Dimineaţa, iulie 1910 (Anul 7, nr. 2273-2303)

1910-07-22 / nr. 2294

JouT 22 June 1HI.U BCS.SFiJE DE ARENDAT — CHEDUIT — A patra parte din actuala moșie Pál «-ft Klare (Jud. Ialomița), întindere circa 1500 hectare. La 5 Km. departe de gara Dâlga. A se adresa proprietarului D. loan N. Cămărâșescu Poiana Fiorilor, SINAIA - t i important pentru Brutari I Mașinele „ Frământat sistem „KÜPPER“ sunt cele mai perfecționate și sistematice, corespunzând prescripțiunilor tehnice și igienice Instalațiuni de BRUTARII W. STAADECKER StSf. Singurul Reprezentant General pentru România al Făbricei de mașini de Frământat Peter Küpper din Aachen fi Nu semănați grîu decât în pământuri îngrășate cu îngrășăminte Chimice Fabrica de Produse Chmice Căzășești SOCIETIE ANONIMA București, Bulevarii A Elisabeta, 13, București — Cereți informațiuni — (SUPER FOSFAT) DE LA: KALO PASTĂ PEpINTÎ/sa Bâr de vânzare la: PARFU/AERIÎ, I ^indispensabilă mSARG,sSohn FAR/AACIÎ, UROGUERlÎ etc. Repräsentant: Sam. Lobi București Jacques Gold Str. Doamnei No. 23 — 25. — București INSTALATÎUNI HORI ii*TM Industrie Mașini Dfcfflari, Cazane, Turbine, locomobile, Semistabile De^feu de*toate articolele tehhnice CURELE de PIELE Englezești, de PM de CflPIlLIt Pietre de Moară franceze, Pompe, Gînzare Dr.J.MRISCH De la Facultatea din Paris a fost elev al profesorului fournier Specialist in; Boaleie de Piele și Sifilis BOALELE PARULUI Calea Victoriei 120 (ltn]i bis. Ilfc. TELEFON 291 Consult: 8—10 a. m. și 2—5 a. m CERTIFICAT Subsemnatul atest că moara și „Motorul CROSSLEY“ instalate de casa W. Staadecker din București, în comuna Bălca (Putna) mă mulțumesc pe deplin. G. Theodoru BORȘANI (Putna) 23 Iunie 1910 Medic Român la KARLSBAD Dr. Grigore Brauer fost intern al Spitalului „Elisabeta”, din Galați fost medie la „Allgemeines Krankenhaus“ (Prof. Sohle inger) Karlsbad "“"s Ool,,ncr !LÖWO KaisernirasHe 78 TELEFON 1170 Laboratorul Dr.Robin 5 — Strada: I. C. Bratiniu — 5 Telefon 1369 _ [reacț. Wassermann pentru sifilis]. Uzie și orice alte analize medicale, alimentare, industriale, chimice biacteriologice NOUL HOTEL IMPERIAL — BACĂU STR. CENTRALĂ — Instalație cu electricitate, mobilă absolut nouă Proprietarul pune tot interesul ca lumea ce vizitează Hotelul să fie mulțumită pentru D-nii Voiajori mare reducere de prețuri SERVICIUL PROMPT Cu suma IVä. V. Kogolniceanu 5. Proprietar l^ipitori provenind din apă de izvor se expediază zilnic în orice cantitate. Doritorii sunt rugați a se adresa d-nului Mita Andreesca Corabia Atragem atențiunea jucătorilor loteriei privilegiate pe clase a regatului roman,ale căror numere nu au eșit la sorti la tragerea clasei Il-a cari doresc a continua să joace aceleași numere, că trebuie să ceară reînoirea pentru clasa III-a colectorului de la care au cumpărat clasa II-a și aceasta înainte de 26 Iulie (8 August). Dacă jucătorul nu va putea obține de la colectorul său lotul clasei a III pînă la data sus indicată, trebue să se adreseze direcțiunei generale, calea Victoriei No. 87 care, conform § 5 al planului regulamentului, va lua măsurile cuvenite. Reclamațiunea trebue să fie însoțită de costul în numerar al clasei III-a și de lotul clasei a II-a. Direcțiunea generală a loteriei privilegiate pe clase a regatului român pentru școlile israelite-române de bieți și fete din Roman, profesori și profesore da limba romînă, avînd autorizațiune în regulă. Se mai angajează institutori și institutoare de limba ebraică cu autorizațiune in regulă. Ofertele se vor adresa D-lui Noel Bring, președintele comitetului școlar Roman. Analize complecte de urină (ud) spntă (flegmă), sînge, lapte, suc gastric, secrețiuni, tumori, paraziți, fecale, diagnosticul sifilisului (Wassermann-Hecht) etc. execută LABORATORUL Dr. în Medicină SC. VERZEANU 27, Str. Doamnei. Telefon 19159 Cel mai complect laborator particular de Chimie, Microscopie și Bacteriologie clinică Culturi pentru stîrpirea șoarecilor se prepara numai la cerere pentru a fi proaspete. Vase pentru strîns urinele și Instructuni se trimit la cerere gratuit Fabrica de Oglinzi și Vitrouri CIROSS &MOVVSKE Depozit