Dimineaţa, februarie 1927 (Anul 23, nr. 7246-7272)

1927-02-02 / nr. 7246

Pag. 4-a jMreejji« 4» J&vteOtaM Cele meii catifate ^Benoclesuni _ ✓Sonetf raid- pradíce - effíne De vânzare la principaieís MííOaZIíU de aPiínA din ţara MEI REPREffilTANT belor română germană, frmceză « ZWM VOIAJOR regat ambii bine ititrbduţî şi care au mai lucrat în această branşă. Se reflectează numai la dementărie (p r mul rang, ateite se vor adresa direct Societăţii, str Marconi Au. 1, bucureşti Societatea Materiala de Construcţie BUL. DUMNIŢEI 31) — FURNIZEAZĂ l'ROMI’T LĂZI de AMBALAJ Cereţi Telefon 74|fîO şi 59158 mmm foaiarin Stele, Mătăsuri, Olania, Pluşuri pentru Halas, Stele bărbăteşti Vinde cu preţurile cela mai convenabile map. de Engros şi Endetail V. N. Grghidan & Fin Str. Plazari Mo. St tfusumit CITIŢI Qsema 1ebruarie No. 50 (And IV) cu un sumar bogat şi multe surprize. Cereţi la toţi chioşcarii in curând LA ?.. . Jovui Rătăcitor de Eugene Sue Unde ?.. . (and ?.. . ULTIMELE NOUTĂŢI PfiiHSiEVE de Vizită si SeiFi GĂSIŢI LA MAGAZINUL 35 tîal. Vicitor?«»* 3S (lângă CNiHA FÎÎÂSGATI) MARCA TEERAME rulOfiHĂfl amatori si Fotografia la minut, să ceară prospecte şi oferte de Magazinul de Articole Fotografice POLITZER, Gareli Mari (Ardeal) casă fondată la 1898. Furnizează în întreaga Românie Mare. SEMINŢERIC ASSZAD DERI Deposit de seminţe oferă seminţele ei de provenienţă germană, garantate de rasă pură şi cu rod, fie seminţe pentru moşii, pentru grădini de legume fie seminţe de flori. In curând LA ? Jifovui RătăcitorSoclété; L’uaxillalre des Qhemins de Fer et de {.’Industrie Consuiutul General al tgiptalai i Bucureşti aduce la cunoştinţa lor interesaţi ca: Departamentul Şoselelor Naţionale din Ministerul Lucrărilor Publice al Guvernului egal Egiptean, pune in adjudecare 1 furnitura de 3.700 tone asfalt solid I pentru Departamentul sus menţionat. Clauzele şi condiţiunile punerei ii în adjudecare se găsesc ladispo- ziţia oricărui interesat la birourile I Consulatului General al Egiptului din Calea Griviţei No. 71. BLENORAGIA şi complicaţiile ei, la bărbaţi şi femei, vindecă radical în foarte puţine vizite printr'un tratament absolut nou, fără -rpărături, d-ru! Justin Neuman, B-dul Carol 54, Consult. 36 din Blănăria fi. L DAVID Calea Victorie 45 Casele Bisericei Creţulescu A APARUT cartea Femeii însărcinate de D-ru! Ovidiu Arfandsry Acest volum sA nu lipsească din noio casa. De vânzare la toate librăriile, şi la Soc. Eminescu Str. Parlamentului 2. Trimitem preţuri curente gratis şi franco. alPADURI CLUJ, str. Regina Mana, 10. Proprietara brevetului de invenţie român No. 8004 „Dispozitiv pentru alimentarea la temperatură foarte Inaită a cazanei or de locomotive şi a oricăror generatoare", doreşte a vinde acest brevet de invenţie, a-1 ceda sau a acorda licenţă şi, in genere a intra în orice combinaţiune posibilă In vederea exploatării lui in România. Informaţiuni la: inginer Marcus & Berleseu. Birou de Brevete de Invenţie, Bucureşti, atr. Lipscani No. 108. ANUNŢ Cu surprindere am văzut In ziar, că un oarecare domn Alexandru Balint mă chiamfi in stare de faliment pentru Încetare de plăţi. Subsemnata nedatorandu-i nici un ban acestui domn, pentru care care voi deferi justiţiei, ţin prin aeastă cale, pentru buna regulă să anunţ pe furnizorii mei, că continui să fac plăţi in condiţiuni normala