Dimineaţa, martie 1929 (Anul 25, nr. 7980-8010)

1929-03-01 / nr. 7980

Pagina 2-a e Af —«------------- o CREAŢIUNE A LUI CHRYSLER CAPÎD . . simplu . » . . zburător şi liniştitI DE SOTO- ul la automobi! mare şi frumos in toate privinţele. Suplu in cea mai mare arculaţie, iese din aglomeraţie repede ca o săgeată. Străbate străzile Iribor. Şi totuşi apt să meargă foarte încet Uimitoarea contravaloare pentru preţul său este rezultatul celui mai înalt rendament al producţiunel. La acest automobil nu a avut loc un compromis între preţ şi calitate. Chrysler a construit această maşină pentru a continua In mod demn tradiţia sa de frumos şi de perfecţiune tehnică. Doriţi să faceţi o sursă de probă? E suficient o carte poştală şi veţi fi iniţiaţi in toate amănuntele. Cupeu Turism Roadster Motor cu gasc cilindri cu un efect excepţional de mare. Pistoane de oţel Invar. Aerisirea carterului. Gresajul prin presiune. Purificator de aer. Purificator pentru ulei. Aparat de alimentare cu combustibil automat, prin subpresiune. Regulare termostatică a răcirei. Frâne hidraulice cu saboţi interiori. Cromat. Caroserie tapiţată spaţioasă şi luxoasă. Contactul pentru faruri la volan. Indicator electric pentru nivelul combustibilului. Ştergător mecanic al parbrizului. Amortizoare. Volan subţire, cauciucuri 3rosc, centrul de greutate jos, bun pentru orice fel de fosele. 1 K 1/* Societate Anonimă Calea Victoriei 10S Bucureşti, Cupeu de lux Coach cu două uţi Sedan a patru uţi Sedan de lux înlocuiţi bateria Dv. anodică prin O H 3 S I P S*1 TRANSFORMATORI ANODICI cari vă furnizează tensiunea anodică direct de la reţeaua de lumină, tip 3003 cu 6 tensiuni anodice diferite până la 180 V şi cu 3 tensiuni negative de grilă reglabile până la 40 Volţi, tip 3002 cu 6 tensiuni anodice diferite până la 180 Volţi, tip 3V2 cu 2 tensiuni anodice reglabile până la 1SO Volţi, tip 3005 pentru curent continuu. Se furnizează pentru orice tensiune a reţelei de lumină Citiţi „ADEVERUL LITERAR” e ambalat numai în tuburi curate de cositor; asta se înţelege de la sine. r 4 -t- ® căci nu suntem satisfăcuţi cu pastele de dinţi dulcegi, care nu sunt altceva decât cosmetice. Avem nevoe de pasta de ^ dinţi PEBECO, puternic aromată şi înviorătoare. Având o \joma agreabilă, ea înlătură gustul şi mirosul neplăcut al '"’N gurii şi ne oferă înviorarea pe care o căutăm. TÂRGUL de MOSTRE din VIENA 10-16 Martie 1029 (ROTUNDE PANA LA 17 MARTIE) ATRACŢIUNI SPECIALE Expoziţia Internaţională de Automobile şi Motociclete. Noi descoperiri Teehnice Expoziţia Materialelor pentru construcţia străzilor. Expoziţia de cărbuni. Expoziţia de mătăsuri vegetale. Salon de Blănuri Vieneze. Expoziţia de Agricultură şi Silvicultură Expoziţia austriacă a animalelor de prasilă ÎS - 17 MARTIE 1©29 Viza pe paşaport nu e necesară. Cu legitimaţia Târgului şi paşaportul de voiaj puteţi trece graniţa Austriacă Nici o viză pentru trecerea Cehoslovaciei. Viza ungurească se primeşte la graniţă, arătând Legitimaţia Târgului. Mari reduceri la călătoria pe Căile Ferate Române, Iugoslave, Cehoslovace, Ungare şi Austriace pe Dunăre, Marea Neagră şi cu avioane. Informaţiuni de orice fel şi" Lagitimaţii (alei 150) atât la WINNER MESSE A. 15. Vien VS1 precum şi pe timpul târgului de Mostre din Lipsea de primăvară la Oosferreicihiscbes Messehaus din Lipsea cât şi la reprezentanţii ad honoris din : Bucureşti: Legaţiunea Austriacă, str. Wilson 9. Bucureşti: Dr. M. Margulics, str. Carol 9. Bucureşti: Soc. Anonimă Română da Voiaj „Sardev”, Cal. Victoriei 86. Bucureşti: Biroul pentru Transporturi Internaţionale A. G. Schenker & Comp., str. Doamnei 10. Bucureşti: Comp. Internaţională de Wagons-Lits. P-ţa Regele Carol I Bucureşti: A. Horowitz & Comp. str. Zece Mese 14. Bucureşti: „Cit”. Calea Griviţei 143. Dr.fr. MAJCTÎNÎ vindecă impotenţa Neurosisnaa, Historia Melancolia, Timiditatea, fobia ascere uşurarea lui Ortodox. Cuv. Părinte Catolic: Stt. Romanii Ebraic: 18 Attar 5689 Sus. soar. 7.0 