Dimineaţa, mai 1915 (Anul 12, nr. 4007-4037)

1915-05-01 / nr. 4007

FABRICA DE TABACARIE Situată la Piatra Neamt 7. — compusi din 2 etaje, instalație in ciment cu 52 căzi de dubit, cu patru magazii și local pentru birouri. — DE VÂNZARE. A se adresa Bân—cei Iacilor.— Iași. — Cezar Sara — AVOCAT - Cinsultațiuni 8-10 a. m. și 6-8 p.m Strada ISVOR No. 6 bis CUM PA orice CANTITATE de PORUMB destinat stațiunelor de graniță ungare. Plata prin acreditor irevocabil la Bancă primul rang. — Le asemenea cumpăr mărfuri prohibite cu autorizațiuni de export. — Oferte de la vînzători direcți se primesc sub Căsuța Poștala No. 514. — Trenii $i bimni de vînurele Moșia Carapcesti (Tutova) Adresa: Nestor Cincu DOCTOR specialist în Boale de ochi și urechi Consult. 11— a. ra. și 4—6 p. ma. 51& DOAMNEI No 27 _ BUCUREȘTI — Dr.Uscatu — Specialisat la Berlin și Paris — — GENITO - URINARE - Boale lumești de piele ai sifilis Analisa Sângelui — Injecții cu 606 non. — S’A MUTAT Str. Otetleșanu 5, Etaj I — In dosul Parcului Oteteleșanu — Consultan <’ 36. — Telefon 10172 ucasiune DE VENZARE as sorinilor sampled a prosps nsn. A SE ADRESA LA ADMINISTRAȚIA ZIARELOR NOASTRE. Basile Sepeanu — Avocat — Bulevardul Elisabeta 58 Consultații 8V2-lea.nr.6 -8 p. m Em. Socor — ADVOCAT -CONSULTAȚIUUI 6 — Telefon 57/24 Str. Sf. loan Nou 23 — P ©pt—Altoi — american și hibrizi din cele mai bune varietăți -Cal de Călăi»!© și de ham. ll., singe, 6 ani. Perfect -CARLAN— — troter amemerican, 2 ani— :Tour. SituaienfliBl. — 2 ani și tănreneri de 1 an — De Vânzare la AL. CIURCU, 13. Str. Labirint î Miglesass, Revistă pentru preîntîmpinarea boalelor și păstrarea sănătății — 1 \ De la 1 MAID anul 19:5, primii 300 abonați cari vor trimite 3 50 prin mandat t>oștal vor primi ca premii următoarele: Un volum „Letopisiți“ de D-l Const. Mille, ediție de lux, în valoare de Lei 3 care are 260 pagini; Una broșură „Higiena Urechei“ în valoare de lei 1 ; Una broșură despre HIGIENA VEDERE! 50 bani, precum și revista HIGIENA pe un an 350, în rezumat pentru 3.50 primiți o valoare de lei 8. Abonații vechi cari plătesc abonamentul cu anticipație se folosesc de condițiile de mai sus Pentru Provincie Cei cari au nevoe de ochelari și nu au in orașul lor un medic oculist să ceară instrucțiun și catalog ilustrat de la „OCULARIUM“ Str. Doamnei Ho. 27 Băile de Iod Electrice Sanatoriu Dr. M. Smărăndescu — STRADA RUZEȘTI No. 14. — TELEFOV 35x15 — - ÎNCEPE FUNCȚIONAREA PE ZUA DE 1 MAIU a. O. -Se fac Băi de Libiu, Pucioasă și Sare de Săbâtești înscrierile se fau zilnic Persoanelor din Provincie Penainne completă________________ AN Întrebuințat vre’odată ForUScantul FRANZBRAUNTWEIN ? Nu este așa că este excelent ? Recomandaț-i prietenilor D-voastră și fiți siguri, că va «or fi recunoscători! 4 dimineața Mișcare In magistratură D. Petru Pstriciu, actual consilier la Curtea de apel din Constanța, se permută în aceiași calitate la Curtea de apel din Craiova. In locul rămas vacant prin dispensarea de servicii a d-lui Dimitrie Anastasiu. TRIBUNALE D. Nicolae Hiottu, actual președinte la secțiunea III civilo-corecțională a tribunalului Ilfov, se înaintează consilier la Curtea de apel din Constanța în locul d-lui Petru Patriciu, permutat, j D. Cartaman Nicolescu, actual președinte la secțiunea II-a a tribunalului Covurlui, se înaintează consilier la Curtea de apel din Craiova în locul d-lui Constantin