Dimineaţa, ianuarie 1916 (Anul 13, nr. 4160-4189)

1916-01-14 / nr. 4172

I ULTIMELE ȘTIRI $ din -* toată lumea J Congresul farmaciștilor din Moldova DEZBATERI ȘT PROPUNERI IN PRIVINȚA LIPSEI DE MEDICAMENTE IAȘI, 12 Ian. — Astă-seară, a avut loc in sala Camerei de comerț congresul farmaciștilor din Moldova de sus. Prezidează d. Konya. La congres asistă ca invitat și primarul orașului, d. G. Mîrzescu. D. Konya face un scurt expozeu al chestiunei ce urmează să fie dezbătută. " D. Theodor Jollen, într’o cuvîntare documentată, arată toate intervențiile făcute de farmaciști pentru a obține medicamente, intervenții cari însă a fi rămas fără nici un rezultat. Astăzi, farmaciile din Iașî sînt golite și, pînă în două luni de zile cel mult, farmaciile se vor închide, așa că populația Iașilor, de care statul ar trebui să se îngrijească, va fi lăsată tiradă boalelor. D. dr. Căpățîna adaogă că și farmaciștii din Capitală suferă de lipsa și că dacă farmaciștii vor să-și mențină reputația cinstită, vor trebui pînji în două luni să închidă cu toții farmaciile. D-sa propune o serie de deziderate pentru o acțiune energică : face apel la primar, la parlamentari, la presă și dacă nu se va ajunge la nici un rezultat, să se închidă farmaciile. D. Adaos arată cum farmaciștii sunt obligați prin lege să fie aprovizionați cu medicamente pentru trei luni și astăzi ei n'au decis pentru cel mult două luni. Apelează la primar să vină în ajutorul populației ieșene pentru procurarea de medicamente. D. Vorel (P.Neamț) se asociază la aceste propuneri. D. Rotmmann arată că a făcut un voiaj în Germania și n’a putut obține medicamente, comercianții germani răspunzîndu-i să se adreseze Rusiei sau... d-lui Nicu Filipescu. — „Avem un surplus de medicamente, spun germanii, dar nu vi le dăm“. Propune să nu se exporteze benzina decît în schimbul compensației cu medicamente. D. dr. Scarlat (Vaslui) spune că «serviciul sanitar tratează în mod vitreg pe farmaciști, iar chimiștii statului nici nu se gîndesc ,la mijloace pentru a înlocui medicamentele cari lipsesc, își exprimă încrederea în primarul Iașilor că va găsi soluția dorită. D-nii Veit (Fălticeni), Ferdericer (Tg.-Frumos) și Dembinsky (Tîrgul- Frumos), fac deasemeni apel la primarul orașului Iași, ca să vină în ajutorul populației și al farmaciștilor din Moldova. .D. Gheorghe Mîrzescu, primarul orașului, luînd cuvîntul, mulțumește pentru cuvintele de bine ce sau a*dresat ,și spune că în chestia sanitară, puterea d-sale este îngrădită de legea sanitară. Totuși are convingerea că statul trebue să exercite o acțiune de intervențiune în toate ramurile de activitate și din acest punct de vedere va da tot sprijinul său pentru ca doleanțele farmaciștilor din Moldova să fie ascultate. Propune, în mod practic, ca farmaciștii din Iași să ceară ministerului de comerț ca și o delegație a lor să facă parte din comisiunea de import ce se va constitui în cursul acestei săptâmîni. După ce mai vorbesc d-nn Jeblea și Căpățînă, adunarea aprobă în unanimitate propunerea primarului și expediază o telegramă d-lor miniștri de comerț și de interne, prin care vor ca din comisiunea de import să facă parte primarul orașului Iași, președintele Camerei de comerț din Iași și două farmaciști din Moldova. Farmaciștii s-au întrunit apoi la o r>agapă comună. — Dan * De la Asociația generală a membrilor Corpului didactic primar român (secția Ilfov) Președintele secției județene