Dimineaţa, mai 1929 (Anul 25, nr. 8037-8064)

1929-05-08 / nr. 8043

I yprfri ■ —------— Emblema aceasta înseamnă CAi-ltATEA ClTROiM Tipurile C. 4 cil. şi C. 6, cil. datoresc perfecţiunea lor întrebuinţărei silinţei technice şi execuţiei îngrijite. Aceste două modele posedă în cea mai largă măsură toate calităţile cari stabilesc clasa unei maşini moderne. Putere Siguranţă Confort Economie Eleganţă H Reprezentanţa generală ATL/ANTA SA Caisa Victoriei, 116 in AgentI In toată ţara WL întrunirea funcţionarilor C. F. R. WFotorit constituirea „Asociaţiei personalului C.F.R." Duminică la ora 9dimineaţa in sala ,locomotiva" din calea hriviţei, a avut loc întrunirea personalului Q. F. R. Participă un număr impozant de alanuri ceferist din toate catee, atât din Capitală cât şi din provincie. De asemenea sunt reprezentate la diferite societăţi ceferiste de ajutor reciproc, printre cari „Expresul" a funcţionarilor de mişcare, „Locomotivare mecanicilor, „Vagonul” a personalului de revizie, „Soc. pensionarilor C. F. R.” etc. , DESCHIDEREA ÎNTRUNIRII ! D. ION TOMA, şef de birou printipăl, deschide întrunirea având bun sosit participanţilor din provincie cât şi tuturor acelor cari au binevoit să răspundă la apelul lansat de comitetul care a alcătuit proiectul de statut în vederea înfiinţării Asociaţiei funcţionarilor C. F. R. Arată că numărul impozant al participanţilor e o chezăşie sigură că funcţionarii C. F. R. sunt pe deplin conştienţi de menirea şi de dreptele lorrevendicări, cari numai atunci se vor cuceri mai cu uşurinţă când vor fi constituiţi într’o asociaţie profesională puternică şi bine organizată- DOLEANŢELE personaluluiI . Cata Ra r- Ia apoi cuvântul d. CONST. SANDULESCU, mecanic, desemnat preşedinte al întrunirii. D-sa, după o scurtă introducere, rerată că scopul întrunirii este: 1. Chestiunea statutului Asociaţiei şi 2. Situaţia ce se crează personalului ceferist prin noua lege de organizare a C. F. R. . PROECTUL DE STATUT / D. I. TOMA dă citire proectului r de statut întocmit în vederea constituirii Asociaţiei. JDe la început se nasc discuţiuni asupra titulaturii pe care o va purta noua Asociaţie. Pa urmă se stabileşte ca asociaţia să poarte numele ide „Unirea“, asoc. profesională a personalului C. F. R. De aseimenea, după vii discuţii în i ntradictoriu, s’au adus diverse .......”s » unfl£ gateate a** tut, privitoare la taxa da Înscriere, la cotizaţie, la cooptarea în asociare a membrilor de onoare, la averea asociaţiei, etc. Se hotărăşte apoi ca proectul de statut să fie studiat de jurişti şi pus în concordanţă cu legea asociaţiilor profesionale de muncă, după care va fi supus adunării generate ce se va întruni la timp. Au participat la discuţii d-nii: Petru Popovici, Romanescu, Chicoş, Băleanu, Proca, Dragomirescu, etc. COMITETUL ASOCIAŢIEI La urmă adunarea dă împuternicire unui comitet compus din d-nii: Băleanu N., Iliescu Pantelimon, Toma Ion, Alex. Caravasile, Dumitrescu, Săndulescu C., Anghelescu Traian, Petrescu Gh., Irimescu Gh.Ploeşti, Nineacă şi Lupu Gavril, să lucreze în numele Asociaţiei. DIVERSE Au loc sumare discuţiuni cu privire la noua lege de organizare a C. F. R. D. PROCA, pensionar, descrie într’un mod