Dimineaţa, iunie 1913 (Anul 10, nr. 3319-3348)

1913-06-01 / nr. 3319

2-lea CONCORS de PREMII Capon No. 31 31 SÜ9ABU 1913 Pentru a lua parte la premiile ziarului „DIMINEAȚA“. A se ține și păstra zilnic. Nevralgii Migrenă Dorest decap durerile de dinți cele mai tari, mai ales nevralgice, precum și orice dureri provenite din răceală, sunt Combătute cu PASTILELE NEVRAL DINE JURIST. Un flacon Lei 2.50, o dosă 50 bani. N.B. Onor. public e rugat a cere embatagiul original arătat aci. Iknet ants» (lipsa sângelui/ sale' WNSSSIls ®» roza, neurastenia, chisina, slăbiciunea generală Vindecă recomandat de Prof. Dr. Buicliu Prof. Dr.Leonte, Prof. Dr. W. Wegel Iași și alții ca unul din cele mai puternice reconstituante ale corpului slăbit. Sticla Lei 4. Ipn CQa cea mai rebelă, 1 fil&nd bronșitele acute și cronice, tusea măgărească vindecă sigur Sticla lei 8 la droguerii și forma«*!' purgativ sseil eu RF.HUME UNIVERSAL de o eficacitate absolut sigură, singurul contra constipațiunei, congestiunei și migrenei; agreabil la gust, cel mai economic. Cutia cu 25 purg î'vc Lei 150 Observați caiecare pastilă să aibă inscripția : PU GESti sînsume vribile. Se anunță tot ace ce posed polițe semnate sau girate, sau orice creanțe sau drepturi în averea defunctei noastre rude SCARLAT MOȘESCU DIN R.SARAT să le anunța imediat și cel mai tîrziu pînă la & iunie 1313, indiferent:Dacă sînt sau nu exigibile, cinelor: Sofia Cristescu și Maria Maior T. Spulberia R.-Sărat; Maria Lascăr Petrovici și Eufrosina Albinescu la com. Cîrligeni, jud. R.-Sărat; Ene Nacu la Panciu, jud. Futna; fraților Bule la Focșani și Nicorești, jud. Tecuci, moștenitori ai numitului defunct, cunoscînd că în caz contrar, nu li se vor mai ține în seamă. Oferă aceluia care-mi va arăta acualul domiciliu din țară al d lui J. Klarfald, fost până în anul 1904 în Târgoviște. 31. ALIA^KtlAVn, «Jaraț 1 DOCTORUL Vechsler-Verea Nas, iar și Urechi STR. SF. GHEORGHE-NOU No. 5 Telefon 2794 Consultațiuni 2 — 5 Uumpăr Moșie 500—600 pogoane, teren arabil regiunea la, fără sarcini, având și acareturi, de preferință în îler. intermediari excluși oferte sub Regiunea I“ la Agenția de publicitate Ua’ro Schulder & f.o. Bucures’i. Comptabil bilanțier și corespndent independent perfect versat în toate ramurile, citata post, având pretențiuni modeste. Acesta e bucovinean și iosedà și limba română indeajuns pentru a satisface trebuințele serviciului oferte sab K la Agenția de Publicitate Carol Schuld T, Co. Bucureștir. I. iFiâa De la clinica ProfFoșror din Viena Moli genito»isuni«a**e sifilitice și Boli de piele Consutlajuimii—11 a. m. și e—6 a. m Calea Victoriei 3S — București Dr. A. RADOVICI Fost intern al Spitalelor Eforiei Preparator al Clinicei de Boale Nervoase BOALI INTERNE ȘI NERVOASE Sifilisul Sistemului nervos Consult. 3—Si |> .I. STRADA I DRICA-V., No. 33 Boale și operațiuni tie Suprimarea biletelor de liber parcurs In Monitorul Oficial de azi a apărut următorul jurnal al consiliului de miniștri: In ședința sa de astăzi, 24 Maia 1913, consiliul de miniștri luind în deliberare propunerea d-lui ministru de lucrări publice de a se suprima biletele de liber parcurs pe căile ferate; Avînd în vedere că prevederile înscrise în bugetul curent al căilor ferate au fost făcute, ținindu-se seamă și de această suprimare. Considerînd că proiectul de lege pentru acordarea unui credit de 408 milioane lei, pe seama căilor ferate, care cuprinde