Ap. soar. 17.59 Fostul deputat comunist Vaillant Couturier, care are să ispăşească o condamnare de 6 luni, a fost arestat ori la Paris şi condus la închisoare. In urma solicitării reprezentanţei „Uniuniei Evreilor Români“ din Capitală, „Uniunea Evreilor Români din America“ a decis colectarea sumei de 250.000 dolari pentru ajutorarea înfometaţilor din Basarabia. O comunicare telegrafică din Fere York anunţă că organizaţiunea evreilor români de peste Ocean a lansat un apel în acest scop. Cezar Simionescu M. Graur Birou de Avocatură şi Notariat STR. SĂRINDAR 11 . (Palatul ,,Adevărul“) Paralisia/nevralgia, contracturi, tremurături, reumatism, insomnie, somnolenţă, dureri de cap, NEVROSA INIMEI ŞI A STOMACULUI (palpitaţie, sighiţuri, noduri, vărsături, serofagie). Tratamentul copiilor întârziaţi, impulsivi, ONANIA, INCONTENENŢA DE CH1NA — Metode Fizico Electrice şi Psihice Hipnotism, persuasiune, autosugestie, procedeele Prof. Bernheim Coué Berilion, Dubois, etc. -- Calea Victoriei S3 fost 47, Etaj 11 Casa Frascati. — Consultaţiuni 9—TI a. m. 2—7 d. a. intrarea pe la Cinematograf. Curele pentru maşini din piele belgiană veritabile Păr cămilă englezeşti Balata » Taxe „ Curele de cusut toate felurile. 30?” Calităţi garantateWC Găsiţi numai la fabrica E. S. SOTIRESCU & Co. Telefon 34/70, Bucureşti, Moritor 31 cu tramvaiele 23, 7, 1/4 lângă Uzinele Lemaître. LCl 00 m- Ahmarlett bun /Q și rezistentă i-8i OG m- nescropii /li rezistent și perfect la spălat .6142 m. Indian superor lat 100 c.m. Lai Of? «■ fenzii de cea, J4IJ ceafurt practică foarte ” ” rezistentă lat 150 c.m l8iQ7£ m. Crepe de ■l/u ^hine englez lai w 100 cm. de perfecta calitate. Stofe engleze Vinde cel mai convenabil Furnizorul Curţii Regale ORGHIDAN Casă fondată în 1878 Str. Pânzari No. II Bucureşti I expediem în provincie prin poştă contra ramburs Marţi seara a avut loc o şedinţă la ,,Asociaţia generală a medicilor", sub preşidenţia d-lui dr. N. Gheorghiu. S’a discutat chestia impozitelor profesionale, arătându-se că medicii sunt impuși la cote cu mult prea mari. Intre altele, s’a cerut scutirea de impozit în primii cinci ani de practică profesională. S'a mai cerut ca impunerile medicilor să se facă de o comisie specială, compusă din medici. Vineri va avea loc o nouă şedinţă, când se va redacta un memoriu şi se va alege o delegaţie care să se prezinte guvernului. Ofiţerii de rezervă şi chestia echineumului Ni se trimit spre publicare de la Marele Stat Major, următoarele: Privitor la viza carnetelor ofiţerilor de rezervă şi prezentarea cu echipament de campanie, se comunică. Dispoziţiunea aceasta este bazată pe art. 7 diin legea, ofiţerilor de rezervă şi art. 24 din regulamentul acestei legi. Măsura s'a aplicat încă din anul 1912, sub ministeriatul lui N. Filipescu şi urmarea a fost că, în campania din 1913 toți ofiţerii s'au prezentat complect echipați. Măsura se impune cu atât mai mult după marele războiu, în timpul căruia echipamentul ofiţerilor s’a uzat complect şi cu ocazia concentrărilor s’a constatat că unii ofiţeri nu şi-au complectat echipamentul deşi au trecut 10 ani. S’a întâmplat chiar cazul când la concentrări unii ofiţeri s'au prezentat in haine civile, neavând uniformă. O asemenea situaţie nu se mai pate tolera, deoarece ar fi în detrimentul armatei şi al prestigiului ofiţerilor de rezervă. Pentru a se da timp ca ofiţerii să-şi facă uniforma, ministerul de războiu a prelungit epoca de prezentare până la 1 Mai a. c. Ofiţerii de rezervă pot să-şi procure uniforma în condiţiuni avantagioase de preţ şi calitate la atelierele corpurilor de trupă şi ale garnizoanelor. Citiţi: „Realitatea ilustrată * La Casa Centrală fi. AsigurăriborSociale, s’a intensificat opera de profilaxie a tuberculozei. In acest scop au fost numiţi ca specialişti :1. dr. Nasta Marius, dela institutul Cantacuzino şi d. dr. Tocilescu, fost elev al profesorului Sergent, cari vor dirija, două, dispensare pentru tuberculoşii asiguraţi. Expoziţia