Dimineaţa, martie 1907 (Anul 4, nr. 1096-1126)

1907-03-01 / nr. 1096

Joi î Martie 1907 complecta această ochire cu privire la artele romane moderne, ar fi trebuit să publicăm portretul celor trei mari poeți romini, putem da pe cel al autorului ,,Calvarului de Foc“. Dintre ei, in adevăr, Alexandri și Eminescu au murit; nu suntem însă mai puțin recunoscători lui Alex. Macedonski că el trăește încă și că’l putem daci, pictat de fiul său Alexis, o altă speranță a tinerei școale române. „Acest portret a fost expus în București și a avut un mare succes. 11 vom da’ și "noi în curind“. ©„Uniunea studenților romîni“, invită pe studenți să se intîlnească Joi 1 Martie orele 8 și jum. seara în localul „Uniune!“ spre a se sfătui asupra demersurilor ce trebuesc luate relativ la decizia ministerială a d-lui general Manu, ca stagiul plutonierilor să se facă între 20 Aprilie—20 Iunie, epoca examenelor. © Conferința d lui avocat C. Rădulescu „Crima politică și cauzele ei” care urma să se ție în seara de Joi 1 Martie ”. la Ateneul român s'a aminat pentru o altă seară care se va fixa ulterior de comitetul ateneului. D. Rădulescu în urma insistențelor puse de d. Aurelian președinte al Ateneului și de comitetul societăței de bine-facere „Pîinea zilnică“ pusă sub patronagiul reginei, a convenit la această amînare pentru a se ceda sala Ateneului pentru seara de 1 Martie c. concertului dat de celebra cîntăreață Rau in profitul numitei societăți. Vom anunța la timp ziua ce se va fixa pentru această conferință.Prințul și prințesa moștenitoare au asistat aseară la teatrul Lyric, la reprezentația dată de d. de Farandy și trupa sa. Industria petrolului Aflăm că un contract 3’a semnat între „Buștenatarii“, societ, pentru industria petrolului, făcînd parte din grupul direcțiunei lui „Disconto-Gesellschaft“ S. Bleichröder, pe deo parte, și „Telega Oil Cine Ltd.“ care va fi transformată in societate „Sylva“, pe de alta. Prin acest contract, cele două societăți vor fuziona și se vor transforma intr'o nouă societate de fondat, sub numele de „Concordia“. Cu începere de la 1l4 Aprilie 1907, administrația „Buștenarilor" și al „Teleget“ (adică „Sylva“) va fi condusă in sarcina nouei societăți. Lucrările de sondaj se vor executa pe o mult mai întinsă scară și noul și considerabile mijloace vor fi puse la dispoziția „Concordiei" de cele două grupuri de acționari principali, de „Algemeino Petroleum Industrie A. G.“ care și-a asigurat majoritatea în „Concordia" și de „S vietatea Petrolifera Tralo-Romînă.“ Administrația nouei societăți va rămine în mîinele încercate ale direcțiunei generale a întreprinderilor petrolifere ale caselor de bancă „Direcsion de Discotto- Greilschaft S. Bleichroder“, București. In ultimul moment aflu că în insula Albina se afla prinși de ape șase tăietori de lemne care nu pot fi salvați, din cauza sloiurilor de ghiață.— Corect. Agitația măcelarilor din Ploești PLOEȘTI, 27 Februarie. — Azi la orele 6, toți comercianții măcelari s’au întrunit în salonul Camerei de comerț din orașul nostru pentru a protesta contra unui ordin dat de către direcția generală a serviciului sanitar și prin care s a spus că „proprietarii de turme mari de vite posedă vite de furat." Sala a fost complect plină. Ședința s-a deschis sub prezidenția d-lui Procopie Negulescu, care a sfătuit pe toți cei prezenți să se solidarizeze pină ce vor primi deplină satisfacție de la direcția generală a serviciului sanitar, adică pină ce aceasta se va scuza de greșala săvirșită prin insultarea comercianților. In acest sens a vorbit și d. G. Maxim. D-sa a citit ordinul serviciului sanitar și a propus să fie transmis tuturor comercianților de vite și tuturor măcelarilor din țară. Adunarea a admis această propunere. Sosind primarul orașului I. Gh. Dobrescu, și aflând de rostul întrunire, d-sa a declarat că regretă faptul de a fi venit la o întrunire în care se discută un lucru de care direcția serv. sanitar nu poat fi făcută vinovată, deoarece d-sa are convingerea că