Dimineaţa, octombrie 1907 (Anul 4, nr. 1306-1336)

1907-10-01 / nr. 1306

Tjucî 1 Octombrie 1907 Noul Abonament de Premii la „Dimineața“ peste 25.090 Lei este valoarea premiilor ce ziarul „DIMINEAȚA“ acordă GRATUIT .-------= abonaților săi. — Ele se compun din: Kaitlii A.ttîffl — LIBER DE ORICE SARCINA — l’e linia tramvaiului Izvor-Teilor, la doi pași — de Str. Romană,,FAGĂRĂȚI.‘ — Compus din 2 corpuri de clădiri , apartamente, intrare, bucătărie, cameră de servitori și pimniță.— Toate camerile complect mobilate și montate de Süint Bazareb MWî „W BEÎITIBLE“ ’ București. — Strada Carol No. 62 linii|« ie Ktisrare se stau —----------------- (ZESTRE) —---------------unu în valoare de 2500 Ce la II-a în valoare de 1500 Lei ambele complect achitate, dînd dreptul cîștigătorului de a ridica la expirarea termenului sumele integrale, Sării nici o plată de primă saăta so, de la „AGRICOLA“ Societate Anonimă de Asigurări Generale Una Bicicletă Focii de la Antrepozite Aseară pe la orele 8 și un sfert un puternic incendiu a izbucnit la Antrepozitele Giogoga din curta Rahovei. Alarma In fundul curții Antrepozitelor aproape de linia ferata, era o magazie de scindarî construită ocazional pentru păstrarea uleiurilor și vopselelor necesare vopsitului acoperișelor clădirilor de acolo. Pe la orele 8 și un sfert gardianul de serviciu observă că din acea magazie eșeau niște limbi de joc. Imediat dădu alarma și se adună tot personalul aflător acolo, în frunte cu d. Mitică Georgescu, șeful mecanic al Antrepozitelor care a ajutat mult ca focul să nu se întinzi mai departe. Pompa antrepozitelor fu adusă în grabă și începu să apere magazia cu mărfuri alăturată celei care ardea. Sosirea pompierilor Circumscripția respectivă a 28 a, fiind anunțată, sosia fața locului de subcomisar de serviciu Dimitrie Petrescu, care luă măsurile necesare. Sa aviză telefonic posturile de pompieri și ia mai puțin de un sfert de oră sosiră pompierii de la postul Central și Radu Vodă sub conducerea d-lui căpitan Urlățeanu. Focul luase proporții mai mari, întreaga magazie fu cuprinsă de flăcări. Grație ajutorului pompierilor și personalului din Antrepozite in vreo trei sferturi de oră focul a putut fi localizat și stins. Ce a ars A fost distrusă de foc întreaga magazie unde erau uleiurile și vopselele. Abia cu mare greutate s’au putut salva citeva butoae. Pagubele noi sunt tocmai așa de însemnate. Ancheta D. subcomisar Petrescu, după complecta localizare a incendiului, a procedat la anchetarea cazului. Asupra cauzei incendiului sau format două versiuni: primP că lucrătorii d-lui Botez, antreprenorul vopsitului Antrepozitelor, plecind seara de acolo au lăsat niște mangal aprins de unde incendiul a luat naștere; a doua ca aceiași lucrători au aruncat țigări aprinse pe vreun butoi cu ulei, de unde focul a putut foarte lesne să se propage. Pină la ora cind scrim aceste rinduri, nu se știe precis cauza incendiului. Ancheta continuă.—s.— DOUA TRASOIJEI — Unul de DAMĂ și altul de SĂRBAT — — In valoare de MOW lei — Lucrate în atelierele speciale ale Casei: tasteii — „LIMPHRODITA" București, Calea Victoriei No. 34 OLiffl COMICE DE NOR Unul de BĂRBAT și altul pentru DAMĂ De la Marele Magazin de Bijuterie, norlogerie și Argintărie * LEON WEISBLUTH * București, Calea Victoriei, 40 (vis-a-vis de Hotel Bulevard) Una Mașină de Cusut 110 Otan&ânOTIJM fir 15 pe un an, 25 pe 6 luni, 60 pe trei luni ȘI ALTE PREMII MARI CARI SE VOR ESS3* ANUNȚR IN CURÎND -W» La aceste NOUI PREMII și la cele ce se vor anunța în curînd participă toți nouî abonați începînd de la 16 SEPTEMBRE a.c. Preți abonamentului rămine același: 20 lei anual dînd