Hamangiu, demisionar. D. Daniel P. Bivolaru, actual prim președinte la secțiunea I-a a tribunalului Mehedinți, se permută în aceeași calitate la secțiunea I-a a tribunalului Vîlcea, în locul rămas vacant prin punerea la retragere din oficiu a d-lui Teodor Vasiliu. D. Vasile Rădulescu, actual președinte la tribunalul Durostor, se înaintează prim-președinte la secțiunea I-a a tribunalului Mehedinți, în locul d-lui Daniel P. Bivolaru, permutat. D. Gheorghe Slătineanu, actual judecător de instrucție la tribunalul Ilfov, cu rangul de președinte de tribunal se numește președinte la secțiunea III civilo-corecțională a aceluiaș tribunal, în locul d-lui Nicolae Hiottu, înaintat. D. Aurel Bogdan, actual judecător de ședință la tribunalul Brăila, se înaintează președinte la secțiunea II a tribunalului Covurluiu, în locul d-lui Cartaman Nicolescu Înaintat. D. Ioan Th. Liciu, actual judecător de instrucție la tribunalul Dorohoiu, se înaintează președinte la tribunalul Durostor, în locul d-lui Vasile Răduescu, înaintat. D. Paul Iliescu, actual procuror de secțiune la trib. Ilfov, se numește judecător de instrucție la același tribunal, în locul d-lui G. Slătineanu, trecut în alt post. D. Adolf Ad. Cantacuzino, actual judecător cu titlul definitiv la ocolul I București, se numește judecător de ședință la tribunalul Ilfov, în locul rămas vacant prin înaintarea d-lui Const. C. Bossie. D. C. Dumitrescu, actual judecător de ședință la trib. Argeș, se permută în aceeași calitate la tribunalul Brăila, în locul d-lui Aurel Bogdan înaintat. JUDECĂTORII DE OCOALE D. Const. M. Trandafirescu, actual judecător cu titlul definitiv la ocolul Costești (Argeș), se numește judecător de ședință la tribunalul Argeș, în locul d-lui Const. Dumitrescu, permutat. D. Paul Adrian, actual judecător cu titlul definitiv la ocolul Richițelele-de-Sus (Argeș), se numește judecător de instrucție la tribunalul Dorohoiu, în locull d-lui Ioan Th. Liciu, înaintat. D. N. C. Vamescu, actual judecător de ședință la tribunalul Tutova, se numește judecător de instrucție la tribunalul Constanța, în locul vacant. D. Petru G. Țînțu, actual judecător cu titlul definitiv la ocolul Moinești, (Bacfiü), se numește judecător de ședință la tribunalul Tutova, în locul d-lui Nicolae C. Vernescu, trecut în alt post. D. Nic. Simionescu, actual judecător de ședință la trib. Vîlcea, se numește judecător de instrucție la același tribunal în locul vacant D. Nicolae C. Georgescu, actual judecător cu tilu defintiv, la ocolul Ocnele Mari din jud. Vîlcea, se numește judecător de ședință la tribunalul Vîlcea în locul d-lui Nicolae Simionescu, trecut în alt post. D. Nicolae M. Radovici, actual judecător de instrucție la tribunalul Iași, se numește judecător de ședință la acelaș tribunal, în locul d-lui Ciprian Scripcă, care trece în postul ocupat de d. Nicolae M. Radovici, procurorii D. Constantin Coloescu, actual procuror de secțiune la trib. Buzaü, trece procuror la trib. Tulcea, în locul d-lui Virgil Degerăteanu, permutat. D. Virgil M. Sălcianu, actual procuror la trib. Suceava, trece procuror de secțiune la trib. Buzau, în locul d-lui Constantin Calcescu, trecut în alt post. D. Virgil Degerățeanu, actual procuror la tribunalul Tulcea, se permută în aceiași calitate la trib- Suceava, în locul d-lui Virgil M. Sălcianu, trecut în alt post. D. Mihail R. Porumboiu, actual procuror de