permanent de geamuri de cristal albe în orice dimensiune. Geamuri colorate, catedral, ornamente, etc. Oglinzi de cristal în orice formă și mărime Geamuri pictate și gravate Oglinzi Venețiane ucurești, Calea Griviței No. 179 Gălimănești,Cuciulata Dr. Frumușianu Specialist în afecțiunile genitourinare. Fost chirurg la Spitalul Colțea Medic oficial al Statului Avis 2 21 Iulie (3) August 1910 CALENDAR. — Ortodox: Simian și Ioan. Catolic: Ștefan Rus. MEMENTO. — Autorități: Toate autoritățile deschise. — Judiciare: Toate tribunalele deschise. TEATRE. — Grădina Ambasadori: Compania dramatică Davila va juca: 30 milioane, comedie în 3 acte. Grădina Blanduziei. Se va juca de trupa Teatrului Național Tache și Mache, comedie în 3 acte. Parcul Ototelișanu : Compania lirică Grigoriu va jucat Vînzătorul de păsări, operetă în 3 acte CINEMATOGRAFE. — Volta (strada Doamnei și fost Bristol) în fiecare seară, de la orele 5 d. am. plnă la 1 noapte.—Dacia, cinema „Urania“. Botez, sala Eforie. — Grădina Rașca, cinema Gaumont. Sala Sărindar. Cinematograful Blériot. In toate zilele (incepind de la 5 d. a., pînă la 12 noaptea) reprezentațiuni cu program variat. DIFERITE SPECTACOLE. — Teatrul de varietăți „Imperial“ str. Câmpineanu 16 București ,în fiecare seară reprezentațiuni pentru familii. Program de la 1 Iunie a. c. din nori aranjat cu artiști și artiste de primul rang: Gracia, Seria franceză, soprană iegeră de la Operă cea mare din Paris, și cu concursul celorlalți artiști. Pentru tot sezonul de vară intrarea generală 1 left. la matitie si intrarea gratuită. MUZEE.—Muzeul geologic (șos. Kiselef) Deschis Duminica și sărbătorile dela d. a.—Muzeul Simu (str. Mercur). Deschis Duminică, Mărfi și Joi dela 9 dim. pină la orele 1 d. a. — Muzeul de antichități. (Universitatea). Deschis Duminica și Joia de la li dimineața pînă la 3 d. a. iar pentru vizitatorii străini sau cei din provincie în toate zilele între aceleași ore.—Muzeul etnografic și de artă națională (Monetăria statului, șoseaua Kiselef). Deschis Joia și în zilele de sărbătoare de la orele 10 dim.—5 d. a. BIBLIOTECI.—Biblioteca Academiei. (Calea Victoriei No. 135). Deschisă în toate zilele de lucru între 8 dim. și 6 seara.—Fundațiunea Universitară Carol I (str. Vienei No. 7). Deschisă în fiecare zi de lucru intre orele 9—12, 2—5 d. a. și 7—10 seara. — Biblioteca populară ,,I. V. Socec“ (str. Biserica Enei No. 10). Deschisă în toate zilele de lucru intre 10—12 dim., 4—7 d. a. și 8—10 lum. seara. — Biblioteca populară ,,Săniei Marcus“ (str. Mircea-Vodă 20) este deschisă Joia și Sîmbătă dela 8—10 seara și Duminica dela 3 jum. la 6 d. a. EXPOZIȚII.—Expoziție permanentă de pictură și sculptură romînă, in localul revistei „Arta“ din str. Lascar Catargii, deschisă în toate zilele de la 9 dim. pînă la 9 seara. Intrarea liberă. Toate operele de artă se vor schimba în prima Duminică a fiecărei luni . Ultime Informațiiiiî Vrul Racovsky a ținul aseară o conferință la cercul socialist din Sofia, îndemnând pe socialiștii bulgari să ajute pe greviștii tipografi din România. Atragem atențiunea primăriei asupra diferitelor mijloace ce întrebuințează brutarii de la periferie pentru a vinde pîinea tot pe prețul dinainte. Pe strada Romană, 1S Septembrie etc. nici un brutar nu a ellenit pîinea. Se observă că se duceste odaia la adăpostul animalelor cîini frumoși cu soarde bune cari nu se reclamă de proprietari. S. P. A. face un călduros apel persoanelor cari țin la cîinii lor a pune adresa pe starde, astfel ca să le poată aviza printr’o cartă poștală cind ar fi găsiți clinii pe stradă. Ministerul lucrărilor publice, în urma intervenției făcute de ministerul cultelor, a luat dispoziția ca absolvenții școalei de meserii să fie primiți și întrebuințați toți în atelierele căilor ferate. D. Benone Gănescu, impiegat în ministerul lucrărilor publice, se lasă în disponibilitate pentru a-și regula drepturile la pensie.In cursul săptămînei viitoare primăria Capitalei, va începe împărțirea de ajutoare acelora cari au avut de suferit prube de pe urma inundațiilor din primăvara aceasta. D. dr. Irimia Popescu, medicul