore în Adjud, unde sălile de așteptare în astfel de ocaziuni sînt neîncăpătoare , mai ales noaptea ele sînt prefăcute in aziluri de noapte. Soluțiunea cea mai potrivită pentru a se îndrepta acest neajuns, nu poate fi, decît ca Eptropia Sf. Spiridon din Iași, care a făcut atîtea îmbunătățiri Slănicului, să intervie pe lîngă direcțiunea C. P. R. cn afară de trenurile ce circulă actualmente între Adjud—Tg.Ocna—Palanca, pe timpul sezonului să circule și alte 2 trenuri: unul să plece din Adjud la ora 1.30 p. m. și altul la 12.45 noaptea, precum și viceversa la 345 ziua și 4 ore noaptea, căci numai astfel Slănicul va putea fi mai accesibil pentru moldoveni. Cererea fiind justă și nepretențioasă, desigur că va fi acceptată de cel în drept. Al. Movilă Adjud, 19 Iulie Un servitor care -și otrăvește stăpînul Petre Radu, servitor la d. Gavrilescu, din calea Văcărești No. 6, avea o mare ură contra stăpînului său. Dorul de răzbunare prinsese adinci rădăcini în sufletul lui negru și Petre Radu găsi ca cale să-și otrăvească stăpînul. Erî el amestecă o doză de otravă în mincarea stăpînului său, care fu cuprins imediat de groaznice dureri și bănuind ceea ce i se intimplase, a trimis după un medic. Grație ajutoarelor medicale date, d. Gavrilescu e acum in afară de orice pericol. Criminalul servitor a fost arestat la circumsripția 4, care a deschis o anchetă. _____ FPP lenoroeirca din str. Brezoiana Birjarul cu No. 341 trecînd erî în goana cailor pe str. Brezoianu, a călcat pe femeea Floarea Tănase, care tocmai traversa strada. Grav rănită pe corp și la ambele mîini, sărmana femee a fost transportată în grabă la spitalul Filantropia. Birjarul a fost condus de sergentul cu No. 109 la circumscripția 6, care anchetează. _____ Ppp Un copil călcat de trăsură era pe cînd un copil în vîrstă cu dj, 8 ani, fiul lui Costache Ionescu, di str. Manu No. 10, se juca în mijlocul stradei, a fost călcat de birja cu No. 381, care venea în goana cailor. Birjarul, Petre Constantinescu, domiciliat în str. Georgescu III No. 4 a fost arestat la circumscripția 20, iar micul rănit a fost transportat în grabă la spitalul Filantropia. Btiri teatrale PPP hl Beneficiul lui Niculescu Vodevilul 423 localizat de d. Malla și care obține actualmente noul succese la Rașca se joacă astă-seară în beneficiul iubitului și mult talentatului nostru artist, d. I. Niculescu, care are în pălărierul Vasilache una din cele mai hazlii creațiuni ale sale. 423 e jucat cu un deosebit antren de Niculescu, Brezeanul, Catopol, Demetriad, Mihălescu, Belcot, Fotino, Storin, Ionescu, Maria Ciucurescu, Alexandrescu, Lucreția Brezeanu, An. Ștefănescu, Vasiliu, Krautner, etc. etc. Toți admiratorii talentului lui Niculescu vor fi diseară la Rașca, fapteHmerse loț de buzunare.—Cunoscutul pungaș de buzunare Georgescu Ion, din str. Lăutari No. 22, a fost surprins erî de un sergent de stradă pe cînd băgase mina în buzunarul unui țăran, voind să-i șterpelească punga cu bani. Pungașul a fost arestat la circumscripția 35 care l-a înaintat azi noapte siguranței, înjunghierea din șos. Cotroceni. Circumscripția 27 a arestat era pe indivizii Țone și Alexandru Spirea Papadopol, din șoseaua Cotroceni No. 15, cari intrind în circiuma lui Gr. Pandele din str. Carol Davila No. 44 au provocat un scandal enorm, bătînd grav și pe Teodor Grigorescu. Alexandru Papadopol a