de Nor a Asociației generale a membrilor corpului didactic primar român, fiind întrebat de membrii secției, dacă comunicatul comitetului Central al asociației, publicat în ziarele apărute în ziua de 11 și 12 ian. 1916,a atingem prestigiul lucrărilor secției, le-a dat următorul răspuns: 1) Alegerile comitetelor județene, făcute pînă la apariția sus numitului comunicat, nu pot fi anulate, deoarece au fost efectuate în conformitate cu statutul asociației și după explicările date de acel care este sufletul înfăptuirii ei. 2) Comitetul central al asociației nu poate anula alegeri și orîndui altele, decît după ce verifică scriptele dresate in ziua de alegeri. Dacă alegerile efectuate, au fost anulate în afară de această regulă, ceea ce nu e de crezut, atunci, desigur, că ar constitui, după cum zic și unii membrii, „un act arbitrar și de vădită intențiune“. 3) Asupra faptului dacă un comitet central al asociației, care este ales provizoriu și ilegal, are ori ne cădere de a verifica scriptele alegerilor ,și ar dispune anularea lor, președintele secției de Ilfov comunică acelora care l’au întrebat că în această privință numai consiliul general se poate pronunța, -------------------- 0 asociațiune a producat opilop de sfeclă Membrii sindicatului agricol din Botoșani, întruniț sub președinția d-lui Alecu Enacovici, au convocat pe toți agricultorii, cultivatorii de sfecle zaharine, spre a-i organiza, astfel ca pe viitor să nu mai fie silit să primească prețurile și condițiunile de furnizare, atît de nefavorabile pe cari le oferă fabricile de zahăr din țară. .Sindicatul a întocmit un contract tip pe care l-a trimis însoțit de un apel călduros tuturor sindicatelor agricole și tuturor asociațiunilor de mic agricultor, grupate în obștii dearendare și bănci populare, cu rugămintea de-a studia și adera la acest contract tip. Considerațiunile pe care sindicatul de Botoșani le-a avut în vedere la întocmirea acestui contract tip sînt următoarele : Urcarea prețului sfeclei la 500 lei de vagon, avîndu-se în vedere cheltuelile de producțiune atît de costisitoare. Prețul acesta se socotește pentru vagonul de sfeclă predat cu căruța în fabrică sau cu vagonul la stațiunea de cale ferată cea mai aproape de fabrică, transportul pînă acolo urmind să privească pe fiecare producător în parte. De asemeni prețul de 500 lei de vagon se socotește pentru sfeclele cu un procent de zahăr pînă la 12 la sută. Pentru fiecare procent în plus fabrica va fi îndatorată să plătească 20 lei de vagon în plus. Fabrica să reîntoarcă sub forma de nutreț pentru vite și transformat în băligar, necesar ca îngrășămînt exploatațiunei, o proporție de 40 la sută din cantitatea de sfeclă predată. Sindicatul agricol din fiecare județ va fi reprezentat ca delegat, în schimbul unui comision din partea cultivatorilor la stabilirea tarei de pămînt, aceasta spre a se sfîrși cu abuzurile a căror victimă sunt mai ales țăranii. Sindicatul de Botoșani roagă pe colegi să facă o cît mai vie propagandă pentru constituirea unei asociațiuni a producătorilor de sfecle. Mișcarea runcStareată DE LA SINDICATE Astă seară va avea loc în sală sindicatelor adunarea generală a sindicatului croitorilor. * Vineri 15 cor. la orele 8 seara vor Începe desbaterile adunărei generale anuale a sindicatului lucrătorilor metallurgiști. Se va dezbate următoarea ordine de zi: Raportul moral și material pe anul 1915; Propaganda’ Alegerea noului