veterinar șef al Capitalei, obținînd un concediu de o lună a plecat în străinătate. In tot timpul concediului, d-sa va fi suplinit de d. dr. Poenaru. Părintele Popescu-Pironșer, diaconul capelei române din Paris, a sosit în Capitală. S. Sa a fost chemat în interes de serviciu la mitropolie. Eli a fost hramul bisericei Kalinderu din Capitală. Serviciul divin a fost oficiat cu o deosebită pompă. Răspunsurile au fost date de corul bisericei de sub conducerea maistrului profesor Pispescu-Pasăre. In cursul lunei trecute medicii comunali au făcut 800 de vizite medicale acasă la bolnavi. Congresul al 4-lea internațional pentru asistența alienaților va avea loc la Berlin în zilele de 3—7 octombrie 1910. Chestiunile puse la ordinea zilei sunt: Raportul dintre civilizațiune și bolile mintale. Alte chestiuni relative la alienați și psihopatologie. Ni se scrie din Caracal că în acea regiune a început să se simtă mult lipsa de vagoane. Prin șoproane, magazii și sub cerul liber stau mormane de saci cu griu expuse stricăciune. In stația Caracal se depun zilnic cîte 80—100 vagoane și nu se pot transporta din lipsă de vagoane. Orice informațiuni militare relativ la amcestrarea dezertorilor și nesupușilor se dau în mod prompt și discret de către „Informatorul“, biuroü de informațiuni administrative al ziarelor „Adevărul" și „Dimineața". Se însărcinează de asemenea și cu rezolvirea oricăror afaceri legale depinzind de autoritățile administrative, financiare și militare. Traduceri de acte în orice libă, regularea drepturilor la pensie, scoaterea brevetelor de invențiune, etc. Taxele biuroului sunt convenabile. A se adresa d-lui B. SEPEANU, licențiat în drept, directorul binroului de informațiuni, str. Sărindar No. 11, București. Telefon 14/10. Era dimineață, la biserica Gorgianul, de lingă imprimeria statului, a avut loc serbarea hramului bisericei. Serviciul religios a fost oficiat de vicarul mitropoliei asistat de clerul bisericei. A asistat un mare număr de credincioși. Citim in ,,Zeitschrift für Spiritus-Industrie", (Berlin, No. SS din 4 Iulie 1910): „Prin publicarea ordinei de examen s’a creat la 7 ianuarie 1908, pe lingă școala superioară de agricultură din Berlin, o nouă secțiune pentru Inginerie In ramurile fermentăți uneî, precum: fabricațiunea de spirt, drojdii comprimate, bere, crochială, oțat, etc., iar prima diplomă conferită de această secțiune a obținut-o inginerul Iancu Grünberg din Tescani (România), după ce a trecut cu succes examenul la 12 iulie a. c., înaintea comisiunei examinatoare de stat sub președinția rectoratul școalei superioare de agricultură din Berlin. Aceste industrii desvoltându-se mult in Rominia are bine ca o asemenea școală să se înființeze și la noi. Ni se scrie din Văleni de Munte. Căpitanul pensionar Ion Antonescu, din București, venise să petreacă aci o lună. Pe drum pare că fusese lovit de insolație și după puține zile muri de apoplexie cerebrală. Duminică urma să fie înmormîntat în curtea bisericei Filip și în momentul când groparii scoborau sicriul, frînghiile se rupseră și cadavrul căzu zdrobindu-se. Astăzi la orele 8 și jumătate seara se vor întruni la clubul meseriașilor meseriașii din toate broaștele spre a discuta în chestia percepției corporațiilor înființate fără aprobarea Camerei de meserii. Sîntem rugați de mai mulți părinți ai elevelor din școalele secundare, să întrebăm pe d. ministru al cultelor dacă elevele alese pentru coloniile școlare vor mai fi trimise la colonii anul acesta? De aproape o lună elevele sunt nevoite să facă zilnic drumul de acasă la minister, fără a li se da un răspuns definitiv. O lămurire e absolut necesară spre a scuti bietele copile de a mai bate drumurile degeaba pe aceste călduri tropicale. Omorurile din Cucuețî (jud. Bacau) BACAU, 20 Iulie. — Un îndoit asasiniat s’a săvîrșit era în satul Cucuețî, comuna Solonț, care a produs o nespusă groază în toată populația din împrejurimi. Locuitorul Grigore Olaru, care purta o ură neîmpăcată lui Ion și Costache Olaru, de cind avusese cu aceștia o judecată pentru un pămînt, i-a omorît erî pe amîndoi, împușcîndu-Ifiorosul