scos și un cuțit, înjunghiind grav în mîna stingă pe cel bătut, care a fost transportat la spitalul Colțea. Cazul se anchetează. Furtul din bulevardul Elisabeta. In urma avizului poliției de siguranță din București, poliția din Tulcea a arestat pe individul Ichnim Teodorof, în etate de 16 ani, care fiind lucrător cizmar la d. P. Mărculescu, din bulevardul Elisabeta, i-a furat un ceas de aur de damă și cinci hîrtii de cîta 20 lei. Ceasul și o parte din bani sau găsit. Diferite arestări. Poliția de siguranță a arestat pe individul Ghiță Badea Dumitru, care a comis un furt la d. Gh. Dragomirescu din Dragomirești- Ilfov. De asemenea a fost arestat Gheorghe Naumescu, care a exclocat cu 74 fei pe d. I. Popescu din calea Moșilor No. 220 și cu 83 lei pe d. Petre Savu din str. Negustori,. 29. Furtul de la pavilionul ungar. Servitorul Ianoș Tais a fost prins era de inspectorul pavilionului ungar furînd diferite lucruri expuse acolo. S’a dovedit că el fura în fiecare zi obiecta din pavilion, pe cari le ducea seara acasă. • Hoțul a fost arestat la circumscripția 29, care cercetează. Moștenitor fericit. Personalul circ. 21 a găsit în acel raion pe un individ, în stare complectă de beție care făcea cheltueli enorme. Adus la circumscripție s-a dovedit că se numește Nae Șerbănescu, că a moștenit niște rude de o avere frumușică și că avea asupra lui 1500 lei în bonuri. El a fost deținut pînă să se trezească. Servitor necinstit. — Circumscripția halelor a anchetat azi pe Constantin Imesan in vîrstă de 17 ani, fost condamnat pentru furt, care a fost reclamat de stăpînul sau, cîrciumarul Mihalache Negulescu, din strada Halelor, 41, că de mai mult timp s-a sustras din tijghea diferite sume de bani și un ceasornic. Un caz de alienație mintală,—D-na Lucia Stăuliceanu, născută Bănescu, domiciliată în str. Speranței No. 21, a fost cuprinsă azi noapte de un acces de nebunie furioasă. Cu ajutorul d-lui Frantz Franke din calea Griviței No. 81, cunoscut de dînsa nefericita a fost trimeasă de circumscripția 3 la oficiul d-rului Șuțu. Locuința ei a fost sigilată și au fost vestite rudele. Accident de trăsură — Cîrciumarul Nică Dumitrescu, din comuna Militari, trecînd erî cu o gabrioletă pe strada Popa Tatu, a călcat pe copilul Robert Camer, in etate de 3 ani, fiul d-nei Omer, care se juca pe stradă. Micuțul a fost rănit grav pe corp și a fost dus la spitalul de copil. Circumscripția respectivă anchetează. Mușcat de bine turbat.—Am vorbit în numărul de ore dimineață de individul Petre Ion Gheorghe, din Tîrgoviște, care a fost mușcat de un cârnc turbat la mîna stingă și care a fost adus în București la institutul antirabic și a cărui rană cangrenîndu-se fusese trimis de spitalul Filantropia. Aci nefericitul a încetat din viață era la orele 3 dimineață. Bătăi și scandaluri. — La circumscripția 30, a fost arestat Toma Constantin din calea Rahovei No. 183, care a spart capul vecinei sale din curte Nicolina Păun Gheorghe. — Circumscripția 26 deține arestat pe Dumitru Radu Popa din str. Sabinelor No. 22, care fiind beat a spart capul unui tânăr care descărca cărbuni dintr’o căruță. Băgat la arest, bețivanul a spart un geam voind să evadeze, dar s’a ales cu mîinile grav tăiate. El a fost trimes la spital. Soldat hoț. Circumscripția l-a a arestat pe Negoiță Sandu, soldat în batalionul de„ geniu cetate, care a fost găsit trecînd azi noapte prin grădina Cișmigiu cu un cufăr cu lucruri militărești, ce s’au dovedit a fi furate din magazia batalionului. El va fi înaintat astăzi comendurei. Ceas furat.