Dimineaţa, ianuarie 1911 (Anul 8, nr. 2454-2479)

1911-01-01 / nr. 2454

Stmbätä 1 îauuane 1911 mm Ceîemaifeîme sunt PNEUMATICELE Continental Trei Nervuri Oonstruite după experiențe îndelungate de specialiști și fabricate din cel mai bun material. De aceia telegnioneiln o Durabilitate și elasticitate neîntrecută Reprezentanta generală pentru Rominia . STELIAN G. SAPATINO București, - str. Alex. Lahovary 3 Sucursale cu depășire : în Brăila la D-l Victor Al. Macedonsky Botoșani ,? „ Josef Abraimovitz Bacău „ , A. Rupea Craiova „ „, Friedrich Roth Focșani „ „ Dan G. Gheorghiu Iași „ „ Gr. Gr. Diamandy Tecuciu „ Alecu P. Anastasiu Pivnițele Dealul Zorilor VINURI DE MASA ȘI DESSERT«»—— Face cunoscut D-lor Comercianți de Băuturi că vinde en gros de la 20 litrii in sus cu prețuri avantagioase DEPOZIT , BUCUREȘTI, CALEA VICTORIEI 105 -107 Ofi SG GHERÎA. I. STAHIAH Peste drum de Biserica și grădina Sft. Gheorghe GREAZA onoratei sale clientele I an bun și fericit , Carol Marcus București Calea Moților No. 128 Dorește d-lor clienți precum și tuturor amicilor săi Un an bun fericit. ______________________f. S. M. Segaller Cirectora Companel BnintUr de Scris „YOST“ Calea Victoriei, 54 prezintă onor. sale Clientele felicitări călduroase cu ocazia Anului Nou 1911. =r OIREC fiVarEA Hotelsimiist. English. QuerogEíii =? imimai și pentre! =— Mulțumește onor. sale clientele pentru concursul dat și jurează fericire cu ocazia I.VlI.l SOC 9110-1 și D-na Rosenthal 4- Corsetieri — Str. Sfinții Apostoli No. 21 Urează ani mulți și fericiți tuturor Doamnelor clientenu ocazituau Anului Nou 1911w Snul Saul Proprietarul Magazinului Piața Sf. Gheorghe ‚ „Fin de Liecle“ Calea Victoriei No. 32 Felictă geűtila sa clientelă din Capitală și din toată țara cu ocazia Anului Nou 1911 LA MULȚII AKI ! Prosperitate și fericire urează clienților sil B. RUBINȘTEIN Proprietarul Magazinului „La Piatra de Rubin“ București—Str. Barăției, 10 FRAȚII ROLMODER BUCUREȘTI-1 AȘI Mulțumește călduros, stima tei clientele pentru concursul dat și ii exprimă sincerile lor felicitări cu ocaziunea Anului Nou 1911 D-r .L. Mitvel fost șeful secției pentru Boalele de Ochi și Urechi la Spitalul Colțea tînnsultații de la 24 p. m. Șoșoni și Crint ©ș cu Marca Fabrice BHOUEN$ — «le ia — bereinigte Gumminaren-Fabriken HARBURG-WIEN fosta DENIER J. N. REITHOFEER Calitate absolut anii de vînzare la Principatele Magazine de încălțăminte și Manufactură cu Prețurile fabricei Marca Fabricei DEPOZITARI GENERALI: Omon Hechter Fiu; Afor. Krakauer & Fi, București; Braunstein (La Cocoșu) Iași; Jos. Bercovicz, Botoșani. Avis Important muzeul produselor de Cauciuc al Vereinigte Gumminaren-Fabriken HARBURG-WIEN București. Strada Lipscani, IO Are onoare a aduce la cunoștința numeroasei sale Clientele, precum și D -lor Militari, Funcționari ai C. F. R., ai Poștelor și telegrafelor, etc, etc., să a înființat un Atelier special pentru confecționare de Pelerine, Mantale și Pardesiuri din Stofe absolut impermiabile în culori garantate Stofele fiind din propria fabricațiune, ne pune în poziție de a învinge orice concurență atât în preț cât și în calitate, comenzi și reparațiuni. Mai recomandăm din produsele numitei fabrici: MOSETI sI-BATIST st.0. pentru pansament, perfect impermatiwUU IWI miabila, introdusă in Spitalele Militare. 