Dimineaţa, mai 1911 (Anul 8, nr. 2568-2597)

1911-05-01 / nr. 2568

duminică 1 Mai 1911 Cognacurile noastre .................... ....................................... bunei și a bunei lor calități, fiind imitate de mai mulți fabri U cânți, cari se pun ca fiecare etichetă , în aceiași formă de să poarte firma P sticlă, imitînd și e ...........noastră--------fi *'cne^e*8 noastre, | I^JAVILLILIE ' I Onof*- public cor> —1————.—------------- 1 sumate; e prevenit * precum și marca I prin presantatie a înregistrata și să i 1 se f*>ri de contra- . constate dacă doi facemi și a observa purne sunt cu firma tfiarc* de Cymercie Depm»* J. NAVILLE & Co. L- Fabrică de Cognac — Gara Berbeci. BĂILE OLANEȘTI JUD. VALCEA prin gara Rîmnicu-Vîlcea — Se deschid în 15 Maifo — Renovate băi in faianță cu ape de iod, pucioasă, acid carbonic, cloruro sodice, etc. Ape minerale pentru cură internă, care a dat rezultate excelente în gută, reumatism, boale de sânge, boale de rinichi, de inimă, de stomac, de intestine, etc. Apele au toate proprietățile radiooctive. Climă splendidă cu aerul mineralizat, cu efecte strălucite chiar în cele mai grave cazuri de anemie, slăbiciuni, debilități generale și nervoase. Muzică. Farmacie. Poștă cu telegraf și telefon. Parc cu jocuri de tenis. Popice. Lumină tElectrică. Transportul dela R.Vâlcea în stațiunea Olănești două automobile. HOTELUIILE STAGIUNE 1. 1j Proprietatea d-lui D. G. Bădescu, cu mobilier nou sunt puse sub antrepriza cunoscutului atelier Carol Rudolf, cu reputațiune și pricepere în materie. Camera de la 2 lei în sus. 2) Hotelul Olănescu de primul rang cu 120 camere, într’o pozițiune pitorească, confort splendid, luminat electric, rivalizează cu hotelurile din străinătate. Antreprenor : M. Hașiu, din, București, apartamente complecte pentru familii cu prețuri modeste, camere de la 2 lei in sus. Un salon special de lectură. 3) Restaurantul într’o pozițiune din cele mai frumoase situat în o mică pădurice între băi și hoteluri sub coducerea d-lui Jean Rengtsen, destul de bine cunoscut publicului Bucureștean și în toată țara. Pe lângă mâncări excelente, curățenie exemplară și prețuri cât se poate de modeste, restaurantul mai este înzestrat cu o cofetărie și cafenea de primul rang. Toate jurnalele românești și cele mai principale jurnale străine. La 15 Iunie va începe să funcționeze Sanatoriul d-lui doctor PUȚUREANU, amenajat cu tot ceea ce cere știința modernă, pentru tratamentul oricărui fel de boale. Sanatoriul va funcționa în tot timpul anului. Profitați de ultima ocaziune IPUp"* Încă câte va zile Numai LEI 2.25 bucata cumpărați inele, cercei, brățări, ace de cravat etc. etc., ce au mai rămas din mărfurile falimentului Ceasornicăriei ET ^ 1 .IT* ^ Calea Rahiovei, 2 t? ^ K. H. a. scMiM. «W sub Hotel Begina, precum și peste 600 ceasornice de precisiune bărbătești și de dame cu nreturi reduse începând dela LUX 4.93 bucata. Societatea Anonimă Română DE COMERȚ (fost NICOLAE FEHÉR = Cie.) Furnisoarea Uniții Regale Sncarnale, BUCUREȘTI BRAILA CRAIOVA BOTOȘANI. Strada Smârdan No. 10 vă recomandă Legatoarele Secerătoare îa simple Cositoarele 30 Aprilie (13 Martie 1911 ------)CALBINvAn.— Ortonoi : Apost, Iacob ; Catolic : Servatius. • Toate autoritățile deschise. TEATRUL MODERN. — Disciplina, dramă în două acte și Taina. TEATRUL ROYAL BIO (Parcul Otetelișeanu) se deschide azi Sîmbătă, numai pentru 15 zile. De remarcat: „Dragoste de țigan“, dramă pasională ; „Cărbunarii“ și „Cei mai mici luptători din lume“. MUZEE. — Muzeul geologic (șos. Kiselef). Deschis Duminică și sărbătorile de la 3 d. a. Muzeul Simu (strada Mercur No. 1). Deschis Duminică și Joi între îl a. m. și 2 d. a. Muzeul de antichități. (Universitate). Deschis Duminică și Joia dela 11 dimineața pînă la 3 d. a. iar pentru vizitatorii străini sau cel din provincie în toate zrel între aceleașî ore. — Muzeul etnografic și de artă națională (Monetăria statului, șoseaua Kiselef). EXPOZIȚII. — A 10-a expoziție de pictură și sculptură a societatei „Tinerimea Artistică“ în localul ei „Fosta Panoramă”. In palatul Lahovary (Academiei 15, ori Calea Victoriei 52). Expoziție de pictură „Cosinziana“ EXPOZIȚIA de TASATORIE „MUNCA“, strada Cometa No. 26. BIBLIOTECI. — Blioteca Academiei,Calea Victoriei No. 135). Deschisă în toate zilele de lucru iUM si dim. și 8 ma. — Fun.datorica Universitari Carol. I (str. Vienei No. 7). Deschisă în fiecaTe zi de lucru intre orele 9—10 * d. a. și 7—10 seara. — Biblioteca populară „I. F. Soceci" (str. Biserica Enei No. 10). Deschisă în toate zilele de lucru între 10—12 dimineața, 4—7 d. a. și 9—10 3*TM seara. — Biblioteca populară „Sa.cel Marcus“: (str. Mircea Vodă 1) este seara și Duminica de la jumătate pînă la 8 jumătate seara. Vor urma recitări și muzică. Intrarea e liberă. Cereți azi FACLA (No. 18ț anul II) conțimnd : „Facla“..., jidovită, de P. Crainic ; Alegerile parțiale, de Justus; Veți învinge, de Anatole France ; Veșnicul feminin, de B. Nemțeanu, 1 Mai 1911; Plagiatul d-lui A. C. Cuza de Em. Socor; Recensământul în Austria, de Un român bucovinean; Greșeală fără voe, sau fals intenționat? (Cifrele d-lui A. C. Cuza de Radu Stoian; Cazul dr. Daniel, de ). Concursul plagiatului Cuza, de Un bun român, etc. Portrete. Venalitatea... (Mihail Phsrchidy), de Nicoară al Lumeî. D. Const. Graur, va vorbii în ședința, de astăzi, Sîmbătă, orele 9 seara, a clubului social-democrat din Capitală, despre „Socialismul în Austria“. Mîine se redeschide cel mai frumos loc de distracții al Capitalei, bufetul Monte-Carlo, din grădina Cișmigiu pe insula lacului unde în fiecare seară, iar sărbătorile și dimineața de la 9—12, va cînta muzica reg. 10 artilerie, sub conducerea apreciatului maestru G. Ionescu. Rotativele MASSEY- HARRIS dovedite ca mașinale cele mai solide și ușoare, Umagiul pieselor este foarte neînsemnat. Uleiuri MINERALE cu prețuri de concurență — TINDE — 1Hwmimr doua Fabrică de Petrol și derivate „FRAȚII“ PLOEȘTI Pentru comenzi a se adresa Agenția Generală pentru Distribuirea Petrolului in Țară al Pabricei * Frăția“, Strada Italiană 8, PloeștiDr.M.Horovitz - DEWTIST -Specializat la Berlin Plombe, lucrări artistice în aur și cauciuc Strada Șelari No. 13 La o familie vieneza sunt de închiriat 3 camere pentru unul sau doui domni serioși eventual cu pensiune a se adresa sub „Vieneză“ la Agenția de Publicitate Carol Schulder , Co. București, Str. Karageorgevici 18. Pentru o întreprindere mare din provincie, SE CRUȚA 200 lucrători harnici terasieri. A se adresa la agenția de publicitate Carol Schulder Co., București. Dr. Mărculescu Vechiu specialist în poalele organelor sexuale la bărbați și femei WIL MUTAT in STRADA CALOMFIRESCU 12 Domnișoară care cunoaște toate lucrările de biurou, limba română, germană, mașina de scris, caută loc la un biurou, pretențiuni foarte modeste a se adresa la Agenția Schulder , Co. str. Karageorgevici 18 sub „Domnișoară“. Se caută Tânăr ajutor contabil cu cunoștințe de corespondența germană. Practicant cunoscând limba germană. Oferte în scris cu indicațiuni de onorariu și referințe la Paul Goldstein , Co., București, Strada S-fiii Apostoli 8, „Hora și iar hora“ Săpunul, pudra, crema „Flora“, e sărbătorile Paștelui Au făcut minune mire! „Mă, să fie-a dracului /“ In palatele mărețe Și’n casa săracului, „Flora " este nelipsită ! — „Mă, să fie-a dracului“ / — CAROL SCROB înștiințare Aducem la cunoștința onoratei noastre clientelecă d-l Heinrich Honig, încetînd de a mai colabora ln biroul nostru pe ziua de 28 Aprilie 1911, nu mai are dreptul a se presenta în numele nostru fie pentru bani, fie pentru orice alte afaceri. Biroul de vămuire „Victoria“ ieuisnum Prins instituție optică medicala pentru alegerea, compunerea și procurarea de OGISEL al SI sub direcțiunea științifică a d-lui Br. Georgs D. Fischer Str. Doamnei 27—Woll 2Î/38 Consultațiilv fără plată numai pentru alegerea ochelarilor cari, se cumpără la Ocularium și în cazurile normale, adica în acelea nu este nevoe de o examinare mai îndelungată de