Cu stimă. Constanta Collinescu Bucureşti, str Cogălniceanu 32 PUBLICATIUNE In ziua de 10 Martie 1927, ora 10, se va ţine la reşedinţa Direcţiunii II Exploatare din Piteşti, strada Justiţiei No. 2, licitaţie publică pentru concesionarea exploatărei bufetului din staţia Pucioasa Dâmboviţa. Explotarea va începe din ziua de 1 Aprilie 1927. Licitaţia va începe dela suma de 25.000 lei. Pentru orice informaţiuni amatorii se vor adresa la Inspecţia II Mişcare Piteşti, Piteşti, 25 Ianuarie No. 51184 DIMINEAȚA ternaţională a muncii La 25 Mai se va ţine la Geneva conferinţa internaţională a muncii. In vederea acestei conferinţe la ministerul muncii se lucrează la răspunsul ce trebuie să fie trimis biroului internaţional cu privire la chestia asigurării muncitorilor contra boalei. Această chestiune figurează pe ordinea de zi a conferinţei. In răspunsul care se va trimite se vor susţine principiul obligativităţii salariaţilor de a se asigura contra boalei. Altă chestie care se va discuta în această conferinţă va fi şi libertatea sindicală. Asupra acestei chestiuni se va discuta numai în principiu, examinându-se legislaţiile din fiecare ţară şi scoţâtdu-se numai principiile generale cari vor fi trecute în procesul-verbal. Decizia definitivă va fi luată în conferinţa ce se va ţine în 1928. Elevi îndepărtaţi din şcoala techinică aeronautică Se îndepărtează din şcoala Technică a iteronauticei Pe data de 1 Februarie 1297, elevii mai jos notaţi, pentru motivele arătate în dreptul fiecăruia: Stanciu Ghţă repetent clasa II, pentru rea învăţătură şi nesemnarea anu'8,ameriului cerul de şcoală; Mocanu Contantei, repetent în clasa II, pentru rea voinţă la învăţătură şi purtări urăte.; Burdujea Alexandru, din clasa II, pentru furt de bani săvârşi ca recidivist şi purtări rele, cu voinţă; Dinu Gheorghe, repetent în clasa IV, pentru îndărătnicie la învăţătură şi nesemnarea angajamentului Bică Ştean, repetent in clasa IV, cere retragerea din şcoală ca fiind cel mai mare fiu la mamă văduvă şi bătrână şi care este singurul ei sprijin; Matei I. loan, din clasa III, pentru dezertare din concediul medical;Popa Vasile, din clasa V, pentru dezertare din şcoală şi pierdere de efecte militare; "Mărculescu Ioan, din clasa V, pentru dezertare; Tacea Andrei, repetent în clasa III, pentru rea voinţă la învăţătură; Guţă Anton, repetent în clasa IV, pentru lipsă nemotivată timp de 13 zile de la apel şi manifestarea voinței de a părăsi școala. Un furt de jumătate milion la Iaşi IAŞI, 31.—Un îndrăzneţ furt a comis astă noapte în centrul Iaşului. Prin chei potrivite, doi indivizi s'au introdus în prăvălia d-lui S. S. Titelbaum din str. Ştefan cel Mare, de unde au furat stofe pentru haine bărbăteşti în valoare de jumătate de milion lei. D. comisar Păun, şeful poliţiei gărei a dat circulări tuturor poliţiilor de pe linia Iaşi-Bucureşti precum şi în BasarabiaPe urma acestor telegrame a fost arestat la Vaslui un călător care avea un pachet cu stofe, dar care nu este autorul furtului. Călătorul a fost pus in libertate. ARSENALUL ARMATEI ~ BUCUREŞTI Publicaţie In ziua de 28 Februarie a. e, ora 15, Arsenalul Armatei ţine licitaţie publică cu oferte Închise pentru furnizarea şi instalarea cu: un grup electrogen, un generator şi un motor asincron sincronizat Preţurile se vor arăta în lei,iar nu în valută forte—pentru