1DF AI -fiiiIVI IVI I Veritabil numai cu Marca V. G. F. calitateaSLAL uu iTlitll superioară și neîntrecută. Cauciucuri pentru Trăsuri cu Marca fabricei înregistrată „IDEAL“ Pentru ori-ce informațiuni a se adresa s Reprezentantului General JACQUES RUBINSTEIN București, Str. Lipscani No. 1D uitatebsolut ieriori vânzare la spatele uzine de aminte și factură cu le iatoleei 2 ciu 1.50; T. Dragoș 1; Moise Ca Iota 1; Vasile M. Ga«u 1; Dragomir Ureche 1; Petre Condruț 1; St. Budur 2; Manale Hahan 1; Theodor Rosnovschi 1; Neagu Vlădescu 0-50; D-tru Schmidt 1; St. Constantinescu 0.50; Ferdinand Nicolau 0.50; Lazar Sirghi 0.50; Ion Panaitescu 0.50; Stan Oprișan 0.50; Costică Anderson 0.50 ; Vasile Gabor 1; T. T. Zlătescu, elev. 1. Total tel 60.a Colecta Elise L. Vlasie, Adjud: D-șoara Eiiss. L- Vlasie 2; d-na Mari. P. Filip.Paneiu 1; d-na Ecat. N. Mihailă 0.30; Marg. L.; Vlasie 0.50; Ștefan Grigorescu 2; Constantin S. Coman 2; Origeni Poíogescu 1, Vasile Baiente 1, Mihai L. Vlasie, elev de liceu, 0.20. Total lei 10 — Total gen. 7325.25 BALURI și SEABA SI In seara zilei de 22 Ianuarie va avea loc în sala Florici, Fumosul bal al societății funcționarilor, de bancă. Va fi cu siguranță cea mai frumoasa petrecere din acest i naval Duminica 2 Ianuarie 1911, intre orele 2—7 p. m., u avea loc in saloanele clubului German din strada Brezoianu No. 17, un matineu dansant organizat de Cercul ..Dorul“ cu pianistul Paulman, iar Duminica 23 Ianuarie, tot in sala Germană, va avea loc o serbare cu dans pentru aniversarea Unirei principatelor, cind vor fi; ziua matineu dansant și seara serată, urmată de dans. Reamintim că Limbajul Ianuarie 1911, are loc splendidul bal de gală, organizat de soc. filantropica „Amiciția“, în vâsla sala Ovidiu. V ux.::1 DTMINEUȚA Alpv Ioana U-LINDENBERGACOHU Reprezentantul Preparaților — Farmacist —PPTHRA <f Rimnicu-Sarat !» 1o .V «. , București-Str. Lipincani 51 Felicită pe onor. săi clienți Mulțumește d-lor droghiști, forma__*l a___fisti-ti, tuturor depozitarilor și amicilor CU ocaua Anului Nou Și le pentru concursul dat și felicită caldumulțumește pentru contros cu vedeia cursul dat. Anului Nou. Depositul General al Produselor Rusești face cunoscut că deschide Bit*Qul său în noul Falai al Camerei de Comerț în ziua de 2 ianuarie Cu această ocasmate aduce la cunoștința D-lor Comercianți că le a sosit un transport — Icre Roșii de Manciuria — Animiî plăcerea a atrage atențiunea D-lor Cumpărători că mulțumită transportului primit direct de la sursă are posibilitatea a vinde u prețuri excepționale dind in schimb o marfă proaspătă qualitatea alra și nefalsificată. Rugăm a adresa Comenzile Depozita Geneza Produselor Rusești. Palatul Camerei de Comerț M. BERTHEILk D. FARCHY propritarul croitoriei Prop fi starul magazinelor Lumea Elentă *LA PAPAGAL“ Str. Regală Nr. 5 St r. Lipscani, 74—76 prezintă Onor. sale clientele Urează ani mulți și fericiți ocu ocazia anului Nou 1911 noratei sale clientele cu ocazia sincere urărî de fericire ANULUI NOU 191Î ---------------------------r - - -- „1. Fr. Fresse“ despre Guvernul Carp Viena, 30 Decembrie. Ediția de aseară a ziarului „Neue Freie Presse“ publică un lung articol despre d. P. P. Carp, noul primministru român. In esență, iată ce spune articolul , Regele și țara doreau ca după guvernul Brătianu să vină la putere d. Carp împreună cu d. Take Ionescu. Regele s’a ostenit mult ca să realizeze această combinație, căci numai așa guvernul ar fi fost durabil. Dar și singură venirea d-lui Carp este