Dimineaţa, august 1914 (Anul 11, nr. 3739-3769)

1914-08-01 / nr. 3739

z DIMINEAȚA Anemia, Chlorosa și toate slăbiciunile vindecate prin ^!?P fittj!!® Je Nu constipa niciodată — Nu înegrește dinții Flaconul durează intre 6 și 6 săptămâni, doza revine la 12—15 bani pe zi Deci e cel mai ieftin din toate ferugînoasele De vântîiire la toate farmaciile.*! «irogneriile.—PrefaS Ilac. TLel £ 5 — Joui. 31 iulie 1914 - ie Ora 9 praeis — Hare Soiree de Muzic Hall si Comedii cu D-ra Âuzet D--ra Gladys D»ra Genoff CANTAREAȚA DE VOCE CANTAREAȚA COMICA CANTAREAȚA RUSA D »ra Pierrette Mad, CÂntĂreață Comică D-isa Claire 8», Diseuse Mi rette a ses raisons (Mirette are motivele ei) Comedie într’un act jucată de D-ra S. Gallet și D-nii M. Charly — Naty și D-ra Malza — JOUI 31 IULIE 1914 „LES TABARIN“ — renumitul trio dela Alhambra din Paris — ls ■“ asistat de frumoasa dansatoare fantastică ELVII A. JENDE — în noile sale creațiuni ilusioniste — D-na Jane Montanger — cântăreață lirică — Trapasie DosnesSue Franceză cu D-nii Ye$f Măriei,« Müler și D-na — — vor juca — _____ sAu Bont flu PS1* — Comedie intr’un act de Miguel Zainac&is — :: VECHIA ȘI RENUMITA :: Fabrică de Sobe de :TERACOTA: Iteiia: Botoșani Furnisorul ministerelor și diferitelor așezăminte. — a reschis un mare deposit. In BUCUREȘTI CALEA VICTORIEI No.109, având un depozit permanent de sobele cele mai moderne cu prețurile cele mai moderate i EÂP& pentru trsură și călărit Ö EVANZARE Polonăi — la vizitiul 00. GOvoIt ACA LIMANEȘTI Băile GOVORA Laborator de analize medicale Autorizat de Serviciul Sanitar (Lângă Hotel No. 1) DIRECȚIUNEA : Dr. F. SARAȚEANU Fost șef de lucrări la Facultatea de medicină din București . Ajutori Mașiniști: Rotari — Stereotipuri : Se angajează imediat : A se adresa la Administrația ziarului „Adevărul“ — III iii — De vânzare — IMEDIAT LIVRABILI A w Adresa Const. Mille Adevărul. TELEFONU TELEFON Zilnic Curse CONSTANȚA-BAZARGIC (Dobrici) cu 3 mari AUTOBUZE și automobile ușoare ale Societății Bucur 5 Reexpedițiuni de mărfuri, bagaje etc. la Dobrici, Balcic, Kavarna Depozit de Uleiuri Schibaeff și Pneumatice p. Automobile CENTRAL A: Constanța, Str. Carol, SUCURSALA Bazargic Str. Principele N’icolae No. 32 Pension Elite Miena I Börseplatz 1 înzestrat cu tot confortul modern și familiar. Carieră după dorință. Pensiune excelentă. înaintări de ofițeri in rezervă -----------------------------------------—| Tinerii cu termen redus și plutonierii reangajati prevăzuți mai jos au fost înaintați pe ziua de 1 Iulie cor. la gradul de sublocot. și administrator sublocot. de rezervă, repartizîndu-se corpurilor de trupă, servicii arătat fiecăruia: INFANTERIE Moisescu Aristide din reg. 57 infanterie, în acelaș reg.; Abramescu I. C., din reg. 62 în acelaș reg.; Chioru N. Drăguț, din reg 79 inf. în acelaș reg.; Petrescu I. Dumitru, din reg. 46 inf. în reg. 71 inf.; Miller Alois din bat. 6 vînătorî, în acelaș bat.; Procan Gh., din reg. 57 inf., în acelaș reg.; Iaroslavici Iancu din reg. 80 inf. în acelaș reg.; Popea Radu, din reg. Mihai Viteazu No. 6, în reg. 80 inf.; Dumitrescu H. G., din reg. Mihai Viteazu No. 6, în reg. 45 inf.; Dumitriu Ștefanache din reg. ; Tecuci No. 24 în acelaș reg.; Videscu Constant., din reg. 46 inf. în reg. 80 inf.; Constantinescu I. H., din reg. Mihai Viteazu No. 6, ín reg. 80 inf.; Comanescu C. Virgilul, din reg. Siret 11 in reg. 51 inf.; Dumitrescu G. Ion, din reg. 46 inf., in reg. 71 inf.; Popescu Gh. Mihail din reg. 62 