impresionant starea jalnică a pensionarilor ceferişti şi spune că e de datoria celor tineri să vegheze şi să lupte din răsputeri pentru obţinerea drepturilor lor, căci numai aşa îşi vor asigura la bătrâneţe o pensie mai omenească şi un trai mai tihnit. Aduce elogii presei care în orice împrejurare a dat funcţionarilor ceferişti concursul său necondiţionat. D. TOMA propune ca d. maior Calangiu, cetăţean din culoarea de verde,, să fie proclamat ca membru de onoare al asociaţiei. Adunarea aprobă cu condiţiunea ca cooptarea d-sale ca membru de onoare să se facă după înfiinţarea asociaţiei. întrunirea a luat sfârşit la ora 1 d. a. DIM. LES. Citiţi „Realitatea Ilustrat“ Candidaţii la examenul de capacitate, drept secundar, sunt chemaţi la oral Sâmbătă, 11 Mai, ora 9 dimineaţa în ordinea alfabetică dela 1-20. După masă se continuă la ora 8 cu cei dela No. 21-40, In ordinea listei afişate. Examenul se continuă Duminică şi Luni. Examenul oral se ţine în sala Seminarului de Enciclopedia şi Istoria Filosofiei, etajul L Ministerul instrucţiuniei a hoitărît să trimită şi anul acesta un grup de profesori, pentru perfecţionare în străinătate. In acest scop a făcut cunoscut inspectoratelor generale şcolare să recomande câte un număr redus de profesori de limba franceză de la gimnazii şi licee (de preferinţă bărbaţi) spre a fi trimişi la universităţile franceze. Acestor profesori vor trebui să nu aibă mai mult de zece ani în funcţionare şi să fie aleşi dintre dascălii cei mai distinşi. In acelaş timp, ministerul a făcut cunoscut tuturor decanilor facultăţilor de litere să recomande şi ei 2—3 absolvenţi ai acestor facultăţi specializaţi in limba franceză. Ca urmare a acţiunii întreprinsă de ministerul muncii, pentru combaterea alcoolismului, sub imboldul inspectoratului muncii Ploeşti, s-a constituit un comitet compus din d-nii dr. Popescu Filuţă, preşedinte, P. Stegărescu, inspector, ca reprezentant al ministerului muncii, dr. Vântu, dr. Tomoşoiu, Nicolescu, St. Vasilescu, dr. Popescu, medic primar al oraşului şi dr. Ruban. începutul activităţii acestui comitet se va face prin înfiinţarea a două ceainării în localitatea Moreni. Pentru complectarea acţiunii de combatere a alcoolismului, comitetul şi-a propus ca pe lângă ceainării să fiinţeze şi ospătării, care să servească muncitorilor mâncare caldă, pe un preţ cât mai redus. Atât ceainăriile, cât şi ospătăriile, vor fi subvenţionate de comune. RiSfsefeementul pentru organizarea , funcţionarea Oficiului naţio^l alcooperaţiei române a fost aprobatprin decret regal fi publicat în „Mo- Vi itorul Oficîal“ din 29 MMh *» D. inginer Voroneanu, e fost numit inspector silvic al Instituţiilor casei Sf. Spiridon din Iaşi. In urma Intervenţiunii d-lui Virgil Serdaru, ajutor de primar al Capitalei şi preşedintele Uniunei foştilor luptători, pe lângă comitetul de organizare al Serbărilor Unirei, s’a admis ca la aceste serbări ce se vor ţine la 20 Mai la Alba Iulia, să defileze şi o numeroasă delegaţie de foşti luptători cu drapelele lor. D. Petru Neatzu, consilier la Curtea de apel din Craiova, va fi pus în retragere din oficiu la 4 Iulie c., pentru limită de vârstă. La 27 Mai a. c. se întruneşte la