Dimineaţa, iunie 1907 (Anul 4, nr. 1184-1213)

1907-06-01 / nr. 1184

Vineri 1 Iunie 1907 GRATIS participă toți nucii abonații ai ziarului „DIMINEAȚA“ la 11 ■ CLASA I* a ~ Loteriei Regatului Român , carei tragere va avea loc la e mulie ort., „avînd afară de X0ZETE ALTE CÂȘTIGURI și an câștig =----T111 principal ev. de [UNK] Lei 60.000 In dorința de a fi clt mai plăcuți abonaților nostrii am hotărît ca: In afară de marile premii ce acordăm abonaților ziarului „Dimineața“ ca total gratuit ! ! Un efort las clasa I-a a Loteriei 4 Negatului rtomân tuturor acelora ce vor trimite valoarea abonamentului pe UNAN și in de jos clasa 1-a tuturor acelora ce vor trimite valoarea abonamentului de 6 LUNI. J Loturile sunt cumpărate dein cunoscuta colectură principală Felix Ozun și Comp. București str. Academiei No. 1, recunoscută ca cea mai norocoasă. Acest premiu unic ne acordă in mod suplimentar abonaților ziarului „Dimineața“ și participă la el numai abonații noul sau cei ce vor reînoi abonamentul, până — ■ la 1 IULIE a. c. — /v (inclusiv) / In afară de aceasta, toți abonații fără deosebire, (vecini și noul) participă la: ȘURILE PREMII — I ■ [UNK] ale Ziarului . . . „Dimineața" , compuse din: 1. Casa din str. Popa Nan No. 33, liberă de orice sarcină, complect renovată și mobilată. 3. Un trusort complect Se clamă, în valoare de 800 1st. 3. O mașină de scris Test No. 10 in valoare de 700 lei. 4. O călătorie la Paris dus și Întors clasa 11 și lei 250 cheltuieli de întreținere (biletul valabil 90 de zile). 5. Un ceas și un lanț de aur, pentru bărbat, și a căror tragere se va face la 35 Septembrie a. o. de reprezentanții Oamanilor daco■..... meroiu din. .. [BUCUREȘTI, IAȘI, CRAIOVA — BRAILA și CONSTANȚA-4 «.I »■« ■ Prețul abonamentului: ] Un an Lei 20 avind dreptul la ÎS cupean și 1/4 Los (Aceasta numii pînă la 1 Iulie c 6 luni Lei ii avind dreptul la 7 cupoan și 1/8 Lei. (Aceasta numai pînă la 1 iulie c. 3 luni Lei u avind dreptul la 2 cupoane) •ă trimitem de sub direcția d-lui dr. Antipa, va fi un curând inaugurat. Colecțiile sale au fost în ultimul timp mult îmbogățite și instalate cu mult gust și pricepere. Așa cum se prezintă muzeul acum 11 puneri în rîndul muzeelor de prin ordin. or. Anton Carp, ministrul domeniilor, însoțit de d-ni. Al. Locusteanu și G. G. Nicoleanu au plecat aseară la Constanța spre a lua parte la alergările de cai de azi. Se știe că la aceste curse nu sînt înscriși decît cai dobrogeni, cai născuți și crescuți în localitate. Cursele de la Constanța au o deosebită importanță. Cursa de fond e de 10 kilometri. Cursa la trap, în care aleargă cai înhămați la caruțe, e de 7 km, cari vor fi parcurși in 25 minute. • Concursul general al societăților de gimnastică, scrimă, tragere în țintă lupte și jocuri „Populara“ și „Apărătorii Patriei“, va avea loc în ziua de 10 iunie 1907, în localul liceului Matei Basarab de la 5—7 ore p. m. La orele 7 se vor împărți premiile, iar la orele 7 și jumătate societatea „Populara“ va ține adunare generală. • Camera de meserii din Capitală a reziliat, în ultima-i ședință, contractul încheiat cu d. I. I. Codreanu, perceptorul șef al corporațiunlor din Capitală, aceasta pe motivul că dînsul nu s’a conformat stipulațiunilor din contract și nici n’a îndeplinit condițiunile din deciziunea ministerului de domenii cu privire la vărsăminte. încasările se vor face, pe viitor, de către secretarii-controlori, iar vărsămintele se vor face la Banca meseriașilor, care va achita și ordonanțele de plată in lăuntrul prevederilor budgetare și a fondurilor încasate. Această dispozițiune intră în vigoare la 1 Iunie a. c. • In urma intervenției locuitorilor din str. Delea-Veche, primăria Capitalei, va instala conducte de gaz