dreptul la 15 cupoane de participare la premii; 11 lei pe șase luni dînd dreptul la 7 cupoane de participare la premii, 6 lei pe trei luni dînd dreptul la 2 cupoane de participare la premii. DE LA TEATRU Teatrul național: Deschiderea stagiune! : Rázván și Vidra de Hasdeu. Aseară s-a deschis stagiunea teatrului Național cu poemul plin de poezie și patriotism. Rázván și Vidra, o lucrare ca singură asigură nemurirea lui Hasdeu. Publicul a gustat cu nesațiu cugetarea și simțirea înaltă din acest poem , piatră nestimată in literatura noastră națională. Un mare succes a obținut d-in Demetriad care juca pentru întîia oară rolul lui Răzvan. Eminentul artist a scos la iveală toate frumusețile rolului, dînd multă viață întregului personagiu și stîrnind de nenumărate ori aplauzele publicului, care l-a aclamat apoi la fiecare sfirșit de act. Rolul Vidrei a trecut neobservat fiind o prea grea sarcină pentru umerii d-rei înolți. Un asemenea rol cere studiu amănunțit, oarecare experiență sau mult temperament de scenă și mijloace mari pe cari tinăra debutantă nu le poseda, înfățișare plăcută, note sentimentale, calde, sunt însușiri pe cari le are d-ra Filotti, dar i s’a făcut un nou serviciu dindu-i-se răspunderea unui astfel de rol—și încă la o deschidere de stagiune. Niculescu a fost un Shierea de mare amploare. Ion Petrescu un admirabil Moș Tănase și Toneanu un excelent Vulpoisi. De notat jocul însuflețit al d-lor Barbelian, Mihalescu, Grigorescu, Pădurea, Dimitrescu și al d-rei Ec. Zimniceanu care a zis cu căldură urarea către Razván. De la galerie S III MULȚUMIRE Stimate domnule Voinea. Am onoarea vă comunica că am primit actele ce vi le-am încredințat pentru a le traduce și legaliza atît prin ministerul de externe cît și prin consulatul austroungar din București. Sînt foarte mulțumit de serviciile onor. dr. birou atît în ce privește onorarul foarte convenabil cît și repedea și conștiincioasa executare a lucrărei Vă mulțumesc și vă salut cu toată stima. Inginer E. Bussetto adresa: Biroul d-lul inginer Peruchetta Roman, 23 Sept. 1907 D-lul L. Voinea, licențiat în drept. Directorul biroului de informațiuni administrative al ziarului „Adevĕrul“, București Inspecție sanitară Galați, 29 Septembrie.—Astăzi a sosit in localitate de inspector Plătineanu pentru a lua măsuri in vederea holerei ce bîntue prin Rusia. Cu această ocazie, a vizitat mai multe comune din județ, iar azi, pentru ora 6, a convocat consiliul comunal și sanitar.—Ramfipli lincipinl Incendiul din calea Moșilor Erl la ora 1 jum. d. a. a izbucnit un incendiu la magazinul de sticlărie Josef Blumenthal din calea Moșilor 34. Focul a luat naștere din pimnița magazinului, unde se află depozitate multe obiecte de sticlărie, înfășurate in pat. La fața locului au sosit imediat pompierii de la poetul central, de sub comanda căpitanului Urlățeanu, cari au reușit să înăbușe focul. Comisarul circumscripției II, d. Mișu Gapuleanu, a deschis o anchetă. Incendiul a fost stins la orele 4 și jumătate. Din primele cercetări făcute de d. comisar Mișu Crpeleanu, șeful circumscripției 2-a reușind că focul a fost pus, patronul magazinului d. Josef Blumenthal a fost arestat provizor. A mai fost arestat și un băiat din prăvălie anume Avram Goldstein. Pagubele sunt de 200 lei. Magazinul era asigurat la soc. „Generala“ pentru suma de 25.000 lei. Casa în care se află magazinul este proprietatea dlui Varat. Poliția continuă cercetările pentru a descoperi tot misterul ce planează asupra acestui incendiu. Concubin agresiv Sergentul de stradă postat în b-dul Carol a condus el la circumscripția 7 pe croitorul Vasile Dumitrescu, din b-dul Carol