acel pasagiu nu a fost citit de către director. Toată vina este a funcționarului care a redactat acel ordin. In urma acestora a mai vorbit d. G. Maxim care a citit o moțiune de protestare. S’a ales totdeodată o comisiune compusă din d-nii Procopie Negulescu, G. Maxim, Al. Petrescu, Eremia Donescu, Grig. Constantinescu, și N. Manolescu, care să ceară direcției sanitare să retragă cuvintele ofensatoare din ordin și să facă scuze celor insultați. Întrunirea s’a terminat la orele 7 și jumătate. — Stavăr. Conferința 8. P. A. Brî după prînz s’au întrunit în sala Ovidiu, din cal. Moșilor, un număr mare de birjari și proprietari de birjî, camionari și căruțași, etc, convocați fiind de societatea pentru protecțiunea animalelor. Școală de birjari După cum se anunțase d. locotenent Peter V. Rădulescu, a vorbit despre neajunsurile provenite din reaua îngrijire a animalelor și nepriceperea conducerelor, dînd diferite sfaturi prețioase. D-sa a combătut hîrțuiala, zmuceala, bătaia excesivă, trînzelele, potcovitul defectuos, îngrijirea cailor bolnavi cu oameni nepricepuți și la sfirșit a arătat cîteva aparate practice, cum o arcul de tracțiune și șleaurile elastice, cari ar trebui negreșit introduce pe o scară cit mai întinsă. D-sa a conchis, vorbind pentru înființarea unei școli de birjari, Casa de ajutor D. Vasile Popescu, avocat, șeful cancelariei S. P. A. a spus, că de la început, încă de la 1904, cind s’a înființat societatea, tendința ei nu a fost mumai a reprima barbariile, ci a veni pe cit mai mult în ajutorul oamenilor, proprietarii animalelor. Așa de pildă, pe lângă consultațiuni și medicamente s’au internat în coruptul societăței la școala veterinară animale ai căror proprietari sunt cu desăvârșire lipsiți de mijloace. Intențiunea societăței este de a înființa o casă de ajutor a birjarilor, camionarilor și căruțașilor, care nu numai să îngrijească animalele prin veterinarii societății dar să dea despăgubiri în cazuri de accidente și de moarte. Această casă de ajutor va fi condusă de S. P. A. de același președinte și casier, prezentind astfel cele mai mari garanții de seriozitate și de bună conducere. D. Popescu a apelat la toți cei de față ca să râspindească această idee, care nu poate fi decît spre folosul proprietarilor de animale. D-sa a rugat pe aderenți ca să vie să se înscrie, chiar printr’o carte poștală la cancelaria societăței din str. Manu Brutaru 16, pentru a se putea constata deocamdată care ar fi numărul acelora, ce vor să-șî asigure animalele. . Asistența, Comitetul societăței și cea mai mare parte dintre doamnele și domnii membrii au asistat la această ședință. In cel mai scurt timp se va ține o a doua ședință, conferința de elî fiind prima dintr’o serie pa care societatea își propune să o organizeze. Ideia de a se înființa o casă de ajutor pentru proprietarii de animale este fericită și credem că acesta ar fi mijlocul de a se putea ajunge nu numai la îmbunătățirea animalelor, dar indirect și la o îndulcire a traiului proprietarilor, dintre care mulți desigur nu sunt de invidiat.—Rep. Inundațiile din Oltenița Apele în continua creștere.—6 oameni prinși pe o insulă de către sloiuri Oltenița, 27 Februarie.— Apele Dujărol sunt într’o creștere continuă. Cîmpiile Chirurgilor Spănciovului și cîmpia domeniului Mănăstirea, au aspectul unei adevărate mări. Revărsarea continuă încă cu furie în toate părțile. Digul de la Domeniul Regal Mănăstirea este atît de atacat de valuri Incit ne prevede că va ceda apelor. De asemenea din cauza marilor revărsări ale Dunărei apele au trecut șoseaua Oltenița-Ulmeni, acoperind-o pe o mare întindere. Răscoalele țărănești Prin fir telegrafic — Forța armată pornind spre Hîrlău BOTOȘANI, 27 februarii.