Dimineaţa, martie 1916 (Anul 13, nr. 4219-4339)

1916-03-01 / nr. 4219

Sunt cele mai higienice și neîntrecute pentru înfrumusețarea și întreținerea tenului DE VÂNZARE PRETUTINDENI fil. FINKELS BUCUREȘTI, Str. LIPSCANI. No. 10 Boul Palat Dacia Romana, prăvălia No. 1, In colf. Cursul pe ziua de 12 Feb.. 1916. _____ amperW Vănd Moșii de vânzare In ziua de 3 Martie 1916 se va tine la trib. Tutova, licitație publica, pentru eșirea din indiviziune a moștenitorilor loan Borș, vînzîndu-se următoarele imobile : " 1. Moșia Ițcanî din com. Plopana, jud. Tutova/pămînt cal. Ia cu întindere de circa 780 hectare din cari vreo 800 hectare pădure 460 hectare arabile, restul finețe, suhaturi, vie, 4 hectare case mari boerești cu 6 hectare livadă, vie, grădină de flori, legume, curte mare și diferite atenuanțe ca grajduri, șuri, hambare, etc. ■ Pe moșie se mai află hambar,coșar de stejar puțind conține circa 40 vagoane grîne și 30 vagoane porumb. tboară la vreo drumuri cu șuri ii magazii. Muncile agricole se fac, cu oameni din satul Ițcan, ușor și oftin. Regiune unde nu bate grindină, orașul mai aproape e Bacau. Pe șoseaua Națională construită acum i Bacău-Bîrlad. Afectată credit 90.000 lei și alte ipoteci. Licitația începe dela 500.000 lei. 2. Moșia Budești din com. Plopana jud. Tutova în întindere de circa 760 hectare din cari 200 hectare pădure, 480 hectare arabile restul finețe și suhaturi, case de locuit cu circa 5 hect. curte, grădină, mare, hambar, coșare notînd conține cam 30 vagoane grîne , 15 vagoane porumb. Muncitorii Chiar pe moșie. Regiune unde nu bate grindină. Orașul aproape e Bacău. Licitația începe de la 480.000 lei ipotecată. 3. Moșia Păucești, jud. Roman în întindere de circa 200 hectare în regiune la cîțiva kilometri de stația Băcești de pe linia Roman-Vaslui mai toată arabilă afară de puține pășuni și fînețe, curte, casă de locuit, grădini, etc. Afectat la credit cu 14.000 lei și altele. Licitația începe de la 100 000 lei. Sămînți 8e paring (Daje) de vînzare la Ct. I. Grupper Brăila, Bort Mostre și oferte la cerere. GALATI Dr. I. BÜ 1TIB laureat specialist in boli și operațiuni de urechi, nas și gftt reîntorcânduse din concentrare și-a reluat consultațiile — Btr. Romulus 1. — 1 °/c Renta amor. 1906. TSl l 76 I ®/ Bentă Interns 761— 77 — 4*/ 1913 78‘/a 79- 4°/. Oblig. Com Buo. 75 — 76 — 6®/f Oblig. Jud. pom. 90 — 91 -V/, , . 781/, 79 >„ 5C/ Bonuri Rurale 89 ‘/s 90‘la 5°/, Boris. func. rurale 91 — 91 >Ij 4°/ „ „ _ 76- 77 - 60/ „ orb. Buo, 86 — 86 sl4 '•bj „ nrb. lați 82 — 83 — Ae. B. Național« 5550 - 55 70 „ „ Agricol« 490 — 500 — . „ eslg. Dacia R. 1550 — 15 70 „ Banca Română 590 — 600 — Cor. var.austriacă 81— 82 — ■1 I Mărci germane 117—la 119 — Banc. franceze 109— 112 — italiene 98 —1 101 — ruble hârtii 206 —1 212 — TEATRU BANI SANATATE Cu lei 3 bani 50 tareți. Cărți, broșuri, reviste și Volos cl. I în valoare de lei 9 (Nouă) în care găsiți sfaturi pentru păstrarea sănătătăței și posibilitatea de a cîștiga în cazul cel mai fericit 7000 lei. Cine se abonează la Revista „Higiena“ trimitînd anticipat prin mandat poștal lei 3.50 care reprezintă plata abonamentului pe un an primește gratuit și următoarele premii: 1 % loi cl. I a Loteriei Statului cu tragerea la 21 Aprilie 1916 în valoare de lei 2 . II) Piesa de teatru „Tot înainte" a distinsului literat D. G. Diamandi tipărită pe hîrtie velină cu 240 pagini în valoare de lei 2; III) Una broșură „Higiena Urechea" lei 1; IV) Una broșură „Higiena Vederei" lei 0.50; V) Abonamentul pe un an la Revista „Higiena" lei 3.50. Total lei 9.00. De acest avantaj se folosesc primii 300 abonați care vor trimite anticipat prin mandat poștal suma de lei 3.50 între 26 Februarie pina la 20 Aprilie 1916 pe adresa : Ad-fia Revistei „Higiena" București, Str. Paris 27. Condițiunile de mai sus le au și vechii abonați cari vor reînoi,abonamentul pînă la 20 Aprilie a. c. Pentru a fi siguri de primire recomandaă premiilor se adaugă 0,25 bani la mandat. NOTA. — Oricine va face 5 abonați noi cari vor trimite anticipat prin mandat poștal abonamente pe un an va primi în plus o optime de los d I cu tragerea la 21 Aprilie 916. Basil; Sepeanu Bulevardul Elisabeta 58 Consultații 8V—102 a nr. 6—8pm Prăvălie pentru restaurant și băuturi spirtoase de închiriat, în Strada Covaci 13. Adresa Oesterreicher la Ssilastyi Str. Doamnei 8 Să vezi și să nu crezi Săpun, crema gratuit — Avocat — Un borcan de Cremă „Isis“ în valoare de Lei 1.50 Un săpun „Isis în valoare de........................Lei 1.20 Una broșură „Higiena Vedere! . . . . Lei 0.50 Una broșura „Higiena Ureche!“ f. ... * Lei 1.— Un abonament pe un an la excelenta Revistă Medicală „HIGIENA“ ... Lei 350 Total Lei 7.70 Toate acestea se capătă în schimbul sumei de Lei 3.50 care reprezintă abonamentul pe un an întreg la Revista „HIGIENA“. Provincia va adăuga 0.90 bani pentru porto. Banii se trimit anticipat prin mandat poștal la Administrația Revistei HIGIENA, Bucaresti. Strada Paris No. 27 De la Comitetul Prahovean pentru ajutorarea românilor refugiați • PROCES-VERBAL Astăzi 2 februarie 1916 întrunindune în localul „Băncel Ploești“ spre a discuta asupra asupra întrebuinării fondului adunat în folosul refugiaților am hotărt următoarele: 1) Avînd în vedere că în Ploești sînt puțini refugiați și aceia cari sînt în oraș sunt plasați. Intelectualii la instrucție, iar muncitori prin fabrici. 2) Ținîmwl seamă că pornirea pentru adunarea acestui fond a plecat dela ideea că vor veni în oraș refugați. 3) Cum cei mai mulți refugiați s-au grămădit în București. Membrii ce conduc comitetul de inițiativă hotărăsc : Din sumele adunate pînă astăzi 5000 lei, se vor trimite comitetului central pentru ajutorarea refugiaților stabiliți în București, iar ceea ce trece peste această sumă, plus ceeace se va cărca încă pe viitor, ea rămîne ca fond la Banca centrală din Ploești. Asupra acestui fond va dispune un comitet compus din d-nii I. D. Agraru, G. Zamfirescu, T. Raica dimpreună cu d. I. Conelatu, secretarul comitetului, care va ține cont de ajutorarea refugiaților cari găsesc azil la Ploești, eventual de vărsarea acestui fond în parte, sau în total în folosul „Orfelinatului din Sibiu. Agrara .1 D., Bărbulescu Gh., Bengescu P. N., Chirică Gh. Preot, Ginta Petre, Negulescu G., Cloaje loan doctor, Conelatu I., Cosma G. doctor, Dobrescu Gh., Dumitrescu D. Orăscu Scarlat, Elefterescu Luca, Ionescu Quintus, Moșotă A., Moțoiu>., Munteanu Rimnic, Raica Th., Schapira Mas, Spirescu Bucur, Stanian Radu, Zamfirescu G., Zmeureanu Radu. .. - 8 ^gpta—I - ---- DIMINEAȚA Crai bătrân dar Gâscă tânără comedie de salon și de mult gust interpretată de cel mai de seamă artiști ai teatrului danez în frunte cu d-na E. Psilander se inaugurează azi la Cinema Bristol, care cu siguranță va atrage un public numeros doritor de a petrece admirabil căci e o comedie aleasă care provoacă un rîs sănătos prin scenele sale nostime de un humor irezistibil. Agitația depozitarilor de lemne din Capitală EI CER MAJORAREA PREȚULUI LEMNELOR De cîteva zile, depozitarii de lemne din Capitală, au