Geneva, Consiliul de administraţie al Biroului Internaţional al Muncii, care va studia rapoartele anuale înaintate de diferitele state cu privire la modul cum sunt aplicate convenţile internaţionale ratificate. Biroul internaţional a comunicat ministerului Muncii, o copie după raportul comisiunii de experţi, care a examinat rapoartele înaintate din vreme de ministerul Muncii şi ocrotirilor sociale. Raportul comisiunii de experţi exprimă în cuvinte elogioase satisfacţia că toate convenţiunile ratificate de România au fost transformate în legi şi aplicate în ţara noastră, în condiţiuni ce întrec toate aşteptările. Biblioteca Casei Şcoalelor din str. Victor Emanuel III No. 11 a fost frequentată In cursul lunei Martie cor, de 1800 cetitori, cari au consultat 3201 cărţi. Pădurile din hotarul comunei Hălmeag administrate până în prezent de ocolul silvic Rupea, se vor administra de ocolul silvic Şercaia. In ziua de 25 Mai 1929 se va ţine la şcoala de agricultură Turda, un examen de aptitudini pentru ocuparea de posturi de şefi de cultură, specialişti în grădinărie. Candidaţii trebue să aibă serviciul militar satisfăcut şi să fie absolvenţi de şcoli de horticultură. Se vor prezenta la acest examen şi practicienii cari dovedesc cunoştinţe desăvârşite într-o ramură a horticulturei Actele de satisfacere a serviciului militar, de studii, sau certificatele de practică, se vor prezenta în ziua examenului, la şcoală. Ministerul muncii a acceptat donaţia unui teren al primăriei din Călăraşi, pentru construcţia unui cămin de ucenici. D. G. Năstase, asistent cu titlu provizoriu a fost confirmat cu titlu provizoriu prin decret regal, ca asistent la laboratorul de studii geografice de pe lângă facultatea de ştiinţe din Iaşi. ULTIME INFORMAŢIUNI DIWINEATI Un apel către ofiţerii activi de rezervă Primim următoarele: Consiliul de conducere al Muzeului Militar Naţional a strâns mijloacele spre a eterniza numele tuturor ofiţerilor şi asimilaţilor cari şi-au sacrificat viaţa pentru întregirea neamului, prin înscrierea numelor lor pe plăci de marmoră, în sala de onoare a muzeului. Nu poate insă păşi la execuţia acestei pomeniri pentru că, cu toate apelurile sale, nu a căpătat încă toate informaţiile necesare. De aceia vine, în această zi de sărbătorire comemorativă şi cere tuturor acelora cari au luptat cot la cot la iluştrii dispăruţi să-i comunice fiecare pe adresa Muzeului Militar Naţional, parcul Carol Bucureşti — numele şi pronumele tuturor ofiţerilor şi asimilaţilor ce ştie că au murit, în ultimul răsboiu, gradul lor, unitatea din care făceau parte şi, pe cât se poate, data, locul şi cauza morţii. Este, credem, o datorie de onoare de la care nimeni nu se va sustrage. Preşedinte general R. Rosetti. Membri: profesor I. Andrieşescu, general I. Bârzotescu, general Gr. Costandache, profesor V. Drăghiceanu, profesor C. Moisil, preot N. Popescu, general Sion. »■ ii ini^ I —I i—ni Miercuri 8 Mal 1929 Examenul de capacitate Iată numele candidaţilor reuşiţi la examenul de capacitate: DREPT (Secundar) Apostu V. Constantin, Avram Ilarion, Baicu I. Ştefan, Baiculescu T. Gheorghe, Bălan Artur, Barbu M. Vasile, Byck Jac, Boer Ernest, Borcea I. Nicolae, Brânduş