— Femeea Marija Iordănescu din str. Laborator No. 28, a fost arestată la circ. 35, deoarece a furat un ceasornic de la Anton Gasda din șoseaua Vitan No. 16, început de incendiu.— Un început de incendiu a izbucnit era pe la 3 p. m. în str. Cătunu No. 10, la grajdiul d-lui Petru Milo, senator. Focul s’a stins repede, după ce a ars puțin fin și pae. Furt. — Circumscripția 29 a arestat era pe individul Florea Tănase, din calea Rahovei No. 22, care a furat dela d-na Elisabeta Tomescu, din calea Rahovei 127, o mulțime de lucruri de ale casei. Cercetările continuă. Bătaia din calea Griviței. — Mih al Anghel, din șoseaua Basarab 48, a fost arestat era la circumscripția 23 pentru că a bătut pe calea Griviței pe agentul de la siguranță Barbu Rădulescu. Anghel va fi dat judecăței pentru ultragiu. PH Rănire.—Nicu Albu, din str. Golești No. 31 a fost arestat era de poliție pentru că a lovit cu un baston în cap rănind grav pe Tudor Niculescu, din str. Eliade No. 8. Bătae și rănire. Au fost arestați erî la circumscripția 21 indivizii Mihalache Marin din str. Dănciulescu I No 46, și Toma Gheorghe, din calea Griviței No. 298, cari luîndu-se la bătae între ei, au provocat un scandal colosal. Tănase Gheorghe a și fost rănit grav la cap de rivalul său, din care cauză a fost transportat la spitalul Filantropia. Plîngere. Servitorul Simion Rădulescu, de la școala Mîntuleasa, din str. Mîntuleasa No. 11, a reclamat era circumscripției 37 că niște indivizi necunoscuți l-au furat din curtea școalei o mulțime de plante de valoare. Se fac cercetări pentru prinderea autorilor. Hoți prinși.—Circumscripția 42 a arestat era pe indivizii Nae Dumitrescu, Găman Nicolae și Ștefan Constantin, din șoseaua Pantelimon No. 170, bănuiți a fi autorii unui furt de 180 lei săvîrșit în prejudiciul lui Ion Constantin, din aceeași curte. Cazul sa anchetează: Arestare.—Poliția de siguranță a arestat erî pe indivizii Nicolae Cîrligea și N. Copacu, din str. Țărani No. 187, uimind a fi cercetați într’un furt de bani. Copil rătăcit.—La circumscripția 24 a fost condusă era o fetiță în vîrstă cu de 2 ani, găsită rătăcind pe strada Berzei, Avis părinților. Femee hoață. — Evî a fost arestată femeea Luța Gogonea, din calea Rahovei No. 176, autoarea furtului unui ceasornic. Se fac cercetări. Serbarea „Dimineței“ la Expoziție Explicațiuni pentru vizitatori Miine, Sîmbătă 22 iulie, are loc la Expoziție a doua serbare a ziarului Dimineața. In vederea acestei serbări comisariatul Expoziției a luat măsurile ce comportă aglomerația de vizitatori ce se așteaptă. Pentru ca cititorii noștri să se bucure de prețuri pe jumătate atît la intrarea în expoziție cît și la spectacolele și distracțiile anunțate, va fi suficient ca fiecare persoană să prezinte un singur cupon No. 1 și un singur cupon No 2. Cuponul No. 1 se prezintă la ghișeul expoziției și dă dreptul la intrarea cu prețul de 50 de bani. Cuponul No. 2 are atîtea diviziuni la cîte spectacole dă dreptul pentru intrarea cu jumătate de preț. Posesorul acestui cupon va detașa deci partea respectivă, după spectacolul sau distracția la care dorește să participe. Și pentru a sfirși, să mai adăugăm că ziua de