criminal se află arestat. Autoritățile fac cercetări. — L. Judiciare Camera de punere sub acuzare din București a hotărît trimiterea înaintea juraților a locuitorului Chivu Vânător din comuna Budieni, jud Prahova, care și-a ucis Pe tatăl sau, sugrumînduTParchetul de Ilfov a făcut apel contra infirmării, de către tribunal, a mandatului de arestare, emis de cabinetul 3, în ce privește pe N. Lăcusteanu, delapidatorul de la Poștă. * Falidu L. Stark a făcut de asemenea apel la Camera de acuzare, contra ordonanței judecătorului de instrucția prin care i s'a respins ultima cerere de liberare pe cauțiune. * 1I Camera de acuzare a găsit că este caz a se trimite înaintea juraților, locuitorul Nicolae Vișan din comuna Ocnița, județul Dîmbovița, pentru lovituri cari au cauzat moartea tatălui sau vitreg D. Pleșea. * Judecătorul de Instrucție al cabinetului 2, a dat ordonanță de neurmărire in ce privește Ped. Nec. Andriopol, care încercase să se sinucidă la Buftea, după o scenă violentă avută cu soția sa. Din comuna Hotarele, județul Ilfov, s-a comunicat parchetului că bulgarul grădinar Nencu Coasei, la vîrsta de 16 ani, a fost adus la infirmeria locală, unde a sucombat după puțină vreme. S’a orînduit o anchetă. Medicul legist al județului a fost însărcinat cu autopsia cadavrului. Parchetul a fost avizat că Niculae P Căuțoiu, din corn Curcani, servitor la biroul căilor ferate, ducîndu-se cu doi cai să-l scalde în riul Argeș, s’a înecat. Cadavrul a fost pescuit după douăzeci de ore. Un incendiu a distrus șirele de grîu a vre o 50 de locuitori din comuna Fierbinți (Ilfov). Au ars peste 800 chile de grîu, 2000 de chile au fost salvate. # Cărțile de alegător se eliberează la biroul electoral al tribunalului Ilfov, in fiecare Marți, de la orele 1 la 2. Accidentul mortal din Cîmpina CÎMPINA, 20 Iulie. — Azi noapte, pe cînd muncitorul Ion Chirică din serviciul socoleticeș „Steaua Romînă“ trecea schela Gh. Pop spre a se duce la lucru, a căzut din nebăgare de seamă într’un puț părăsit adînc de 300 de metri, de unde a fost scos mort, azi dimineață. Poliția locală a cerut autorizația parchetului de Prahova pentru înmormîntare. — Cornea. Percepția corporațiilor CONVORBIRE CU D. VIRGOLICI, PREȘEDINTELE CORPORAȚIEI FIERARILOR. D. Toma Dobrescu, președintele Camerei de meserii din București, a hotărît înființarea unei percepții prin care să se încaseze cotizațiile de la membrii corporațiilor. Hotărîrea d-lui Toma Dobrescu a fost sancționată de d. ministru al industriei și comerțului. Am spus, că înființarea acestei percepții a produs o deosebită nemulțumire printre meseriași. Am căutat să obținem lămuriri asupra cauzelor acestei nemulțumiri și ne-am adresat în acest scop d-lui Vîrgolicî, președintele corporației fierarilor din Capitală. — Ce lipsuri prezintă percepția pentru încasarea cotizațiilor de la membrii corporațiilor?—a fost prima întrebare adresată convorbitorului nostru. — înainte de a arăta lipsurile și relele ce prezintă această percepție, trebue să declar că ea nu întrunește condițiunile pentru a putea ființa. Percepția a fost înființată fără a se fi consultat comitetele corporațiilor și fără ca, mai ales, să se fi luat o hotărîre în acest sens de ședința plenară a Camerei de meserii. Ea a fost înființată din propria voință a d-lui Toma Dobrescu, președintele Camerei de meserii. „Și acum să vă expun relele ce prezintă această percepție. In primul rînd se prevede că din încasări să se rețină 15 la sută, pe cînd legile noastre nu permit încasatorilor intermediari decit să rețină 2 la sută. Deci un prim räu. Apoi se prevede ca perceptorului să i se dea locuită gratuită. Așa că din banii meseriașilor se va întreține un om cu toate cele necesare. „Se pune o întrebare : Era nevoe de această percepție ? Nu ! Fiecare corporație își are încasatorii ei și cari îndeplineau aceiași funcțiune pe care o vor îndeplini acum agenții percepției. Insă și aci se prezintă un rou și care nu e lipsit de importanță, „încasatorii corporațiilor șe „încasatorii corporațiilor îi cunosc pe membrii corporațiilor ■ și în timpurile cind aceștia duceau lipsă