început o vie mișcare pentru a putea obține o majorare a prețului lemnelor. Dri dimineață ei s‘au întrunit în sala „Amiciția“ și s‘au constituit întro‘asociație al cărui scop este, pe de o parte, apărare intereselor lor,ir pe de altă parte, să arate cu mai multă ușurință autorităților în drept greutățile pe cari le au și cari îi forțează să ceară majorarea prețului lemnelor. S-a format un comitet compus din d-nii Udrescu Tănase, Lambru Roșulescu, Vasile Armeanu, Spiridon Glocotea, I. Bărbulescu, Soter Gheorghiu, N. Stoicescu, H. Kraft, A. Cifer, I. Bascu, David Schaler, Jorgin «Gerisitiam Iinescu, Miaitea I.eascu, P. Dumitrescu și Isac Chon. Președinte de onoare a fost proclamat d. Radovici, ministrul industriei și comerțului, iar membrii de onoare d .Ruse Lucescu și Baraschiv Vasilescu. După constituirea comitetului i s-a întocmit un memoiriu prin cari arată cauzele cari îi determină, să «ceară amforarea prețului lenelor. Din ele reese că, lemnele «de fag în gară, le «cumpără cu £ 10—32 lei mia de kilograme și cu celelalte cheltuelî «ca: transportul tăiatul, spartul, risipa, ei se ridică la 41 și 50 b. mia de kilograme. Lemnele de cer «costă cu 3 lei mai mult la mia de kilograme. Depozitarii cer să li se admită «să vînză cu 4 și 40 suta de kgr, lemnele de fag și 4.60 cele de cer. O delegație compusă din d-ni: Lamitru Roșulescu,, Tănase Udrescu, Iancu Bărbulescu, Vasile Armeanu și Ion Dan, se va prezenta primarului, căruia i se va expune situația. Delegația se va prezenta și președintelui Camerei de comerț. Din Ploești Sebct Cinema Grivița Azi începe să ruleze la Grivița al 2-lea și mult așteptatul film seria Fern Andra FATALITATE ! în 5 mari acte cu frumoasa artistă americană Fern Andra. Succes absolut grandios ! Artă desăvîrșită ! Program feeric ! începutul la ora 4 precis. Intrarea generală 1 leu. _..v. Teatru Cinema Modern Azi se va reprezenta la Modern SERIA IV-a și ultima din celebrul film PAULINA Afară din program se va reprezenta Funeraliile reginei Elisabeta. Pentru săracii noștri O LOTERIE DE BINEFACERE Apelurile noastre zilnice, mizeria sfișietoare a nenumărate familii cunoscute de noi, a înduioșat între altele sufletul unei doamne din elită care ne-a donat două superbe cuverturi, lucrate artistic în poin-trace, pentru a fi puse la loterie, în profilul nefericiților. Tragerea urma să aibă loc la 15 Ianuarie 1916. Numărul biletelor, nefiind însă plasat nici jumătate, am amînat tragerea acestei loterii la 15 Martie 1916. Cuverturile expuse în primele zile la magazinul Portois-Fix, se află actualmente în păstrare la administrația ziarului nostru. Doritorul de-a contribui la această operă de binefacere își pot procura biletele de la administrația ziarului nostru. Coltul unu, bilet e 1 leu. Moartea casierului general al ministerului de război dii dimineață la orele 5, a încetat din viață la locuința sa din strada Polizu 30, intendantul căpitan Popescu loan, casier general al ministerului de războiu. Intendentul căpitan Popescu loan, s-a născut la 1874 luna Iulie. Defunctul suferea de mai mult timp de boală de cord, care în ultimul timp agravîndu-se i-a grăbit sfîrșitul. Căpitanul Popescu, moare în vîrtă de 42 ani. Printre colegii și camarazii lui se bucura de o deosebită simpatie. Era un ofițer de încredere al ministerului de rǎzboiu, unde a servit timp de aproape 6 ani în postul de casier general. Contra scumpirei traiului DOUA ÎNTRUNIRI DE PROTESTARE BRAILA, 29 Februarie Partidul social-democrat a ținut azi ,după amiază, în sala