avantagioasă țarei, spune „Neue Freie Presse“. Noi austriacii îl felicităm pe d. Carp, meci cu seamă că e un devotat prieten al Austriei, după cum a și declarat’o, în luna Noembrie, unui redactor al nostru, cu prilejul unei convorbiri. In cazul unui conflict internațional, Rominia va fi de partea triplei alianțe. D. Carp e un viguros cugetător, tînăr încă, deși a trecut de vîrsta psalmistului, și e foarte modern, deși e conservator Vorbește perfect nemțește și simpatizează cu tot ce e nemțesc, împăratul Wilhelm îl apreciază mult, avînd ocazia personal să-i cunoască spiritul ales. Pe de altă parte d. Carp are strinse legături de prietenie cu contele Aerenthal ministrul de externe al Austriei, cu principele Budow, fostul cancelar al Germaniei și cu d. de Kicerien- Waechter, fost ambasador german la București și actual ministru de externe al Germaniei. Deși este inexact că România ar fi legată printr-un tratat de tripla alianță, există totuși o legătură întinsă între regatul roman și triplice al căreia naș este d. Carp. Când regele Carol a vizitat pe împăratul Franz Iosef la Ischl, d. Carp era numai ministru al domeniilor, dar era evident că inspira pe Lascar Catargiu și Alexandru Lahovary. D. Carp ține să păstreze renumele Romîniei ca țară civilizată și peste graniță. Se știe ceea ce a făcut Carp în cabinetul Catargiu al cărui suflr. era. D. Carp are curajul convingerilor sale chiar atunci cind treime să se împotrivească curentelor populare și din această cauză succesul să fi este nesigur în chestia evreească, Carp a luat adesea o atitudine contrară majorităței. Ca ministru de resort, a combătut în mod aprig excluderea evreilor din școli arătînd că Raminia are menirea de a civiliza peninsula balcanică iar nu să fie civilizată de ea; — deci — a spus d. Carp — să ne cultivăm pentru a învinge concurența evreilor, iar nu să-i excludem din școli, căci într’un asemenea caz ei ar face școli proprii superioare alor noastre, știut fiind că cel persecutat muncește mai mult. D. Carp înțelege nevoile timpului. El aduce țărei romînești o eră de civilizație, iar pentru rege este un sfătuitor în felul savantului Max Mueller care acum un sfert de secol i-a urat regelui Carol să ajungă un markgraf al culturei europene la Dunăre. D. Carp a dovedit adesea ori că are inimă pentru aproapele săi și pentru urmași. STAREA CIVILA Născuți 18. Morți 20. Bercu Reiman 58 ani; Giovani G. Michel 23 ani; Iohan Crac 50 ani; Catrina Antonescu 70 ani; Atena B. Doxache 70 ani; Elena Georgescu 7 săptămîni; Victor Feler 14 ani; Dumitru H. Teancă 60 ani; Alexandru Ionescu 40 ani; Elena G. Marinescu 45 ani; Samoil Hozler 40 ani; Ștefan I. Marinescu 2 luni; Oprea Dumitru 88 ani; Săftica Cireșanu 51 ani; Ion Teodor 58 ani; Maria Angelescu 50 anii; Ioan D. Belei 4 zile; Nicolae Veta Maria Halbere 44 ani; Constantin S. Ionescu 45 ani. ■ v • Conservatori-deri sociali din culoarea de verde au surbătorit aseară printr'un banchet care a avut loc in sala „Transilvania" pe d. lăncii Brătescu, șefei acestei culori. Au luat pare la acest banchet un foarte mare număr de fruntași din această culoare. De asemenea au mai luat parte d-nii Take Ionescu, Barbu Paltineafiu, N. Costicescu, Utroescu, dr. Severeanu, Paraschivescu, Ciurcu, ijerbanescu, Coloman, etc. Preoții Ștefan Andrei Cremean de la biserica Postăvari și N. Ionescu de la biserica Antim au zis la Început o rugăciune. # La șampanie primul