V. ora. _______ iîJÎii D. Fischer Boaie de Ooni și Urechi Strada Doamnei No. 27 lua I. limon-Bil Boli de femei, copii si interne 15 STRADA MUZFiLOft 15 Consult 7 2—4 *f. «i. rÎVI»f. QOl?8 "MEDÎS^TTFITKUMI Dr. Bergen — DENTIST specializat la New - York LUCRARI ARTISTICE IN AUR ȘI CAUCIUC C«1 neuitațiuni 9 12 și 2—« — STRADA CAROL No. 74 — Etagiul I. (Piața Sf. Anton) Dr. LU WISCH BOALE SIFILITICE (SUIEȘTI) Consultațiuni 2—4 și 6 12—71/2 p. m. — Telefon 24/39 — Strada Covaci Mo. 8 Haranamii O rezervă face cunoscut complectașilor domiciliați în București din contingentul 1909 cu servicul pe 2 ani ca Duminecă 1 Mai a. o. orele 9 dimineața să fie prezenți la reședința batalionului cazarma Cuza pentru a li se face apelul și a primi ordine. Cei cari vor lipsi vor fi dați nesupuși. Ni se scrie din laș* D. Dimitrie Greceanu a plecat aseară la București pentru a stărui ca unii din amicii d-sale politici să fie numiți in magistratură. Regele a anunțat că va participa la inaugurarea noului palat al Camerei de Comerț. Data inaugurărea va fi probabil fixată de suveran D. C. Davidescu, secretar general al ministerului lucrărilor publice, a plecat la Galați și de aci împreună cu ministru Delavrancea, vor visita mai multe cariere de piatră din Dobbrogea, precum și traseurile șoselelor cari urmează să se construiască In Dobrogea, Duminică 1 Maiu, oreie 4 p. mare loc în sala societăței de arme și gimnastică, un mare asalt de arme, sub prezidenția d-lui Al. Florescu și organizat de profesorul C. Theodoreanu. Vor lua parte cei mai buni amatori și profesori printre cari d-nil I C. Steliu, A. Marinescu, C. Chițescu, C. Cicu, sublocotenent Tomescu, A. Satmari, O. Nelus, G. Lăzărescu, S. Atanasiu, A. Moren, Gh. Nicolau, A- Guyon și C. Theodoreanu. Orele de serviciu la „Monitorul Oficial“ și imprimeria statului vor fi, cu începere dela 1 Maiü, dela 8—12 și 2—6, pentru lucrătorii de zi. Noaptea va lucra o altă echipă de lucrători. Funcționarii vor avea ore de serviciu de la 11—6. Casieria va primi spre publicare lucrările autorităților și toate actele judiciare pînă la orele 4 da. O numeroasă delegațiune de moșneni din Rucăr s’au prezintat ori la ministerul de interne spre a ruga pe d. ministru de interne ca să se menție statu-quoul în afacerea încăpendinte înaintea justiției și relatînd la exploatarea unor păduri ale moșnenilor. D. W. Mörder a obținut încuviințarea de a funcționa ca profesor în cumul real la școalele comunității evangelice din București, dar numai pentru materiile predate in limba germană. Ministerul instrucțiunei publice și al cultelor a dat d-rei Margit Harkay, din București, încuviințarea de a preda lecțiuni la cursul primar al școalelor comunitarei ungare din Capitală t—«a»«»——— D-ra Elisabeta Makkai, din București, a obținut de la ministerul instrucțiunei încuviințarea de a funcționa ca institutoare de limba ungară la cursul primar al școalelor comunității ungare din Capitală. D. D. Voicu a fost numit maestru lemn și la școala elementară din U>rez 'Alicea). D. Mihail Paraipan a fost numit econom la orfelinatul din Focșani,și locul d-lui Barcan neprezentat la pest. D. Victor Mihăescu, institutor la școala de băeți din Sulina a fost t ransferat la școala de băeți din Drăgășan. D-na Paraschiva. G. Ionescu a fost transferată de la Maniei, ca in vă'A- t.Mare, la Mănești-Zahanaua (Prahova). O t’phratie a societăței farmacetilor, compusă din d-nii D. Nicolau, președintele societății, Turingher, Drumier și Căpătină s’a prezintat erî la ministerul de interne spre a expune d-lui ministru doleanțele corpului farmaceutic. Primăria Capitalei a dispus să se înceapă construirea tribunelor pe b-dul Academiei, în vederea serbărilor de la 10 Mai, Mîine, Duminică, 1 Mai, orele 3 și juni- pri. va avea loc în sala bibliotecei populare evreești „Săniei Marcus“ din strada Mircea-Vodă No. 20 o ședință culturală a cercului zionist „Idealul“, Tribunalul de Iași a condamnat în lipsă, la o lună închisoare pe subcomisarul Budu din Bîrlad, pentru abuz de putere. D. locot.