—Persoane sosite din Hîrlău aduc știri alarmante asupra agitațiilor țărănești. Oficial însă nu s'a primit pină acum nici o știre gravă. Regimentul 8 călărași a plecat într’acolo azi dimineață. Batalionul 8 vînători e consemnat și gata de pornire. — Albu. * Roman, 27 Februarie. — In urma ordinului telegrafic de astă noapte al ministerului de războiu in legătură cu răscoalele țărănești regimentul 14 infanterie sub comanda d-lui Colonel Scodrea a plecat la orele 5 dimineața cu un tren special spre Tg. Frumos de acolo va merge pe jos pină la Hirlau. • Iași, 27 Februarie.— In privința situațiunei în localitățile răsculate, știrile sunt pe ziua de azi aceleași, nimic noă nu s’a anunțat pîn'acum. Trupe trimise la fața locului Azi dimineață a trecut pe aici regimentul 14 infanterie din Roman. Tot dimineață au plecat în spre satele răsculate reg. 3 roșiori din Bârlad, regimentul 8 călărași Roman, și din localitate 50 vînători, spre a complecta batalionul de vînători trimis acum două zile. Ordinul de concentrare a concediaților s’a executat cu repeziciune. Azi dimineață un mare număr de rezerviști și concediați, din oraș și din sate chiar, au sosit azi dimineață la cazărmi. Numărul lor se urcă la mii. Consfătuirea de la prefectură Astăzi la orele 12 a avut loc la prefectura de județ o nouă consfătuire între prefectul Cananaü și autoritățile militare și civile. Am întrebat pe d. prefect Cananău asupra situației și d-sa mi-a răspuns că, pîn’acum, nu s’a întîmplat nimic extraordinar la sate; situația continuă a fi aceeași. Totuși în localitate, și după cum se telefonează, și la Botoșani continuă să circule numeroase versiuni imposibil de controlat. Studenții și mișcarea agrară Studențimea universitară din Iași a intervenit ani dimineață în mișcarea agrară. S-a constituit un comitet de inițiativă care a lansat următoarea convocare apel: Studenți. f Dureroasa priveliște pe cari ni-o înfățișează întregul nord al Moldovei, marea mișcare agrară ce frămîntă în mijlocul țărănimei, este simbolul unei stări învechite de mizerii și de adinei suferințî. Masa mare a poporului român, cu sufletul încătușat de dureri și cu strigătul deznădejdei, coro pămint. Să sărim cu toții în ajutorul lor, și ca o măsură de mare înțelepciune pentru interesul sigur al neamului, să le dăm sprijinul nostru ca să nu ajungă ca în loc de pămînt să ceară singe și lor să li se dea gloanțe. Nu uitați ca cea mai mare parte din noi suntem fiii răsculaților. De aceea 8Înteți Invitați cu toții a luat parte la marea întrunire studențească ce va avea loc mîine. Miercuri, seara, în sala asociației generale a studenților, „Uniunea“ spre a ne consfătui asupra concursului pe care-l putem da și noi în rezolvarea acestei mari probleme economice și sociale. Comitetul de inițiativă . la astă seară, la orele 8, are loc o consfătuire a comitetului de mai sus, în vederea întrunirei de mîine seară. Va lua parte la întrunire toată studențimea, precum și mai mulți profesori universitari. Studenții vor lansa manifeste către reprezentanții și fruntașii neamului, cerînd cu stăruință găsirea unei soluțiuni, cît mai repede, în favoarea țăranilor. Studenții și soldații După cum am spus, a sosit azi un mare număr de rezerviști de prin sate. Pe drum înspre cazarmă, pe strada Carol, ei au fost întimpînați de un grup compact de studenți care i-a sfătuit pe rezerviști ca, la caz eventual, să nu tragă în țărani, căci are să se facă o lege în favoarea lor. Sătenii rezerviști au răspuns : — Nu tragem că sunt frații noștri! Știm că are să ni se dea pămînt. Arestarea unor instigatori In ultimul moment circulă cu insistență versiunea, cum că 8 studenți basarabeni cari frecventează facultatea de științi din Iași, ar fi fost arestați la Podul Iloaiei, ca instigatori. Autoritățile dezmint acest zvon, dar printre studenți e ferbere mare. Măsuri la Iași Poliția și autoritățile militare au luat severe măsuri pentru mîine, în localitate, cînd se crede că va avea loc și o altă întrunire, cu tendințe categoric antisemite. Tot mîine are loc la prefectura de județ licitația pentru arendarea unei moșii. E probabil că mîine vor veni în oraș numeroși săteni pentru a participa la licitație. Măsurile luate de poliție au în vedere și aceasta .