aerian și pe acea stradă. Se știe că s’a hotărît iluminarea cu gaz aerian și a stradelor Popa-Nan, Agriculturel și Țepeș-Vodă. De asemenea, se vor instala și conducte de apă pe acele străzi.D. inginer N. I. Pniam, șeful serviciului industriei și brevetelor din ministerul de domenii, a inspectat eri mai multe stabilimente din Ploești. • D-nil Ioan și Emil I. V. Socec, mari comercianți și industriași în Capitală, vor înființa și vor întreține pe spesele d-lor o școală de adulți care va putea fi frecventată de elevi, meseriași și oricine dorește să-și înmulțească cunoștințele. In acelaș scop c-lor au înființat și întrețin o bibliotecă populară în str. Enei, care poate fi consultată de toți. O Cu începere de miine orele de serviciu la ministerul de finanțe și cele de lucrări publice vor fi numai dimineața de la 7 jam. la 12 jum. Au rămas neschimbate orele numai în ministerul de domenii și cel de interne.D-na Danielescu, soția fostului director al școalei de agricultură de la Herăstrî fi și al școalei de silvicultură de la Branești, a donat ministerului de domenii, biblioteca defunctului, cuprinzind 832 volume de silvicultură și agricultură, spre a fi repartizate între ocoalele de agricultură de la Herăstrău și Strihareț și școala de silvicultură de la Brănești. Ministerul domeniilor a adus d-nei Danielescu mulțumiri pentru frumoasa d-sale donațiune. • Cunoscutul scriitor I. L. Caragiale, sosit de curînd din Berlin, a adus cu sine 2 piese nouă : Titică Sotirescu și G-nie, comedie în 4 acte, și Urmașul, tragedie în 3 acte. Aceste piese vor fi jucate în viitoarea stagiune a Teatrului Național. • Orele de serviciu ale Casei centrale a Băncilor Populare și Cooperativelor Sătești cu începere dela 1 Iunie și pînă la 15 Septembre a. c. vor fi dela 7 a. m. pînă la 12 și ju m. p. m. • Duminică 3 Iunie, orele 3 p. m. Asociația generală a studenților, va ține în sala Dacia, un mare meeting național contra Ungurilor care în parlamentul Ungar au bătut pe deputatul român Al. Vaida Voevod. La acest mare meeting de protestare, vor lua parte toate societățile existente în Capitală cu drapelele lor precum și delegații din partea macedonenilor, basarabenilor, transilvănenilor și studenților din Iași. Toți domnii studenți precum și toți bunii romîni care doresc a lua cuvîntul sunt rugați ca pînă Sîmbătă 2 Iunie, orele 12 a. m. să se înscrie la sediul Asociației calea Victoriei 110. • Examenele institutorilor și învățătorilor din circ. 1 București, cari voesc să obție definitivatul se vor termina mîine. Congresul farmaciștilor dri la ora 9 dim. s’a deschis in Capitală în sala clubului german, congresul farmaciștilor, sub președinția d-lui dr. N. Angelescu, farmacist. Au asistat vreo 50 de farmaciști. D. dr. Duma, inspector sanitar, a reprezentat la acest congres direcția sanitară. Se rezolvă mai multe chestiuni de ordin profesional, după care ședința s'a ridicat. — Ședința de după amiază — Ședința se deschide la orele 8 și jumătate d. a., sub președinția d-lui dr. N. I. Angelescu, farmacist și deputat. DJ Hențiescu citește raportul de verificare a casei societăței farmaciștilor, care se aprobă. D. Th. Vasiliu, secretarul societăței, dă citire procesului verbal al ședinței trecute a adunărei generale. Se aprobă. Se citește apoi sumarul ședinței de dimineață, care se aprobă. Noul comitet D. dr. Angelescu spune că foarte mulți farmaciști nu au putut veni la această adunare generală, unii din cauza alegerilor, alții pentru că n’au avut înlocuitori. Conform statutelor, noi trebue, totuși, să mergem înainte. Ședința se suspendă pentru cîteva minute pentru ca farmaciștii să se poată consfătui asupra alcătuirea noului comitet. La redeschiderea ședinței, d. Angelescu anunță