și dispozițiunile acestei suprimări, n'a fost încă transformat în lege. Decide : Biletele de liber parcurs pe căile ferate, ce se liberau de diferite departamente, se suprimă pe ziua de 1 Iunie anul curent. Dispozitiunile acestui jurnal se vor aduce la îndeplinire de d. ministru al lucrărilor publice. Füliul Hililil Berman Juster din Iași IAȘI, 30 Man—D. Berman Juster părăsind el, tribunalul a fost supraveghiat de politie. Azi dimineață a fost chemat la instrucție și interogat de judecătorul de instrucție Radovici. Interogatorul continuă încă. Circulă zvonul că se prea poate ca astăzi încă, d. Berman Juster să fie arestat.—Dan. IAȘI: 30 Mai. — Interogatorul lui Berman Juster a ținut pînă la orele 6 p. m., cînd i s-a făcut o nouă percheziție domiciliară, care și de astădată pare a nu fi dat nici un rezultat. Berman Juster a fost readus apoi la palatul de justiție unde sub motiv că interogatorul va continua și în timpul nopții, el se află de fapt arestat fără a se fi lansat un mandat de arestare împotriva sa. — Dan. IAȘI: 30 Main. — După un ultim interogator, Berman Juster a obținut permisiunea să meargă acasă urmînd să se prezinte mîine. — Dan. * ¥ iefii și a la iisneei NENOROCIREA DIN FILIPEȘTII DE PĂDURE PLOEȘTI, 30 Maiü. — Cu privire la nenorocirea întîmplată Marț! la Filipeștii de pădure, unde a căzut victimă muncitorul Nae Jilăveanu, se mai comunică următoarele amănunte, autorităților : Nae Jilăveanu, este în etate de 18 ani, din comuna Băicoi, se afla în serviciul societăței „Orion“, din Filipeștii de pădure- Băiatul deși era nou în serviciu, a fost adus să lucreze la mașinării pe cari nu le știa a le manipula. Din această nepricepere, i-a fost apucat piciorul drept de o roată cu dinți, zdrobindu-i-l cu desăvîrșire. Victima, în stare gravă, a fost internată în spitalul din acea localitate. — Slavăr irevile chelnerilor GREVA LUCRATORILOR CHEL. NERI DE LA VARIETUEL REGAL DIN CONSTANȚA Lucrătorii chelneri dela varieteu hotelului Regal, în urma mizeriei ce o îndurau din partea patronului acestui local, precum și din partea personalului inferior, au declarat grevă pe ziua de 23 Maii. Lucrătorii cer recunoașterea angajamentului colectiv al „Federației” deoarece patronul nu voește a primi cererile lucrătorilor. Greva continuă încă. S’a făcut apel la toate organizațiile similare din țară spre a nu se angaja nici un lucrător pînă ce patronul nu va ceda. GREVA LUCRATORILOR CHELNERI DE LA BESARIA CARUL CU BERE DIN GIURGIU Lucrătorii chelneri ce făceau serviciul în acest local, în urma răului tratament al patronului și a relelor condițiuni în care lucrau, au înaintat un memoriu prin care cereai revendicările necesare lor. Patronul a respins cererile lucrătorilor. Lucrătorii solidari, au părăsit lucrul. Patronul a făcut apel la poliție spre a forța pe lucrători să reia lucru, amenințîndu-i cu trimeterea la urmă. Desigur însă că nu aceasta este menirea poliției locale Lucrătorii continuă greva și vor duce lupta pînă ce patronul le vor satisface cererile. Rum! BiitYiiiri — Ședința marei loji romînești — „Ordinul Bunilor Templieri“, societatea antialcoolică pe temeiul desăvîrșitei abțineri de la băuturile alcoolice, își va ține congresul anual la Craiova, unde va avea loc ședința Marei loji românești. La acest congres vor lua parte delegați de la lojile (secțiile) din toată țara. Plecarea din București va fi Sîmbătă, 1 iunie, cu trenul de 8 și 10 dimineața. „Ordinul“ obținînd cu acest prilej o reducere de 50 la sută pe căile ferate, aduce mulțumirile sale d-lui ministru al lucrărilor publice pentru bunăvoința arătată. DIMINEAȚA ¥ IGMÎI de la prefectura și șefia conservatorilor democrați din Argeș PITEȘTI, 30 Mai. — Comitetul executiv al partidului conservatordemocrat din Argeș a fost convocat la o ședința pentru Luni 3 Iunie, de către d. Ioan P. Comăneanu, urmînd a se desemna șeful partidului. Deasemenea urmează să fie desemnată persoana care să înlocuiască la prefectură pe d. I. P. Comăneanu, care a fost numit director al cancelarii Camerei. Se crede că șefia partidului va fi încredințată d-lui Constantin Bălăceanu, senator.—V. P. lin Pimsti întrunirile muncitorești PLOEȘTI, 30 Maiți. — Lucrătorii și lucrătoarele de la fabrica de conserve „Coroana“, cari au declarat greva Marți, n’au reluat încă lucrul. # Greva chelnerilor de la restaurantele „Berbec" și „Europa“ continuă ,de asemeni. Ucenicii din atelierul de fierărie al d-lui Gheorghe Ionescu, din strada Tîrgșor, continuă de asemeni greva. Intre lucrătorii de la fabrica de tăbăcărie Ștefan Popescu și Ștefan Hristodorescu, cari se găsesc în grevă, și între patroni nu s’a putut încă ajunge la o înțelegere. #• Greva lucrătorilor de la atelierul de tîmplărie I. Mihailescu, de pe strada I. C. Brătianu, continuă. Lucrătorii brutari s’au întrunit în saloanele sindicatelor și au discutat cu privire la repaosul duminical. Au vorbit d-nii Ghiță Marinescu, Mitică Ionescu, Tănase Petre, Ion Gavrilescu și Costică Ionescu, cari, au descris muncile grele ce le suportă lucrătorii brutari, în schimbul unor salarii derizorii. Vorbitorii au arătat necesitatea repaosului duminical, care să fie de Duminică de la orele 6 dimineața și pînă Luni la aceleași ore. Mîine, Vineri, la orele 9 dimineața se vor întruni din nou la sindicat, în scopul continuării campaniei pentru cîștigarea repaosului duminical. E foarte posibil, ca să avem greva acestei categorii de muncitori. Stavăr # * . ■: tbiȚ joia Moșilor PRINCIPELE NICOLAE ȘI PRINCIPESA MARIA AU VIZITATORI MOȘII Joia Moșilor, în anul acesta, a fost sărbătorită cu o deosebită solemnitate de către reprezentanții comunei. Pavilionul regal din mijlocul tîrgului, a fost splendid aranjat. In interiorul pavilionului se afla și expuse obiecte de adevărată artă, lucrate de meseriași romîni. D. Brumărescu și-a aranjat cu mult gust, chiar lângă intrarea în pavilion, o mică expoziție a lucrărilor executate în atelierele de sub conducerea d-sale, lucrări cari au plăcut foarte mult. La orele 6 încep să sosească invitați. Sunt de față d-nii: Dr. Cantacuzino, primarul Capitalei, I. Bărbătescu cu d-na, prim ajutor de primar, E-Iie Nicolescu cu d-na, E.n. Vasilescu, secretarul general al primăriei cu d-na și d-rele, Chiriță Mihăescu, directorul comptabilitățea cu d-rele, d-na Aristia C. Dissescu, d-nii consilieri, Ciurcu-Paraschivescu, M. Mora, col. Ciovică, Dobrescu, Dorojan, dr. Christodulo, dr. Dimitescu cu d-ra, D. Stătescu, inginer Stănceanu cu d-na, N. Xenopol, ministrul industriei și comerțului,, I. Kalinderu, D. Moruzzi, prefectul poliției Capitalei, maior Kopetsky, comandantul corpului de sergenți, Eugen Călinescu, șeful siguranței, M. Cantuniari, inspector, Calatorescu, Iorgulescu, Georgescu, Dinescu, consilier comunal. La orele 6 au sosit principele Nicolae și principesa Maria, cari au fost întîmpinate de către d. Dr. Cantacuzino