furnitura predată franco de orice cheltueli la Arsenalul Armatei, aşa cum se specifică în cadtul de sarcini. Sumele care se transformă în lei se vor calcula numai după cursul oficial publicat în Monitorul Oficial din preziua licitaţiei sub rubrica oferite şi pe cât posibil se va lua ca bază numai Dolarul U. S A. Plata urmează a se face in lei, in concordanţă cu circulara Ministerului de Finanţe No. 98248 din 13 Aprilie 1925. Condiţiunile ce trebue să indeplineasca furnitura, precum şi orice alte chestiuni referitoare la această lcitatie se pot lua zilnic de la Arsenalul Armatei unde se poate vedea şi caetul de sarcini respectiv. In orice rl de lucru intre orele 11—12, Licitaţiia se va ţine in conformitate cu art. 72—93 din Legea contabilităţei publice. La licitaţie nu vor fi primiţi decât producătorii direcţi sau reprezentanţii lor legali. Se atrage atenţiunea deosebită firmelor ofertante că nu se vor lua în consideraţie sub nici un motiv decât ofertele care corespund întocmai condiţiunilor cadlului de sarcini şi prezentei publicaţii. Nu se acordă nici un avans. Plata întregei furnituri se va face imediat după recepţia provizorieInstalaţiunei complect terminată Garanţia de 10 la sută se va elibera după recepţia definitivă, care are loc 9 luni după recepţia provizorie. Concurenţii vor depune garanţia legală de 10 la sută din valoarea furniturei numai in recipisa Cassei de Depuneri pe care o vor prezenta te «ate «»parat. ’’ Pirteţiunt* V in Graţieri, reduceri şi transformări de pedepse La 17 ianaurie col., suveranul a semnat un decret, publicat in „Monitorul Oficial“ din 30 Ianuarie c., prin care au fost graiati de pedepse următorii 23 condamnaţi, s'a redus pedeapsa la 46 condamnaţi şi s'a transformat la 7 condamnaţi. GRAŢIERI Dumitru Florescu din închisoarea Bucovăţ, condamnat prin decizia terţii cu juri Olt. Toader Cojocariu din închisoarea teişînâu, condamnat prin decizia Curţii cu juri din Chişinău No. 85 din 1923. Ion Afanase Başcov din Închisoarea Chişinău, condamnat de judecătoria ocolului ill Chişinău urban No. 346 din 1924. Penu Iosif Ştefan din închisoarea C.hişinău, condamnat prin decizia terţii cu juri Tighina No. 24 din 1926. Ion P. Rădulescu din închisoarea C.hişinău, condamnat prin sentinţa tribunalului Dolj No. 158 din 1924. Petre Cârcu din închisoarea Constanţa, condamnat prin decizie terţii de apoi Constanţa No. 54 din 1926. Ziua Pădurar din închisoarea Cernăuţi, condamnat prin sentinţa tribunalului Cernăuţi No. V. R. 21380 din 1925. Ceocoboc N. Gheorghe din închisoarea Cluj minori, condamnat prin decizia Curţii cu juri Dorohoi No. 12 din 1924. A Morăriţei Dumitru din închisoarea Cluj minori, condamnat prin cartea de judecată a judecătoriei ocolului urban Iaşi No. 555 din 925 sentinţa trib. Iaşi No. 1.250 din 1925. Ion Angheluţă din închisoarea Galaţi, condamnat prin decizia Curţii cu juri Covurlui No. 30 din 926. Angliei Şt. Chiţu din închisoarea Mărgineni condamnat prin decizia Curţii cu juri Ialomiţa No. 47 din 1022. Citirea Nicolae din închisoarea Ocnele Mari, condamnat prin sentinţa trib. Sibiu No. 1850 din 1924. Ogrezeanu Ion Vasile din inchisoarea Văcăreşti, condamnat prin deciziaterţii cu juri Prahova No. 5 din 1924. Ferdinand Bohrai din închisoarea Brşov, condamnat prin sentinţa tribunalului Braşov No. 1.886 din 1926. Cosma R. Chiţu, condamnat 