că d. Babini din Giurgiu vicepreședinte, neputînd veni des în București, dorește să se retragă din această demnitate. D. Angelescu propune însă ca d. Fabini să rămînă membru in comitet. Anunță apoi demisia d-lui Th. Vasiliu, secretar al societăței, care oferă suma de 360 lei anual. D. Angelescu aduce mulțumiri d-lui Th. Vasiliu care a făcut mari servicii societăței. D. Th. Vasiliu arată că a făcut ci a putut și va continua a face pentru societatea farmaciștilor. Mulțumește de încrederea ce i s’a acordat cât timp a fost secretar. Se procede la alegerea noului comitet. D. Angelescu președintele societăței se retrage și dă președinția d-lui Benedict. D. Th. Vasiliu propune următoarea listă : d. dr N. Anghelescu președinte, d-nii D. Nicolau, V. D. Vasiliu și dr. S Konia vicepreședinți, d-niî Paltini și A. Hențiescu membri, P. Dimitriade și C. Chihăescu secretari, A. Daumr casier V. Thüringer arhivar, V. Iacobi bibliotecar. Membrii vechiului comitet au fost realeși prin aclamațiuni. Se declară apoi ședință secretă și totarea ședințelor de azi, Joi. Confirmarea mandatului de arestare al avocatului Borneanu Instrucția afacerei. — Arestarea lui Borneanu După cum am anunțat în numărul de eri, d. avocat Borneanu a fost ținut sub paza polițienească pînă eri la orele 6 cînd d. jude instructor Ionescu-Dolj sfîrșind interogatoriul pe care îl lua inculpatului, a lansat contra lui un mandat de arestare. Imediat după lansarea mandatului de arestare, Borneanu a fost dus înaintea secției III a tribunalului Ilfov pentru confirmarea mandatului. Tribunalul era compus din d-nul președinte Matei Balș, asistat de d. jude supleant Băicoianu. Din partea inculpatului a vorbit d. avocat Victor Popescu. D. prim procuror Sirina a susținut acuzarea. Tribunalul a confirmat mandatul de arestare emis contra lui Borneanu. II lectorate CRAIOVA, 30 Maiü.—Comisia interimară prin d. Alexanru Nicolaid, a convocat pe cetățeni pentru alegerile comunale, cari vor avea loc în zilele de 17 Iunie, pentru colegiul S-id și 19 Iunie pentru colegiul al H-lea. In privința viitorului primar, clubul liberal n’a putut cădea încă de acord, deoarece sunt mai mulți candidați, iar d. g Romanașcu, fost primar, ține a fi reales cu orice preț. IAȘI, 30 Mai.—Pentru balotajul de Luni nu s’a stabilit încă nici o înțelegere între liberali. Deocamdată nici unul din cei doi candidați liberali nu vrea să cedeze și amîndoi s'au înscris pentru balotaj, încît lupta se va da între d-nii D. Botez, Gr. Buicliu, liberal, și A. G Cuza independent. D. Botez mi-a declarat atîcă în nici un caz d-sa nu se va retrage, ci va lupta la balotaj, întîmple-se ce s’o întîmpla. CRAIOVA, 30 Mai—Față de ingerințele desfășurate de administrație, candidații conservatori, d-nii Nicolae Goroveanu și Nicola Murgășianu, și-au retras candidaturile, lăsînd în luptă pe cei 3 candidați independenți d-nii Al. Ghința, maiorul Daniil Ionescu și profesorul Ioan Florescu. Țăranii sînt aduși la secțiile de votare în grupuri, fiind conduși de primari, notari sau inspectori comunali. Grădina Ambasadori Pe fiecare seară succesul piesei „Dama de la Maxim“ devine tot mai mare. Aseară, Grădina Ambasadori era ticsită de public și aplauzele se repeteu necontenit. Cînd d-ra Peppi Moor a cîntat hazliul cuplet „Sub picior“, toată grădina a isbucnit în aplauze zgomotoase. Acest mare succes face pe direcțiunea teatrului de la Grădina Ambasadori să menție încă afișul. Astă seară se reprezintă din nou Dama de la Maxim Miine VINERIX IUNIE Maestrul G. NOTTARA va juca în geniala comedie a lui Sardou Amicii falși Prețul loturilor. Un loc rezervat 2 lei, stal I, un leu, la mese 50 bani. Știri judiciare Curtea de casație secția I-a a respins recursul lui