și I. Bărbătescu. După ce au vizitat pavilionul și au asistat la dansurile executate de un grup de călușari, micii principi, însoțiți de primarul Capitalei și primul său ajutor au făcut o vizită prin Moși. Au vizitat expoziția lui Brumărescu, unde au reținut mai multe obiecte. La orele 7, principii au părăsit tîrgul și s-au înapoiat la Cotroceni. Universitare Au obținut licența în farmacie cu distincției d-nii Andrei Vasiliu, V. Zacman și d-ra Păpurică. Juriul examinator compus din d-nii profesori V. Babeș, D. Ionescu, M. Georgescu și Poler a felicitat pe nouii licențiați. Lipsa de vagoane la Galați «MMM» 4 GALAȚI, 30 Mai. — D. Gh. Fernic, președintele Camerei de comerț, determinat de cererile comercianților, cari, din pricina lipsei de vagoane, sunt siliți să transporte mărfurile în interiorul țărei cu căruțele, a adresat direcției generale a C. F. R„ precum și ministerului de industrie și comerț, următoarea telegramă : „Lipsa complectă de vagoane pentru transportul mărfurilor în interior ful tărele așa de mare, încît comercianții din Focanî și din alte orașe ale cărei sînt siliți să transporte mărfurile din Gala l cu căruțele. Această stare de lucruri aduce negreșit mari prejudicii comerțului, industriei și agriculturei din țara noastră. Aragăm cu insistentă a cerceta la fața locului și a lua măsurile necesare, de urgență, spre evitarea unui an de desastru economic provocat de data aceasta din cauza lipsurilor de la c. f. r.” Comercianții așteaptă cu mare nerăbdare rezultatul acestei intervențiuni pe lângă autoritățile superioare Pedro. Cronica judiciară PROCESUL RADU ROSETTI-STERE Tribunalul corecțional de Ilfov, s. II-a, a judecat ieri procesul intentat de d. Radu Rosetti, contra d.lui Stere, directorul revistei „Viața Romînească“, fiindcă acesta a refuzat să publice un răspuns adresat de d. Rosetti revistei în chestiune în care apăruse o critică — malițioasă și de rea credință, susține d. Rosetti — a operei poetice a acestuia. Procesul s-a judecat în urma diverginței făcute de acest tribunal la o înfățișare precedentă. D-niu Radu Rosetti și apărătorul säu d. Micescu, au susținut că revista era datoare după codul penal (art. 193) să publice răspunsul ce i se adresase. Acelaș lucru l-a susținut și reprezentantul parchetului, d. procuror stagiar Costin. D-nnî Stere și apărătorul său, d. G. Danielopol, au combătut teoria, susținînd că ea ar însemna știrbirea dreptului de liberă apreciere a criticului în artă și literatură. Tribunalul a amînat pronunțarea sentinței la 5 Iunie. IN JURUL PIESEI MOISE Procesul civil intentat de d-nii Oreste și Hîrjeu, autorii piesei în versuri „Moise“, contra direcțiunii teatrului Național și a d.lui Al. Davilla; s’a judecat di de către tribunalul Ilfov s. III. * Se știe că d-nii Oreste și Hîrjeu se plîng că d. Davilla venind în capul instituțiunii a refuzat să le joace piesa pe care fostul director le-o admisese, ca urmare cer o despăgubire de 50.000 lei. D. Rosenthal din partea direcției teatrului, a dovedit ca piesa nu a fost admisă, ba din contră a fost respinsă de comitetul de lectură al teatrului care decide după lege cari piese se vor reprezintă. Pronunțarea sentinței a fost amînată de tribunal la 4 iunie. DIVERSE Tribunalul s. 4 a confirmat eri mandatul de arestare al șefului de birou Al. Petrescu, autorul marilor fraude de la Casa Bisericei. Ingrozitorea crimă i§iis Curtea de Argeș CURTEA DE ARGEȘ, 30 Mai. — Azi, la