-colonel B. Larion, proprietar în comuna Tisești-Părgăneșt,în județul Bacăț, a dăruit 100 de lei pentru mobilierul școalei din localitate, fapt pentru care ministerul cultelor și al instrucțiunei îi aduce mulțumiri. Se anunță din Poitiers că la ultima tragere a obligațiunilor orașului Paris (împrumutul 1906) un serviitor din Verneuil-sous-Biard a câștigat lotul de 200.000 lei. Fericitul cîștigător a declarat că va continua să muncească tot așa cum a muncit pînă acum, pentru că altfel viața i s’ar părea tristă. Apropus de asta, menționăm că din cîștigul de 150.000 de lei, care a eșit la loteria romina în tragerea de foi, o optime a revenit unui hamal din București. Recomandăm stăruitor cititoarelor noastre, care nu și-a fi procurat pînă acum No. 8 din REVISTA MODEI, să se grăbească de al cumpăra, deoarece nu mai dispunem decît de un număr foarte restrîns de exemplare. Acest număr conține o bogată materie asupra modei de primăvară și vară, cu splendide ilustrațiuni și explicațiuni asupra lucrului de mină, broderii, etc. Se află de vînzare la toți librarii și vânzătorii de ziare cu 75 bani exemplarul. Dr. Ionescu ajutor de învățător la Municiu (Prahova) a fost transferat la Manești (Prahova). Cea mai bună pudră din lume : Pudra de Porțelan Americană „Yes”, 5 și 3 lei. Ministerul instrucției publice și al cultelor a trimis școalelor din țară o circulară prin care le dă lămuriri asupra pregătirilor ce trebuesc să facă în vederea apropiatelor serbări școlare, atrăgindu-le luarea aminte că ministerul dă o deosebită însemnătate acestor serbări, de care maeștrii de muzică și de gimnastică trebuesc să se ocupe în special. Maeștrii vor face, din vreme,ț repetițiuni împreună cu elevii pentru ca serbările să aibă o frumoasă reușită. Circulara ministerului roagă pe d-nii directori de școale să dea toată atențiunea serbărilor școlare și să îngrijească personal ca ele să se dea în condiții cît mai lăudabile pentru școlari. Aflăm cu plăcere logodna confratelui nostru d. Alex. Tisiașcu cu d-na Cecilia I. Niculescu. Felicitările noastre tinerilor logodiți. D. Stafie Ciortan a fost numit arhitect al ministerului de finanțe. D-nil P. Șerbănescu și Gh. C. Gram au fost înaintați taxatori vamali în serviciul exterior al vămilor Regele a semnat decretul prin care se acordă cuvenitul exequatur d-lui Panstohknie, numit consul general al Rusiei la Iași. D-sa va funcționa pentru județele Iași, Botoșani, Dorohoiu, Suceava, Neamț, Bacäți, Putna, Tutova, Fălciu și Vaslui. D. N. Vlădescu a fost numit subșef de bjuton în ministerul de instrucțiune publică D. St. C. Stănescu a fost numit bibliotecar al ministerului de instrucțiune publică. Era la orele 11 și jumătatea. m. d. Jonkneer van Fredenburch, ministrul Olandei în Capitală, a vizitat împreună cu d-na, institutul geologic de la șoseaua Kiselef. D. L. Mrazec, directorul institutului, a condus pe distinșii vizitatori prin toate saloanele institutului, dînd explicațiunile necesare cu privire la lucrările ce s’au făcut și la cele proectate. Atragem atențiunea magistraților și advocaților asupra jurisprudențelor publicate în numărul de azi al ziarului „ARGUS” referitoare la bancheri, lucrători și patroni. In acelașiumăr ziarul „ARGUS” publică acte de notariat și polițe protestate din județele Vlașca,Putna,R .Brăila, Vaslui, Dorohoițí, Gorj, Teleorman, Botoșani, Romanațî, R.Sărat, Tutova, Iași, Suceava, Roman, Tulcea. Antreprenorii de lucrări publice, comisionarii găsesc publicații de licitațiuni noi, rezultate etc. Ziarul zilnic ,,ARGUS” publica o interesantă materie economică, comercială și juridică. Duminică 1 Maiü, orele 3—5 d. a., Cercul cultural femenin al căminului romînesc, împreună cu societatea ortodoxă a femeilor române, eparhia Popa Chițu, va ține o ședință culturală la școala de fete Popa Rusu. Arhimandritul Iuliu Scriban va vorbi despre „Datoria de a fi curați trupește și sufletește". Astă seară se țin la Universitatea Populară următoarele cursuri: D-l