Victor, Bruno Colbert, Bucur Petre, Buzea Ion, Capră Const., Cârlogea I. Vasile, Chim G. Florea, Chirulescu Ştefan, Cioranu I. Const., Conţ I. Nicolae, Coravu Sofronie, Creangă Ion, Cristea Const., Daşchievici Eugen, Diaconu Gh. Gheorghe, Diaconu Ion, Diaconescu Ilie, Diaconescu N. Traian, Donciu Marin, Gane M. Ioan, Gârbu Laur, Georgescu M. Gh., Georgescu M. Nicolae, Ghenescu Mihail, Ghirschi Mihail, Grămadă Nicolae, Gregorian Ionescu Remus, Grigorovici Alois, Grünberg H. Ionel, Giulescu N. Ioan Gurău Ilie, Gușetoiu Dumitru, Helgiu N. Vasile, Ionescu Gh. Traian, Ionescu Gh. Dumitru, Ionescu Simion, Lâncrânjan Ion, Mihály Semproniu, Mircea Aurel, Mirescu Caton, Negoescu N. loan, Nicolae T. Petre, Mitrofan Toma, Nanu M. Jflihail, Necșulescu G. Const., Păunescu I. Traian, Pavel Nicolae, Popa T. Eugeniu, Popescu I. Gh. Popescu Marinescu C.G., Popescu D. Const., Popescu G. Alexandru, Popescu M. Marin, Popescu Băjenaru M. I., Popescu Victor, Procopovici G., Puşcaş Ludovic, Rebiuc Corneliu, Rucăreanu Radu, Şerbănescu A. Virgil, Ştefănescu N. Aurel (I), Şerbănescu Ştefan, Sorobetea Aurel, Softrcu Alexandru, Stoian Gh. Vasile, Stan O. Marin, Scurtu Vasile, Totolici G. Ion, Trocan Ion, Pr. Trifănescu I. N., Vasilescu N. Vasile, Vasilescu Gh Gh., Vasiliu D. Constantin, Zaharia C. Traian, Niculescu Gh. Ion, Solomon Const., Odobeșteanu Victor. Prima expoziţie a cultului eroilor In ziua, de 9 Mai (Ziua Eroilor) se va deschide în Parcul Carol I, în pavilionul Banatului expoziţia cultului eroilor — expoziţie a cărei inaugurare oficială, se va face însă mai târziu, după serbările Unirii şi în prezenţa patriarhului dr. Miron Cristea cât şi a membrilor guvernului. Această expoziţie, organizată de şoc. „Cultul eroilor“ este cea dintâi care se face în lume, în acest sens. Deşi în Occidentul Europei cultul eroilor inspiră o îngrijire şi sacrificii mult mai mari ca la noi, totuşi până acum nicăeri nu a fost organizată o asemenea expoziţie. Printr-o fericită coincidenţă deschiderea expoziţiei se face la 9 Mai „Ziua eroilor“ şi în preziua serbărilor Unirii cari vor avea loc în Capitală. In acelaşi pavilion al Banatului unde se deschide expoziţia , se găseşte instalată şi „Asociaţia creştină Patriarhul dr. Miron Cristea“. In expoziţie, se va desfăşura întreaga activitate a soc. „Cultul eroilor“ de la înfiinţare şi până astăzi , adică pe un răstimp de 10 ani prin imagini, modele etc. De asemenea vor mai fi înfăţişate relicve găsite asupra eroilor căzuţi în marele război de întregire a neamului. Vor defila de asemenea , prin faţa ochilor vizitatorilor diferite proecte artistice de opere comemorative, precum şi galeriile eroilor şi a oamenilor de seamă ai neamului .Se vor mai putea vedea: un colţ de criptă cu modul de aşezare a eroilor, „Cartea Neamului“, miniaturi, desene pioase româneşti etc. Graţie muncii desfăşurate de d. colonel Makaravitsch, directorul soc. „Cultul eroilor“ această expoziţie promite a fi un adevărat loc de reculegere, un loc sfânt de închinare în faţa mucenicilor cari au făurit România Mare. -I. MISSIR. 15 Contenciosul 44 Birou de informațiuni judiciare și administrative are sediul în București, str. Sărindar 11 (Palatul „Adevărul“).