inf. In acelaș regiment; Musceleanu I. M., din reg.; Mihai Viteazu No. 6, în reg. 71 inf.; Slavu S. Petre din reg. 62 inf. In acelaș reg.; Sanielevici Marin, din regimentul Mihai Viteazu 6, în reg. Rovine 26; Dinculescu D. V., din bat. de C. F., în acelaș batalion; Ionescu Mircea, din reg. 62, în acelaș reg.; Vasilescu V. V., din reg. 46 inf., în reg. 61 inf.; Stoica Alexandra, din reg. 47 infanterie, în acelaș reg.; Duma L. Tematorele, din reg. Mihai Viteazul, în regimentul 66 inf.; Bădescu R. S., din reg. 46 infanterie, în reg 77 inft.; Onase Gh. din reg. Siret 11 Ín reg. 51 inf.; Popescu M. V., din reg. 46 inf., în reg. 77 inf.; Angelescu N. I., din reg. 68 inf., în acelaș regiment; Vasilescu D. Ștefan, din reg. 46 inf., în reg. 77 inf.;Coșu I. D., din reg. 74 inf., în acelaș reg.; Constantinescu G., din reg. 60 inf., în reg. 59 inf.; Baciu I. D. , din reg. 70 inf., în acelaș reg.; Ionescu N. I, din reg. 70 inf., ín reg. 71 inf.; Orășanu Grig., din reg. 47 în acelaș regiment; Algiu M. C., din reg. Mihai Viteazu No. 6, ín reg. 80 inf.; Martinescu I. Virg., din bat. 6 vînători, în reg. 80 inf.; Popescu I. Ștefan, din reg. 47 inf., ín reg. 48 inf.; Șuten Vasile, din reg. 40 inf., in reg. 80 inf.; Dimitriu N. I., din reg. 70 inf., in reg. 71 inf.; Popovici G. Paul, din reg. Mihai Viteazul, in reg. 71 inf.; Buescu P. Vasile, din reg. 46 inf., in reg. 71 inf.; Dumitrescu Gr. C., din reg. 56 inf., în acelaș reg.; Brăescu Tache, in reg. 46 inf.; Ionescu C. Stelian, din reg. 72 inf.; Ionescu C. G., din bat. 4 vînăt. in reg. Ștefan cel Mare No. 13; Lăzărescu D. N., din reg. 8 Buzau, in reg. 48 inf.; Davidescu N. N., in reg. 10 inf.; Mateescu I. Petre, din bat. 6 vânăt, în 80 inf.; Manolescu N. G., din bat. 6 vînători in reg. 80 inf.; Ionescu R. I., din reg. 43 inf.; Ioan Petre, din reg. 73 inf.; Palade I., din reg. 46 inf., In reg. 70 inf.; Velcescu D. G., din reg. 80 inf.; Popescu Pirv., din reg. 62 inf.; Paraschiv C., ín reg. 49 inf.; Ionescu G. T., ín reg. 43 inf.; Budișteanu A. R., din reg. 46 inf., ín reg. 76 inf.; Dumitrescu N. I., din Vlașca 5 la 45 inf.; Pătărlăgeanu I., reg. 40 inf., în reg. 80 inf.; Rainu D. I., reg. 46 inf. din batalionul de specialități; Eminescu M. I. Tr. Victor, din bat de pontonieri. ADMINISTRAȚIE Manoliu Gr., din reg. 50 inf., la corp. 3 armată; Breazu D., din reg. 80 inf. la corpul 5; Marinescu A. N., din reg. Mihaiu-Viteazu, la corpul 2; Ploeșteanu V., din reg. 43 inf. la corpul 1 armată; Stoenescu S. N., din reg. 46 inf., la corpul 2; Ștefănescu I. D. Protopopescu, din reg. 59 inf., la divizia II-a; Gălușcă G. Ioan, din reg. 65 inf. la corpul 4; Mihăescu I. G. din bat 6 vînători la corpul 2 armată; Nițescu I., din regimentul 62 inf. la divizia 3; Eustațiu V., din reg. 80 la corpul 5 armată; Ionescu M. M. din reg. 42 inf. la corp, 1 armată; Martinescu I. N. din bat. 6 vînători, la corp 2 armată; Nicolescu G. I., reg. 46 inf., la corp. 2 armată; Marinescu C., din reg. 80 inf., la corp. 5; Marinescu S., din reg. 80 inf., la corp 5; Bulfinschi R., din reg. 42 inf. la corp 1 armată; Ghețu I. N., din reg. 74 inf. la corp. 5 armată; Dumitrescu C. A., din reg. Mihaiu-Viteazu G, la corp. 2 armată; Petromanu N. G., din reg. 46 inf. la corp. 2 armată; Popescu G. D., din reg. Gorj 18, la corpul 1 de armată Craiova; Vrînceanu AL, din reg. Putna 10, la divizia 6; Dobrea A. V. din reg. Buzau 8, la corp. 3 armată; Petrescu P. S. din reg. 60 int la corp 2 armată; Angelescu I. C. din