—Dan. Ancheta IAȘI, 27 Februarie. — Autoritățile au început să ancheteze originea răscoalelor și se afirmă că au dat peste cîteva elemente străine cari au instigat pe țărani. Se afirmă chiar că la Cotnari s’au arestat cîțîva tineri ruși cari împingeau pe țărani la răscoală. Se afirmă că s’ar fi arestat și cîțîva învățători învinuiți de a fi instigat pe țărani.* Se menține cu perzistență zvonul că la Ceplelnița ar fi cîțîva morți. Autoritățile dezmint faptul. Ar trebui să apară un comunicat în această privință pentru a liniști publicul. — Dan. întrunirea studenților ieșeni — Solidarizarea lor în mișcarea țărănească și declararea grevei— Iași, 27 Februarie. — Mișcarea studenților în chestia agrară a devenit din ce în ce mai mare. Azi spre seară a sosit în oraș un mare număr de săteni rezerviști chemați in concentrare. Ei au adus știrea precisă că la Tirgu Frumos se află arestați patru studenți ai facultății de științe din Iași. Ei au mai adus știrea că sătenii au vrut să năvălească la Tîrgu Frumos ca să elibereze cu forța pe studenții arestați, dar au fost impedicați de armată. Insă nu este exclusă posibilitatea unei noul încercări din partea sătenilor spre a elibera pe cel arestat. In urma acestor știri, studenții universitari în număr foarte mare s’au adunat în sala studenților mediciniști, și au ținut o întrunire. A prezidat studentul Cădere, întrunirea studenților. Declararea grevei Au rostit discursuri înflăcărate studenții Cădere, Cornescu, Petrescu și Tomn, arătînd că studențimea îî este dată să intervie pentru a sprijini mișcarea aceasta țărănească și in același timp să obțină eliberarea imediată a studenților romini arestați. Unul din studenți a propus atunci de a se declara greva studenților pînă la eliberarea colegilor lor. Această propunere a fost acceptată și s'a semnat un proces verbal în această privință, de către toți cei prezenți. Apoi s’a hotărît ca fiecare societate studențească să aleagă încă în noaptea aceasta este o delegație de 4 membri cari mîine dimineață să atragă de partea studenților pe profesorii universitari și să procedeze mai departe pentru realizarea dorințelor studențești în această chestie. De la întrunire studenții au pornit încorpore spre locuința d-lui Cănănău prefect al poliției de Iași. Cei mai mulți au așteptat în curtea caselor, iar la prefect a intrat o delegație compusă din 4 studenți. Prefectul a confirmat arestarea studenților și a răspuns că nu este în putința lui eliberarea studenților deoarece ei sunt arestați din ordinul parchetului care lucrează la Tîrgu-Frumos. Studenții au hotărît pe mîine seară ținerea unei mari întruniri publice atît în chestia agrară cît și pentru liberarea studenților arestați. . Studenții mă roagă să arăt că cei 4 studenți basarabeni plecați în spre ținuturile răsculate, au plecat spre a fi martori, fără scop de a agita pe țărani. In Iași domnește o mare agitație. In oraș sa află un mare număr de săteni, reniți după cum am spus în concentrare. In multe răspîntii se văd grupuri compuse din săteni,discutînd cu orășenii asupra evenimentelor ce se petrec la sate. Pe mîine se prevăd lucruri grave. Dan. Guvernul și răscoalele lu „Conservatorul“ de aseară a apărut următorul comunicat al guvernului în chestia răscoalelor țărănești : Ultimile știri primite de ministerul de interne și de ministerul din justiție, spun că de eri liniștea a fost restabilită în comunele unde se produsese agitațiuni țărănești. Cu toate acestea trupele nu au părăsit încă comunele răsculate. Secretarul general al ministerului de interne și inspectorul general administrativ continuă ancheta începută asupra cauzelor care au determinat agitațiunile. Pe de altă parte primul procuror pe lângă tribunalul din Iași și judecătorul de instrucție se află și Tîrgu-Frumos unde fac ancheta judecătorească. Primul procuror a telegrafiat ministerului justiției că a pus în stare de arestare patru studenți ruși, cari își urmau cursurile la Universitatea «Sili $233 aSHBSBSSSaBHBI din Iași și cari s’au făcut vinovați de instigațiune