se mai ajungea la învoială pentru amânarea plăței. Acum ,însă aceasta nu se va mai putea întîmpla-Agenții percepției fiind recrutați din diferiți indivizi și pe timp vremelnic ei vor căuta să forțeze pe meseriași cu orice preț să le achite, pe loc cotizațiile iar în caz contrar îî vor supune la cele mai mari șicane. încercare de sinucidere Din cauza unor neînțelegeri familiare femeia Marița Constantinescu din jos. Floreasca 12, a Încercat să se sinucidă dînd 300 grame spint denaturat. Vecinii cari fusese alarmați de strigătele sinucise, au anunțat soc de salvare și internul de serviciu a dat ajutoarele necesare nenorocitei femei, făcîndu-i spălaturi stomacale. In urma grabnicelor ajutoare date nefericita este în afară de orice pericol. O anchetă a fost deschisă de către circ. respectivă. Rănirea din strada 13 Septembrie Astă noapte s’a prezentat la sediul societăței de salvare spre a fi pansată la frunte, unde avea o rană aidinca, femeea Anica Ion din strada 13 Septembrie No. 186. Această femee a fost lovită cu un lemn în frunte de către un vecin al ei, anume Vasile Gheorghe, cu care se certase din vreme. Agresorul a fost dus la circa respectivă, unde a fost anchetat. Spargerea din calea Moșilor Autori necunoscuți pînă în prezent, s’au introdus prin spargere în locuința d-lui Ioniță Filipescu, din calea Moșilor 315, furîndu-I două revolvere și mai multe obiecte de îmbrăcăminte. Este desemnat că deja o vreme se fură cu deosebire arme de foc. Acest lucru trebue să inspire îngrijiri poliției, căci se poate întîmpla că mîine-poimîine să se trezească cu adevărate bande înarmate, în mijlocul Capital-v Diverse Lucrătorul Tudor Pancu din strada 13 Septembrie No. 231 pe cînd lucra la o mașină de tăiat lemne, s’a rănit la degetul mare al minei stingi. Loc de salvare i-a dat ajutoarele necesare. Furtul de la oficiul Filaret Dirigintele oficiului poștal din gara Filaret, a constatat deunăzi că ii lipsește din casa de fier suma de 3600 lei, fără a ști însă dacă este un furt prin spargerea casei, sau dacă cl-3.1 udiind cheia pe birou — i-a furat cineva. Făcîndu-se cercetări, s’a constatat că casa de bani nu fusese forțată, și deci, în cazul cînd banii au lipsit cu adevărat,—căci se bănuiește o simulare de furt— ei au fost uitați pe .,Acestea sunt în trăsături generale relele ce prezintă percepția înființată de d. Toma Dobrescu“. — A mai existat vre odată o asemenea percepție ? — Da, acum cîțiva ani. Rezultatele ce le-a dat însă au fost din cele mai rele. Pînă și în ziua de azi sunt o sumă de corporații cari au de încasat sume enorme de bani. — Deci, acestea sunt motivele cari fac pe meseriași să se declare în contra înființărei acestei percepții ? — Da. Dar un motiv asupra căruia țin să inzist înainte de încheere este și următorul : închipuiți-vă că un membru al Unei corporații imbolnăvindu-se ar veni să solicite ajutorul cei S3 cuvine de la corporația breslei din care face parte. De aci însă nu i se poate da ajutorul întru cit nu se știe dacă e în curent cu cotizația. Pînă să se informeze corporația de la percepție și pînă să vină răspunsul, bolnavul poate și murii“ Cu aceasta s’a încheiat convorbirea cu d. Vîrgolicî.— A Din Urziceni Chestia oborului de cereale Negustorii de cereale, precum și proprietarii din orașul nostru, au cerut primarului local să ia măsuri pentru înființarea oborului de cereale, necesar aici, mai cu seamă azi cînd Urzicenii a devenit un centru de comerț pentru toate produsele cîmpului și cînd este legat cu o linie ferată care unește muntele cu portul Constanța prin stațiunile Ploești—Slobozia. Dar nu toți negustorii locali împărtășesc aceleași vederi asupra locului care să serve pentru acest scop: unii vor înființarea lui pe locul din centrul orașului unde se face bâlciul săptămânal, alții cer ca comuna să cumpere un teren aproape de gară. Deci două tabere, unii cerînd sus iar alții jos, căutînd prin acest fapt ca fiecare „cum am zice să aibă oborul lîngă prăvălia lui" spre a putea face vînzare sau afaceri mai bune. Primarul local ar împărtăși în această privință vederile d-lui Ion R. Tudorache, un