toast a fost ridicat de către d. Barbu Păltineanu-Nu ne aflăm la un banchet, spunea d. Pâltineanu, ci la o manifestare politică, atât de necesara in împrejurările actuale, împrejurări cari ne fac să fim și mai tari și mai veseli și mai curagioși. Fiindcă suntem un partid de guvernănîint, avem datoria de a ridica cel dinții pahar în sănătatea celui care cîrmuește această țară. Șeful nostru, spune d Pâltineanu, a zis mai acum cîteva luni ca va fi totdeauna de partea dinastiei, drept sau nedrept, închin deci în sănătatea suveranului „drept sau nedrept“, chiar dacă s’a făcut o nedreptate cu noi, aceasta nedreptate nu este pornită contra noastră cu o răutate, ci din slăbiciune și In acest caz trebue să ne purtăm față de coroană cum se poartă copiii buni față de părinții lor. TOASTUL D-l/II TAKE IONESCU Beaü In sănătatea d-lui Iancu Brătescu, spun» d. Take Ionescu, in sănătatea veteranului luptelor electorale din București El este dovada vie că oamenii se adună nu prin daruri și aventuri ci prin dragoste sufletească. Cei cari pricep taina popularitate, știți acest lucru îmi pare bine, spune șeful conservatorilor democrați, că acest banchet, proectat de mult, se întîmplă astăzi. Unii beau la inmormîntări, noi chem azi la izpnormîntarea reac-ÎiU1IOÎ. Cind vă spun că s’a plănuit «3e reactiune un atentat contra democrației, cei să fie crezut pe cuuvînt. Pentru zădărnicia acestui atentat se va ridica Întreaga democrație fără deosebire de partid.Ați vrut, nenorociții, spune d. Take Ionescu, să râmina singuri între dînșii, rămînem și noi singuri între noi. Bătălia nu se va isprăvi pină vu se va strivi reacțiunea. Dară a fi fost printre noi cîțîva nenorociți cari s’ați învoit să primească roluri de slugi și nu de tovarăși, ne putem lipsi de dînșii. In lupta ce se deschide pentru înfrîngerea reacțiunea, ne vom alia cu oricine, chiar cu vrăjmașii noștri de pină eri. Cînd este vorba să așezăm baza solidă a României moderne, nu ne pot interesa persoanele. Am fost cel mai moderat și cel mai cumpătat în pace, voift fi cel mai implacabil în războiu. Desleg pe toată lumea am zis'o în trecut și o zic și astăzi, cînd a venit reacțiunea și cînd suntem în ajunul unui războiu sfînt. Adversarii noștri vor fine apel la trădare. Vor face conrupție; de violențe va garantez că nu ne vom teme. Nea-am declarat războiul, îl vom duce pină la capăt Alt mai toastat d. dr. Severeanu pentru d. Iancu Brătescu. D. Iancu Brătescu mulțumește d-lui Take Ionescu pentru frumoasele cuvinte ce s-a adresat precum și tuturor acelora cari au luat parte la banchet. D. Paraschivescu-Ciurcu a toastat pentru d. I. Brătescu, A. Șerbănescu, pentru d. Take Ionescu, iar d. R. Dragomirescu, pentru alegătorii din culoarea de verde. Banchetul s-a terminat la orele 12. — Rep. Provocări polițienești Cu prilejul acestui banchet a avut loc un incident provocat de poliție, incident cu atit mai condamnabil cu cît el se întîmplă chiar a doua zi după instalarea noului guvern ceea ce nu constitue o garanție pentru viitor. Incidentul a fost provocat de trei sub-comisari de la circ. V și un subofițer de gardiști. In timpul banchetului, acest subofițer s’a urcat pe grilajul din stradă și printr’un ventilator care răsbea în sală și care era deschis, a început să adreseze cuvinte insultătoare la adresa comesenilor. Mai mulți cetățeni cari cu drept cuvânt erau indignați de josnica faptă la care s’au pretat cei