teatrului Luvru, o mare întrunire de protestare contra scumpirei traiului. La această întrunire a luat parte întreaga muncitorime organizată. Vorbitorii au arătat că datorită indolenței guvernului ,cum și administrației locale, articolele de prima necesitate au ajuns la prețuri exorbitante. Negustorii de toate categoriile speculează fără jenă și nimeni nu se gîndește să ia vre-o măsură contra lor. Trebuiesc luate cele mai severe dispoziții, pentru ca această speculă să înceteze și populația ruinată și revoltată de actuala stare de lucruri să-și reia calmul. După întrunire, mulțimea a manifestat pe străzile orașului. In piața Sf. Arhangheli, cortegiul s’a oprit și d. Mănescu, secretarul sindicatelor muncitorești, a voit să țină o cuvîntare. Poliția i-a interzis, întrucît întrunirile sub cerul liber sînt oprite. Nu s’a produs nici un incident serios. Mulțimea a continuat, să manifesteze pînă la sediul sindicatelor, de unde s’a împrăștiat în ordine. * O altă întrunire contra scumpirei traiului s’a ținut în sala cercului comercial și industrial din str. Regală; întrunirea a fost organizată de societatea „Fiii apărători al patriei“. Și aci s’a protestat cu toată energia împotriva faptului că nu se iau măsuri serioase contra speculei cu alimentele. Oratorii au insistat mai ales asupra faptului că negustorii dovediți că speculează sunt tolerați să jefuiască fără ca măcar să fie dați judecăței, conform legei. La Brăila cel puțin angrosiștii decoloniale cari și-au făcut o specialitate din a urca prețul articolelor de prima necesitate în fiecare zi, administrația nu s’a gîndit pînă acum să ia vre-o dispoziție în favoarea consumatorilor. întrunirea de protestare din Constanța CONSTANȚA, 28 Febr. Astăzi la orele 3 d. a.a avut loc în sala Trocadeiro, din localitate o întrunire de protestare în contra «scumpirii traiului, la cărei a luat parte un public numeros, compus din meseriași, miunicitori și funcționari. Oratorii ocazionali au descris mizeria ce este în creștere în clasele nevoiașe și specula murdară la care se dedau comercianții. In acest sens s’a votat o moțiune care a fost semnată de cei prezenți, alegîndu-se și o delegație compusă din 50 de persoane care vor supraveghea la fixarea măsurilor reclamate de împrejurări pentru a se ameliora soarta celor mulți. După întrunire ,a avut loc o manifestație pașnică pe străzile Ștefan cel Mare și Carol pînă la prefectură, unde o delegație a înmînat moțiunea d-lui prefect Mumuianu, care primind moțiunea a eșit în mijlocul manifestanților împreună cu d. primar Andronescu și le-a ținut o cuvîntare, arătînd toată solicitudinea sa pentru a se putea veni în ajutorul păturei care restte mai mult scumperea traiului. Manifestanții, după ce au aclamat pe reprezentanții guvernului s-au împrăștiat în liniște. — Sylvian. Dr.Uscatu — Specializat la Berlin și Paris — — GENITO-URINARE - Boale lumești de piele și sifilis Analiza Sângelui — Injecții cu 60% nov. — Str. ©teteleșanu 5, Etaj 1 — Prin strada Sărindar — Pengă Teatru. — In dosul Terasa! Consultation! 