în comuna Baden. Anchetă continuă. Mai multe arestări sunt iminente. Știri judiciare D. jude instructor Ionescu Dolj, cercetează acuzațiunea adusă lui Petre Ștefănescu și Gh. Ionescu, că ar fi sustras de pe la tutungerii mai multe coli timbrate pe cari apoi le-au vindut. * Vasile Dobrescu, care a fost condamnat de către tribunal la 2 ani închisoare pentru că in calitate de președinte al societăței „Salvatorul“ a escrocat mai multe femei bătrâne, a făcut apel contra acestei sentințe. Apelul acesta se va judeca în ziua de 26 Martie de către secția I a Curtei. * Pronunțarea în procesul locotenentului Troceanu a fost ramînată de către Curtea de casația pentru ziua de 6 Martie. Se știe că locotenentul Troceanu fiindcă provocase un avort împreună cu d-rul Marcu a fost reformat din armată. Contra acestei deciziuni a consiliului de reformă el a făcut recurs. * La secția IV a tribunalului a continuat era procesul intentat de rudele lui Niță Storie pentru anularea testamentului acestuia. S’au mai ascultat câțîva martori. * Al. Ionescu condamnat în lipsă de tribunal înpreună cu Vasile Dobrescu pentru fraudele dela soc. „Salvarea“ a făcut opoziție care s’a judecat Luni de sacți a IV-a a tribunalului. Pronunțarea s’a aminat pentru ziua de 2 Martie. asasinatIl din Sofia — Noul amănunte —■ Cine este criminalul Sofia, 27 Februarie. — După cum am comunicat ,erî, criminalul care a răpus viața primului nostru ministru și a rănit pe ministrul Ghenadiev, e un fost funcționar anume Alexandru Petroff. El e originar din Vidin și a fost funcționar la Banca Agricolă. In timpul din urmă a fost concediat. Aseară imediat după arestare, precum și astăzi pe la orele 9 luni. dimineața s’a luat un interogator lui Alexandru Petroff. El a declarat, fără nici o șovăire, că intenția lui era să-i omoare pe amindoi, pe Petkov și pe Ghenadier, și i-a părut rău că n’a izbutit pe deplin în săvîrșirea crimei sale. Pare suspect faptul că asupra lui s’au găsit foarte mulți bani, și că el e îmbrăcat foarte elegant, aceasta cu atît mai mult cu cît el fiindlipsit de ocupație în ultimul timp nu avea de unde să aibă bani. Faptul dă loc la bănuiala că Petroff ar fi fost cumpărat pentru a comite acest atentat. E un atentat anarchist? S’a stabilit pozitiv ca Petru Alexandroff făcea parte dintr’un club anarchist; într’un buzunar al lui s’a și găsit un număr din ziarul l’Anarchiste. Au fost arestați încă patru indivizi, bănuiți a fi complici ai lui Petru Alexandroff. Poliția crede că toți aceștia fac parte dintr-o afiliațiune anarhista care ar fi decis asasinarea mai multor oameni politici din câteva state. Alexandroff dezminte însă categoric că ar fi vorba de un atentat anarhist. El declară că nu e vorba decit de o faptă de răzbunare. Ședința Sobraniei Azi a avut loc o ședință a Sobraniei, la care a luat parte și Ghenadier, deși e rănit. A asistat un public foarte numeros și ședința a fost emoționantă. S’au ținut numeroase discursuri în cari s’a vestejit criminala faptă și s’a deplîns moartea lui Petcov. Mulți deputați plîngeau în timpul acestor discursuri. Autopsia Azî dimineață s’a făcut autopsia cadavrului. Glonțul care a pus capăt vieței lui Petcov a fost găsit in inimă. S'a decis să se facă o înmormîntare națională fostului prim ministru. Interogatorul Familia ministrului Peteofi Ce se spune în cercurile bulgare.— Convorbire cu fratele ministrului Tulcea, 27 Februarie.—După cum se știe regretatul prim ministru al Bulgariei este originar din județul nostru, unde își are familia. Fratele postului ministru, care locuește la Basichiou, sosise azi dimineață la Tulcea unde a aflat despre atentatul a cărui victimă a căzut Petcoff. Ceia ce e carateristic este că el a aflat vestea aceasta tristă, de la Cialycoff, fostul stăpîn, din tinerețe, al decedatului fost prim-ministru. * Am putut vedea pe țăranul Petcoff, fratele fostului ministru El e foarte afectat de soarta fratelui său. De la dînsul am aflat că mama lor e greu bolnavă de cîtva timp, în satul Basichioiu, și că acum trei zile ia scris fiului ei, ministrul de la Sofia, rugîndu-i să vie s-o vadă. După cum aflu, fostul ministru ținea malt la modestele sale rude, și în fiecare an făcea cîte un voiaj la Bașchiriu pentru a-șî revedea mama și frații. El era totdeauna în corespondență cu aceștia. * In numeroasele cercuri bulgare din localitate, în care Petcoff se bucura de mari simpatii, vestea asasinatului a produs o mare indignare și o mare fierbere. Un fruntaș bulgar a esclamat azi într-un cerc : — E încă o crimă din îndemnul rușilor.