mîine Simbătă promite să fie cea mai animată din cîte au fost pînă acum la expoziție, întreaga incintă va fi iluminată ă giorno iar spectacolele vor avea toate program nou excepțional. Sperăm că cititorii vor aprecia sacrificiile pe cari le face continuu administrația ziarului Dimineața spre a le acorda diverse avantagii și că întreaga Capitală își va da întilnire miine la Expoziție. Mișcarea din poliție Următoarea mișcare s’a mai făcut în poliția țărei :D-niu C. Tisescu, subit. în rezervă, P. Bîrsan și G. Băjenaru, cari au reușit la examenul de capacitate, au fost numiți ofițeri în compania specială de sergenți de oraș, înființată din nou pe lângă poliția Capitalei și d. G. Popescu, reușit la examenul de capacitate, a fost numit ofițer în serviciul de pază al Capitalei, în locul d-lui D. Petrescu, înnaintat. D. I. Gheorghiu, reușit la examenul de capacitate, a fost numit ofițer, clasa III, în serviciul de pază al orașului Huși, în locul vacant. D. D.Catrinariu a fost numit fotograf al prefecturei poliției Iași, în locul vacant. " D. I. Frimulescu, absolvent de liceu, a fost numit registrator-arhivar al poliției orașului Constanța, în locul d-lui N. Fotea, demisionat. „Cercul Oltețul6* Bălcești, Vîlcea In ziua de 15 iulie 1906„Cercul Oltețul“ a ținut ședință festivă în onoarea doamnei doctor Sabin, prefectul județului , în asistența unui ales numeros public. Ordinea zilei foarte încărcate a fost întreruptă de mici pauze în care corul format din copiii școalei din localitate, condus de d-nul învățător Mateescu au cîntat diferite cîntece naționale, iar elevii școalei din Botoșani (Vîlcea) au recitat anecdote și cîntece. Seria conferințelor a început cu preotul Dumitru Mateescu care într’o înălțătoare cuvîntare a mișcat inimele azistenților arătînd cum în societatea noatră nimic nu este posibil fără solidaritate și unire. A vorbit apoi în aplauzele asistenților d-nul medic veterinar Ciovîrnache arătînd pericolele dalacului la animale și vite, precum și asupra mijloacelor de apărare. D-nul Florizel Livian inspector, comunal a procurat cîteva momente foarte plăcute, citind o bucată literară din Delavrancea. Seria conferințelor a fost încheiată printr-o sentimentală cuvîntare asupra cauzelor marei mortalități a copiilor precum și asupra mijloacelor pentru a împuțina această mortalitate, de d-nul doctor Carol Witner, medicul spitalului din localitate. Ziua de 15 Iulie 1906 va rămînea pentru Bălcești o zi mare prin adînca impresiune ce a făcut asupra asistenților, iar aplauzele și aprobările auditorului ales au fost cea mai bună răsplată pentru cei cîțîva tineri care cu încredere în viitor au fondat acest focar de răspîndire a culturei în comuna Bălcești. Sîmbătă 22 Iulie 1906 Pentru cititorii ziarului „DIMINE1TI“ M Mi iin la Exposjii SO Bad Min atît ziua elf și seara — Copiii piuă. îs» vrîsta de Io ana intri» CJNATÎS — TOITI EIPflZlȚli FEERIC ILDMINITI In josul paginei a ziarului DIMINEAȚA se găsesc doua cupoane.