comitet; Diverse. CONCERTE PALMUL ATENEULUI. Al 9-lea Concert de vioară (cu piano), dat de George Enescu. Sala Ateneului întrunea aseară din nou tot ce are Bucureștii mai ales. Rareori muzician a știut să lege publicul de el printr’o mai curată și mai entuziastă înfrățire artistică. George Cheseu ne apare în fiecare concert al său mai mare și mai complex. Dacă virtuozitatea sa de violonist ia proporțiuni fantastice, natura sa muzicală se relevă totuși ca cea mai frumoasă din minunile artei sale. Aseară, după ce ne-a dat concertele de Nardini și Haendel, stilizate cu pasiunea unui adevărat credincios al vechilor maeștri, Enescu a manifestat prodigioasa sa tehhnică în Sonata do major pentru violină solo de I. S. Bach. Nu sînt mulți violoniști cari pot rămîne interesanți în executarea unor pagini atît de aride de matematică muzicală și tehhnică instrumentală. Cunoscător fin al sufletului auditoriului, Enescu a venit apoi cu Andante espressivo de Fr. Bach-Kreisler și Mazurka de Zarzicsky , cu care a electrizat publicul. Mazurka a trebuit s-o repete după aclamațiuni furtunoase. Ca încheere a programului, a ales de astădată schițe din virtuozitățile lui Paganini la care a scris un acompaniament de piano ce arată mai bine ca orice măsura în care Enescu știe să se transpure în poezia și caracterul unei inspirațiuni. Nu va trece mult și aceste acompaniamente vor fi adoptate de mulți violoniști celebri.. Ca întotdeauna, Enescu a fost nevoit să cedeze ovațiunilor dînd cîteva numere peste program, ca Romanța de Svendsen, pe care a frazat’o, cu o frenezie astrală și Capricio de Kreisler.D-nul Th. Fuchs e mai admirat ca oricînd pentru subtilitatea acompaniamentului său — și se simte că lucrează cu un artist care te face sa dai tot ce ai mai bun in tine. , Capriccio / DIMINEAȚAl  Constituirea unii societăți a tineretului macedo-român Luni seară 11 c„ a avut loc în sala Societății de cultură macedo-romînă din calea Rahovei 29, o întrunire a tineretului macedo - român din Capitală, care a pus bazele unei societăți cu scop de ajutor și sprijin mutual, sub denumirea de „Cercul Tinerimei macedo-romîne“. Comitetul ales în unanimitate de voturi se compune din d-nii: dr. Tache Ciapara, președinte , Tache Samarineanu, vice-președinte; secretar, C. Ciulache; casier, Nuli Pateili; cenzori D. Kehaya, D. Christovici, H. Galbagiani, I. Tatarescu. Adunarea viitoare pentru dezbaterea și votarea statutelor va avea loc Luni, 25 c., orele 8.30 seara în sala aceleeași societăți. Beta Uniunea femeilor Israelite „Uniunea femeilor izraelite“ din București, cunoscuta societate de binefacere de sub preșidenția d-nei Stephanie Istecescu, a împărțit în ziua de 20 Decembrie, în 200 copii din toate școlile izraelite din Capitală, îmbrăcăminte și ghete. In ziua de 8 Ianuarie, aceeași societate a împărțit îmbrăcăminte la 60 copii sărmani, acasă la d-na Stephanie Istecescu, în prezența d-nelor Herz și Steinberg, urmînd ca ulterior să se distribue de către d-nele Istecescu și Herz, altă îmbrăcăminte la alți copii sărmani de la diferite școli. E o inițiativă demnă de toată lauda și încurajarea ce au dat-o diferitele persoane acestei societăți are frumosul rezultat că se alină puțin necazurile micilor elevi sărmani. Judiciare Șoferul Gustav Criva, care în ziua de 3 Septembrie a sliluit cu automobilul pe jokeul Rees Jeffreys William, a fost judecat și condamnat ori de către tribunalul Ilfov secția I la patru