No. 13 care și-a maltratat în mod îngrozitor concubina, o femee anume Sakia Stanislav, de origină croată, cu care trăia de mai multă vreme. D. comisar Giroveanu anchetează cazul. Jefuire la drumul luare Un individ anume Ion Balogă, fără nici o ocupație, domiciliat în catea 13 Septembrie a eșit erl înaintea d-nei Lucreția Sion Nicolae, funcționară la soc. „D..da Romînia“, domiciliată în fundătura Dobrin Nicolae No. 9, pe cind aceasta trecea pe linia ferată în dosul fabricei de bazalt, jefuind o de suma de 40 lei. Sergentul de stradă postat în apropiere auzind țipete sări in ajutor și reuși să aresteze pe tâlhar pa care-l conduse la circumscripția 28. D. comisar Costică Georgescu șeful circumscripției 28 a deschis o anchetă. Crima din str. Cariați D. procuror Duca însoțit de comisar Sinescu șeful circumscripției 27 și de d-na Joselina Bast, fiica nenorocitului Jan Borez care a fost asasinat de oltenii Matei Smarandache și Nicolae Ștefan Condrea, s’a transportat erl în str. Cariați No. 3, unde locuia victima și desfăcând sigiliil, a pus în posesiunea averel pa d-na Bast, singura moștenitoare defunctului. Accidentul din curtea gărei de Nord Trăsura cu No. 249 a călcat erl în curtea gărei de nord pe individul Radu Ciuca Ponon da fel din comuna Corbi- Măgurele județul Argeș, care sosise cu trenul in Capitală. In stare gravă nenorocitul a fost transportat la spitalul Filantropia. Circumscripția 19 a deschis o anchetă arestînd pe birjarul vinovat. O afacere gravă Poliția Capitalei a fost avizată era de un fapt, care, dacă s ar găsi intemeiat ar fi foarte grav. In acea înștiințare se spune că un anume Petrache Șătrărescu, portar la azilul Elena Doamna, in timpul cind se afla la Călimănești cu mai multe copile interne ale acelui azil, ar fi violat pe copila Maria Prodănău, orfană, în etate de 12 ani elevă in secția profesională a azilului. In aceeași înștiințare se spune că copila Maria Prodinău s’ar fi «fiind astăzi închisă intr’o cameră a azilului și nu este lăsată să comunice cu nimeni. Poliția a deschis o anchetă. Nenorocirea din cîmpul Grant dri dimineață individul Gheorghe Dumitru Sandu, în etate de 16 ani din serviciul d-lui Nicolae Rădnovan, domiciliat în str. 10 Mai (Grant) No. 9 a fost lovit grav de un cal cu copita în cap. In stare gravă d. comisar Damian de la circumscripția 22 a condus pe nenorocitul băiat la spitalul Filantropia. Călcat de trenuri a fost adus în Capitală în stare foarte gravă un copil al unui cantonier din gara Titu care a fost era dimineață tăiat de trenul de Virciorova. D. comisar Veli a dispus transportarea muribundului la spitalul Filantropia. Telegrame din țară CRAIOVA, 29 Septembrie.—Din inițiativa d-lui Virgil Nicolaid, prefect al poliției, se va înființa cu începere de la 1 Octombrie, în localul prefecturei de poliție, o școală pentru sergenții de oraș cari sa ia lecții de instrucție militară, drept penal și logienă elementară. Pentru predarea cumului de drept penal s’au ofrit, în mod gratuit, d. loan P. Georgescu, procuror și Dem. Stoenescu, membru supleant la tribunalul de Dolj. D. dr. Cristescu va preda cursul de higiena și va da consultații gratuite agenților polițienești. — Avocatul loan Elin Popescu, fiind menținut arestat de d. judecător Strulicescu cu toate că instrucția a fost terminată, a înaintat acestuia o cerere de a fi eliberat pe cauțiune. Fiind refuzat, Popescu a făcut opoziție la Camera de punere sub acuzare care, luînd azi în cercetare cazul, a respins cererea de eliberare mottivînd hotărîrea că interesul ordinei sociale cere ca Popescu să fie menținut arestat. — Femeia Elena Dinu Stan Cruțeru din comuna Risipiți