liberal neaoș, ca oborul să se înființeze sus lîngă gară, adică cum am zice lîngă prăvălia d-lui Tudorache, protejatul säu. Baluri și serbări „Viitorul“ societate internațională a lucrătorilor tinichigii din Capitală a organizat pentru DumiticiiCa 25 Iulie cor. o serbare cîmpenească în „Parcul Libertății“ de pe strada 11 Iunie cor. CAPITALA Un păgubaș prinde singur pe hoț Siguranța a avut încă un succes pe ziua de orî , încă un păgubaș i-a luat înainte, prinzînd singur pe hoțul care îl furase prin spargere o însemnată sumă de bani și obiecte de preț. Este vorba despre d. Argeșeanu, care după ce a fost furat, reclamind cazul siguranței, aceasta a clasat afacerea pe motiv că infractorul a fost un bărbat îmbrăcat femeește, „în a cărei urmărire a rămas“... D. Argeșeanu, făcînd singur cercetări, a reușit să prindă pe femeia care i-a spart casa, nu pe bărbat îmbrăcat femeește, pe care a predat-o apoi iscusitei noastre siguranțe, care credem ca va reuși cel puțin să dea de urma obiectelor furate, masă și de aoi furați. Pină se va termina însă ancheta, d. Mateescu, a depus banii ce lipseau . Cercetările continuă. * Bande de pungași in preajma Capitalei De cîteva zile se observă în preajma Capitalei o mulțime de Indivizi fără căpătîi, cari,dorm prin porumburi ori mături în timpul zilei, și seara se adună cite treipatru, și intrînd în Capitală fură tot ce le ese în cale. Una din aceste bande, alcătuită din vre-o șease derbedei, a comis erî noapte o spargere in șoseaua Pantelimon No. 200, unde au furat din casa d-lui Mihail Alanev, suma de 237 lei, mai multe giuvaeruri și obiecte de îmbrăcăminte. Dindu se de veste poliției, s'a organizat o mică poteră polițienească, pusă sub conducerea comisarilor Gaspard Gorănescu, de la siguranță și Ciornei, de la circ. 28 își agentul Cercel, cari au reușit să se pue pe urma pungașilor. Cu toată urmărirea ce au făcut-o iisă polițiștii, timp de aproape cinci ore prin viile Dudești, și împrejurimii, banda nu a putut fi încă prinsă. In timpul cînd erau urmăriți, pungașii au dat peste un anume Grigore din servcciul d-lui Toniță Todrea, din șoseaua Pantelimon No. 222, pe care l-au amenințat cu un revolver, obligîndu-i să nu spună urmăritorilor lor, direcțiunea apucată. Atragem atențiunea d-lui prefect de poliție, Emil Petrescu, asupra înmulțirea acestor bande care periclitează siguranța drumeților și a locuitorilor Capitalei, uumin■du-l să ia din vreme măsuri pentru stîrpirea lor. Ar fi foarte nimerit, dacă s'ar organiza o razie în timpul zilei, care ar fi desigur încoronată de succes, pentru că, după cum am spus mai sus, ei dormind in timpul zilei prin porumbari, pot fi prinși mai cu ușurință decit noaptea, cînd sînt împrăștiați prin Capitală, și în măsură de a și feri de urmăritori mai cu ușurință. Pentru d. prefect al poliției Capitalei Ni se aduce la cunoștință un caz care nu e lipsit de importanță și pe care îl semnalăm d-lul prefect al polițiai Capitalei. Lucrătorii de încălțăminte Ch. Niculescu zis Ungureanu, Estre Cristescu și Mihalache Dumitrescu, însoțiți de alți trei prieteni ai lor, s’au dus Lunea trecută, 12 Iulie, la localul „La trei stejari" de pe strada Țepeș Vodă și din vorbă în vorbă, au început să discute și despre nevoile lor. D-nii Voicu Druțu, Simion Lechel și Gheorghe Dănescu fiind întimplător și dînșiî pe acolo, s'au dus să avizeze circumscripția 28 care se află in apropiere că se „completează“ contra lor ! Imediat sosi la fața jocului șeful circumscripției însoțit de numeroși sergenți și invită pe numiții lucrători să-l urmeze. Cum aceștia se opuneau, a fi fost legați cot la cot și astfel; transportați la poliție unde au fost ținuți pînă a doua zi. Marți, spre seară. Inserăm cazul așa cum ne-a fost denunțat și îl supunem cunoștinței d-lui prefect al poliției Capitalei sdj*a cercetare Finanțe și Comerț VALORI Bursa din străinătate VALORILE ROMÂNE Berlin, 19 Iulie Rentă 5 °/0 din 1903 Tmpr. 185 mil. 101.80 . 40, , 1889 . 50 . 9210 , , , 1890 . 274 . 95.40 , , , 1891 . 45 . 91.70 , , , 1894 , 120 , — , , , 1896 . 60 . 90.80 , , , 1898 , 180 . 90.80 . ; K . , , 1908 70 . 