luni închisoare. Ajutorul șoferului, anume I. Ciobănică a fost și el condamnat la trei luniJudecătorul de instrucție al cabinetului 3, după îndelungate cercetări, a dat ordonanța prin care conchide la darea în judecată a veterinarului Const. C. Ionescu, șef de secție din ministerul domeniilor, pentru faptul că și-a însușit o sumă de bani Cu prilejul cumpărării unor armăsari în Franța. Curtea de casație s. II a respins era recursul făcut de locuitorul Ioniță D. Gheorghe, condamnat la 12 ani muncă silnică, Dinsul, fiind certat cu Marin Vasile, din aceeaș comună cu el, — Trestieni, județul Vlașca — a tras un glonte de revolver asupra acestuia, omorîndu-i sub pretext că a găsit vitele victimei în semănăturile sale. * ’ * Soarta absoventelor școalelor profesionale Absolventele școlilor profesionale, maestre de lucru pe lingă școlile primare rurale provizorii, așteaptă de cîteva luni numirea lor definitivă, avînd actele depuse la revizorare. Ele apelează la d. ministru al cultelor să le ia sub a sa ocrotire, avînd un rol destul de important de exercitat la sate. ~EXPOZ âAFIA Victoria N. N. Beldiceanu Expoziția de pictură cu mătase a d-nei Beldiceanu ia proporțiile unui adevărat eveniment artistic. De dimineață, de la ceasurile 9 și pînă seara la 7, e o năvală necurmată de lume, care nu se mai satură de admirat tablourile cu scînteeri de vitrouri de nestimate. Multă lume se duce de mai multe ori să vadă minunele acestea cizelate ca niște bijuterii, iar iubitorii de artă rară se grăbesc să reție lucrările surprinzătoare ale d-nei Beldiceanu. Deși expoziția s’a deschis numai de cîteva zile, pretutindeni albesc cărțile de vizită ale cumpărătorilor, care parcă s’au luat la întrecere. ii ii» in an—2 ............ Iii MILITARE Cercul militar al subofițerilor din rezervă „Ion C. Brătianu“, înștiințează pe bd-nii membri ai consiliului de administrație și d-nii cenzori, că Duminecă 17 ianuarie 1916 orele 3 p. m. va avea loc o consfătuire în noul local al cercului din str. Karagieorghevici 7 etajul II (In dosul Bănicei Naționale). La ordinea zilei fiind o chestiune importantă și ungară membrii sunt cu inzistență rugați a lua parte. * Se aduce la cunoștința tuturor ofițerilor de rezervă mobilizabili din divizionul 2 tren, să se prezinte între 15 și 25 ianuarie 1916 la division complect echipați în ținuta de campanie pentru a primi a doua jumătate a primei dte echipare. A APARUTs Săptâmina Războiului ULTIME INFORMAȚIUNI Germaniei a audiență la Ministrul fostera în rege. Agenții nemți au răspîndit aseară zvonul, prin localurile publice că d. von dem Busche a cerut regelui ca să ordone desconcentrarea trupelor căci numai astfel se va căpăta convingerea la Viena și Berlin că România și-a fixat o neutralitate definitivă și... reală. Regele a primit ora, la orele 5, în audiență pe d. Busche, ministrul Germaniei. Din partea direcțiunei generale a poștelor, telegrafelor și telefoanelor, biroul presei, primim următorul comunicat Direcțiunea poștelor face cunoscut că, comunicațiunile poștale între Bulgaria și Grecia devenind impracticabile din cauza evenimentelor balcanice, nu mai admite la expediere colete poștale și mesagerii cu destinație pentru Grecia. Corespondența simplă, atît pentru Grecia cit și pentru Egipt, se îndrumează pe via Rusia-Fano-Calais-Marseille-Compania Eastern. Journal des Balkans“ publică următoarele: „Balkanska-Tribuna" — ziar bulgăresc, — publică următoarea