5 luni închisoare prin decizia Curţii cu juri Iloiu No. 31 din 926. Alexandru Dumitrescu, condamnat 15 zile închisoare corecţională, prin decizia Curţii de apel Bucureşti No. 84 din 923. Pahomi Deac, condamnat două luni închisoare corecţională, prin sentinţa tribunalului Suceava No 134 din 925. Gheorghe Heresiu, condamnat la 5 zile închisoare corecţonată, prin decizia Curţii de apel Iaşi, secţia I, No. 82 din 926 şi lei 2.500 amendă Francisc Popovici, condamnat 15 zile închisoare corecţională prin decizia Curţii de apel Constanţa No. 60 din 926. Virgil Başa din închisoarea Timimişoara, condamnat prin decizia Curţii de apel Constanţa No. 60 din 1976. Virgil Başa din închisoarea Timişoara, condamnat prin decizia Curţii de apel Timişoara No. 2.685 din 924 Dumitru G. Teodoresc din închisoarea Craiova, condamnat prin deciziaterţii din 923, cu juri Vâlcea No 55 tot dată prin decizia Curţii cu juri Putna No. 25 din 1923. Trandafir Cilică din închisoarea Mărgineni, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată, prin decizia Curţii cu juri Mehedinţi No. 28 din 1924. Bostan Ion din închisoarea Mărgineni se reduce cu IS luni pedeapsa ce mai are de executat dată prin decizia Curţii cu juri Tutova No. 6 din 1924. ■ Ana Motoarcă din închisoarea Mislea, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin sentinţa trib. Timişoara No. 3.176 din 1923. Kati Patco din închisoarea Misiea, se redue cu 18 luni pedeapsa ce mai are, de executat dată prin decizia înaltei Curţi de casaţie No. 189 din 1921. Maria Olaru din închisoarea Mislea, se reduce cu 18 luni pedeapsa ce mai are de executat dată prin decizia înaltei Curţi de casaţie Suceava fără număr. Grigore Carp din Închisoarea M Mislea, se reduce cu 2 ani pedeapsa ce mai are de executat dată prin decizia Curţii cu juri Fălciu No. 31 din 1923. Nicolae I. M Florea din inchisoarea Ocnele-Mari se reduce cu 18 luni pedeapsa ce mai are de executivi dată prin decizia Curţii cu juri VâLcea No. 15 din 1923. • Okios Ştefan din închisoarea O® nele-Mari, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin sentinţa trib. Oradea Mare No. 7.117 din 1924. Ion Gh Milea din închisoarea Tg.Octia se reduce la 11 ani muncă silnică pedeapsa dată prin decizia Curţii cu juri Tutova No. 14 din 922. TRANSFORMĂRI DE PEDEPSE Soţilor Haralambie şi Ecaterinei Grigoriu condamnaţi la câte 14 zile închisoare corecţională prin sentinţa trib. Dorohoi No. 1.977 din 1925 în câte 1000 lei amendă fiecare. Lui Boibu Dumitru zis Bazdoca condamnat la 6 luni şi o zi închisoare corecţională prin sentinţa tribunaului Dolj, secţia I No. 353 du 924 în 10.000 lei amendă. Lui Ion Bâduţiu, condamnat la 6 luni închisoare corecţională prin decizia Curţii de apel Cluj No. 754 30 din 1925 in 5.000 iei amendă. Lui Jerea Isidor condamnat la o lună închisoare corecţională prin decizia Curţii de apel Craiova No. 227 din 1925 în 500 lei amendă. Lui Toader Preotesei condamnat la 2 luni închisoare corecţională prin sentinţa trib Făgăraş No. 535 din 1925 în 2.000 lei amendă. Lui Ghiţă Dinu, condamnat la o lună închisoare corecţională prin sentinţa trib. Constanţa secţia 1 No. 357 din 1926, in 2.0(H) lei amendă. Reduceri de pedepse Sirllian Eronim din închisoarea Aiud, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin sentinţa tribunalului Năsăud No. 344/36 din 1925. Kozak