orele 6 dimineața, sergenții de oraș Stan Gheorghe și Stan Ion au observat pe un individ suspect care se urcase în trenul societății forestiere ,Argeșul“ ce avea destinația către comuna Cerbureni. Fiind întrebat de acte de identitate, suspectul individ, nu dădu nici un răspuns satisfăcător. Atunci sus numiții sergenți au înapoiat pe individ cu primul tren spre Curtea de Argeș. Ajungîrnd trenul la jumătate kilometru în apropiere de fabrică, în dreptul unui zăvoiu și încetinîndu-și mersul, individul în chestiune a scos din buzunar un revolver și a tras cîteva focuri de revolver asupra sergenților, omorîndu-i pe loc. Apoi, spre a teroriza pe călători cari voiau să se repeadă asupra-i, necunoscutul trase mai multe focuri de revolver , rănind pe sătenii Stan Florea și Sofia Niculescu. Proîiîsîd de zăpăceala ce se făcu, ei sări din tren și se făcu nevăzut, dispărînd în direcția pădurei „Marina“, spre valea Tamisui. "Modul cum a fost săvîrșită în doua crimă, face să se creadă că autorul ei este un bandit foarte periculos și că desigur mai are și alte crime la activul său. Politia, parchetul si jandarmeria au fost puse în mișcare. Procurorul împreună cu mai mulți jandarmi din Pitești au plecat la Curtea de Argeș în urmărirea criminalului. S’au organizat potere cari au pornit deasemeni pe urmele periculosului bandit. Stan Florea și Sofia Niculescu, cari au fost răniți de criminal, au fost transportați la spitalul societății forestiere „Argeșul“. Cercetările pentru prinderea îndrăznețului criminal se fac cu multă grabă. V. P. :—Sîmbătă, 1 Iunie, 1913—7 «Hitele «armul la Griinta — Vizita la școala mahomedană. —Vizitarea rezervoarelor de apă în construcție—Inspecția trupelor de la Anadolchioi ------------**---------- CONSTANȚA, 30 Maiü. — Azi dimineață, la orele 11, regele însoțit de d. colonel Baranga, adjutant regal, Panaitescu, directorul Siguranței generale, prefectul Irimescu, poliram inspector Popp, a vizitat școala primară mahomedană și azilul confesional de pe lingă acea școală. Suveranul a fost aci întîmpinat de d. general Mavrocordat, mareșalul Curței, primar Solacolu, dr. Pericli Papahagi, inspectorul școalelor particulare, corpul profesoral în frunte cu d. Niculescu, directorul școalei și toți membrii comunităței musulmane. Elevii înșirați pe două rîndurî, în sala principală, la sosirea suveranului, au intonat imnul regal, iar d. Niculescu, directorul școalei ținînd o alocuțiune, a mulțumit suveranului pentru solicitudinea ce are pentru Școala musulmană. Regele s’a interesat demersul școalei, după care a vizitat toate sălile de lectură, sala de conferințe, a pus diferite întrebări și chestiuni elevilor, după care a părăsit școala, exprimînd înainte de plecare atît corpului profesoral cit și membrilor comunităței satisfacția sa. De aci suveranul s’a dus direct la pavilionul din port unde a luat dejunul împreună cu regina și d. Take Ionescu, ministru de interne, care a sosit azi dimineață în localitate pentru a lua parte la inaugurarea moscheei, ce va avea loc mîine, la orele 11 dimineața, cu o deosebită solemnitate și în prezența familiei regale. După amiază, la orele 5 jumătate, regele însoțit de d. general Mavrocordat, mareșalul Curței, generalul Berlescu, comandantul jandarmeriei, colonel Baranga, adjutant regal, Panaitescu directorul Siguranței, prefect Irimescu și polițaiul Pop, a vizitat rezervoarele de apă, construite de curînd în dosul