informație, asupra căreia atragem atențiunea autorităților militare romînești: — „Ași dimineață, — scrie ziarul citat — au sosit in Capitală 65 tineri bulgari din Dobrogea, dezertori din armata română. Ei erau toți in uniformă românească. Cu prilejul sărbătorilor de Crăciun, acești soldați obținind concediu pe cîteva zile sau folosit de concediu ca să treacă granița și să fie in Bulgaria declarînd că vor să servească in armata bulgară. Eî au fost trimiși la Sofia. (Journal des Balkans) turîi din punct de vedere psihologic și pedagogic“. In învățămîntul secundar al băeților sînt vacante următoarele ore : 8 ore desemn și 9 ore caligrafie la Slatina și 12 ore limba germană la București. v Tot Bucureștiul trebue să vie astă seară la Eforie căci iubiții artiști MARIOARA CINSKY și TANASE vor juca cel mai vesel vodevil scris pînă azi : MITICA SEDENTARUL. Ministerul de domenii—în dorința de a înlesni cît de mult publicului, mijlocul de a-șî procura pește eftin, a deschis o sucursală de vînzare a produselor pescăriilor statului în str. C. A Rossitti in palatul Fundațiunei Carol. Se vinde peștele din speciile cele mai de lux cît și icre cu prețurile fixate de minister. Siria și-a și ultima PAULINA țuindu-se cazuri de ciumă în insula Syra (Grecia) direcția generală a serviciului sanitar a luat măsuri pentru toți călătorii și proveniențele sosite din acea localitate. Din partea prizonierilor romîni ardeleni și bănățeni din Sergaci (Rusia) primim o scrisoare de mulțumire pentru următoarele persoane: d-ra M. Belu, d-nii C. I. Sassu, N. Georgescu, Nichifor Popa, Gh. Maior, C. Zaharia, d-rul Piicuraru, cari au trimes pachete cu cărți prizonierilor. Vineri 15-..8 ianuarie la Teatrul Cinema Regal, Reprezentație de gală, Premiera Revistei PARADISS EXPRES de Kirthedan cu LYGIA FLORIO, IULIAN, etc. Direcțiunea generală a poștelor aduce la cunoștința generală următoarele: Comunicațiile poștale între Bulgaria și Grecia devenind impracticabile, ea nu mai primește expedierea de colete poștale și', obiecte de mesagerie cu destinație pentru Grecia. Corespondența simplă, atât pentru Grecia cit și pentru Egipt va fi expediată pe viitor via Rusia-AngWa- Calais-Marsiliia, Comp. Eastern. Ast asistat la repetițiile de la „Alciambra“ ale revistei „Ce-am amit și ce-am pierdut“, a d-lui A. de Herzt, ce se joacă Vineri !5 ianuarie c. pentru înrtîia oară «I putem afirma că va fi succes fără de pereche. Cupletele sînt admirabile pe o muzică aleasă și veselă. Textul plin de situațiuni comice și hazlii. Niculescu-Buzău, Marieua Bodescu, Leontina Ioanid și ceilalți artiști au creațiuni delicioase. Cererile de permise de export trebuesc adresate sindicatelor viituale din județele respective. în județele unde nu există sindicate cererile vor fi adresate direct comisiei centrale viticole, de pe lîngă ministerul agriculturei, însoțite de actele necesare . Cererile nu vor fi primite decît pînă la 15 ianuarie. Comisiunea centrală va fixa pentru fiece regiune viticolă cantitățile de vin exportabile și cota-parte a fi« lira!. Comisiunea va interveni ca să fie puse la dispoziția podgorenilor vagoane pentru vinul ce va fi vîndut în ordinea tragerei la sorți. In curind la Eforie: UMEMMkm revistă in 3 acte și 3 tablouri, de Durstoy Tabloul I: Redacția ziarului „Cacealmaua Națională“. Tabloul II: Boala guvernului. Tabloul III: O noapte la Café de Paris“. Tabloul IV: O zi la țară. Tabloul V: Visul