Iosif din închisoarea Aiud, se reduce cu 18 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin sentinţa trib. Alba No. 1.155/41 din 1921 Hinda Tima din închisoarea Aiud. se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin sentinţa tribunalului Caransebeş, No. 470/922 din 923. Pivorki Costa din închisoarea Aiud. se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin sentinţa tribunalului Timişoara No. 1.014 din 1923. Marin Dumitrescu zis Şchiopul din Închisoarea Craiova, se reduce cu an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin decizia Curţii cu juri Dolj No. 61 din 1922. Ion Ion Stoica Iordache din închisoarea Craiova, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin deciziunea Curţii cu juri Iuri Vaslui No 29 din 924. Mehedinţi No. 11 din 1923. Florea Constantin Dragnea din închisoarea Craiova, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu juri Olt, No 29 din 1923. Nicolae Ene Negru din închisoarea Craiova se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu Juri Olt No 29 din 923. Gheorghe Tonea din Închisoarea Craiova, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu Juri Olt No. 29 din 023. , Marin Ciobanu Năstase Marin din închisoarea Craiova, se reduce cu 3 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deriziunea Curţii cu Juri Dolj No. 35 din 924. Gheorghe Iosif, din închisoarea Văcăreşti, se reduce cu 6 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deriziunea Curţii cu Juri Iaşi No. 23 din 1924. Alecu Vasile din închisoarea Văcăreşti, se reduce cu 3 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin sentinţa tribunalului Ilfov secţia II civilo-corecţională No. 8? din 923 Ion N. Gh. Ciolan din închisoarea Văcăreşti, se reduce cu 6 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu Juri Argeş No. 8 din 1925. , Florică C. Ştefan din închisoarea Văcăreşti, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea înaltei Curţi de casaţie No. 1.145 din 1924. Marin Savu Enache din închisoarea Văcăreşti, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin deriziunea Curţii cu juri Ilfov No. 111 din 1923. Stelian Constantinescu din închisoarea Văcăreşti, se reduce cu 10 luni pedeapsa ce mai are de executat. dată prin cartea de judecată No 2.676 din 1925 a judecătoriei ocolului II Bucureşti. Sarchizian Mogârdiei din închisoarea Văcăreşti, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin deciziunea Curţii cu juri Ilfov No. 23 din 921. Toader Pană din închisoarea Braşov, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu Juri Chişinău Nr. 36 din 1924. Matei Dumitru Şerban Pârvu din închisoarea Bucovăţ, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu juri Vâlcea No. 19 din 923. Tudorie Precupeţ din închisoarea Bucovăţ, se reduce cu 6 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu juri Cernăuţi No. V. R 54.862 din 1921 Dumitru Ciobotaru din închisoarea Bucovăţ, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu juri Tecuci No. 36 din 1923. Barbu Menjina din închisoarea Bucovăţ, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu juri Vashedinţi No. 59 din 1922. Dumitru Mărgişe din Închisoarea Chişinău, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu juri Vaslui No. 9 din 1924 Neculai a Marghioalei Ciuraru din închisoarea Chişinău, se reduce cu 6 luni pedeapsa