— Cititorii sînt rugați ca pentru intrarea în Expoziție să se servească de cupon No. 1, iar cuponul No. 2 să-l păstreze ca să-l prezinte la intrarea în diferitele localuri de distracțiuni pentru a plăti prețul numai pe jumătate. jujif și» -----c&a Mimfiriuliii H Jitii Reprezentant genera]: Mi»’. Weinberg Scer. București ^«Iritaie î» Comandită gSt» - Furnisorii Curței Regale _ cu sediul central, sucursală și agenții la BUCURESCI, Brăila, Craiova, Constanța, Roșiori, Giurgiu, Slatina, Ijacla și Roman Recomaad S>»lor Agricultori: «Cap de bou» în toate mărimile ““'ouă — întrec toate celelalte sisteme — Semănătoare La — pe 3 roate — TViantssil Li» patentate „Stansel «& I/eitner Ü JLH w — cu table fresnite — Tocătoare de coceni —■ în toate construcțiile — Pietre de moara — Mori Locomobile fflTRAW? ASAjST & Găilor Ferate Umoare, ------------ și CAROL & -------- BUCUREȘTI 9, Bulevardul Elisabeta, 9 (lângă Eforia Spitalelor ,$*&») + Instrumente de chirurgie și medicină, Obiecte de eniieme Mintale, Pansamente etc. Instalațiuni complecte pentru săli de operații Articole optice: Ochelari, Pince-nez, Lorgnete, Thermometre, Barometre etc., Cuțitarie fină ----------SE EXECUTA ORICE REPARAȚIUNI . Grape Semănătoare Vînturătoare Prese de făn flexibile în 2 și 3 cîmpuri — toate de oțel — de livezi în rînduri „KÜHNE “ prin împraștiere „KÜHN £ “ - BRATE !»• T MOSON _ Jt y — Recunoscute cer cele med ușoare și durabile — masive — dintr’un singur belowm. — Specialitatea Casei noastre — ____________ iidK6 PO**te*sent de lemn - triple ” Postament de fer — sistematice — No. 5 și 5 a. fabrica Rieger și Schiel de mînă de manegrn Batoze de porumb Act de mulțumire Subsemnatul Marcu Goldstein comerciant din Constanța, aduc prin aceasta viile mele mulțumiri onor poliției din orașul Galați, și în special harnicului agent al siguranței Ioan Haltzic care a depus o deosebita activitate în descoperirea sumei de cei 3900 de care am fost escrocat încă în anul 1903 de cître individul Burum bin Abram, și care suma de bani o credeam cu totul perdută, astăzi însă grație vigilenției serviciului de siguranță am devenit posesorul ei în mod intregral. Marcu Goldstein. Constanța 19 iulie 1906. Caradiiaa Brașca Trupa asociată a artiștilor Teatrului Național Azi Wmri 3 iulie 1906 se va juca pentru a 3-a oară. Vodevil în 4 acte localizată de Domnul — I. Malla — Biletele la Magazinul Jean Feder. Grădina Blanduziei — Fost Edison — — MARE SUCCES — Astăzi Wimri 21 iulie 1906 se joacă pentru a 11-a oară Florette I Patapon Comedie în 3 acte, tradusă de D-na P. GUSTY In curînd: M-me SHERY operetă, muzica de HUGO FELIX Boctorul L. Grill — 41, Str. ANTIM. 41 — BOULE IHTEIÄ ȘI BE ßOPIS Tratamentul special al țoalelor lumești (sifilitice) RăiMne vara 1st Capitală — Consultațiuni 1—3 p. m. — Grădina Highe-Life — GALAȚI = Cea mai frumoasă grădină din oraș cu o scena mare și frumoasă se închiriază pentru diferite reprezentațiuni. Pentru orice informațiuni a sa adresa proprietarei D-nel SOPHIE C. BERGER — In üSeMFUfstesiaia și SSil'ilis \ isidccă can Serul Eievrostenic și mercurial Doctoral jjranfeld No. 217, Calea Moșilor, No. 217 eiesele ~12a. m. și 4— 5 p. m. SIM FOCȘANI de vînzare o pereche de cast cu două fațade, opt odăi și dependințe, în fața bisericei Săpunari .A se adresa D-nei Sultana Cincu, la Tecuci. CASA 3>E SCHIMB M. FINKELS Bucureștii, Strada LIPSCANI, No. 8 în noul palat „Dacia-Romania“ Cursul pe ziua de 8 Iulie 1906 II ~ IV-J 4,Iuventa comv 1905 c. 9x591 i °/° Rentă amort. 1905 B. 92 — 46/o „ amort. inter 9150 46/« Obi. com. Bucur. 89 75 5% Obi. Com. și județ. 103 501 4 Vsn «a * 96 5*/o Scris. Pune. Rurale 10175 i °/o . , „ 92—1 5 °/o „ Urbane Buc. 98 751 5% „ „ „ Iași 95 25 Act. Banca Națion. 