soldatului. Societatea ortodoxă națională a femeilor române reîncepînd seria conferințelor populare, a organizat pentru Duminică 17 Ianuarie, orele 3 d. a. cu concursul d-lui Grigore Alexandrescu, o conferința la fabrica de tăbăcărie din splaiul Dimitrie Bolintineanu No. 28. Conferința va fi ținută de d. dr. Botescu. Comitetul central al societății roagă călduros pe membrii săi să ia parte în număr cît mai mare. Astă scară la Hegali 1LI “ în „COANA MANEA“ și revista „MAI LA ZIUA*' BBBflin MAINE JOI la orele 9 seara are loc marea sărbătoare atît de mult ășteptăta CIRCUL SIDOLI, va înregistra cel mai mare succes ce s’a cunoscut vreodată prin varietatea și complexitatea programului. Debuturi noul și o mulțime de alte surprize vor uimi pe spectatori. Pe mîîne deci, Ministerul de finanțe aduce la cunoștința publicului, că toți cei care au bonuri eliberate pentru antracit, dacă doresc pot imediat obține cantitatea fixată prezentînd bonurile la antrepozitele Bragadiru. Antracitul importat de stat este de calitate bună și mult mai avantajoasă decît coksul-Compania Lirică „Gr. Gabrielescu“ a jucat aseară pentru prima oară celebra operetă care s-a jucat de 450 ori în șir la Berlin Farmecul unui film Fütnzauber Succesul a fost extraordinar Astă-seară pentru a 2-a oară Farmecul unui him Cu Florida Florescu, Ana Grand, Luiza Bărcănescu, N. P. Chourette, Achille Th. Popescu, Stelescu Spitzer, Mișu Ștefănescu, N. Kanner, St. Petrescu. In actul al Hl-lea MARE BALET Joi 14 Ianuarie 1916 MATINEU orele 2 luni. d. a. Ea, azi aici ana Biletele la Casa Teatrului Modern. Telefon 10/0. La Universitatea populară, astă seară se țin următoarele cursuri: limba engleză, cu d. V. Bărbat, dela 8— 9; limba franceză, cu d. M. Marinescu, seria A dela 8—9; seria B dela 9- 10; Curs de biologie, cu d. Al. Popovici-Bîznoșanu, dela 9—10 cu proececțiuni. Cursurile se țin la liceul „Lazfir“. Ciorapi mătase negri 3.50 la „Voaleta“, Lipscani 71. Regele și prințul moștenitor Carol s’au întors Lumi la orele 12 noaptea la București, venind dela Dubuzeni, județul Romanați unde au fost la vînătoare. La teatrul cinema Renal MAI LA ZIUA Ministerul de rǎzboiu (direcția sanitară) face cunoscut tuturor ofițerilor sanitari de rezervă și din legea excepțională că sînt rugați ca ori de cîte ori își schimbă domiciliul să-și comunice noua adresă atît ministerulu de rǎzboiu (direcția sanitară), cît și unităței la cari sînt repartizați pentru mobilizare. . Biletele pentru premiera de Vineri 15 Ianuarie, a revistei „Ce-am avut și ce-am pierdut“, ce se joacă în „Alhambra“, sînt luate cu asalt. Se pot reține și la telefon 50/61. Ministerul cultelor și instrucțiunei publice aduce la cunoștință că s’a declarat vacantă catedra de lucru de la școala de menaj „Filipescu“ din Capitală cu 180 lei seală budgetară. In eurfnd la teatrul Eforiei „Cacealmaua“, revistă de Dirstoy, doi din autorii lui „Plici“ și „Maraiet Buciuc". Marioara Cinsky și Tănase vor apare In creațiuni de un humor irezistibil. _____ Astăzi 13 Ianuarie a. c. se va tine la orele 9 seara în sala de recepție a templului spaniol întîia ședință (semestrul VIII) a cursurilor populare (Toynbee Hall) cu următorul program : Dr. I. Niemirower: ,„Poporul ales“, Louis Schwartzenberg: „Surorile iberice“, Michail Schwartz: Conferință umoristică (Considerațiuni asupra gimnasticei). In toate cercurile din Capitală nu se vorbește decit de FRANCISCA VERXINI al cărui succes este nemai pomenit in filmul „Dama cu Camelii“ ce se reprezintă la „Venus“ și „Vlaicu“. Convorbirrile pedagogice ținute de d-na I. Sadoveanu la Casa școalelor vor avea loc in toate cercurile cu începere de la 13 Ianuarie, orele 5 și un sfert. Subiectul cu care va începe noua serie este: „Problema i«r ANUL XIII.