pictorului Ip. Strâmbu, sala „Mozart“, calea Victoriei No. 46, rămâne deschisă numai şase zile. D. drand Pompiliu N. Cocheci a fost năimit intern la noile organizări pentru combaterea şi tratamentul tuberculozei la Casa Centrală a Asigurărilor Sociale. Mamele care alăptează, obţin prin întrebuinţarea regulată a OVOMALTINEI o desvoltare excelentă a sugacilor Eu nu pacâtuesc contra pielei «nele; eu nu am mâini roşit piele aspră n nici sbârcituri şi pistrui pe faţă Eu întrebuinţez „Crema flora * Preparatul cel mai perfecţionat pentru higiena tenului. Academia Română va ţine Vineri 1 Martie cor. ora 3 d. a. şedinţă publică. D. N. Iorga va face o comunicare despre : Note istorice asupra editării operei poetice a lui M. Eminescu ; şi D. General R. Rosetti va face o comunicare despre: Câteva săbii ale lui Constantin Brâncoveanu. Pauline Weinsaft Israel GHItudi Logodiţi Constanţa Constanţa D. Aurel Poteanu a fost numit, pe ziua de 1 Martie a. c. director al liceului de băeţi din Lugoj. Consiliul de pe lângă Casa Cen- ‘ trală a Asigurărilor Sociale a ţinut Comisie de accidente şi jude-’ când 14 cereri ale accidentaţilor şi urmaşilor lor, le-a admis pe toate, acordând în consecinţă rentele şi pensiile legale. Reamintim cititorilor noştri că in ziua de 5 Martie a. cor., se va face,’ /', la sediul Societăţii de asigurare1 „Steaua României“, bulevardul Elisabeta No. 10, tragerea pentru amortizarea asigurării populare asupra vieţii de Lei 28.900, oferită gratuit abonaţilor ziarului nostru. Sfătuim pe cititori să se grăbească a se abona la ziarul nostru, pentru a beneficia de asigurarea gratui- ■ tă la Societatea „Steaua României“ şi a lua parte la tragerea care le dă, posibilitatea de a obţine imediat întreaga sumă asigurată de Lei 28.000, în cazul când poliţa respectivă iese la sorţi. Abonaţii noştri, cari doresc, să beneficieze şi un viitor de, avaintagiite,1a asigurării în chestiune, se pot pune : in fidfreem legătură cu Societaitea „Steaua României“ la sediul ei din Bucureşti, bulev. Elisabeta No. 10. Institutul antirabic din Iaşi a cerut ministerului sănătăţii să impună vaccinarea tuturor câinilor cari au stăpân, iar cei vagabonzi să fie suprimaţi. Această măsură de profilaxie este necesară din cauza înmulţirii cazurilor de turbare. Camera de agricultură a judeţului Tutova a fost dizolvată , numinduse o comisie interimară care să girreze până la nouile alegeri. Ministerul de finanţe a întocmit o comisie de reprezentanţi ai diferite- lor departamente, cari să stabilească un regim general pentru consumul băuturilor alcoolice. Ministerul sănătăţii a delegat în această comisie pe d. dr. chimist Şt. Caragea. Absolvenţii şcolilor de agricultură cu începere din anul 1919 sunt rugaţi a comunica direcţiunii şcolilor respective — ocupaţia lor actuală,— aceasta în vederea întocmirii unui memoriu privitor la rezultatele date de aceste şcoli. Regenta a lucrat eri dim. cu d. I. Mihalache, ministrul agriculturei şi domeniilor. Oficiul internaţional de higiena jiuhlică din Paris a comunicat ministerului sănătăţii următoarele cazuri de epidemii : 8 cazuri de holeră la Nagara-Svarga (Siam), 1 caz de ciulmă la Kimgehan Tinga (China), 10 cazuri de variolă la Conchon (Conchinchina farceză) şi 28 la Karaki. Gripa in Statele Unite este în continuă descreştere. Chestiunea reparaţiunilor LONDRA, 27. — Ziarul „Times“ anunţă că delegatul german în comisia reparaţiilor d. Schaft va propune noui modalităţi de plată din partea Germaniei. Anuităţile vor consta din trei părţi: prima va fi plătită în aur, fără să se aibă în vedere situaţia economică a Germaniei, a doua parte va fi sub controlul comitetului de transfer şi iar a treia va consta din furnituri în natură, întreaga sumă s’ar urca la 3 miliarde mărci aur. Aceasta ar depinde de situaţia balanţei comerciale a Germaniei. Ziarul mai adaugă că Germania va realiza această propunere numai dacă Rhenania va fi evacuată. INFORMAȚIUNI D I Ruf PL E AȚĂVineri 1 Martie 1929