I. Paraschevici, fost secretar al comunei Smironeasa (Iași) condamnat la o lună de zile pentru că și-a însușit mai mulți bani ai comunei. * Eri a venit înaintea secției II-a a Curței de casație recursul făcut de Irina Stan Coman, văduva lui Stan Coman, fost măcelar, contra hotărîrii prin care se achita Const. Cristescu. După cum se știe, Cristescu fusese dat judecăței pentru că a lovit cu o umbrelă în ochi, la judecătoria de albastru pe Stan Coman, lovire care i-a provocat moartea. Curtea de casație i-a respins recursul. * Parchetul de Ilfov a fost anunțat că era pe la orele 4 Toma Nae Miharta de 8 ani, din comuna Pantelimon, a împușcat din imprudență pe sora sa Maria de 3 ani. Intr’o stare gravă, victima a fost transportată la spital. # Parchetul a mai fost înștiințat că copile! Maria Hr. Fänica de 1 an și șase luni, aprinzindu-i-se hainele, a fost arsă pe spinare. Copila a murit. Alergările de cai din București ZIUA Vina: Joi 81 Mai (13 Iunie) 1907, orele 8 p. m. precis La ora 3.—Premiul Rudi, distanța Ș.Q00 metri, premiul I.—2500 lei, premiul I.— 300 lei, premiul III.—150 lei; G. Bădescu, Bătălie ; Al. Marghiloman, Eclat și Grui Sînger; Al. G. Florescu, Opanez; G. Negropontes, 2ona și Bara Kiri. La ora 3 și juni. Premiul Lilliput, distanța 3000 metri; premiul I. — 2000 lei, premiul II.—200 lei; G. Bădescu, Galignani; Al. S. Zissu, Misene ; Al. Marghiloman, Satina și Sabar; Major Păianu, Craidon; Al. Zănescu, Ruth; St. Gh. Moruzi, Amira și Fruit Picker , Căp. G. Manu, Cneaz și La Briante ; G. Negropontes, Bridichh și Jubilant. III. La ora 4. — Premiul de primăvară, distanța 2000 metri ; premiul I. — 4000 lei; premiul II.—400 lei; premiul III.—200 lei, G. G. Plessea, Ever Ready; Al. S. Zisso, Beauty II și Galloping Grey, Al. Marghiloman, Opaița; G. Bădescu. Glenamoy; G. Negropontes, Best Light: Lt. G. Moruzi, Morla. IV La ora 4 jum.—Premiul Pajera, handicap, distanța 2100 metri, premiul I.— 3000 lei, premiul II.—300 lei, premiul III.—200 lei. Al. S. Zissu, Marama, Al. Marghiloman, Eclat și Grui Singer- G. Negropontes, Sainte Sophie și Bara Kiri, Căp. G. Manu, Cneaz, G. Bădescu. Bătălie. V La ora 5.—Premiul Subscriptorilor, distanța 2200 metri, premiul I.—4000 lei, premiul II.—300 lei, premiul III.—200 lei, garantați de cîțiva membrii ai Jockey- Clubului: Lt. Norion, Black Slave; Lt. G. Moruzi, Amira; Căp. G. Manu, La Briante; Al. Zănescu, Cozia; Al. Marghiloman, Salba; G. Negropontes, Bridichi și Marițica; Al S. Zisso, Wiliness. VI La ora 5 jum. — Premiul armatei, Steeple-chase, handicap, distanța 3601 metri; premiul I.—2000 lei, premiul II.— 300 lei, premiul III.—200 lei, oferiți de ministerul de Rezbel. Lt. Anghelescu, Dimiana; Lt. G. Moruzi, Partütö; Lt. Gr. Soutzo, Brandon și Song of. War. PRONOSTICURI Premiul Rudi, Opanez Grui Sanger. „ Liliput, Fruit Piker-Julilant. „ de Primăvară, Ever-Ready-GloPremiul Pajera, Marama Sainte-Sophie. „ Supscriptorilor, Blank Slave Amira ” Armatei, Partyte. namoy. I. II. FAPTE din CAPITALA in jurul crimei din comuna Militari După cum am spus, la parchet se credea, că autorul îndoitului omor din comuna Militari, ar fi un anume Flangiu, care era deja arestat pentru alte fapte. Bănuelile asupra culpabilităței lui Flangiü, proveneau din declarația ce făcuse soldatul Matache Nicolae, din reg. 21 infanterie. Acesta susținea că un anume Plangiă, ia spus că el ar fi omorât pe soții Dumitrescu. D. judecător de instrucție Negrea, a confruntat eri la parchet pe deținutul Flangiu cu soldatul Matache. Deși soldatul și-a menținut prima sa declarație, nu a recunoscut insă pe Flangiu. In urma acestei confruntări reese că, sau a mințit soldatul Matacha Nicolae, sau jcă e un alt Flangiu care ia spus că a săvirșit crima