Ce mai are de executat dată prin deciziunea Curţii cu Ion Busuioc din închisoarea Chişinău, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin decizunea (terţii cu juri Orhei No. 20 din 1923. Ion Simion Grigore din închisoarea Chişinău, Se reduce cu 6 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin deciziunea Curţii cu juri Buzău No. 67 din 1922. Costea Şerban Arion din închisoarea Chişinău, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin deciziunea Curţii cu juri Buzău No. 72, din 1922. Alexandru Radu din închisoarea Constanţa, se reduce cu 3 luni pedeapsa ce mai are de executat dată prin sentinţa trib. Durostor No. 652 din 1924. Pamfil Tacaci din închisoarea tribunalului Cluj, se reduce cu 3 luni pedeapsa ce mai are de executat, dată prin sentinţa trib. Cluj No. 4.053 din 1923 Ghirmipeţeanu Marin din Închisoarea Cluj minori, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dată prin deciziunea Curţii cu Juri Romanaţi No 12 din 1923. Opăriuc Constantin zis Nic. Georgescu din închisoarea Doftana se reduce cu 6 luni pedeapsa ce mai are de executatdată prin deciziunea Curţii cu juri Suceava No. V n. 175 din 1922. Mihail Moşoiu zis Paca-Paca din închisoarea Doftana, se reduce cu 6 luni pedeapsa ce mai are de executat dată prin deciziunea Curţii cu juri Ilfov No. 45 din 1924. Sloim Solomon zis Zaidic din mn ■hisoarea Doftana, se reduce cu 6 ani pedeapsa ce mai are de executat dată prin cartea de Judecată No. 3318 din 1923 a Judecătoriei ocolului IV Bucureşti. Andrei Miftade din Închisoarea Focşani, se reduce cu un an şi 7 luni pedeapsa ce mai are de executat dată prin deciziunea Curţii cu juri Putna No. 17 din 1924. Gheorghe Zugravu din închisoarea Galaţi, se reduce cu un an pedeapsa ce mai are de executat dubi prin deciziunea Curţii cu juri Tecuci No 54 din 1923 şi sentinţa trib. Tecuci No. 1.370 din 1924. Ion Varian din închisoarea Galaţi, se reduce cu 3 luni pedeapsa ce mai are de executat dată prin deriziune), Curţii cu juri Patea No. 25 din 1923 Gheorghe Sava Sprânceană din închisoarea Galaţi, se reduce cu 3 luni pedeapsa ce mai are de execu- Wlmcun 2 tefti*. IT? MARELE INCENDIU DELA VATRA BORNEI VATRA-DORNEI. 30.—Un groaznic incendiu a izbucnit ori la marele hotel „Pankt“. Focul a luat naștere de la un cot al bucătăriei și a cuprins o bună parte din marea clădire. Pagubele se ridică la suma de 4 milioane lei. Hotelul era asigurat. Restaurant ' v,PICCADILLY*' s. k Ri S’a reorganizat pentru a putea satisface oner, sa edentată: INCfc^Utila i Februaria Redesclvcerea Restaurantului Prânz şi seara Lei is5 ss a5 Menu compus din 3 şi 5 feluri ales® după lisîa Dimineaţa CEAI şi GAFE cu LAPTE cu LEI 15 Ziare şi Revsie ilustrate Hoinâneşti şi streine Zilnic jazz-band şi dans de la 5—8 d. a. seara concert clasic SUPEURI şi BANCHETE BEBE LUTHER. Adânc îndureraţi: Ana ftie, Fada şi Marin cu soţiile, Sina cu soţul, Mamela, l’auia, Nicolina fiice, su- TMn Ş* cumnaţi, nepoţi şi nepoata au nemărginita durere de a anuna încetarea din viaţă, la locuinţa sa din str. Justiţiei 19, a prea iubitului lor Creţu Oprea în etate de 62 de ani decorat „cu ,Coroana României" şi „Serviciul Credincios“ în gradul de cavaler. Serviciul funebru se va ofica Marţi 1 Febr., ora 3 p. m., la Biserica „Sf Nicolae" din B dul Maria după care cortegiul funebru va noimi la Cimitirul Belu