9—11 și 3—6 Telefon 10-72 Insarptiuni In „Monitorul Oficial“ No. 257 de Joi 18 Februarie a. c. s-au publicat condițiile examenului pentru obținerea dreptului de a fi picher în serviciile tehnice ale statului, județului și comunelor, precum și pentru obținerea dreptului de a fi confirmați ca picheri cei ce ocupă actualmente asemenea posturi, putîndu-se bucura de toate drepturile ce le acordă regulamntul sancționat prin înaltul decret regal No. 5519 din 2 Septembrie 1913. S’a conferit medalia „Răsplata Muncel“ clasa I, d-lui C. Dimitrescu, profesor la Conservatorul de muzică și declamațiune din București, pentru servicii aduse școalei timp de peste 40 ani. Avînd în vedere comunicarea consiliului sanitar superior din Constantinopol, prin care se face cunoscut că măsurile preventive contra ciumei din insula Syra (Grecia), au fost suprimate, ținînd seamă și de dispozițiunile convențiunii sanitare internaționale dela Paris, s-a decis cu începere dela 26 Februarie să se ridice măsurile preventive aplicate prin deciziunea ministerială No. 73.069 din 916, contra călătorilor și proveniențelor din insula Syra (Grecia). Marti, 1 Martie 1916 A. Jeanne d’Arc CANOTIERELE și PĂLĂRIILE PE PRIMAVARA AU SOSIT i Locotenentul de rezervă Iliescu N., din reg. Calafat 31,a fost reformat fără pierderea gradului și șters din controalele armatei, pentru faptul de greșeli grave contra onoarei la militar și om. D. Șt. Scriban a fost confirmat ca primar al orașului Dorohoi în locul d-lui G. Burghele, demisionat. D. Iosef Fior, licențiat în drept, a fost numit administrator clasa II al plășii Topolog. Era 26 curent a avut loc la sediul societăței „Voința“ strada Smîrdan No. 23, o consfătuire cu președinții diferitelor societăți coperative de economie și ajutor reciproc pentru organizarea membrilor acestor societăți în jurul cooperativei de consum „Voința“, Cinema Central AMOR... FAMILIE.... PATRIE.... Senzaționala dramă în 6 Sote cu FABIENNE FABREGES. Edith și Ioana Sunt cele două roluri (Contesă și apașă) din „Yvonne“ interpretate de geniala Francesca Bertini așa cum nu s’a mai văzut, își poate oricine închipui succesul acestui film care rulează pentru a 3-a săptămînă la cinematografele : „Venus“ Și „Vlaicu“. Merită să fie văzut de toată luimea !!! MEMENTO LUNI 29 FEBRUARIE CALENDAR. — Ortodox : Cassian. Catolic: Eufrosia TEATRUL NAȚIONAL. " „Scrisoarea pierdută (jubileul a 100 reprezentații). TEATRUL REGINA MARIA. - Compania Marioara Voiculescu- Bulandra: „Marșul Nupțial“ TEATRUL LEON POPESCU. - Compania Grigoriu sub direcțiunea Maximilian-Leonard: „Minorul“ (premieră). TEATRUL MODERN. — Compania Gabrielescu : „Sylvia“. TEATRUL CAROL IfEL MARE. — „îngerii «de pază“ cu d-nii Brezeanu și Vero.___________________ *. TEATRUL CINEMA REGAL.—Ultimele reprezentațiuni ale primului capitol din seria „Vampirilor“, SELECT CINEMA-CENTRAL. — Amor... Familie... Patrie... dramă senzațională în 6 acte cu Fabienne Fabreges CINEMA VENUS ȘI VLAICU. - „Tivonne" cu F. Bertini. ’ — EXPOZIȚII — Expoziția de pictură a artistului Sanielevici, saloanele clubului „Libertatea, str. C. A. Rosetti. Expoziția de pictură și desemn a artistului Iser, sala bibliotecei, Ateneu. Expoziția de pictură a artistelor române, sala Grigorescu, Ateneu. Expoziția de pictură a artiștilor S. Sanielevici, Grindea,, Troteanu și Florian, saloanele clubului „Libertatea“. Exoziția de pictură a artiștilor C. Pascali și D. Mihăilescu, sala Exar cu, Ateneu. Expoziția de pictură a d-lui Traian Comnescu, str. Corăbiei, colț cu Ateneu. Expoziția de pictură a d-rei Maria Protopopescu, sala de geografie, la Ateneu. Expoziția de pictură a d-nei Sonia Roguski, str. Franklin 6. Expoziția de pictură a artiștilor Zamfiropol Dali și Ștefănescu, str. Franklin. Expoziția de pictură a artistului Mützner, calea Victoriei 88. Expoziția de pictură a artiștilor Ionescu-Doru, Stoica și Angelescu, str. Franklin. Expoziția de pictură a artiștilor Dumitrescu și Toniță, pasagiul Comoedia. Expoziția de sculptură a sculptorului George Dimitriu, în pasajul „Majestic“, lîngă teatrul „Regina Maria“. Deschisă pînă la finele lunei Februarie. . .... MUZEE . Muzeul de antichități: Joia și Duminica dela 10 a. m.