secțiune la trib. Covurlui, se permută în aceiași calitate la trib. Boroanațî, în locul d-luî Vintilă Em. Niciu, care trece în postul ocupat de d. Mihail R. Porumboiu. D. Eugeniu Donici, actual supleant la trib. Ilfov, se înaintează procuror de secțiune la acelaș tribunal, în locul d-lui Paul Iliescu, trecut în alt post. D. Paul Rătescu, actual judecător cu titlul defintiv la ocolul Piatra I rural din jud. Neammțu, se permută în aceiași calitate la ocolul I București în locul d-lui Adolf Ad. Cantacuzino, trecut în alt post. D. Virgil Bilciurescu, actual judecător cu titlul defintiv la ocolul Caramurat din jud. Constanța se permută în aceiași calitate la ocolul Piatra I rural, în locul d-lui Paul Rătescu, permutat. D. Mircea Odobescu, actual judecător cu titlu definitiv la ocolul Priscov din jud. Buzau, se permută în aceiași calitate la ocolul Costești din jud. Argeș, în locul d-lui Constantin M. Trandafirescu, trecut în alt post. D. Athanasie Popescu, actual judecător cu titlul provizoriu la ocolul Găiceana din jud. Tecuciu, se permută în aceiași calitate la ocolul Pîrscov din județul Buzau, In locul d-lui Mircea Odobescu, permutat. D. Emanoil Teodorescu, actual judecător cu titlul provizoriu, la ocolul Balta din jud. Mehedinți, se permută în aceiași calitate la ocolul Găiceana din județul Tecuci, în locul d-lui Athanasie Popescu, permutat. D. Ștefan M. Culianu, actual ajutor de judecător la judecătoria ocolului Mihăileni din județul Dorohoi, se înaintează judecător cu titlu provizoriu la ocolul Balta din județul Mehedinți. In locul d-lui Emanoil Teodorescu, permutat D. Niculae Protopopescu, actual judecător cu titlu provizoriu la ocolul Stolceni din județul Argeș, se permută în aceiași calitate la ocolul Richițelele de sus din același județ, în locul drult?aul Adrian, trecut In alt post. D. Petre Irimia, actual ajutor de judecător la judec. ocol. Vaslui I rural, se înaintează judecător cu titlu provizoriu la ocolul Stoioeni din jud. Argeș, în locul d-lui Nicolae Protopopescu, permutat D. Constantin Alexandrescu, actual judecător cu titlu provizoriu la ocolul Mangalia din județul Constanța, se confirmă judecător cu titlul definitiv la ocolul Ocnele Mari din județul Vîlcea, în locul d-lui Nicolae C. Georgescu, trecut în alt post. D. Panait S. Vrabie, actual ajutor de judecător la judecătoria ocolului Brăila urban, se înaintează judecător cu titlu provizoriu la ocolul Mangalia din județul Constanța, în locul d-lui Constantin Alexandrescu, permutat. D. Constantin Glodeanu, actual ajutor de judecător la judecătoria oclului Bălăbănești din județul Tutova ,se înaintează judecător cu titlu provizoriu la ocolul Bogdănița din acelaș județ, în locul rămas vacant prin punerea la retragere din oficiu a d-lui Ioan Dumitrescu. D. Titu I. Axentie, actual ajutor de judecător la judecătoria ocolului Balș I din județul Romanați se înaintează judecător cu titlu provizor la ocolul Caramurat din județul Constanța, în locul d-lui Virgil Bilciurescu, permutat. D. Nicoae C. Isbășoiu, actual ajutor de judecător la judecătoria ocolului Ploești rural, se înaintează judecător cu titlu provizoriu la ocolul Moinești din jud. Bacăui, în locul d-lui Petru G. Țînțu, trecut în alt post. D. Aurel Boboc, actual ajutor de judecător la judecătoria ocolului I București, se numește supleant la tribunalul Ilfov, în locul d-lui Eugeniu Donici, înaintat. D. loan