90.60 Împrumutul orașului București: . 40s °i, 1888 — „ „ „ 1895 97.50 „ ” , 1898.Frankfurt, 19 Iulie. —Rentă romînă 4%. 95.40. Noul împrumut romîn 102.—. Triest, 19 Iulie.— Soc. Asigur. Dacia Romînia 1055, Naționala 1222, Generala 1252. închiderea din 1911 Iulie 1910 Fasolea la Berlin. Fasole Lingots fasole mică de Ungaria între 250— s’a vîndut între 332—333 mk tona, 260 mk tona, fasole rotundă între 325—335 mk tona. Visibilul. Stocurile visibile de grîu în Statele Unite 12.375.000 bușeli. Stocurile idem Canada 4.353.000 bușeli, Stocurile idem porumb în Canada și Statele Unite 3.770.000 bușeli. America—New York—Griul deschide ferm. Urcarea continuă din cauza timpului defavorabil recoltei în Franța, a raportului spre urcare a statului Kentuky. O scădere are loc apoi din cauza statisticei spre scădere a Vizibilului, din cauza vînzărilor casei Armour ,Dr. Septembrie, din cauza tendinței greoie a piețelor interne de produse naturale la Winipeg. O nouă uncare este datorită cumpărărilor caselor de comision și ofertelor mici ale fermierilor. Din nou se produce o scădere din cauza sosirilor mai mici din Kansas City, a timpului ploios în Manitoba, a cererilor puțin satisfăcătoare pentru marfă locală, evaluărilor de sosiri mici pe cale ferată la Chicago. Piața închide slab. Porumbul neanimat. Deschide slab închide susținut. Chicago.Griul este supus la aceleași fluctuațiuni ca și New York. Porumbul deschide slab. Scăderea continuă din cauza timpului ploios în Oklahoma, a realizărilor. O urcare e datorită faptului că bassiștii fac cumpărări, timpului uscat, la vest, raportului spre urcarea statului Kansas, Iowa, Kentuky, a pronosticurilor de timp uscat in districtele centrale, cumpărărilor caselor de comision. Piața închide susținut. Rubla 2.5350 2.53.50 Cred. Anstalt 667.— 668.75 Cred. Func. Austr. 1278.— 1276.— „ „ Ungar 861.— 862.— Drumurile Austr. 740.25 741.— Lombarde 110.— 110.25 Alpine 740.— 74r'.50 Loturi turcești 256.50 256.50 Renta austr. hîrtie 93.60 97.50 » , argint 93.60 97.50 „ „ aur 115 95 116.— „ ungară aur 112.70 112.70 Schimb: Londra 240.12 240.05 , Paris 95.30 95.22.50 , Berlin 117.43 117.40 , Amst. 199.15 199.65 » Belgia 94 85 —.— , Italia 94.75 94.72.50 Tendința calmă calmă Chicago -------- S____5. Griul: Deschiderea Sept. —104% Închiderea: —,— 102,* II. Iulie 103,% 104,VII. Septembrie 104,% 108,% III. Decembrie —•— 63, v. Porumbul Iulie —,— 61,% Sep. 64,— 632,* ” Dec. 61,% — mărfuri Cereale Agenția telegrafică romînă Budapesta Coroane pe 50 kbjr. 18 19 Griul Octombrie. 9,32 9,36 Aprilie 9,02 9,64 Secara Octombrie 7,07 7,08 Ovăzul „ 7,17 7,15 Porumb Iulie — 5,70 August 5,64 — „ Mai 5,76 5,77 Rnpița August —,— 12,60 Timpul cald. Paris Franci pe 100 klr. -------- *8 19 Grâul Sep-Decem. 26,20 26,30 „ Noemb.-Febr., 26,40 26,45 Făina Sept.-Dec. 34,70 34,80 „ Noembr.-Febr. 34,35 34,60 Dies colza Iulie 57,75 57,75 _ „ Aug. 58,25 58,— , „ Sept.-Dec. 59,— 59,„ „ Ian.-Apr. 60,50 §0,50 Berlin Mărci pe tonă Ședința sindicatului lucrătorilor năsturari Aseară a avut loc o ședință a sindicatului lucrătorilor năsturari în care s’a discutat chestia grevei dela fabrica de nasturi Joseph M. Cohen care datează de cîteva luni de zile. A prezidat lucrătorul Niță Anghel și au luat cuvîntul lucrătorii Matei Georgescu, Anghel Velea și G. Cristescu. S’a arătat că patronul fabricei în parce de atâta timp grevă caută prin diferite mijloace să corupa pe lucrători. Vorbitorii au citat cazul unuia dintre lucrători căruia patronul i-a dat trei sute de lei ca să revină în fabrică. Escursiunea esperantiștilor romîni la Sofia Persoanele doritoare a participa la escursiunea organizată de societatea esperantistă romînă de la București-Plevna.Sofia și înapoi de la 4—10 August, pentru participarea la al patrulea congres esperantist bulgar, sunt rugate a trimite cu mai curînd adesiunile împreună cu costul de lei 20 la sediul societăței strada C. Brătianu 5. Persoanele din provincie vor beneficia de reduceri pe calea ferată din orașele respective pînă București centrul plecărei și înapoi. Consfătuirea funcționarilor comerciali Aseară a avut loc în