—5 p. m. Muzeul Simu, strada Mercur, Duminica și Joi, dela orele 11 dim. pînă la orele 3 p. m. Muzeul pedagogic( str. Cosma 11) este deschis în fiecare zi de lucru, orele 9—12 a. m. Ministerul de război a hotărît ca în ziua de 18 Martie c., să dea în intrepriză prin licitație lucrările de construcție a unei magazii de efecte, la reg. 64 inf., din garnizoana Tecuci, în valoare de 17.500 lei după deviz. Orchestra mărită a cinematografului „Clasic", compusă numai din profesori, va începe astăzi de la ora 2 ziua și va continua pînă la 12 noaptea, executînd bucăți absolut pe motive orientale, la drama „Katilina și tronul părăsit”, dramă care cuprinde înfățișarea întregei vieți pline de mister din India țara torturelor. Prefectura județului Faliu a raportat ministerului de interne, că starea timpului în acest județ a fost variabilă cu zăpadă și ploae. Semănăturile făcute în toamna anului trecut promit a fi bune, mai ales în timpul din urmă, fiind acoperite cu zăpadă. Locuitorii se ocupă în prezent cu pregătirea terenului pentru plantație de vii și pomi roditori, cum și cu gospodăria casei. Astăzi începe în marile teatre „Clasic“ și „Zaharia“ reprezentarea primelor nouă acte din piesa „Katilina și tronul părăsit “. Hibraim Hagileim Ceauș, a fost numit membru în comisiunea interimară Lenova, în locul d-lui Velicu Nicolai, înlocuit. Atragem deosebita atențiune a cititorilor noștri asupra filmului „Yvonne‘‘ jucat de genialul Francesca Bertini, care se reprezintă pentru a 3-a săptămână cu un succes enorm de cinematografele : „V laicu“ și „Venus“. D. N. St. Ionescu, învățător la școala din com. Vînjulețu, a fost transferat în aceeași calitate la școala din comuna Tătărani-Vînjuleț, din județul Mehedinți. Numai 3 zile mai sunt pînă la reprezentarea senzaționalului film „Buze otrăvite" de cinema „Venus“ și „Vlaicu“. La „Universitatea populară" astăz seară se țin următoarele cursuri: Economie politică, cu d. Const. Fundățeanul, dela 8-9, limba engleză cu d.T. Bărbat, dela 8—9, comptabilitatea, și d. P. Drăgănescu, dela 8—10 și cursul .de biologie, cu d. St. Sihleanu, dela 9—10 cursurile, se țin la A- lui J Lozăr”. Artiștii companiei lirice „Gr. Gabrielescu“ au nemărginita durere de a anunța ireparabila pierdere din viață, a prea iubitului lor coleg achille Th. Popescu in etate de 35 am încetat din viață Sîmbătă 27 Februarie 1916, orele 11.30 a. m. Inmormîntarea va avea loc Luni, 29 Februarie 1916, ora 3 p. m. Cortegiul va porni dela biserica Zlătari, calea Victoriei (lingă Poștă), unde sunt depuse rămășițele pământești, la cimitirul Șerban-Vodă (Belu). Din Silistra INCENDIUL DE LA HOTELUL „PRINCIPELE FERDINAND“ SILISTRA, 28 Febr. — La hotelul „Principele Ferdinand“ din localitate, a izbucnit astă noapte pe la orele 9 jum., un incendiu într-una din camerele de la etajul al doilea. Panica printre pasageri a fost de nedescris. Personalul hotelului a localizat incendiul grație aparatelor de stingere proprii pe cari le posedă hotelul. — Cor. I ——^*—■— I '■ « Studențești Comitetul ,,Noului clcric ,al studenților mehedințeni“ depunindu-și mandatul, a fost proclamat aleși în adunarea generală următorul comitet: Președinte: Pleniceanu P. (medicină); secretar: Petrescu O. (drept); casier: Serafim II (ac. com.); membrii consiliului administrativ: Manea C. (medicină) și Komorovschi T. (medicină).