profesor dr. G. I. Istrate va continua cursul de chimie populară, în localul Institutului de Chimie, Splaiul General Maghieru; d-l C. Rădulescu la liceul Lazăr va vorbi despre „Sociologia criminală"; d. Em. Grigorovitza de la 8—9 face cursul de limba germană iar d-l Waltush cursul de limba engleză-Membrii Ligei Culturale, secțiunea București, sunt rugați a se întruni. Duminecă 8 Maiti c., ora 5 p. m., La sediul Ligei, strada Lueger No. 1, in adunare ordinară pentru a alege delegați cari vor reprezintă secția la Congresul din Craiova al Ligei. La societatea romînă de științe din București se va ține ședința secțiunei matematice, Luni, 2 Maiü, ora 8 și jumătate seara, la ordinea zilei fiind: D. Dr. T. Lalescu. Un paradox de mecanică. Ședința se va ține în sala XI la Universitate. Liga Culturală, secțiunea București, va serba amintirea zilei de 3 (15) Maiu 1848 printr'o serată culturală artistică, care va avea loc, la Aetneul Român, Marti 3 Maiți cor., cu începutul la ora 9 seara. Micii principi Nicoilae și Maria au sosit azi la orele 12,20 dimineața din Constanța. Duminecă în ora 3 d. a., se va ține în localul școalei primare de fete No. 4, o conferință a „Societăței Femeilor române ortodoxe“. Va vorbi părintele I. Ionescu Scultptorul I. Iordănescu a demisionat din demnitatea de membru al comisiunea expozițune a „Salonului oficial“. Astă seară Sîmbătă se deschide Parcul Oteteleșeanu. Timp de 15 zile va funcționa în parc Cinematograful Bogat Bio cu filme noul nemai arătate la București. Din programul de deschidere remarcăm următoarele: Dragoste de țigan, dramă pasională, Cărbunarii, și Cei mai mici luptători. Muzica batalionului II pioners sub conducerea d-lui Kratochvil va cînta în fiecare seara. Regele și principii Ferdinand și Carol se vor înapoia în Capitală pe ziua de 8 Mai, venind de la Constanța. Regina și principesele vor mai rămîne la Constanța pînă la sfîrșitul lunei Mai, cînd familia regală va pleca la Sinaia.Cursul de arte frumoase al d-nei Angela Huidan, întrerupt în timpul vacanței de Paști se va redeschide între orele 4 jum., — 6, Sîmbătă, 30 Aprilie, tot în sala externatului Carmen Sylva (Calea Victoriei). Cursurile vor fi însoțite de proecțiuni. Mai mulți locuitori din strada Mieilor (Orzarî), ne roagă să atragem atenția serviciului de salubritate asupra neridicărei gunoiului, cu lunile, de prin curțile lor, cît și asupra stărei de murdărie în care se află numita stradă. La Cercul comerțului, finanței și industriei, instalat în noul palat al Camerei de comerț, s’a înființat o școală de arme pentru amatorii de scrimă, membrii ai Cercului. Sala de arme este pusă sub conducerea d-lui Emil Lessel și are ca maestru de scrimă pe d. profesor Scarlat Atanasiu. Sala este deschisă Lunia, Miercurea și Vinerea între orele 5—8 post meridiane, înscrierile se fac la contabilul Cercului iar informații la d. Emil Lessel sau la d. Heinrich Zweifel. Orice informațiune din Capitală, provincie și străinătate, se dau în mod promt și discret de către „Informatorul“, birou de informațiuni administrative al ziarelor „Adevărul“ și „Dimineața“. Se însărcinează de asemenea și cu rezolvarea oricăror afaceri legale depinzînd de autoritățile administrative, financiare și militare, traduceri de acte în orice limbă, refularea drepturilor la pensie, scoaterea brevetelor de invențiune etc. Taxele biroului sunt convenabile. A se adresa d-lui B. Sepeanu, licențiat în drept, directorul biroului de informaliam strada Sărindar No." În Telefon 14-10. La Iași au rămas pe ziua de 21 Aprilie a. c. următoarele epidemii 21 cazuri de scarlatină, 4 pojar, 9 difterie, 9 febră tifoidă și 27 tuse convulsivă.