din corn. Militari. Parchetul cercetează. La beție Ion Niculescu, zis Oltenică din șos. Viilor 78 și Ion Apostol, din str. Măelari 37, amîndoi case de măcelari au băut ori mai mult decît trebuia și trecind pe calea Dudești în dreptul casei cu No. 1248’a fi luat la bătaie. Ion Niculescu se vede că era mai slab, căci a căzut dela primi ghionți primiți dela „colegul“ sau, fracturindu-și antebrațul drept. El a fost trimis, ca adresa 1825, la spitalul Colțea. Cerul e cercetat de circ. 40. & III Servitor necredincios Junele Ion Dobre de 18 ani, fiind angajat la chiristigiul Andrei Germea, din șoseaua Mihai Bravul a crezut de cuviință ca după trei zile să dispară cu 60 de lei, pe cari îl încasase de pe la diferiți clienți ai Stăpînului sau. El a lăsat gabrioleta cu care umbla după încasări, în str. Decebal. Ion Dobrescu a fost arestat. O descoperire lugubră Un servitor anume Fănică Stere, în Serviciul d-nei Alexandrina V. Cristescu, din Calea Rahovei 286, scutura era dimineață printr’una din camere. El fu surprins de o deschizătură ce se afla în zidul camerei. „Cercetîmd mai de aproape găsi în deschizătură o cutie de zinc, în care se aflau niște oseminte omenești și trei cranii de om. Se crede, că oasele găsite sunt desgropate din vre-un cimitir. D. comisar C. Georgescu, de la circa 28 a, a deschis o anchetă spre a stabili proveniența osemintelor. Parchetul a fost avizat. Spargerea din calea Călărași Intr’una din nopțile trecute un furt sau spargere s’a săvirșit in calea Călărașilor No. 122, la comerciantul Mihalache Ciocu. S’a spart tejgheaua din care s’a furat suma de 20 lei. Păgubașul a adus cazul la cunoștința circumscripției 37-a. Luîndu-se în cercetare cazul, poliția Capitalei a reușit să descopere și să pună mîna pe spărgător. El se numește Costică Hăgăji, de ani 30, de meserie cafegiu. Spărgătorul a fost arestat și înaintat parchetului de Ilfov. Tot felii de Intîmulări Bătaie.—Mai mulți indivizi, între care și un anume Gheorghe Grigore, din str. Caracaș 20, fiind beți an bătut crunt pe măturătorul Ion Gâlceavă, din str. Arionoael 23. Bătăușul Gheorghe, a fost arestat la circ. 26-a. Furt.—La circumscripția 24-a a fost prestat un anume Dumitru Ion Țoiu, din str. Erbăriei 14, care a fost găsit pe stradă cu mai multe lucruri de furat. Răzbunarea unei servitoare.Iosefina Soteanu, în serviciul hotelului Capșa, a voit să-și răzbune pe colegul Ion Nițescu, i-a furat o pereche de ghete pe care le-a aruncat în partea caselor on No. 50, din valea Victoria. Condusă la circ. 6-a, ea a declarat să-și răzbune pe Nițescu, pentru că acesta ar fi părît-o pe nedrept. Dezertor prins.Soldatul Romeo Voiculescu, dezertor din regimentul 6 Mihai Viteazul, a fost prins și arestat de către agenții polițienești. Sentimentalul Romeo a fost trimis la comenduirea pieței. Urmăriți cu mandate. Tot de către agenții poliției s’au arestat Gheorghe Costache, cunoscut pungaș, fost condamnat și Kati Magda servitoare. Ambii erau urmăriți cu mandate de arestare pentru delicte penale. Liberări și desconcentrări Ministerul de război a trimis ordin telegrafic tuturor regimentelor prin care le face cunoscut să libereze pe ziua de mîine, 1 lunii pe toți oamenii contingentului 1905. Golurile rămase în companii prin liberarea acestui contingent vor fi complectate în regimentele de infanterie cu recruții debili permanenți aflați in trupe teritoriale. Tot pe ziua de mîine vor fi desconcentrați și oamenii contingentelor 1905 și 1906 din trupele teritoriale, concentrați pentru complectarea instrucției. Prin aceste liberări și desconcentrări, ministerul va face o însemnată economie. Se știe că tot din spirit de economie a fost redusă concentrarea trupelor teritoriale cu 30 de zile. Dealminteri cele 40 de zile de concentrare vor fi suficiente pentru complectarea instrucției oamenilor din aceste trupe. 