de la poliție, au eșit în stradă spre a pune la locul lui pe sub ofițerul provocator. Polițistul care, după aceste toate mai era și amețit de băutură, căuta cu orice chip scandal și scoțînd sabia ameninți pe cei cari voiau să se apropie de el. Mai mult chiar, unul din comeseni a fost rănit cu síifeia, la bărbie. " Cu mare greutate și fără concursul celor trei subcomisari — aceștia au avut prudența să dispară imediat, — polițistul provocator a fost dezarmat și pus la locul lui. Cazul a fost adus imediat la cunoștința d-lui prefect al Capitalei. — Dacă acum în timp de pace și la o agapă liniștită — spunea, foarte bine Unul dintre condeseni — poliția are o așa atitudine, ce se va intimpla în timpul alegerilor? banchetul de la Capșa Aseară a avut loc la Capșa un banchet intim dat de funcționarii ministerului de domenii in onoarea d-lui V. Antonescu, fostul secretar general. Erau de față d-nii G. Nicoleanu, directorul agriculturei, L. Colescu, directorul statisticei, C. Mantu, inspector zootehnic, B. Stamatiade, fostul șef de cabinet, C. Axente, inspector al serviciului din Dobrogea, Crețeanu, D. Căruntu, N. Nădejde, de la Casa Pădurilor, N. Filip șeful serviciului zootehnic, N. Pîrjolescu, directorul moșiilor Statului, D. Renard, arhitectul ministerului, I. Georgescu, G. Danielopulo, T. Antonescu, M. Schina, Juvara, C. Stănescu, directorul contabilității, Grunau și Ionescu de la Casa Pădurilor. La șampanie ia cuvântul d. V. Antonescu mulțumind funcționarilor de zelul depus. Răspund mulțumind toți directorii și șefii de serviciu. Știri politice Au fost numiți. D. dr. A. Bardescu, director general al serviciului sanitar. D. Al. Farra, director general al penitenciarelor. D. I. Igiroșanu, prefect al judenului Mehedinți. # 1. D. E. Petrescu și-a dat demisiunea. din postul de director al comptabilitătei primăriei Craiova. * A fost semnat decretul pentru numirea d-lui Lucasievici ca secretar general la domenii. * Se dau ca sigure următoarele numiri de prefect: D. Emil Vulpe, la Covurlui și d. Const. Tissescu la Buzău. * S’a instituit următoarea comisie interimară la Constanța : D. Titu Cănănău, președinte, d. Ioniță Demetrescu, vicepreședinte, și d-nii Mircea Solacolu, Petre G. Radu și Chiriac, membrii. Această comisie va gira lucrările pină la alegerea noului consiliu comunal. * Din Teleorman nu se anunță că takiștii au făcut o achiziție din cele mai prețioase ln persoana d-lui Take Slăvescu, avocat și mare proprietar din Slăvești. D. Slăvescu e o forță electorala care face din ce în ce mai problematic succesul guvernului chiar in Teleorman, unde d. general Manu îi dă un sprijin dezinteresat. Takiștii sunt incintați de noua achiziție făcută in Teleorman. D. dr. Tatușescu, incepetor sanitar, a fost delegat să îndeplinească funcțiunea de subdirector al serviciului sânilor. * La col. II de Cameră de bălciu din partea liberalilor dizidenți vor candida d-nii D. R. Ralea, Al Bendorf, Al. Rășcanu, M. Chinițoi și Const. Garofeanu. * D. Nic. Biotu, judecătorul de instrucție al cabinetului t, a fost numit prim-procuror al tribunalului Ilfov. D-sa va depune mine jurămintul. * IAȘI, S0 Decembrie. — Azi dimineață primarul și consilierii comunali și-au înaintat ministrului de Interne, demisiile. Textul demisiei e atesta: * D. Bălășescu va fi numit procuror general la Ilfov, iar d. Sărățeanu procuror general la Galați. * D. căpitan Negruzzi va fi numit Șef