-----------------Cărți și reviste Importanta revistă „Romînia Agricolă“ a ajuns săptămîna aceasta la No. 100 și și-a serbat acest jubileu, trimițînd abonaților S»® c:»încî txx Ultime Informatismî ei un număr excepțional de 16 pagini, format mare, cu o foarte bogată materie tratînd o sumă de chestiuni referitoare la toate ramurile agriculturei, zootehniei, apiculturei, statisticei, etc., etc. și cu 21 de ilustrațiuni foarte reușite A apărut: O adunare generală, piesă de moravuri într’un act de M. Birbaum. Galați, Tipografia Schenk- Burdea. Prețul 1 leü. ------------------Greva din Brăila - GREVIȘTII SPRIJINIȚI DE ORGANIZAȚIILE DIN ȚARA — BRAILA, 29 Aprilie. — Greva lucrătorilor de la fabrica de cuie Neidelcu P. Chercea a continuat și azi. Greviștii s’au întrunit de două ori în cursul zilei la sediul sindicatelor. In aceste întruniri s’a hotărît a se aduce la cunoștința sindicatului, fabricilor de cuie din Galați cît și a „Uniunei lucrătorilor în fer și metal“ din București, demersurile făcute pentru obținerea mărirea salariului greviștilor de aci, — demersuri cari n’au dat încă nici un rezultat. Se va cere sprijinul acestor organizații în vederea continuării grevei. Asemenea se va lua măsuri ca sindicatul muncitorilor din port să sprijine greva, punînd la dispoziția greviștilor fondurile trebuincioase, — Verno. ———~SSI----*— t- Cîntâreții noștri care a repurtat succese atât de strălucite la Opera italiană, dăl Luni seara, 2 Maiü, un concert la Ateneu, cu un splendid program alcătuit din muzică italiană și franceză a celor mai celebri maeștrii. Față de felul cum s’a relevat Pădureanu, acest cîntăreț are dreptul la o deosebită solicitudine și simpatie din partea bucureștenilor. Biletele se rețin la Feder și să sperăm că Luni seara toți acei cărora le place o voce frumoasă și condusă cu artă, vor merge să aclame pe Pădureanu la Ateneu. ---------------- BARITONUL PADUREANU inscrieți-vă în listele electorale! Condițiunile de înscriere Dela 1 Main vor începe înscrierile în listele electorale. Adevărul, ca și anul trecut, se pune la dispoziția cetitorilor săi din Capitală pentru a le face, în mod cu totul gratuit, formalitățile de înscriere. D. Toma Dragu, avocat, a luat asupră și sarcina de a conduce biroul electoral al Adevărului care va începe a funcționa de Luni 2 Maiü. Iată condițiile generale de înscriere : Se pot înscrie în colegiul II de Cameră și II de comună : 1) Toți cetățenii cari au atestat de patru clase primare și plătind birul personal către stat. Sunt scutiți de bir aceia cari au făcut armata și se află în prezent în concediu. 2) Toți aceia cari nu au certificat de patru clase primare, dar în schimb plătesc o dare către stat (foncieră, patentă sau licență) de cel puțin 20 de lei pe an. Aceia cari știu carte dar n’au absolvit patru clase primare și nici nu plătesc altă dare către stat decît birul obișnuit, se pot înscrie în colegiul II de comună și colegiul III de Cameră direct. Legea mai cere ca fiecare cetățean care voește să se înscrie în liste, să prezinte un certificat de identitate liberat de circumscripția polițienească unde domiciliază. - --v Prin urmare: Toți cetățenii aflați În vreuna din categoriile de mai sus se tot prezintă la redacția noastră de unde vor primi un formular de petiție către comisariat și un formular de certificat de identitate. Cu acestea vor scoate de la comisariat certificatul de identitate, pe care ni-l vor aduce nouă, însoțite sau de certificatul de patru clase primare, și chitanța de bir sau chitanța constatând că plătește statului patentă, licență ori foncieră de cel puțin 29 lei pe an, sau numai chstanța de bir (pentru colegiul III direct). Celelalte formalități le îndeplinește binroul electoral al . Facem un apel călduros către muncitori și către toți cetățenii în genere să-și caute dreptul lor, adresându-se, fără întârziere, binroului nostru electoral Știri teatrale Duminică seara, 1 Mai, artistul Iulian, sărbătorit de întreaga elittă și de tot publicul Capitalei, va da o intimă representație populară în Circul Sidoli. Programul întocmit de Iulian va atrage tot publicul mic și mare și Circul va fi arci-plin. Se va juca Coana Marghioala din Obor mult hazlia comedie făcută de Iuliu, adevărat piesă de mahala jucată cu un extraordinar succes. Iulian, va repeta publicului întreg repertoriul sau de