26 Maiti In Capitali.— Iată cursurile pe ziua de aur: Rente: tipul 56/„ 1894 internă 1011/2 _102 ; idem de 185 mii. 1903 lei ICOV2— 101 ; Tipul 90% 905/s interne lei 903/1—905 s ; idem 50, mii. 1889 lei 90% —91 ; idem 274 milioane 1890 lei 90% 91 idem 45 milioane 1891 lei 90X/2—91 ; idem 120 mii. 1894 lei 89—89X12 ; idem 90 la 1896 lei 89—89%; idem 180 mil. 1898 9—89X/2. Rent amortibilă seria A și B lOOMil. lei 89%—90. Convertită 1905 lei 893/4—90. Obligațiuni: Cred, județean și comunal 51, IODb-lOlba idem 4% Cred. viticol 41/6 95l/2—96. Oblig.com. Bucur. 1903 4T lei 87—87% idem 1906 4= 1, lei 863/4—87 Craiova 1906 5 or 96%—97 ; Ploești 5„/„ 97%1—97% Iași 41/2 9d 91>]4. Scrisuri funciare: rurale 56/o lOD^1OD/ idem 4 VO lei 893:1— 90, urbane Bucur, lei 99— 99% ; urbane Iași lei 95 95X/2. Acțiuni: Banca Națională 3510—3530 ; Banca Agr. 418—422 ; Banca Romîniei 230—235 ; Banca de scont 133—138; Banca Marmorosch Blanchet Co. 870—880 ; Banca generală Romînă 1685-1695; Dacia Romînă 682.688 ; Naționala 875—885 ; Loc. de asig. și reasig. Patria 248—255; Letea purtător 96-100 Letea fondator 96— 100 Letea priorit. 96 — 100. Monede: Napoleon 20.18-20.20. Coroana germană mare.—; Cor. aus: hîrtie 1.051/2.— 1.051 4. Rubla 2.66—2.67. Devise: Cec Londra 25-30 ; cec Paris 100- 65 ; cec Berlin 123-65; cec Viena 105-05; cec Belgia 100-25. STAREA CIVILA Pe ziua de 29 Maiü Căsătoriți: D. Herman L. Holman cu d-na Ida Pascalovici, Ipolit Strambulescu cu d-ra Floarea S. Rogoveschi, Alexandru A. Ion cu Marina M. Purdu, Stoian I. Ghețu cu Oprița S. Bara, Wolf S. Landesberg cu Tirla M. Frenkel, Pîrvu Ilie cu Alexandrina N. T. Popescu, Cristea N. T. Stancu cu Maria P. Duță, Alexandru Ioniță cu Constantina D. Dinu, Constantin I. P. Radu cu Maria G. D. Bizon, Ioniță V Dinu cu Roza Gh. I. I. Dincă, Teodor G. Călărașu cu Iulia N. Alexandrescu. Născuți 22. Marți 20. Vasile Mincescu de 48 ani, Ecaterina G. Ștefănescu, 1 an, Emanuel Zaharia Munteanu 1 an jum., Ion Gheorghe Stan n. m., Ernestina Șomer de 2 ani, Ștefan Stratulat de 35 ani, Ion Marin Frîncu de 7 zile, Ana Pavel Beșchide de 3 ani și 2 lună, Maria Babiuc de 7 ani și 3 luni, Ana Ștefănescu de 40 ani, Neculae Gheorghe de 45 ani, Marin Cristescu de 1 an și 2 luni, Mina Rosenblaum de 90 ani, Marin Stan Nicolae de 60 ani, Smaranda Vasile Dumitrache de 70 ani, Ioana M. Calangiu DTMTNEAT * CERTIFICATELE PRIMITE DE Depositul de Motoare „CROSSLEY ”. STARDE.CKER—București• o Subsemnatul Gheorghe Bogdan Buicliu proprietar domiciliat în orașul Roman, vă exprim mulțumirile mele pentru motorul din fabrica Crossley Brothers Openshaw, No. 52380 ce mi l’ați vîndut și montat la moara de pe moșia Fântănelele, Județul Botoșani; moară instalată tot de D-r. Motorul funcționează cu benzină de la 14 Decembrie 1906, find în condițiunile cele mai bune. Roman, 21 Mai 1907. (sf) Gh. Bogdan Buicliu Subsemnatul C. D. Verzeanu diplomat al Școalelor de Arte și meserii, al școalei de comerț din București fost subdirector al școalei de meserie din Ploești, actualmente mecanic, proprietar de mașini agricole, moară și arendaș, vă confirm cu plăcere că motorul de benzină englezesc Crossley ce l’ați instalat în moara mea din comuna Comana, Județul Vlașca, conduce două perechi de pietre de 42 țoli cu cea mai mare ușurință, aceasta datorită solidității, simplicității și economiei de benzină, moara aducîndu-mi cu acest motor cele mai frumoase rezultate. Recomand dar tuturor care voiesc a-și procura un asemenea motor, a vizita moara mea și a se convinge de cele zise. Vă salut cu toată stima (ss) Constantin D. Verzeanu Comana (Vlașca) 