reg. 46 int la corp. 2; Constantin G. din reg. 46 inf. la corp 5; Ionescu I. din reg. Neagoe Basarab 38, la corp 5; Tonovici Al., din reg. Războeni 15, la corp 4 armată; Bizduna Z. Sterie, din reg. Dolj 1, la corp 1 armată; Toncescu G. N., din reg. 46 inf., la corp. 5; Orezeanu D. I. din reg. Vîlcea 2, la corp. 1; Constantinescu I. D., din comp. 2 sanitar, la corp. 2 armată; Dumitru G., din comp. 1 subsistență la corp. 1; Stănculescu R. P. din reg. 41 inf. la div. 1; Grigoriu Manu, din reg. 9 călărași la corp. 5 arm.; Nenciu I. A., din reg. Călugăreni G, la corp. 2 armată; Anastasescu G. I., din reg. 61 int. la corp 2 arm.; Nițulescu Cr. din reg. Olt 3, la corp 1 arm.; Ionițescu R. D., din reg. Mih. Vit. 6 la corp. 2; Rădulescu D. zis Niculescu din 4 Iași la div. 2; Constantinescu Not, din reg. 46 int la corp. 5; Mihail Filip din bat. 8 vînători la divizia 8; Sersea St. G. din reg. Mircea 82 la corp. 31; Bradu AL. din reg. Mih. Vit. 6 la div. 7 intendență; Demetrian Al. Mircea din regimentul Mihai Viteazul, la corp. 5 arm.; Pavel Paul din regimentul 70 la corp. 21 armată; Filipescu C. din reg. 63 inf. la corp. 5; Vlădescu din reg. 70 inf la corp. 2; Brătescu T. P. din reg. 60 inf. la divizia 3; Năstăsescu G. din reg. 70 int la corp. 2; Popescu AL, din 44 int, la corp. 2; Tatușescu C., din reg. 46 int, la corp. 2; Dumitriu Victor din reg. 50 int., la corp. 2; Vlădescu I. C., din reg. 40 int la corp. 2 subsistență; Perișoreanu M, din reg. 41 int la corp. I; Petrescu S. P. din reg. 46 inf., la corp. 2; subofițerul de adminstrație clasa II de rezervă, Slovineanu Ion de la corpul 2 armată la acelaș comandament; subofițerul din adminstrație cl. I, reangajat, Manea G. Petre, la depozitul central de infanterie la corp., și plutonierul reangajat Ungureanu G„ de la div. 7 la acelaș comand. CAVALERIE Ionescu A. Gh., din reg. 3 roșiori, în reg. 10 călărași; Anghelescu Romulus, din reg. 4 roșiori; Popovici Ion din reg. 4 roșiori, în reg. 5 călărași; Protopopescu Ion N., din reg. 4 roșiori în reg. 4 călărași; Gherghel Mircea Ilie, din reg. 4 roșiori, ín reg. 4 călărași; Pulopolo N. Aristide, din reg. 10 roșiori, în reg. 10 călărași; Rioșeanu B. Petre, din divizionul 1 tren; Marcopolo I. Iacob, din reg. 9 roșiori, în reg. 9 călărași; Angelescu D., din reg. 3 roșiori, in div. 2 tren; Bogdan G. Henry, din reg. 7 roșiori „Cuza Vodă”, in reg. 5 călărași. ARTILERIE Sturza R. M., din reg. 10 art., in reg. de artilerie calareatä; Stanciu I. loan, din reg. 9 art; Dumitrescu Gh., din reg. 1 art. cetate; Valeanu Gr., din reg. 2 art „General Manu” in reg. 1 art.; „Regele Carol"; Pilat N., din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu"; Catargi Henric, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu”; Constantinescu Gr. din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu“ in reg. 12 art.; Dumitrescu Al., din reg. 2 art. „general de divizie Gh. Manu” în reg. 3 Obuziere; Bazilescu Aristide, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu" in reg. 13 obuziere; Duca Mihail, din reg. 2 art „General de divizie Gh. Manu“, in reg. 4 obuziere; Stetescu Teodor, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu”, in reg. 15 art. ; Polizu-Micșunești Radu, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu”, in reg. 9 art.; Ionescu Todosie, din reg. 2 art „General de divizie Gh. Manu”, în reg. 4 obuziere ; Zamfirescu Al., din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Mannu”, în reg. 10 