3260 — I . „ Agricolă 590 — I » .Scont Buc. 185 — I Cor. V. Austriacă 105 — I Mărci germane 123 25 Bancnote franceze 100 50 „ italiane 100 — „ Ruble Hărtie 264— j-juo (Antio Ajtjofjvtvțschy-fud. IAnnwno se trimit franco în provincie. Și se vînd în CAPITALA cu Lei 21 bucata. Cunoscutul cabinet al Doctoram Baubergtar S’A MUTAT la No. & == STR. GENERAL FLORESCU — peste drum de vechea locuință — A mi se cosifiin la cu așa zisul Institut medical „Fortuna“ de la No. 9. DINȚI Extragerea, Plumbuirea, Dinți artificial justici.— Toate operațiunile fără durere lmmr STR. MIRCEA-VODA, No. 62 — BUCUREȘTI — D-mi Carofitz — 21, Str. Apolodor, 21 — , SCALE INTER și de COPII Tratament special a Realelor secrete (Sifilitice) Consultații: 11—12 și de la 2—4 — pentru săraci gratis — D-rul S. Kimel Roale interne de femei, de copii și sifilitice fte. 16, strada Colțel, N». 16 (Colț cu str. SS. © încorgine Noife) — Consultațiuni 8—10 și 2—5 — dos se tiă gratis — in strnia 8șv ® r ’ **. te cu aburi de mină, cu abur! — APARATE ELECTRICE MEDICALE — AVOCAT "Tide 92 150 92 90150 1 € 4 96 102 92! 99 95 596 190 106 124 101 101 268! 20 Iulie în Capitală.— Iată cursurile pe ziua de azi : Rente: tipul 5 la sută amorf. 1881-1888 lei-----; idem 1892 lei-----; idem 1893; lei-----; idem 1894 internă KO1/; idem de 185 mii. 1903 lei 103‘4; Tipul 4% idem 32V2 mii. interne lei 92—; idem 50 mii. 1889 lei 92—;idem 274 milioane 1890 lei 95—; idem 45 milioane 1891 lei 924 idem 120 milioane 1894 lei 92V1; idem 90 m 1896 lei 92Va; idem 180 mii. 1898 lei 92VS Renta amortibilă seria A. și B. 4 °/4, lei 923,— Convertită 1905 91’18. Obligațiuni: Comuna București 1895 lei —.—; idem 1898 com. —.—; idem 1903 lei 90M1; Cred. jud. și com. 104V2; idem. 96. Scrisuri fondate: rurale 5% Ian. 102Vs; dem 4% lei 9258; urbane București lei 99—; urbane Iași lei 95314. Acțiuni: Banca Națională 3270; Banca Agr 602; Banca Romîniei 257; Banca de scont 188; Banca Marmorosch Blank, et Co. 1030; Banca populară din Pitești22; Dacia-Rominia 1038; Naționala 1380; Patria 250. Generala—Letea purtător 92. Letea fondator 92. Letea prioritate 92. Monede: Napoleon 20.17; Coroana germ. (marca) —; Cor. aust. hîr. 1.06; Rubla 2.66. In străinătate.—Viena.—■ (Deschiderea): Napoleonul 19.12 ; Rubla 2.505; Anstalt 66. 25 ; Cred. f. autr. 1040.— ; Cred. f. ung. 807.—; c. f. austr. 672.50 Lombardo 165.25 ; Alpine 578.—; Loz. turcești 163.— ; Renta hort. aus. 99.55 renta austr. arg. 99.50 ; renta aust. aur 117.85; renta aur Urg. 113.—; Schimb Londra 240.20 ; Schimb Paris 95.55 ; Schimb Berlin 117.37 ; Schimb Amsterdam 198.80; Schimb Belgia 95.40; Sch. Italia 95.55. Tendința fermă. Grin 805/8; Porumb 543/g. Adînc întristații: Theodor C. Lipatti, fiu Dimitrie Mavrodin cu copiii, ginere și nepoți, Caterina Sergmescu soră, au nemărginita durere de a face cunoscut încetarea din viață a prea iubitului lor tată, socru, bunic și frate Constantin A. Lipatti în etate de 84 ani decedat în dimineața zilei de 20 iulie c. la orele 9 dimineața Și roagă pe toți prietinii și cunoscuții să binevoiască a considera înștiințarea de față drept invitațiune la solemnitatea religioasă ce va avea loc la domiciliul defunctului, str. Calomfirescu No. 8, astăzi Vineri 21 Iulie 1906 orele 3 d. a. de unde rămășițele pămîntești vor fi transportate la cimitirul Șerban- Vodă (Belu). sg gj dimineața