25 Maiu 1907. Vă confirm cu plăcere că motorul Crossley ce mi l’ați instalat funcționează perfect de bine cu două perechi de pietre de 42 țoli și nu pot decît să recomand acest sistem de motor, care este de o construcție simplă și foarte solidă. Vă salut cu toată stima (ss) Ștefan Comăneanu Grădiștea de sus (R.Sărat) 15 Mai 1907. Vă aducem prin aceasta mulțumirile noastre pentru motorul Crossley și moara Ruston cu două perechi de pietre ce mi le-ați instalat și care ne satisface pe deplin. Cu plăcere vă confirm că motorul de benzină Crossley și moara CC mi le-ați instalat ați dat rezultate bune și vă pot recomanda la toți Domnii ce voesc să facă asemenea instalațiuni. Drăganu-Bascov (Argeș) Mai 1907. Vă salut cu toată stima (ss) I. Ioanicescu Am onoarea vă confirma că motorul Crossley ce mi l’ați instalat, conduce moara mea spre deplina mulțumire și lucrează economic, consumind foarte puțină benzină. Dochia (Neamțu) 15 Mai 1907. Vă salut cu toată stima (ss) Iordache Comănițăt Motorul de benzină Crossley ce mi l’ați instalat concurce foarte bine moara mea cu două perechi pietre și vă aduc prin aceasta laudă și mulțumirile mele de modul cum am fost servit. Vai-de-ei (Olt) 10 Mai 1907. (ss) Marin Niță Sandu VS anunț prin aceasta că motorul Crossley ce mi l’ați montat merge bine, lucrează economic, aducind rezultate bune. Vă mulțumesc și vă salut. Cu toată stima (ss) Nae D. Steriade Moara de la Stoinești-Chirculești (Vlașca) Fiind pe deplin satisfăcut de motoarele Crossley ce mi-ați furnizat pentru diferitele mele instalațiuni, vă arăt că atît cel de 15 HP din Mai 1906 cît și cel de 7 HP din Septembrie 1906 funcționează perfect. Vă rog să bine-voiți a-mi instala fără întîziere cel de 9 HP ce va sosit pentru mine și de care sper că voi fi mulțumit ca de precedentele. Cu toată stima (ss) Leon M. Hornstein, Inginer București, 25 Mai 1907. Vă salutăm1 V. Irimescu S r* Vasile C. Marin de 52 ani, Ecaterina Păsculescu de 68 ani, Ana Bendorfen de 50 ani, Mitaoa Sandu de 60 ani, Bertte Schwartz Benedict Tenenbaum Logodiț București str. Gabroveni 85 In locul oricărei alte invitațiuni Grădina RISCI Miercuri 30 Maiu 1907 Debutul Celebrei Trupe de Operă LILIPUTANA sub conducerea Com. Guerra se va cînta: Bărbierul din sevivilia Operă în 3 acte de Robmni Corul compus din 30 persoane începutul la orele 9 seara PREȚURILE : Loja 25 lei, Botoliü 5 lei Stal I 3 lei, Stal N Í.50 Biletele se găsesc la Agenția Teatrală JEAN FEDER. In caz de ploaie reprezentația se va da în SALA EDISON UK V.4 VZ.4Kt:: Un DOHIfflTOR complect luxos cu pictură și oglinzi 2 garnituri broderii; Una SUFRAGERIE ahorn, bogată gri, peste tot în cristaluri și oglinzi; 6 Ferestre Ferdele foarte luxoase cu galerie de bronz — toate noui — A se adreas strada Sfinți No. 6 Et. I Dr. FRUNU ȘintiU Specialist în afecțiunile genito-urinare — MEDIC OFICIAL — s’a stabilit pe timpul sezonului la Stațiunea balneară BĂLIUfi HEȘTI-BIl SiaLfl Tfl Lacu - Sărat Vila și Hotel S. Gomel Situat la 20 metri depărtare de băi posedă confortul cel mai preferabil, oferă camere de la 2—4 leî pe zi (50—100 leî lunar) masa 2—5 leî pe zi (50—100 lunar) locatarii mai pot beneficia de abonament de băi cu prețul redus. Proprietar G. P. Gorovei Dr LUWISGH — No. 8, str. Covaci No. 8 — Specialist în boaie : SIFILITICE (lumești) Consult. 