s’a plîns parchetului că Ilie Constantinescu, fost administrator al moșiei Hîrtie Caraula, proprietatea d-lui Scarlat Ferochide, ar fi împușcat fără nici un motiv pe bărbatul sau pe timpul răscoalelor. Reclamația a fost trimisă la instrucție. — Am vorbit acum cîtva timp despre tendința înființării unei societăți cooperative pentru fabricarea pîinei. Comitetul de inițiativă compus din d nii G. Pencioiu, N. N. Murgășeanu, Virgil Nicolăide, Ioan Pîrîianu, Gordiiulo, M. M-țulescu, Vasile Antonescu, Tudor Măldărescu, Petrică Georgescu și Georgescu s’au întrunit la d. N. Murgășeanu pentru a lua ultimele măsuri pentru constituirea societăței. Se lucrează acum la redactarea statutelor. D. Murgășeanu și Nicolăide au fost delegați de comitet să viziteze instalațiile cooperative din Galați și București și să depue apoi un referat în această privință. — Luni 1 Octombrie, se va prezenta în fața tribunalului secția I procesul de partaj al averei defunctului Virgil Timnoveanu, ucis de țăranii din com. Horezu Poenari. Averea rămasă întrece suma de un milion lei. — Miine după amează se va inaugura cu o deosebită solemnitate noul an școlar al școalei de aduți în amfiteatrul liceului „Carol I“. Vor lua cuvîntul mai mulți profesori. — Xam. GALAȚI, 29 Septembrie.—D. Alexandru Gusi, prefectul poliției convocînd pe măcelari, a convenit scăderea prețurior căinai la 0.90 bani calitatea intîia și 0.80 bani a doua. Aceasta cu începere de la 1 Octombrie. — Curtea de punere sub acuzare a pus la libertate pe o cauțiune de 500 iii pe Marcu Iancovescu din Panciu inculpat într’un furt de vin. — Corpul de jandarmi al comunei Independența, a intentat prefecture de poliție pe băiatul Pavel Moșescu in etate de 14 ani care dispăruse din localitate. — Serviciul de siguranță a arestat pe indivizii Dimitrie Gheorghiu și Nicolae Vasile urmăriți pentru furt și în contra cărora s’a lansat un mandat de arestare. — Au fost arestați Ivan Staicu și Manolă Vasile, dezertori. —Nicolaie lonescu și Andrei Cocea urmăriți de poliția din R.Sărat pentru escrocherii, a a fost prinși în orașul nostru. — A fost arestat Cociu Alber, izgonit din țară și întors fraudulos. Trupa izraelită du operete, joacă mine comedia „Cununia in glumă.—Rom. PLOEȘTI, 29 Septembrie. — Consiliul comunal al orașului a ținut ședință azi la orele 5 p. it. sub prezidenția d-lui primar Radu Stanian. S’au rezolvat mai multe cereri pentru scutirile de taxe comunale. Leziunea ordinară s-a declarat închisă. Afacerea împrumuturilor pentru cauuurile orașului a rămas să se rezolve într'o apropiată ședință extraordinară. Azi, cu ocazia aniversarei împlinire a 13 ani a principesei Elisabeta, d. P. S. Aurelian, președintele Senatului, aflat la via d-sale din satul Pinti UÜ, a transmis in numele Senatului familiei princiare la Sinaia următoarea telegramă : „Cu cel mai profund respect și nețărmurită dragoste vin în numele senatului a prezenta cele mai călduroase urări pentru aniversarea nașterei principesei Elisabeta, stema prețioasă a coroanei Romîniei, fugind pe D-zen să-i hărăzească toate fericirile“. — Azî au plecat la Sinaia un număr de 40 sergenți din oraș, împreună cu comandantul, polițaiul, comisari și subcomisari spre a menține ordinea pe tot timpul șederea acolo a marelui duce Vladimir. Poliția a arestat azi pe cizmarul Ion Vasilescu din str. Gheorghe Gr. Cantacuzino, implicat într-un mare furt de efecte militare dela regimentul 6 călărași. BRAILA, 29 Sept. — Piața cerealelor e animată; prețurile sunt neschimbate. In piața pescăriei au sosit 80.000 kgr. de pește. S'a vindut crap 52—75, ciortocrap 26—50, ciortan 16—31, șalău mare 15—95, avat 