actualitate, neauzit de mult de ce-i ce-l admiră, cum și noutăți ca Coana Lita în rochia Pantaloni, scenă foarte reușită și aplaudat îndestul, pe urmă Ce-a pățit coana Safta la alergării, iarăși o noutate. Apoi dansuri oltenești executate de Iulian,ca Alunelu unde publicul nu a avut încă ocazia să-l vadă. Prețurile fiind populare și destul de oftine pentru toate pungile, tot bucureșteanul va veni să vadă și să petreacă 1 Mai la Circul Sidoli. Biletele a început să se vîndă în magazinul Degen lingă Capșa . Astăzi, Sîmbătă seara, va avea loc la circul Sidoly o reprezentație o dată cu concursul comicului artist Jean Montoureanu. Se va juca: „Doctorul fără voie“, rolul titular fiind ținut de Montaureanu, „Vlăduța mamei“, monologuri nou- zise de Montaureanu, etc., etc. Prețuri populare. Trupa israelittă de operete și drame va da astă-seară Sîmbătă, o reprezentație teatrală în sala Dacia cu piesa „Regele Sobiesky“ în beneficiul societăței „Viața Nouă“.  08------- * Din Oltenița OLTEnIȚA, 29 Aprilie, — Noul consiliu comunal depunînd astăzi legiuitul jurămînt, în prezența d-lui căp. Opran, administratorul plășei Oltenița, a procedat la alegerea primarului și ajutorului, și cu unanimitate au fost aleși: d-l Ion Slăvescu, primar și d-l Ion Bărbulescu ajutor. ---------------------- Pentru o victimă a datoriei Subscripțiunea deschisă din inițiativa d-lui colonel Const. Iliescu (Roman) pentru ridicarea unui monument regretatului doctor J. Rudescu, din Iași, victimă a datoriei de medie. Lista precedentă lei 2245.95 Colecta d-lnî Andrei Gh. Theodora avocat Bacău . Total lei 31.50 : Colectatul Sig. D. Schnirer Tg.Ocna : S. Ștefănescu 5; N C. 5; D. R. 2; Sig. D. Schnarer 5; B. Ștefănescu 2; Toma Ștefănescu 3; Tomiță 2. Total 23.70 Total general 2.301.15 ----------3&-10---------ln copil ucis de tren CONSTANȚA, 29 Aprilie —T- „mi de marfă No. 682, pe cînd fă ,o manevră, a tăiat, lingă cantonul No. 92, un copil de trei ani. — Silvian. -------------------- dimineața: CAPITALA —-----------------------------------nincisoarea de pastile . $ *r ■ ; Mimum corosiv m mim lum stânna 0 sinucigașă recalcitrantă „ata in un roman de dragoste, care nu sfîrșește urît, printr’un divorț sau printro căsătorie. Eroina romanului, o tînără de 19—20 ani înghite sau spune că înghite pastile de sublimat cum ar înghiți niște bomboane; se plimbă ceasuri întregi d’n oraș fără să aibă dureri ; se duce pe la domiciliul lui, îl ia și pe dînsul la preumblare, îl readuce acasă și în cele din urmă se gândește că ar fi frumos să doarmă în noaptea aceasta pe un pat de spital. In consecință, merge, în tovărășia unui sergent, la miezul nopții și bate la poarta unui spital, declarînd că a vroit sa se sinucidă. . Să povestim romanul. Joi, pe la miezul nopței, personalul spitalului Filantropia a fost trezit din somn: un sergent de stradă adusese pe o tînără care îî declarase că voise să se sinucidă înghițind două pastile de sublimat coroziv. Sinucigașa, prezenta într’adevăr simptomele intoxicărei cu sublimat coroziv; îî s’au făcut puternice spălături stomacale și a fost reținută în spital, peste noapte, întrebată asupra împrejurărilor cari au îndemnat-o să încerce să se sinucidă, tînăra a răspuns: — Am voit să mor, pentru că m’a părăsit amantul meu, inginerul P. De altfel, și acum trei zile am mai luat o pastilă de sublimat coroziv, dar am fost salvată de aî casei. * Cercetînd cum s’au petrecut lucrurile, am mai aflat următoarele : „ Seara, pe la ora 7, tînăra, — care se numește Netty Rădules»« ca și locuește în strada Farisei 15 — a înghițit cele două pastile de sublimat, și a așteptat să simtă efectele otrăvire, cari n’au întîrziat mult. Văzînd că are dureri, ea nu mai stat mult pe gînduri și s’a dus la d-rul Oancea din strada Dionisie pe care-l cunoaște, —. ca să-i ceară un antidot. Doctorul Oancea nu era acasă. Fata a luat o trăsură, pe care a găsit-o în strada Dionisie și a... plecat la preumblare. S’a preumblat nici mai mult nici mai puțin decît trei ore, de la 8 la 