magaziilor de cereale, aceasta în vederea aducerea apei din Dunăre. Aci regele a fost întîmpinat de d. primar Solacolu, inginer Gh. Pruncu, antreprenorul lucrărilor, inginer inspector Letourier, dirigintele lucrărilor și inginer Victor Ionescu, șeful serviciului tehnic al comunei. Regele luînd foc într'un pavilon, construit special și împodobit cu verdeață și steaguri, a cercetat cu mult interes planurile lucrărei, cerînd explicațiuni, după care a vizitat rezervorul care are o capacitate de 3000 m. c. apă împărțit în trei compartimente a cîte 1000 metri cubî fiecare. Lucrarea în întregime este executată în beton și beton armat. Conducta principală între Cernavoda — Constanța este în legătură cu un puț mare de unde apa se împarte în cele trei compartimente și de aci la conductele de distribuție în oraș. Lucrările rezervorului au fost executate de antrepriza inginerului Gheorghe Pruncu, iar lucrarea aducerea apei de la Dunăre este executată de compania generală de conducte din Liege. Suveranul exprimîndu-și satisfacția sa pentru progresele acestei importante lucrări a felicitat de d-nul inginer Pruncu, autorul acestor sistematice rezervoare. * Regele a plecat apoi la tabăra de la Anadolchioi, unde a inspectat trupele cari erau concentrate din regimentele 1: 23 Ialomița, 34 Constanța și 13 artilerie. Suveranul a fost întîmpinat de d-nii generali Istrate, Basarabescu, colonel Găiseanu, șeful statului major și colonel Simionescu, comandantul brigăzei 17 infanterie, care a prezentat suveranului raportul general de situația trupelor. După aceea regele a trecut în revistă toată trupele care erau înșirate pe platoul de instrucție al taberei, după care a primit defilarea trupelor. Au urmat apoi diferite lupte executate de companiile 9 și 12 din reg. 34, cu o secție de mitraliere, sub comanda căpitanului Rosetti, lupte cari au fost îndreptate asupra unei pozițiuni ocupate de un inamic închipuit. Asemenea și bateria a 2-a din reg. 13 artilerie a executat diferite lupte. După terminarea acestor exerciții regele a făcut cerc cu ofițerii regimentelor respective, făcînd critica luptelor și exprimîndu-șî satisfacția de rezultatele obținute. * * La orele 8 p. m., regele a părăsit tabăra de la Andolchioi, în uralele trupelor și a mulțimei care era adunată din împrejurimi, iar în drumul spre Constanța, trecînd prin corn. Anadolchioi, populația înșirată dealungul șoselei, a făcut o frumoasă manifestație suveranului. * Astă seară, la reședința regală are loc a patra masă regală la care sînt invitate vre-o 30 de persoane, fruntași comercianți, politici și parte din șefii autorităților și ofițeri superiori. La această masă participă și d. Take Ionescu, ministru de interne. M. H. Sylvian. & mm Alergările de cai din Tîrgoviște TÎRGOVIȘTE, 30 Maiü. — Astăzi după amiază au avut loc alergările. Rezultatul curselor e următorul: CURSA I Premiul Mihai Bravul (garduri), 2000 metri. Premiul I a fost un obiect de artă, cîștigat de lom al d-lui sublocot. D. Mărgăritopol, TI (idem) Fum al d-luî sublocot,. C. Brătuianu; III (idem). Gazeta al d-luî sublocot. T. Chiliman. CURSA II Premiul Finta, 2200 metri. Premiul I 1000 lei a fost cîștigat de Dubaj al d-luî căpitan Lascarov; II (2/3 din intrări) Comod al d-luî locot. Polizu Micșunești; III (1/8 din intrări) Hansard al d-lui D. Martinovich CURSA III Premiul Tîrgoviște (Cross Country) 1000 metri(aproximativ). Premiul I (1000 lei) Vifor