—Ursache. DE LA TEATRU Teatrul Eyrie. D. de Féraudy ía Palaître, piesă în 5 acte de Dounay Un tînăr foarte bogat, care a fost îngrijit în urma unui accident de fiica unor modești burgheji, o oaie în căsătorie, după trei ani însă o înșeală cu nevasta fratelui ei, deputat socialist, căruia i se aruncă în întrunire publică insulta de soț indulgent. El ia trenul, sosește și ucide cu focuri de revolver pe soțul surorei sale. Piesa are multe lucruri de prisos, are insă și scene „tari“, dacă nu prea mișcătoare. D. de Farandy joacă un rol de „raisoneur“, flacon bătrân, plin de humor și înțelepciune și e remarcabil in această creație a sa. Trupa îl secondează bine, deși unele roluri cer elemente mai strălucite. S’au distins d-rele Van Doren și Maya, d-nele Bressaut și Dauville și d-nii Severin Bauer-Valin, Bourdes și Houry, cari au fost rechiemați alăturea de d. de Farandy. De la galerii Fapte diverse Furt.—Dri dimineață un individ, care a rămas necunoscut a furat femei Marița Pidoli, din str. Li bai țâței ^8, suma de 6 lei și 50 bani. Păgubașa a reclamat circumscripției 29-a. Agresiune.—Individul Agghar Teodorescu, din strada Meteor jp, a lovit in partea stingă a capului cu un fier pe un anume Ghiță Anghelescu din str. Concordiei 18. I Rănitul a fost dus la spitalul Brîncovenesei, iar agresorul streslat la circ. 25-a. Escrocherie. — D. En. Calavrezo, din strada Șepcari, comerciant, a reclamat poliției Capitalei, cu un anume Dumitru Dumitrescu, de tfel din comuna Pietrarii de jos (Vîlcea) l’a escrocat cu marfă în valoare de la0 lei. Escrocul după săvîrșirea isprăvei a dispărut . El a fost însă prins și arestat. Furtul din strada Model. D-na Ana Frey, de profesiune menajeră, domiciliată in strada Model 28, a reclamat poliției, că da către cine, nu știe, i s-a furat suma de 100 lei și alte obiecte. Poliția a luat măsuri pentru descoperirea și arestarea hoțului. Incidentul din str. Șelari—In urma unui inccident petrecut era pe la ora 4 p. m., între doi studenți universitari și niște negustori evrei din str. Șelari, un grup de vreo 30 persoane au făcut o manifestație ostilă pe la cîteva prăvălii evreești seara trecută între orele 7—7 luni. Circumscripția polițienească respectivă a deschis o anchetă. Moarte subita.—Era dimineață a încetat subit din viață la azilul de noapte, femeea Dobrica Nicolau, trimisă acolo de d. dr. Miron. Furtul cu spargere din calea Plevneî. Noaptea trecută s’a comis un furt cu spargere în calea Plevnei, la prăvălia d-lui Tănasd Nicolau. S’au furat bani din tejghea și tutun. Păgubașul s’a prins poliției Capitalei, carp a luat măsuri pentru descoperirea și prinderea hoților. Rănire. Individul Constantin Florea, din șoseaua Pantelimon, luindu-se la ceartă cu un anume Savu Lucescu, de meserie lăcătuș la C. F. R., domiciliat în strada Ceatrului No. 7 l-a rănit grav cu un drug de fer, în cap. Rănitul a fost internat la spitalul Colentina. Agresorul a dispărut. Expulzări și izgoniri. —• Serviciul siguranței de pe lîngă Poliția Capitalei, a executat jurnalele consiliului de miniștrii privitoare la expulzări și izgoniri, pe : Alexandru Victoria zisă Leanca ; Josef Benki originar lafalno (Ungaria); Axente Săvoiu de fer din comuna Simbăta (Transilvania). . Toate aceste expulzări s’au făcut prin punctul Predeal. Arestările serviciului de siguranță. — Agenții serviciului de siguranță au prins și arestat în cursul nopței și zilei de orî pe : Gheorghe Ionescu, cerut de tribunalul