art . Furtună Horia, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu ; Dobrescu George Robert, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu”, în reg. 3 obuziere; Danielescu Teodor, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu”, în reg. 5 obuziere ; Dobrescu Dumitru-Mircea, din reg. 2 art. „General de divizie Gh. Manu”, în reg. 3 obuziere; TRUPE SPECIALE Vrînceanu V. M., din bat. 3 pionieri ; Moroeanu G. D., din bat. pionieri de cetate ; Gorschi I. Artur, din bat. de căi ferate ; Ioanovici I. Aurel, din bat. de pontonieri; Stănescu I. N., din bat. 2 pionieri; Poenaru M. Mih., din bat. de pionieri de cetate ; Gheorghiu C. Ion, din bat. de căi ferate ; Urlăteanu I. Gh., din bat. de specialități : Corfescu _ I, . Gh., mFOMATÎM D. Ionel Brătianu, președintele consiliului de miniștrii, sosește astăzi dimineață în Capitală. Va mai sosi, tot mîine, și d. Duca, ministrul cultelor și instrucțiunei, pentru rezolvirea lucrărilor, curente din ministerul său. Astăzi împlinindu-se 6 săptămîni de la moartea lui I. C. Saita se va oficia un parastas în biserica Sf. Nicolae Vlădica din bulevardul Mariai. Se aduce la cunoștința autorităților militare și civile că supușii Statelor străine, cu cari avem încheiate convențiuni, sunt scutiți de orice rechizițiune, pe baza principiului de reciprocitate. In consecință, atunci cînd ar urma să se aplice rechizițiile, autoritățile se vor încredința de calitatea invocată de supușii puterilor străine și vor îngriji a fi scutiți de asemenea prestațiuni. Publicarea acestui ordin, prin Monitorul Oficial și al Oastei, servă drept notificare. Lei 5.000 in numerar, afară de celalte premii in valoare de peste 254100 lei, oferă noul abonament al ziarelor „Adevărul" și „Dimineața”, tuturor abonaților săi. Prețul abonamentului cu toate aceste importante premii, este redus la: lei 5 pe 3 luni; lei 9.50 pe 6 luni; lei 18 pe an an. » 1 Vineri, 1 August 1914 Vasul nostru „Dacia“ va pleca mîine din nou la Constantinopol spre a aduce în țară pe ultimii pasageri romîni ce sosesc cu vasul italian „Torino’’. Controlînd știrea cum că un anume Maltezeanu din Ialomița a fost numit notar, acum în ajunul evenimentelor externe, am putut stabili că nu este vorba de d. Niculae Stoicescu-Maltezeanu, nepotul defunctului bogătaș despre care se vorbia în articolul nostru de erî. Ne grăbim a restabili adevărul in această privință, d. N. St. Maltezeanu nefiind din acei cari dai bir cu fugiții cînd e vorba de datoria către țară. D. Vasile Armeanu, comerciant de lemne de foc, convoacă o întrunire al comercianților detailiști de lemne de foc din Capitală, in ziua de 1 August (Vineri), în sala Clubului meseriașilor din strada Mihai Vodă No. 11. Străinii mobilizați Își pot axa situațiunea lor față de ordinele și legile respective, întormîndu-se la „Informatorai”. Biroul de Informațiuni Active al ziarelor Adevărul și Dimineața. Deasemenea tot la acest birou se dau Informațiani In chestiuni militare interne, precum și in chestiuni administrative și financiare. Taxele biroului sunt modeste. A se adresa d-lui Basile Sepeanu, Directorul biroului Str. Sărindari. Domnul vînează.... celebra comedie picantă, numai pentru domni și d-ne• a lui G. Feydeau, avînd ca interpret principali pe renumitul comic Polini și pe drăguța d-nă Lucy Jousset, se dă pentru prima oară astăzi in răcoroasa sală a cinematografului Lux din strada Doamnei. „Domnul vînează” s’a dat la Farit, de peste 100 ori. Consiliul comunal