II al d-luî locot. Dombrovsky; II (150 lei) Darkman al d-lu locot. Dombrovsky; III (50 lei) Trăznet al d-luî loc. Totescu. CURSA IV Premiul Jockey Club (București), 2000 metri. Premiul I (2000 lei) Aur al d-lui colonel Caribolu; II (200 lei); Polo al d-lui Al. Zănescu. CURSA V Premiul marele Steeptle militar 4000 metri. Premiul I (1800 lei) Belise III o d-luî locot. Dumitropol. II Pulcinello al d-luî locot. Anghelescu. CURSA VI Premiul Nucet, 1000 metri. Premiul I (400 lei) Cesar al d-luî G Popescu; II (150 lei) Vînătu al d-lui Solomon Mihăilescu; III (50 lei) MUn a d-lui Gh. Dumitrescu; IV (20 lei) Roza a d-lui Nicolae Dobrescu; V (10 lei) Micu al d-lui Ion Mihai. La cursa III d. sublocot. Marinescu a suferit un accident, fără urmări grave însă. La cursa V d. sublocot. 1 Mărgăritanul a suferit de asemeni un accident fără gravitate.—dică ln vederea alergărilor de cai ce au avut loc era în Tîrgoviște, Liga aeriană a trimis din București piloții săi spre a face, un raid aerian în localitate,, • , Astfel la orele 6 dimineața trei monoplane,‘„Blériot” 30 kp. au pornit, de pe aerodromul Băneasa spre Tîrgoviște. Unul din aeroplane, condus de căpitanul Const. Fotescu, avea ca pasager pe locotenentul Mavrodi, un altul condus de locotenentul N. Capșa și cu căpitanul Ion Capșa ca pasager, iar cel de al treilea sub conducerea pilotului civil Poly Walteas care mănuește de câteva zile și monoplanele Blériot. Vremea nu era deloc liniștită; un vînt destul de tare și neregulat făcea drumul cam greu, fapt care a și determinat pe Vacas să se reîntoarcă după un sfert de oră, fiind prea tare scuturat în zbor. In ăstimp celelalte două aparate conduse de încercații lor piloți își urmau zborul spre Tîrgoviște, unde au și coborît amîndouă deodată, după 42 minute de zbor în cele mai excelente condițiuni. La coborîre aviatorii au fost primiți de prințul George Bibescu venit cu automobilul și de către camarazii lor ofițeri ai școalei cu care au luat masa împreună și au asistat la alergări. Inserat, tot la orele 6, cele două monoplane ale Ligei au reluat zborul întorcîndu-se la Băneasa, unde au ajuns de astădată numai în 37 de minute de perfectă călătorie. După ee a apărut imediat deasupra aerodromului cel deal treilea Blériot cu care Poly Vacas avînd ca pasager pe d. Ton E. Arion, făcuse un zbor de antrenament pînă deasupra Morenilor (Prahova). Excelenții aviatori au fost întîmpinați și felicitati de către principele Carol și de numeroși amatori veniți ca de obiceiu înserat pe aerodromul dela Băneasa— G. Cost. Vizita principelui Ferdinand și a principesei Elsabeta la Tîrgoviște La orele 12 jumătate au sosit cu automobilul principele Ferdinand și principesa Elisabeta și au descins la școala de cavalerie, unde iau și detunat. La orele 3 jumătate au venit la hipodrom ,unnde au asistat la curse pînă la orele 6 jumătate, cînd s’au înapoiat în Capitală. Aviatorii au plecat la aceeași oră. ; * * ImpuȘOara Mill priiir ii ii ni*!@ș PITEȘTI, 30 Mai. — Neculai G. Popa din com. Boișoara, ducîndu-se în casa primarului comunei, Grigore Mocanu, a găsit pe masă un revolver cu care umiblînd, a luat foc lovind pe la spate pe primar rănindu-l de moarte. Este de notat că în momentul cînd săteanul pusese mina pe urmă, primarul i-a atras atențiunea că ea este încărcată. După cercetările făcute de jandarmi, se crede că la mijloc e un atentat comis din răzbunare. Criminalul a fost arestat. — V. P.