Calmuschi, actual substitut la tribunalul Constanța, se numește ajutor de judecător la judecătoria ocolului I București în locul d-lui Aurel Boboc, trecut în alt post. D. Gheorghe Giunea, actual ajutor de judecător la judecătoria ocolului Ghergani din județul Dîmbovița, se numește substitut la tribunalul Constanța, în locul d-lui Ioan Calmuschi trecut în alt post. D. Petru Crăciunescu, actual ajutor de judecăitor la judecătoria ocolului Urlați, din județul Prahova, se permută în aceeași calitate la judecătoria ocolului Vaslui I rural în locul d-lui Petru Irimia, înaintat. D. Belizarie I. Păltineanu, actual ajutor de judecător la judecătoria ocolului Pătrîlagele din județul Buzeu, se permută în aceeași calitate la judecătoria ocolului Brăila urban, în locul d-lui Panait S. Vrabie, înaintat. MAGISTRAȚI STAGIARI D. loan D. Georgescu, actual magistrat stagiar la judecătoria ocolului Ologi din jud. Teleorman, se permută in aceiași calitate la judecătoria ocolului Ghergani din jud. Dîmbovița, în locul vacant. D. Filip D. Stamu, actual magistrat stagiar la judecătoria ocolului Budești din jud. Argeș, se permută în aceiași calitate la judecătoria ocolului Urlați din jud. Prahova, în locul vacant. D. Dimitrie C. Olănescu, actual magistrat,stagiar la judecătoria ocolului Titu din jud. Dîmbovița, se permută în aceiași calitate la judecătoria ocolului Balșa, din jud. Romanațî, în locul vacant. D. loan Gr Burcă, actual magistrat-stagiar la Judecătoria ocolului Slatina, se permută în aceiași calitate la judecătoria ocolului Ploești rural, în locul vacant D. Alexandru D. Ionescu, licențiat în drept de la facultatea din Iași se numește magistrat stagiar la judecătoria ocolului Ologi din jud. Teleorman, în locul d-lui loan D. Georgescu, permutat. D. Gheorghe C. Păun, licențiat în drept dela facultatea din Iași, se numește magistrat Stagiar la jud. ocolului Mihăileni din jud. Dorohoi, în locul vacant. D. loan D. Ghinescu, licențiat în drept de la Facultatea din București, se numește magistrat stagiar la jud. ocolului Budești din județul Argeș, în locul d-lui Filip D. Stamu, permutat. D. Ioan I. C. Petrescu, licențiat în drept de la Facultatea din București, se numește magistrat-stagiar la judecătoria ocolului Titu din jud. Dîmbovița, în locul d-lui Dimitrie C. Olănescu, permutat. D. Dimitrie C. Ștefănescu-Priboi, doctor în drept de la Facultatea din Paris, se numește magistrat stagiar la judecătoria ocolului Slatina, în locul d-lui Ioan Gr. Burcă, permutat. D. Gheorghe Cerbu, licențiat în drept de la facultatea din București, se numește magistrat stagiar la judecătoria ocolului Bălăbănești din județul Tutova, în locul vacant. D. Virgil Anghelovici, doctor în drept de la facultatea din Paris, se numește magistrat stagiar la tribunalul Falciu, în locul decedatului Ioan G. Misihănescu. D. Horia A. Boțea, licențiat în drept de la facultatea din București, se numește magistrat stagiar la judecătoria ocolului Pătîrlagele din jud. Buzau, în locul vacal. D. Ioan C. Popescu, licențiat în drept de la facultatea din Iași, fost magistrat stagiar de judecătorie de ocol, se numește portărel la tribunalul Dolj, în locul vacant. D. A. S. Iliescu, actual copist, grefier, la judecătoria ocolului Tîrgoviște se înaintează secretar clasa II-a la parchetul tribunalului Dîmbovița, în locul d-lui Ioan Irodian, demisionat. ÜMItfttUA. . .n <n>at ABMW». . lessrmillium D. I. Rallet, profesor la facultatea de științe din Iași, a fost numit președintele comisiunea pentru examenul de abilitare ca docent al d-lui C. Nicolau, în specialitatea „Mecanicei cerești", la facultatea de științe din Iași în locul d-lui profesor G. Țițeica, care a demisionat. Comisiunea se compune din d-nii: profesor Al. ț Myller și Popovici numiț de consiliul facultate de științe din Iași și d-nii D. Popescu și E. Nicolescu, numiți de minister. Primăria orașului Fălticeni a fost autorizată să cedeze gratuit ministerului de instrucțiune imobilul din str. Rădășeni, proprietatea comunei, spre a servi ca local al școalei profesionale de fete. Regele a semnat decretul prin care se aprobă un tablou nou cu înscrieri și transmiteri de pensiuni în sumă anuală de 355.860 lei. OASPETELE MORT! Mare dramă defectivă Mîine la Volta-Bristo! PUCI!! Luni 4 Mai Teatru Eforia Direcțiunea poștelor, ■ telegrafelor și telefoanelor, avînd mai multe locuri vacante, primește tineri absolvenți a S clase de liceu I,bacalaureați) ________«coala de telegrane ști deosebi spre a învăța manipularea aparatului „Morse". Cei interesați pot face cerere imediat la direcțiune depunînd următoarele acte: Extract de pe actul de naștere, vîrsta cerută de lege fiind între 18 23 ani, diploma de absolvire a unui liceu sau a unei școli superioare de comerț, un certificat medical ce este sau Elfttei, liberat de unul din medicii corpului telegrafo-poștal. Cel cari au trecut vîrsta de 20 ani, vor justifica că au satisfăcut obligațiunile legei de recrutare. Durata școalei va fi de trei luni maximum în care timp elevii vor fi plătiți cu cite 80 leî lunar. Acei cari la finele școalei sau chiar mai înainte vor parveni să lucreze cu un aparat de mijloc, vor fi numiți asistențî plătiți cu leafă de 150 leî lunar și chirie. D. Gh. Bolnavu, învățător a fost reintegrat în învățămîntul primar. Timpul în județul Ialomița în cursul săptămînei, a fost liniștit fără vînturi ziua și cald, iar noaptea răcoare. Semănăturile de grîu și rapiță sunt foarte frumoase și pînă în prezent nu s’a ivit nici un fel de insecte vătămătoare. Semănăturile de primăvară au răsărit bine, pămîntul avînd umezeală în deajuns. Apele revărsate din Dunăre și Borcea au început a se retrage. In legătură cu relațiunile ce ni s-au comunicat relativ la moartea unui cercetaș din R.Sărat și pe cari le-am arătat dăunăzl, primim din partea d-lui Vintilă Popp, profesor și vicepreședintele regiunei R.Sărat, o telegramă în care sîntem rugați să arătăm că acel cercetaș n’a luat parte la escursiunea făcută la Bordești și în urma căreia ar fi murit. Luăm act. Depozitele spre fructificare la Băncile asociate din New-York, la 24 Aprilie curent se urca la enorma cifră de peste 12 miliarde 150 milioane franci. Din această uriașă sumă mai mult de 11 miliarde 550 milioane franci sunt depozitate plătibile la vedere și numai restul sunt plătibile la scadențe fixate de mai înainte. Citiți în pagina 6-a D. Tudor Nacu, licențiat în drept, a fost numit șef de birou în cancelaria prefecturei de Tecuci, în locul d-lui I. Botoșănescu, demisionat. O adevărată operă de artă sunt ilustrațiunile în culori ale „MOJICULUI“ care a apărut azi. Articole ? Grozave! D. Dumitru Iacobescu, licențiat în științele fisico-chimice, impiegat el. I- a în serviciul exterior al vămilor, a fost înaintat verificator clasa 