Brăila ; Achil Amandau ; Gheorghe Popescu urmărit pentru lovire ; Ștefan Proca urmărit cu mai multe mandate de arestare, Nic. Ciuraru Duică ; Const. Mărgean și Aron Sehwart zis Zugravu, condamnat pentru ultragiu. Focul din str. Apolodor. — In str. Apolodor 28, s’a declarat erî pe la orele 12, un incendiu la proprietatea d-lui Nicu Ionescu. Focul a fost localizat de către vecini și sergentul din post. Au sosit la fața locului pompierii de la postul „Central“. Circumscripția 25-a anchetează. Știri artistice . Joi 15 Martie are loc în sala Liedertafel un mare concert sub patronagiul reginei, în folosul „Vetrei Luminoase” și a Societățelo]de salvare, cu binevoitorul concurs al doamnelor Aglae G. Negulescu și Elodia I. Coandă, domnilor Antonii, I conte de Monteforte, Rudolf Malcher, Theodor Fuchs și Popovei-Bayreuth. Telegrame din țară GALAȚI, 27 Februarie.— La ședința consiliuluiui comunal de aseară a venit în dezbatere împrumutul de 2 milioane din care 350.000 sunt destinate pentru construirea unui palat al consiliului comunal. Cum însă prin cumpărarea clădirei curtei de apel nu se va mai construi un palat nou s'a hotărît divizarea acestor 350.000 în următoarele scopuri: 150 de mii pentru clădiri de școli, 100 de mii pentru clădirea unui abator și 100 pentru asanarea bădăranului. Azi a venit înaintea curtei secția I judecarea apelului în procesul de fals și delapidare în sarcina lui G. Iancu fost casier al administrației spitalului Elisabeta Doamna. In urma unui incident ridicat de d. advocat Popescu apărătorul lui Ianu, care cere registrele de contabilitate din anii 1904-1905, curtea a aminat judecarea apelului pentru 29 Martie. La tribunalul din localitate s’a înfățișat astăzi judecarea proceselor electorale. — Astă noapte s’a declarat un puternic incendiu la locuința d-lui Coeianu și proprietatea ferăriei. Focul a distrus în întregime casa, mobilele și s’a perdut un mare număr de bijuterii. — In urma unui denunț primit la parchet s’a oprit astăzi inmormîntarea femeii Victoria Borovitz. Din ancheta făcută rezultă că numita femeie a luat oarecari substanțe pentru a avorta, Ca- Oborul in Capitală 27 Februarie 1907 Pe ziua de erî au fost următoarele prețuri la oborul din Capitală: Lemne Lemne de cer 30—32 lei mia de kgr. 1 de cer cojite 35—36 lei mia de kgr. Lemne de șleah 24—28 lei mia de kgr. Finețuri Fîn călit. Ia 60—62 lei mia de kgr. Fin călit. Il a 55-----lei mia de kgr. Fin călțt. IlI-a 44—48 lei mia de kg. Pae de grîu 15—20 lei mia de kgr. Pae de orz și ovăz 25-30 f. m. de kgr. Pae de meia păsăr. 45—55 lei mia. de kgr. Cereale Ovăz calitatea I-a 48—50 lei kila. „ „ Il-a 42—45 lei kila. „ „ IlI-a 38—40 lei kila. Grin calitatea I-a 60—68 lei kila. „ „ Il-a 60—68 lei kila. „ „ IlI-a 60—68 lei kila. Orz calitatea I-a 50—54 lei kila. Sămânță de melit păsăresc 75 lei kila. Secară 56—60 lei kila. A.b. Porumb 40—42 lei kila. Tîrgul de vite a fost încins din cauza de boală febră aftoasă. Toți Podgorenii sînt?ITE AjbTOITE, Sfiț ,eB“,erl’ui nfegumierele H JUndia Algeria = 175 Lei mia de fereiți -Pentru comenzi și ori ce deslușiri, a se adresa * , REPREZESTANȚEI GENERALE PENTRU ROMANIA Administrația moșiei Corcova. — Proprietatea Principilor luil BISSCU -------- prin gara Strefcaia-----— Depozit se găsește la Odobești cu prețul lîe , dlavicul ei a fost trimis la moarga, spre a se face autopsie. Ancheta continuă.|— In vederea inundațiilor, serviciul hidraulic a început construirea unul dig in Jocurile amenințate. — A fost prins soldatul Nicolae Ismaileanu din regimentul 3 cetate asupra căruia s-a lansat o sentință de 4 luni închisoare. — Avram Harat și David Grünberg servitori la Iancu Schwarz in urma unei certei violente, cel dinții a lovit pe adversar cu un cuțit. — In ,piața a sosit peste proaspăt 6274 kgf. ciortocrap 121—115, ciortan 92—87, ciortănică 82—74, șalău mic 221—21, cărtacă 66 lin 86—62 știucă 111—43, caracudă 63 — 54, babușcă 53—38, șomotez 58—48, liban 58—36, citvid .135, albitura 40—32.—Nem.