2—4 și 6VZ—712 I Analize complecte de urina spate (flegmă), sînge, lapte, suc gastric secrețiune, fecale, paraziți, tumori, găsirea microbului sifilisului, etc. laboratorul Gr. G. ROBIN Singurul Dr. în medicină specialist cu practică de Laborator de 14 ani. De 10 ani Șeful Labor. Spital. Filantropia. Str. I. G. Brătianu 5, Telefon Cel mai mare Laborator particular de Bacteriologies, Microscopie și Chimie — (Fondat la 1900) Vase pentru strîns uzmnele și instrucțiuni se trimit la cerere gratuit. Sub-agenturi pentru București și Muntenia dorește a prelua tînăr neînsurat, prezentabil, activ, cu o practică de mulți ani ca agent și voiajor al unei case de agentură de primul rang. Corespondează germana și franceza Referințe la dispoziție. Oferte sub „Subagentură” se vor adresa Agenției de publicitate Schulder & Co București. înainte și După întrebuințarea Cremei și Pudrei „Flora“ Preparate de AL. ITEANU Farmacist, furnisorul Curții Regale Minerale (Moldova) Vindecă sigur boalele de stomac, intestine, ficat, rinichi, desi ca adului, artritism, diatesa lizicii etc.— Cu aceste ape se poate face cura la domiciliu tot așa de bine ca și la isvor. Isvorul No. 1 este apa central higienică și digestivă, băută la masă cu vin sau simplă. Pentru comande a se adresa farmacistului*AL WERNER, Furnisorul Curțel Re — Iași _____ SANATORIUL ;i BĂILE „STRUNGA“ Ungă Târgul Frumos deschid sezonul de vară de la 1 Iunie a. c. Băi de Pucioasa și Hidroterapie Medici: Prof. Dr. Manoleson, Dr. Zosin și Dr. Ghelerter, un și — PROSPECTE LA CERERE DE OCAZIE ^ 9E VINDE Una garnitură de treerat ! — în bună stare — Locomobila «Clayton» 8 cai BATOZA „Foster" Adresa ofertele D-lor: Const. Rosetti-Tescanul Co. — MOINEȘTI 1.1. HEGREANU AVOCAT S’A MUTAT — București. — Str. Episcopiei No. 1 Consultații 5—7 p. m. CASA DE SCHIMB M. FINKELS București, Strada LIPSCANI, No. 8 j Noul Palat Dacia I cursul pe ziua de 29 Maiu 1907 Comp. Vlad Fânzărie și Lingerie La „UILUELD TELL“ — Casă elvețiană — G. SASIM & CIS — BE CEREȘTI — Strada Bărâțul No. 4.—8 BRAILA Calea Regală No. 78 CRAIOVA Strada Lipscani No 4 PEOEȘTI Piața Tinirel ___ _ Bogreș și En "let ". Se confecționează după comandă. Saltele, plapume și perne, umplute cu RAPOR. La cerere se trimit mostre— Prețuri absolut fixe —Boala nervoase consultă specialii Doctorul Grünfeld 217, — Calea Moșilor, — 217 Orele de consult 10—12 și 4—6 DE ÎNCHIRIAT O VILA LA SINAIA mobilată complect compusă din 3 camere, pentru sttai și slugi ,bucătărie, antreu și toate dependințele. A se adresa la revista „Bursa" Str. Doamnei No. 1 etagiul H. L B.. f 40/0I 40/oj 40/01 4% 40/05 °|64“]p 5 •/« 4% 5010 560 Bensa amar. 1909 iani. . . 1905 b. Rentă internă ebng. Bem. 1». 1903 . . . 1906 . . j“d. Scr. Pune. rural nr * „ „ mb. Bu. . . « Iași Ac. B. Națională „ . Agricolă „ „ Sc. Buc. Cor. val. austr. Mărci germane Banc. franceze italiene „ rubl. hirtil 89 89 90 87 87 101 95 101 89 99 95 3540 420 135 105 123 100 100 264 (Brunești) 90 150 90 91 87 87 101 96 101 90 99 96 3560 430 140 106 124 101 101 267 F. W. HOFFMAnN, erűi FABRICA de GATERE și de MAȘINI pentru Lucrarea Lemnului — FONDATA IN 1853 — Reprezentant General pentru Romlnia Arthur Koppel — societate în comandită — Material de cale ferată îngustă ; normală BUCUREȘTI, — STR. I. C. BRATIANU, IO — Telefon Redeschiderea la 1 Iunie Institutul de CURĂ și HYDROTERAPIE Volea (Bucovina) ^ romînă (Burdugeni) Sanatoriul ltr. Poras în 2 ore depărtare de frontiera Cel mai frumos și îndemînatic loc de cură și de petreceri în timpul verei. Posițiune admirabilă. Instalațiune de cură modernă: Hydroterapie, massagit și Electroterapie, băi cu slatină naturală, băi de acid carbonic cure de Nauheim, băi IT de Fango, de pucioasă, Moorsalz, Maltz, etc. Inhalatoriu complect, băi de soare hală de odihnă, cure dietice, cure de îngrășare și degrășare, toate apele minerLrale etc. Odăi confortabil mobilate, bucătărie esquisită Prețuri moderate. “v B ® 4 Pensiunea de 6 coroane pe zi “90 B ® 1 Prospecte și informațiuni gratis "și JV Medici oră, D-r Iosef Poras, D-r I. Margosches J- 50 ! 25 ! 50 ' 50 ' 75 ! 50 85 ! 50 ! 80 ! 50 I