11—21, cîrjaucă 8—13, plătică 15—19, cosac 26, lin 20—27, știucă mare 13—22, caracudă 10—12, babușcă 4—8, iarma 70—128, iaprae 46 — 65, somoteiu 15—40, biban 3—12, albitură 3—10, oblețî 4—6, cegă 115—210. " Comerciantul Doicin Cavanerescu din cătunul Gemenih", com. Scorțaru vechi, s-a sinucis trăgindu-și un foc de revolver in tîmpla dreaptă. Mobilul sinuciderei nu se cunoaște. Secțiunea jandarmeriei din comuna Roman anchetează cazul. — Dintr’un vagon încărcat cu morți, aflător iu docuri, niște căruțași au furat un număr oarecare de saci. Sergentul din post luînduse după hoți, a tras citeva focuri de revolver și a prins pe unul din hoți, anume Dumitru zis Budi ză. Marfa e a d-lui Perlman. — D. Ricardo Montani a fost numit viceconsul al Italiei la Brăila. — Un furt de obiecte a fost săvîrșit la d. Nicolae SisiC, din com. Tudor Vladimirescu. Hoții n’au putut fi descoperiți. — Constatindu-se că morbiditatea variolei ovina ia proporții foarte mari in județul nostru, din cauză că particularii vaccinează oile cu virusul variolic, ca măsură de precauțiune, serviciul sanitar a cerut prefecturei să ia măsurî în contra celor cari vor varionta oile fără autorizarea medicilor veterinari oficiali. Acum citeva zile un furt de 70 de oi a fost comis de locuitorii Radu Buzia și S. P. ILmu din comuna Ddulești. Secția de jandarmi din comuna Pereni, jud. Buzău, a reușit să descopere pe hoți. Ei sunt doi ciobani anume : Stan și Radu Frațiloiu du foi din Transilvania. — D. G. San Marin, victima atentatului de mai deunăzi, a telegrafist administratorului san d. Gheorghindu, că e in afară de orice pericol, întru cit operația la care a fost supus a reușit pe deplin. — D. I. Petrovici, comerciant din strada Regală, a reclamat poliției că bulgarul Haralambie Petrof i-a furat niște obiecte din cam. Acesta fiind prins și dus la poliție, a încercat să dea altul bulgar întîlnit pe drum niște acte scrise în bulgărește. Faptul pățind suspect, Petrof a fost înaintat serviciului de siguranță, care a întreprins o serioasă cercetare. A fost internat la spitalul comunal C. Condruța, grav bătut de cantonierul de pe șoseaua județiană. — Au fost arestați Niță Papadopol și Constantin Bejan, deoarece se bănuește că ar fi implicați in furtul de 2000 lei, săvirșit la d. Tr. BraunștoÎ D, ln bulevardul Carol 98. — Primăria a cerut poliției să ia măsuri contra contravenienților, cari expun mărfurile pe trotoare, impiedicînd astfel circulația trecătorilor. Primăria cere poliției o deosebită privighere asupra comercianților din strada Regală Rota IAȘI, 29 Septembrie.—Din Vaslui se comunică că în com. ,Căzănești a fost un început de neliniște printre țărani. Il ce a fost. Țăranii luaseră pămînturi în arendă cu lei 30 falcea. Aciiu veniseră să-și culeagă rodul fără să achite arendașului sumele cuvenite. Cind acesta a cerut plată țăranii s’au opus. A intervenit atunci d. Eduard Ghica, prefectul județului și jandarmii rurali. Țăranii nu s’au liniștit decit cinci jandarmii au declarat că vor face uz de arme. — D. Ilaret, ministrul de instrucție, va sosi in fine dimineață in localitate. D-sa va deschide după prînz congresul de științe. Luni va inspecta școalele din localitate. — Din Roman se comunică că d. Take Ionescu nu va ține mîine conferința anunțată. — Mîine la orele 2 are loc la camera de comerț întrunirea camerei de meserii pentru a discuta diferite chestiuni. — D. Dimitriu a fost numit actor al domeniilor comunale. — Mîine seară trupa de operete Grigoriu al cărei succes merge crescînd va juca opereta „Vagabonzii“.