de cabinet al ministrului de războifl. * După cum se știe se hotărise ca d. dr. Obreja să candideze din partea carpiștilor la colegiul II de Cameră din Iași. D-sa însă s'a întors la București refuzînd să candideze, daoarece e îngrozit de situația în care se găsește guvernul la Iași. Carpiști i din localitate au mai propus și d-lui general Skeleti să candideze la colegiul II de Cameră, d-sa însă a răspuns că ține candida împotriva d-sale la același colegii! D. Alex. Poni, directorul epitropiei Stt. Sarkipn, și-a dat de* traisia-Numărul viitor al ziarului DIMINEAȚA va apare Marți, é Ianuarie, la orele obișnuite. Luni, 3 Ianuarie, ziarul ADEVERTIL va aflare în Capitală la orele S dimineața, într-o ediție specială. La 6 Ianuarie sa va ține la Botoșani o întrunire publică a partidala conservator-democrat, iar la Craiova în șina de 9 Ianuarie. D. Take Ionescu a fost chiemat er de rege. D-sa s-a prezentat suveranului la ora șease și luni. seara Din Dorohoiu ni se telegrafiază că ambele partide de opoziție, cel liberal și cel conservator-democrat, au încheiat un cartel electoral și candidaturile vor fi fixate de comitetul mixt al opozițiunilor cartelate. D. Alexis Catargi. a fost numit șef de cabinet :: 1; • 11țescu, ministru al industriei și al comerțului D. G. Ionescu-Muscel, institutor, va ține în seara zilei de 2 Ianuarie, la Ateneu, o conferință despre „Educația in școală și în familie“. Una din cele mai cunoscute și reputate mori din Capitală Ing. B. Assan, proprietarul stabilimentelor „Fabricele Assan”, pentru a-și mări și îmbunătăți mai mult produsele fabricei de făină, a predat cunoscutei firme Amme. Giesecke & Konegen S. A. Braunschweig reconstrucția și mărirea morii de la 40.000 la 80.000 kgr. pe zi. Se știe că fabrica Amme Giesecke & Konegen, e reprezentată in țară prin d. Jacques Paucker din București. Sindicatul personalului farmaceutic începîndu-șî seria întrunirilor și a constituit următorul comitet,de acțiune compus din d-nii Buzoianu, Belcot, Brumurescu, Georgescu, Premia, Henția, Bender și Repanovici, care va îngriji de închirierea unui local propriu și va lansa un apel către toți farmaciștii rugîndu-i a-i da concursul. Din inițiativa d-lui general Zotu Vasile, comandantul diviziei a IV-a s’aut pus bazele unui cerc al subofițerilor din garnizoana București. Prima serbare artistică și danaiilă a subofițerilor, a fost fixată în ziua de 6 Ianuarie 1911. Din informațiunile ce le-am putut culege, putem afirma că d. Jean Mitilineu pregătește o însemnată mișcare în poliția Capitalei. La expoziția din Bruxelles cunoscuta fabrica „Heinrich Lanz“ a expus printre alte mașini semistabile și o semistabla de 1000 PS putere cu aburi supraîncălzit și distribuție prin ventile sistem „Lentz”. Această mașină a furnizat forța motrice necesară luminării electrice a expoziției, funcționind tot timpul în mod ireproșabil. Pentru superioritatea fabricatelor sale, Cassa Lanz a fost onorată cu GRAND PRIX, cea mai înaltă distincțiune. Reprezentant general pentru locomobilele industriale este dt. Jacques Paucker, str. Smîrdan No. 51. Comitetul executiv al societăței pensionarilor a convocat pe toți pensionarii în genere la o întrunire ce va avea loc Duminică 2 Ianuarie la orele 2 din zi, în sala de sus a băilor Eforiei. Duminică, 2 Ianuarie, la orele 3, va avea loc la școala „Instrucțiunea.