11. A întors de zece ori calea Victoriei și șoseaua, — avea aerul că caută pe cineva. Pe la 10 și ceva s’a dus în strada Numa-Pompiliu, la locuința lui. Va luat cu dînsa la preumblare, l’a dus pe la șosea, l’a readus acasă. Se făcuse ceasul 11 și simțind din nou dureri, ea chemă un sergent de stradă, îi spuse că a încercat să se sinucidă. Sergentul a condus-o la spital. Restul se cunoaște . Această încercare de sinucidere se apropie prea mult de un roman umoristic. O fată care înghite pastile de sublimat, cum ar înghiți bomboane, care se plimbră trei ceasuri după aceasta, în tovărășia lui, din cauza căruia vrea să-și ia viața și care nu-i spune o vorbăr sinucigașă care declară mai întîi că a înghițit două pastile, iar a doua zi spune că a luat numai una... O seriei întreagă de contraziceri cari fac foarte neverosimilă întreaga poveste cu sinuciderea. * Dacă e un lucru care mă bucură, în toată afacerea aceasta, e că pseudo-sinucigașa e sănătoasă și în afară de pericol... Prea am vorbit în ultimul timp, de sinucideri cu sfîrșit tragic de morți îngrozitoare, pentru ca să nu-mi pară bine că o sinucidere, reală sau simulată, are acest vesel sfîrșit. Netty Rădulescu, care e în fl» fără de orice pericol, sa părăsit spitalul. Ea și-a reluat ocupațiunea de coafeură de dame și desigur, amintindu-și durerile ce a îndurat — sau ce și-a închipuit că îndură, — după ce înghițise pastilele fatale, nu va mai repeta încercarea-i disperată. Tortnnio ) Polițiștii!ătăuș fie in viază vremurile înli căpHan Costache Salata dela circ. IO Timpul primăvăratic, căldurile din zilele acestea, au pus în mișcare sîngele multora. Unii găsesc că singurul lucru mai bun de făcut pe vremea aceasta este să se sinucidă, aiții să ucidă. Printre aceștia din urmă, se află și un sub-comisar de la circumscripția a 10-a. Omul simte nevoia să se agite, sîngele Îi colcge în vine. Dar, nevroind să se omoare, crede că ar face bine sa omoare pe alții. Eri spre seară, a venit la redacția noastră un biet om, Ion Niculescu, domiciliat în strada Carol Davila No. 13. Numitul e cîrpaci de meserie și exercită modesta sa profesiune în colțul străzii Berzei, cu strada Știrbei-Vodă, peste drum de locuința d-lui primar Dobrescu. E un om pașnic, liniștit, care n’a avut nici un scandal în viața lui. Fața-I era plină de vînătăi; avea două cucuie în cap. Se vedea cu colo că fusese bătut măr. Iată ce mi-a povestit omul acesta: — Veneam de la mama, care stă în strada Comoarei 3, pe la Tei. Ii dusesem copilul, care , de doui ani, să-l țină pe vară la dînsa, fiindcă nevastă-mea a Intrat ca servitoare pe timpul băilor, la d. Movilă, la Constanța și o să plece mîine într’acolo. „Prin fața Colentinei, afară la o circiumă, ședeau doui sub-comisari și doui civili. Eu am trecut în strada Teilor, cînd văd că m’apucă un sergent de mînă și mi spune să merg cu dînsul la secție. e ce î Sergentul spunea că nu știe, că-1 chemase don subcomisar și-i dăduse ordinu ăsta... Omul a executat ordinul. „Cînd ajunsesem la secție, văd că intră după mine unul din civilii pe cari îî văzusem la circiuma din fața spitalului și, după ce spune unui sub-comisar care dormea pe o canapea, să treacă în odaia d’alături, •— mă ia la bătae. Cum m’a bătut, vedeți șî dîrS. Eu țipam de rupeam pămîntul,— fameia mea, care mă auzea d’afară, striga și dînsa. După ce s’a săturat de bătae, civilu mi-a zis să plec... Cînd să ies din secție, mă întîlnesc cu domnu comisar. „ — Da voi cine sînteți?Ce-î cu ăștia? a întrebat d. comisu pe civilu care mă bătuse. „ — Credeam că-i un nesupus, i-a răspuns civilu. „ — Așa. Apoi dă-i drumu... „ — I-am și dat, i-a răspuns civilu“Prin urmare, agentul sau subcomisarul care maltratase în halul acesta pa bietul om, îl bănuise că e nesupus. In loc să-i ceară însă actele, în loc de orice anchetă și fără să-I adreseze vre-o întrebare, Ta luat la bătae, ca să-1 „supună“ adică, din „nesupus“ să-l facă „supus“.... Să ne mai indignăm !... Am făgăduit omului acesta nedreptățit și maltratat pe nefes-