—Dan. Starea civilă Căsătoriți. Dumitru I. Mateescu cu d-ra Elena i’etra Ion, Iohan Grimberg cu d-ra Pani Bril, Ion V. Nița cu d-ra Elena Radu, Ghița Anghel cu d-ra Marina Ana I. Oana. Ion ,Frica Gianșiu cu d-ra Gherghina Gh. M. Dragomir, Alexandru George George cu d-ra Ioana Mica Ion, Vasile Dumitru cu d-ra Florica Covrig Vasile, Constantin V. Niculau cu d ra Lucreția C. Achim, Niculae Lambru Chira Maria cu d-ra Maria Dragomir Mancin, Ștefan B Ardeleanu cu d-ra Maria M. Ion, Dumitru M. Brebulescu cu d-ra Elizabeta G. Popescu, Mihail M. Bumbulici cu d-ra Ana Gheorghe Nicodim Lupea, Costache Marin, fi .D-ra Maria G. Comancea, Mihalache Alecu Grigore cu d-ra Zamfira C.Gheorghiu, Radu I. Enescu cu d-ra Zamfira FI. Tudor, Ion G. Fiorica cu d-ra Ana Alexandru Gr. Barbu, Mihail Șeteanu, cu d-ra Coralia Elisa Etera Urleanu, Iohan Mihail Benig cu d-ra Hedvig Victoria F. Friedman, Niculae Dumitru Ion cu d-ra Floarea Ștefan Dumitru. Masculi 26. Morți 15. Toma Olteanu de 45 ani, Ana Iscovici de 53 anî, Ioana Dumitru Rădulescu de 27 anî, Ana Frosa Tulea n. m.. Nastasia D. Ixiru de 1 an și 10 luni, Vasile ,Stănescu zis Stanciu de 65 anî, Elisabeta Singuroff de 75 anî, Bălașa Maria Niculae de 45 ani, Ion Gheorghe Ionescu n. m. , Ecaterina Simony de 99 ani, Maria Niculae Breazu n. m., Dumitrana Sandu de 105 ani, Ghiță Gheorghe de 75 ani, Ana Petre Ianoș de 6 luni, Leonhardo Vidon de 59 ani. A apărut senzaționalul roman Fiul Țarului 5 bani în toată țara Melanie Moritzsohn Max Zoller 8 Logodiți Galați Iași é Atragem deosebita atențiune a cetitorilor noștri asupra anunciului „Ps’adiasene Laboratos* memî Far» SHaciei nisolaiS“ , ce publicăm în pagina IV-a a numărului de azî. DIMINEAȚA k caută un balaș la stabilimentul de Mac al D-rului Erdreich, Str. Italiană. Teatrul Edison f MARE SUCCES — Astăzi Dumineca 39 Septembrie— Și în fiecare seară nepresenta fit snl îf arinta Thunsn fr'A? mai văzute. E celebru imitator al steilffilJjlS a al lelor parisiene. CIÜENATORIUF Pathé-Frères —Tablouri nemaivăzute în Capitală— — Prețuri populare — in orele 3 p. m. MATINEU: cea prețuri reiuse Teatrul BULEVARD ( eforie) Duminică 30 Septembrie 1907 Două mari representații extraordinare a Teatrului Pathé Dróres ----— !a orele 3 p. m. --------—MAKE MA'riî\EU— cu prețuri reduse do remarcat s EXPLOAVAREA «te PĂDURI Mare tablou instructiv La O ore seara Mare reprezentație cu program dublu de remarcat : ———O drama £a* «Sevilla--------Prețurile obișnuite C ircul ^ licioli MAKE TEATROGRAS’IIE Astăzi Duminică 30 Septembrie 1907 83*^2 Mara Reprezentații 2 ^61 La orele 3 p. m. : MAKE MATINEU -----1— casa roțiuită fse jumătate-------. «re remarcat 5 CU US A doli UP 1. — LITTE LITSCHE — tablou foarte comit; — la orele 6 seara : MARE SERATĂ pentru ultima oară Program seria 5. — Școala de Cavalerie — tablou admirabil luat după natură — —Păstorița și Sărterâi’Basa— tablou nemaî viizat pînă acum în București în 15 părți --------Fîețchi S3 opvalare--------Mîine Luni program absolut nou. Seria E 6 , J Limia Octombrie apare și FORTUM Revistă populară de trageri și sfaturi financiare — Zredacția și Administrația la Hansa Fortuna 68 — Casă de schimb — Mare Colectură Principală a Loteriei priv. pe clase a regatului român, București, str. Eipscani IO, în fața Bancei Naționale Române. — Abonamentul pe un an 4 Lei 8 pagini text —_________ Or. PilIMOULLES STRADA BATISTEI- No. 123 Specialist de la: Clinicele din Paris Fost asistent de, Clinică Consult: ÍESITMOTME pentru bârfeați de la 9 — sl a.m. pentru femei , de la 6—7*/8 seara după metodele cele mai noul ale Clinicei Prof. SîmrOM1 : Kystoscopie, Urobroscopie, etc. etc. de la 3—6 p. sss. Roatele si operațiunile de: RAS, CÎT și URECHI după metoadele cele mai recente ale