strada Carol 19 o consfătuire a delegaților asociațiilor funcționarilor comerciali. A participat și d. G. Cristescu ca delegat al comisiunei generale a sindicatelor din Romînia. S’a hotărît ca Duminică 25 iulie curent să se țină în sala Sindicatelor o mare întrunire a muncitorilor și a sindicatului funcționarilor comerciali iar în sala mică a Băilor Eforiei o întrunire a societăților funcționarilor comerciali Știri artistice Trupa d-lui Davila ne anunță pentru Vineri seara 13 Iulie la grădina Ambasadori cel mai mare succes din vara aceasta. Norocul lui Bibiță e colosal : e o nouă comedie in trei acte care va fi jucată de Vitrega trupă cu succesul obicinuit trupei d-lui Davila. In Bilbiță, cel cu norocul colosal, d. Niculescu-Buzău, va face publicului nostru o nouă surpriză, rezervîndUri o irezistibilă creațiune. ULMILNKAIA f^etroleui (închiderea din 19/1 Iulie 1910) Hamburg.-Tendința slabă. Petroleum Standard white spot 6 pro 50kgr. Sew-York.-Tendința calmă. Petroleum refined în cases 10,05 cts pro gallon ; Standard white in New-Yr >rk, 7,65; în Pniladelphia7,65; Credit Balances 1,30; in tanks 1,15. 0B0RU1 din Capitală . Marți 20 Iulie lemne de cSP 21—26 lei mia de kgr „ „ coj. 2S—C9 „ „ „ „ „ „ șleau 18—21 „ _ _ „ TTrilol verde 22--24 „ Fîn calitatea I-a 48 53 „ „ „ calitatea 11-a 4-a——. M „ „ calitatea III-a 45---------„ „ Pae de grîu . . 14—16 * „ „ „ de orz și ovăz 22—25 „ n „ Mame păsăr. 32 45 „ „ Ovăz calitatea I-a 43—14 „ kila „ calitatea II-a 37—33 „ „ „ calitatea III-a 35--------„ „ Grin calitatea I-a 71 — 72 „ n „ calitatea II-a 67 —60 „ „ „ calitatea III-a 64-65 „ Orz........................31-S6 ,, 9 Porumb , • • 6.-65 „ „ Secării ....------------ „ Straiuțâ mei r. ------------„ „ SftiMîn. de mei păs. —--------„ „ Cal de lux 2500—300 „ perechii n » frunte S00—1150 „ n n țărănești . 380—440 „ n Boi de frunte . 850—1000,, n țărănești . 550—480 ,, Vaci cu lapte il j—230 a bucata Prinderea unor țigani escroci CRAIOVA, 20 iulie.—Astă noapte făcîndu-se o descindere la domiciliul țiganilor Grigore lancu și Ion Țirică din strada Obedeanu, de către George Petrescu, șeful siguranței, sub comisarul Anastasescu și mai mulți agenți Siguranța i-a surprins făcînd cunoscutul „dintr’un leu dour“. Țiganii atrăsese în cursă pe soldatul Gheorghe Iorga din regimentul 17 Mehedinți, ordonanța colonelului Băltăceanu care avea asupra o însemnată sumă de bani. Soldatul denunțase de vreme operația plănuită pentru noapte, astfel că polițiștii au putut prinde pe sus numiții țigani ■autori constatați a numeroase escrocherii comise în modul arătat- Țiganii au fost duși la poliție— Xam, Inaugurarea monumentului de la Dinire îi DIMITREȘTI, 20 Iulie. — Azi Sf. Vie s’a inaugurat cu mare entuziasm falnicul monument ridicat la Dimitrești din inițiativa comitetului local. Azistă lume multă, întreg județul în haine de sărbătoare. Tîrgușenil e în plină mișcare. La orele 11 s’a oficiat un Te- Deum. Corul Ligei din Rîmnicul Sărat a dat răspunsurile A azistat inspectorul general administrativ C. Iliescui, colonel Anastasia, comandantul regimentului 9 Florianu Paplica, căp. comandant de jandarmi Al. Nica, Al. Zamfirescu președintele comitetului, cap. Constantinescu, administratorul plășei, Arghir Manolescu, primarul, dr. L. Dicescu, dr. Gună Iarca, Const. Lupescul, Menelas Chircu, proprietari George Solomon, Al. Angelescu, șeful poștei, Romulus Ioachim, județ. N. Dicescu, Remus Ioachim și alți fruntași și funcționari superiori din județ. In salvele poștelor și sunetul muzicei militare s’a dezvelit monumentul. A vorbit d. Alexandru Zamfirescu proprietar și literat care arată importanța ridicare! monumentului. D. Arghir Manolescu primarul tîrgușorului primește sub îngrijirile sale monumentul. D. prefect C. Iliescu tine apoi o elogioasă cuvîntare care a impresionat pe azistențî. D. colonel Anastasiu închee cuvântările arătînd soldaților și bravilor veterani prezent răsplătirea celor căzuți pe cîmpul de luptă. Mai multe salve de puști au spintecat apoi văzduhul, și cu urale, a avut loc defilarea veteranilor și a batalionului de copii al școalei. Coi.