— CASA DE SCHIMB M. FIBSEIS București, Strada LIPSCANI, No. 8 și Aoul Palat Dacia ! cursul pe ziua de 14 Feb. 1907 !comp. j| Vîndu/o| Genta amer lSiâccru. WJ 25 93175 ‘l °/o. . „ 1905 a. b. 9310 94 4 °/0i| Rentă internă 923|d 93 *-|4 4 °/o Oblig. Com. BUG. 1903 89 25 89 75 4%i . . „ 1906 89 25 89 75 6% » . jud. 101 >|2 102 -412 * . „ 97 97 50 500 Ser. Func. rural 101 1|« 102 — 4 ° c . „ „ 92Vi 923/4 56 0 . „ urb. Bu. 99 — 9950 [. » , „ Iași 96 — 96 2 Rc. R. Națională 3750 — 3760 — „ , Agricolă 630 — 640 — „ „ Sc Buc. — — — — Cor. val. austr. 105 — 106 — Mărci germane 123 — 124 — Banc. franceze 100 x|4 100 34 „ italiene 100— 101 — „ rubl hîrtii 264 — 268 — Se caută de către o casă de agentură și comision, un agent de piață, activ Și CSpabli (om tînăr) versat în branșa tehnică și a ferăriei, care este deja introdus la clientelă. Oferte în scris cu notări de referințe sînt de adresat C. R. 4000, București, Poste-Restante. K.SWEINTRIQB Specialist Roale Genito-Urinare Sifiliticei și de JPiele. Fost asistent în policlinica d lui Prof. Posner din Berlin și după o practică îndelungată in serviciul D-lui Prof. Gaucher din Paris și Prof. Finger din Viena Consult, de la 9—11 a. m. și 1—3 p. m. Str. Academiei 45 —Vis-a-vis de Ministerul de Interna— Grădina HIGH-LIFE — din CDKL.Agi — Cea mai frumoasă grădină. In centrul orașului. — Frumos aranjată, având o scenă mare și decorațiuni pentru reprezentații teatrale. Se dă în arendă, pentru SESONUL de VARA — Condițiuni avantagioase — Doritorii se vor adresa proprietarei: D-nei SOPHIE O. RERÍJER, Hotel Continental, Galați, Banca Poporului București, Str. Academiei, 30 In ziua de 6 Martie 1907, orele 11 dim. se va vinde prin licitație publică 19 puști. In 4 formațiuni se pot lua In orice zi intre orele 11 și 12 dim. i Itr.Eraclie Sterian j Spedetisî în fo ®»3e Interne și Sifilitice Vechi medic al Eforiei Spitalelor Civile ] Consultații de la 10-7 12 și de la 5—7 33. ST 21. BIBESCTI VODA 33 (Colț Șerban Vodă) 1 Hidroterapie modernă a Doctorului Erdraich — Strada Italiană No. 4 -colț cu Bulevardul Carol Vindecă: Neurastenia generală și stomacală în tote gradele, rheumatismele, artritismul și afecțiuni sexuale speciale. Consultații medicale de 9—I a m. și 5—7 p. m. Se primesc cîțiva bolnavi interni Oir*o 0.1 SSidoli Noul Cinematograf — cu enciaenele Katarei — progamul se schimbă din 3 în 3 zile ! AZI MIERCURI 28 FEBRUARIE 190? la orele 9 seara Reprezentație HIGH - LIFE — Cu programul cel nou — Scene-hazlii.— Drame. — Ferii.— Teatru de varietăți — Cabina de Bucno. ÎOO — EWS GHO KIND HOAȚA DE COPII — Variantă la două Orpheline — PREȚURI POPULARE appapori Vechi. Specialist IN BOALE DE COPII 5, CALEA CĂLĂRAȘILOR 5, Consultații n. 1—3 p. m. cu 5 Lei unui Artistic lucrați, precum coroane de aur, plombe în email, aur și platină. Specialitate de dinți artificiali: — la Dentiste! ALEX. SOIESCU Strada Carol, 34 analize agit de HMD, spate (flegmă), singe, lapte suc gastric, secrețiuni, tumori, paraziți, fecale, diagnosticul sifilisului, etc., execută LABORATORUL medicină, Sc. VERZEANU 27, str. Doamnei.— Telefon 1959 Cel mai complect laborator particular de Chimie, Microscopie și Bacteriologie clinică . Vase pentru strîns urmnele și instrucțiuni se trimit la cerere gratuit. DIMINEAȚA REMEDIU SIGUR Radical și fără dureri chiar în cazurile cele mai grele și învechite se obține prin inbebiunțarea ilSIM .,11101“ recomandate de c úte celebrități a medicale Da vînzare la toata farmaciile si Brisqueriile — LE5 s caisa ’— Depozit gen. pentru Romînia: farmacia Stemmer Bucureștii, Str. Clemenței 27 (Telefon 1/50) igpicultori,camercianți. Proprietari 1 mamsanaramaa Evitata pagiatee culesai ® EHT&EBUifITAȚI PHI MURJUm TALA A ȘOARECII singurul remecaü de stîrpire șoarecii de cîmp și casă. Un singur tub este suficient pentru o jumătate hectar, magazie sau șopron și costă L ă 2.50. Fiecare tub este prevăzut cu instrucțiuni despre modul de întrebuințare. = Depozitul general la ^Dministrațiunea ziarului ^everul =—■