Clinicei Prof. CASTEX Telefon No. 19]93 „GLORIA 88 Fabrică de culori și produse Chimice Recomandă tot felul de: Boroteala albastră pătrățele Mill Mli“ harul Ssraiaal alskl fumată Specialitate neîntrecută; albește frumos și parfumează rufele Os Bînzarg ia principalois dpoguetii și ios coloniale din țară Pentru en grosi fabrica Gloria I București (lingă Uzinele Lemaître) Fost șef comptabil la Banca Națională — IIVOCAT — Galati, Str. Codreanu No. 6 n-r. 1. Lazarovici — 11E it IC- Í& E \ T 1ST — STRADA COLȚ EI, No. 14 DINȚI se scot fără durere de la 8—13 a. m., i.el 3 Dinți se plombează dela Lei 3 Dinți artificiali dela 4 Dinți se curăță de piatră * 5 Plombe de aur, coroane de aur, dinți fără placă , cu șurup. PREȚURI MODERATE Golssulttații 8—12 și 2—B Kr. 1 Cftinger — Specialist în boale de copii — Locuește în Spitalul de copil isilvn csiiiptturii (ml) spută (flegmă), singe, lapte, sub gastrie, serațiuni tumori, paraziți, fecale, căutarea si dirasliilul, sifilisului, ett. execută: LABORATORUL Br. în medicină SC» JEUZEKy S7, str.«strunei. Telefon 1959. Cel mai complect laborator particular de Chimie, microscopie și SSa oteriologie clinică Culturii pentru stripirea șoarecilor se prepara numai la cerere pentru a fi proaspete. Vase pentru strîns urinele și instrucțiuni se trimit la cerere gratuit. furnizează prompt recomandă tuturor detentorilor de loturi spre a se fem de paguba prescripției,să supună efectele lor la o nouă controlare, după liste oficiale învestite cu sigiliul ministerului respectiv. Asemenea liste sunt in biroul de control „Financiarul“, (ralați, (str. Mare 09), vis a-vis de tipografia Friedman, iu rind cu marmorat 1. Trimeteți însemnare însoțită de taxa de control prin mandat poștal :1. leu de fiecare 10 bucăți" și se vor revizui dela data emisiunea fiecărui lot. Dr. Gr. Taraev s’a reîntors în Capitală Str. Băncei Naționale No. 1 In 2 ore învață oricine COBU’TASUKITATEA simplă și dublă prin noul curs care a apărut în ed. 2-a. Trimetețî I.EI io» prin mandat la Financiara!1 Galați și-l veți primi franco. T AN^ absolvent al școalei comerciale din Viena cu practică la o mare casă de bancă din Viena, certificat excelent, stenograf german și limba franceză, caută post convenabil. A se adresa sub „Vienez“ la Agenția de Publicitate Carol Schulderer Co. București. Dr. H. Neumann în boale și operațiuni de: — NAS, GAT și URECHI — s’a reîntors din Berlin unde a fregventat clinicele speciale pentru noua aplicare a tratamentului faringiter tuberculoase primitive — Consultatiuni 1 — 5 p. m. — Str. Gabroveni Wo. În Telefon 14[G8 DG 11C1IRIAT un apartament în str. Isvor 14, compus din un salon foarte mare, 2 culoare mari, 4 camere, o terasa, plus dependințe, preferabil pentru cluburi, autorități, societăți, ateliere etc. CASA DE SCHIMB i. FI1KELS București, Strada LIPSCANI, No.8 A oul Palat Dacia cursul pe ziua de 29 Sept. 1907 C clmp. I Vlad Wol Bonta amar. ISleativ. 86 75 sT25 ±%( . . 1905 a. b. 86 75 87 25 1“/0 Fentă internă 88 — 88 50 4°/o Diliig, earn. Jas. 1903 86 75 87 50 to,V, „ „ „ 1906 SO 75 87 50 50|„i „ „ jud. 100 50 101 —• ilP „ , „ 91 75 92 50 5 /0 Ser. Func. rural 99 25 99 85 J°|. , , „ 87 75 88 25 5% „ „ urb. Bu. 97 50 98 — 5o|o „ , „ Iași S3 50 94 25 Ac. B. Naționalii 35 80 — 3610 — „ „ Agricolă 415 — 425 — „ „ Sc. Buc. 125 — 135 — Cor. val. austr. 