“ din glinda. Ca^mir19, solea*nitatea Împărțire! hainelor trebuincioase in timpul ernei, la 60 de copii. D- M. G. Huiban, directorul .,Revistei idealiste“, s’a tntorsuri de la Geneva, unde a stat cîteva săptămini. Compania dramatică Davila, din cauza îmbolnăvirei d-nei M. Voiculescu-Quintus a amînat premiera a 10-a cu „Salomea“ pentru Marți ■i Ianuarie 1911, în care timp se va juca „Marian Colibri" Duminică. 2 Ianuarie, la orele după amiazi, va avea loc in locali școale. Palizu o adunare de enoriat din suburbia Sf. Nicolae-Dușume, pentru a pune bazele unei societă de împrumut, economie și ajutor reciproc, cu numele de „Sf. Nicolai Dușumea”, și a proceda la alegeri comitetului. La Craiova s-a pus bazele unei fiale a societății de ajutor .Munca încasările și înscrierile se fac prin Ion Oborocea str. Cuza-Voda. La filiala societății „Munca” , Galați, angajîndu-se un secret permanent, orele de cancelarie v fi In fiecare zi de la 9—12 a. m. de la 3—6 seara, încep|nd de la 15 Ianuarie „Romînia Muncitoare” organul partidului social-democrat și al sindicatelor unite va cuprinde lunar un supliment literar, științific, etc., intitulat „Lumea Nouă”. Acest supliment se va trimite gratuit abonaților ziarului „România Muncitoare". Costul unui exemplar din „Lumea Nouă” va fi 10 bani. Ministerul instrucției publice și cultelor aduce mulțumiri d-lul Ath. Cătuneanu, primarul comunei Buzău, care a reparat trei biserici din Buzău: Neguțătorii, Broștenii și Str. îngeri, cheltuind în total 16.722 lei. Se afirmă că d. căpitan Arhip va fi numit comandant al sergenților de oraș, în locul d-lui colonel Brătianu Se dă ca sigură următoarea mișcare în poliție: D. inspector Oprescu va fi delegat polițai al orașului Tulcea. D. colonel Popovici, inspector, va fi delegat polițai al orașului Constanța. D. Puiu Alexandrescu, polițaiul orașului Tulcea, va fi numit inspector al poliției din București și delegat la serviciul siguranței generale. In locul dlui Popp, care va trece inspector, D. Rallet, polițaiul orașului Cimpulung va fi numit prefect de poliție la Brăila. D. Pallade, polițaiul orașului Constanța, va fi numit prefect de poliție la Galați. Compania dramatică D.avila va juca la „Teatrul Modern” astăzi Vineri și în serile următoare: „Maran Colibri"”, piesă în 4 acte de H. Bataille, cu d-nii: Bulandra, Bulfinsky, Gogu Mihăescu, Manolescu, etc. și d-nele: Sturdza, Cocea, Alexandrescu, Elvass, etc.) etc. In consiliul de administrație al regiei expirînd în curînd trei mandate, noul guvern va menține pc d. Panait, iar în locul d-lor dr. Petrini Paul și Slătineanu vor fi numiți d-nii inginer Luculescu și Ion Bacalbașa. Creditele urban și rural din București au luat vacanță cu începere de azi pină în ziua de 1 Ianuarie 1911.Ministerul de Justiție a luat vacanță pină la 3 ianuarie nuii Cereți azi Facla“ 99 numărul special consacrat guvernărei liberalo-generilas Banchet în onoarea d-lui I.Brătescu Nou| Autopraf Magazin de Expoziție : Strada Corăbiei No. 2 GARAJUL: Calea Victoriei No. 9 Reprezentanța exclusivă și depozit a celor MAI RENUMITE fabrici de automobile: Delaunay-Belleville, RENAULT, MORS, PIPE, LANCIA. Stocul de automobile pentru sezonul viitor se compune NURAAI din cele mai frumoase trăsuri cari au fost expuse la Salonul din Paris din'7...'. '/ ~~~~ Decembrie 1910. —...-----------Stokul de Cauciucuri „MICHELIN“ Depozitul general al celei mai mari paee de Accesorii „MESTRES BLATOÉ“ din Paris. Ultime Informațiuni --------**