111-a în serviciul de marcare, în locul d-lui Valeriu Zaharescu, demisionat. In vederea sărbătoarei de azi, (înălțarea Domnului), autoritățile și ministerele au luat veaință pînă Vineri 1 Mai. D. Păun Iordan, a fost confirmat în postul de conductor în serviciul de poduri și șosele al județului Botoșani, și admis în cadrele corpului tehnic cu gradul de conductor clasa II- a. D. Osîcennu, inspector financiar, a depus azi înainte de amiaza ministerului de finanțe, un raport documentat relativ la contingentarea petrolului lampant, pe exercițiul 1915-1916. Se caută depozitari pentru vînzarea ziarelor „Adevărul“ și „Dimineața“ la Risipiți (Dolj) și la Radenî prin Mîrlău. Din veniturile domeniilor statului s’a încasat pe exercițiul anului 1914- 1915 pînă la 31 Decembrie 1914, mai puțin cu 4 milioane, 599 mii lei și 16 bani, față de prevederile bugetare. C. F. R.; Nouă mișcare la poștă; Mizeria unor veterani; Știrii artistice ; Tingiri cerealelor ; Starea civilă. Eri, direcțiunea generală a căilor ferate a dat ordin telegrafic tuturor stațiunilor din țară ca, începînd de mîine, să nu se mai încarce nici un fel de mărfuri, coletărie sau vagoane complecte, pentru stațiunile Burdujeni și Vîrciorova. Tragerea loteriei societăței „Amicii Orbilor“ a fost fixată pentru Luni 4 Maiü, la orele 12, în sala cea mare a Consiliului la primăria Capitalei. Cîștigurile consistă din 20 tablouri, oferite de cei mai talentați pictori români. Direcțiunea generală a vămilor din ministerul de finanțe a făcut cunoscut punctelor vamale de frontieră că s'a prohibit exportul părului de cal și de porc. Se aduce la cunoștința generală că plata pensiilor pe luna Mai 1915, se va face cu începere dela 4 ale lunei. Bonurile de pensii nu se vor libera decit în primirea titularilor sau procuratorilor legali, cari vor trebui neapărat să prezinte libretele ce posedă atît la primirea bonurilor cît și la achitarea lor. De asemenea bonurile de pensii nu se vor libera decit în urma prezentării chitanței de plata impozitului personal pe trimestrul Aprilie 1915. In Capitală bonurile de pensii se vor libera și plăti numai dela orele 8 pînă la 11 și 30 dim. Ministerul de interne a fost autorizat să primească legatul lăsat de defunctul Eftimie Emanoil, prin testamentul autentificat de trib. Ilfov, 21 iulie 1914, legat ce consistă din suma de 20.000 lei în acțiuni ale societății „Sanitas" -pentru ca jumătate din venitul acestei sume să se dea pentru azilul orbilor „Regina Elisabeta" (Vatra Luminoasă), iar cealaltă jumătate pentru azilul de bătrîni „Regina Elisabeta". Membrii societăței „Despina Doamna", sînt înștiințați a se prezenta la noul sediu al societăței în strada Popa Tatu No. 101. Medicul Steiner Michel e invitat a-șî comunica adresa direcțiunei sanitare din ministerul de razboiu (str. Știrbei-Vodă). _________ Din Iași SĂRBĂTORIRE , IAȘI, 29 Aprilie. — Funcționarii comunei vor da Sâmbătă un banchet în onoarea fostului casier Neculau, eșit la pensie. PELERINAGIU Din inițiativa d-lui Arnold Brociner, președintele Sfatului negustoresc, se organizează de către această societate un pelerinaj la Curtea-de- Argeș, cu care ocazie se va depune o coroană pe mormîntul regelui Carol. DIVERSE Administrația comunei experimentează fabricarea unei pîini de razboiu cuprinzînd 50 la sută mălaii. Pîinea e foarte gustoasă și se va putea vinde cu 18 bani kilogramul. Dan 4