105 — 106 — Mărci germane 123 — 124 — Banc. franceze 100 25 101 — „ italiene 100 — 101 — „ mbl.htrdll 26.5 — 268 — « ■FTMT vă puteți scuti drumul și pierderi de timp atunci cind aveți afaceri în Capitală? E bine să știți că în București ființează de aproape trei ani un birou și anume „Biroul de informațiuni administrative al ziarului „Adevărul“ pus sub direcțiunea d-lui L. WMSHER, licențiat în drept căruia n' aveți decit să'I setiți la București, str. Sărindar, No. 11 arătindu I despre ce este vorba și vă va răspunde neîntârziat dacă se însărcinează cu afacerea și cu ce preț. Dacă vi se răspunde că biroul primește însărcinarea ce voiți a-i da și dacă d-v. ce ®-* simțiți a plăti osteneala, atunci nu e nevoe să vă părăsiți interesele din orașul d-v. căci biroul vă reprezintă in București înaintea oricărei autorități, în orice afaceri legale ca și cum ați fi în persoană. — Să se alăture la scisoare o marcă pentru răspunsii Of. 1. BÎBISCH Hala Fasultatra din Paris fost elev al profesorului psumist Specialist în: Boalele de Piele și Sifilis BOALELE PASULUI Calea Victoriei ISO. (lingă Bis. Albă) Consult: 8- 10 a. m. și 2 - 5 p. m. Sil iniriflul I se oferă a regula registre neglijate, a introduce registre noi și a conduce contabilitatea unei case , 2 — 3 ore pe zi. Adresa „Contabile ” Strada Romulus 24. 1 9 9 Dfliiíil Isan „11 V. STAADECKES — București HOTII UE pesti TM morip fÂriei9 a — Prispeste și referințe la cerere — BLĂNĂRII SIMON ABRAMOVITS S-sori CASA FONDATA ÎN ANUL 1855 BnCUREȘTI - SIBIU SI CRKSSI li. 1 - bucurești (Alături de Restaurantul lordaclic) CEL MAI BOGAT ȘI ASCHTAT DEPOSIT, VI: Jachete de Astrahan, Baralîuî, Lutru și Nutria — Bonuri, Coliere, Etoane, Manșoane, etc. — - ------ Căciuli și Blănuri pentru domni Se confecționează prompt și conștiincios Vînziul e îs» «letali cui prețuri de en gros Spre a preîntâmpina neajunsurile provenite din cauza afilomerațiunei comenzilor, rugăm pe onor, clienții să bine-voiască a ne inainta comenzile dtin vreme,pentru a putea fi serviți cu mai multă promptitudine și conștiinciositate. Catalograf ilustrat se trimite la cerere Pepiniera de Vițe Americane Motte și Nealtoite Alexandru Iiio Dobrian, gara Fiorica Ăinile Vițe altoite si V lUC __ nealtoite — numai calitatea X-a. Altoirea forțată și neforțată pe portaltoii cei mai renumiți pentru diferite terenuri. A se cere Catalogul gratis și france la a tresele. Garantează autenticitatea cu Factura. Selecțiune și sudură perfectă Vigurozitate rară. AL.TH.DOBRIAN Gara Florica, sau la SINGURUL MEU REPREZENTANT GENERAL PENTRU TOATĂ TARA A. î. HERTZMANN.—PITEȘTI MAI BUNA BOMBOANA PURGATIV AI — PENTRU — 0 Copii nabilt'î PURGE' Aprobat de Omor. Direcția Sanitara ce No. 15741 CAEBOM ffî B« avînd un aspect si un gust placat se ia cu plăcere ATÎT de răugit si COPII cum și de către QAMERII IN VIRSTA. Purpeii Perperi înlocuește cu succes purgativele amare. Părinții sunt scutiți , a mai necăji copii, căci , • ■ -îl ia, cu plăcere și copiii de țîță. I FER IȚI-VA de CONTRAFACERI Numai afund PURGEN e veritabil, dud P si capacul cutiei se citește jos Nocteur B. Bayer, Pharmacien. PormQlii pufim în culoare albastră și roșie aprobarea Onor. Direcției Sau i CUUOul bubul tare, iar înăuntrul cutiei instrucția pe român este. ‘ iff — De vînzare la toate Farmaciile și Drogheriile din țară CEREȚI CUTII tCHISE VERITABILE.’cutia cu 25 pastile Lei 1.5( Central, la Brsogria JSÎih. Stoents în str. )caSemic și la Farmacia J. Rissdörfer, str. Carol î. ■Specialist Atragem atențiunea jucătorilor Loteriei Privighiate pe Clase a Regatului Român, că dacă vor să continue jocul și la clasa V-a, trebue să-și reînoiască loturile la colectorii respectivi, cel mai tîrziu pină la 1/14 octombrie Dacă pînă la această dată nu s’a putut obține reînoirea, trebue să se reclame Direcțiunea Generale calea Victoriei 37, conform § 5 al planului regulament. DIRECȚIUNEA GENERALA a Coteriei privilegiate pe case a Regatului Român