—No. 4172 Joia Ian. 1916 BUCUREȘTII Mitică Sedentarul Face iurori în fiecare seară la Eforie cu iubiții artiști Mirioara M și Ionase „Sindicatul ziariștilor" aduce viile sale mulțumiri d-lui colonel în rezervă Victor Radovici, care a dăruit mai multe obiecte de tombolă, rămase de la tombola organizată la balul „Cameliilor“ pentru ridicarea monumentului „Avântul Țârei". Duminică, 17 Ianuarie, orele 4 p. m. precis, va avea loc în sala Teatrului Majestic un mare asalt de arme, organizat de profesorul G. Nicolau, sub preșidenția principelui D. Moruzzi, și conducerea d-lui colonel N. Portocală. Manevra submarinelor este admirată de întreaga Capitală care aleargă să vadă seria VI-a și ultima din „Paulina” la „Clasic“-Bulfi „Zaharia”. In cursul lunei Decembrie —anul trecut—au fost în toată țara 141 cazuri de morvă la cai—din care cea mai mare parte în Dobrogea. Animalele bolnave au fost ucise—conform legei-La „Clasic”-Moșilor seria V-a din „Paulina”... D. dr. Baroncea, inspector sanitar, a plecat în județul Botoșani pentru a lua măsuri față de numeroasele cazuri de variolă ivite în localitate. Artistul Mario Bonard a trimis piesa sa „Cătușele infernale“ teatrului-cinema „Clasic“ din Capitală. Ministerul de razboiu (Biroul mobilizării) face cunoscut personalului sanitar, cuprins in noua lege, relativă la serviciul sanitar al armatei, că este invitat ca pînă la 15 ianuarie 1915 să-și înainteze actele, pentru valorificarea gradelor, ce li se acordă în conformitate cu art. 12 și 13 din regulamentul legei. (Monitorul Oficial) No. 48 din 1915. Cei cari vor întîrzia cu trimiterea actelor, nu se vor mai putea clasifica anul acesta. Citiți în pagina 6-a: Finanțe și Comerț; Tîrgul Cerealelor; Cota Dunărei; Starea civilă; Cărți reviste; Studențești. Comitetul asociației generale a medicilor veterinari din țară a fost convocat pentru ziua de 14 Ianuarie orele 5 d. a. în localul Asociației din str. Scaune 45. # maamriu ■ . » Grația, frumusețea, îndrăsneala, și arta marii artiste și dansatoare americane FERNANDRA, în interpretarea marel ei creațiuni din MARTIRA DRAGOSTEI la cinema Lux, fac ca publicul să se simtă înlănțuit ca într’o vrajă tainică. FERNANDRA în MARTIRA DRAGOSTEI e o glorie a artei americane. ' De la Cercul Comercial Cercul central comercial și industrial din București, convoacă cu stăruință pe membrii săi la adunarea generală Extraordinară ce se va ține negreșit mîine Joi 14 Ianuarie cor., orele 3 după amiază, la sediul cercului strada Isvor 14. Se vor face comunicări de mare importanță,. Ploești Select Cinema Grivița Un succes imens a avut era la Grivița marea operă : ISTERICA Tragedie în 5 acte cu Maria Cormi în rolul principal. In acest film celebra artistă are o creație cum în nici un film nu la avut pînă acum deyi ocazia vizitatorilor cinematografului Grivița de a admira extraordinarul ei talent! Acest film se reprezintă pînă joi seara. Ieșirii Cinems-Modern Publicul pleoștean este anunțat că superbul film Abnegația Sublimă cu eleganta și frumoasa Hesperia, uritînd ca mîine să se represinte In alt oraș se va reprezenta azi la Modern, pentr.. .ultima oară,