al Capitalei va fi convocat Vineri, la orele 9 dimineața, sub preșidenția d-lui primar Emil Petrescu. Furia cu care sunt cerute biletele, explică entuziasmul desăvîrșit, cu care a fost primită noua operetă: Cow- boy-ul dein Parcul Oteteleșeanu. Subiectul original american, al acestei operte, precum și ansamblul fericit sub care se reprezintă, fac deliciul nenumăraților spectatori de care—cri toate evenimentele — Parcul e plin în fiecare seară. D. Maximilian, directorul companiei, a montat această lucrare cu un lux, cum nu s'a văzut încă pe scenele teatrelor noastre, obținind in schimb, unul din cele mai desăvîrșite succese, ce arta scenică le-a putut obține la noi în țară. " Duminică 27 iulie a avut loc in saloanele Liedertafel căsătoria d-șoarei Elise Marcovicî cu d. Simon Marcovici. Numi au fost d-na și d. S. Schnirer, bijutier din Craiova și d-na Iri d. Nathan Marcovici din București. Suntem rugați să atragem atențiunea celor în drept asupra următorului fapt care interesează sănătatea publică și necesită o grabnică luare de măsuri spre îndreptarea și evitarea lui. Cu ocazia concentrărilor, personalul farmaciilor publice, fiind chemat la serviciul militar, farmaciile au rămas fără acest personal. Cum au început să fie chemați și mulți diriginți ai farmaciilor, acestea urmează să fie închise, neavind cine să le conducă. In acest caz, marele public suferind ar urma să nu mai aibă de unde să-și procure medicamente la ivirea cazurilor grave, mai cu seamă. Farmaciștii cred că ar fi mai bine să se ia măsuri ca dirigintii farmaciilor publice să fie mobilizați pe loc, spre a-și îndeplini și datoria militară și să facă față cerințelor publicului. Nimic mai plăcut ca un voiaj de plăcere în unul din cele cinci mari centre europene : Londra, Paris, Berlin, Viena și Budapesta . Este cu atît mai plăcut cu rit îl puteți obține pentru dus și întors în mud gratuit, dimpreună cu întreținerea complectă pe timp de 10 zile în hotelurile și restaurantele de primul rang și suma de 200 lei pentru teatre, concerte, etc., în schimbul minimei sume de lei 5 pe 3 luni; lei 9.50 pe 6 luni; sau lei 18 pe un an; valoarea unui abonament la ziarele ,Dimineața” sau „Adevărul” care vă dă dreptul de a participa și la celelalte mari premii în valoare de lei 25.000. Mgl» « rftr- Bibliotecă populară Studentul G. Pitică, președintele soc. cooperative din Hunere-Tînjani- Argeș, în urma apelului făcut prin ziare, aduce vii mulțumiri d-lor : N. Iorga, profesor universitar, S. P. Radian, prof. școala de agriculură, I. Sachelarie, Valea Dragului, Ilfov, N. Antonescu-Vîrciorova și Florin Rădulescu, Val-de-et-Olt, pentru cărțile donate bibliotecei populare ce și-a propus a înființa și inaugura pe ziua de 3 August c. Roagă de asemeni pe prieteni, cunoscuți, colegii și profesorii d-lui și pe toți oamenii de bine, ca să binevoiască a-i dărui cărți potrivite putere! de pricepere a tinerilor cu 5 clase primare, ușurîndu-I mult sarcina ce și-a luat asupră-și. Meritul sanitar S’a conferit crucea Meritul sanitar, următoarelor persoane : Clasa I-a Medic maior dr. Preda, dr. D. Kaufman-Nicoli, W. Kaminski. Clasa 11-a: Dr. N. Braun, Victor Papilian, student in medicină, preotul Al. Băculescu, preotului V. Vasilescu și locot. Eduard Handoca. Clasa III-a: Tofan Gheorghe, Damian Dumitru, A. Zaharoaei Gh., jandarmi plutonieri; Mihăilă Ion, Dănilă Gheorghe, Cota Simion, jandarmi sergenți; Bereandu I., agent sanitar și Ronciu I., subchirurg de spital. I 4